We hebben ze hier niet, maar heb je serieus de illusie dat jouw huis na een tornado van dat niveau wel zou blijven staan? Of dat Nederland na een "Katrina" net ook tot 7 meter diep onder water zou staan?quote:Op zondag 22 januari 2012 23:35 schreef Leandra het volgende:
Hoe denk je dat het komt dat er bij een beetje tornado weer een halve stad weggeblazen is, en wat zie je dan nog wel staan van die huizen? Juist, de schoorsteen.... het enige dat er van steen gebouwd is, verder is het gewoon een houten hok, da
Als we niet zoveel in de delta werken en ander dijkonderhoud zouden investeren zouden hier ook vaker huizen onder water staan. Dat bedacle van katrina zat er ooit eens aan te komen, maar ja men wou niet investeren in de VS, en niet luisteren naar de techneuten.quote:Op maandag 23 januari 2012 08:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
We hebben ze hier niet, maar heb je serieus de illusie dat jouw huis na een tornado van dat niveau wel zou blijven staan? Of dat Nederland na een "Katrina" net ook tot 7 meter diep onder water zou staan?
We hebben het geluk dat we dat hier niet hebben. En in de VS wordt misschien 0,01% van de huizen door weersomstandigheden vernietigd, qua bouwkosten een fractie dus.
Lichtelijk offtopic, maar 77,1*850 = 100.000 doen mijn bierviltjes nooit! Ik heb dus meer vertrouwen in bierviltjes dan in Excelquote:Op zondag 22 januari 2012 21:47 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik geloof meer in Excel dan in bierviltjes ;-)
Dat is hier niet anders: zeer veel dijken voldoen niet aan de normen, daar wordt al jaren door experts voor gewaarschuwd, maar politici willen er stomweg niet/nauwelijks in investeren. Pas de laatste jaren gaat er wat meer geld naar dijken. Zo'n 800 km dijk (Google hit) bijvoorbeeld voldoet niet aan de veiligheidseisen.quote:Op maandag 23 januari 2012 09:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als we niet zoveel in de delta werken en ander dijkonderhoud zouden investeren zouden hier ook vaker huizen onder water staan. Dat bedacle van katrina zat er ooit eens aan te komen, maar ja men wou niet investeren in de VS, en niet luisteren naar de techneuten.![]()
Een andere grote stad in de VS die nog een keer geraakt gaat worden zal new york zijn.
quote:ma 23 jan 2012, 09:56
Nederland snel armer door daling huizenprijs
DEN HAAG (AFN) - Nederlanders hebben in 2010 aardig wat vermogen zien verdampen.
Over de hele linie ging er 12 procent van het vermogen in rook op, meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag.
Dat komt voor een belangrijk deel door de daling van de huizenprijzen.,Bijna zes op de tien huishoudens bezit een eigen woning.''
En begin 2011 was de gemiddelde waarde daarvan teruggelopen tot 233.000 euro waar dat een jaar eerder nog 237.000 euro was.
De gemiddelde hypotheekschuld ging juist omhoog; van 156.000 in 2010 tot 160.000 euro in 2011. ,,Ook de overige schulden stegen, van 37.000 euro tot 42.000 euro'', aldus het CBS.
Gebakken lucht wordt rook.quote:Op maandag 23 januari 2012 10:25 schreef Goofjansen het volgende:
Ach hemeltje, de virtuele waarde daalt, we gaan failliet![]()
![]()
http://www.telegraaf.nl/d(...)_.html?sn=binnenland
Ja logisch, de BBers verkopen en de starters kopen tochtige corporatiekrotten voor een topprijs x 120%
[..]
Precies, afgelopen november hoeft er maar een kleine sneeuwstorm en New York en omstreken licht weer op zijn gat. Met dank ook aan de stroomvoorziening die daar vaak nog bovengronds loopt.quote:Op maandag 23 januari 2012 09:34 schreef Basp1 het volgende:
Ik weet dat er mensen hier van overdrijven houden. Nou kwam er echt geen meter naar benenden bij katrina : http://en.wikipedia.org/wiki/Hurricane_Katrina ..![]()
En onze veiligheidseisen hoeveel strenger zijn die als de amerikaanse.
quote:Op maandag 23 januari 2012 10:25 schreef Goofjansen het volgende:
Ach hemeltje, de virtuele waarde daalt, we gaan failliet![]()
![]()
http://www.telegraaf.nl/d(...)_.html?sn=binnenland
Ja logisch, de BBers verkopen en de starters kopen tochtige corporatiekrotten voor een topprijs x 120%
[..]
Zoals ik al een aantal jaren beweer zijn de banken 'poeslief' voor hun wanbetalers, want men weet dat als men de wanbetalers in de executieverkoop stopt dit een rampzalig gevolg zal hebben voor de virtuele waarde van de huizenmarkt zeepbel.quote:Low foreclosures inflate Dutch RMBS arrears
Fitch Ratings says that the low level of completed foreclosures in prime Dutch RMBS transactions is adding to the pressure on collateral performance. The comment follows the agency's review of 51 prime Dutch RMBS transactions, which resulted in 173 tranches being affirmed, 2 being upgraded and 22 being downgraded.
Dutch RMBS loans' performance has softened over recent quarters. This is mainly evidenced by an increase in the proportion of loans in arrears, particularly late-stage arrears. While Dutch RMBS transactions have historically reported extremely low arrears, an increasing proportion of transactions are now reporting three month plus arrears in excess of 1%.
"Increased arrears are only partly a result of deterioration in the fundamental credit quality of Dutch residential mortgages," says Ibrahim Kamara, Analyst in Fitch's European RMBS team. "They also reflect a reluctance of servicers to sell properties at auction in current stagnant market conditions. Certain transactions have not reported a single completed foreclosure for quarters at a time."
The Dutch mortgage market is characterised by high loan-to-value ratios. Consequently, the majority of loans in arrears are also in negative equity. Reported loss severities are typically higher on loans that have been foreclosed upon through a court auction process. However, the low level of activity in the residential market means that consensual sales have become more difficult to complete. These factors combine to not only reduce the incentive for servicers to complete foreclosures through forced sales, but also to reduce the volume of consensual sales.
"It is important to note that absolute arrears levels remain relatively low despite the recent increases, particularly when compared to other European jurisdictions," says Gavin Crawford, Associate Director in Fitch's European RMBS team. "However, the increase in late-stage arrears, which Fitch expects to persist in 2012, is causing a build-up in potential foreclosure stock."
Dutch RMBS transactions do not explicitly define what constitutes a loan default. Consequently, provisioning mechanisms are only activated upon realisation of a loss, meaning that no provisions are currently being made for the loans in late-stage arrears. Most transactions feature guaranteed excess spread. Instead of being used to make provisions, these funds are instead flowing through the waterfall and being released back to the originator. Should completed foreclosures increase in the future, this could affect not only the balance of transactions' reserve funds, but also the most junior and/or uncollateralised note classes. These considerations drove the majority of the negative rating actions taken on 16 January 2012 by Fitch on Dutch RMBS.
Bron: Reuters
quote:ma 23 jan 2012, 10:58 ING: krimp van 0,6 procent
AMSTERDAM (AFN) - Het ING Economisch Bureau verwacht dat de Nederlandse economie dit jaar met 0,6 procent krimpt.
De uitvoer zal dalen door de eurocrisis en de zwakke wereldeconomie.
De investeringen van bedrijven en de uitgaven van consumenten zullen dalen.
De werkloosheid zal toenemen en de huizenprijzen dalen met nog eens 5 procent.
Ik hoop dat 'ie wel eerst de deur voor je opendoet, voordat ie je er doorheen schoptquote:Op maandag 23 januari 2012 11:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
Economische krimpt... dat betekend stijgende werkeloosheid en dus stijgende wanbetaling op de hypotheken. Natuurlijk zijn er ook huurders die niet meer hun huren kunnen betalen, dit jaar ga ik maar eens pleiten bij mijn verhuurder voor een verlaging, immers de economie krimpt en de 'sociale verhuurder' moet dan maar zijn sociale gezicht laten zien
Ik maak denk ik een goede kans en anders ga ik wel wat huren van een scheeflenerquote:Op maandag 23 januari 2012 12:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik hoop dat 'ie wel eerst de deur voor je opendoet, voordat ie je er doorheen schopt
Ik kwam het op het nieuws ook weer tegen vandaag. Eigenlijk is het dus weinig anders dan in de VS!quote:Op maandag 23 januari 2012 12:19 schreef ComplexConjugate het volgende:
Maar wat denk jij eigenlijk van de 'foreclosure stockpile'? Fictie of feit?
Waarom niet? sociale woningbouw is toch bedoelt om mensen te helpen die er moeite mee hebben het zelf te redden?quote:Op maandag 23 januari 2012 12:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik kwam het op het nieuws ook weer tegen vandaag. Eigenlijk is het dus weinig anders dan in de VS!
-VS: Als je schuld hoger is dan je huis waard is, lever je de sleutel in en loop je weg. Of je stopt gewoon met betalen en wacht af of de bank z'n verlies wil nemen of niets doet.
-NL: Als je niet meer kan betalen blijf je ook gewoon wonen... Zo lang het duurt!
Dit brengt me op het volgende: waar gaan die mensen heen als de bank ze uit hun huis zet? Het kan toch niet zo zijn dat scheefleners strakt urgentie krijgen voor sociale huurwoningen?
Ik ben bang dat dat dan wel het geval is, nieuw gevalletje van "misdaad" loont.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik kwam het op het nieuws ook weer tegen vandaag. Eigenlijk is het dus weinig anders dan in de VS!
-VS: Als je schuld hoger is dan je huis waard is, lever je de sleutel in en loop je weg. Of je stopt gewoon met betalen en wacht af of de bank z'n verlies wil nemen of niets doet.
-NL: Als je niet meer kan betalen blijf je ook gewoon wonen... Zo lang het duurt!
Dit brengt me op het volgende: waar gaan die mensen heen als de bank ze uit hun huis zet? Het kan toch niet zo zijn dat scheefleners strakt urgentie krijgen voor sociale huurwoningen?
we moeten gewoon veel meer indikken, in Rusland woont soms 20 man in een driekamer appartement en helemaal geen familie van elkaar hoorquote:Op maandag 23 januari 2012 11:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
Economische krimpt... dat betekend stijgende werkeloosheid en dus stijgende wanbetaling op de hypotheken. Natuurlijk zijn er ook huurders die niet meer hun huren kunnen betalen, dit jaar ga ik maar eens pleiten bij mijn verhuurder voor een verlaging, immers de economie krimpt en de 'sociale verhuurder' moet dan maar zijn sociale gezicht laten zien
Ik ben heel benieuwd hoe deze stijging tot stand gekomen is. Ik kan me niet voorstellen dat tegenwoordig veel hypotheken nog eens verhoogd zijn/kunnen worden om een verbouwing te bekostigen. Dan zou deze stijging voornamelijk door nieuwe hypotheken moeten komen, maar omdat het omzet volume zo laag is geweest zouden die nieuwe hypotheken zo hoog moeten zijn dat dat ook niet realistisch is.quote:En begin 2011 was de gemiddelde waarde daarvan teruggelopen tot 233.000 euro waar dat een jaar eerder nog 237.000 euro was.
De gemiddelde hypotheekschuld ging juist omhoog; van 156.000 in 2010 tot 160.000 euro in 2011
De sociale woningbouw is bedoelt om betaalbare huurwoningen ter beschikking te stellen. Dat dit beperkt moet worden tot een selectief groepje mensen is een spin van Donner en kornuiten. Corporaties doen ook niet meer aan prioriteiten, ze werken tegenwoordig keurig hun lijst af, volgens mij is er nog maar 1 groep die voorrang krijgt nl. 'de nieuwe Nederlander'. Deze groep word ook nog eens flink in de watten gelegt met een forse 'startpremie van zo'n 8.000 euro.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:31 schreef malleable het volgende:
[..]
Waarom niet? sociale woningbouw is toch bedoelt om mensen te helpen die er moeite mee hebben het zelf te redden?
Vind ik wel een beetje afgeleid eerlijk gezegd. Maar misschien wel als de OP tekstueel met wat verdere analyse wordt aangekleed? Anders wordt het waden in de grafieken....quote:Op maandag 23 januari 2012 12:52 schreef RemcoDelft het volgende:
Een plaatje van Woning verkopen met verlies op hypotheek :
[ afbeelding ]
Is dit wat voor de OP?
Nou overdrijf je toch weer schromelijk xeno, toen ik ging huren moest ik wel voor minstens 500 euro iets gaan huren omdat mijn inkomen boven een bepaalde grens lag, En dat was jaren geleden voordat donner& co het eu verhaal omtrent scheefhuren opgegedrongen hebben.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De sociale woningbouw is bedoelt om betaalbare huurwoningen ter beschikking te stellen. Dat dit beperkt moet worden tot een selectief groepje mensen is een spin van Donner en kornuiten. Corporaties doen ook niet meer aan prioriteiten, ze werken tegenwoordig keurig hun lijst af, volgens mij is er nog maar 1 groep die voorrang krijgt nl. 'de nieuwe Nederlander'. Deze groep word ook nog eens flink in de watten gelegt met een forse 'startpremie van zo'n 8.000 euro.
Goedkope gesubsidieerde woningen voor mensen die anders geen woonruimte kunnen betalen. Als je wel wat anders kan betalen, maar het gewoon verdomd is er ergens anders wel een betaalbare woning voor je beschikbaar.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De sociale woningbouw is bedoelt om betaalbare huurwoningen ter beschikking te stellen. Dat dit beperkt moet worden tot een selectief groepje mensen is een spin van Donner en kornuiten. Corporaties doen ook niet meer aan prioriteiten, ze werken tegenwoordig keurig hun lijst af, volgens mij is er nog maar 1 groep die voorrang krijgt nl. 'de nieuwe Nederlander'. Deze groep word ook nog eens flink in de watten gelegt met een forse 'startpremie van zo'n 8.000 euro.
Toch niet raar dat de corporatie je een woning aanbied die bij je inkomen past? Je hoeft deze niet te accepteren. Overigens was er eerder een bovengrens aan wat je kon huren dan een ondergrens, echter de goedkoopste woningen kennen over het algemeen de langste wachttijden.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:00 schreef Basp1 het volgende:
Nou overdrijf je toch weer schromelijk xeno, toen ik ging huren moest ik wel voor minstens 500 euro iets gaan huren omdat mijn inkomen boven een bepaalde grens lag, En dat was jaren geleden voordat donner& co het eu verhaal omtrent scheefhuren opgegedrongen hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |