abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107129878
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 09:05 schreef sorcees het volgende:

[..]

En toch is er nog steeds behoefte aan goede, betaalbare, passende woonruimte op de juiste plek.
Er zijn dus nog volop kansen, ook in deze tijd, gewoon eens "out of de box" denken, ontwerpen, bouwen.
Probleem is dat de traditionele bouwwereld vooral uitvoerend zijn en niet zelf investeren in projecten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 23 januari 2012 @ 10:46:40 #127
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_107131603
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 09:05 schreef sorcees het volgende:

[..]

En toch is er nog steeds behoefte aan goede, betaalbare, passende woonruimte op de juiste plek.
Er zijn dus nog volop kansen, ook in deze tijd, gewoon eens "out of de box" denken, ontwerpen, bouwen.
gemeentes die de grond willen verkopen hebben kansen genoeg, gewoon vragen waar er behoefte aan is
  maandag 23 januari 2012 @ 11:32:11 #128
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107132863
De trend is weer opwaarts.... vroeg in het seizoen dit jaar :P

252.674 huizen te koop

Mijn buurman is weer gezakt met de prijs van zijn woning, begin in 2010 met 260k zit nu begin 2012 op 220k. Als ik een beetje rondkijk in mijn omgeving zou hij het momenteel voor 180k nog niet kunnen verkopen, als hij er snel vanaf wil moet hij zakken naar 160k. Dat is dus -40% t.o.v. zijn gefantaseerde prijs en nog steeds meer dan dat hij er ooit zelf voor betaald heeft.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_107134101
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 11:32 schreef ComplexConjugate het volgende:

252.674 huizen te koop

Mijn buurman is weer gezakt met de prijs van zijn woning, begin in 2010 met 260k zit nu begin 2012 op 220k. Als ik een beetje rondkijk in mijn omgeving zou hij het momenteel voor 180k nog niet kunnen verkopen, als hij er snel vanaf wil moet hij zakken naar 160k. Dat is dus -40% t.o.v. zijn gefantaseerde prijs en nog steeds meer dan dat hij er ooit zelf voor betaald heeft.
Tjah, sommige mensen willen waarheid niet onder ogen zien, en blijven verbitterd een hoge prijs vragen, ben zelf blij dat ik een goedkoop appartamentje heb gekocht wat nog steeds in waarde stijgt, en wat ik op basis van me eigen inkomen prima kan financieren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 23 januari 2012 @ 12:16:57 #130
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107134205
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 11:32 schreef ComplexConjugate het volgende:
Niks vroeg, gewoon precies op schema t.o.v. voorgaande jaren:
censuur :O
  maandag 23 januari 2012 @ 12:23:34 #131
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107134394
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:16 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Niks vroeg, gewoon precies op schema t.o.v. voorgaande jaren:
[ afbeelding ]
Verrek je hebt gewoon gelijk! Op de onverklaarbare dip na is het aantal zelfs minder ingezakt dan vorig jaar het geval was. Ik zeg dat we de 300k gaan aantikken voor eind november 2012 (if man is still alive).
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_107144754
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:23 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Verrek je hebt gewoon gelijk! Op de onverklaarbare dip na is het aantal zelfs minder ingezakt dan vorig jaar het geval was. Ik zeg dat we de 300k gaan aantikken voor eind november 2012 (if man is still alive).
300k voor 1 april a.s. ....

De dip in januari is altijd verklaarbaar a.g.v. sterk wisselende transactie prikkels (fiscaal, juridisch, commercieel, bonussen) rond de jaarwisseling.
  maandag 23 januari 2012 @ 17:43:01 #133
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_107145087
quote:
15s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:30 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

300k voor 1 april a.s. ....

47800 huizen erbij in 9.5 weken?

Terwijl we over de vorige 50K een dikke 80 weken hebben gedaan?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_107145479
quote:
9s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:43 schreef monkyyy het volgende:

[..]

47800 huizen erbij in 9.5 weken?

Terwijl we over de vorige 50K een dikke 80 weken hebben gedaan?
sorry, ik had mijn grafiek nog niet ingeschaald, .. correctie.. 1 juli a.s.

Maar eind 2012 gaan we door de 350.000.
pi_107146564
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:56 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

sorry, ik had mijn grafiek nog niet ingeschaald, .. correctie.. 1 juli a.s.

Maar eind 2012 gaan we door de 350.000.
Wat verwacht je dan van de prijzen?

Wat mij betreft gaat een (zo sterk) oplopende teller gepaard met een ongeveer gelijkblijvende (of licht dalende) prijs.

Als prijzen flink dalen zal het verkoopaantal wel wat aantrekken (eventueel met een kleine vertraging) toch?
pi_107146841
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 17:47 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

en het kan nog erger: bij een val van de euro t.o.v. andere valuta, wordt de (globale) koopkracht van het resterende Euro-vermogen nog minder.

men moet dus niet verbaasd worden dat huizenbezitters met hun onverkoopbare woning worden geconfronteerd met een reeel vermogensverlies van 50% in de komende 3 jaar, gerelateerd aan deze non-transactie, dus voor zover het hun niet lukt de woning te verkopen.

:7
Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Als de euro flink zakt krijgen we een dikke inflatie en stijgen de huren fors terwijl je koophuis meer waard wordt, en je kosten gelijk blijven. Een lage euro is funest voor je spaargeld, dan kun je beter een huis, of andere fysieke zaken hebben.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_107147871
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:32 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Wat verwacht je dan van de prijzen?

Wat mij betreft gaat een (zo sterk) oplopende teller gepaard met een ongeveer gelijkblijvende (of licht dalende) prijs.

Sterk wisselend in segment en locatie. Iets wat van goede kwaliteit, goede locatie en onder de 3 ton is, lijkt mij stabiel in prijs; alles boven de 5 ton is een probleem, tenzij ...

quote:
Als prijzen flink dalen zal het verkoopaantal wel wat aantrekken (eventueel met een kleine vertraging) toch?
het gaat om liquiditeit in de markt; die wordt steeds minder; de vraagkant/financieringsmogelijkheid droogt op; terwijl het aanbod niet verdwijnt en de vraagprijs van het aanbod te traag daalt om transacties af te dwingen; minder transactievolume per tijdeenheid dus; minder doorstroom; dus sneller meer overaanbod in aantallen woningen dan in de vorige jaren.
pi_107148580
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2012 18:41 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Als de euro flink zakt krijgen we een dikke inflatie en stijgen de huren fors terwijl je koophuis meer waard wordt, en je kosten gelijk blijven. Een lage euro is funest voor je spaargeld, dan kun je beter een huis, of andere fysieke zaken hebben.
Deze theorie ging nog op toen we de gulden hadden en dit verhaal gaat alleen op bij een nationale economie met een eigen valuta; De euro zakt doordat de Pigs landen economisch zwak zijn.

inflatie op EU-Euro niveau betekent in dit geval een schenking aan de Pigs landen, die dan nog meer gaan uitgeven en dat zal dan moeten worden geremd door Euro-renteverhogingen en dit maakt dan de problemen bij ons alleen maar erger, want die rente wordt niet terugbetaald door de Pigs landen.

de Pigs zijn too big to fail; en daar komt straks Frankrijk bij.

Het is een hopeloze stuurloze situatie, veroorzaakt door het grootste mismanagement project (Euro) uit de geschiedenis sinds de zondvloed.

Ik zou zeggen tegen de Euro-politiek: kappen met die handel.
pi_107152214
Dus als er geen geld is gaat de geldpers aan, dan heb je weinig aan geld, en ben je blij met je huis..... Dan maakt het weinig uit of je een gulden of euro hebt.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  maandag 23 januari 2012 @ 20:51:33 #140
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107153219
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:35 schreef Arnold_fan het volgende:
Dus als er geen geld is gaat de geldpers aan, dan heb je weinig aan geld, en ben je blij met je huis..... Dan maakt het weinig uit of je een gulden of euro hebt.
Als de geldpers aangaat wil dat niet zeggen dat dit geld in jouw zakken terecht gaat komen.
Momenteel staat de geldpers al op standje waanzin, alleen is dat om de private schulden aan de centrale banken te verkopen. Dat geld komt dus niet in de reële economie terecht.
pi_107154416
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 20:35 schreef Arnold_fan het volgende:
Het gaat er ook om wat een huis aan economische waarde vertegenwoordigt.

een hogere inflatie betekent automatisch een hogere hypotheekkrente, dus net zo hogere lasten; vaak gepaard met waardedaling, zo niet meer ivm extra belastingen om het huis te mogen bezitten.

igv de euro moet ook gekeken worden wat je met die euro kunt doen, als je minder mee kan doen (niet alleen kopen, maar ook minder kwalitatieve waarden en diensten voor terugkrijgen door een slecht georganiseerde economie) zakt de euro als valuta ook; ook al is er geen inflatie in de eurozone.
Zoiets van: als we allemaal minder gaan produceren en minder gaan uitgeven, behoudt de Euro zijn waarde in de Eurozone, maar de Euro als valuta wordt dan minder interessant.

inflatie betekent verder ook nog niet automatisch meer liquiditeit; we hebben in Europa inflatie maar er zijn overal liquiditeitsproblemen. Kiest men voor extra inflatie dan loop je het gevaar dat de reele economie helemaal onderuit gaat; en/of worden veel hypotheken onmogelijk.

Economie is een leuk vak, maar die wetenschap is onbruikbaar met idiote situaties als nu, als men de Euro niet wil afschaffen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bankfurt op 23-01-2012 21:24:29 ]
pi_107160766
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 21:10 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Het gaat er ook om wat een huis aan economische waarde vertegenwoordigt.

een hogere inflatie betekent automatisch een hogere hypotheekkrente, dus net zo hogere lasten; vaak gepaard met waardedaling, zo niet meer ivm extra belastingen om het huis te mogen bezitten.
Ik denk niet dat de reële rente veel boven het nulpunt gaat komenmaar voor voor wie slim is en zijn rente voor een langere periode vast zet speelt dat probleem sowieso niet. Belastingen zullen wel gaan stijgen; zeker bij inflatie. Doordat nieuwe kopers wel hogere rentes moeten betalen zullen zij wellicht wat minder kunnen bieden (dat zou tot prijsdaling leiden), maar daar staat tegenover dat een huis wel degelijk tastbare waarde is en daarmee interessant voor mensen met spaarpapier.

quote:
igv de euro moet ook gekeken worden wat je met die euro kunt doen, als je minder mee kan doen (niet alleen kopen, maar ook minder kwalitatieve waarden en diensten voor terugkrijgen door een slecht georganiseerde economie) zakt de euro als valuta ook; ook al is er geen inflatie in de eurozone.
Leg ons maar eens uit waartegen de euro zou zakken? Tegen de dollar met al zijn schulden? Of de pond?

quote:
inflatie betekent verder ook nog niet automatisch meer liquiditeit; we hebben in Europa inflatie maar er zijn overal liquiditeitsproblemen. Kiest men voor extra inflatie dan loop je het gevaar dat de reele economie helemaal onderuit gaat; en/of worden veel hypotheken onmogelijk.

Economie is een leuk vak, maar die wetenschap is onbruikbaar met idiote situaties als nu, als men de Euro niet wil afschaffen.
'Liquiditeitsproblemen' is een mooi woord voor het feit dat sommige rommel geen afzet vindt tegen de vraagprijs. Als ik mijn salontafel voor 100k te koop zet en er niet vanaf kom, ligt dat dan ook aan een liquiditeitsprobleem?
pi_107164090
252.702 huizen te koop
pi_107164250
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:50 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]
..., maar daar staat tegenover dat een huis wel degelijk tastbare waarde is en daarmee interessant voor mensen met spaarpapier.

ligt er aan; een huis wordt duur in de toekomst;

ik bedoel m.n. beheerkosten incl. beveiliging en hogere belastingen, en maatregelen tegen aardbevingen en tsunami's.

[..]
quote:
Leg ons maar eens uit waartegen de euro zou zakken? Tegen de dollar met al zijn schulden? Of de pond?

[..]
alle andere valuta

quote:
'Liquiditeitsproblemen' is een mooi woord voor het feit dat sommige rommel geen afzet vindt tegen de vraagprijs. Als ik mijn salontafel voor 100k te koop zet en er niet vanaf kom, ligt dat dan ook aan een liquiditeitsprobleem?
Wel als die salontafel minstens 100k waard is;
  dinsdag 24 januari 2012 @ 08:11:11 #145
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_107168357
quote:
3 jaar terug was een pond bijna 1 euro, nu 1,20.
De US dollar is ook aanzienlijk meer waard nu dan de afgelopen jaren.
Hetzelfde voor de Canadese dollar, de Australische, de Nieuw Zeelandse, etc ...
censuur :O
pi_107168646
quote:

Ehhh lees/kijk je weleens economisch nieuws? :')
pi_107170377
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 08:36 schreef antfukker het volgende:

[..]

Ehhh lees/kijk je weleens economisch nieuws? :')
Ehhh...

Pak er anders eens een historische grafiek bij. Ik zie daar geen verzwakte euro, jij wel slimkees?
pi_107170512
Trek eens een grafiek over een langere periode om het in perspectief te zien (ik herinner me nog een USD die 0,8 euro was bijvoorbeeld :) ).

Maar tenzij huizen in Nederland tegenwoordig in vreemde valuta worden afgerekend is dit wel heel erg off topic aan het worden. Open er een valutatopic over (d.i. voor de USD hebben we er al eentje ... [Centraal] Dollar vs. Euro Deel II )
pi_107171055
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 00:06 schreef Bankfurt het volgende:
ik bedoel m.n. beheerkosten incl. beveiliging en hogere belastingen, en maatregelen tegen aardbevingen en tsunami's.
Je vergeet modderoverstromingen, vulkaanuitbarstingen, vliegtuigcrashes in je achtertuin en de aankomende zombie apocalypse!

Kom op zeg, je trekt echt de meest debiele zaken erbij die in Nederland totaal niet (of slechts ZEER gering) spelen.
pi_107175981
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:23 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Is die gigadip die in de grafiek te zien is niet gewoon een foutje (ik heb het topic een tijd niet gevolgd)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')