Om wat voor een percentage ging dat eigenlijk?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:39 schreef raptorix het volgende:
Jullie weten dat er ook zogenaamde "verborgen" huizen zijn, dit zijn huizen die wel in het NVM bestand staan als te koop, maar niet op Funda, sommige mensen willen namelijk discretie, ooit heel lang terug hadden we fout gemaakt bij importscript, en hadden we deze gepubliceerd, waren ze niet blij mee![]()
Op zich niet heel veel, ik mag uiteraard geen aantallen noemen, maar je moet dan vooral denken aan bijvoorbeeld ondernemers die krap bij kas zitten, en hun huis willen verkopen om zo geld vrij te maken, en dat is naar de buitenwereld toe niet zo fijn als iedereen ziet dat je huis te koop staatquote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Om wat voor een percentage ging dat eigenlijk?
Op het totaal huizenbezitters is ook niet niets...quote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik vind eigenlijk 516.000 huishoudens nog weinig gezien de voormalige (decennia-lange) trend om de KK mee te financieren.
Meer dan 10%? Vind ik veelquote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:08 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Op het totaal huizenbezitters is ook niet niets...
In elk geval significant meer dan niets...quote:
Ook zonder "onder water te staan" kunnen mensen in de problemen komen als ze de rente op hun schuld niet meer kunnen betalen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:30 schreef GoudIsEcht het volgende:
Nu zit van die 10+% die onderwater staat natuurlijk nog lang niet iedereen ook daadwerkelijk in de problemen, maar toch. Nu de boog zo strak gespannen staat (zie fundateller) kunnen ook de 'kleine beetjes' het verschil (naar omlaag) maken.
ik ken er wel een stel die twee maand achter lopen, door scheiding of werk weg of gewoon een berg kosten gehad / lees: vakantiesquote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ook zonder "onder water te staan" kunnen mensen in de problemen komen als ze de rente op hun schuld niet meer kunnen betalen.
252.295 huizen te koop
quote:Vorige maand wisselden iets meer dan 13.000 koopwoningen van eigenaar, een daling van 7 procent ten opzichte van december 2010. Vorig jaar werden er in totaal bijna 121.000 woningen verkocht.
Het uitstel van dalen (veroorzaakt door overheidsmaatregelen) lijkt nu definitief uitgewerkt te zijn. Ik lees echt dagelijks meerdere artikelen over de prijsdaling. Verkopers kunnen nu onder elkaars prijzen gaan bieden, dan komt het in een stroomversnelling. Als ze er ooit nog vanaf willen...quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:10 schreef leolinedance het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)oningen-zet-door.xml
Mijn voorspelling is dat deze ongeveer gelijk zal blijven, maar dat banken kritischer zullen zijn met het verstrekken van nieuwe hypotheken, ik denk dat de overheid via een soort NHG achtige constructie de markt weer op gang zal proberen te brengen door een garantstelling.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 20:09 schreef michaelmoore het volgende:
zijn er nu al mensen die weten wat er met de Hypotheekrente moet gebeuren??
De bouwsector is het eerste grote slachtoffer van deze impasse. Die gaat dus ook als eerste over de kop. De sanering is al in volle gang, duizenden in de bouw zijn hun baan reeds kwijt.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:14 schreef raptorix het volgende:
Overigens, zit niet alleen bestaande bouw in de knel, wat te denken van de nieuwbouwprojecten?
Klopt, je ziet ook heel veel nieuwbouwprojecten lastig van de grond komen, ik geloof dat ze pas beginnen als x percentage verkocht is. Ik woon zelf op een heel populair stukje Amsterdam waar de prijzen nog steeds omhoog gaan (al is het langzaam), maar hier ligt al anderhalf jaar een prachtig stukje grond plat, waar eigenlijk nieuwbouw zou komen, maar kennelijk kopen mensen liever bestaande bouw.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De bouwsector is het eerste grote slachtoffer van deze impasse. Die gaat dus ook als eerste over de kop. De sanering is al in volle gang, duizenden in de bouw zijn hun baan reeds kwijt.
Er zitten ook heel veel gemeentes in de knijperd, die gaan echt wel bouwen hoor, gewoon prijstechnisch scherp gaan zittenquote:Op zondag 22 januari 2012 14:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, je ziet ook heel veel nieuwbouwprojecten lastig van de grond komen, ik geloof dat ze pas beginnen als x percentage verkocht is. Ik woon zelf op een heel populair stukje Amsterdam waar de prijzen nog steeds omhoog gaan (al is het langzaam), maar hier ligt al anderhalf jaar een prachtig stukje grond plat, waar eigenlijk nieuwbouw zou komen, maar kennelijk kopen mensen liever bestaande bouw.
Artikel 12 steekt daar wel een stokje voor, de overheid is niet van plan om die grond voor betaalbare prijzen te verkopen aan de burger.... stel je voor wat dat met de waarde van bestaande huizen zal doenquote:Op zondag 22 januari 2012 15:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Er zitten ook heel veel gemeentes in de knijperd, die gaan echt wel bouwen hoor, gewoon prijstechnisch scherp gaan zitten
Goh ik weet niet welke gemeente jij woont, maar in Amsterdam word de grond extreem schaars gehouden voor woninbouw, men vind het interessanter om kantoren te laten bouwen op mooie grond, en dat die kantoren niet gebruikt worden interesseert men niet. Daarnaast kan ik je een heel lijstje van namen noemen van bestuurders die zwaar geproviteerd hebben van de schaarse grond.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Er zitten ook heel veel gemeentes in de knijperd, die gaan echt wel bouwen hoor, gewoon prijstechnisch scherp gaan zitten
Ik vind dat de consument bij nieuwbouw bijzonder slecht af is. Een bestaande woning kun je tenminste, zover mogelijk, nog controleren. Bij een nieuwbouw-woning moet je nog maar zien of de aannemer je woning op tijd en met kwaliteit heeft geleverd.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, je ziet ook heel veel nieuwbouwprojecten lastig van de grond komen, ik geloof dat ze pas beginnen als x percentage verkocht is. Ik woon zelf op een heel populair stukje Amsterdam waar de prijzen nog steeds omhoog gaan (al is het langzaam), maar hier ligt al anderhalf jaar een prachtig stukje grond plat, waar eigenlijk nieuwbouw zou komen, maar kennelijk kopen mensen liever bestaande bouw.
klets, de laatste termijn blijft bij de notaris tot de woning naar tevredenheid is opgeleverd, dwz akkoord ver eigen huisquote:Op zondag 22 januari 2012 23:57 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik vind dat de consument bij nieuwbouw bijzonder slecht af is. Een bestaande woning kun je tenminste, zover mogelijk, nog controleren. Bij een nieuwbouw-woning moet je nog maar zien of de aannemer je woning op tijd en met kwaliteit heeft geleverd.
Nieuwbouw met eengezinshuizen die lopen als een speerquote:Op zondag 22 januari 2012 14:14 schreef raptorix het volgende:
Overigens, zit niet alleen bestaande bouw in de knel, wat te denken van de nieuwbouwprojecten?
En toch is er nog steeds behoefte aan goede, betaalbare, passende woonruimte op de juiste plek.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De bouwsector is het eerste grote slachtoffer van deze impasse. Die gaat dus ook als eerste over de kop. De sanering is al in volle gang, duizenden in de bouw zijn hun baan reeds kwijt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |