Heb me momentenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:01 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik snap dat nooit hoe mensen daar echt voor kunnenz itten en zoiets echt tot vervelens toe oefenen en dan ook kunnen. Ik wil dat ook kunnen
Dan doe je het verkeerd.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:16 schreef stefanhaan het volgende:
Gister ook 2,5 uur lang gesweept tot Ik last van mijn schouder kreeg
Nee dat heeft te maken met een lichamelijke aandoening. But nice tryquote:
quote:De top 10 beste gitaarsolo’s
1: Slash zijn solo in 'Sweet Child O' Mine' (Guns N' Roses)
2: De solo van Jimmy Page in de klassieker ‘Stairway To Heaven’ (Led Zeppelin)
3: De solo van Jimi Hendrix in zijn cover van Bob Dylans ‘Al Along The Watchtower’
4: Tom Morello’s solo in ‘Killing In The Name’ (Rage Against The Machine)
5: Solo van Matt Bellamy in ‘Knights Of Cydonia’ (Muse)
6: Kurt Cobains solo in ‘Smells Like Teen Spirit’ (Nirvana)
7: Solo van Johnny Greenwood in ‘The Bends’ (Radiohead)
8: Chuck Berry’s solo in zijn track ‘Johnny B. Goode’
9: Solo van Johnny Greenwood in ‘Paranoid Android’ (Radiohead)
10:Solo van Roger Waters in ‘Shine On You Crazy Diamond’ (Pink Floyd)
Wat een kutlijstquote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:05 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
http://www.3fm.nl/nieuws/(...)este-gitaarsolo%27s-
[..]
Kan ik toch niet weten he broeder.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:00 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Nee dat heeft te maken met een lichamelijke aandoening. But nice try
Past absoluut perfect in dat nummer. Dus waarom niet? Ligt er vooral aan wat de definitie is van een "goede solo"quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:14 schreef KaMo het volgende:
Goede solos hoor, beste geloof ik niet in...
6: Kurt Cobains solo in ‘Smells Like Teen Spirit’ (Nirvana)
Beetje jammer dit
Er zijn veel voorbeelden van solos die evenveel passen, maar waar de gitarist niet dood van is.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:18 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Past absoluut perfect in dat nummer. Dus waarom niet? Ligt er vooral aan wat de definitie is van een "goede solo"
Dan kan je ook zeggen dat die anderen er juist niet bij horen. De solo heeft een functie in een nummer en dat kunnen er verschillende zijn, dan bestaat er niks tussen goed of slecht dat blijft zo subjectief als de pest.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:22 schreef Braddie het volgende:
Dat is absoluut waar, maar als je een lijstje hebt met All Along The Watchtower, Sweet Child O Mine en Stairway To Heaven vind ik Smells Like Teen Spirit er niet tussen passen.. Het is niet eigen, het volgt de melodie lijn gewoon, dan kan ik ook nog wel soleren..
Het is meer een lijst met de bekendste solo's jaquote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:24 schreef KaMo het volgende:
[..]
Er zijn veel voorbeelden van solos die evenveel passen, maar waar de gitarist niet dood van is.
Maarja, tof nummer is het wel (inclusief solo)
Dat is waar natuurlijk, eigenlijk heeft argumenteren hier over helemaal geen nut, omdat iedereen toch iets anders vindquote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dan kan je ook zeggen dat die anderen er juist niet bij horen. De solo heeft een functie in een nummer en dat kunnen er verschillende zijn, dan bestaat er niks tussen goed of slecht dat blijft zo subjectief als de pest.
Deze is ook heel tof!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:25 schreef Trollscience het volgende:
Sowieso zijn het toevallig bekende nummers, Buckethead heeft prachtige solo's en er staat niet eens een van hem in. Voorbeeld:
1:56
Sympathy For The Devil is er ook nog 1 die ontbreekt, en Shine On You Crazy Diamond!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:28 schreef brother52 het volgende:
Ik heb net de hele lijst even bekeken en het is een beetje een rare lijst.
Maar wat ik me vooral af vraag: Waar is Comfortably Numb?
Er staan zoveel nummers niet in, de lijst druipt van cliché door nummers die iedereen kent erin te zetten.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:28 schreef brother52 het volgende:
Ik heb net de hele lijst even bekeken en het is een beetje een rare lijst.
Maar wat ik me vooral af vraag: Waar is Comfortably Numb?
Staat op 10quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:29 schreef Braddie het volgende:
[..]
Sympathy For The Devil is er ook nog 1 die ontbreekt, en Shine On You Crazy Diamond!
Ik vind er toch wel een paar opvallende dingen tussen staan.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:29 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Er staan zoveel nummers niet in, de lijst druipt van cliché door nummers die iedereen kent erin te zetten.
3 keer zelfs: Paranoid Android, Just én The Bends.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:21 schreef BoerBert het volgende:
Twee keer GreenwoodAl zou ik een ander neerzetten voor The Bends
Ik zit net de 'behind the scenes te kijken'. Erg tofquote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:41 schreef mr-green het volgende:
http://www.youtube.com/user/walkofftheearth
Kunnen ze die lijst niet "meest bekende gitaarsolo's" noemen? Er zijn vast veel briljantere gitaarsolo's in vage obscure nummers, maar ja, die kent niemand, dus stemt er ook niemand op. Beetje jammer deze lijst.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:05 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
http://www.3fm.nl/nieuws/(...)este-gitaarsolo%27s-
[..]
Ooit goed naar ze geluisterd? Of loop je gewoon met de meute mee?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:58 schreef Metalfreak het volgende:
Radiohead![]()
Zo, na dat gezegd te hebben: door met de orde van de zaak
Maar dat is toch altijd het 'probleem' met dit soort lijsten?quote:[..]
Kunnen ze die lijst niet "meest bekende gitaarsolo's" noemen? Er zijn vast veel briljantere gitaarsolo's in vage obscure nummers, maar ja, die kent niemand, dus stemt er ook niemand op. Beetje jammer deze lijst.
Mijn bandje van eanema hield net op voor dat nummer dus die ken ik dan weer veel minder dan de rest van albumquote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:01 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ooit goed naar ze geluisterd? Of loop je gewoon met de meute mee?
[..]
Maar dat is toch altijd het 'probleem' met dit soort lijsten?
Een 'Third Eye van Tool zal nooit in zo'n lijst voorkomen. Hoe briljant die 2 solo's ook over elkaar heen gespeeld zijn.
Ik vind Radiohead over het algemeen ook helemaal niet, maar ze hebben een paar nummers die ik echt helemaal geweldig vind.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:01 schreef brother52 het volgende:
[..]
[..]
Maar dat is toch altijd het 'probleem' met dit soort lijsten?
Een 'Third Eye van Tool zal nooit in zo'n lijst voorkomen. Hoe briljant die 2 solo's ook over elkaar heen gespeeld zijn.
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:25 schreef Trollscience het volgende:
Sowieso zijn het toevallig bekende nummers, Buckethead heeft prachtige solo's en er staat niet eens een van hem in. Voorbeeld:
1:56
Heb er ook ongeveer zoeen alleen dan ook met een microfoon erop. Want gamenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb dezezo'n chill ding
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb dezezo'n chill ding
![]()
[ afbeelding ]
Het zo'n beetje het beste wat je op dit moment op koptelefoongebied kunt krijgen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:52 schreef Bosbeetle het volgende:
wat is dat toch met die beats by dre, heb nog nooit zo'n ding gezien en iedereen spamt het....
Je ziet ook heel veel geluidstechnici er mee tegenwoordig. Ik vind hem niet zo fijn, is natuurlijk ook een beetje een smaak kwestie. Zelf heb ik de Sennheiser HD25, kom je samen met die van Dribbel zo'n beetje overal tegen tegenwoordig!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:03 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het zo'n beetje het beste wat je op dit moment op koptelefoongebied kunt krijgen.
Geeft alles ontzettend goed en kraakhelder weer en is zijn geld ook meer dan waard. Je kunt met dat ding erg goed horen of een cd wel of niet goed is opgenomen. (In your honour van Foo Fighters is een voorbeeld van een cd die slecht opgenomen is) Lag alleen een beetje buiten mijn budget toen ik om een koptelefoon ging kijken en het draagcomfort is niet echt super..
Yep.quote:
Geen idee hoe die 3 klinken. Heb alleen de Pro getest.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:12 schreef Braddie het volgende:
Is zo`n beats by dre serieus het beste wat je op dit moment kan krijgen?, ik heb de In-Ears de Solo čn de Studio op gehad, en ik vind het alle 3 niks, vooral die studio, overdreven bas die je overal in hoort, in een nummer zoals Mysterious Ways zit de bas normaal gesproken vrij laag in de mix, die koptelefoon laat de bas flink naar voren komen... heel erg opgepompt, leuk als je Hiphop/dance luistert...
Nja, omdat ik alleen van die verhalen als die van Braddie hoor. Maar het verschilt dus erg per type.quote:
Ja, ik kom er gewoon niet uit. Sta op het punt hem naar de Groove Factory te brengen op mijn kosten. Mocht je dat interessant vinden.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:25 schreef Cynic het volgende:
Hey Dean, ik ben morgen in het mooie Franeker om een gasinstallatie in onze auto in te laten bouwen. Is het nog een idee dat ik dan even langs Damwoude rij voor die Washburn? Daar gebeurt verder niks meer mee toch?
Waarschijnlijk ook omdat bijna iedereen die zo'n ding heeft de in-ears of de solo heeft want die zijn nog redelijk betaalbaar en dan kunnen ze lekker meedoen met de hype.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:26 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nja, omdat ik alleen van die verhalen als die van Braddie hoor. Maar het verschilt dus erg per type.
Ah joh, dat is ook niet nodig. Blijft wel een apart probleem nietwaar? Maar ik meende dat het al een heel stuk beter werd toen ik er wat minder dikke snaren op had en hij van C naar D gestemd was.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:29 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, ik kom er gewoon niet uit. Sta op het punt hem naar de Groove Factory te brengen op mijn kosten. Mocht je dat interessant vinden.
Daar heb ik het nou juist steeds over. Die is geweldig.quote:
Wat was het probleem ook alweer met dat ding?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:31 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ah joh, dat is ook niet nodig. Blijft wel een apart probleem nietwaar? Maar ik meende dat het al een heel stuk beter werd toen ik er wat minder dikke snaren op had en hij van C naar D gestemd was.
Aha, toch maar ff langs een mediamarkt binnenkort om hem te checken.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Daar heb ik het nou juist steeds over. Die is geweldig.
Er resoneert iets mee in de hals. Klinkt alsof-ie ergens aanloopt, maar dat is dus niet zo.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:35 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wat was het probleem ook alweer met dat ding?
IUk vond het nog meevallen, maar hij klinkt echt superquote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]![]()
daar betaal je ook wel de hoofdprijs voor
ik heb deze
[ afbeelding ]
ontzettend lek maar zo'n goed geluid!
(ik heb alleen recentelijk een kabelbreuk)
Testen zou ik ergens anders doen. De aperatuur die er daar achter hangt is niet zo geweldig en daardoor hoor je het verschil tussen de koptelefoons niet goed.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:37 schreef Braddie het volgende:
[..]
Aha, toch maar ff langs een mediamarkt binnenkort om hem te checken.
En met andere snaardikte wordt het minder of erger?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:38 schreef Cynic het volgende:
[..]
Er resoneert iets mee in de hals. Klinkt alsof-ie ergens aanloopt, maar dat is dus niet zo.
Andere spanning op de hals denk ik, het probleem zal daar ook zitten. Het klinkt haast of er in de hals iets los zit. Maar hoe kom je daar achter?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
En met andere snaardikte wordt het minder of erger?
Vaag.
Misschien toch maar ff langs de bcc hier, mits ze hem hebben, telefoon mee, en dan maar wat luisterenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:39 schreef brother52 het volgende:
[..]
Testen zou ik ergens anders doen. De aperatuur die er daar achter hangt is niet zo geweldig en daardoor hoor je het verschil tussen de koptelefoons niet goed.
Een telefoon staat nu niet echt bekend om z'n goede geluidskwaliteit. Een koptelefoon van 400 euro daar aan hangen heeft weinig nut. Je zult weinig verschil horen met eentje van een paar tientjes.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:48 schreef Braddie het volgende:
[..]
Misschien toch maar ff langs de bcc hier, mits ze hem hebben, telefoon mee, en dan maar wat luisteren
Open makenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:47 schreef Cynic het volgende:
[..]
Andere spanning op de hals denk ik, het probleem zal daar ook zitten. Het klinkt haast of er in de hals iets los zit. Maar hoe kom je daar achter?
Als het echt te gek wordt moet dat maar, hij is er alleen niet zomaar af te schroeven, is ook meegelakt met de body enzo...quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:58 schreef brother52 het volgende:
[..]
Open maken![]()
Maar dat lijkt me niet echt een optie.
i will, heb er al lekker op zitten spelen, hij klinkt čnorm goed, die pick-ups kunnen ook flink schreeuwen zeg!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:58 schreef Daantke het volgende:
En braddo, voorzichtig zijn met mijn Explorer.
i know, maar het is beter dan geen vergelijking toch?, en trouwens, ik hoorde duidelijk verschil in kwaliteit tussen m`n Philips SHP-2000/AudioTechnica ATH-M30 en die Beats Studio, met hetzelfde nummer.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:58 schreef Dribbel_ het volgende:
En voordat je dit als argument gaat gebruiken:
De kwaliteit van je mp3/wma/wav/whatever staat daar nog los van
Wat voor pups zitten er nu eigenlijk in?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:02 schreef Braddie het volgende:
[..]
i will, heb er al lekker op zitten spelen, hij klinkt čnorm goed, die pick-ups kunnen ook flink schreeuwen zeg!
De vraag is of de kosten die je dan maakt de moeite nog waard zijn.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:01 schreef Cynic het volgende:
[..]
Als het echt te gek wordt moet dat maar, hij is er alleen niet zomaar af te schroeven, is ook meegelakt met de body enzo...
EMG-HZ, ik weet verder niks over de pups maar ze klinken waanzinnig.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:05 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wat voor pups zitten er nu eigenlijk in?
Persoonlijk vind ik die pups matig, maar dat kan aan mijn smaak liggen, als ik het geld en tijd had zou ik ze zo uit mijn gitaar waar ze inzitten gooien en er actieve ingooien, just for fun.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:08 schreef Braddie het volgende:
[..]
EMG-HZ, ik weet verder niks over de pups maar ze klinken waanzinnig.
Ik ben er ook niet echt kapot van. Heb ze een tijdje in een lp gehad maar omgeruild voor de Gibson pups van Dribbel.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:12 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik die pups matig, maar dat kan aan mijn smaak liggen, als ik het geld en tijd had zou ik ze zo uit mijn gitaar waar ze inzitten gooien en er actieve ingooien, just for fun.
Had je toch die explorer van mij moeten kopenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:15 schreef Braddie het volgende:
Ik ben alleen stock pick-ups van dat Stratje gewend heb eigenlijk nog nooit SD of EMG`s gehad, dus het is voor mij al heel wat.
haha, het was een ruil he ?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:19 schreef brother52 het volgende:
[..]
Had je toch die explorer van mij moeten kopen
Had je nog steeds die van mij kunnen kopenquote:
Zonder geld?, dont think soquote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:24 schreef brother52 het volgende:
[..]
Had je nog steeds die van mij kunnen kopen
Ja, EMG HZ, de H3.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:08 schreef Braddie het volgende:
[..]
EMG-HZ, ik weet verder niks over de pups maar ze klinken waanzinnig.
Het is een vrij fatsoenlijke gitaar met een grote emotionele waarde, qua moeite en kosten zou dat nog wel een overweging zijn. Maar goed, het is ook niet super erg ofzo, begon me er alleen wel aan te storen en ik dacht dat het misschien door iemand die wel verstand van techniek heeft vrij eenvoudig te verhelpen was.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:07 schreef brother52 het volgende:
[..]
De vraag is of de kosten die je dan maakt de moeite nog waard zijn.
Ah, die uit mijn Samick, die eerst nog van iemand anders van hier waren.quote:
Vond het wel meevallenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:02 schreef Braddie het volgende:
[..]
i will, heb er al lekker op zitten spelen, hij klinkt čnorm goed, die pick-ups kunnen ook flink schreeuwen zeg!
Ja, appels en perenquote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:28 schreef genakt het volgende:
[..]
Vond het wel meevallen![]()
Zeker vergeleken met ene 81/85 set of 81/60
Welke kwamen eigenlijk uit die bariton LTD?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:29 schreef The_Dean het volgende:
Heb ook nog een set SD liggen, misschien weer eens in de LP bouwen. Dan heb ik nog een set EMG-HZ, de H4, moeten die maar in mijn backup V, nu de Explorer weg is
En dan de andere projecten nog... Mag bijna wel een blog bijhouden
Juist. Iets met metal...quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:28 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ah, die uit mijn Samick, die eerst nog van iemand anders van hier waren.
Die H4.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:29 schreef Cynic het volgende:
[..]
Welke kwamen eigenlijk uit die bariton LTD?
Wat is eigenlijk het verschil tussen de H3 en H4? Leeftijd? Of is er echt een wezenlijk verschil?quote:
Helaas wel, dat is juist het grote probleem, de bekendere nummers gaan nog enigszins, maar de rest... Door het gehuil van die zanger krijg ik spontaan zelfmoordneigingen... Echt vreselijk vind ik dat. Destijds op Pinkpop weggelopen omdat ik het echt niet trok en dat heb ik niet gauw bij een optreden...quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:01 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, H3 is naar mijn weten de vorige serie, en de H4 zullen wat ge-update zijn, qua geluid. Heb het idee dat ze net nog iets ruiger gaan dan de H3.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:32 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het verschil tussen de H3 en H4? Leeftijd? Of is er echt een wezenlijk verschil?
Nu je het zegtquote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:53 schreef Zorro het volgende:
Ik zie dat gitaarsolo lijstje nu pas, maarreehh...
10:Solo van Roger Waters in ‘Shine On You Crazy Diamond’ (Pink Floyd)
Wie!?
Ah, ok. Je hebt het ten minste een kans gegeven.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:36 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Helaas wel, dat is juist het grote probleem, de bekendere nummers gaan nog enigszins, maar de rest... Door het gehuil van die zanger krijg ik spontaan zelfmoordneigingen... Echt vreselijk vind ik dat. Destijds op Pinkpop weggelopen omdat ik het echt niet trok en dat heb ik niet gauw bij een optreden...
Waren niet zulke hele verkeerde dingen geloof ik. Het is ook niet helemaal eerlijk om ze met 81's te vergelijken, dat zijn actieve elementen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:51 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, H3 is naar mijn weten de vorige serie, en de H4 zullen wat ge-update zijn, qua geluid. Heb het idee dat ze net nog iets ruiger gaan dan de H3.
Hangt er vanaf wat voor geluid je zoekt natuurlijk. Ik vind ze een beetje aan de kille kant.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:04 schreef The_Dean het volgende:
Ja, ben er wel
En ze klinken inderdaad erg goed
Voor metal zijn ze inderdaad wel leuk. Voor punk vind ik ze alweer een stukje minder daarvoor zijn ze niet rauw genoeg.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:07 schreef The_Dean het volgende:
True, maar voor wat punk en metal doen ze het prima. Ook voor andere stijlen wel natuurlijk
Ja, die gaan er ook nooit weer uit.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:13 schreef The_Dean het volgende:
Zit ook wat in. Dan ben je met die Gibsons al een mooie stap verder
Klopt, beetje drive erop en dan zijn ze heerlijkquote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:14 schreef Braddie het volgende:
Voor Classic Rock zijn ze ook erg goed, en voor U2 vind ik ze perfect, ik hoorde geen verschil tussen de Gibson Explorer en deze met die EMG`s! U2 riffs zijn bijna plaat perfect qua sound!
Dan zou ik nog eens goed luisteren. Zit echt een wereld van verschil tussen die pups.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:14 schreef Braddie het volgende:
Voor Classic Rock zijn ze ook erg goed, en voor U2 vind ik ze perfect, ik hoorde geen verschil tussen de Gibson Explorer en deze met die EMG`s! U2 riffs zijn bijna plaat perfect qua sound!
Ja, een op reserve is ideaal, alles omzetten en klaarquote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:15 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, die gaan er ook nooit weer uit.
Nou ja, tenzij ik de hals een keer breek. Dan gaan ze in die andere LP
Ja, ik had hem eerst wel als reserve gekocht maar sinds daar die Dream90 in zit gebruik ik die ook erg veel.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:17 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, een op reserve is ideaal, alles omzetten en klaar
Coolquote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:18 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, ik had hem eerst wel als reserve gekocht maar sinds daar die Dream90 in zit gebruik ik die ook erg veel.
Het verwatert door die effecten inderdaad, het klinkt allemaal zo digitaal...quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:17 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan zou ik nog eens goed luisteren. Zit echt een wereld van verschil tussen die pups.
Alleen dat verwatert natuurlijk wel een beetje door alle effecten die er overheen gegooid worden.
Inderdaad, Clean met een beetje chorus zijn ze ook hččrlijk, totaal andere sound dan die strat, maar wel heel erg lekker!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:16 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Klopt, beetje drive erop en dan zijn ze heerlijk
Dat is toch zo'n ding waar de die kaartjes bij kon kopen?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:28 schreef Braddie het volgende:
Ja, Dean absoluut, 2012 kan voor mij niet beter beginnenook maar even kijken voor zo`n A3 binnenkort van Korg.
Een en al bagger. Ik vind dat je betere dingen hebt gespeeld. Neem een stuk dat (veel) makkelijker is en dat je (veel) beter kent en neem daar iets van op. Ik gun het je echt dat je gitaar wilt spelen en dat leuk vindt, maar dit klinkt gewoon echt helemaal nergens naar. De enige feedback die ik je nu kan geven, op basis van dit stuk, is: Heel erg veel oefenen op 1 nummer of 1 ding en als je dat kan, dan pas posten. Het hoeft echt niet perfect, maar we moeten wel feedback kunnen geven op kleine dingen en niet op het hele stuk.quote:Op zondag 8 januari 2012 05:27 schreef Braddie het volgende:
http://soundcloud.com/bradleyvandijk/samba-pa-ti-explorer
Samba Pa Ti op m`n Explorer, er zitten wat foutjes hier en daar, en wat slordigheden maar ik heb dit nummer in geen tijden meer gespeeld.
Als het goed is wel, alleen op maandag niet.quote:Op zondag 8 januari 2012 09:05 schreef The_Dean het volgende:
Anders zijn je snaren even op
Zijn gitaarwinkels open op zondag?
Die noot op 0:18, waarom speel je die?quote:Op zondag 8 januari 2012 05:27 schreef Braddie het volgende:
http://soundcloud.com/bradleyvandijk/samba-pa-ti-explorer
Samba Pa Ti op m`n Explorer, er zitten wat foutjes hier en daar, en wat slordigheden maar ik heb dit nummer in geen tijden meer gespeeld.
Ik heb nog wel een pakje Ernie Ball .11 liggen, maarja, dan moet je helemaal naar Zwolle reizen!quote:Op zondag 8 januari 2012 09:05 schreef The_Dean het volgende:
Anders zijn je snaren even op
Zijn gitaarwinkels open op zondag?
Ik gebruik hem wel, maar als jij het nodig bent, haal ik dinsdag wel een nieuw setje! Kun je meteen mijn Drawmer compressor mee nemen om na te kijken! Ik heb ook nog wel een D'darrio .10 setje zonder hoge E liggen..quote:Op zondag 8 januari 2012 10:59 schreef The_Dean het volgende:
En weer terug naar huis, en snel monteren en Floyd afstellen. Voordat Cynic hier straks is
Hij wou het thuis wel even doen, gelukkig.
Wel lullig
Maar als je die niet gebruikt wil ik hem wel van je overnemen.
Je geeft zelf get probleem al. Ik zou een fatsoenlijke interface en software zoeken.quote:Op zondag 8 januari 2012 15:53 schreef CaptainCookie het volgende:
http://soundcloud.com/jeweettoch/jeweettoch2
Ik heb net deze opname gemaakt (koptelefoonuitgang van de versterker op de microfooningang van m'n laptop), maar ik ben niet tevreden met hoe het klinkt.
Iemand hier tips om het geluid van de gitaar beter te maken? Let btw niet op de vele fouten in het spel, het was een haastige opname
Explorers klinken altijd goedquote:Op zondag 8 januari 2012 16:06 schreef Witchfynder het volgende:
Gister gespeeld met Wizard. Een van de gitaristen speelden op een witte Explorer van BaCH en dat ding klonk geweldig.
Hmm, dat gaat wel een duur grapje worden dan. Mijn versterker heeft geen line-out (Roland Cube 30X) en dan zou ik er ook nog een nieuwe (externe) geluidskaart bij moeten hebben.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:32 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Je geeft zelf get probleem al. Ik zou een fatsoenlijke interface en software zoeken.
Daar was dit al mee opgenomen, aangesloten op de microfooningang van de interne geluidskaart van m'n laptop. Software was Ableton trouwens.quote:Op zondag 8 januari 2012 16:40 schreef Scary_Hairy het volgende:
Probeer je hoofdtelefoonuitgang eens.
Ik ben nog niet heel erg bekend met m`n fretboard, en ik moet het allemaal op gehoor doen, aangezien ik niet heb gestudeerd/geoefend voor het nummerquote:Op zondag 8 januari 2012 10:56 schreef guitarist het volgende:
[..]
Die noot op 0:18, waarom speel je die?
quote:Op zondag 8 januari 2012 17:21 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik ben nog niet heel erg bekend met m`n fretboard, en ik moet het allemaal op gehoor doen, aangezien ik niet heb gestudeerd/geoefend voor het nummer
Ok, ik snap het, maar zoals je misschien nu kunt horen ben ik niet echt perfectionistisch ingesteld, misschien maar iets makkelijkers kiezen jaquote:Op zondag 8 januari 2012 05:54 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Een en al bagger. Ik vind dat je betere dingen hebt gespeeld. Neem een stuk dat (veel) makkelijker is en dat je (veel) beter kent en neem daar iets van op. Ik gun het je echt dat je gitaar wilt spelen en dat leuk vindt, maar dit klinkt gewoon echt helemaal nergens naar. De enige feedback die ik je nu kan geven, op basis van dit stuk, is: Heel erg veel oefenen op 1 nummer of 1 ding en als je dat kan, dan pas posten. Het hoeft echt niet perfect, maar we moeten wel feedback kunnen geven op kleine dingen en niet op het hele stuk.
Ik heb het nummer wel vaak beluisterd en ook wel een paar keer gespeeld, maar de keer hier voor is denk ik 2-3 maanden geleden of zo.quote:
Meteen maar een V van Bach besteld?quote:Op zondag 8 januari 2012 16:06 schreef Witchfynder het volgende:
Gister gespeeld met Wizard. Een van de gitaristen speelden op een witte Explorer van BaCH en dat ding klonk geweldig.
Afstellen is niet nodig als hij bij Dean vandaan komt.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:26 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb het nummer wel vaak beluisterd en ook wel een paar keer gespeeld, maar de keer hier voor is denk ik 2-3 maanden geleden of zo.
Maar wat CoiLive al zei, misschien maar iets makkelijkers kiezen, en de gitaar even laten afstellen helpt ook wel!
Hij heeft wel wat zwakke puntjes hoor... als ik bend op m`n e snaar (17e fret) dan kapt ie het geluid halverwege al af, en bij bepaalde frets loopt ie wat aan...quote:Op zondag 8 januari 2012 17:29 schreef brother52 het volgende:
[..]
Afstellen is niet nodig als hij bij Dean vandaan komt.
Denken dat dat meteen aan de afstelling van je gitaar ligt.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:30 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hij heeft wel wat zwakke puntjes hoor... als ik bend op m`n e snaar (17e fret) dan kapt ie het geluid halverwege al af, en bij bepaalde frets loopt ie wat aan...
Beetje een non-opmerking ditquote:Op zondag 8 januari 2012 17:53 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Denken dat dat meteen aan de afstelling van je gitaar ligt.
Je gitaar afstellen is echt niet de oplossing voor alles. Ga eerst maar eens de techniek perfect leren, voordat je je gitaar de schuld geeft.
Denken dat ik geen techniek hebquote:Op zondag 8 januari 2012 17:53 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Denken dat dat meteen aan de afstelling van je gitaar ligt.
Je gitaar afstellen is echt niet de oplossing voor alles. Ga eerst maar eens de techniek perfect leren, voordat je je gitaar de schuld geeft.
Ik zeg niet dat je geen techniek hebt. Maar je geeft wel heel makkelijk elke keer gewoon je gear de schuld.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:04 schreef Braddie het volgende:
[..]
Denken dat ik geen techniek hebwat Dribbel zegt, een beetje een Non-Opmerking.
Maar, waarom oefen je dan niet even voordat je het op neemt, zo kunnen we natuurlijk niet echt serieus nemen hč?quote:Op zondag 8 januari 2012 17:21 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik ben nog niet heel erg bekend met m`n fretboard, en ik moet het allemaal op gehoor doen, aangezien ik niet heb gestudeerd/geoefend voor het nummer
Daarnaast is je bends dood druken niet een kwestie van afstelling van je materiaal maar de radius van je hals daar kan je niks aan doenquote:Op zondag 8 januari 2012 18:04 schreef Braddie het volgende:
[..]
Denken dat ik geen techniek hebwat Dribbel zegt, een beetje een Non-Opmerking.
Als ik normaal gesproken bend gaat dat soms anderhalve noot, en dat klinkt dan toch echt prima, maar ik merk gewoon duidelijk dat de afstelling niet super is.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:05 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je geen techniek hebt. Maar je geeft wel heel makkelijk elke keer gewoon je gear de schuld.
True, misschien maar eens doen, maar of dat nog echt nut heeft vraag ik me af, het grotendeel van de mensen hier denkt waarschijnlijk toch al dat ik geen gitaar kan spelen..quote:Op zondag 8 januari 2012 18:05 schreef guitarist het volgende:
[..]
Maar, waarom oefen je dan niet even voordat je het op neemt, zo kunnen we natuurlijk niet echt serieus nemen hč?
NIet om t een of ander maar als je een filmpje post waarbij je dingen zegt als 'ja, ik weet dat dat en dat mis gaat en de snaren nog niet goed zijn gestemd etc' dna zijn dat toch dingen die je even kan fixen voordat je post?quote:Op zondag 8 januari 2012 18:09 schreef Braddie het volgende:
[..]
True, misschien maar eens doen, maar of dat nog echt nut heeft vraag ik me af, het grotendeel van de mensen hier denkt waarschijnlijk toch al dat ik geen gitaar kan spelen..
Nee, dat is het niet, maar je mag wel wat meer zelfkritisch zijn, en vooral misschien wat langer met één liedje bezig zijn tot je die perfect kan, in plaats van heel veel liedjes een beetje kunnen spelen.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:09 schreef Braddie het volgende:
[..]
True, misschien maar eens doen, maar of dat nog echt nut heeft vraag ik me af, het grotendeel van de mensen hier denkt waarschijnlijk toch al dat ik geen gitaar kan spelen..
Zo heb ik het eigenlijk nog nooit bekeken, ik ga me vanaf nu gewoon storten op goede dingen, ik wil geen verstrooid beeld van mezelf neer zetten hier.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:11 schreef BurnaBoy het volgende:
Het punt is meer dat als jij rotzooi post en geen goed materiaal hoe moet men hier dan kunnen concluderen dat jij goed kan spelen ?
Ik ben totaal niet kritisch tegenover mezelf, zal ik wel eens moeten doen, dan klinken m`n opnames waarschijnlijk een stuk fijner!quote:Op zondag 8 januari 2012 18:12 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet, maar je mag wel wat meer zelfkritisch zijn, en vooral misschien wat langer met één liedje bezig zijn tot je die perfect kan, in plaats van heel veel liedjes een beetje kunnen spelen.
Hoewel ik je eerlijk gezegd op een keyboard vele malen beter vind dan op een gitaar.
Bijvoorbeeld dat laatste liedje dat je gepost hebt in dit topic. Luister er nog eens naar, en zeg eens heel eerlijk wat je daar zelf van vind?quote:Op zondag 8 januari 2012 18:16 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik ben totaal niet kritisch tegenover mezelf, zal ik wel eens moeten doen, dan klinken m`n opnames waarschijnlijk een stuk fijner!
Ik vind het nummer persoonlijk, voor mijn doen niet heel slecht gespeeld, maar ik had nog wel 50 x mogen oefenen ja... Ik vind eigenlijk alleen dat stuk rond 0:59 iets....quote:Op zondag 8 januari 2012 18:19 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat laatste liedje dat je gepost hebt in dit topic. Luister er nog eens naar, en zeg eens heel eerlijk wat je daar zelf van vind?
Je kan door het liedje heen horen dat je veel moeite hebt bij het spelen ervan, waardoor het je ook niet lukt om enig gevoel in het liedje te leggen omdat je de muziek nauwelijks bij kan houden. Gewoon meer oefenen op het liedje, tot je hem (nagenoeg) perfect kan spelen.
Zelf speel ik overigens ook verre van perfect hoor, maar ik speel dan ook vrijwel geen gitaar meer.
Haha, ach, ik laat hem morgen even afstellen, even iets lager op de hals laten liggen, dan speelt ie als een zonnetje!quote:Op zondag 8 januari 2012 18:40 schreef The_Dean het volgende:
Kan afstelling zijn hoor. Stond nog beetje in mijn stand. En ik bend nooit op het 17e fret, dus daar was ik nooit achter gekomen
Steel Panther is inderdaad čcht een goede band "50 cent`s a fag, so is kanye west, shooting hot sperm on eachothers chests"quote:Op zondag 8 januari 2012 18:43 schreef stefanhaan het volgende:
Echt jammer, facking goeie band. Maar ze zijn niet echt serieus ofso.
Ze zetten wel een geweldige parodie neer van al die jaren 80 metalbandjes.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:43 schreef stefanhaan het volgende:
Echt jammer, facking goeie band. Maar ze zijn niet echt serieus ofso.
Absoluut, Death To All But Metal, is een heerlijk nummer van ze, geniaal hoe ze Sweet Child O Mine een beetje te kakken zetten:Dquote:Op zondag 8 januari 2012 18:49 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ze zetten wel een geweldige parodie neer van al die jaren 80 metalbandjes.
Exact,quote:Op zondag 8 januari 2012 22:00 schreef The_Dean het volgende:
Eerste handel van 2012 is alweer een feit. Gitaar en pedaal eruit, gitaar en versterker erin.
Goed begin
Yep, oprekken, stemmen en dat een keer of 4 achter elkaar.quote:Op zondag 8 januari 2012 23:47 schreef -Menn0- het volgende:
Ligt er aan wat je er mee doet, altijd gewoon even hard aan trekken zodat de rek d'r uit is. Je kan ook alle snaren even inspelen door te benden als een mongool. Maar ik trek er gewoon altijd even aan
[ afbeelding ]
Ja aan m'n snaren ja
Ik speel ze altijd in door te benden als een gek, en dan weer te stemmen, en dat een keer of 5 - 6 meestal met de Hotel California soloquote:Op zondag 8 januari 2012 23:47 schreef -Menn0- het volgende:
Ligt er aan wat je er mee doet, altijd gewoon even hard aan trekken zodat de rek d'r uit is. Je kan ook alle snaren even inspelen door te benden als een mongool. Maar ik trek er gewoon altijd even aan
[ afbeelding ]
Ja aan m'n snaren ja
Dat is nogal zacht uitgedrukt. Kan funest zijn voor een gitaar.quote:Op maandag 9 januari 2012 00:04 schreef The_Dean het volgende:
Ja, verschillende temperaturen en vocht is niet ideaal.
Ok, aii... hoop niet dat het dan erg word voor de Explorer... dit hokje is wel geisolleerd, maar bij de deur zit een vrij brede kier die aardig wat tocht door laat....quote:Op maandag 9 januari 2012 00:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat is nogal zacht uitgedrukt. Kan funest zijn voor een gitaar.
Ik zou hem snel uit dat hokje halen. Als er een behoorlijke kier zit, heb je waarschijnlijk behoorlijk last van vocht en grote temperatuurschommelingen. Hout kan daar niet zo heel erg goed tegen.quote:Op maandag 9 januari 2012 10:27 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ok, aii... hoop niet dat het dan erg word voor de Explorer... dit hokje is wel geisolleerd, maar bij de deur zit een vrij brede kier die aardig wat tocht door laat....
Het probleem is meer, waar moet ik het dan laten?, in dat hokje heb ik al m`n spullen staan voor muziek opnames en kleine repetitie`s , het is niet zo dat de warmte weggaat door die kier hoor, je merkt alleen dat er een klein beetje wind door komt als het hard waait ...quote:Op maandag 9 januari 2012 10:58 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik zou hem snel uit dat hokje halen. Als er een behoorlijke kier zit, heb je waarschijnlijk behoorlijk last van vocht en grote temperatuurschommelingen. Hout kan daar niet zo heel erg goed tegen.
Als ik de kachel uitzet als ik naar bed ga(En het hier dus warm is door de kachelquote:Op maandag 9 januari 2012 11:14 schreef The_Dean het volgende:
En 's avonda 's nachts als de kachel uit is?
Ja, dat hokkie is juist gemaakt zodat ik hier lekker kan relaxen, en muziek kan maken, dat kan ik in m`n slaapkamer niet..quote:Op maandag 9 januari 2012 12:39 schreef The_Dean het volgende:
En tochtig. En vochtig.
Andere plek zoeken voor je gear, je andere apparatuur word daar ook niet beter van.
Of beter isoleren en de kier fixen.
Best een leuk gitaartje he?, het is natuurijk geen echte Fender, maar de sound is best leuk toch? beter dan een Squier Bullet als je het mij vraagt!quote:Op maandag 9 januari 2012 12:49 schreef The_Dean het volgende:
Oh, en de strat doet het trouwens hoor
Klinkt wel ok
Maar ventilatie is dan weer wel belangrijk. Zag ik afgelopen week wel toen ik een schimmelplek heb verwijderd die ontstaan is door te weinig ventilatie. Mijn vriendin vond het namelijk altijd te koud op de slaapkamer... Nu zag ze eindelijk in dat dat potdicht houden van de slaapkamer de luchtkwaliteit er niet beter op maakt.quote:Op maandag 9 januari 2012 12:45 schreef brother52 het volgende:
Als je wilt dat je gear lang mee gaat en je de boel niet steeds opnieuw af moet stellen, zou ik er zeker wat aan gaan doen en ik denk dat alleen die kier maken afdoende is.
Volgende keer je vriendin beter doorsmeren dan, hopelijk is ze snel van die schimmel afquote:Op maandag 9 januari 2012 12:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar ventilatie is dan weer wel belangrijk. Zag ik afgelopen week wel toen ik een schimmelplek heb verwijderd die ontstaan is door te weinig ventilatie. Mijn vriendin vond het namelijk altijd te koud op de slaapkamer... Nu zag ze eindelijk in dat dat potdicht houden van de slaapkamer de luchtkwaliteit er niet beter op maakt.
Klopt maar daar heb je roostertjes voor die je open en dicht kunt zetten wanneer je dat wilt.quote:Op maandag 9 januari 2012 12:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar ventilatie is dan weer wel belangrijk. Zag ik afgelopen week wel toen ik een schimmelplek heb verwijderd die ontstaan is door te weinig ventilatie. Mijn vriendin vond het namelijk altijd te koud op de slaapkamer... Nu zag ze eindelijk in dat dat potdicht houden van de slaapkamer de luchtkwaliteit er niet beter op maakt.
Geen idee, nooit op gespeeldquote:Op maandag 9 januari 2012 12:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Best een leuk gitaartje he?, het is natuurijk geen echte Fender, maar de sound is best leuk toch? beter dan een Squier Bullet als je het mij vraagt!
Bij wat gipsplaten bij het plafond zitten ook wat kiertjes, en die bij de deur is het ergst, nou is het hele schuurtje scheef hoor.. maar goedquote:Op maandag 9 januari 2012 12:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb laatst de pick-ups wat naar beneden gezet, dat zou eventueel kunnen... Humbucker is inderdaad iets dof, maar hčy, het zijn de stock pups.quote:Op maandag 9 januari 2012 12:52 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Geen idee, nooit op gespeeld
Sound is prima te doen. Vind alleen de humbucker wat dof, maar heb hem verder ook nog niet goed getest, alleen gekeken of alles werkt.
Als je het geld kan gebruiken zou ik hem wat opknappen en verkopen.quote:Op maandag 9 januari 2012 12:55 schreef The_Dean het volgende:
Ja, daarom, komt ook wel goed.
Weet alleen nog niet wat ik er mee ga doen.
1. Origineel houden [wel wat opknappen] en verkopen
2. Origineel houden en houden
3. Een nieuwe slagplaat voor twee humbuckers [heb nog een set witte] en verkopen
4. Twee humbuckers erin en houden.
Damn, die is slechtquote:Op maandag 9 januari 2012 12:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Volgende keer je vriendin beter doorsmeren dan, hopelijk is ze snel van die schimmel af
Klinkt prima tochquote:Op maandag 9 januari 2012 12:59 schreef Braddie het volgende:
M`n ma begon laatst over het feit dat ik geen gitaarversterker meer heb, en of ik er ooit nog een wilde kopen..
Dus ik liet m`n gedachtes direct naar de Vox AC4tv gaan, is dit een beetje een goede versterker?
Volledig buizen + schakelbaar van 1/4watt tot 4 watt, lekkere cleane sound, lekker crunchy en heerlijk schreeuwend, + 10" dus dat wilt ook wel met dat pedaal van mij denk ik zo..
5. Setje Lil Killers van GFS erin gooien (en een andere slagplaat) en houden.quote:Op maandag 9 januari 2012 12:55 schreef The_Dean het volgende:
Ja, daarom, komt ook wel goed.
Weet alleen nog niet wat ik er mee ga doen.
1. Origineel houden [wel wat opknappen] en verkopen
2. Origineel houden en houden
3. Een nieuwe slagplaat voor twee humbuckers [heb nog een set witte] en verkopen
4. Twee humbuckers erin en houden.
Die kun je vast niet splittenquote:Op maandag 9 januari 2012 13:02 schreef The_Dean het volgende:
Het is een fatstrat, dus al uitgerust met een humbucker
Jep ^^ Dank u dank uquote:Op maandag 9 januari 2012 15:18 schreef The_Dean het volgende:
Als ik straks thuis ben maak ik hem wel even voor je. Tone en volume?
Wiskundekern?quote:Op maandag 9 januari 2012 15:48 schreef Trollscience het volgende:
Hebben mensen hier ervaring met het spelen van mathcore?
Sowieso een compressor denk ik.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:01 schreef CaptainCookie het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met een mooi clean geluid krijgen uit een gitaar met actieve pickups? Wat ik ook probeer, hij blijft nogal dof klinken.
Ja nou, er zit zo'n active EQ-switch op. Op de ene stand is 'ie veel te schel inderdaad (vooral met de bridge pickup) en anders is 'ie veel te dof.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:02 schreef -Menn0- het volgende:
Ik doe altijd wat meer bas, treble en mid iets omlaag en beetje reverb. Ik vind ze juist altijd te schel klinken...
Een wat?quote:Op maandag 9 januari 2012 16:02 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Sowieso een compressor denk ik.
quote:
Een compressor, kun je de dynamiek inperken en hem wat softer laten klinken wanneer je het goed gebruikt.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:07 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ja nou, er zit zo'n active EQ-switch op. Op de ene stand is 'ie veel te schel inderdaad (vooral met de bridge pickup) en anders is 'ie veel te dof.
Op internet lees je alleen genoeg dat het mensen wel gelukt is met de desbetreffende gitaar (Ibanez rga42bk) een mooi clean geluid te produceren.
Hij heeft dan weer wel een heerlijke sustain en speelt heel lekker.
[..]
Een wat?
Ik moet er trouwens bij zeggen dat ik geen metal of iets speel, dus als het echt niet lukt moet ik misschien eens kijken of ik hem kan inruilen voor een andere gitaar.
Songsterrquote:
Ik heb precies dezelfde hier aan de muur hangenquote:Op maandag 9 januari 2012 16:07 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ja nou, er zit zo'n active EQ-switch op. Op de ene stand is 'ie veel te schel inderdaad (vooral met de bridge pickup) en anders is 'ie veel te dof.
Op internet lees je alleen genoeg dat het mensen wel gelukt is met de desbetreffende gitaar (Ibanez rga42bk) een mooi clean geluid te produceren.
Hij heeft dan weer wel een heerlijke sustain en speelt heel lekker.
[..]
Een wat?
Ik moet er trouwens bij zeggen dat ik geen metal of iets speel, dus als het echt niet lukt moet ik misschien eens kijken of ik hem kan inruilen voor een andere gitaar.
Dan ken je meshuggah wss ook wel?quote:Op maandag 9 januari 2012 16:20 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Songsterr
Hoe moet ik hieraan beginnen? Alles uitschrijven qua tellen ofzo? Het ritme is onmogelijk om op gehoor te doen, ik ben muzikaal maar dit gaat me te boven. Al die ingewikkelde afwisselende maatsoorten zien er eng uit
Tuurlijkquote:Op maandag 9 januari 2012 16:22 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Dan ken je meshuggah wss ook wel?
8 snarige maffe gitaristen die niet eens effect pedalen gebruiken![]()
Heb ze live gezien in 013Dat was echt facking bruut
Die zijn nog erger, die hebben gewoon een 8 snarige gitaar. En doen maar watquote:
Uitschrijven? Maar dat staat er toch allemaal al? Waarom zou je het wiel voor de 2e keer uitvinden?quote:Op maandag 9 januari 2012 16:20 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Songsterr
Hoe moet ik hieraan beginnen? Alles uitschrijven qua tellen ofzo? Het ritme is onmogelijk om op gehoor te doen, ik ben muzikaal maar dit gaat me te boven. Al die ingewikkelde afwisselende maatsoorten zien er eng uit
Uitschrijven qua tellen v.d. moeilijke maten. Hoe tel je 9/16?quote:Op maandag 9 januari 2012 16:25 schreef brother52 het volgende:
[..]
Uitschrijven? Maar dat staat er toch allemaal al? Waarom zou je het wiel voor de 2e keer uitvinden?
Niet lijkt me, gewoon oefenen en meespelen. Als je niet achterloopt weet je vanzelf of je het goed in de maat speeltquote:Op maandag 9 januari 2012 16:26 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Uitschrijven qua tellen v.d. moeilijke maten. Hoe tel je 9/16?
Guitar pro bpm langzaam zettenquote:Op maandag 9 januari 2012 16:20 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Songsterr
Ah, ok. Ik kan zo snel op internet geen winkel meer vinden die dat pedaal nog verkoopt. Hoe duur was hij ongeveer?quote:Op maandag 9 januari 2012 16:21 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ik heb precies dezelfde hier aan de muur hangen
en met een compressor kun je hem clean wel baas laten klinken. Kheb daarvoor een multi-effect pedaal , de zoom g2.1u. Kun je de compressor helemaal instellen, naar je voorkeur;
pfff, of 120 of 200 euro weet et niet zeker meer. Is toch al weer tijdje terug.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:31 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ah, ok. Ik kan zo snel op internet geen winkel meer vinden die dat pedaal nog verkoopt. Hoe duur was hij ongeveer?
kvind de rolling stones sowieso wel goedquote:Op maandag 9 januari 2012 16:36 schreef CoiLive het volgende:
Wil je een zooi muzikanten zien genieten? Geweldig nummer dit:
Vooral Buddy Guy. Tijdens het spelen zo'n grote lach op zijn gezicht met zijn rare moves erbijquote:Op maandag 9 januari 2012 16:36 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
kvind de rolling stones sowieso wel goed
Jammer dat de Stones er dan weer zo nodig bij moeten staan...quote:Op maandag 9 januari 2012 16:36 schreef CoiLive het volgende:
quote:Op maandag 9 januari 2012 16:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Jammer dat de Stones er dan weer zo nodig bij moeten staan...
Volgens mij heeft iemand het niet zo op de Stonesquote:Op maandag 9 januari 2012 16:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Jammer dat de Stones er dan weer zo nodig bij moeten staan...
De Stones hebben eigenlijk nog nooit iets interessants uitgebracht. Wel knap van ze dat ze steeds weer succes hebben als ze hetzelfde album weer uitbrengen.quote:Op maandag 9 januari 2012 17:33 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Volgens mij heeft iemand het niet zo op de Stones
Dat mag, zolang je maar niet zegt wat je The Beatles wel goed vindt
The Beatles met The Stones vergelijkenquote:Op maandag 9 januari 2012 17:33 schreef CoiLive het volgende:
Volgens mij heeft iemand het niet zo op de Stones
Dat mag, zolang je maar niet zegt wat je The Beatles wel goed vindt
Dat!quote:
Ik vergelijk ze er niet mee, maar ik vroeg het me gewoon af of hij the Beatles wel goed vond (want daar heb ik helemaal niks mee)quote:Op maandag 9 januari 2012 18:04 schreef Trollscience het volgende:
[..]
The Beatles met The Stones vergelijken.
Echt interessant zijn de Stones inderdaad niet, maar ik vind het wel erg lekkere muziek. De Beatles doen muzikaal meer, maar daar vind ik helemaal niks aan. Voor mij persoonlijk blijft qua muziek Frank Zappa toch de bestequote:Op maandag 9 januari 2012 17:57 schreef brother52 het volgende:
[..]
De Stones hebben eigenlijk nog nooit iets interessants uitgebracht. Wel knap van ze dat ze steeds weer succes hebben als ze hetzelfde album weer uitbrengen.
En The Beatles, tja, een betere band moet nog steeds opstaan.
Noquote:Op maandag 9 januari 2012 18:04 schreef Dribbel_ het volgende:
Voor wie deze donderdag niks te doen heeft
We spelen rond half 10/10 uur
[ afbeelding ]
Klopt het dat ik geen bas hoor?quote:Op maandag 9 januari 2012 18:15 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat!
Oh, en om maar meteen van de gelegenheid gebruik te maken: Voor de liefhebbers, ons eerste resultaat van een weekendje studio: Dirty Deeds Done Dirt Cheap
Ze lieten mij een tijd terug rustig mijn gang gaan maar er lopen daar inderdaad verkopers rond die geen idee hebben waarover ze praten.quote:Op maandag 9 januari 2012 18:42 schreef mr-green het volgende:
Ik was trouwens dit weekend bij PeterVerspuy (muziekwinkel in Rotterdam). Wat een drama zeg. Wil je een gitaar testen loopt er een jochie met je mee van 17/18 die totaal geen verstand heeft van de gitaar en er dus niks over kan vertellen. En je moet oefenen in een hok waar de medewerker dan naast je gaat staan tot je klaar bent. Niks even rustig op jezelf kunnen testen
Heb in het verleden ook al een degelijke ervaring meegemaakt met de akoestische gitaren. Toen bleef de verkoper echter teveel doorpraten en werd ik daar eigenlijk gek van.
Voorlopig laat ik deze winkel even naast mij.
Vanavond het pedaaltje even testen.quote:Op zondag 8 januari 2012 22:00 schreef The_Dean het volgende:
Eerste handel van 2012 is alweer een feit. Gitaar en pedaal eruit, gitaar en versterker erin.
Goed begin
Ik neem aan dat je gewoon schema's kan lezen? Of moet ik kleurtjes painten in je fotoquote:Op maandag 9 januari 2012 18:35 schreef QuincydeKoster het volgende:
Zo, ook maar alvast een setje snaren gehaald voor die gitaar. Dan zometeen als The_Dean het diagram heeft kan ik hem in elkaar flansen, snaren eropleggen en testen ^^
Die had ook een zooi top muzikanten om zich heen en die gast een echt veel te veel muziek geschreven. Het is, over het algemeen, zo ontoegankelijk al de pest en nogal lastig om lekker op de gitaar te spelen in je eentje, maar ik ga ooit nog eens een poging doenquote:
De verhalen over die audities zijn altijd wel mooi, vind ikquote:Op maandag 9 januari 2012 18:53 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Die had ook een zooi top muzikanten om zich heen en die gast een echt veel te veel muziek geschreven. Het is, over het algemeen, zo ontoegankelijk al de pest en nogal lastig om lekker op de gitaar te spelen in je eentje, maar ik ga ooit nog eens een poging doen
Deze bedoel je?quote:Op maandag 9 januari 2012 18:58 schreef BoerBert het volgende:
[..]
De verhalen over die audities zijn altijd wel mooi, vind ik
Eeh, nee.. klopt niet. Dus ik vat dat maar op als "MEER bas!"quote:Op maandag 9 januari 2012 18:43 schreef brother52 het volgende:
[..]
Klopt het dat ik geen bas hoor?
Klinkt goed maar had wel iets strakker gekund en wat meer overtuiging in de solo.
Ja daar ligt het aan, en ja, dat komt wel goedquote:Op maandag 9 januari 2012 19:06 schreef Zorro het volgende:
[..]
Eeh, nee.. klopt niet. Dus ik vat dat maar op als "MEER bas!"
Strakker, en we deden al zo ons best![]()
Eens kijken wat de volgend nummers doen, liggen nog bij onze geluidsmixer/opnametechnicus/criticus/nog-veel-meer
Enne, de solo was ik zelf![]()
Nog steeds wennen om apart in te spelen, daar zal het (mede) aan liggen. Ik hoop dat dat nog ooit goed komt.
Opgelucht isquote:Op maandag 9 januari 2012 19:08 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja daar ligt het aan, en ja, dat komt wel goed
Gewoon een kwestie van vaker doen dan komt het vanzelf goed.quote:
Fryske kleurkesquote:
Op 3:17 bedenkt Keith dat hij toch niet mag roken in de zaal. En op op 5:27 geeft hij zijn gitaar weg aan Buddy. Mooie man die Keef.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:36 schreef CoiLive het volgende:
Doe Solarfall de groetenquote:Op maandag 9 januari 2012 13:23 schreef Witchfynder het volgende:
HELP!.
Metalheads Unite! CCLXVII: met splits, schoenen en aanverwante zaken
Dat hebben jullie nog best snel geregeld.quote:Op maandag 9 januari 2012 19:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Doe ik. En we hebben inmiddels Sobek als vervangende band!
Ohhhhh, hehe.quote:
Ja. Werkt dat niet, trek dan ff de blauwe los.quote:Op maandag 9 januari 2012 19:29 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Dus blauw en zwart zijn de aardedraden? ^^
quote:Op maandag 9 januari 2012 19:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Doe ik. En we hebben inmiddels Sobek als vervangende band!
Die meid van de Bazart loopt nu ook helemaal weg met onsquote:Op maandag 9 januari 2012 19:35 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat hebben jullie nog best snel geregeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |