Als ik de kachel uitzet als ik naar bed ga(En het hier dus warm is door de kachelquote:Op maandag 9 januari 2012 11:14 schreef The_Dean het volgende:
En 's avonda 's nachts als de kachel uit is?
Ja, dat hokkie is juist gemaakt zodat ik hier lekker kan relaxen, en muziek kan maken, dat kan ik in m`n slaapkamer niet..quote:Op maandag 9 januari 2012 12:39 schreef The_Dean het volgende:
En tochtig. En vochtig.
Andere plek zoeken voor je gear, je andere apparatuur word daar ook niet beter van.
Of beter isoleren en de kier fixen.
Best een leuk gitaartje he?, het is natuurijk geen echte Fender, maar de sound is best leuk toch? beter dan een Squier Bullet als je het mij vraagt!quote:Op maandag 9 januari 2012 12:49 schreef The_Dean het volgende:
Oh, en de strat doet het trouwens hoor
Klinkt wel ok
Maar ventilatie is dan weer wel belangrijk. Zag ik afgelopen week wel toen ik een schimmelplek heb verwijderd die ontstaan is door te weinig ventilatie. Mijn vriendin vond het namelijk altijd te koud op de slaapkamer... Nu zag ze eindelijk in dat dat potdicht houden van de slaapkamer de luchtkwaliteit er niet beter op maakt.quote:Op maandag 9 januari 2012 12:45 schreef brother52 het volgende:
Als je wilt dat je gear lang mee gaat en je de boel niet steeds opnieuw af moet stellen, zou ik er zeker wat aan gaan doen en ik denk dat alleen die kier maken afdoende is.
Volgende keer je vriendin beter doorsmeren dan, hopelijk is ze snel van die schimmel afquote:Op maandag 9 januari 2012 12:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar ventilatie is dan weer wel belangrijk. Zag ik afgelopen week wel toen ik een schimmelplek heb verwijderd die ontstaan is door te weinig ventilatie. Mijn vriendin vond het namelijk altijd te koud op de slaapkamer... Nu zag ze eindelijk in dat dat potdicht houden van de slaapkamer de luchtkwaliteit er niet beter op maakt.
Klopt maar daar heb je roostertjes voor die je open en dicht kunt zetten wanneer je dat wilt.quote:Op maandag 9 januari 2012 12:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar ventilatie is dan weer wel belangrijk. Zag ik afgelopen week wel toen ik een schimmelplek heb verwijderd die ontstaan is door te weinig ventilatie. Mijn vriendin vond het namelijk altijd te koud op de slaapkamer... Nu zag ze eindelijk in dat dat potdicht houden van de slaapkamer de luchtkwaliteit er niet beter op maakt.
Geen idee, nooit op gespeeldquote:Op maandag 9 januari 2012 12:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Best een leuk gitaartje he?, het is natuurijk geen echte Fender, maar de sound is best leuk toch? beter dan een Squier Bullet als je het mij vraagt!
Bij wat gipsplaten bij het plafond zitten ook wat kiertjes, en die bij de deur is het ergst, nou is het hele schuurtje scheef hoor.. maar goedquote:Op maandag 9 januari 2012 12:50 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb laatst de pick-ups wat naar beneden gezet, dat zou eventueel kunnen... Humbucker is inderdaad iets dof, maar hèy, het zijn de stock pups.quote:Op maandag 9 januari 2012 12:52 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Geen idee, nooit op gespeeld
Sound is prima te doen. Vind alleen de humbucker wat dof, maar heb hem verder ook nog niet goed getest, alleen gekeken of alles werkt.
Als je het geld kan gebruiken zou ik hem wat opknappen en verkopen.quote:Op maandag 9 januari 2012 12:55 schreef The_Dean het volgende:
Ja, daarom, komt ook wel goed.
Weet alleen nog niet wat ik er mee ga doen.
1. Origineel houden [wel wat opknappen] en verkopen
2. Origineel houden en houden
3. Een nieuwe slagplaat voor twee humbuckers [heb nog een set witte] en verkopen
4. Twee humbuckers erin en houden.
Damn, die is slechtquote:Op maandag 9 januari 2012 12:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Volgende keer je vriendin beter doorsmeren dan, hopelijk is ze snel van die schimmel af
Klinkt prima tochquote:Op maandag 9 januari 2012 12:59 schreef Braddie het volgende:
M`n ma begon laatst over het feit dat ik geen gitaarversterker meer heb, en of ik er ooit nog een wilde kopen..
Dus ik liet m`n gedachtes direct naar de Vox AC4tv gaan, is dit een beetje een goede versterker?
Volledig buizen + schakelbaar van 1/4watt tot 4 watt, lekkere cleane sound, lekker crunchy en heerlijk schreeuwend, + 10" dus dat wilt ook wel met dat pedaal van mij denk ik zo..
5. Setje Lil Killers van GFS erin gooien (en een andere slagplaat) en houden.quote:Op maandag 9 januari 2012 12:55 schreef The_Dean het volgende:
Ja, daarom, komt ook wel goed.
Weet alleen nog niet wat ik er mee ga doen.
1. Origineel houden [wel wat opknappen] en verkopen
2. Origineel houden en houden
3. Een nieuwe slagplaat voor twee humbuckers [heb nog een set witte] en verkopen
4. Twee humbuckers erin en houden.
Die kun je vast niet splittenquote:Op maandag 9 januari 2012 13:02 schreef The_Dean het volgende:
Het is een fatstrat, dus al uitgerust met een humbucker
Jep ^^ Dank u dank uquote:Op maandag 9 januari 2012 15:18 schreef The_Dean het volgende:
Als ik straks thuis ben maak ik hem wel even voor je. Tone en volume?
Wiskundekern?quote:Op maandag 9 januari 2012 15:48 schreef Trollscience het volgende:
Hebben mensen hier ervaring met het spelen van mathcore?
Sowieso een compressor denk ik.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:01 schreef CaptainCookie het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met een mooi clean geluid krijgen uit een gitaar met actieve pickups? Wat ik ook probeer, hij blijft nogal dof klinken.
Ja nou, er zit zo'n active EQ-switch op. Op de ene stand is 'ie veel te schel inderdaad (vooral met de bridge pickup) en anders is 'ie veel te dof.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:02 schreef -Menn0- het volgende:
Ik doe altijd wat meer bas, treble en mid iets omlaag en beetje reverb. Ik vind ze juist altijd te schel klinken...
Een wat?quote:Op maandag 9 januari 2012 16:02 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Sowieso een compressor denk ik.
quote:
Een compressor, kun je de dynamiek inperken en hem wat softer laten klinken wanneer je het goed gebruikt.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:07 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ja nou, er zit zo'n active EQ-switch op. Op de ene stand is 'ie veel te schel inderdaad (vooral met de bridge pickup) en anders is 'ie veel te dof.
Op internet lees je alleen genoeg dat het mensen wel gelukt is met de desbetreffende gitaar (Ibanez rga42bk) een mooi clean geluid te produceren.
Hij heeft dan weer wel een heerlijke sustain en speelt heel lekker.
[..]
Een wat?
Ik moet er trouwens bij zeggen dat ik geen metal of iets speel, dus als het echt niet lukt moet ik misschien eens kijken of ik hem kan inruilen voor een andere gitaar.
Songsterrquote:
Ik heb precies dezelfde hier aan de muur hangenquote:Op maandag 9 januari 2012 16:07 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ja nou, er zit zo'n active EQ-switch op. Op de ene stand is 'ie veel te schel inderdaad (vooral met de bridge pickup) en anders is 'ie veel te dof.
Op internet lees je alleen genoeg dat het mensen wel gelukt is met de desbetreffende gitaar (Ibanez rga42bk) een mooi clean geluid te produceren.
Hij heeft dan weer wel een heerlijke sustain en speelt heel lekker.
[..]
Een wat?
Ik moet er trouwens bij zeggen dat ik geen metal of iets speel, dus als het echt niet lukt moet ik misschien eens kijken of ik hem kan inruilen voor een andere gitaar.
Dan ken je meshuggah wss ook wel?quote:Op maandag 9 januari 2012 16:20 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Songsterr
Hoe moet ik hieraan beginnen? Alles uitschrijven qua tellen ofzo? Het ritme is onmogelijk om op gehoor te doen, ik ben muzikaal maar dit gaat me te boven. Al die ingewikkelde afwisselende maatsoorten zien er eng uit
Tuurlijkquote:Op maandag 9 januari 2012 16:22 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Dan ken je meshuggah wss ook wel?
8 snarige maffe gitaristen die niet eens effect pedalen gebruiken![]()
Heb ze live gezien in 013Dat was echt facking bruut
Die zijn nog erger, die hebben gewoon een 8 snarige gitaar. En doen maar watquote:
Uitschrijven? Maar dat staat er toch allemaal al? Waarom zou je het wiel voor de 2e keer uitvinden?quote:Op maandag 9 januari 2012 16:20 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Songsterr
Hoe moet ik hieraan beginnen? Alles uitschrijven qua tellen ofzo? Het ritme is onmogelijk om op gehoor te doen, ik ben muzikaal maar dit gaat me te boven. Al die ingewikkelde afwisselende maatsoorten zien er eng uit
Uitschrijven qua tellen v.d. moeilijke maten. Hoe tel je 9/16?quote:Op maandag 9 januari 2012 16:25 schreef brother52 het volgende:
[..]
Uitschrijven? Maar dat staat er toch allemaal al? Waarom zou je het wiel voor de 2e keer uitvinden?
Niet lijkt me, gewoon oefenen en meespelen. Als je niet achterloopt weet je vanzelf of je het goed in de maat speeltquote:Op maandag 9 januari 2012 16:26 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Uitschrijven qua tellen v.d. moeilijke maten. Hoe tel je 9/16?
Guitar pro bpm langzaam zettenquote:Op maandag 9 januari 2012 16:20 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Songsterr
Ah, ok. Ik kan zo snel op internet geen winkel meer vinden die dat pedaal nog verkoopt. Hoe duur was hij ongeveer?quote:Op maandag 9 januari 2012 16:21 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ik heb precies dezelfde hier aan de muur hangen
en met een compressor kun je hem clean wel baas laten klinken. Kheb daarvoor een multi-effect pedaal , de zoom g2.1u. Kun je de compressor helemaal instellen, naar je voorkeur;
pfff, of 120 of 200 euro weet et niet zeker meer. Is toch al weer tijdje terug.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:31 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ah, ok. Ik kan zo snel op internet geen winkel meer vinden die dat pedaal nog verkoopt. Hoe duur was hij ongeveer?
kvind de rolling stones sowieso wel goedquote:Op maandag 9 januari 2012 16:36 schreef CoiLive het volgende:
Wil je een zooi muzikanten zien genieten? Geweldig nummer dit:
Vooral Buddy Guy. Tijdens het spelen zo'n grote lach op zijn gezicht met zijn rare moves erbijquote:Op maandag 9 januari 2012 16:36 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
kvind de rolling stones sowieso wel goed
Jammer dat de Stones er dan weer zo nodig bij moeten staan...quote:Op maandag 9 januari 2012 16:36 schreef CoiLive het volgende:
quote:Op maandag 9 januari 2012 16:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Jammer dat de Stones er dan weer zo nodig bij moeten staan...
Volgens mij heeft iemand het niet zo op de Stonesquote:Op maandag 9 januari 2012 16:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Jammer dat de Stones er dan weer zo nodig bij moeten staan...
De Stones hebben eigenlijk nog nooit iets interessants uitgebracht. Wel knap van ze dat ze steeds weer succes hebben als ze hetzelfde album weer uitbrengen.quote:Op maandag 9 januari 2012 17:33 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Volgens mij heeft iemand het niet zo op de Stones
Dat mag, zolang je maar niet zegt wat je The Beatles wel goed vindt
The Beatles met The Stones vergelijkenquote:Op maandag 9 januari 2012 17:33 schreef CoiLive het volgende:
Volgens mij heeft iemand het niet zo op de Stones
Dat mag, zolang je maar niet zegt wat je The Beatles wel goed vindt
Dat!quote:
Ik vergelijk ze er niet mee, maar ik vroeg het me gewoon af of hij the Beatles wel goed vond (want daar heb ik helemaal niks mee)quote:Op maandag 9 januari 2012 18:04 schreef Trollscience het volgende:
[..]
The Beatles met The Stones vergelijken.
Echt interessant zijn de Stones inderdaad niet, maar ik vind het wel erg lekkere muziek. De Beatles doen muzikaal meer, maar daar vind ik helemaal niks aan. Voor mij persoonlijk blijft qua muziek Frank Zappa toch de bestequote:Op maandag 9 januari 2012 17:57 schreef brother52 het volgende:
[..]
De Stones hebben eigenlijk nog nooit iets interessants uitgebracht. Wel knap van ze dat ze steeds weer succes hebben als ze hetzelfde album weer uitbrengen.
En The Beatles, tja, een betere band moet nog steeds opstaan.
Noquote:Op maandag 9 januari 2012 18:04 schreef Dribbel_ het volgende:
Voor wie deze donderdag niks te doen heeft
We spelen rond half 10/10 uur
[ afbeelding ]
Klopt het dat ik geen bas hoor?quote:Op maandag 9 januari 2012 18:15 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat!
Oh, en om maar meteen van de gelegenheid gebruik te maken: Voor de liefhebbers, ons eerste resultaat van een weekendje studio: Dirty Deeds Done Dirt Cheap
Ze lieten mij een tijd terug rustig mijn gang gaan maar er lopen daar inderdaad verkopers rond die geen idee hebben waarover ze praten.quote:Op maandag 9 januari 2012 18:42 schreef mr-green het volgende:
Ik was trouwens dit weekend bij PeterVerspuy (muziekwinkel in Rotterdam). Wat een drama zeg. Wil je een gitaar testen loopt er een jochie met je mee van 17/18 die totaal geen verstand heeft van de gitaar en er dus niks over kan vertellen. En je moet oefenen in een hok waar de medewerker dan naast je gaat staan tot je klaar bent. Niks even rustig op jezelf kunnen testen
Heb in het verleden ook al een degelijke ervaring meegemaakt met de akoestische gitaren. Toen bleef de verkoper echter teveel doorpraten en werd ik daar eigenlijk gek van.
Voorlopig laat ik deze winkel even naast mij.
Vanavond het pedaaltje even testen.quote:Op zondag 8 januari 2012 22:00 schreef The_Dean het volgende:
Eerste handel van 2012 is alweer een feit. Gitaar en pedaal eruit, gitaar en versterker erin.
Goed begin
Ik neem aan dat je gewoon schema's kan lezen? Of moet ik kleurtjes painten in je fotoquote:Op maandag 9 januari 2012 18:35 schreef QuincydeKoster het volgende:
Zo, ook maar alvast een setje snaren gehaald voor die gitaar. Dan zometeen als The_Dean het diagram heeft kan ik hem in elkaar flansen, snaren eropleggen en testen ^^
Die had ook een zooi top muzikanten om zich heen en die gast een echt veel te veel muziek geschreven. Het is, over het algemeen, zo ontoegankelijk al de pest en nogal lastig om lekker op de gitaar te spelen in je eentje, maar ik ga ooit nog eens een poging doenquote:
De verhalen over die audities zijn altijd wel mooi, vind ikquote:Op maandag 9 januari 2012 18:53 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Die had ook een zooi top muzikanten om zich heen en die gast een echt veel te veel muziek geschreven. Het is, over het algemeen, zo ontoegankelijk al de pest en nogal lastig om lekker op de gitaar te spelen in je eentje, maar ik ga ooit nog eens een poging doen
Deze bedoel je?quote:Op maandag 9 januari 2012 18:58 schreef BoerBert het volgende:
[..]
De verhalen over die audities zijn altijd wel mooi, vind ik
Eeh, nee.. klopt niet. Dus ik vat dat maar op als "MEER bas!"quote:Op maandag 9 januari 2012 18:43 schreef brother52 het volgende:
[..]
Klopt het dat ik geen bas hoor?
Klinkt goed maar had wel iets strakker gekund en wat meer overtuiging in de solo.
Ja daar ligt het aan, en ja, dat komt wel goedquote:Op maandag 9 januari 2012 19:06 schreef Zorro het volgende:
[..]
Eeh, nee.. klopt niet. Dus ik vat dat maar op als "MEER bas!"
Strakker, en we deden al zo ons best![]()
Eens kijken wat de volgend nummers doen, liggen nog bij onze geluidsmixer/opnametechnicus/criticus/nog-veel-meer
Enne, de solo was ik zelf![]()
Nog steeds wennen om apart in te spelen, daar zal het (mede) aan liggen. Ik hoop dat dat nog ooit goed komt.
Opgelucht isquote:Op maandag 9 januari 2012 19:08 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja daar ligt het aan, en ja, dat komt wel goed
Gewoon een kwestie van vaker doen dan komt het vanzelf goed.quote:
Fryske kleurkesquote:
Op 3:17 bedenkt Keith dat hij toch niet mag roken in de zaal. En op op 5:27 geeft hij zijn gitaar weg aan Buddy. Mooie man die Keef.quote:Op maandag 9 januari 2012 16:36 schreef CoiLive het volgende:
Doe Solarfall de groetenquote:Op maandag 9 januari 2012 13:23 schreef Witchfynder het volgende:
HELP!.
Metalheads Unite! CCLXVII: met splits, schoenen en aanverwante zaken
Dat hebben jullie nog best snel geregeld.quote:Op maandag 9 januari 2012 19:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Doe ik. En we hebben inmiddels Sobek als vervangende band!
Ohhhhh, hehe.quote:
Ja. Werkt dat niet, trek dan ff de blauwe los.quote:Op maandag 9 januari 2012 19:29 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Dus blauw en zwart zijn de aardedraden? ^^
quote:Op maandag 9 januari 2012 19:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Doe ik. En we hebben inmiddels Sobek als vervangende band!
Die meid van de Bazart loopt nu ook helemaal weg met onsquote:Op maandag 9 januari 2012 19:35 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat hebben jullie nog best snel geregeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |