Wat hebben die dit jaar voor grote bijdrage geleverd aan de Nederlandse popmuziek? Maarja, 2008 met De Dijk was ook een verkapte oeuvreprijs, lastig dus.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:43 schreef Evertjan het volgende:
Golden Earring zou ook een goede keuze zijn
nee maar dat heeft de Dijk ook niet gedaan in 2008quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:44 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Wat hebben die dit jaar voor grote bijdrage geleverd aan de Nederlandse popmuziek?
Die hadden nog een album uitgebracht toen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:45 schreef Evertjan het volgende:
[..]
nee maar dat heeft de Dijk ook niet gedaan in 2008
Ik zou het zo niet gelijk weten op bandjes gebied, zou zeggen De Staat, die verdient het in mijn ogen dan het meest.quote:
iddquote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:58 schreef ralfseltje het volgende:
Na 1993 is het echt gruwelijk mis gegaan in de Nederlandse muziek zeg. Geen idee wie hem moet winnen. Op basis van 'doorbraakgrote' zou ik Go Back To The Zoo zeggen, maar als íets dertien in een dozijn is...
of gewoon niet goed genoegquote:
Daar denken heel veel mensen heel anders over. Razend populaire band, ook in het buitenland.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
of gewoon niet goed genoegpaar keer live gezien, wat een wegwaai muziek.
100x liever een dillenger escape plan of een meshuggah.
Alsjeblieft niet DEP zeg, wat een ongelofelijke kutband is dat live. Na 15 minuten weggegaan. Textures zijn hier inderdaad ook redelijk bekend.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
of gewoon niet goed genoegpaar keer live gezien, wat een wegwaai muziek.
100x liever een dillenger escape plan of een meshuggah.
Laten we dat maar hopen dan....quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Aangezien Golden Earring 50 jaar bestond, maken ze idd wel kans op de oeuvreprijs.
Anders wordt het toch wel Afrojack, denk ik. Er is gewoon anders niemand anders die er aanspraak op zou mogen maken die 'm niet al heeft ontvangen.
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik acht de kans klein dat DEP de popprijs krijgt, hoor.
Ik ookquote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik ken het maar ik vind dat wat ze proberen ze juist niet lukt, het komt altijd zo ielig over... maarja dit is een andere discussie.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 12:50 schreef trebremmit het volgende:
[..]
Daar denken heel veel mensen heel anders over. Razend populaire band, ook in het buitenland.
Ik vind ze erg goed, absoluut geen wegwaai muziek, alleen het laatste album viel wat tegen.
Met dillinger heeft het ook vrij weinig te maken.
Dit is trouwens niet live, maar vind je dit ook niks?
Wie?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:37 schreef ralfseltje het volgende:
The Devils Blood is ook wel erg groot geworden. Maar die zullen ze nooit de popprijs geven
In de metalwereld een van de hipste 'nieuwe' acts. Heel veel aandacht voor ook in de pers/blog-o-sphere.quote:
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:53 schreef trebremmit het volgende:
Dat zou wel geinig zijn als die zouden winnen, publiek bier gooien en zij geitebloed teruggooien.
The Ex?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:27 schreef Bosbeetle het volgende:
het heftigste wat erin staat is urban dance squad.
Spinvis staat al op de kaart. Overige namen zouden kunnen.quote:Op zondag 8 januari 2012 23:54 schreef rubbereend het volgende:
Spinvis, De Staat, Racoon of Guus Meeuwis. Daar zou ik allemaal in kunnen komen. Direct ook nog wel. Hebben zich in een paar jaar muzikaal opnieuw uitgevonden en behalen nog steeds dezelfde successen.
quote:2004 - Ali B
2003 - BLØF
Vanuit dat oogpunt wel, maar toen verdiende Kyteman hem meer (waar ik het mee eens ben). Dus ze mogen hem dit jaar best krijgenquote:Op maandag 9 januari 2012 11:18 schreef On het volgende:
[..]![]()
De Staat heeft hem nog niet? Doe dan maar, ook al leek het mij waarschijnlijker dat ze hem toen met het debuut wel hadden gewonnen.
twitter:derique twitterde op zaterdag 14-01-2012 om 21:37:25Ik durf 'm nu wel aan: @djafrojack wint niet de Popprijs #esns12 reageer retweet
Zelfde hier. Ik heb echt tien keer niks hiermee. Ik vind het ook op één of andere manier van die makkelijke muziek.. gewoon een beetje lamlendig op het podium doen, wat woorden aan elkaar plakken en that's it.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 23:38 schreef borisz het volgende:
Jvt dus. Zal misschien wel terecht zijn, fan zal ik nooit worden.![]()
Alleen dat rapport sloeg nergens op
Makkelijke muziek? Alles behalve dat...Ze zijn echt een erg originele groep en ze zetten een bepaalde nieuwe standaard neer. Erg knap wat ze hebben gedaan de laatste jaren! Zeeeer verdiende winnaarsquote:Op zaterdag 14 januari 2012 23:59 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[..]
Zelfde hier. Ik heb echt tien keer niks hiermee. Ik vind het ook op één of andere manier van die makkelijke muziek.. gewoon een beetje lamlendig op het podium doen, wat woorden aan elkaar plakken en that's it.
Mee eens, heb ook altijd het gevoel dat dit groepje enorm gehyped wordt door zelfverklaarde muziekkenners zoals Oor en Volkskrant recensenten.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 23:59 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[..]
Zelfde hier. Ik heb echt tien keer niks hiermee. Ik vind het ook op één of andere manier van die makkelijke muziek.. gewoon een beetje lamlendig op het podium doen, wat woorden aan elkaar plakken en that's it.
Kom op zeg, Oor en Volkskrant slaan wel vaak de plank mis...maar voor de jeugd? tsja...kunnen een hele lange discussie hierover hebbenquote:Op zondag 15 januari 2012 11:45 schreef trebremmit het volgende:
[..]
Mee eens, heb ook altijd het gevoel dat dit groepje enorm gehyped wordt door zelfverklaarde muziekkenners zoals Oor en Volkskrant recensenten.
dat vind ik nou ook.. maar daar heb ik wel meer last van, ook bij die tv registraties van Pinkpop, Lowlands en gisteren Noorderslag. Ze weten altijd de meest obscure vage bandjes uit te zenden waarvan een bepaalde muziekrecensent gezegd heeft dat het 'geweldig' is, terwijl ze alle mainstream van het festival niet uitzenden omdat dit dan te 'populair' is. (Ook al kunnen er natuurlijk budgettaire redenen daarvoor zijn). In elk geval ben ik blij dat er tegenwoordig internet is, waardoor je zelf nieuwe muziek makkelijk kunt vinden waar geen meningen van bepaalde recensenten aan vast zittenquote:Op zondag 15 januari 2012 11:45 schreef trebremmit het volgende:
[..]
Mee eens, heb ook altijd het gevoel dat dit groepje enorm gehyped wordt door zelfverklaarde muziekkenners zoals Oor en Volkskrant recensenten.
Ja ik ben bang dat het een lange discussie wordtquote:Op zondag 15 januari 2012 12:08 schreef Norrage het volgende:
[..]
Kom op zeg, Oor en Volkskrant slaan wel vaak de plank mis...maar voor de jeugd? tsja...kunnen een hele lange discussie hierover hebben
We mogen vooral blij zijn dat het Go Back To The Zoo niet is geworden....als het aan het 3fm publiek had gelegen wel, 32% vond dat ze de popprijs moesten winnen(15% voor de Jeugd)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |