Ben ik roerend met je eensch. Weliswaar op een ietwat andere manier, maar die stelling klopt (of het nu waar is of wat ie doet of niet) als een busquote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
.
[..]
Zondermeer, maar zeker niet alleen datZonder talent geen performance hoor.
Ik vond die Tesla altijd wel een zonderling. Hij maakte wel een heel mooie illusie voor the Great Danton (zie: The prestige, toppertjequote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:20 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Nikola Tesla ?
"Naar eigen zeggen had Tesla een eigen theorie uitgewerkt, voortbouwend op het werk betreffende de ether van Lord Kelvin, die zwaartekracht, materie en energie verklaarde, maar Tesla heeft deze nooit officieel gepubliceerd"
Exactly.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 07:43 schreef lezzer het volgende:
[..]
Probeer het eens? Nee, echt serieus, probeer het eens. Gewoon op een rustig moment, als je alleen bent, vraag je of hij even langs komt.
Nu dus op rtl 4... ik vind het echt misselijkmakend. Juist omdat die mensen waarbij hij z'n coldreading trucjes uithaalt het *wel* serieus nemen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 22:19 schreef joopenma het volgende:
Hans Klok doet ook dingen die je niet begrijpt, maar je weet dat je genaaid wordt. Zo ook bij deze knakker. Is niet erg als je het niet te serieus neemt. ENTERTAINMENT noemen ze dat!
Begon geloof ik decennia terug met 10.000 dollar, inmiddels is dat 1.000.000 dollar.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:20 schreef Iwanius het volgende:
Mag ik even een zijstap maken met iets uit het verre verleden en waar zelfs toen een cheque voor klaar lag die zou worden uitgeschreven als de bedriegers wel konden aantonen dat hun act verantwoord was.
Mooi om te zien in dat filmpje hoe mensen zichzelf ook voor de gek houden. Op de vraag hoeveel namen het medium genoemd zou hebben is het antwoord van het "slachtoffer" rond de tien. Daarna leest Randi de lijst op en het zijn er ongeveer dertig. Met andere woorden, het "slachtoffer" heeft een boel foute namen nooit geregistreerd en denkt, abusievelijk, dat het medium accurater is dan dat ze is.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:20 schreef Moira. het volgende:
Hij had ook zo'n programma vroegah waarin mensen die centjes konden proberen te claimen. Zijn op youtube stukjes van te vinden
Edit: "James Randi - Psychic Investigator" heette dat, uit de early 90s
Precies, je gelooft het en let op alles wat je herkent. Alles wat je niet herkent gaat gelijk het andere oor weer uit.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:47 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Mooi om te zien in dat filmpje hoe mensen zichzelf ook voor de gek houden. Op de vraag hoeveel namen het medium genoemd zou hebben is het antwoord van het "slachtoffer" rond de tien. Daarna leest Randi de lijst op en het zijn er ongeveer dertig. Met andere woorden, het "slachtoffer" heeft een boel foute namen nooit geregistreerd en denkt, abusievelijk, dat het medium accurater is dan dat ze is.
Dat is natuurlijk bedoeld om die mensen te overtuigen van zijn gave.quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:11 schreef Natalie het volgende:
Hij (Derek) heeft weer een nieuwe show. Op rtl, geloof ik. Zag het afgelopen week langskomen. Het is hetzelfde concept als altijd: hij gaat het land in om met overleden dierbaren te 'praten'. Bij de aflevering die ik zag wist hij - kennelijk met hulp van een overleden opa - te vertellen dat een zus van de persoon bij wie hij op visite was, was wezen shoppen op een bepaalde dag en tijd, en hoeveel geld ze uit had gegeven. Die persoon dus haar zus bellen, en het was waar. Maar ik denk: a) wat heeft dit met de overleden vader te maken waarvoor hij kwam? en b) wat boeit het nu dat die zus is wezen shoppen?
Niemand gelooft natuurlijk dat er een opa 'op bezoek komt' om dít te melden.
Exact. Maar ik ben niet zo overtuigd van die gave.quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk bedoeld om die mensen te overtuigen van zijn gave.
Als deze man zoiets triviaals goed heeft zal al het andere ook wel waar zijn.
Makkelijk, maar hij schuwt de cliché's dan ook bepaald niet.quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:15 schreef Natalie het volgende:
[..]
Exact. Maar ik ben niet zo overtuigd van die gave.
Kijk, als hij zegt contact te maken meteen overleden broertje, en dan tegen de zus zegt 'Je broer zegt dat je alles uit het leven wil halen en hij is trots op je'. Sja... Kennelijk zeggen all overledenen hetzelfde, want bij iedere sessie hoor ik dit soort dingen. Het is nogal... makkelijk.
Nope.quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Makkelijk, maar hij schuwt de cliché's dan ook bepaald niet.
Precies, het is amusement. Alleen wel gevaarlijk amusement voor de mensen die heilig in deze man geloven.quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:51 schreef Natalie het volgende:
[..]
Nope.
Al vind ik wel dat hij het leuk doet verder. Het is wel vermakelijk, dan dat is toch waar het - wat mij betreft - om gaat als ik tv kijk.
Hmm. Ja, misschien. In onze visie doet hij alsof hij contact maakt met overleden dierbaren, en daarmee houdt hij de nabestaande voor de gek. Aan de andere kant: veel kwaads richt hij er verder niet mee aan.quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Precies, het is amusement. Alleen wel gevaarlijk amusement voor de mensen die heilig in deze man geloven.
Heb je helemaal gelijk inquote:Op zondag 28 oktober 2012 19:27 schreef Summers het volgende:
tja en voor mensen die wel in mediums geloven houden mensen die er niet in geloven zichzelf weer voor de gek , ieder zijn ding en zijn eigen wereldbeeld zolang je dat niet bij anderen opdringt .
Ben ik niet helemaal met je eens.quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:27 schreef Summers het volgende:
tja en voor mensen die wel in mediums geloven houden mensen die er niet in geloven zichzelf weer voor de gek , ieder zijn ding en zijn eigen wereldbeeld zolang je dat niet bij anderen opdringt .
mediums en alles wat daarbij hoort bestaat al eeuwen en hoort bij veel mensen bij het leven en bestaat gewoon , je moet niet je eigen wereldbeeld voor een ander laten gelden of ze beschermen tegen zichzelf , dan ben je net zo erg als iemand die vind dat je gered moet worden door christen te worden want anders ben je zo zielig . Dood hoort zowiezo bij het leven waar je ook in gelooft .quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:51 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ben ik niet helemaal met je eens.
Mensen kunnen soms door gebeurtenissen in hun leven labiel worden en in die toestand in dingen gaan geloven waardoor ze in de problemen komen of waardoor anderen ze kunnen uitbuiten. Ik vind ook dat mensen tegen zichzelf beschermd moeten kunnen worden.
Net zo ver gezocht als de praktijken van Derek Ogilvie zelf.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:11 schreef Pulzzar het volgende:
Ik hoorde ook dat hij homo is: niks mis mee uiteraard, maar homo's voelen zich wel vaak minderwaardig als ze hun geaardheid nog niet hebben geaccepteerd en iedereen verwerkt dat proces op zijn eigen manier.
Denk je dat echt?quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:21 schreef BertV het volgende:
[..]
Net zo ver gezocht als de praktijken van Derek Ogilvie zelf.![]()
Verder denk ik dat hij het zelf echt geloofd, wat het natuurlijk overtuigender maakt.
...je kunt natuurlijk nooit in iemands hoofd kijken, tenzij je...quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk je dat echt?
Het zou het idd overtuigender maken.
Net als Daniel Tammet. Die maakt een mooi verhaal over hoe hij zijn "gaven" heeft gekregen, maar doet dingen die je net zo goed met geheugentechnieken kunt bewerkstelligen (zie b.v. Foers "Moonwalking with Einstein"). Dat maakt het verhaal natuurlijk wel minder romantisch en mysterieus. Het is veel mooier om te horen dat hij plotsklaps (of bij geboorte) opeens allerlei gaven heeft gekregen dan dat hij een jaar lang eenzaam in een garagehok uren per dag heeft lopen oefenen op geheugentruukjes. Wat natuurlijk niet ontkent dat sommige mensen inderdaad van nature al erg visueel zijn ingesteld zijn en zo b.v. een fenomenaal geheugen hebben, net zoals je b.v. sportmensen hebt die hun bouw heel erg hebben meegekregen van de natuur.quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk je dat echt?
Het zou het idd overtuigender maken.
Denk dat dat het geval is. En dat maakt hem overtuigend voor velen.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:06 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Net als Daniel Tammet. Die maakt een mooi verhaal over hoe hij zijn "gaven" heeft gekregen, maar doet dingen die je net zo goed met geheugentechnieken kunt bewerkstelligen (zie b.v. Foers "Moonwalking with Einstein"). Dat maakt het verhaal natuurlijk wel minder romantisch en mysterieus. Het is veel mooier om te horen dat hij plotsklaps (of bij geboorte) opeens allerlei gaven heeft gekregen dan dat hij een jaar lang eenzaam in een garagehok uren per dag heeft lopen oefenen op geheugentruukjes. Wat natuurlijk niet ontkent dat sommige mensen inderdaad van nature al erg visueel zijn ingesteld zijn en zo b.v. een fenomenaal geheugen hebben, net zoals je b.v. sportmensen hebt die hun bouw heel erg hebben meegekregen van de natuur.
Op een gegeven moment denk ik dat figuren als Ogilvie daadwerkelijk in hun eigen verhaal gaan geloven, en het voor zichzelf kunnen rechtvaardigen. Dat zie je b.v. ook bij meesteroplichters in programma's als Tros Opgelicht. Die leven schijnbaar in een eigen realiteit en kunnen glashard liegen.
Verkeerdquote:Op maandag 29 oktober 2012 11:25 schreef BertV het volgende:
Er zijn ook mensen die cijfers in combinatie met kleuren "zien".
Bepaalde verbindingen in de hersenen zitten dan verkeerd.
Als jij het normaal vindt dat 88 groen is dan is het niet verkeerd.quote:
quote:Op maandag 16 januari 2012 21:13 schreef StevenTerpstra het volgende:
Hoor die skeptici hier weer eens gnuivend tekeer gaan....................![]()
Ik ben zelf bij een show van Derek geweest (dus niet van horen-zeggen)
en die man zegt dingen tegen mensen die hij NOOIT kan weten of raden.
En dan heb ik het niet over een enkele uitschieter maar bijna al zijn
readings zijn voor de mensen die ze ondergaan meestal shocking!!!
Ja, dat lijkt mij dus ookquote:Op dinsdag 20 november 2012 11:52 schreef BertV het volgende:
[..]
Als jij het normaal vindt dat 88 groen is dan is het niet verkeerd.
Omdat als je dit zegtquote:
je per definitie dom bent.quote:Ik ben zelf bij een show van Derek geweest (dus niet van horen-zeggen)
en die man zegt dingen tegen mensen die hij NOOIT kan weten of raden.
Oh zo. Ik vind jou per definitie dom.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:09 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Omdat als je dit zegt
[..]
je per definitie dom bent.
Een persoon van enigszins niveau snapt dat je dit alleen in een gecontroleerde omgeving kan testen.
Dat ben ik niet met je eens. Een persoon die daar intuint heeft, vooropgesteld dat je vooronderstelling dat Derek een oplichter is waar is, nog wat te leren wat zijn kritisch vermogen betreft, maar hij hoeft niet per sé dom te zijn.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:09 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Omdat als je dit zegt
[..]
je per definitie dom bent.
Een persoon van enigszins niveau snapt dat je dit alleen in een gecontroleerde omgeving kan testen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |