Misschien moet je de postgeschiedenis van bianconeri eens doorlezen. Na alle discussies met hem, waarin hij liegt, draait en op de man speelt, wordt het heel moeilijk vriendelijk te blijven.quote:Op zondag 15 januari 2012 13:01 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Jullie zijn wel vriendelijk zeg.
Wat ben jij een walgelijke leugenaar zeg!!!!!quote:Op zaterdag 14 januari 2012 23:56 schreef ATON het volgende:
[..]
LEUGENAAR, je heb niks commentaar gegeven. Het enige wat je hier al gedaan hebt is kakelen als een kip en clubkaartjes proberen verkopen !!!
[..]
Maak je basisschool af jochie.
Laat ze maar praten, zegt meer dan genoeg over ze.quote:Op zondag 15 januari 2012 13:01 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Jullie zijn wel vriendelijk zeg.
1. Ik heb hier nog nooit gelogen, al 100x om gevraagd maar als je het moet aantonen komen er alleen rare opmerkingen.quote:Op zondag 15 januari 2012 13:10 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Misschien moet je de postgeschiedenis van bianconeri eens doorlezen. Na alle discussies met hem, waarin hij liegt, draait en op de man speelt, wordt het heel moeilijk vriendelijk te blijven.
Ik ken alleen die van Aton en die getuigen van vrij weinig respect voor de ander.quote:Op zondag 15 januari 2012 13:10 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Misschien moet je de postgeschiedenis van bianconeri eens doorlezen. Na alle discussies met hem, waarin hij liegt, draait en op de man speelt, wordt het heel moeilijk vriendelijk te blijven.
Je blijft alsnog een dikke leugenaar! Op Reeks 3 pag.5 staat helemaal geen antwoord op mijn web-verwijzing.quote:Oh ATON!
Ik heb ff voor je gezocht leugenaar, reeks 3 pagina 5. Daar heb ik op je rare link gereageerd.
Maar natuurlijk heb je niet meer gekeken he????
Voor hetzelfde geldt heb ik hier gezegd dat je een miljoen krijgt als je op mij reageert,
zelfs dan zou je het volgens mij niet eens doorhebben of wel?
Rot gewoon op als je hier alleen komt stoken tussen mensen en niet eens dingen gaat lezen.
Dat respect heeft bianconeri dan ook verspeeld nadat hij zijn tegenstanders stelselmatig heeft gekleineerd en alle argumenten heeft weggehoond zonder daar serieus op in te gaan. Respect zou wederzijds moeten zijn lijkt mij.quote:Op zondag 15 januari 2012 13:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik ken alleen die van Aton en die getuigen van vrij weinig respect voor de ander.
Dat mag wel zo zijn, maar dergelijke zaken hoeven niet en public in een draadje te worden uitgevochten dat kan ook per dm/pm. Het verziekt een beetje de sfeer in het hele draadje. Van mij mag een moderator dergelijk 'jij liegt, jij liegt zelf, nee jij liegt et cetera' wel verwijderen of ingrijpen.quote:Op zondag 15 januari 2012 13:42 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat respect heeft bianconeri dan ook verspeeld nadat hij zijn tegenstanders stelselmatig heeft gekleineerd en alle argumenten heeft weggehoond zonder daar serieus op in te gaan. Respect zou wederzijds moeten zijn lijkt mij.
Wanneer er gelogen wordt dan mag je daar iemand best op wijzen mits dat onderbouwd wordt.quote:Op zondag 15 januari 2012 13:50 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat mag wel zo zijn, maar dergelijke zaken hoeven niet en public in een draadje te worden uitgevochten dat kan ook per dm/pm. Het verziekt een beetje de sfeer in het hele draadje. Van mij mag een moderator dergelijk 'jij liegt, jij liegt zelf, nee jij liegt et cetera' wel verwijderen of ingrijpen.
Het gaat mij er niet om wie liegt en wie de waarheid spreekt dat verschil in mening kan altijd gebeuren, maar de manier waarop.quote:Op zondag 15 januari 2012 13:57 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Wanneer er gelogen wordt dan mag je daar iemand best op wijzen mits dat onderbouwd wordt.
Als dat te offtopic of te verziekend is dan is dat inderdaad aan een moderator om waar nodig in te grijpen, daar heb ik weinig moeite mee.
Daar is hij dan geen uitzondering. Maar volgens mij heb je voor dergelijk dingen een Feedback draadje? (Ik kom zelden hier juist vanwege de arrogantie van veel users.)quote:Op zondag 15 januari 2012 16:15 schreef falling_away het volgende:
Bianconeri is een van de meest verschrikkelijke, zelfingenomen, naar niemand luisterende, van laag niveau getuigende en hooghartige user op Fok.
Ik snap niet dat iemand hier nog met hem probeert te discussieren.
En dat is nooit gebeurd, zelf niet na mijn suggestie.quote:Op zondag 15 januari 2012 13:57 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Wanneer er gelogen wordt dan mag je daar iemand best op wijzen mits dat onderbouwd wordt.
Als dat te offtopic of te verziekend is dan is dat inderdaad aan een moderator om waar nodig in te grijpen, daar heb ik weinig moeite mee.
Ik ben niet arrogant dat even daar gelaten, maar je hebt wel groot gelijk dat het niveau van de meesten hier nou niet bijster fantastisch is. Een hoop geschreeuw en beledigende reacties en maar zeer weinig inhoudelijke zaken.quote:Op zondag 15 januari 2012 17:12 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Daar is hij dan geen uitzondering. Maar volgens mij heb je voor dergelijk dingen een Feedback draadje? (Ik kom zelden hier juist vanwege de arrogantie van veel users.)
Nou ik heb het nogmaals opgezocht, het staat er wel degelijk dus wie is hier nou de leugenaar?quote:Op zondag 15 januari 2012 13:35 schreef ATON het volgende:
Bianconeri:
[..]
Je blijft alsnog een dikke leugenaar! Op Reeks 3 pag.5 staat helemaal geen antwoord op mijn web-verwijzing.
Ik heb helemaal niemand gekleineerd en reageer serieus op serieuze argumenten.quote:Op zondag 15 januari 2012 13:42 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat respect heeft bianconeri dan ook verspeeld nadat hij zijn tegenstanders stelselmatig heeft gekleineerd en alle argumenten heeft weggehoond zonder daar serieus op in te gaan. Respect zou wederzijds moeten zijn lijkt mij.
Ja maar jullie maken me nu al weken voor leugenaar uit zonder dat werkelijk te onderbouwen.quote:Op zondag 15 januari 2012 13:57 schreef TerryStone het volgende:
Omdat sommige mensen WEL serieus iets zoeken hier, ipv sommige mensen die alleen maar komen rotzooi schoppen en helemaal geen interesse in wat dan ook hebben.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:15 schreef falling_away het volgende:
Bianconeri is een van de meest verschrikkelijke, zelfingenomen, naar niemand luisterende, van laag niveau getuigende en hooghartige user op Fok.
Ik snap niet dat iemand hier nog met hem probeert te discussieren.
NATUURLIJK BEN JIJ EEN LEUGENAAR !!! Je beweert iets weerlegd te hebben uit deze Skepsis-link en dat heb je helemaal niet. Het enig wat je gedaan hebt is alles weggewuifd zonder enige bron of motivatie, zoals we van jou gewoon zijn. Doe me een lol en ga nog wat aanbellen. Mischien kun je daar je prut kwijt aan een of ander naïef schepsel.quote:Nou ik heb het nogmaals opgezocht, het staat er wel degelijk dus wie is hier nou de leugenaar?
Betreffende dit artikel:quote:1. Patriarchen tijd. Wordt helemaal niets gezegd, alleen wat geschat over een datum.
2.Uittocht Egypte. Zelfde, hoop gelul weinig interessants. Komt niet voor in Egyptische documenten, tja dat verbaast toch ook niets aangezien het vernederend was.
3. Verovering. Lachwekkend, Jericho wordt afgedaan als iets niet bestaands? Hallo zeg, je hoeft alleen maar te googlen en je vindt al genoeg.
4. Canaatische steden. Nogmaals niet veel schokkends.
5. Oorsprong israelieten. Hoop menen weinig echte aanvoeringen
6. Koninkrijk zonder naam, ze vinden wel dingen(potten) maar toch bestaat het niet. Rare conclusie. Israel en Juda stonden ook tegenover elkaar in bepaalde tijden.
7. Jehovah. Dus omdat er teksten zijn met 2 goden betekend het dat Israel ook die 2 goden had?
Ik sluit me hierbij aan.quote:Op zondag 15 januari 2012 13:42 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Kijk, dit is nu zo'n leugen. Moet het nòg duidelijker? Wat is dat voor uitspraak dat zelfs de domste mens weet dat evolutie niet bewezen is?quote:Op zondag 15 januari 2012 19:37 schreef bianconeri het volgende:
. Niet mensen die domweg komen schreeuwen dat evolutie bewezen is(waarvan zelfs de domste mens weet dat het niet zo is)
Technisch gesproken heeft hij gelijk. De evolutieTHEORIE is de theorie die het meeste kan verklaren en waarvan nog geen observaties gedaan die er tegenin gaan. Het is dus nog niet weerlegd dat is wat anders dan wel bewezen. Men vervangt slechts de ene theorie voor de ander -> geocentrisch wereldbeeld -> heliocentrisch wereldbeeld, Newton -> Einstein et cetera. (Paradigma, Kuhn, Falsifieerbaarheid, Popper). Ik volg dit topic niet meer dus reacties hierop lees ik niet meer.quote:Op zondag 15 januari 2012 20:28 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Kijk, dit is nu zo'n leugen. Moet het nòg duidelijker? Wat is dat voor uitspraak dat zelfs de domste mens weet dat evolutie niet bewezen is?
Moet jij weten, die quote die je maakt staat echter vol met onzin. Dus tja.....quote:
Precies(voor een deel dan)!quote:Op zondag 15 januari 2012 20:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
Technisch gesproken heeft hij gelijk. De evolutieTHEORIE is de theorie die het meeste kan verklaren en waarvan nog geen observaties gedaan die er tegenin gaan. Het is dus nog niet weerlegd dat is wat anders dan wel bewezen.
Jammer genoeg voor je is het geen leugen.quote:Op zondag 15 januari 2012 20:28 schreef hoatzin het volgende:
Kijk, dit is nu zo'n leugen. Moet het nòg duidelijker? Wat is dat voor uitspraak dat zelfs de domste mens weet dat evolutie niet bewezen is?
Evolutie is een feit. De theorie is dat het 'mechanisme' achter evolutie natuurlijke selectie is. En het feit dat de kardinaal het woord theorie in hoofdletters schreef laat zien dat hij waarschijnlijk niet beseft dat een wetenschappelijke theorie niet hetzeflde is als wat er in de volksmond mee wordt bedoeld: http://notjustatheory.com/quote:Op zondag 15 januari 2012 20:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Technisch gesproken heeft hij gelijk. De evolutieTHEORIE is de theorie die het meeste kan verklaren en waarvan nog geen observaties gedaan die er tegenin gaan. Het is dus nog niet weerlegd dat is wat anders dan wel bewezen. Men vervangt slechts de ene theorie voor de ander -> geocentrisch wereldbeeld -> heliocentrisch wereldbeeld, Newton -> Einstein et cetera. (Paradigma, Kuhn, Falsifieerbaarheid, Popper). Ik volg dit topic niet meer dus reacties hierop lees ik niet meer.
Men kan er enkel van zeggen dat nog niet alle detaïls gekend zijn, maar dat is bij veel wetenschappelijke onderzoeken.quote:Op zondag 15 januari 2012 21:03 schreef falling_away het volgende:
[..]
Evolutie is een feit. De theorie is dat het 'mechanisme' achter evolutie natuurlijke selectie is. En het feit dat de kardinaal het woord theorie in hoofdletters schreef laat zien dat hij waarschijnlijk niet beseft dat een wetenschappelijke theorie niet hetzeflde is als wat er in de volksmond mee wordt bedoeld: http://notjustatheory.com/
Bye bye Bianco.quote:Alle mensen die NIETS inhoudelijk willen bespreken mogen dit topic verlaten
O.K. voor mij is ie al Bye bye.quote:Op zondag 15 januari 2012 21:46 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ik denk dat het beste is als we allemaal Bianonceri gaan negeren, als er namelijk niemand meer reageert heeft hij ook niets om op in te gaan en te proberen om problemen te veroorzaken. Mensen kunnen niet verdeeld raken op die manier en zo kunnen we misschien weer een discussie van hoog niveau krijgen met waardevolle posts zoals die van Elemo in plaats van dit gebekvecht.
Wellicht kun je je er beter even buitenhouden ja?quote:Op zondag 15 januari 2012 21:46 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ik denk dat het beste is als we allemaal Bianonceri gaan negeren, als er namelijk niemand meer reageert heeft hij ook niets om op in te gaan en te proberen om problemen te veroorzaken. Mensen kunnen niet verdeeld raken op die manier en zo kunnen we misschien weer een discussie van hoog niveau krijgen met waardevolle posts zoals die van Elemo in plaats van dit gebekvecht.
Goed en aardig dat je even afscheid neemt aangezien jij verdwijnt hier omdat je nog nooit inhoudelijk gereageerd heb. Tot ziens Atom geniet ergens anders maarquote:
Je hebt niets ontkracht, je begreep de helft niet eens.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:49 schreef bianconeri het volgende:
Elemo?
Heeft Elemo nou zoveel ingebracht? Wat hij inbracht over bv de grondtekst en toevoegingen enzo was een totale verspilling van de tijd! Allang weer ontkracht dus echt nuttig was dat niet.
Daar zei jij zelf iets totaal anders dus dat heb je dan ook niet helemaal begrepen.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:49 schreef bianconeri het volgende:
Alleen over Tyrus heeft ie 1 a 2 goeie posts gedaan.
Dit soort kinderachtige onzin bijvoorbeeld. ATON is duidelijk iemand die zich in behoorlijk wat stof verdiept heeft. Jij kunt daar niet mee omgaan en dan ga je lacherig en kinderachtig doen.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:49 schreef bianconeri het volgende:
Goed en aardig dat je even afscheid neemt aangezien jij verdwijnt hier omdat je nog nooit inhoudelijk gereageerd heb. Tot ziens Atom geniet ergens anders maar![]()
![]()
Ik stem ook voor een ignore, al geloof ik niet eens dat bianconeri het expres doet, hij weet simpelweg niet beter. Maakt het (uiteraard) niet minder irritant.quote:Ik denk dat het beste is als we allemaal Bianonceri gaan negeren, als er namelijk niemand meer reageert heeft hij ook niets om op in te gaan en te proberen om problemen te veroorzaken
Als je deze topicreeks vanaf deel 1 helemaal doorleest, dan zul je zien dat er van veel verschillende users vele serieuze posts van hoog niveau tussen staan. En dat bianconeri degene is die neerbuigend is en de met afstand zwakste posts plaatst (gebaseerd op simpele debatregels.)quote:Op zondag 15 januari 2012 20:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
De enige conclusie die ik trek (ik ken van alle twee de achtergrond-geschiedenis) is dat het hier voor derden of vreemden amper iets van te volgen is en niet echt toegankelijk. Verder volg ik dit draadje niet meer dus succes ermee.
Oh vandaar dat ik wel aangetoond heb dat je daar geen gelijk had?quote:Op maandag 16 januari 2012 21:15 schreef Elemo het volgende:
Je hebt niets ontkracht, je begreep de helft niet eens.
Blijven roepen dat je iets ontkracht maakt het geen waarheid, je bent helemaal nergens op in gegaan.
Eigenlijk hetzelfde als jouw maar ja.quote:Daar zei jij zelf iets totaal anders dus dat heb je dan ook niet helemaal begrepen.
Blijven roepen enzo? Wat een onzin.quote:Je moet mensen niet onderschatten. Jij denkt dat als je maar iets blijft roepen dat je automatisch gelijk krijgt. Zo werkt het niet, er zitten hier ook mensen die wél nadenken en die overduidelijk zien dat je totaal niet weet waar je over praat.
Waarom denk je dat iedereen het daarover eens is?
Aton heeft nog niets serieus gedaan? Enige waar hij mee komt is die muur van Jericho link ofzo? Waar ik allang op gereageerd had en die vol rotzooi staat?quote:Dit soort kinderachtige onzin bijvoorbeeld. ATON is duidelijk iemand die zich in behoorlijk wat stof verdiept heeft. Jij kunt daar niet mee omgaan en dan ga je lacherig en kinderachtig doen.
Ook vermijd je elke inhoudelijke discussie door keer op keer maar te zeggen dat je er "al op ingegaan bent", wat je in feite nooit doet.
Dit citaat uit bianconeri zijn laatste post geeft de kern van bianconeri zijn persoonlijkheid en zijn wijze van discussiëren en argumenteren perfect weer:quote:Op maandag 16 januari 2012 21:25 schreef UltraR het volgende:
[..]
Als je deze topicreeks vanaf deel 1 helemaal doorleest, dan zul je zien dat er van veel verschillende users vele serieuze posts van hoog niveau tussen staan. En dat bianconeri degene is die neerbuigend is en de met afstand zwakste posts plaatst (gebaseerd op simpele debatregels.)
Verder dan 'daar heb ik al op gereageerd', 'ik onderbouw alles goed' en 'jullie zijn dom en voegen niets toe' komt meneer niet.
En zoals gezegd, dat kan iedereen voor zichzelf vaststellen die de moeite neemt deze topicreeks, die ik bijv. van begin tot eind heb gevolgd en aan heb deelgenomen, door te nemen.
De enige reden dat het in deel 4 idd wat is ontspoort en in niveau is gedaald is volledig en puur bianconeri zijn (volkomen misplaatste) respectloze, neerbuigende en hooghartige gedrag richting mensen met een andere mening.
Ik ben dan ook reeds een tijd gestopt met reageren op hem. Meerdere met mij, en als iedereen dat nou doet, zoals al vaker is voorgesteld, dan kan het topic weer een fatsoenlijk niveau krijgen met af en toe vast een kansloze post van bianconeri ertussen, maar als die genegeerd wordt door iedereen kan dat geen kwaad.
Nou als het titeltje van deze reeks Kardinaal interesseert dan is zeker de 1e versie zeker relevant en interessant hoor. Veel inhoudelijks toen nog.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:09 schreef UltraR het volgende:
Nou De_Kardinaal, voor wat betreft onderstaande quote, bespaar je de moeite van het doorlezen van 4 topicreeksdelen (blijft wel aan te raden qua interessant leesmateriaal natuurlijk), bovenstaande post van bianconeri geeft iig precies weer wat ik in onderstaande quote beschrijf.
Waarom zou ik precies hetzelfde 100x moeten herhalen? Alsof jij dat zou gaan doen?quote:Dit citaat uit bianconeri zijn laatste post geeft de kern van bianconeri zijn persoonlijkheid en zijn wijze van discussiëren en argumenteren perfect weer:
"Oh vandaar dat ik wel aangetoond heb dat je daar geen gelijk had?
Met je andere haha...."
Laat ook wel weer zien hoe vaak ik daar wel niet inhoudelijk op gereageerd heb.quote:Edit:
Discussie hervat zich in deel 3 ook nog even vanaf deze post: Waarom stenigen Christenen niet meer en meer #3
Hoe heb je dat aangetoond? Je bent nergens op in gegaan.quote:Op maandag 16 januari 2012 21:53 schreef bianconeri het volgende:
Oh vandaar dat ik wel aangetoond heb dat je daar geen gelijk had?
Met je andere haha....
Als mijn wat?quote:Op maandag 16 januari 2012 21:53 schreef bianconeri het volgende:
Eigenlijk hetzelfde als jouw maar ja.
Voor de leer van Jehovah's Getuigen verandert het niets inderdaad. Dat was precies mijn punt.quote:Op maandag 16 januari 2012 21:53 schreef bianconeri het volgende:
Blijven roepen enzo? Wat een onzin.
Bijvoorbeeld met dat woordje [andere] heb ik 100x uitgelegd waarom dat niets verandert.
Maar nee.....
Ik ben niet degene die woorden toevoegt aan de bijbel. Daarvoor kun je beter bij het "Besturend Lichaam" van je sekte terecht.quote:Op maandag 16 januari 2012 21:53 schreef bianconeri het volgende:
Ik heb allang vele malen inhoudelijk gereageerd, ook richting jouw met je rare toevoeg verhaaltjes.
Toen nog wel ja. Toen jouw inbreng zich nog beperkte tot "Ali-Kannibali is een jood!"quote:Op maandag 16 januari 2012 22:59 schreef bianconeri het volgende:
Nou als het titeltje van deze reeks Kardinaal interesseert dan is zeker de 1e versie zeker relevant en interessant hoor. Veel inhoudelijks toen nog.
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag waarom Jehovah's Getuigen de grondtekst van de bijbel aanpassen aan hun leer.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:59 schreef bianconeri het volgende:
Waarom zou ik precies hetzelfde 100x moeten herhalen? Alsof jij dat zou gaan doen?
Ik heb al zo vaak dingen moeten herhalen tegen Elemo dat ik echt geen zin heb om dat 100x te moeten doen. Als hij het dan nog niet gesnapt heeft en er nog niet op reageert dan ben ik klaar.
Het laat het gebrek eraan zien. Je komt hier niet mee weg.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:59 schreef bianconeri het volgende:
Laat ook wel weer zien hoe vaak ik daar wel niet inhoudelijk op gereageerd heb.
Dat stukje over Tyrus waarvan je het Engels niet eens begreep? En de Mozaische Wet waarover ik met Ali-Kannibali in discussie was en waar jij hem ging uitschelden voor Jood? En ik was een buitenlander toch? Omdat ik Hebreeuws kan lezen? Ik begrijp heel goed waarom mensen jouw inbreng (die er niet was) negeren.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:59 schreef bianconeri het volgende:
Men vergeet voor de lol ook vaak het stukje over Tyrus, en in het begin ivm het stenigen en de Mozaische Wet. Of christenen nog onder bepaalde delen vallen.
Hij brengt ons wel mooi bij elkaar toch?quote:Op maandag 16 januari 2012 21:39 schreef TerryStone het volgende:
Het moet toch te denken geven wanneer atheisten en christenen van diverse stromingen, die het op vrijwel alle fronten oneens zijn, het wel eens zijn over de onwetendheid en compleet gebrek aan onderbouwingen van 1 user.
Ik vind het jammer maar ik denk dat dit inderdaad de beste oplossing is. Van wederzijds respect is bij hem sowieso geen sprake.quote:
Voor eenieder die zich ergert aan bianonceri lijkt dit me een uitstekend advies.quote:Op zondag 15 januari 2012 21:46 schreef MetalIsAwesome het volgende:
quote:1 Samuël 15:3 (Statenvertaling (Dutch))
3 Ga nu heen, en sla Amalek, en verban alles, wat hij heeft, en verschoon hem niet; maar dood van den man af tot de vrouw toe, van de kinderen tot de zuigelingen, van de ossen tot de schapen, van de kemelen tot de ezelen toe.
Mijn vraag hierbij is, waarom verandert God zo van standpunt? Het ene moment vraagt hij geen moord te plegen en het andere moment roept hij hiertoe op. Dit is dan blijkbaar niet vanuit een boosaardig motief, en ik heb al uitleg gekregen dat deze volkeren zelf ook slecht waren en dat het daardoor toegestaan kan worden, maar hoe wil God hiermee vrede en harmonie bereiken? Waarom wil God dat er oorlog komt tussen volkeren en de Israëlieten oorlog voeren en vooral, waarom heeft God niet voorkomen dat de Israëlieten aangevallen konden worden? Daarnaast is de vraag wanneer iets wel en wanneer niet boosaardig is, als alles in naam van God niet boosaardig is, betekent dat dan dat die moorden rechtvaardig zijn?quote:Jozua 4:13 (Statenvertaling (Dutch))
13 Omtrent veertig duizend toegeruste krijgsmannen trokken er voor het aangezicht des HEEREN ten strijde, naar de vlakke velden van Jericho.
Zoals de Egyptische Ontkennende biecht ? Komt ook ongeveer op hetzelfde neer.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:41 schreef sjoemie1985 het volgende:
In de bijbel staan inderdaad verschillende versies omdat deze in de woorden van de desbetreffende schrijver zijn op geschreven.
Maar ze komen allemaal wel op het zelfde neer.
Ja hoor, maar Mozes heeft deze op 10 i.p.v. 42 teruggebracht. Wist je niet he ?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:48 schreef sjoemie1985 het volgende:
staat dat in de bijbel dan?
Volgens mij niet.
Zoiets ja.quote:omdat deze in de woorden van de desbetreffende schrijver zijn op geschreven.
Ik heb allang gezegd dat dit is om duidelijkheid te scheppen in de zin.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 00:34 schreef Elemo het volgende:
Hoe heb je dat aangetoond? Je bent nergens op in gegaan.
Het enige wat je hebt gedaan is zeggen dat het logisch is omdat het jullie leer verklaart. Terwijl ik het juist aankaartte als voorbeeld dat Jehovah's Getuigen de bijbel aangepast hebben.
Je hebt nog steeds niet beantwoord waarom Jehovah's Getuigen dit doen (hoewel het mij persoonlijk heel duidelijk is).
Voor niemands leer verandert het iets. De grondbetekenis hebben we allang aangetoond verandert er helemaal niet door. De gedachte er achter verandert helemaal niet.quote:Voor de leer van Jehovah's Getuigen verandert het niets inderdaad. Dat was precies mijn punt.
Iemand die ons een sekte noemt laat nou niet bepaald van wijsheid blijken!quote:Ik ben niet degene die woorden toevoegt aan de bijbel. Daarvoor kun je beter bij het "Besturend Lichaam" van je sekte terecht.
Heb ik wel, toon jij maar aan dat bv [andere] iets verandert. Doet het helemaal niet.quote:Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag waarom Jehovah's Getuigen de grondtekst van de bijbel aanpassen aan hun leer.
Ik begrijp heel goed Engelse rommel dus praat niet maar wat?quote:Dat stukje over Tyrus waarvan je het Engels niet eens begreep? En de Mozaische Wet waarover ik met Ali-Kannibali in discussie was en waar jij hem ging uitschelden voor Jood?
Nee, omdat niemand ooit respect richting mij getoond heeft.quote:Van wederzijds respect is bij hem sowieso geen sprake.
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:55 schreef ATON het volgende:
[..]
Ja hoor, maar Mozes heeft deze op 10 i.p.v. 42 teruggebracht. Wist je niet he ?
[..]
Zoiets ja.
Tja, niet gemakkelijk na het bekijken van deze docu.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:17 schreef bianconeri het volgende:
Iemand die ons een sekte noemt laat nou niet bepaald van wijsheid blijken!
Want iedereen kan gewoon definitie sekte pakken en aantonen dat we het niet zijn.
Nee, omdat niemand ooit respect richting mij getoond heeft.
ja dat is een schokkende docu. Hierover twee dingen:quote:Op zondag 29 januari 2012 12:02 schreef ATON het volgende:
[..]
Tja, niet gemakkelijk na het bekijken van deze docu.
http://hetuurvandewaarhei(...)over-kindermisbruik/
Volkomen mee eens. Alle Bijbelgelovigen ( en Koran ) zijn in hetzelfde bedje ziek.quote:Op zondag 29 januari 2012 13:00 schreef falling_away het volgende:
[..]
ja dat is een schokkende docu. Hierover twee dingen:
1- Mensen als Bianconeri zullen zeggen dat dit niet representatief is voor de getuigen en zullen sommige zaken zelfs verdedigen. ik heb van zeer dichtbij een ander soort misbruik zaak meegemaakt en kan 100% bevestigen dat dit de normale handelswijze is. Ook zal Bianconeri zeer waarschijnlijk niks weten van een speciaal boek dat alleen de ouderlingen krijgen. Dit is namelijk een vrij geheim boek. Ook zal hij dit verhaal afdoen als het verhaal van afvalligen en een werktuig van de duivel (je moet toch iets doen om dat stemmetje in je hoofd stil te krijgen die zegt dat er iets niet pluis is).
2- Hoe schokkend dit ook is, het bewijst mijns inziens vooral hoe gevaarlijk de bijbel kan zijn. De JGs zijn echt niet allemaal slecht en de oudelingen hebben denk ik echt het beste met de mensen voor. Het probleem is echter dat al deze dingen uit de bijbel te halen zijn. Er staat inderdaad in dat er altijd 2 getuigen nodig zijn, en dat de gemeente geen deel van de wereld is. Daarom zie je dit soort zaken bij veel meer religies terugkomen zoals de katholieken.
Op een gegeven moment confronteren ze de dader en hij is zich ook nog bijna van geen kwaad bewust!! (het is toch afgehandeld?! zegt hij verbaasd).
De bron van alle kwaad in dit soort zaken zijn natuurlijk de daders, maar ook de bijbel zelf!
en dan blijft het stil....................................................... .... ... .quote:Op zondag 29 januari 2012 12:02 schreef ATON het volgende:
[..]
Tja, niet gemakkelijk na het bekijken van deze docu.
http://hetuurvandewaarhei(...)over-kindermisbruik/
Dit is duidelijk géén indicatie dat we met een sekte van doen hebben...quote:Op maandag 30 januari 2012 17:11 schreef falling_away het volgende:
Het programma Dateline had eens een soortgelijke docu op de Amerikaanse TV. In de week vóór de uitzending kregen alle JG's in de USA te horen dat ze vooral niet naar dat programma moesten kijken omdat het schadelijk zou zijn voor Jehovah's organisatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |