is dat hetzelfde kind dat thee over zich heen krijgt?quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:12 schreef MeNicole2 het volgende:
Mijn kind is gek!! Ik weet het nu zeker. Hij springt altijd van de laatste tree van de trap. Sinds vorige week sprong ie van de tweede tree. Hoger mag ie niet. Sta ik in de keuken zie ik hem ineens "vliegen" en met een klap neerkomen. Hij staat weer op, kijkt naar de trap...Ja supercoollll En laat me dan trots zien dat ie van de vijfde tree sprong![]()
Phff weer een paar jaar ouder.......
Hahah ja!!quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:20 schreef Cooki het volgende:
[..]
is dat hetzelfde kind dat thee over zich heen krijgt?
niets om je schuldig over te voelen toch, als ze het zelf niet aangeven moet je het toch af en toe even proberen...quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:02 schreef simmu het volgende:
och, wat is het wurm opgelucht en instant weer blij!
nu voel ik me weer schuldig dat ik het probeerde
S het niet handig om juist deforlax aan te houden tijdens Zindelijkheidstraining? Dan weet je zeker dat het door blijft "stromen".quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:27 schreef MamaPurk het volgende:
MeNicole![]()
![]()
Simmu![]()
Lastig met dat zindelijk worden he, ik ga eerst deze maand naar de huisarts in de hoop dat we de forlax af mogen bouwen bij Jaël en als dat is afgebouwd en het gaat goed dan gaan ik eens bedenken hoe we hier aan zindelijkheidstraining gaan beginnen, lekker van het voorjaar in haar blote gat in de tuin ofzo..
Nou ik heb het idee dat ze door de forlax het niet goed voelt.. Dus we gaan eerst afbouwen en als het dan goed gaat dan gaan we eens denken aan zindelijkheidtraining denk ik...quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:56 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
S het niet handig om juist deforlax aan te houden tijdens Zindelijkheidstraining? Dan weet je zeker dat het door blijft "stromen".
Simmu, je hoeft je biet schuldig te voelen, het is toch trial Ans error dat hele zindelijkheidsgebeuren
AH gossie, kiek nou...quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:46 schreef Vleugels het volgende:
Whaha MeNicole![]()
Die van mij durft pas net van een krukje af te springen![]()
Jullie hadden het over slapen met knuffels ín bed?
Mijne ligt tegenwoordig op de grond te slapen![]()
![]()
[ afbeelding ]
Met zn knienen en zn speen. En zn kontje in de lucht
nope, boeit haar niksquote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:30 schreef Noli. het volgende:
Oh Simmu, nog ff over het zindelijkheidgedoetje..
Als kleinere kindjes iets eerder of beter kunnen dan haar, is ze daar ook enigzins gevoelig voor??
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 12:53 schreef simmu het volgende:
[..]
nope, boeit haar niks![]()
ze vind het lollig om mee te kijken, babbelt vrolijk mee en zegt dan dat ze lekker een luiel omheeft
Nee joh, dat is overal zo. Hier heeft het ook een tijd stil gestaan en nu weer vooruitgang.quote:Op zondag 8 januari 2012 23:04 schreef _Bar_ het volgende:
Fijn dat jullie kinderen zo vooruit gaan
Hier staan we weer stil lijkt het![]()
Ja okay maar hier word er zo aangetrokken dat Roy vooruit moet blijven gaan, stilstaan is niet goed, daar word ik zo moedeloos van.quote:Op maandag 9 januari 2012 10:43 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nee joh, dat is overal zo. Hier heeft het ook een tijd stil gestaan en nu weer vooruitgang.
wat een leuk toeval ! En over dat vetgedrukte: dat is ook de reden dat ik 'm meteen heb ge-upload naar youtube. Daar heb ik de minste kans om hem kwijt te raken zeg maarquote:Op maandag 9 januari 2012 20:43 schreef Meimeltje het volgende:
Ah filmpje van Jan stond er ook! Leuk om zoiets ook voor later op film te hebben!
Ik had met Dyon zn verjaardag fotocamera achter gelaten op kdv, maar er stond 1 wazige foto op....beetje jammer.
Ik was vandaag aan het werk en wie kwam ik tegen toen ik even met een cliënt in de supermarkt was.......DyonZe waren (2 leidsters) met iets van 5 kindjes met de bolderkar naar het winkelcentrum gegaan. Dyon mocht met een leidster rozijntjes halen en trok ineens aan haar arm, "mamaaa". Ik draai met dus om en wie komt daar aanlopen. Even geknuffeld natuurlijk en daarna liep hij vrolijk met de leidster weer naar buiten
Hij zal het wel vreemd gevonden hebben!
Het kon echt zo uit een aflevering van Knofje komen.Ze lijkt hier echt eng veel op Knofje!quote:Op maandag 9 januari 2012 18:36 schreef Ssserpente het volgende:
Zomaar een filmpje van het avondeten. Niets bijzonders, wel representatief voor hoe ons drakenpitje momenteel is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
quote:Op maandag 9 januari 2012 18:36 schreef Ssserpente het volgende:
Zomaar een filmpje van het avondeten. Niets bijzonders, wel representatief voor hoe ons drakenpitje momenteel is.
Oh, dat vind ik helemaal niet! Ik merk dat Lena bijna precies dezelfde boeken leuk vindt als Ivan. Als het maar lekker bladert en er leuke plaatjes in staan. Ivan wil tegenwoordig wel meer zien in een boek dan 5 dieren, dus daar houd ik rekening mee.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:24 schreef oeke het volgende:
Een boekje voor zowel baby's als peuters vind ik moeilijk te bedenken, zeg!
Hm, dat denk ik ook wel hoor. Dat de plaatjes al veel goed maken.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:49 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, dat vind ik helemaal niet! Ik merk dat Lena bijna precies dezelfde boeken leuk vindt als Ivan. Als het maar lekker bladert en er leuke plaatjes in staan. Ivan wil tegenwoordig wel meer zien in een boek dan 5 dieren, dus daar houd ik rekening mee.
Oh! Dat is een tijdje Ko's lievelings geweest!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:04 schreef debuurvrouw het volgende:
en Tim op de tegels is mijn favoriet. Maar voor wat oudere kinderen denk ik. Oooh boeken
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:11 schreef oeke het volgende:
[..]
Oh! Dat is een tijdje Ko's lievelings geweest!
Ik moest zo lachen om het tweede plaatje ofzo. Dan staan die stratenmakers bij Tim en het enige wat Ko altijd zei was: Billen!
Ze hebben dan ook wel een enorm geprononceerd achterwerk.![]()
Hij leest het nog steeds graag trouwens. Gister was hij er volgens mij in bezig en dan hoor ik hem nog steeds heel zacht zeggen: billen.
Het 'echte' muizenhuis staat in de grote bieb bij het CS nuquote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:11 schreef oeke het volgende:
[..]
Het muizenhuis, Sorboo? Met die maquettefoto's?
Ik kan wel weer wat etenswaren voor de kinderen meegeven en een badspulletje voor de leidsters, maar dit leek me een waardevoller cadeau.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:26 schreef trui het volgende:
claudia wat een leuk idee voor een afscheidscadeau! er zijn al veel leuke ideeen genoemd. anders nog even in 't boekentopic kijken?
Oh, wat een goeie tip!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:28 schreef snoopy het volgende:
[..]
Het 'echte' muizenhuis staat in de grote bieb bij het CS nu
Deze is ook heel mooi:quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:57 schreef Claudia_x het volgende:
Oh nee, dat bedoel ik ook helemaal niet! Ik bedoel meer dat als ik naar mijn eigen boekenkast kijk dat ik zie dat Ivan bepaalde boeken links begint te laten liggen. We hebben bijvoorbeeld een heel leuk boekje met boerderijdieren waar hij altijd mee bezig was, maar tegenwoordig wil hij het liefst tientallen dieren bekijken en benoemen.
Een groen eiland klinkt alsof het perfect is voor Ivan!
Dat dacht ik niet, ze hebben wel veel boeken met geweldige tekeningen: Woeste Willem en Ophelia enzoquote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:32 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh Ingrid en Dieter Schubert, die schrijven ook veel boeken op rijm toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:33 schreef lily het volgende:
hoi
ik heb even een vraagje tussendoor;
heeft iemand zo'n stoffen armstoeltje in huis en zo ja; doen ze daar nog wat mee? Of zou het weggegooid geld zijn?
zoiets:Daar ben ik ook wel benieuwd naar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wij hebben er hier ook nog steeds geen aangeschaft vanwege de twijfel. Bij Ing en Djeez hebben ze er wel één en die vinden die van ons erg interessant. Vooralsnog staan er hier drie Ikea krukjes in de kamer.![]()
dankjewelquote:Op woensdag 11 januari 2012 10:36 schreef Lijnloos het volgende:
Nog gefeliciteerd trouwens met je mooie meid!
hoi
heeft iemand zo'n stoffen armstoeltje in huis en zo ja; doen ze daar nog wat mee? Of zou het weggegooid geld zijn?
zoiets:hier hebben ze er heel lang allebei een gehad, en die werden intensief gebruikt hoor! voor van alles en nog wat, maar ook gewoon om op te zitten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nu zijn ze wat te klein geworden en hebben we ze weggedaan. (had ik dat geweten, dan had je de onze wel mogen hebben...)
in de haak.
hoi
zoiets:Ik heb een vergelijkbaar stoeltje van woezel en pip, en 't is een grote hit hier al dik twee jaar. Ze klimmen er in, gebruiken het als opstapje naar de tafel, zitten er in, verstoppen zich er onder, piesen 'm onder als ze zonder luier lopen, vallen er in in slaap, en ze kunnen er ook nog rustig tv in zitten kijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Jullie dus ook zo enorm laat pas! Wij mogen vanmiddag, ik ben benieuwd hoeveel hij gegroeid isquote:Op woensdag 11 januari 2012 13:38 schreef XXXKarinXXX het volgende:
De fokwet werkt ook voor CB's
Vandaag de brief met een afspraak.
volgende week donderdag al.
Nou aangezien wij tegels hebben en ze de eerste keer hard met dr hoofsje op de grond knalede en een convectorput met rooster waarvan ze de 2e keer dat ze viel de roosterafdruk in dr gezichtje had staan heb ik niet meer afgewacht wat er de keer ena zou gebeurenquote:Op woensdag 11 januari 2012 13:54 schreef DJMO het volgende:
Gebeurde bij Jan ook wel een paar keer, maar na twee of drie keer deed hij het niet meer. Nu gaat hij er rustig tv in zitten kijken of met z'n hoofd er in liggen om te slapen
dat maakt het wel anders jaquote:Op woensdag 11 januari 2012 14:12 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Nou aangezien wij tegels hebben en ze de eerste keer hard met dr hoofsje op de grond knalede en een convectorput met rooster waarvan ze de 2e keer dat ze viel de roosterafdruk in dr gezichtje had staan heb ik niet meer afgewacht wat er de keer ena zou gebeuren
O ja, sorry, nee dan werkt dat niet.quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:14 schreef _Bar_ het volgende:
@Twinkle en daar ligt het probleem, Roy snapt dat dus niet, als wij het hem uitleggen, of een andere optie aanbieden, en aangeven waarom iets niet kan of mag.
En zolang dat begrip er niet zit is dat echt heel vervelend
Phff ik begrijp precies wat je bedoelt. We hebben met Leander ook heel veel moeite gehad om dingen aan of af te leren. Wij hebben nog als tip gehad om aan bepaalde dingen pictogrammen te plakken. De gordijnen mag ie bv niet aankomen dus daar stond dan een foto van Leander met een rood kruis ernaast opgeplakt. Op zijn speelgoed een foto van hem met een lachend gezichtje ernaast. Dus waar ie aan mag komen een foto met lachend gezichtje en waar ie niet aan mag komen een foto met een kruis ernaast. OP deze manier pikte Leander door te zien snel op wat wel en niet mocht! Hij kon ook gewoon niet onthouden wat wel en niet mocht. Nu was het visueel en makkelijker!quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:40 schreef _Bar_ het volgende:
Nee het komt zo niet over, het is meer, wij doen zo ons best maar zien weinig gericht resultaat, en dat doet gewoon pijn.
Maar ook nog steeds die frustratie aan beide kanten, we begrijpen elkaar gewoon weg slecht, en dan zegt men je kent je kind het beste... ja misschien wel, maar dit is loodzwaar.
Dit is niet meer leuk vadertje en moedertje spelen, maar soms lijkt het gewoon politieagentje.
De hulpverleners doen hun best, maar voorlopig herhalenBinnenkort komen er wel allerlei scans, men liet al voorzichtig doorschemeren toch dat stukje hersenen wat mist...
Volgens mij stamt het uit de jaren 70 of zo. Ik heb nog twee weken om Seb te leren dat hij tien over negen zegt ipv klok.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:14 schreef Kleurdoos het volgende:
Trouwens die 'oogplaatjes' zijn wel heel erg 1986 he? Ik moest Elin eerst uitleggen wat een ketel was bijv.En er schijnt altijd een discussie te zijn over de'sleutel. Vrouwen schijnen altijd te zeggen dat het een kerk is, mannen zien dat het een sleutel is. Bij ons net andersom, maar ik ben dan ook de man in huis
Bar, wat is het toch lastig allemaal. Het klinkt alsof Roy veel moeite heeft om zijn impulsen in bedwang te houden. Nu hebben alle kinderen dat in een bepaalde mate, maar het lijkt me heel zwaar om er geen echte ontwikkeling in te bemerken. Heb je hier praktische begeleiding bij?quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:02 schreef _Bar_ het volgende:
Als je kind er een spelletje van gaat maken zodra je hem corrigeert hoe reageer je dan?
Wij doen het denk ik hardstikke fout, om het toe te staan, want dan is het na 2 keer niet leuk meer is hier onze ervaring.
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:58 schreef Claudia_x het volgende:
BE, wat goed!Ivan jat alleen maar stickers van andere kindjes die wel op het potje plassen.
En Elin is briljant.![]()
Je begrijpt haar gewoon niet. Dat bevestigt alleen maar haar briljante inborst.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:01 schreef Kleurdoos het volgende:
(minder briljant is dat ze t op een gillen zet als 1 van de vaders zijn kindje komt halen van t kdv en dat ze graag op de grond keutelt.. maargoed, beter dan maar opscheppen over r tekengedrag)
hehe ja heerlijkquote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je begrijpt haar gewoon niet. Dat bevestigt alleen maar haar briljante inborst.
[ afbeelding ]
Ik zat net te janken, want lex pakte zijn erniepopje (spuuglelijk ding) en begon te schaterlachen, echt hinnikquote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Annicka vond dat ding een kasteel. Volgende week is zij aan de beurt, samen met Ayden, die dan zijn afspraak voor de twee maanden heeft.
Het is trouwens zo bizar: als hij zijn lijntje blijft volgen zoals hij dat bij de eerste maand liet zien, zal hij met twee maanden even zwaar en lang zijn als Annicka destijds was met negen maanden...![]()
Ik kan me echt niet meer voorstellen dat Annicka zo groot (of klein) was en toen al zat en stond en dergelijke. Ayden kan (op heel schattig lachen na
) vrijwel nog niets...
ja, vooral eind 2011, omdat ze 'nog maar 2'was.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:39 schreef Claudia_x het volgende:
Schatten mensen Elin eigenlijk wel eens ouder in dan ze is, KD? Ik vind haar op foto's erg groot overkomen. Ze heeft ook duidelijk een pientere blik in d'r ogen.
Ja, dat haar doet ook veel! Daarom ziet Lena er nog steeds uit als mijn kleine baby.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:42 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ja, vooral eind 2011, omdat ze 'nog maar 2'was.
Sowieso hebben ze dat altijd gedaan, ze heeft een ernstige blik en altijd veel haar gehad.verder is het een curvekind, ze zit echt exact op de lijntjes
Goed zeg!quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:44 schreef Poppejans het volgende:
En ook in de categorie laat maar apetrots: Wolf zegt sinds een paar dagen geen ''baby'' meer tegen zichzelf, maar ''Boowf'', zijn naam dus![]()
![]()
Haha, ja dat doet ze iddquote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat haar doet ook veel! Daarom ziet Lena er nog steeds uit als mijn kleine baby.![]()
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:55 schreef Meimeltje het volgende:
Wat goed Boowf!!![]()
![]()
Dyon zegt na tijden 'Jonntje' (Doordat we vaak Dyonnetje zeggen) gezegd te hebben nu wel 'Dijonn'.
Hij noemde Kyllian altijd 'Kyla', maar dat is nu steeds vaker 'Kylliwann'.
Mama Meniek en papa Lola vindt hij ook leuk om steeds te noemen. Papa is er minder blij mee
Ik heb zelf altijd het gevoel gehad dat kinderen dat soort dingen zeggen om grip op de wereld om zich heen te krijgen. Als ze het woordelijk kunnen duiden kunnen ze dat mentaal ook, zeg maar. "Die Grenzen meiner Sprache bedeuten die Grenzen meiner Welt." Het brengt overzicht en schept orde in chaos.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:05 schreef Twinkly het volgende:
KD, dat herhalen en vertellen wat je doet is zo herkenbaar! Niels heeft dat ook al een tijd, het lijkt wel een peuterversie van de waarom-fase. Mama, wat doe jij? (terwijl hij dat wel weet) Mama, wat doet die mevrouw/ meneer? Of steeds bevestiging vragen "mijn trein ligt beneden, in de huiskamer"
haha ja pas net een weekje 3!quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:57 schreef Meimeltje het volgende:
Ik vind Elin ook al zo groot overkomen, maar ze is dus maar een jaartje ouder dan Dyon
Ze heeft het dus netjes gedaan op het CB!
Ja ik denk regelmatig na over van die op maat gemaakte oordopjesquote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou ook wel het waarom daarachter willen weten, Stiemie.
En OMG, je hebt nu gewoon twéé Lindes!
de keren dat ze ging wennen ging het supergoed. Ze was vrolijk, wilde niet mee naar huis. De 1e keer de hele dag ging goed en toen werd het drama.. ze heeft de hele dag gehuild en alleen maar om mij gevraagd. Rond half 5 zijn ze met d'r naar de keuken gegaan want er kwamen andere papa's enmama's om hun kindjes op te halen maar wij kwamen nog even niet. Steeds ging ze helemaal over d'r toeren als er een andere papa of mama kwam.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:21 schreef Claudia_x het volgende:
Jep, hier ook een "wat is dit?"-fase, ook als hij dat zelf best weet.
Ik heb niet meegekregen wat er met het kinderdagverblijf is, Vicky. Ging het ineens slechter? Is er een reden voor?
Ik herken het wel in mijn werk, ik werk met mensen met een verstandelijke beperking en vaak ook nog een autistische stoornis en die herhalen ook de hele dag wat er gebeurt en wat er gaat komen. Dit alles om voor zichzelf te weten wat er komt en het veilig te houden. (ik moet het ook niet wagen opeens het plan om te gooien want dan komt het niet goedquote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb zelf altijd het gevoel gehad dat kinderen dat soort dingen zeggen om grip op de wereld om zich heen te krijgen. Als ze het woordelijk kunnen duiden kunnen ze dat mentaal ook, zeg maar. "Die Grenzen meiner Sprache bedeuten die Grenzen meiner Welt." Het brengt overzicht en schept orde in chaos.
Nou ja, het is maar een idee.
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:19 schreef Vicky het volgende:
Oh fijn Stiemie..
Tess zit in de wat-is-dit-fase. Bij elk plaatje in een boek vraagt ze wat is dit? Terwijl ze het echt wel weet.
ja ik ookquote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:25 schreef Grijs het volgende:
[..]Meestal zeg ik dan: "Nou? (Wat is dat?)"
Ohh, ze gaat er nog niet zolang naartoe! Dat klinkt op zich wel heel normaal, hoor. Ik geloof dat het Karin was die mij indertijd ook op het hart drukte dat het heel normaal was als het ineens even slechter ging. Dat komt vast wel weer goed. En Ivan heeft nog steeds wel een beetje moeite met het afgezet worden 's ochtends.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:24 schreef Vicky het volgende:
[..]
de keren dat ze ging wennen ging het supergoed. Ze was vrolijk, wilde niet mee naar huis. De 1e keer de hele dag ging goed en toen werd het drama.. ze heeft de hele dag gehuild en alleen maar om mij gevraagd. Rond half 5 zijn ze met d'r naar de keuken gegaan want er kwamen andere papa's enmama's om hun kindjes op te halen maar wij kwamen nog even niet. Steeds ging ze helemaal over d'r toeren als er een andere papa of mama kwam.
De leidsters vinden wel dat ze momenteel nog erg veel aandacht vraagt maar vonden ook wel dat het steeds beter gaat. Daarnaast zeggenz e dat Tess heel veel nadenkt over dingen die (gaan) gebeuren.
Oh, dat is heel herkenbaar! En nu praat ik zelf dus ook zo. "We gaan naar de supermarkt. Ja, de supermarkt. Zeker."quote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:24 schreef Stiemie het volgende:
Ze kan ook nooit gewoon iets vragen en dan na het antwoord gewoon stil zijn. Er moet dan altijd een toevoeging achter als "moeten we nie hebben he? (dat moeten we niet hebben he?)" of "gaan nie doen he?"(maar dat gaan we niet doen he?) Kleine kwek
Oja, wij doen hetzelfde werk, das waar ook! (ik begreep laatst via je fb al zoiets)quote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:24 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Ik herken het wel in mijn werk, ik werk met mensen met een verstandelijke beperking en vaak ook nog een autistische stoornis en die herhalen ook de hele dag wat er gebeurt en wat er gaat komen. Dit alles om voor zichzelf te weten wat er komt en het veilig te houden. (ik moet het ook niet wagen opeens het plan om te gooien want dan komt het niet goed)
Juhp we zitten ook al een flinke tijd in die fase hoor, meestal mompel ik ook 'dat zie je toch' of ik laat alles los waar ik mee bezig ben en kijk een beetje boos 'Wat denk je nou zelf?' ik heb niet een al te lang lontje momenteel want soms dan kwetterkopt ze me idioot moe. woensdag en vrijdags gaat ze naar de opvang, kan Lex rustig slapen (wat ie ook de hele dag doet dan) en ik kan gewoon zitten en starenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:17 schreef Stiemie het volgende:
KD helaas een hele bekende fase die we hier met de oudste helaas heeeeel lang gehad hebbenHet hielp om gewoon te vragen: "Wat denk je zelf dat ik aan het doen ben?" of om te zeggen dat je aan het fietsen was als je onder de douche stond
Zelf nadenken werd dan wat meer in gang gezet in plaats van steeds maar om die bevestiging vragen.
En het lijkt wat vroeg maar we zitten met Esmee gewoon echt al in de waarom-faseDan hoort ze een geluid en leg ik uit dat het een duif is die roekoe doet en dan meteen "waarom?" dus ik leg uit dat ie zijn vriendjes roept en meteen weer "waarom?" *zucht*
Dat ken ik andersom(ook heel leuk)quote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:55 schreef Twinkly het volgende:
Als ik Niels tegenwoordig vraag wat iets is zegt hij met opzet iets heel anders![]()
Oh en hij speelt nu steeds dat hij een poesje is
Haha ja, same herequote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:56 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Dat ken ik andersom(ook heel leuk)
'mama waar ben je?'
'in de koelkast'
'NIET!' en een lol heeft ze dan
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:09 schreef MamaPurk het volgende:
Wij spelen verstoppertje en dan mag Jaël zich verstoppen en dan ga ik zoeken en dan zeg ik waar zou Jaël nou zijn en dan springt ze tevoorschijn en roept "hier ben ikke" haha, en we krijgen het maar neit aan haar verstand dat ze moet wachten tot wij haar vinden
Of 'Elin! Waar ben je?'quote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:09 schreef MamaPurk het volgende:
Wij spelen verstoppertje en dan mag Jaël zich verstoppen en dan ga ik zoeken en dan zeg ik waar zou Jaël nou zijn en dan springt ze tevoorschijn en roept "hier ben ikke" haha, en we krijgen het maar neit aan haar verstand dat ze moet wachten tot wij haar vinden
Marlien kruipt bij het naar bed gaan onder de dekens: "Mama, waar ben ik?"quote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:18 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Of 'Elin! Waar ben je?'
Onder de tafel!
Davinia, Chris begon er ook pas tegen zijn 4e verjaardag mee. In de zomervakantie ongeveer. En nu krijgen we het er echt niet meer uit..quote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:52 schreef DaviniaHR het volgende:
Dat verstoppertje is ook een grote hit hier
Als ik jullie verhalen lees over de waarom-fase, merk ik toch wel dat Eli duidelijk een achterstand heeft. Hij begon er pas rond z'n vierde verjaardag mee.
Nu is het wachten tot Aviva ermee begint.
de hema heeft ook 'train'broekjes in maat 74/80 !quote:Op vrijdag 13 januari 2012 16:23 schreef Keshet het volgende:
Ik kom even binnensluipen: Heeft iemand enig idee waar je onderbroekjes in maat 74 of 80 kunt kopen?
Via google vind ik niks, HEMA, Zeeman, H&M en Wibra hebben in ieder geval niks.
De kleinste die ik kan vinden zijn 86 of 86/92. Een rondje heet wassen en dan in de droger is mijn laatste optie.![]()
juhp, maar wel hendig voor als je weer eens bijnnnnnaaa te laat bentquote:Op vrijdag 13 januari 2012 16:45 schreef Keshet het volgende:
Zijn dat die enge dingen met plastic erin?
Ik moet gewoon weer eens naar een fatsoelijke hema denk ik, degene vlak bij m'n huis heeft echt niks. Online is 't ook bagger de laatste tijd.
http://wearme.eu/nl/112-babyquote:Op vrijdag 13 januari 2012 16:23 schreef Keshet het volgende:
Ik kom even binnensluipen: Heeft iemand enig idee waar je onderbroekjes in maat 74 of 80 kunt kopen?
Via google vind ik niks, HEMA, Zeeman, H&M en Wibra hebben in ieder geval niks.
De kleinste die ik kan vinden zijn 86 of 86/92. Een rondje heet wassen en dan in de droger is mijn laatste optie.![]()
Die is hier ook favoriet.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:18 schreef Meimeltje het volgende:
Gefeliciteerd Troel!!
Larsje toch... Beterschap voor je mannetje Karin!
Zingen is hier ook leuk, vanmorgen hoorde hij 'ik neem je mee' en zong ook continu 'neem je mee ehh eeh eehh'.
Ik ben toen Harry een paar weken oud was bij de kinderuroloog geweest met hem en hij zegt dat je je pas zorgen moet maken als je zoon in de pubertijd nog niet zijn voorhuid naar achter kan trekken. Eerder niet. Tot die tijd niet teveel aan frummelen en forceren.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:40 schreef JaleesaJoia het volgende:
Hey even een vraagje..
omdat Deniz de afgelopen paar maanden soms aangaf dat hij last had van zn piemeltje, heb ik zitten googlen en begrepen dat je vanaf 2,5/3 jaar moet gaan proberen om het voorhuidje af en toe een beetje naar achter te trekken. Nu heb ik dat denet geprobeerd, en je zag al een klein deel van zn eikeltje..
Nu zag ik dus dat dit er een beetje rood-/paarsachtig eruit zag..
mijn vraag is nu of iemand hier weet hoe een eikeltje er normaal uit ziet bij een kind van 2,5 jaar?
ik wantrouw het een beetje dat het rood/paarsachtig eruit ziet en hij al een aantal keer (is al wel een tijd terug) aangaf dat hij last van zn piemel had
excuus voor mn vreemde vraag, maar maak me er een beetje zorgen over
Hoogstwaarschijnlijk begint hij af en toe een stijve piemel te ontwikkelen en is dat een raar gevoel en geeft hij dat aan als pijn. Dat is in ieder geval hier zoquote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:00 schreef JaleesaJoia het volgende:
ja maar het ging mij er nu meer om, dat hij al een aantal keer aan heeft gegeven dat hij last van zn piemeltje heeft, en nu zag ik dus dat zn eikeltje rood/paars is.. als het nou normaal is dat het er zo uit ziet, dan is het oke.. maar als die kleur niet normaal is wil ik er toch wel mee naar de huisarts gaan..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
Ja en dan ben je dus wél rijkelijk te laat en kan er niks anders meer aan gedaan worden dan een circumcisie.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:57 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik ben toen Harry een paar weken oud was bij de kinderuroloog geweest met hem en hij zegt dat je je pas zorgen moet maken als je zoon in de pubertijd nog niet zijn voorhuid naar achter kan trekken. Eerder niet. Tot die tijd niet teveel aan frummelen en forceren.
Wat je kan doen, is je zoon elke dag even in een badje met badedas zetten. En wat ik wel eens doe bij het douchen is met een straaltje in zijn voorhuidje sproeien zodat het een beetje gespoeld wordt (snap je wat ik bedoel?).
Troel, van harte gefeliciteerd met je grote jongen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Noli. op 16-01-2012 11:02:55 ]
Ja, hier ook!quote:Op zondag 15 januari 2012 07:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk begint hij af en toe een stijve piemel te ontwikkelen en is dat een raar gevoel en geeft hij dat aan als pijn. Dat is in ieder geval hier zo
Dat het vroeger heel veel en ook snel gebeurde klopt maar tegenwoordig gaan ze écht niet over één nacht ijs hoor geloof me. Ze zijn ook liever afwachtend en in veel gevallen kan het als het wél te nauw is met die creme opgelost worden. Die moet je eerst een aantal weken proberen, als er daarna geen resultaat is dan word de periode verlengd. Geeft ook dat dat geen resultaat dan pas word er gekeken óf en indien nodig wélke operatie te overwegen is.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:04 schreef Asyniur het volgende:
Noli, volgens de kinderuroloog wordt er veel te snel ingegrepen en worden er veel te veel onnodige circumcisies gedaan. Vroeger was dat nog veel erger aldus hem (mijn man is ook geholpen).
Jup, zie verhaal van manlief..quote:In elk geval moet je er niet teveel zelf aanzitten. Je hebt het al snel geforceerd en dan krijg je scheurtjes (die je misschien niet kan zien). Dat geeft weer littekenweefsel en dan komt je van de drup in de regen zeg maar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |