abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106759659
Isabeau en Elin, wat een bijdehandjes.Geweldig! :D

BE wat knap :o *O* hier is het potje een auto en sjeest hij erop door het hele huis.
Wel geeft hij altijd aan als hij gepoept heeft, soms als hij nog niks gedaan heeft. Maar bloot op potje/wc verder nog niet.
Ik ga daar wat actiever mee beginnen als het lekker weer is

En in de categorie laat maar apetrots: Wolf zegt sinds een paar dagen geen ''baby'' meer tegen zichzelf, maar ''Boowf'', zijn naam dus O+ O+ O+
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_106759688
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:42 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ja, vooral eind 2011, omdat ze 'nog maar 2'was.
Sowieso hebben ze dat altijd gedaan, ze heeft een ernstige blik en altijd veel haar gehad.verder is het een curvekind, ze zit echt exact op de lijntjes :)
Ja, dat haar doet ook veel! Daarom ziet Lena er nog steeds uit als mijn kleine baby. O+ :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_106759720
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:44 schreef Poppejans het volgende:
En ook in de categorie laat maar apetrots: Wolf zegt sinds een paar dagen geen ''baby'' meer tegen zichzelf, maar ''Boowf'', zijn naam dus O+ O+ O+
Goed zeg! *O* Tof is dat.
pi_106760106
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, dat haar doet ook veel! Daarom ziet Lena er nog steeds uit als mijn kleine baby. O+ :Y)
Haha, ja dat doet ze idd O+ ik vind Lex zo naast zijn zus ook zo'n ontzettende baby (dat is ie uiteraard ook maar zo klein! Terwijl ie dat helemaal niet is :P)
pi_106760115
Wat goed Boowf!! :D O+

Dyon zegt na tijden 'Jonntje' (Doordat we vaak Dyonnetje zeggen) gezegd te hebben nu wel 'Dijonn'.
Hij noemde Kyllian altijd 'Kyla', maar dat is nu steeds vaker 'Kylliwann'.
Mama Meniek en papa Lola vindt hij ook leuk om steeds te noemen. Papa is er minder blij mee ;)
pi_106760200
Ik vind Elin ook al zo groot overkomen, maar ze is dus maar een jaartje ouder dan Dyon :D

Ze heeft het dus netjes gedaan op het CB!
pi_106760330
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:55 schreef Meimeltje het volgende:
Wat goed Boowf!! :D O+

Dyon zegt na tijden 'Jonntje' (Doordat we vaak Dyonnetje zeggen) gezegd te hebben nu wel 'Dijonn'.
Hij noemde Kyllian altijd 'Kyla', maar dat is nu steeds vaker 'Kylliwann'.
Mama Meniek en papa Lola vindt hij ook leuk om steeds te noemen. Papa is er minder blij mee ;)
O+

als Tess Amber nodig heeft is het: Ammieee Ammietjeeee

Als ik tegen Tess zeg: je bent een mallie/gekkie/stinkerd oid zegt ze: Neeeej, ik bennie mallie/gekkie/tinkert.. Ikke Tessje F...

En het is natuurlijk heel leuk om Papa Vick en Mama M. te zeggen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_106760357
Mijn lief neemt elke avond met Ivan de Kuifjepersonages door. Haddock, professor Zonnebloem, Kuifje, Bobbie, Jansen en Jansen, Rastapopoulos, Bianca Castafiore, Serafijn Lampion. Tegen de tijd dat ze bij "Abdallah" komen kun je mij oprapen.

pi_106760407
Oscar *O* Wat goed zeg!
Niels gaat een paar keer per dag wel op het potje zitten, maar met zijn kleren aan en hij doet dan ook niets (of hij is heel snel in plassen ;) ) Als hij gepoept heeft vraagt hij ook echt niet om een schone luier, volgens mij zou hij er zo de hele dag in rond kunnen lopen :')

Wahaha Elin, wat geweldig dat ze de CB-mevrouw ging tekenen en haar naam schreef toen ze alleen maar een lijn moest tekenen :D _O_

Hihi Ivan :D Niels heeft vorige week voor het eerst gekeken toen zijn vader ging plassen. Maar ik heb naderhand toch wel gevraagd of hij dat toch maar zittend wil doen de volgende keer hoor. Dat schijnt ook beter te zijn voor het uitplassen en ik zie het al helemaal voor me dat hij de hele wc onderpiest omdat hij ook groot wil zijn }:|

Niels is woensdag ook naar het consultatiebureau geweest. Hij is nu 88,5 cm en 12,75 kg, precies gemiddeld. Hij moest blokjes op elkaar stapelen, dat wilde hij eerst niet, hij had alleen maar oog voor alle apparaten en instrumenten in de spreekkamer. Maar toen de arts niet keek zette hij toch maar alle 7 op elkaar.
Wat ik niet zo leuk vond is dat de arts weer begon te zaniken over dat er zo moeilijk werd gedaan over zijn voorhuidje toen hij baby was. Daar had hij toen steeds ontstekingen en de kinderarts in het ziekenhuis heeft toen hormoonzalf voorgeschreven, wat erg goed hielp. Volgens de arts van het cb was het onzin en was het vanzelf ook wel overgegaan, en dat moet ze dus iedere keer dat we daar komen herhalen :O En toen trok ze, om het te demonstreren, zomaar zijn voorhuidje helemaal naar achteren :{ Waar is dat nou weer voor nodig.

Vanmorgen zijn we wezen kijken bij de peutergroep van de Vrije School hier. Niels vond het geweldig en hij had ook al direct contact met een paar peuters O+ Er heerste een hele fijne, rustige sfeer en de ruimte was gezellig.
Omdat ik niet werk krijgen we alleen geen tegemoetkoming in de kosten voor de peutergroep (er zijn hier in de stad nu geen peuterspeelzalen meer, alles is overgaan naar kinderopvang). De school zelf heeft hier wel een tegemoetkomingsregeling voor, maar daar komt maar 15% van de kinderen met een niet werkende ouder voor in aanmerking en daar zitten ze al overheen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_106760506
KD, dat herhalen en vertellen wat je doet is zo herkenbaar! Niels heeft dat ook al een tijd, het lijkt wel een peuterversie van de waarom-fase. Mama, wat doe jij? (terwijl hij dat wel weet) Mama, wat doet die mevrouw/ meneer? Of steeds bevestiging vragen "mijn trein ligt beneden, in de huiskamer"

Wolf ^O^ O+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_106761000
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:05 schreef Twinkly het volgende:
KD, dat herhalen en vertellen wat je doet is zo herkenbaar! Niels heeft dat ook al een tijd, het lijkt wel een peuterversie van de waarom-fase. Mama, wat doe jij? (terwijl hij dat wel weet) Mama, wat doet die mevrouw/ meneer? Of steeds bevestiging vragen "mijn trein ligt beneden, in de huiskamer"
Ik heb zelf altijd het gevoel gehad dat kinderen dat soort dingen zeggen om grip op de wereld om zich heen te krijgen. Als ze het woordelijk kunnen duiden kunnen ze dat mentaal ook, zeg maar. "Die Grenzen meiner Sprache bedeuten die Grenzen meiner Welt." Het brengt overzicht en schept orde in chaos.

Nou ja, het is maar een idee. :+
pi_106761069
KD helaas een hele bekende fase die we hier met de oudste helaas heeeeel lang gehad hebben ;( Het hielp om gewoon te vragen: "Wat denk je zelf dat ik aan het doen ben?" of om te zeggen dat je aan het fietsen was als je onder de douche stond ;) Zelf nadenken werd dan wat meer in gang gezet in plaats van steeds maar om die bevestiging vragen.

En het lijkt wat vroeg maar we zitten met Esmee gewoon echt al in de waarom-fase :X Dan hoort ze een geluid en leg ik uit dat het een duif is die roekoe doet en dan meteen "waarom?" dus ik leg uit dat ie zijn vriendjes roept en meteen weer "waarom?" *zucht* :D
pi_106761144
Ik zou ook wel het waarom daarachter willen weten, Stiemie.

En OMG, je hebt nu gewoon twéé Lindes!
pi_106761172
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:57 schreef Meimeltje het volgende:
Ik vind Elin ook al zo groot overkomen, maar ze is dus maar een jaartje ouder dan Dyon :D

Ze heeft het dus netjes gedaan op het CB!
haha ja pas net een weekje 3!
pi_106761183
Oh fijn Stiemie..

Tess zit in de wat-is-dit-fase. Bij elk plaatje in een boek vraagt ze wat is dit? Terwijl ze het echt wel weet.

Het kdv ging gister weer beter. Wel helemaal over de rooie toen we aankwamen, maar toen ik wegging was ze rustiger. Ze heeft gegeten en geslapen en 's middags zelfs zonder fup gelopen *O*
Toen ik d'r op kwam halen vloog ze wel op me af, maar ze ging nog ff met "juffie" mee een plas doen op de wc en de 3 leidsters kregen alle 3 een hele dikke knuffel en kus. EN toen ging ze spelen :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_106761241
Jep, hier ook een "wat is dit?"-fase, ook als hij dat zelf best weet.

Ik heb niet meegekregen wat er met het kinderdagverblijf is, Vicky. Ging het ineens slechter? Is er een reden voor?
pi_106761259
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou ook wel het waarom daarachter willen weten, Stiemie.

En OMG, je hebt nu gewoon twéé Lindes!
Ja ik denk regelmatig na over van die op maat gemaakte oordopjes :')
pi_106761406
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:21 schreef Claudia_x het volgende:
Jep, hier ook een "wat is dit?"-fase, ook als hij dat zelf best weet.

Ik heb niet meegekregen wat er met het kinderdagverblijf is, Vicky. Ging het ineens slechter? Is er een reden voor?
de keren dat ze ging wennen ging het supergoed. Ze was vrolijk, wilde niet mee naar huis. De 1e keer de hele dag ging goed en toen werd het drama.. ze heeft de hele dag gehuild en alleen maar om mij gevraagd. Rond half 5 zijn ze met d'r naar de keuken gegaan want er kwamen andere papa's enmama's om hun kindjes op te halen maar wij kwamen nog even niet. Steeds ging ze helemaal over d'r toeren als er een andere papa of mama kwam.

De leidsters vinden wel dat ze momenteel nog erg veel aandacht vraagt maar vonden ook wel dat het steeds beter gaat. Daarnaast zeggenz e dat Tess heel veel nadenkt over dingen die (gaan) gebeuren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_106761412
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb zelf altijd het gevoel gehad dat kinderen dat soort dingen zeggen om grip op de wereld om zich heen te krijgen. Als ze het woordelijk kunnen duiden kunnen ze dat mentaal ook, zeg maar. "Die Grenzen meiner Sprache bedeuten die Grenzen meiner Welt." Het brengt overzicht en schept orde in chaos.

Nou ja, het is maar een idee. :+
Ik herken het wel in mijn werk, ik werk met mensen met een verstandelijke beperking en vaak ook nog een autistische stoornis en die herhalen ook de hele dag wat er gebeurt en wat er gaat komen. Dit alles om voor zichzelf te weten wat er komt en het veilig te houden. (ik moet het ook niet wagen opeens het plan om te gooien want dan komt het niet goed ;))

Hier ook wat is dit? En waarom? En mag ik dat ook? Ach ik geef elke keer braaf antwoord en als ik het zat ben vraag in inderdaad wat denk jij of waarom denk jij?? EN dan zegt zij, dat weet ik niet zo goed mama O+
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_106761417
Ze kan ook nooit gewoon iets vragen en dan na het antwoord gewoon stil zijn. Er moet dan altijd een toevoeging achter als "moeten we nie hebben he? (dat moeten we niet hebben he?)" of "gaan nie doen he?"(maar dat gaan we niet doen he?) Kleine kwek O+

En soms is ze zelf helemaal overtuigd van iets. We kwamen vanmorgen in de stad bijvoorbeeld een kat tegen die erg op onze kat lijkt. Dus ik zeg: "Op wie lijkt die poes?" En dan krijg ik dus meteen : "nee niette lijken op Stiemie (zo noemen we de poes ;) ) Issie Stiemie! Gaatie stiekum hieheen als wij niette huis zijn!"
  vrijdag 13 januari 2012 @ 14:25:14 #221
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_106761433
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:19 schreef Vicky het volgende:
Oh fijn Stiemie..

Tess zit in de wat-is-dit-fase. Bij elk plaatje in een boek vraagt ze wat is dit? Terwijl ze het echt wel weet.

:) Meestal zeg ik dan: "Nou? (Wat is dat?)"
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_106761460
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:25 schreef Grijs het volgende:

[..]

:) Meestal zeg ik dan: "Nou? (Wat is dat?)"
ja ik ook :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_106761720
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:24 schreef Vicky het volgende:

[..]

de keren dat ze ging wennen ging het supergoed. Ze was vrolijk, wilde niet mee naar huis. De 1e keer de hele dag ging goed en toen werd het drama.. ze heeft de hele dag gehuild en alleen maar om mij gevraagd. Rond half 5 zijn ze met d'r naar de keuken gegaan want er kwamen andere papa's enmama's om hun kindjes op te halen maar wij kwamen nog even niet. Steeds ging ze helemaal over d'r toeren als er een andere papa of mama kwam.

De leidsters vinden wel dat ze momenteel nog erg veel aandacht vraagt maar vonden ook wel dat het steeds beter gaat. Daarnaast zeggenz e dat Tess heel veel nadenkt over dingen die (gaan) gebeuren.
Ohh, ze gaat er nog niet zolang naartoe! Dat klinkt op zich wel heel normaal, hoor. Ik geloof dat het Karin was die mij indertijd ook op het hart drukte dat het heel normaal was als het ineens even slechter ging. Dat komt vast wel weer goed. En Ivan heeft nog steeds wel een beetje moeite met het afgezet worden 's ochtends.

Merk je dat Tess toetrekt naar één leidster in het bijzonder?
pi_106761767
niet persee maar ik heb wel het idee dat ze zich "veiliger" voelt bij een van de leidsters. Ook omdat we die regelmatig op Ambers school zien.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_106761779
Ik denk ook dat het is om grip op de wereld te krijgen inderdaad. Het is ook best verwarrend om het 3d beeld van de wereld in je hoofd te krijgen. Dat er nog een beneden is terwijl je boven bent. En dat dingen op hun plek blijven liggen.
Niels vraagt ook steeds wat iets is terwijl hij het wel weet en ik antwoord eigenlijk altijd gewoon, maar ik heb dan ook teveel geduld :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')