abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106759464
Schatten mensen Elin eigenlijk wel eens ouder in dan ze is, KD? Ik vind haar op foto's erg groot overkomen. Ze heeft ook duidelijk een pientere blik in d'r ogen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_106759552
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:39 schreef Claudia_x het volgende:
Schatten mensen Elin eigenlijk wel eens ouder in dan ze is, KD? Ik vind haar op foto's erg groot overkomen. Ze heeft ook duidelijk een pientere blik in d'r ogen.
ja, vooral eind 2011, omdat ze 'nog maar 2'was.
Sowieso hebben ze dat altijd gedaan, ze heeft een ernstige blik en altijd veel haar gehad.verder is het een curvekind, ze zit echt exact op de lijntjes :)
pi_106759659
Isabeau en Elin, wat een bijdehandjes.Geweldig! :D

BE wat knap :o *O* hier is het potje een auto en sjeest hij erop door het hele huis.
Wel geeft hij altijd aan als hij gepoept heeft, soms als hij nog niks gedaan heeft. Maar bloot op potje/wc verder nog niet.
Ik ga daar wat actiever mee beginnen als het lekker weer is

En in de categorie laat maar apetrots: Wolf zegt sinds een paar dagen geen ''baby'' meer tegen zichzelf, maar ''Boowf'', zijn naam dus O+ O+ O+
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_106759688
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:42 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ja, vooral eind 2011, omdat ze 'nog maar 2'was.
Sowieso hebben ze dat altijd gedaan, ze heeft een ernstige blik en altijd veel haar gehad.verder is het een curvekind, ze zit echt exact op de lijntjes :)
Ja, dat haar doet ook veel! Daarom ziet Lena er nog steeds uit als mijn kleine baby. O+ :Y)
pi_106759720
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:44 schreef Poppejans het volgende:
En ook in de categorie laat maar apetrots: Wolf zegt sinds een paar dagen geen ''baby'' meer tegen zichzelf, maar ''Boowf'', zijn naam dus O+ O+ O+
Goed zeg! *O* Tof is dat.
pi_106760106
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, dat haar doet ook veel! Daarom ziet Lena er nog steeds uit als mijn kleine baby. O+ :Y)
Haha, ja dat doet ze idd O+ ik vind Lex zo naast zijn zus ook zo'n ontzettende baby (dat is ie uiteraard ook maar zo klein! Terwijl ie dat helemaal niet is :P)
pi_106760115
Wat goed Boowf!! :D O+

Dyon zegt na tijden 'Jonntje' (Doordat we vaak Dyonnetje zeggen) gezegd te hebben nu wel 'Dijonn'.
Hij noemde Kyllian altijd 'Kyla', maar dat is nu steeds vaker 'Kylliwann'.
Mama Meniek en papa Lola vindt hij ook leuk om steeds te noemen. Papa is er minder blij mee ;)
pi_106760200
Ik vind Elin ook al zo groot overkomen, maar ze is dus maar een jaartje ouder dan Dyon :D

Ze heeft het dus netjes gedaan op het CB!
pi_106760330
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:55 schreef Meimeltje het volgende:
Wat goed Boowf!! :D O+

Dyon zegt na tijden 'Jonntje' (Doordat we vaak Dyonnetje zeggen) gezegd te hebben nu wel 'Dijonn'.
Hij noemde Kyllian altijd 'Kyla', maar dat is nu steeds vaker 'Kylliwann'.
Mama Meniek en papa Lola vindt hij ook leuk om steeds te noemen. Papa is er minder blij mee ;)
O+

als Tess Amber nodig heeft is het: Ammieee Ammietjeeee

Als ik tegen Tess zeg: je bent een mallie/gekkie/stinkerd oid zegt ze: Neeeej, ik bennie mallie/gekkie/tinkert.. Ikke Tessje F...

En het is natuurlijk heel leuk om Papa Vick en Mama M. te zeggen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_106760357
Mijn lief neemt elke avond met Ivan de Kuifjepersonages door. Haddock, professor Zonnebloem, Kuifje, Bobbie, Jansen en Jansen, Rastapopoulos, Bianca Castafiore, Serafijn Lampion. Tegen de tijd dat ze bij "Abdallah" komen kun je mij oprapen.

pi_106760407
Oscar *O* Wat goed zeg!
Niels gaat een paar keer per dag wel op het potje zitten, maar met zijn kleren aan en hij doet dan ook niets (of hij is heel snel in plassen ;) ) Als hij gepoept heeft vraagt hij ook echt niet om een schone luier, volgens mij zou hij er zo de hele dag in rond kunnen lopen :')

Wahaha Elin, wat geweldig dat ze de CB-mevrouw ging tekenen en haar naam schreef toen ze alleen maar een lijn moest tekenen :D _O_

Hihi Ivan :D Niels heeft vorige week voor het eerst gekeken toen zijn vader ging plassen. Maar ik heb naderhand toch wel gevraagd of hij dat toch maar zittend wil doen de volgende keer hoor. Dat schijnt ook beter te zijn voor het uitplassen en ik zie het al helemaal voor me dat hij de hele wc onderpiest omdat hij ook groot wil zijn }:|

Niels is woensdag ook naar het consultatiebureau geweest. Hij is nu 88,5 cm en 12,75 kg, precies gemiddeld. Hij moest blokjes op elkaar stapelen, dat wilde hij eerst niet, hij had alleen maar oog voor alle apparaten en instrumenten in de spreekkamer. Maar toen de arts niet keek zette hij toch maar alle 7 op elkaar.
Wat ik niet zo leuk vond is dat de arts weer begon te zaniken over dat er zo moeilijk werd gedaan over zijn voorhuidje toen hij baby was. Daar had hij toen steeds ontstekingen en de kinderarts in het ziekenhuis heeft toen hormoonzalf voorgeschreven, wat erg goed hielp. Volgens de arts van het cb was het onzin en was het vanzelf ook wel overgegaan, en dat moet ze dus iedere keer dat we daar komen herhalen :O En toen trok ze, om het te demonstreren, zomaar zijn voorhuidje helemaal naar achteren :{ Waar is dat nou weer voor nodig.

Vanmorgen zijn we wezen kijken bij de peutergroep van de Vrije School hier. Niels vond het geweldig en hij had ook al direct contact met een paar peuters O+ Er heerste een hele fijne, rustige sfeer en de ruimte was gezellig.
Omdat ik niet werk krijgen we alleen geen tegemoetkoming in de kosten voor de peutergroep (er zijn hier in de stad nu geen peuterspeelzalen meer, alles is overgaan naar kinderopvang). De school zelf heeft hier wel een tegemoetkomingsregeling voor, maar daar komt maar 15% van de kinderen met een niet werkende ouder voor in aanmerking en daar zitten ze al overheen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_106760506
KD, dat herhalen en vertellen wat je doet is zo herkenbaar! Niels heeft dat ook al een tijd, het lijkt wel een peuterversie van de waarom-fase. Mama, wat doe jij? (terwijl hij dat wel weet) Mama, wat doet die mevrouw/ meneer? Of steeds bevestiging vragen "mijn trein ligt beneden, in de huiskamer"

Wolf ^O^ O+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_106761000
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:05 schreef Twinkly het volgende:
KD, dat herhalen en vertellen wat je doet is zo herkenbaar! Niels heeft dat ook al een tijd, het lijkt wel een peuterversie van de waarom-fase. Mama, wat doe jij? (terwijl hij dat wel weet) Mama, wat doet die mevrouw/ meneer? Of steeds bevestiging vragen "mijn trein ligt beneden, in de huiskamer"
Ik heb zelf altijd het gevoel gehad dat kinderen dat soort dingen zeggen om grip op de wereld om zich heen te krijgen. Als ze het woordelijk kunnen duiden kunnen ze dat mentaal ook, zeg maar. "Die Grenzen meiner Sprache bedeuten die Grenzen meiner Welt." Het brengt overzicht en schept orde in chaos.

Nou ja, het is maar een idee. :+
pi_106761069
KD helaas een hele bekende fase die we hier met de oudste helaas heeeeel lang gehad hebben ;( Het hielp om gewoon te vragen: "Wat denk je zelf dat ik aan het doen ben?" of om te zeggen dat je aan het fietsen was als je onder de douche stond ;) Zelf nadenken werd dan wat meer in gang gezet in plaats van steeds maar om die bevestiging vragen.

En het lijkt wat vroeg maar we zitten met Esmee gewoon echt al in de waarom-fase :X Dan hoort ze een geluid en leg ik uit dat het een duif is die roekoe doet en dan meteen "waarom?" dus ik leg uit dat ie zijn vriendjes roept en meteen weer "waarom?" *zucht* :D
pi_106761144
Ik zou ook wel het waarom daarachter willen weten, Stiemie.

En OMG, je hebt nu gewoon twéé Lindes!
pi_106761172
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:57 schreef Meimeltje het volgende:
Ik vind Elin ook al zo groot overkomen, maar ze is dus maar een jaartje ouder dan Dyon :D

Ze heeft het dus netjes gedaan op het CB!
haha ja pas net een weekje 3!
pi_106761183
Oh fijn Stiemie..

Tess zit in de wat-is-dit-fase. Bij elk plaatje in een boek vraagt ze wat is dit? Terwijl ze het echt wel weet.

Het kdv ging gister weer beter. Wel helemaal over de rooie toen we aankwamen, maar toen ik wegging was ze rustiger. Ze heeft gegeten en geslapen en 's middags zelfs zonder fup gelopen *O*
Toen ik d'r op kwam halen vloog ze wel op me af, maar ze ging nog ff met "juffie" mee een plas doen op de wc en de 3 leidsters kregen alle 3 een hele dikke knuffel en kus. EN toen ging ze spelen :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_106761241
Jep, hier ook een "wat is dit?"-fase, ook als hij dat zelf best weet.

Ik heb niet meegekregen wat er met het kinderdagverblijf is, Vicky. Ging het ineens slechter? Is er een reden voor?
pi_106761259
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou ook wel het waarom daarachter willen weten, Stiemie.

En OMG, je hebt nu gewoon twéé Lindes!
Ja ik denk regelmatig na over van die op maat gemaakte oordopjes :')
pi_106761406
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:21 schreef Claudia_x het volgende:
Jep, hier ook een "wat is dit?"-fase, ook als hij dat zelf best weet.

Ik heb niet meegekregen wat er met het kinderdagverblijf is, Vicky. Ging het ineens slechter? Is er een reden voor?
de keren dat ze ging wennen ging het supergoed. Ze was vrolijk, wilde niet mee naar huis. De 1e keer de hele dag ging goed en toen werd het drama.. ze heeft de hele dag gehuild en alleen maar om mij gevraagd. Rond half 5 zijn ze met d'r naar de keuken gegaan want er kwamen andere papa's enmama's om hun kindjes op te halen maar wij kwamen nog even niet. Steeds ging ze helemaal over d'r toeren als er een andere papa of mama kwam.

De leidsters vinden wel dat ze momenteel nog erg veel aandacht vraagt maar vonden ook wel dat het steeds beter gaat. Daarnaast zeggenz e dat Tess heel veel nadenkt over dingen die (gaan) gebeuren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_106761412
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb zelf altijd het gevoel gehad dat kinderen dat soort dingen zeggen om grip op de wereld om zich heen te krijgen. Als ze het woordelijk kunnen duiden kunnen ze dat mentaal ook, zeg maar. "Die Grenzen meiner Sprache bedeuten die Grenzen meiner Welt." Het brengt overzicht en schept orde in chaos.

Nou ja, het is maar een idee. :+
Ik herken het wel in mijn werk, ik werk met mensen met een verstandelijke beperking en vaak ook nog een autistische stoornis en die herhalen ook de hele dag wat er gebeurt en wat er gaat komen. Dit alles om voor zichzelf te weten wat er komt en het veilig te houden. (ik moet het ook niet wagen opeens het plan om te gooien want dan komt het niet goed ;))

Hier ook wat is dit? En waarom? En mag ik dat ook? Ach ik geef elke keer braaf antwoord en als ik het zat ben vraag in inderdaad wat denk jij of waarom denk jij?? EN dan zegt zij, dat weet ik niet zo goed mama O+
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_106761417
Ze kan ook nooit gewoon iets vragen en dan na het antwoord gewoon stil zijn. Er moet dan altijd een toevoeging achter als "moeten we nie hebben he? (dat moeten we niet hebben he?)" of "gaan nie doen he?"(maar dat gaan we niet doen he?) Kleine kwek O+

En soms is ze zelf helemaal overtuigd van iets. We kwamen vanmorgen in de stad bijvoorbeeld een kat tegen die erg op onze kat lijkt. Dus ik zeg: "Op wie lijkt die poes?" En dan krijg ik dus meteen : "nee niette lijken op Stiemie (zo noemen we de poes ;) ) Issie Stiemie! Gaatie stiekum hieheen als wij niette huis zijn!"
  vrijdag 13 januari 2012 @ 14:25:14 #221
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_106761433
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:19 schreef Vicky het volgende:
Oh fijn Stiemie..

Tess zit in de wat-is-dit-fase. Bij elk plaatje in een boek vraagt ze wat is dit? Terwijl ze het echt wel weet.

:) Meestal zeg ik dan: "Nou? (Wat is dat?)"
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_106761460
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:25 schreef Grijs het volgende:

[..]

:) Meestal zeg ik dan: "Nou? (Wat is dat?)"
ja ik ook :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_106761720
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:24 schreef Vicky het volgende:

[..]

de keren dat ze ging wennen ging het supergoed. Ze was vrolijk, wilde niet mee naar huis. De 1e keer de hele dag ging goed en toen werd het drama.. ze heeft de hele dag gehuild en alleen maar om mij gevraagd. Rond half 5 zijn ze met d'r naar de keuken gegaan want er kwamen andere papa's enmama's om hun kindjes op te halen maar wij kwamen nog even niet. Steeds ging ze helemaal over d'r toeren als er een andere papa of mama kwam.

De leidsters vinden wel dat ze momenteel nog erg veel aandacht vraagt maar vonden ook wel dat het steeds beter gaat. Daarnaast zeggenz e dat Tess heel veel nadenkt over dingen die (gaan) gebeuren.
Ohh, ze gaat er nog niet zolang naartoe! Dat klinkt op zich wel heel normaal, hoor. Ik geloof dat het Karin was die mij indertijd ook op het hart drukte dat het heel normaal was als het ineens even slechter ging. Dat komt vast wel weer goed. En Ivan heeft nog steeds wel een beetje moeite met het afgezet worden 's ochtends.

Merk je dat Tess toetrekt naar één leidster in het bijzonder?
pi_106761767
niet persee maar ik heb wel het idee dat ze zich "veiliger" voelt bij een van de leidsters. Ook omdat we die regelmatig op Ambers school zien.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_106761779
Ik denk ook dat het is om grip op de wereld te krijgen inderdaad. Het is ook best verwarrend om het 3d beeld van de wereld in je hoofd te krijgen. Dat er nog een beneden is terwijl je boven bent. En dat dingen op hun plek blijven liggen.
Niels vraagt ook steeds wat iets is terwijl hij het wel weet en ik antwoord eigenlijk altijd gewoon, maar ik heb dan ook teveel geduld :P
pi_106761780
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:24 schreef Stiemie het volgende:
Ze kan ook nooit gewoon iets vragen en dan na het antwoord gewoon stil zijn. Er moet dan altijd een toevoeging achter als "moeten we nie hebben he? (dat moeten we niet hebben he?)" of "gaan nie doen he?"(maar dat gaan we niet doen he?) Kleine kwek O+
Oh, dat is heel herkenbaar! En nu praat ik zelf dus ook zo. "We gaan naar de supermarkt. Ja, de supermarkt. Zeker." :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 13 januari 2012 @ 14:34:37 #227
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106761817
mijn peuter in de bocht: mama mag ik een chocokoek hebben? twee tellen stilte: "asseblieft?" ik loop de keuken in om wat weg te leggen; loopt ie me achterna: neehee, liggen in de kast !!

:')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106761882
Grappig om te lezen, dat bevestiging vragen. Ik heb op mn werk een verstandelijk beperkte jonge vrouw die geestelijk rond de peuterleeftijd zit, zij vraagt ook ontzettend veel.
En als ik de vraag dan terugvraag aan haar, geeft ze zelf het antwoord. Gaat dus puur om de bevestiging even te horen, denk ik.

Wow Ivan aan de Kuifje haha das serieuze lectuur :D
zo vindt Wolf het prachtig om met zn papa oude Batman strips te kijken "Mepmennn'' (op de melodie van dat deuntje v oude batman serie)

Twinkly, mooie stats zeg!! Hadden we dus zeker goed gezien dat Niels tegenwoordig iets groter is dan Wolf (die was vorige maand 85 cm bij 12,4 kilo) al dacht ik juist dat Niels een stukje lichter was toen ik hem optilde haha, niet dus.
En klinkt tof van de vrije school peuteropvang!! Als je nog meer info hebt moet je maar PMMen hoor, ben erg geinteresseerd!!

Fijn dat het al ietsje beter gaat met Tess O+ op het kdv, lijkt me nl echt een heel moelijk idee te weten dat je kind het helemaal niet fijn heeft gehad, zou echt met een knoop in mn maag naar mn werk gaan dan.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_106762238
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:24 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Ik herken het wel in mijn werk, ik werk met mensen met een verstandelijke beperking en vaak ook nog een autistische stoornis en die herhalen ook de hele dag wat er gebeurt en wat er gaat komen. Dit alles om voor zichzelf te weten wat er komt en het veilig te houden. (ik moet het ook niet wagen opeens het plan om te gooien want dan komt het niet goed ;))

Oja, wij doen hetzelfde werk, das waar ook! (ik begreep laatst via je fb al zoiets)
Herkenbaar wat je schrijft hoor haha
  Moderator vrijdag 13 januari 2012 @ 14:49:27 #230
5428 crew  miss_sly
pi_106762345
Is het hier eindelijk weer eens gezellig, moet ik werken!

Leuk om te lezen allemaal. Wat gaat Elin goed! Grappig dat het zo in sprongen gaat.
De 'waarom'-fase van Esmee :D inderdaad een tikje vroeg, haha, maar wat verwacht je met een zusje als Linde, ook al zo bijdehand!
Wat goed van Oscar, BE *O*
Fijn dat het beter gaat met Tess op het kdv, Vicky.
En Wolf zegt zijn naam O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 13 januari 2012 @ 14:50:15 #231
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_106762373
Op een of andere manier heb ik bij Annicka nooit een waarom-fase gehad/opgemerkt. Ik zit er nog steeds op te wachten in ieder geval... :+
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_106762430
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:17 schreef Stiemie het volgende:
KD helaas een hele bekende fase die we hier met de oudste helaas heeeeel lang gehad hebben ;( Het hielp om gewoon te vragen: "Wat denk je zelf dat ik aan het doen ben?" of om te zeggen dat je aan het fietsen was als je onder de douche stond ;) Zelf nadenken werd dan wat meer in gang gezet in plaats van steeds maar om die bevestiging vragen.

En het lijkt wat vroeg maar we zitten met Esmee gewoon echt al in de waarom-fase :X Dan hoort ze een geluid en leg ik uit dat het een duif is die roekoe doet en dan meteen "waarom?" dus ik leg uit dat ie zijn vriendjes roept en meteen weer "waarom?" *zucht* :D
Juhp we zitten ook al een flinke tijd in die fase hoor, meestal mompel ik ook 'dat zie je toch' of ik laat alles los waar ik mee bezig ben en kijk een beetje boos 'Wat denk je nou zelf?' ik heb niet een al te lang lontje momenteel want soms dan kwetterkopt ze me idioot moe. woensdag en vrijdags gaat ze naar de opvang, kan Lex rustig slapen (wat ie ook de hele dag doet dan) en ik kan gewoon zitten en staren :D :P
pi_106762520
Waarom hebben we hier ook nooit gehad trouwens. Wel de 'wat is datttt?' fase
pi_106762555
Als ik Niels tegenwoordig vraag wat iets is zegt hij met opzet iets heel anders :P

Oh en hij speelt nu steeds dat hij een poesje is O+
pi_106762604
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:55 schreef Twinkly het volgende:
Als ik Niels tegenwoordig vraag wat iets is zegt hij met opzet iets heel anders :P

Oh en hij speelt nu steeds dat hij een poesje is O+
Dat ken ik andersom(ook heel leuk)

'mama waar ben je?'

'in de koelkast'

'NIET!' en een lol heeft ze dan :')
pi_106762612
Ik dacht dat de waarom-fase een kleuterfase is, maar het begint vanaf 2,5-3 jaar.
pi_106762650
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 14:56 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Dat ken ik andersom(ook heel leuk)

'mama waar ben je?'

'in de koelkast'

'NIET!' en een lol heeft ze dan :')
Haha ja, same here :D
pi_106763025
Wij spelen verstoppertje en dan mag Jaël zich verstoppen en dan ga ik zoeken en dan zeg ik waar zou Jaël nou zijn en dan springt ze tevoorschijn en roept "hier ben ikke" haha, en we krijgen het maar neit aan haar verstand dat ze moet wachten tot wij haar vinden ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_106763209
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 15:09 schreef MamaPurk het volgende:
Wij spelen verstoppertje en dan mag Jaël zich verstoppen en dan ga ik zoeken en dan zeg ik waar zou Jaël nou zijn en dan springt ze tevoorschijn en roept "hier ben ikke" haha, en we krijgen het maar neit aan haar verstand dat ze moet wachten tot wij haar vinden ;)
O+ :D!

Niels snapt het ook nog niet helemaal :D
Wij spelen pakkertje en dan roept Niels "ik ga je paaaaken!!!" en rent zelf weg. Ook als we zeggen dat we mama/ papa gaan pakken.
En hij rent in je armen als je hem wilt pakken, hihihi.
pi_106763371
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 15:09 schreef MamaPurk het volgende:
Of 'Elin! Waar ben je?'

Onder de tafel!
  Moderator vrijdag 13 januari 2012 @ 15:19:35 #241
5428 crew  miss_sly
pi_106763403
Senna wil altijd eerst zelf zoeken, en als ze je dan eindelijk gevonden heeft (wij hebben wel goede plekken en blijven ook zitten :+ ) dan wil zij verstoppen en gaat uiteraard op diezelfde plek zitten :D

Ik vind het erg grappig om te zien dat haar wereld en begrip groter worden. Ze vergelijkt zich ook met anderen, kwamen we achter op vakantie. We gingen zwemmen, en ze is natuurlijk helemaal geen vleugeltjs ofzo gewend, want we gaan nooit zwemmen. Ze zei vooraf ook dat ze niet wilde zwemmen, alleen kijken. Toen heeft ze een keer in zo'n bandje gezeten, en toen vond ze het dus wel leuk! later mocht ze een keer met de vleugeltjes van haar neefje (3 maanden ouder). Hij gaat wel regelmatig zwemmen en het is een echte waterrat. Hij zwemt als een hondje rond, klimt uit het bad en springt er zo weer in, heerlijk om te zien. Dus Senna mocht zijn bandjes even aan. Ik hield haar vast "laat me los, mama!". Dat deed ik dus, maar ze bewoog zich niet, maar probeerde te drijven, wat neit lukte, dus ging ze met haar mondje net onder water. Kwam er een gefrustreerd "maar Brent kan het wel!" uit :D
  vrijdag 13 januari 2012 @ 15:26:45 #242
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_106763657
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 15:18 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Of 'Elin! Waar ben je?'

Onder de tafel!
Marlien kruipt bij het naar bed gaan onder de dekens: "Mama, waar ben ik?"
Ik: "Waar is Marlien nou gebleven?"
*gegniffel*
Ik: "Nou ja, ik zie haar helemaal niet...?"
Zij slaat de dekens open en zegt triomfantelijk: "Hier ben ik!"

En vanwege die twinkelende oogjes van haar blijft het een leuk spelletje O+
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 13 januari 2012 @ 15:52:44 #243
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106764543
Dat verstoppertje is ook een grote hit hier :)

Als ik jullie verhalen lees over de waarom-fase, merk ik toch wel dat Eli duidelijk een achterstand heeft. Hij begon er pas rond z'n vierde verjaardag mee.
Nu is het wachten tot Aviva ermee begint. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 16:18:57 #244
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106765363
Oscar *O*

@Claudia wij werken met "Kleine Stapjes" van Moire Pietsers en Robin Treloar.
Het is een Early intervention-programma (vroeghulp)

Speciaal voor kinderen met een ontwikkelingsachterstand.

Bij de Logo werken we volgens de Hennencursus.

En waar Roy binnenkort hoogstwaarschijnlijk naar toe zal gaan werken ze ook met" Kleine stapjes"

Over die uitleg geven, dat word ons juist nu afgeraden omdat teveel informatie voor Roy is, hier met 1 woord duidelijk aangeven dat het niet mag dus kordaat Nee zeggen.
Zo ook met het leren praten, geen volzinnen maar woorden, en alleen waar Roy op dat moment zijn intresse ligt.
Ons huis is ook impulsvrij, en zijn bezig om zijn speelplek in te richten als snoezelhoek.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 16:23:28 #245
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_106765508
Ik kom even binnensluipen: Heeft iemand enig idee waar je onderbroekjes in maat 74 of 80 kunt kopen?

Via google vind ik niks, HEMA, Zeeman, H&M en Wibra hebben in ieder geval niks.
De kleinste die ik kan vinden zijn 86 of 86/92. Een rondje heet wassen en dan in de droger is mijn laatste optie. :'(
A grand adventure has begun.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 16:26:14 #246
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106765586
v&d al geprobeerd?
En mijn ervaring met zeeman is dat die onderbroeken daar vrij klein uitvallen. dus misschien past het dan alsnog wel goed
pi_106765625
Is ze nu al bezig met zindelijk worden Keshet?
Ik had een setje ondergoed gekocht bij de Zeeman en dat heb ik doorgegeven aan Harry van Asy, want het viel heel klein. Misschien dat dat bij het meisjesondergoed ook zo is?
En bij Babywalz hebben ze ook kleine maatjes.
pi_106765643
prenatal! per 3 stuks.. grijs, blauw en wit
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_106765675
oh wacht, dat is voor jongetjes, ik neem aan dat ze dat dan voor meisjes ook wel hebben
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_106765743
voor meisjes ook zie ik nu.. zelfs speciaal "zindelijkheids" ondergoed.. ziet er nog leuk uit ook!
  vrijdag 13 januari 2012 @ 16:32:35 #251
265732 Keshet
pi_106765815
Bar, de zeeman dingen zakken echt van haar billen af. :D V&D ga ik even kijken, thanks!

Jaleesa, bij Prenatal kan ik ze echt niet vinden in die maat! Wel vanaf 86/92 maar dat gaat 'm niet worden.

Twinkly, ja sinds kerst ineens. Uit het niks! Ik quote: "CEE!!! PASSEN!" en dan trekt ze haar shirt omhoog en gaat ze vast bij de deur staan. O+
Ze plast nu een paar keer per dag op de WC maar meestal ben ik net te laat. Ik moet zeg maar echt gaan rennen als ze het commando geeft. :D
pi_106765847
Wow, wat een snellerd is ze toch!!!
pi_106765893
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 15:52 schreef DaviniaHR het volgende:
Dat verstoppertje is ook een grote hit hier :)

Als ik jullie verhalen lees over de waarom-fase, merk ik toch wel dat Eli duidelijk een achterstand heeft. Hij begon er pas rond z'n vierde verjaardag mee.
Nu is het wachten tot Aviva ermee begint. :)
Davinia, Chris begon er ook pas tegen zijn 4e verjaardag mee. In de zomervakantie ongeveer. En nu krijgen we het er echt niet meer uit.. ;)
  vrijdag 13 januari 2012 @ 16:35:01 #254
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106765913
Ze gaat als een speer O+ :D
  vrijdag 13 januari 2012 @ 16:35:03 #255
265732 Keshet
pi_106765917
Dat valt wel mee hoor! Echt! Met zindelijk worden is ze wel vrij vlot geloof ik. Maar ja, het kan ook maar zo een bevlieging zijn. Ik neem haar voorlopig nog nergens mee naar toe zonder luier. ;)
pi_106766040
das vreemd! ik koop al ondergoed voor mn zoontje sinds dat ie 10 maanden was bij de prenatal :o
pi_106766199
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 16:23 schreef Keshet het volgende:
Ik kom even binnensluipen: Heeft iemand enig idee waar je onderbroekjes in maat 74 of 80 kunt kopen?

De kleinste die ik kan vinden zijn 86 of 86/92. Een rondje heet wassen en dan in de droger is mijn laatste optie. :'(
de hema heeft ook 'train'broekjes in maat 74/80 !
  vrijdag 13 januari 2012 @ 16:45:52 #258
265732 Keshet
pi_106766363
Zijn dat die enge dingen met plastic erin? :@

Ik moet gewoon weer eens naar een fatsoelijke hema denk ik, degene vlak bij m'n huis heeft echt niks. Online is 't ook bagger de laatste tijd.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 16:46:10 #259
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106766376
t wordt tijd dat ik ook es wat meer ga posten hier geloof ik ;)

Ik heb me bescheurd om KD dr CB-bezoek! Wat is Elin een slimmerd en wat doet ze het goed zeg! :) en volgens mij bespeur ik enig kopiergedrag van dr mama ;) whaaahaa

Keshet; jemig Emma al aan het plassen op de WC? snellerd! Evie had maanden geleden ook een fase en is er ineens weer helemaal klaar mee, wil wel steeds mee naar de wc als mama gaat, en dan ook met kleren aan op het potje, maar luier hoeft niet uit... naja ik gun dr nog mooi ff de tijd...

Leuk dat Wolf zijn naam nu ook uitspreek Poppejans! :Y

Hier speelt Evie ook verstoppertje; en dan roep ik ook; 'waar is Evie nou, ik zie Evie nergens??", eerst hoor ik dan gegrinnik en uiteindelijk springt ze ergens achter vandaan en roept; 'hier ben ik!".

en ik heb ook een kletsmajoor, en ze papegaait en vertelt hele verhalen... :Y en ik moet soms zo lachen als ik ineens mezelf terug hoor...
(nou nou nou... met hoofdschudden erbij, of dr zusje Lienepien noemen ;))
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_106766476
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 16:45 schreef Keshet het volgende:
Zijn dat die enge dingen met plastic erin? :@

Ik moet gewoon weer eens naar een fatsoelijke hema denk ik, degene vlak bij m'n huis heeft echt niks. Online is 't ook bagger de laatste tijd.
juhp, maar wel hendig voor als je weer eens bijnnnnnaaa te laat bent ;)
pi_106767867
Keshet: Piglet had heel klein ondergoed voor Pepijn. Ik dacht Beeren ofzo? Asyniur weet het volgens mij ook wel.
pi_106768571
Keshet, baby walz heeft al vanaf maat 62 ondergoed setjes!

http://www.baby-walz.nl/L(...)rchform=true&x=0&y=0
  vrijdag 13 januari 2012 @ 21:04:47 #263
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_106777365
Keshet, voor Nienke haalde ik het kleinste maatje bij Primark en waste dat op 60 graden en dan rondje droger.
Er is idd erg weinig in kleine maatjes te vinden :)

edit: volgens mij zijn die baby-walz setjes bedoeld om over luiers te dragen, vandaar de hoge (en dus ook wijde) onderbroeken..

[ Bericht 21% gewijzigd door E.T. op 13-01-2012 21:14:25 ]
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_106779425
O, vandaar die grote broekjes! Ik dacht dat ze gewoon heel erg niet modieus waren :P

Niels is zo eigenwijs aan het worden!

We aten vandaag aardappelkroketjes.
N: Dit is een koekie
R: Dat is een aardappelkroketje
N: aardappel-kroketje
.....
N: Nee :N , dit is een koekie!
Op zo'n toon alsof hij het ons moest uitleggen :D

En een vliegende auto is echt super cool! 8-) Hij maakt deze combi steeds weer.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 21:45:55 #265
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106779757
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 16:23 schreef Keshet het volgende:

http://wearme.eu/nl/112-baby
de spullen van Beeren zijn heel erg goed en degelijk.

Ow en Harry vraagt ook heel vaak 'wat is dat?' op zijn eigen manier dan terwijl hij het heel goed weet. Hij houdt ook van grapjes maken. Dan maakt hij de verkeerde geluiden bij de dieren die je vraagt en als ik dan zeg dat hij mij niet voor de gek mag houden, dan gaat hij hard lachen.
Hij probeert ook allerlei combi's uit en zegt dan zelf al 'neeneenee'. BIjv met puzzelen legt hij dan puzzelstukjes verkeerd en zegt dan nee (en geeft zichzelf een staande ovatie als hij het dan op de goede plek legt O+ ).

[ Bericht 12% gewijzigd door Asyniur op 13-01-2012 21:54:43 ]
pi_106780167
Emma al plasjes op de wc, wat goed zeg! :D

Dyon wil ook de laatste tijd continu op potje plassen/ poepen, maar er is nog nooit iets in gekomen...wel een keer ernaast ;) Hij heeft het wel aan als hij aan het poepen is, maar dan is het eigenlijk al te laat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Meimeltje op 13-01-2012 22:22:42 ]
pi_106780571
Emma wat ben je snel!

Haha, Tyler doet ook staande ovaties voor zichzelf. Heel enthousiast.

Zindelijkheid doen we niet aan. Sowieso qua poepen gaat hem dat nog lang niet worden.
Is nog steeds niet op de regel trouwens.

Hij praat wel steeds meer, gaat heel langzaam, maar wel vooruitgang. Verstoppertje is ook erg herkenbaar, vooral onder de deken is favo.
pi_106792274
Wat een gezelligheid hier. Laat ik ook wat meekeuvelen, mijn buren hebben weer eens kei en keihard de muziek aan....en op dit tijdstip.....gaaaaaaaaap.

Knappe emma! En vlug ook.
Ik heb op je vraag geen antwoord btw

Twinkly,vreemd dat ze zo met niels omgaan op het cb. Dat mag best wat voorzichtiger.... Ik hoor er hier ook weleens verhalen over. Nou, ik ben alvast gewaarschuwd....
Goeie stats dough!

Elin ook goedgekeurd, die maakt er meteen een hele show van. Wat kun je dan trots zijn he!

Vicks, wat fijn dat het beter lijkt te gaan op het kdv. Hopelijk zet het nu zo door.

Lars is zo lollig lately. Dat geklets he.
Was ie weer iets onverstaanbaars aan het brabbelen, zegt oma: lars ik begrijp je niet helemaal... Zijn reactie: nee! Helemaal niet!
En hij wil later ook naar juf dikenuh toe (dineke)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_106794817
Hier nog helemaal geen interesse in zindelijk worden door peuter... Maar ze is aardig aan het meezingen met allerlei cd-tjes die we hebben :D.
Lekker eigenwijs ding, ze zingt met haar zus mee, de dagen van de week, echt leuk om te horen. Ik heb geen idee of ze weet wat ze zingt, maar het klinkt zo wijs.
Fake it till you make it...
pi_106795215
Zit ik net gisteren te zeggen dat hij nog nooit echt iets op het potje heeft gedaan....

Vanmorgen wilde hij 'poepen potje', dus ik laat hm zelf naar de badkamer gaan hoor ik een minuut later vanuit de badkamer 'potje vies'. Ik kijken, zit er een grote plas in!
Nu dus toch maar met wat meer regelmaat op het potje laten zitten :)

Nijna, meezingen is ook veel leuker dan die zindelijkheidstraining!! ;)

Lollige kletsende Lars! O+
  zaterdag 14 januari 2012 @ 10:57:51 #271
35189 Troel
scherp en bot
pi_106795998
Inderdaad, heel heet in de droger :@

Bij Ruben hadden we dat probleem toen ook (en die heeft nog steeds totaal geen kont), alhoewel de echte zindelijkheid toen ook weer hard teruggelopen is door omstandigheden. Maar nu gaat dat echt gewoon prima :)

Als Jochem ermee bezig gaat, heb ik geen kleine maatjes meer nodig, die heeft wel spekjes *)

Ik neem Ruben trouwens mee naar het kleutertopic. Vier jaar geleden was het duidelijk dat ik de 15e ingeleid zou worden, eindelijk. Van een jochie van 45 centimeter is hij in vier jaar tijd gegroeid naar (laatste meting alweer paar weken terug) 112 centimeter. Waarbij die laatste meting niet eens heel netjes gedaan is omdat ie niet helemaal rechtop wilde staan. Het is een heerlijk joch en ik geniet elke dag van hem.
Hij heeft zo zijn nukken en dat maakt me soms echt heel erg aan het lachen :D
Zo wilde ik eigenlijk een vier op de zijkanten maken, maar dat gaat dus echt niet goedgekeurd worden:

Voor meer uitleg over de taart zie het taartentopic in CUL, het was een crime om dit ding te maken :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_106799812
Maar wel heel tof Troel!
  zaterdag 14 januari 2012 @ 14:22:13 #273
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106800808
Houden jullie kinders ook zo van zingen?
Hier is de echt favoriet "kein kein keuteltje wat doe je op mijn hoofd" ...

Ga straks verder teruglezen :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_106801068
Leuk Troel! Gefeliciteerd!

Beterschap voor Lars! :*

[ Bericht 80% gewijzigd door _Ingrid_ op 14-01-2012 14:47:38 ]
pi_106801508
O jee,lars is ziek. Echt...overgeven! Gigaveel. Zo zielig.
Nu ligt ie in zijn bed, en ik vind het doodeng, want las laatst nog over een kindje wat in zijn eigen overgeefsel was gestikt, dus ga constant kijken bij hem....
  zaterdag 14 januari 2012 @ 15:11:38 #276
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106802191
Roy is ook dol op zingen O+ :Y
Lars Beterschap!
pi_106802376
Gefeliciteerd Troel!!

Larsje toch... Beterschap voor je mannetje Karin!

Zingen is hier ook leuk, vanmorgen hoorde hij 'ik neem je mee' en zong ook continu 'neem je mee ehh eeh eehh'.
pi_106804728
Haha dyon, lollig klinkt dat dan he!

Lars is weer wakker gelukkig, hij hangt nu voor de tv. Hij wil gewoon nooit op schoot, anders al niet, en nu hij ziek is ook niet....alleen als hij moet spugen wil hij bij me zitten...dat dan weer wel...
pi_106806653
Beterschap voor Lars!

Tess is zo leuk momenteel. Ze is echt weer dr eigenwijze zelf.. Knuffelen, stoeien, gek doen, schaterlachen O+ O+
heerlijk!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 14 januari 2012 @ 18:06:11 #280
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_106807844
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 15:18 schreef Meimeltje het volgende:
Gefeliciteerd Troel!!

Larsje toch... Beterschap voor je mannetje Karin!

Zingen is hier ook leuk, vanmorgen hoorde hij 'ik neem je mee' en zong ook continu 'neem je mee ehh eeh eehh'.
Die is hier ook favoriet. :D

Beterschap voor Lars!

Ik ben megatrots. O+
Mijn kleine pluizebol is nu al drie dagen achter elkaar he-le-maal droog overdag! Geen enkel ongelukje gehad de laatste dagen. De kleine draak wil nu ook eigenlijk niet meer op het potje want ze kan wel naar de wc. :{w
:D
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_106808952
Hey even een vraagje..

omdat Deniz de afgelopen paar maanden soms aangaf dat hij last had van zn piemeltje, heb ik zitten googlen en begrepen dat je vanaf 2,5/3 jaar moet gaan proberen om het voorhuidje af en toe een beetje naar achter te trekken. Nu heb ik dat denet geprobeerd, en je zag al een klein deel van zn eikeltje..
Nu zag ik dus dat dit er een beetje rood-/paarsachtig eruit zag..

mijn vraag is nu of iemand hier weet hoe een eikeltje er normaal uit ziet bij een kind van 2,5 jaar?
ik wantrouw het een beetje dat het rood/paarsachtig eruit ziet en hij al een aantal keer (is al wel een tijd terug) aangaf dat hij last van zn piemel had

excuus voor mn vreemde vraag, maar maak me er een beetje zorgen over :@
  zaterdag 14 januari 2012 @ 18:57:58 #282
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106809523
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 18:40 schreef JaleesaJoia het volgende:
Hey even een vraagje..

omdat Deniz de afgelopen paar maanden soms aangaf dat hij last had van zn piemeltje, heb ik zitten googlen en begrepen dat je vanaf 2,5/3 jaar moet gaan proberen om het voorhuidje af en toe een beetje naar achter te trekken. Nu heb ik dat denet geprobeerd, en je zag al een klein deel van zn eikeltje..
Nu zag ik dus dat dit er een beetje rood-/paarsachtig eruit zag..

mijn vraag is nu of iemand hier weet hoe een eikeltje er normaal uit ziet bij een kind van 2,5 jaar?
ik wantrouw het een beetje dat het rood/paarsachtig eruit ziet en hij al een aantal keer (is al wel een tijd terug) aangaf dat hij last van zn piemel had

excuus voor mn vreemde vraag, maar maak me er een beetje zorgen over :@
Ik ben toen Harry een paar weken oud was bij de kinderuroloog geweest met hem en hij zegt dat je je pas zorgen moet maken als je zoon in de pubertijd nog niet zijn voorhuid naar achter kan trekken. Eerder niet. Tot die tijd niet teveel aan frummelen en forceren. :N
Wat je kan doen, is je zoon elke dag even in een badje met badedas zetten. En wat ik wel eens doe bij het douchen is met een straaltje in zijn voorhuidje sproeien zodat het een beetje gespoeld wordt (snap je wat ik bedoel?).

Troel, van harte gefeliciteerd met je grote jongen! w/
pi_106809576
ja maar het ging mij er nu meer om, dat hij al een aantal keer aan heeft gegeven dat hij last van zn piemeltje heeft, en nu zag ik dus dat zn eikeltje rood/paars is.. als het nou normaal is dat het er zo uit ziet, dan is het oke.. maar als die kleur niet normaal is wil ik er toch wel mee naar de huisarts gaan..
pi_106809757
Het kan natuurlijk wel een ontsteking zijn. Goed schoonhouden door de voorhuid wel iets terug te trekken, maar zeker niet forceren aangezien het nog vast kan zitten.

Edit: dit zou ik dus alleen maar doen als het wat geïrriteerd is en je dus extra op de hygiëne moet letten. Vooral niet te veel aan gaan zitten verder ;)
Als je het na wilt laten kijken idd gewoon even langs de HA.
pi_106809879
nee forceren doe ik niet, ben met schoonmaken zelfs al bang dat ik perongeluk te hard doe..

ik kijk het gewoon even aan en als ik het niet vertrouw, ga ik gewoon even langs de Huisarts ..

Thnxx!!
  zaterdag 14 januari 2012 @ 19:47:32 #286
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106811076
Gewoon een paar dagen met zijn plasser in de badedas. Dan wordt het waarschijnlijk minder.
  Moderator zaterdag 14 januari 2012 @ 21:50:38 #287
5428 crew  miss_sly
pi_106815016
Arme Lars. Hoe is het nu met hem, Karin?

Wij hebben Ook een kind dat wat ziek is. Drie keer gespuugd vandaag, en vrijwel niets gegeten. Erg fijn dat ze goed aan kan geven dat ze moet spugen, zodat alleen de eerste keer onverwacht en op de kleren was, maar de andere keren allemaal in de emmer.
Zo lief, ze moest spugen terwijl ze met de iPad aan het spelen was. Dat mocht ze een kwartier, met kookwekker. Dus iPad aan de kant om te spugen, even bijkomen, iPad weer terug. Ging het wekkertje. Dus ik zei dat ze nog wel even mocht, omdat ze natuurlijk wat tijd gemist had door het spugen. Zegt ze " Dank je, mama....wat heb ik toch een lieve mama!" O+
pi_106816237
Beterschap voor de zieke kindjes.
Knap van Senna...
  Moderator zaterdag 14 januari 2012 @ 22:49:20 #289
5428 crew  miss_sly
pi_106817101
Nijna, hoe is het met jou?
  zaterdag 14 januari 2012 @ 22:51:56 #290
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106817208
Senna :) Wat knap zeg! Beterschap :*
Jaleesa s6 ermee, zou ook in de badedas in bad zetten, en als het je niet lekker blijft zitten langs de ha gaan.
pi_106818101
och Senna O+

mijn dochter is ook wat vaker in de weer met de Ipad.
Ik vind het echt erg knap van die kleintjes...hoe ze ermee omgaan. Echt...ik sta ervan te kijken...vol verbazing...koud 2 jaar...en dan zo handig met dat spul.
  zondag 15 januari 2012 @ 07:18:16 #292
35189 Troel
scherp en bot
pi_106825526
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 19:00 schreef JaleesaJoia het volgende:
ja maar het ging mij er nu meer om, dat hij al een aantal keer aan heeft gegeven dat hij last van zn piemeltje heeft, en nu zag ik dus dat zn eikeltje rood/paars is.. als het nou normaal is dat het er zo uit ziet, dan is het oke.. maar als die kleur niet normaal is wil ik er toch wel mee naar de huisarts gaan..
Hoogstwaarschijnlijk begint hij af en toe een stijve piemel te ontwikkelen en is dat een raar gevoel en geeft hij dat aan als pijn. Dat is in ieder geval hier zo :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_106825918
Die kinders die zo handig zijn met i-pad en allerhande telefoons O+ . Wij hebben geen i-pad, maar onze gastouder wel. Stonden we laatst bij Dynabyte, roept peuter: I-pad, die wil ik!!!! :D . Ik had nog amper door dat er zo'n ding lag...
Wel heel grappig hoe snel ze dat soort dingen door hebben.

Miss_sly, niet zo goed.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_106827616
Och senna ook al ziek. Hoe is het nu?

Lars hoeft vandaag niet meer over te geven, hij heeft nog wel koorts.
Gister tot 4 keer toe ons vloerkleed eronder gespuugd.....
Wel balen hoor, nu kunnen we niet naar mijn vader, die wordt woensdag geopereerd, en hij moet nu echt niet ziek worden.....
pi_106828120
Hier nog een peuter die bijna handiger is met de iPad dan ikzelf ;) Ze noemt het ding wel hardnekkig 'grote telefoon' (manlief had al een iPhone, de iPad is pas ruim een week in huis).

Beterschap voor alle zieke kindjes!
  maandag 16 januari 2012 @ 10:32:34 #296
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_106862900
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 18:57 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik ben toen Harry een paar weken oud was bij de kinderuroloog geweest met hem en hij zegt dat je je pas zorgen moet maken als je zoon in de pubertijd nog niet zijn voorhuid naar achter kan trekken. Eerder niet. Tot die tijd niet teveel aan frummelen en forceren. :N
Wat je kan doen, is je zoon elke dag even in een badje met badedas zetten. En wat ik wel eens doe bij het douchen is met een straaltje in zijn voorhuidje sproeien zodat het een beetje gespoeld wordt (snap je wat ik bedoel?).

Troel, van harte gefeliciteerd met je grote jongen! w/
Ja en dan ben je dus wél rijkelijk te laat en kan er niks anders meer aan gedaan worden dan een circumcisie. :{w
Manlief is dus op zijn 19e nog geopereerd waarbij er gezegd is dat dat al veeeeeeeel eerder had moeten gebeuren. (maar ja, zijn huisarts wou 'm nooit doorverwijzen.. "pak maar vaseline en goed oefenen" :|W )

To the point: Als ze zo klein zijn is een rood-paarse gekleurd eikeltje niet vreemd. Zo lang het voorhuidje en de rest verder niet geïrriteerd is is het meestal geen probleem.
Ik ben het wél met Asy eens om niks te forceren en niet te veel te proberen. Over het algemeen word er na het vijfde jaar pas écht in gegrepen als het niet goed zit dus tot die tijd niet te veel zorgen maken. Als hij wél aan blijft geven dat hij pijn blijft houden, proberen uit te vinden of het écht pijn is of zoals Troel al aangeeft dat het misschien is dat hij het gevoel van een stijf piemeltje niet kent? Bij echte pijn zou ik een keer naar de huisarts gaan en kijken wat die er van zegt.
Als het toch te nauw blijkt kan er namelijk ook eerst speciale zalf voorgeschreven worden die het voorhuidje soepeler maakt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Noli. op 16-01-2012 11:02:55 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_106863552
Als het voorhuidje al wat terug kan, hoe maak je het dan schoon in bad? Gewoon wat heen en weer of moet je echt de eikel wassen? :@ (mijn man heeft dus geen voorhuid meer ;) )
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')