abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106679361
De fokwet werkt ook voor CB's
Vandaag de brief met een afspraak.
volgende week donderdag al.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_106679510
Wij hebben ook zo'n stoeltje en hebben dat naar boven gedaan nadat dana er 2 keer mee op dr gezicht is gegaan. Ze kroop er dan in op een niet handige manier en dan kiepte het stoeltje om.

Nu staat het dus stof te happen op dr kamertje.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 11 januari 2012 @ 13:54:16 #153
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106679837
Gebeurde bij Jan ook wel een paar keer, maar na twee of drie keer deed hij het niet meer. Nu gaat hij er rustig tv in zitten kijken of met z'n hoofd er in liggen om te slapen :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 11 januari 2012 @ 14:02:52 #154
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106680112
Roy heeft de stoel van de ikea, speelt ermee en heel soms blijft hij er 3 tellen in zitten ;)

Als je kind er een spelletje van gaat maken zodra je hem corrigeert hoe reageer je dan?
Wij doen het denk ik hardstikke fout, om het toe te staan, want dan is het na 2 keer niet leuk meer is hier onze ervaring.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_106680448
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:38 schreef XXXKarinXXX het volgende:
De fokwet werkt ook voor CB's
Vandaag de brief met een afspraak.
volgende week donderdag al.
Jullie dus ook zo enorm laat pas! Wij mogen vanmiddag, ik ben benieuwd hoeveel hij gegroeid is :) (En ik welke staat ik hem straks mee moet krijgen :P Hij wordt nogal chagrijnig wakker 's middags en ik moet hem straks wakker maken voor de afspraak).

Bar, ik zeg dan tegen hem wat ik ga doen als hij niet luistert. Vanmorgen liep hij steeds van mij weg in de Hema en na een tijdje begon hij weg te rennen zodra ik zei dat hij bij mama moest blijven. Toen heb ik verteld dat ik hem zou dragen als hij niet bij mij zou blijven, want ik wil hem niet kwijtraken. Dat moest ik dus ook doen, want hij rende weer weg. Het hielp wel, hij wilde selluf lopen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_106680457
quote:
12s.gif Op woensdag 11 januari 2012 13:54 schreef DJMO het volgende:
Gebeurde bij Jan ook wel een paar keer, maar na twee of drie keer deed hij het niet meer. Nu gaat hij er rustig tv in zitten kijken of met z'n hoofd er in liggen om te slapen :')
Nou aangezien wij tegels hebben en ze de eerste keer hard met dr hoofsje op de grond knalede en een convectorput met rooster waarvan ze de 2e keer dat ze viel de roosterafdruk in dr gezichtje had staan heb ik niet meer afgewacht wat er de keer ena zou gebeuren
  woensdag 11 januari 2012 @ 14:14:05 #157
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106680501
@Twinkle en daar ligt het probleem, Roy snapt dat dus niet, als wij het hem uitleggen, of een andere optie aanbieden, en aangeven waarom iets niet kan of mag.
En zolang dat begrip er niet zit is dat echt heel vervelend
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 11 januari 2012 @ 14:17:19 #158
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106680596
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:12 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Nou aangezien wij tegels hebben en ze de eerste keer hard met dr hoofsje op de grond knalede en een convectorput met rooster waarvan ze de 2e keer dat ze viel de roosterafdruk in dr gezichtje had staan heb ik niet meer afgewacht wat er de keer ena zou gebeuren
dat maakt het wel anders ja ;) wij hadden enkel laminaat met een vloerkleed er over destijds :)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_106680618
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:14 schreef _Bar_ het volgende:
@Twinkle en daar ligt het probleem, Roy snapt dat dus niet, als wij het hem uitleggen, of een andere optie aanbieden, en aangeven waarom iets niet kan of mag.
En zolang dat begrip er niet zit is dat echt heel vervelend
O ja, sorry, nee dan werkt dat niet.
Bij wat voor dingen loop je daar tegenaan? Want toen Niels jonger was en uitleg nog niet begreep was het huis enorm Nielsproof. Een van de enige dingen die hij bleef doen was de lades in de keuken open maken. Dan bleef ik een miljoen keer herhalen, doe de la maar dicht en dan enthousiast reageren als hij dat ook deed. Maar als hij het bleef doen, haalde ik hem gewoon zonder iets te zeggen daar weg en leidde hem af met iets anders. Alleen werkte dat niet als ik iets moest doen in de keuken, dan bleef hij teruggaan (logisch, want hij wil dan ook daar zijn).
Maar als die aanpak niet werkt bij Roy, en eht gaat over zoiets als een la, dan zou ik de la gewoon aanpassen aan Roy en er alleen ongevaarlijke dingen in doen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_106680711
Weet je zeker dat hij het niet snapt Bar?

Isabeau was van de week rond bedtijd enorm aan het draken. En ze was aan het dreinen dat ze tv wilde kijken. Dat vonden wij niet goed. We zeiden: "Je mag kiezen: of lekker naar bed, of met de trein spelen" (ze is helemaal weg van de houten spoorbaan die haar grote broer bewaard heeft) Ze bleef maar dreinen en jengelen om de tv, dus ik herhaalde het nog een keer. Isabeau: "Nee neee neeeee ik wil tv kijken!!"

B. zei tegen mij dat hij dacht dat Isabeau het nog niet begreep dat ik haar een alternatief bood. Maar omdat ze zo vervelend was pakten we d'r bij kop en kont en namen haar mee naar boven om naar bed te gaan. Brullen, krijsen, gieren... maar eenmaal op haar slaapkamer klonk het ineens poeslief: "Toch maar met de trein spelen"

:')
pi_106680779
Herkenbaar Sorbo :D Haha!
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 14:23:45 #162
5428 crew  miss_sly
pi_106680834
Ik denk in het geval dat hij het nog niet snapt, wat best kan, dat je het met consequente acties kunt laten zien. Dus iedere keer opnieuw dezelfde actie als reactie op gedrag dat niet mag.
Bijvoorbeeld springen op de bank, dat mag hier niet. Dus haalde ik haar toen ze jonger was consequent iedere keer van de bank. Ik vertelde er wel bij wat ik deed en waarom, want ook al begreep ze me misschien nog niet, zo werd alles in ieder geval wel duidelijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 11 januari 2012 @ 14:24:27 #163
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106680857
Ja we weten het zeker, en daar lopen we steeds vaker tegenaan. Vooral nu we ook overal naartoe moeten voor testen.

Twinkle ons huis is roy proef er staat niks meer waar hij iets aan kan misdoen zeg maar, de eetstoelen zijn op elkaar gestapeld, niks geen decoratie meer in huis.
Maar het gaat nu om de vitrage waar hij maar niet vanaf blijft... En om die nu ook weg te halen gaat ons wat ver.
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 14:29:14 #164
5428 crew  miss_sly
pi_106681046
Consequent weghalen dan. Kost veel tijd, maar uiteindelijk zal hij de actie zeker wel snappen!
  woensdag 11 januari 2012 @ 14:34:27 #165
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106681233
Miss de reden dat ik het nu pas plaats is dat we hier al weken mee bezig zijn, maar hoe meer we daarin concequent blijven hoe leuker Roy dat vind, en voor hem reden te meer om het te blijven doen.

Wij met niets anders bezig dan corrigeren, herhalen, corrigeren,herhalen.
Daar ligt het echt niet aan het probleem is hier begrip, dat zien niet alleen wij maar ook alle hulpverleners die hier over de vloer komen en waar wij naar toe gaan.

Vanmorgen ook weer.
Dit is echt niet van de laatste tijd, maar speelt al maanden, in huis is het verre van gezellig doordat het bijna continu nee is wat wij verkopen, we zijn alleen maar met Roy bezig om hem dat begrip aan te leren.
pi_106681257
Moeilijk zeg Bar. Ik hoop dat ik niet overkwam alsof ik je probleem wegwuifde, dat was niet mijn bedoeling.
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 14:36:32 #167
5428 crew  miss_sly
pi_106681293
En wat zeggen de hulpverleners?

En wat Sorbootje zegt!
  woensdag 11 januari 2012 @ 14:40:31 #168
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106681440
Nee het komt zo niet over, het is meer, wij doen zo ons best maar zien weinig gericht resultaat, en dat doet gewoon pijn.
Maar ook nog steeds die frustratie aan beide kanten, we begrijpen elkaar gewoon weg slecht, en dan zegt men je kent je kind het beste... ja misschien wel, maar dit is loodzwaar.
Dit is niet meer leuk vadertje en moedertje spelen, maar soms lijkt het gewoon politieagentje.

De hulpverleners doen hun best, maar voorlopig herhalen ;) Binnenkort komen er wel allerlei scans, men liet al voorzichtig doorschemeren toch dat stukje hersenen wat mist...
pi_106681662
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:40 schreef _Bar_ het volgende:
Nee het komt zo niet over, het is meer, wij doen zo ons best maar zien weinig gericht resultaat, en dat doet gewoon pijn.
Maar ook nog steeds die frustratie aan beide kanten, we begrijpen elkaar gewoon weg slecht, en dan zegt men je kent je kind het beste... ja misschien wel, maar dit is loodzwaar.
Dit is niet meer leuk vadertje en moedertje spelen, maar soms lijkt het gewoon politieagentje.

De hulpverleners doen hun best, maar voorlopig herhalen ;) Binnenkort komen er wel allerlei scans, men liet al voorzichtig doorschemeren toch dat stukje hersenen wat mist...
Phff ik begrijp precies wat je bedoelt. We hebben met Leander ook heel veel moeite gehad om dingen aan of af te leren. Wij hebben nog als tip gehad om aan bepaalde dingen pictogrammen te plakken. De gordijnen mag ie bv niet aankomen dus daar stond dan een foto van Leander met een rood kruis ernaast opgeplakt. Op zijn speelgoed een foto van hem met een lachend gezichtje ernaast. Dus waar ie aan mag komen een foto met lachend gezichtje en waar ie niet aan mag komen een foto met een kruis ernaast. OP deze manier pikte Leander door te zien snel op wat wel en niet mocht! Hij kon ook gewoon niet onthouden wat wel en niet mocht. Nu was het visueel en makkelijker!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 11 januari 2012 @ 14:48:59 #170
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106681757
Wij werken ook met foto picto's zo doorlopen wij de dagen, allemaal foto's van zijn bed, zijn drinkfles, zijn bord en bestek,de douche, zijn knuffelbeer, een voorleesboek.

Maar die met kruisen en smilies ga ik meenemen Menicole! Thx
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 14:57:45 #171
5428 crew  miss_sly
pi_106682146
Wat een goede tip van die picto's!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 11 januari 2012 @ 15:01:19 #172
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106682298
Bar :*

hier net zoiets vertederend O+ Ik was m'n pasjes enzo over aan het doen in een oude portemonnee, want ik wilde m'n pasfotovakje weer terug. Dus ik stop er de pasfoto's in en ook één van mijn vader. Jan wilde kijken en ik zeg die ken jij niet, dat is je andere opa. "jawel, ken ik wel, is lief!" *slik*

woensdag 11 januari 2012 @ 15:33:24 #173
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106683749
O+ Jan :D
  woensdag 11 januari 2012 @ 17:45:18 #174
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_106689131
Bar, weet je ook wanneer hij aan de vitrage trekt? Is het uit verveling?

Kan je mss de negatieve spiraal doorbreken door op een geschikt moment veel positieve aandacht te geven? Spontaan samen spelen oid? Wellicht gaat hij fan minder negatieve aandacht vragen?

DJMO O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 11 januari 2012 @ 18:36:54 #175
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106691364
Hij doet het zeker niet uit verveling, het gebeurt tijdens het spel, of als we treintje rijden, of gewoon als hij voorbij loopt.
Positieve aandacht krijgt hij genoeg hoor,samen spelen doen we veel. en als hij alleen speelt kan hij ook ineens daar zomaar naartoe lopen, om even naar buiten te kijken.

Roy zie ik ook niet als een peuter die zich snel verveelt, die zoekt overal wel een uitdaging in, voor nu is het klimmen en klauteren wat hij graag doet, en is daarin echt vindingrijk. je haalt gewoon een kussen uit de bank, leg die wat schuin tegen de bank en je hebt een soort glijbaan :7
Of als je de ikeastoel en de grote ikeastoel naast elkaar zet kun je van de ene stoel naar de andere klimmen en als je daar 1 van tegen de poef schuift dan kun je daarna via de poef de bank op.

En als wij als ouders er achteraan gaan is dat helemaal leuk :+
pi_106713894
Mijn dochter is een oud wijf. Echt. Een apar kleine quotes van de afgelopen dagen:

"Hmm, érg lekkere cracker mama, goed gemaakt"
"chop chop!" (als we moeten opschieten van haar)
"Mama, jij gaat úit die stoel en mij helpen, nu!"
"Jij mag dat niet mama"

etc etc etc
pi_106714145
Haha en van wie heeft ze dat, Sorbo??

Jaël kan er ook wat van hoor ;)
Gister naar de supermarkt valt ze bijna zegt ze "dat ging gelukkig net goed".
Vervolgens ging ze languit "doet geen pijn hoor, gaat wel weer".

En ze zingt tegenwoordig alles, vooral in bed als ze de dag verwerkt maar dus ook overdag zingt ze wat ze aan het doen is zo lief O+
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_106714180
En even een beetje terug gelezen. Bar wat lijkt me het ongelofelijk lastig voor jullie :* Hopelijk vinden jullie snel de manier om Roy te benaderen en met hem om te gaan waar jullie je goed bij voelen en waar ook Roy zich goed bij voelt. Die picto's vind ik wel een hele goeie tip die gebruiken wij op het werk ook.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  donderdag 12 januari 2012 @ 09:36:59 #179
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_106714386
:D Volgens mij is dit verkleedsetje van Hema ook wel iets voor Isabeau.

Ik hoop dat picto's een oplossing kunnen zijn in dit probleem Bar :*
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_106714606
Haha nou inderdaad Noli!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')