abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106416019
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:59 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Als je die Sunburn anti-ship missile pakt en die Hoot ultrasnelle torpedo, dan krijg ik een iets betere indruk van de vuurkracht van de Iraniërs.

Het lijkt er sterk op dat ze het niet moeten hebben van hun luchtmacht of aanvalswapens, maar dat ze anticiperen op een aanval cq invasie vanaf zee. Als je met je carriergroup, amfibievaartuigen en destroyers daar de straat van Hormuz binnenvaart, door die smalle geul, kan Iran heel wat schade aanrichten. Want die Sunburns kunnen ook vanaf land afgevuurd worden. En dat land is er niet ver van verwijderd.
De Argentijnen wisten tijdens de Falkland-oorlog met de Franse Exocet ook verrassend veel schade aan te richten. Laat die Sunburn nu net even iets sneller en krachtiger zijn.
Er zullen verder allicht een hoop Iraanse onderzeëers klaarliggen. Volgens mij hebben ze er recentelijk weer een aantal operationeel gemaakt. Dat is pittig verdedigen, in die smalle geul en makkelijk mikken, voor die Iraniërs.

Want wat is de situatie zodra de VS een carrier verliest? Verliezen ze dan 100 gevechtstoestellen? Kunnen ze dan opereren vanaf een vliegbasis, waar Iran binnen brandstof bereik komt te liggen?
de kans dat ze alle 90 toestellen verliezen is mogelijk maar niet perse gezegd kan me voorstellen dat zo`n vliegdekschip niet direct zinkt en er dus wart vliegtuigen kunnen opstijgen. verder zullen ze dan nieuwe vliegdek schepen sturen en wellicht meer protectie aanbrengen als in goalkeepers en dergelijke
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_106416178
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:03 schreef sp3c het volgende:
exocet deed juist verrassend weinig schade tijdens de Falklands oorlog maar dat kwam meer door de halsbrekende toeren van de Argentijnse vliegers dan aan de raket

meeste schade werd aangericht door Skyhawks met domme bommen
Dit zeggen de Britten er zelf over, na een aantal hits tijdens de Falkland-oorlog:

quote:
In the years after the Falklands War it was revealed that the British government and the Secret Intelligence Service were extremely concerned by the perceived inadequacy of the Royal Navy's anti-missile defences against Exocet missiles and their potential to tip the naval war decisively in favour of Argentine forces. A scenario was envisioned in which one or both of the force's two aircraft carriers (Invincible and Hermes) would be destroyed or incapacitated by Exocet attacks, which would make recapturing the Falklands much more difficult.
Toch een berucht wapen.

Edit: De Amerikanen hebben ook ooit 2 impacts gehad:

quote:
On 17 May 1987, the pilot of an Iraqi Mirage F-1 attacked the U.S. Navy Oliver Hazard Perry class frigate USS Stark with two Exocets for unknown reasons. The first missile penetrated the port-side hull of the Stark. The second entered at almost the same point, and left a 3-by-4-metre (9.8 by 13 ft) gash, exploding in crew quarters. Thirty-seven sailors were killed and 21 were injured. Stark was heavily damaged, but saved by the crew and sent back for repairs. At first, it was reported that the errant pilot had been executed for his error, and his explanations for the attack are not available. Later, Iraqi officials denied that the pilot had been executed and stated that he was still alive.[19]
  Moderator woensdag 4 januari 2012 @ 22:08:55 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106416244
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:07 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dit zeggen de Britten er zelf over, na een aantal hits tijdens de Falkland-oorlog:

[..]

Toch een berucht wapen.
absoluut

maar dat veranderd helemaal niets aan wat ik zei
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_106416301
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

absoluut

maar dat veranderd helemaal niets aan wat ik zei
Ergo: Het is geen uitgemaakte zaak, ookal kom je met een hypermoderne carriergroup aanzetten. Dat wordt links- en rechts wel gesuggereerd.
pi_106416368
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:04 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

de kans dat ze alle 90 toestellen verliezen is mogelijk maar niet perse gezegd kan me voorstellen dat zo`n vliegdekschip niet direct zinkt en er dus wart vliegtuigen kunnen opstijgen. verder zullen ze dan nieuwe vliegdek schepen sturen en wellicht meer protectie aanbrengen als in goalkeepers en dergelijke
Ligt natuurlijk aan de schade, maar het lijkt me niet dat een carrier na een flinke hit genoeg snelheid kan ontwikkelen voor het laten opstijgen van de nog aanwezige toestellen...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  Moderator woensdag 4 januari 2012 @ 22:12:23 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106416452
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:10 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ergo: Het is geen uitgemaakte zaak, ookal kom je met een hypermoderne carriergroup aanzetten. Dat wordt links- en rechts wel gesuggereerd.
nee het is niet zonder risico

ik denk echt wel dat het een uitgemaakte zaak is
pi_106416639
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee het is niet zonder risico

ik denk echt wel dat het een uitgemaakte zaak is
Hopelijk komen we er nooit achter. ;)
  Moderator woensdag 4 januari 2012 @ 22:17:37 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106416746
daar ga ik wel vanuit ja :Y
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:19:53 #34
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106416877
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:07 schreef Chooselife het volgende:

[..]

[..]

Toch een berucht wapen.

Edit: De Amerikanen hebben ook ooit 2 impacts gehad:

[..]

Sinds de '80 is de technologie met sprongen omhoog gegaan. Kun je niet vergelijken.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_106416910
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:17 schreef sp3c het volgende:
daar ga ik wel vanuit ja :Y
Ik denk niet dat er iets gebeurt. De VS willen heus, maar kunnen het zich simpelweg niet meer permitteren. Bovendien zijn de risico's veel te groot.
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:29:30 #37
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106417373
Wel spanned weer, ff oorlogje voeren enz. Het midden-oosten is wel de lul zeg, de afgelopen 200 jaar lol.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_106417513
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:29 schreef Smoofie het volgende:
Wel spanned weer, ff oorlogje voeren enz. Het midden-oosten is wel de lul zeg, de afgelopen 200 jaar lol.
Tja als je getrouwd bent met je nichtje en overal zie je zand en soms een kameel dan moet je toch ergens je kick zoeken en dan is oorlog een aardige manier om dat te doen.
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:33:08 #39
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106417580
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:32 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Tja als je getrouwd bent met je nichtje en overal zie je zand en soms een kameel dan moet je toch ergens je kick zoeken en dan is oorlog een aardige manier om dat te doen.
Je ziet er ook torentjes met mensen met baarden :{.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_106420214
EU moves to ban Iran crude oil

http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-16418589

Terwijl

Krijg je dit . Enige wat er gebeurt is dat prijzen van brandstof in de E.U. omhoog gaan. Dan gaan mensen zeuren en wordt de schuld bij Iran gelegd.
Het is ridiculous.

Terwijl Iran heeft gezegd de Straat van Hormuz te zullen sluiten als er sancties op het land worden gelegd, wat een globale prijsexplosie van olie tot gevolg heeft.

De enigen die werkelijk van deze "sancties" profiteren zijn de mensen achter Royal Dutch Shell en Mobil en zo...

De BBC noemt het zelfs de "Iran Nuclear Crisis" ... vuile propagandistische hoeren daar.
pi_106420244
BRENT CRUDE FUTR (USD/bbl.) 113.640
  donderdag 5 januari 2012 @ 02:14:40 #42
352041 Mr.Fahrenheit
burning through the sky
pi_106425912
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:49 schreef sp3c het volgende:
ik vergat vanwege een stoorzender hier nog op te reageren dus bij deze :)

[..]

punt is dat Israel zoveel Amerikaanse steun nodig heeft om over die afstand effectief oorlog te kunnen voeren tegen Iran (of het Iraanse atoomprogramma) dat je niet echt meer van een Israelische aanval kunt spreken!

ik zie het niet gebeuren
Goed, wat betreft die afstanden geloof ik je op je blauwe (?) ogen. Heb niet genoeg kennis over de wapens van Israël om het te bevestigen danwel te ontkrachten. Vind het wel interessant, die capaciteiten van al die wapens die in dit topic besproken worden. Zal me er eens in gaan verdiepen.
  donderdag 5 januari 2012 @ 02:31:37 #43
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_106426186
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 02:14 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:

[..]

Goed, wat betreft die afstanden geloof ik je op je blauwe (?) ogen. Heb niet genoeg kennis over de wapens van Israël om het te bevestigen danwel te ontkrachten. Vind het wel interessant, die capaciteiten van al die wapens die in dit topic besproken worden. Zal me er eens in gaan verdiepen.
Je hebt weinig kennis van alles. Wat is je punt?

Je weet zelfs het verschil niet tussen mening en feit.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_106426468
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 02:31 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Je hebt weinig kennis van alles. Wat is je punt?

Je weet zelfs het verschil niet tussen mening en feit.
Je hebt met deze mening:
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2012 02:18 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Dus je bent echt niet een Iranier. Ergo je kent weinig over het land.
Al een tijdje je geloofwaardigheid verspeeld. :')
Ga lekker naar KLB of ONZ ofzo. :Y
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  donderdag 5 januari 2012 @ 03:12:40 #45
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_106426632
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 02:58 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Je hebt met deze mening:

[..]

Al een tijdje je geloofwaardigheid verspeeld. :')
Ga lekker naar KLB of ONZ ofzo. :Y
Je weet echt niet waar dat over ging. Het was een nepperd die probeerde te zeggen dat ze Iranier was.

En voor de rest ben je zelf serieus te nemen..... NOT! :W
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  donderdag 5 januari 2012 @ 07:06:10 #46
351045 Ryker
Ik werk met mensen zoals jij
pi_106427602
....uh...mr Obama.(while reading at a local kindergarten).. we've lost contact with our entire carrier group. As well as our base at Bahrain. Even our satellites cannot find a trace.....I Have no clue what's going on ..... :{

We Blame Canada _O-
Grtz, Theo
follower since 2001, active in 2011
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:45:03 #47
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_106429245
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 03:12 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Je weet echt niet waar dat over ging. Het was een nepperd die probeerde te zeggen dat ze Iranier was.

Ik was er wel bij en ik ben het met jankaas20 eens.
Zodra je de true Scotsman fallacy gebruikt is het gewoon klaar. :{w
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_106431618
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 03:12 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

nee jij bewijst weer eens dat je dommer bent dan een zak stenen... ze zei: ik ben nederlander maar heb iraanse familie :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_106443019
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:59 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Als je die Sunburn anti-ship missile pakt en die Hoot ultrasnelle torpedo, dan krijg ik een iets betere indruk van de vuurkracht van de Iraniërs.

Het lijkt er sterk op dat ze het niet moeten hebben van hun luchtmacht of aanvalswapens, maar dat ze anticiperen op een aanval cq invasie vanaf zee. Als je met je carriergroup, amfibievaartuigen en destroyers daar de straat van Hormuz binnenvaart, door die smalle geul, kan Iran heel wat schade aanrichten. Want die Sunburns kunnen ook vanaf land afgevuurd worden. En dat land is er niet ver van verwijderd.
De Argentijnen wisten tijdens de Falkland-oorlog met de Franse Exocet ook verrassend veel schade aan te richten. Laat die Sunburn nu net even iets sneller en krachtiger zijn.
Er zullen verder allicht een hoop Iraanse onderzeëers klaarliggen. Volgens mij hebben ze er recentelijk weer een aantal operationeel gemaakt. Dat is pittig verdedigen, in die smalle geul en makkelijk mikken, voor die Iraniërs.

Want wat is de situatie zodra de VS een carrier verliest? Verliezen ze dan 100 gevechtstoestellen? Kunnen ze dan opereren vanaf een vliegbasis, waar Iran binnen brandstof bereik komt te liggen?
Tijdens de Iraq oorlog vlogen B2's vanaf de US naar Iraq om de bommen te droppen en weer terug..naar de US..
en vanaf de basis in Afghanistan.. + Diego Garcia (dat is een brits eiland daar in de buurt) een carrier is natuurlijk heel handig maar die hebben ze echt niet nodig hoor om Iran uit te schakelen. een andere oplossing is om de carrier gewoon verder weg op de zee te laten en niet in de Strait of Hormuz en vanaf daar een eventuele blockade te bombarderen kost iets meer brandstof dat wel. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door RnRdude op 05-01-2012 16:34:30 ]
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:04:29 #50
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_106444930
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:26 schreef RnRdude het volgende:

[..]

Tijdens de Iraq oorlog vlogen B2's vanaf de US naar Iraq om de bommen te droppen en weer terug..naar de US..
en vanaf de basis in Afghanistan.. + Diego Garcia (dat is een brits eiland daar in de buurt) een carrier is natuurlijk heel handig maar die hebben ze echt niet nodig hoor om Iran uit te schakelen. een andere oplossing is om de carrier gewoon verder weg op de zee te laten en niet in de Strait of Hormuz en vanaf daar een eventuele blockade te bombarderen kost iets meer brandstof dat wel. :)
En vergeet de militaire bases in de buurt niet..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')