abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 januari 2012 @ 23:20:12 #201
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_106419675
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik beweer geen dingen over iets waar ik niets weet, anders zou ik wel in alle topics gaan lopen schreeuwen ofzo. Drogredenen? Geen goed onderbouwde argumenten? Waarom kwam ik in vredesnaam aanzetten met bv de val van Babylon???
Niemand schijnt dat te lezen ofzo?
Ook over evolutie zeg ik genoeg lijkt me zo he, bv met die missing links.
Over Islam hoef ik ook geen bal te weten, waarom zou ik daar ooit wat van willen weten aangezien het toch niet de waarheid is.
Als je zegt dat je God overal om je heen ziet, kijk naar de natuur dat is God, dat is een drogreden ja, dat kun je niet onderbouwen. Waarin kun je terugvinden dat dat door God gedaan is? Als we een cel vinden waar in het piepklein als een code in geschreven staat: 'Dit is het werk van Mij, de Heere, vanwege zijn complexiteit' en er is iets onmenselijks wat tot nu toe nooit gevonden is in terug te vinden, dan is er een aanwijzing en mogelijkheid dat dit inderdaad van God komt, zoiets is echter nog nooit teruggevonden. Dit zijn sprookjes.

quote:
Elemo weet over bepaalde dingen inderdaad wel wat over de Bijbel, bv over het Tyrus verhaal.
Maar in de eerder discussie die ik met hem had ivm 3-eenheid en bepaalde vertalingen sloeg hij duidelijk de plank mis en dat heb ik hem ook aangetoond.

Ali_Kannibali is niet bepaald overtuigend hoor? Je zegt het zelf al: Er zijn heel veel vraagtekens te plaatsen bij zijn opmerkingen, dat maakt het nou niet bepaald overtuigend.

Schijnbaar helpt vriendelijk doen al heel erg ofzo om wat voor onzin je ook vertelt iedereen het te laten geloven. Sorry maar heb het al vaak gezegd: Ik zeg gewoon waar het op staat, niets meer niets minder.

Over dat van die vertalingen heb ik geen kennis, ik ken namelijk geen Hebreeuws of dergelijke, dus daar ga ik mezelf niet over uitlaten.

Als iemand jou zegt dat je je hand brandt als je hem in het vuur steekt, en die persoon ondertussen voor lul en andere dingen uitscheldt als je dat zegt, zal die persoon niet echt meer behoefte hebben om te luisteren nee, dor de toon die je aanslaat. Waarom denk je dat verkopers altijd zo vriendelijk tegen je doen?

quote:
Ligt er maar aan wat niet overtuigend is? Ik sta juist heel duidelijk voor me punt en kan dit ook Bijbels ondersteunen. Ik heb geen eenlijnige visie, waar je dat vandaan haalt is me een vraag.
Als iemand met Bijbelse teksten kan komen tegen iets wat ik geloof: Van harte uitgenodigd.
Zou me leven veel makkelijker maken als ik geen JG zou zijn.
Elemo kan mij veel bijbelverzen citeren en op een vriendelijke en objectieve toon praten als ik hem PM, hij kijkt ook goed naar de werkelijkheid. Bij jou hoor ik een hoop bullshit.

quote:
Moslims ben ik inderdaad absoluut niet positief over, hele slechte ervaringen met ze heel veel keren. Daar hebben we het trouwens ook niet over. Ze gedragen zich hier in Nederland ja ook voor 90% allemaal als *** om het maar netjes te houden. Dan is het ook niet onze schuld dat ze zo belachelijk gemaakt worden vaak.

Oh ok, zelfs al als je aanname correct is, dan is het maar ok om die overige 10% te beledigen? Misselijk word ik hiervan. Je gaat nu op basis van je eigen ervaringen maar die hele bevolkingsgroep over een kam scheren? Ik vraag me trouwens af waar je langs bent geweest, als je naar een of andere radicale moskee gaat en op basis daarvan beslissen hoe moslims zijn kom je wel op zo'n conclusie uit ja. Ik weet ook niet hoeveel moslims je gesproken hebt, als het er maar 10 zijn ben je onbetrouwbaar en je kunt er geen duizenden hebben gesproken. Oftewel, jij bent onbetrouwbaar als bron, ten eerste ben jij subjectief, ten tweede geef jij alleen informatie over wat jij vindt van moslims in de buurt waar je woont, in een ander deel van het land zijn het misschien hele aardige mensen. Daarnaast hangt het ook van de etniciteit af waartoe ze behoren, zo hoor ik weleens dat Somaliërs vaker onaangenaam zijn we over mensen uit de Balkan of Turkije niet heel veel kritiek horen, het is meer andersom, vooral autochtonen blijken Turken vaak verschrikkelijk te behandelen.

quote:
Nou bedankt dat je in elk geval iets zegt dat ik nog iets weet.
Over andere onderwerpen? Ik zeg buiten dat nauwelijks iets over andere onderwerpen!
Alleen ivm evolutie nog, maar daar spreek ik geen onzin over.
Ik hou me wel degelijk bezig met evolutie, aangezien het een veel gehoord onzin verhaal is onder de mensen. Dan is het wel handig om het te kunnen weerleggen.
Gelukkig kun je heel makkelijk dingen tegen evolutie vinden op internet en heb ik in loop der jaren ook genoeg geleerd.

Je zit constant onzin over de islam uit te kramen, hou daar alsjeblieft mee op. Knap dat jij als gemiddelde gelovige even kan zeggen dat jij geen onzin over evolutie spreekt, jij weet dat dus beter dan hooggeleerde wetenschappers, waar voornamelijk evolutie-aanhangers onder zitten?
Gelukkig kun je heel makkelijk dingen voor de evolutie vinden op internet en kan ik daar in de loop der jaren genoeg van leren.

quote:
1. Ik zeg alleen maar dat Jehovah's Getuigen ontzettend erg vervolgd zijn, vrijmetselaars is ook een vrij vaag onderwerp waar veel geheimzinnigheid rond zit. Daarbij is het altijd te betwijfelen hoeveel getallen er werkelijk van vervolging zijn en niet alleen moorden.
Ik zal nog even dat citaat voor je geven:

quote:
In Mein Kampf schreef Hitler ook over de vrijmetselarij. Vrijmetselaars zouden gemeen hebben met de Joden dat bij hen het instinct om te overleven, een natuurlijk instinct van mensen, ontbrak.[24] Vrijmetselaars werden gezien als politieke dissidenten en zij werden verbannen naar concentratiekampen alwaar zij de rode driehoek van de politieke gevangenen moesten dragen.[25] Tussen de 80.000 en de 200.000 van hen werden omgebracht.[26][27] Over dit aantal bestaat geen consensus, omdat veel vrijmetselaars ook tot het Joodse volk en diverse politiek subversieve organisaties behoorden in de ogen van de Duitsers.

Ongeveer 11.300 leden van de Vrije Bijbelonderzoekers en Jehova's getuigen werden door de Duitsers geïnterneerd.[9] Deze bewegingen waren gebaseerd op het gedachtegoed van Charles Taze Russell, een verklaard Zionist.[29] Hoewel de toenmalige leider van Jehova's getuigen, Joseph Franklin Rutherford, er alles aan deed van dit stempel af te komen[30], mochten zijn inspanningen niet baten. Zij kregen een paarse driehoek als herkenningsteken op hun kampkleding.[31] In zijn totaliteit werden 6.019 Jehova's getuigen gearresteerd gedurende het bewind van het Derde Rijk.[32] Zij die dit wilden, konden, net als 'genezen' homoseksuelen, weer in vrijheid worden gesteld.[33] Tot 1938 hadden 516 Jehova's getuigen gebruikgemaakt van deze regeling, door de akte van verloochening te tekenen en werden ook daadwerkelijk vrijgelaten[34]; over het aantal tot aan het einde van de Tweede Wereldoorlog zijn geen exacte gegevens beschikbaar. Ongeveer 1.490 vonden de dood, nadat zij hadden aangegeven geen afstand te willen doen van hun overtuiging; 270 werden geëxecuteerd als gewetensbezwaarde dienstweigeraars.[9]
Jouw opmerking:

quote:
Maar slechts 2 groepen werden echt veelvuldig vervolgd:
Joden en Jehovah's Getuigen, iets wat velen niet eens weten.
Dit is dus een leugen, je zegt namelijk, maar slechts 2 groepen, waarna je Joden en Jehovah's Getuigen noemt, als je echter de statistieken erbij pakt, blijken vrijmetselaars veel veelvuldiger vervolgd te zijn dan Johovah's Getuigen. Even de vrijzinnige bijbelonderzoekers erbij geteld vormt het gehele aantal dus 11300 in vergelijking met 80000 tot 200000 vrijmetselaars, weet je wel niet hoe groot dat verschil is? Daarvan was zelfs onder die 11300 een zeer klein aantal Jehovah's Getuigen. Als bij die 80000 tot 200000 al een hoop hebben gezeten die toch niet echt vrijmetselaar waren zou die schatting veel te groot zijn geweest, je gaat namelijk geen schatting van 80000 maken als het in werkelijkheid maar 200 vrijmetselaars waren, om maar een aantal te noemen..... Nu jij weer.

Overigens, zo vaag en geheimzinnig is het niet meer.... heb pas een loge bezocht, waren heel open over zichzelf.

quote:
2. Islam satanisch ja, de Bijbel leert dat de andere religies deel zijn van Babylon, de grote hoer.
Onder leiding van Satan om mensen te misleiden. Dus val daar niet mij over aan maar de Bijbel.
De Bijbel beloofd dat Gods koninkrijk binnen niet al te lange tijd zal gaan regeren, dus idd zal valse religie niet lang blijven bestaan. Maar door mensen handen ofzo verdwijnt het niet nee.
Je kunt vanuit de Bijbel beargumenteren dat de Islam satanisch is ja en islamieten zeggen weer dat de Bijbel vervalst is. Wie heef er gelijk? Jij vertegenwoordigt hier de Bijbel dus dan moet je ook de plicht dragen om daarop aangevallen te kunnen worden als er dingen in staan die misschien niet kloppen, jij verbindt jezelf namelijk met de Bijbel.

quote:
3. Er is geen bewijs voor evolutie, je verwart nogmaals micro met macro.
Macro hangt aan losse draadjes, lees bv de vele argumenten die alleen al in dit topic genoemd worden.

Ik meen mezelf juist te herinneren dat er tussen micro en macro in de praktijk geen verschil is, gebaseerd op een site die creationisten argumenten ontkracht. Leg maar uit waarom er wel een verschil tussen zit, of ik heb het misschien verkeerd onthouden.

quote:
Nee op dit forum idd niet. Ik verdedig alleen me geloof hier en dat is positief dacht ik zo.
bijbel en God onder de aandacht brengen, vaak hard nodig.
Buiten het forum ben ik absoluut niet ver van overtredingen, elk mens maakt fouten en begaat zondes.
Dus van de Bijbel mag ik ook op een onaardige toon praten? Cool, dus je kunt gewoon als onaardig persoon een goed navolgend Christen zijn? Zegt Jezus dat ook ergens in de Bijbel?

quote:
Haha? Sinds wanneer gaat het steeds beter met de wereld? Die bewering heb ik echt nog nooit gehoord hoor. Ziektes, oorlogen, natuurrampen en hongersnoden vieren hoogtij dagen tegenwoordig. Deze hele wereld is naar de ......(vul zelf maar in)
Moorden elkaar niet dagelijks meer uit? Haha bekijk jij de moord cijfers maar eens, ik ken de cijfers niet maar er wordt echt wel elke dag(wellicht elke minuut/seconde) iemand vermoordt.
Onder God zouden mensen volgens de Bijbel eeuwig leven, er zou vrede zijn, geen tranen en pijn, geen dood meer. Das toch wel ff stuk beter he.
Ja, alleen jammer dat sprookjes niet echt uit kunnen komen vaak. Naja, er zit nogal verschil in de moord cijfers ja, tegenwoordig wordt er in West-Europa relatief weinig gemoord in vergelijking met vroegere tijden. De mens volgt niet meer blind de kerk na, de meesten tenminste. We gaan niet meer op kruistochten, omdat onder andere Immanuel Kant ons heeft laten inzien dat dit domheid is en naïef.

quote:
Satan gebruikt evolutie op een sluwe manier ja, hij manipuleert het allemaal zo in die theorie dat het er wel wat op lijkt. Groot punt is bv onderscheiding tussen micro en macro, de meesten kennen dat helemaal niet! Daardoor is grootste publiek blind hiervoor, alleen omdat hoge mensjes roepen evolutie is waar.
Hoezo groepsgedrag? Leiders volgen?
Dat vind ik dan dom van God, dat die dat Satan laat doen. Zo kan hij toch nooit mensen naar zichzelf toe leiden? :')
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  woensdag 4 januari 2012 @ 23:34:27 #202
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_106420322
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Vandaar dat de Bijbel wel geschreven is in 1 geheel(de boeken dan he)
en dat er helemaal geen toevoegingen zijn gevonden(geen ander taalgebruik/taal of wat ook).
Maar gewoon teksten die altijd bij elkaar stonden.

Nogmaals zoals heel vaak gezegd: Al die profetien, dat is absoluut geen mensen werk.

Waarom zit je hier precies het tegenovergestelde te zeggen van de werkelijkheid. Sorry hoor maar ik lees weleens wat in de Bijbel en het meest opvallende is het verschil in taalgebruik in de verschillende boeken. Of wil je zeggen dat het Oude Testament net zo is geschreven als het Nieuwe Testament? Zo is er aantoonbaar verschil in het taalgebruik van de verschillende brieven die in de Bijbel staan. De Bijbel is ook geen netjes geheel dat er al was, die boeken zijn in de loop der tijd geschreven, komen uit verschillende tijden en zijn gewoon samengesteld waarbij de kerk even heeft beslist welke boeken eruit gegooid moesten worden en welke erin. Beetje vreemd he dit? Noem eens wat profetieën en bijgevoegd bewijs alsjeblieft.

quote:
Ja leuk en bekend punt, dat er iets Goddelijks in ons zit en een verlangen.
Laat ze dat eerst maar eens bewijzen, zullen altijd aannames blijven.

Ja leuk en bekend punt dat er iets Goddelijks buiten ons zit en een verlangen daar naartoe.
Laat ze dat eerst maar eens bewijzen, zullen altijd aannames blijven.

quote:
Nee dat is niet waar hoor.
Bv: De vraag is: Hoeveel is 100+115+356.
A= 571
B=561
C=591
D=572

De andere antwoorden lijken er wel erg op, maar als je rekent is het gewoon 100% zeker dat het A is, dan hoef je niet te kijken wat voor misleidends er staat in de rest. Zelfde principe werkt ook voor andere soort vragen dan rekensommen.
Ja, het enige probleem is dat geloof geen wiskunde is. Wiskunde is exact, geloof niet, geloof is menselijk. Zelfde principe werkt helemaal niet voor ander soort vragen dan rekensommen, omdat andere vragen soms heel moeilijk te beantwoorden zijn bij meerkeuzevragen waarbij sommigen zo misleidend zijn dat ze allemaal kunnen kloppen in feite, waarbij het er maar vanaf hangt hoe je redeneert.

quote:
Nee ik verspreid helemaal geen leugens want dat zou compleet in strijd zijn met wat ik hier juist vertel: De Bijbel en God.
Kan zijn dat ik af en toe een kleine verspreking ofzo heb gemaakt in te snel denken/typen enzo.
Maar niemand heeft nog ene leugen van me bekend gemaakt ofzo, of iets vreemds ofzo.
Dus het zal wel niet he!
Ok, hou dan je mond over de islam, daarover verspreidt je namelijk leugens.
Dat is ook geen kleine verspreking, dat zijn grove fouten. Maar aangezien de Bijbel de waarheid in pacht heeft hoef je je daarin niet te verdiepen toch en kun je wel even zeggen dat de islam waardeloos is, dat moslims belachelijk zijn en dat er achterlijke geluiden uit minaretten komen, die overigens heel moeilijk te produceren zijn?
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_106420919
De bijbel is enkel 'als geheel geschreven' als je ENORM veel fantasie gebruikt en de self fulfilling profetieën verheerlijkt. Mensen die opgegroeid zijn met de bijbel vinden dat echter zeer moeilijk om toe te geven omdat ze van kindsbeen af zijn opgegroeid met de doctrines over de 'waarheid van de bijbel'.
Alpha kenny one
  donderdag 5 januari 2012 @ 00:11:52 #204
362645 Elemo
sola gratia
pi_106422207
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:44 schreef bianconeri het volgende:
Elemo weet over bepaalde dingen inderdaad wel wat over de Bijbel, bv over het Tyrus verhaal.
Maar in de eerder discussie die ik met hem had ivm 3-eenheid en bepaalde vertalingen sloeg hij duidelijk de plank mis en dat heb ik hem ook aangetoond.
Ik heb jou heel duidelijk aangetoond dat de bijbel van Jehovah's Getuigen vertaalfouten bevat. Nota bene vanuit de grondtekst, vertaald en al. Hier deed je toen een beetje lacherig over, je hebt verder helemaal niets aangetoond.
Ik heb ook nog steeds geen antwoord op de vraag wat je ervan vindt dat Jehovah's Getuigen bewust de bijbel op zo'n manier verdraaien. Blijkbaar vind je het wel kunnen.

Je zegt wel telkens "als ik het verkeerd heb, laat maar zien dan!" maar als iemand dat doet dan doe je er verder niks mee en ga je een beetje kinderachtig doen en alles negeren.
Wel grappig om te zien dat je telkens doet alsof je dat allemaal weerlegd hebt, het knaagt dus toch een beetje.

quote:
Vandaar dat de Bijbel wel geschreven is in 1 geheel(de boeken dan he)
en dat er helemaal geen toevoegingen zijn gevonden(geen ander taalgebruik/taal of wat ook).
Komende van iemand die bij een sekte zit en een specifieke vertaling gebruikt van die sekte die vol toevoegingen en veranderingen zit vind ik dit wel een héél riskante uitspraak.

quote:
Satan gebruikt evolutie op een sluwe manier ja, hij manipuleert het allemaal zo in die theorie dat het er wel wat op lijkt.
Satan gebruikt evolutie? Je maakt hopelijk een grapje... Is dit ook weer iets specifieks van Jehovah's Getuigen?

quote:
Simpelweg omdat ze het niet kunnen uitleggen en begrijpen, erg triest voor ze eigenlijk.
+
quote:
Dat is simpelweg iets wat voor ons totaal niet te begrijpen is!!
Zie je wel wat je doet in deze twee uitspraken?

@MetalIsAwesome:

quote:
Maar slechts 2 groepen werden echt veelvuldig vervolgd:
Joden en Jehovah's Getuigen, iets wat velen niet eens weten.
Heeft hij dit écht gezegd?! Dat is niet alleen verschrikkelijk dom en onwaar, maar gewoonweg schandalig.
Om zo'n positie van vervolging te misbruiken om je standpunt kracht bij te zetten is wel 1 van de laagste dingen die je doen kunt, wat walgelijk zeg.
Elemosynarius
pi_106423670
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:11 schreef TerryStone het volgende:
Achja, dingen claimen zonder onderbouwing, argumenten negeren, weglopen van de discussie wanneer je weer eens klemgeluld bent en mensen persoonlijk aanvallen, posten met een arrogante, betweterige en lacherige manier is ok als jij het doet, maar voor de critici geldt een andere standaard... fucktard.
Ik was leugenachtig stuk vreten vergeten inderdaad.
pi_106429131
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:11 schreef bianconeri het volgende:
Oerknal? haha
Je arrogantie in combinatie met je (moedwillige?) domheid is soms stuitend, Bianconeri. Jammer dat je je weg zoekt in extreem gedachtengoed, maar het is ondertussen wel duidelijk dat "discussie" met jou weinig zin heeft :) Wat dat betreft zijn internetfora niet geschikt voor dit soort gesprekken. Je kunt veel makkelijker om de soep heen blijven draaien en antwoorden van anderen negeren.
pi_106431424
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:20 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[quote]
Als je zegt dat je God overal om je heen ziet, kijk naar de natuur dat is God, dat is een drogreden ja, dat kun je niet onderbouwen. Waarin kun je terugvinden dat dat door God gedaan is? Als we een cel vinden waar in het piepklein als een code in geschreven staat: 'Dit is het werk van Mij, de Heere, vanwege zijn complexiteit' en er is iets onmenselijks wat tot nu toe nooit gevonden is in terug te vinden, dan is er een aanwijzing en mogelijkheid dat dit inderdaad van God komt, zoiets is echter nog nooit teruggevonden. Dit zijn sprookjes.
Iets wat je niet kunt onderbouwen?
Verdiep jij je dan eerst maar eens in de wonderen van de natuur, hoe de dieren en wij bv zelf in elkaar zitten. Leuk hulpmiddel hebben we bv in onze tijdschriften staan, laat hele mooie bijzondere dingen zien over bepaalde dieren(bv de specht laatst).

Alleen het dna bv is al iets super bijzonders, zoiets kleins met eigenlijk zo weinig verschillende dingen(a, t, g en c) terwijl daar alles mee bepaald wordt. Dat is al zo'n wonder vd natuur.

quote:
Over dat van die vertalingen heb ik geen kennis, ik ken namelijk geen Hebreeuws of dergelijke, dus daar ga ik mezelf niet over uitlaten.
Niemand hier heeft echt kennis van Hebreeuws e.d.
Maar hier valt meer dan genoeg over te vinden, en de dingen die Elemo bv aanhaalde met dat [andere] daar heb je alleen een beetje Nederlandse grammatica voor nodig en wat logica om het te begrijpen.

quote:
Als iemand jou zegt dat je je hand brandt als je hem in het vuur steekt, en die persoon ondertussen voor lul en andere dingen uitscheldt als je dat zegt, zal die persoon niet echt meer behoefte hebben om te luisteren nee, dor de toon die je aanslaat. Waarom denk je dat verkopers altijd zo vriendelijk tegen je doen?
Ik ben geen verkoper en de boodschap die wij brengen is ook niet altijd positief.
Die boodschap kan pijnlijk en confronterend zijn voor mensen.
Ik scheld ook helemaal niemand uit, dat zul je mij niet zo zien doen.
Al ben ik wel iemand die hard tegen iemand praat en niet als een mietje.
Het gaat om de inhoud van de boodschap en niet hoe het er uit ziet!

[quote
Elemo kan mij veel bijbelverzen citeren en op een vriendelijke en objectieve toon praten als ik hem PM, hij kijkt ook goed naar de werkelijkheid. Bij jou hoor ik een hoop bullshit. [/quote]

Toen wij het over het hele nog geldig zijn van de Wet hadden, toen gaf ik jouw ook vriendelijk een reactie en reageerde ik gewoon inhoudelijk en haalde gewoon verzen aan.
Als iemand serieus interesse toont dan geef ik gewoon waar om gevraagd wordt.

quote:
Oh ok, zelfs al als je aanname correct is, dan is het maar ok om die overige 10% te beledigen? Misselijk word ik hiervan. Je gaat nu op basis van je eigen ervaringen maar die hele bevolkingsgroep over een kam scheren? Ik vraag me trouwens af waar je langs bent geweest, als je naar een of andere radicale moskee gaat en op basis daarvan beslissen hoe moslims zijn kom je wel op zo'n conclusie uit ja. Ik weet ook niet hoeveel moslims je gesproken hebt, als het er maar 10 zijn ben je onbetrouwbaar en je kunt er geen duizenden hebben gesproken. Oftewel, jij bent onbetrouwbaar als bron, ten eerste ben jij subjectief, ten tweede geef jij alleen informatie over wat jij vindt van moslims in de buurt waar je woont, in een ander deel van het land zijn het misschien hele aardige mensen. Daarnaast hangt het ook van de etniciteit af waartoe ze behoren, zo hoor ik weleens dat Somaliërs vaker onaangenaam zijn we over mensen uit de Balkan of Turkije niet heel veel kritiek horen, het is meer andersom, vooral autochtonen blijken Turken vaak verschrikkelijk te behandelen.
Ik scheer ze ook niet allemaal over 1 kam, ik ken ook wel vriendelijke versies.
Maar de meerderheid is gewoon bagger, zeker de moslim jeugd is walgelijk en dat valt door niemand te ontkennen. Daar kun je gewoon niet meer langslopen normaal.
Ik denk dat de moslims in dit deel van het land(noorden) vriendelijker zijn dan die gekken bv in A'dam hoor.

En nee gaat met name over marokkanen en turken. Actie vraagt om reactie, daarom worden marokkanen en turken aangepakt wellicht. Waar ik me absoluut vanaf hou hoor!!

quote:
Je zit constant onzin over de islam uit te kramen, hou daar alsjeblieft mee op. Knap dat jij als gemiddelde gelovige even kan zeggen dat jij geen onzin over evolutie spreekt, jij weet dat dus beter dan hooggeleerde wetenschappers, waar voornamelijk evolutie-aanhangers onder zitten?
Gelukkig kun je heel makkelijk dingen voor de evolutie vinden op internet en kan ik daar in de loop der jaren genoeg van leren.
Ik zeg helemaal niets over de islam, alleen dat meerderheid vreselijk is.
Over evolutie weet ik zeker wel wat ja, ik zeg toch ook niet dat ik meer weet dan een hooggeleerde wetenschapper? Die zijn hier op forum sowieso al niet, en ook onder die hoge mannetjes is genoeg tegenstand tegen evolutie. Dus je punt mis ik een beetje.

Idd! Google alleen al op: bewijzen tegen evolutie en je vind duidelijk zooi genoeg.

quote:
Dit is dus een leugen, je zegt namelijk, maar slechts 2 groepen, waarna je Joden en Jehovah's Getuigen noemt, als je echter de statistieken erbij pakt, blijken vrijmetselaars veel veelvuldiger vervolgd te zijn dan Johovah's Getuigen. Even de vrijzinnige bijbelonderzoekers erbij geteld vormt het gehele aantal dus 11300 in vergelijking met 80000 tot 200000 vrijmetselaars, weet je wel niet hoe groot dat verschil is? Daarvan was zelfs onder die 11300 een zeer klein aantal Jehovah's Getuigen. Als bij die 80000 tot 200000 al een hoop hebben gezeten die toch niet echt vrijmetselaar waren zou die schatting veel te groot zijn geweest, je gaat namelijk geen schatting van 80000 maken als het in werkelijkheid maar 200 vrijmetselaars waren, om maar een aantal te noemen..... Nu jij weer.
Zoals ik al zei is alles rond vrijmetselaars in nevelen gehuld, je hebt bv ook net als met de heksenjacht vele aannames en mensen die gewoon maar vermoord werden.
En bv bij Jehovah's Getuigen gaat het over aantallen in 1938, tijdense en na oorlog niets over bekend.

quote:
Je kunt vanuit de Bijbel beargumenteren dat de Islam satanisch is ja en islamieten zeggen weer dat de Bijbel vervalst is. Wie heef er gelijk? Jij vertegenwoordigt hier de Bijbel dus dan moet je ook de plicht dragen om daarop aangevallen te kunnen worden als er dingen in staan die misschien niet kloppen, jij verbindt jezelf namelijk met de Bijbel.
Ik draag die aanvallen ook gerust hoor, en zal ze dan weerleggen.
Echter niemand haalt ja iets tegen de Bijbel aan?
Die ene vent probeerde het met Tyrus, maar werd door mijzelf en Elemo al duidelijk weerlegd.
De Bijbel is makkelijk aan de historie te koppelen hoor, het hele verslag klopt gewoon.
Profetien werden bv vervuld in Jezus, niet in iemand anders.

quote:
Ik meen mezelf juist te herinneren dat er tussen micro en macro in de praktijk geen verschil is, gebaseerd op een site die creationisten argumenten ontkracht. Leg maar uit waarom er wel een verschil tussen zit, of ik heb het misschien verkeerd onthouden.
Je kent de woorden micro en macro wellicht wel? (klein en groot simpel gezegd).
Micro evolutie is dat een soort zichzelf aanpast bv aan de situatie(jagers en omgeving bv).
Macro evolutie betekend dat een soort een compleet nieuwe soort wordt(zoals volgens de fantasie verhalen een aap een mens werd).

quote:
Dus van de Bijbel mag ik ook op een onaardige toon praten? Cool, dus je kunt gewoon als onaardig persoon een goed navolgend Christen zijn? Zegt Jezus dat ook ergens in de Bijbel?
Wie zegt dat ik onaardig praat? Nogmaals: Ik zeg gewoon waar het op staat!
Als iemand compleet faalt op een onderwerp dan zeg ik dat gewoon.
Dat is niet direct onaardig, we zijn geen baby's onderling meer hoor.

quote:
Ja, alleen jammer dat sprookjes niet echt uit kunnen komen vaak. Naja, er zit nogal verschil in de moord cijfers ja, tegenwoordig wordt er in West-Europa relatief weinig gemoord in vergelijking met vroegere tijden. De mens volgt niet meer blind de kerk na, de meesten tenminste. We gaan niet meer op kruistochten, omdat onder andere Immanuel Kant ons heeft laten inzien dat dit domheid is en naïef.
Nee gelukkig volgen velen die satanische kerken niet meer na!
Kruistochten zijn bv gewoon hilarisch, aangezien de Bijbel oorlog enzo verbiedt.

quote:
Dat vind ik dan dom van God, dat die dat Satan laat doen. Zo kan hij toch nooit mensen naar zichzelf toe leiden? :')
Jawel hoor. Mensen die door die sluier van Satan heen kijken wel!
Mensen die er duidelijk onderzoek naar instellen, spijtig genoeg zijn dat maar weinigen.
Dat zegt al genoeg over Satan.

Maar daar zit allemaal gewoon veel meer achter met de strijdvraag en alles.
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:25:28 #208
362645 Elemo
sola gratia
pi_106431856
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:10 schreef bianconeri het volgende:
Niemand hier heeft echt kennis van Hebreeuws e.d.
Spreek aub voor jezelf.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:10 schreef bianconeri het volgende:
Maar hier valt meer dan genoeg over te vinden, en de dingen die Elemo bv aanhaalde met dat [andere] daar heb je alleen een beetje Nederlandse grammatica voor nodig en wat logica om het te begrijpen.
Nee je hebt om die verkeerde vertalingen te begrijpen de leer van Jehovah's Getuigen nodig. De tekst is zo veranderd dat het de enige manier wordt om het uit te leggen, en dat was precies mijn punt. Maar je ziet het niet.
Elemosynarius
pi_106431887
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:34 schreef MetalIsAwesome het volgende:

Waarom zit je hier precies het tegenovergestelde te zeggen van de werkelijkheid. Sorry hoor maar ik lees weleens wat in de Bijbel en het meest opvallende is het verschil in taalgebruik in de verschillende boeken. Of wil je zeggen dat het Oude Testament net zo is geschreven als het Nieuwe Testament? Zo is er aantoonbaar verschil in het taalgebruik van de verschillende brieven die in de Bijbel staan. De Bijbel is ook geen netjes geheel dat er al was, die boeken zijn in de loop der tijd geschreven, komen uit verschillende tijden en zijn gewoon samengesteld waarbij de kerk even heeft beslist welke boeken eruit gegooid moesten worden en welke erin. Beetje vreemd he dit? Noem eens wat profetieën en bijgevoegd bewijs alsjeblieft.
Ja er is verschil tussen de verschillende schrijvers! Maar binnen een bepaald stukje zelf zijn niet ineens vage verschillen!

Ik herhaal voor de 100e keer:
De val van Babylon. Ver van te voren voorspeld dat het zou gebeuren, op welke manier de stad viel en door wie(zelfs bij naam).

quote:
Ja, het enige probleem is dat geloof geen wiskunde is. Wiskunde is exact, geloof niet, geloof is menselijk. Zelfde principe werkt helemaal niet voor ander soort vragen dan rekensommen, omdat andere vragen soms heel moeilijk te beantwoorden zijn bij meerkeuzevragen waarbij sommigen zo misleidend zijn dat ze allemaal kunnen kloppen in feite, waarbij het er maar vanaf hangt hoe je redeneert.
Datzelfde principe werkt wel degelijk voor andere zaken!

Dan verzin ik wel even wat: Je hebt je erg verdiept in WO II en weet er praktisch alles van.
De vraag is dan bv: Hoeveel Duitse manschappen vielen Stalingrad aan in 1942/1943?
A: 850.000 (wikipedia snel ff erbij)
B:750.000
C: 1,7 miljoen(was het aantal russen, kun je verwarren)
D: 855.000

Je weet dat het 850.000 is, dat weet je gewoon omdat je je verdiept hebt.
Ga je dan verder kijken? Nee zeker niet.

Als je de waarheid al zeker weten gevonden hebt, onomstotelijk.
Dan ga je niet verder zoeken maar je meer en meer verdiepen in die waarheid!
Zelfde geldt voor het geloof.

quote:
Ok, hou dan je mond over de islam, daarover verspreidt je namelijk leugens.
Dat is ook geen kleine verspreking, dat zijn grove fouten. Maar aangezien de Bijbel de waarheid in pacht heeft hoef je je daarin niet te verdiepen toch en kun je wel even zeggen dat de islam waardeloos is, dat moslims belachelijk zijn en dat er achterlijke geluiden uit minaretten komen, die overigens heel moeilijk te produceren zijn?
Ik verspreid geen leugens over de Islam.
Grove fouten? Wat is dat nou voor onzin dan? Ik zeg alleen maar dat de meeste moslims aparte figuren zijn, heel aggresief altijd.
Die geluiden zijn toch ook belachelijk of niet dan, moeten ze met die rommel de Nederlandse steden verpesten? Laat ze die dingen lekker in Moslim land plaatsen en niet midden in onze wijken. Wij gaan toch ook geen grote toren plaatsen en in alle steden muziek draaien ofzo.
pi_106431957
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:25 schreef Elemo het volgende:

[..]

Spreek aub voor jezelf.

[..]

Nee je hebt om die verkeerde vertalingen te begrijpen de leer van Jehovah's Getuigen nodig. De tekst is zo veranderd dat het de enige manier wordt om het uit te leggen, en dat was precies mijn punt. Maar je ziet het niet.
Oh ja jij bent zeker een Hebreeuwse super deskundige, nou fantastisch.
En dat met die ''foute'' vertalingen die je hebt aangehaald, lekker gewoon ergens weg geplukt en er zelf maar wat bij verzonnen.

Waarom reageer jij nooit op de reacties die ik INHOUDELIJK daarop geef?

Dat zoals jij het vreemd genoeg wil uitleggen zou moeten betekenen dat:
Jezus God heeft geschapen(Terwijl Bijbel duidelijk leert dat God geen begin heeft).
Dat Jezus zichzelf geschapen heeft(Terwijl hij de eerstgeborene is en zichzelf zeker toen hij nog niet bestond al schiep).
pi_106432196
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:11 schreef Elemo het volgende:

Ik heb jou heel duidelijk aangetoond dat de bijbel van Jehovah's Getuigen vertaalfouten bevat. Nota bene vanuit de grondtekst, vertaald en al. Hier deed je toen een beetje lacherig over, je hebt verder helemaal niets aangetoond.
Ik heb ook nog steeds geen antwoord op de vraag wat je ervan vindt dat Jehovah's Getuigen bewust de bijbel op zo'n manier verdraaien. Blijkbaar vind je het wel kunnen.
Haha met je [zoon] en [andere] zeker?
Ik heb je allang aangetoond dat die verhalen totaal niet kloppen, niet met de rest van de Bijbel en niet met de logica. Postje hiervoor nog gezegd.

Jehovah's Getuigen passen alleen af en toe het aan als het ter verduidelijking is.
Maar altijd tussen [ ] om dit aan te tonen. Nergens wordt iets veranderd wat de betekenis zou veranderen. Ps: allang op gereageerd hoor.

quote:
Je zegt wel telkens "als ik het verkeerd heb, laat maar zien dan!" maar als iemand dat doet dan doe je er verder niks mee en ga je een beetje kinderachtig doen en alles negeren.
Wel grappig om te zien dat je telkens doet alsof je dat allemaal weerlegd hebt, het knaagt dus toch een beetje.
Ik heb allang laten zien dat jij verkeerd zat met je [andere] Jij wilt dat maar niet accepteren.

quote:
Komende van iemand die bij een sekte zit en een specifieke vertaling gebruikt van die sekte die vol toevoegingen en veranderingen zit vind ik dit wel een héél riskante uitspraak.
De discussie over een sekte is allang gevoerd, JG zijn geen sekte.
Dus voordat je onzin praat graag ff onderzoeken wat een sekte is(kijk bv maar ik dacht ergens op 1e pagina's van dit topic)

quote:
Satan gebruikt evolutie? Je maakt hopelijk een grapje... Is dit ook weer iets specifieks van Jehovah's Getuigen?
Nee, iets uit de Bijbel.
Of wat wil je dan zeggen? Dat God van een aap een mens gemaakt heeft zeker?
Ja grapje zeker.

quote:
Heeft hij dit écht gezegd?! Dat is niet alleen verschrikkelijk dom en onwaar, maar gewoonweg schandalig.
Om zo'n positie van vervolging te misbruiken om je standpunt kracht bij te zetten is wel 1 van de laagste dingen die je doen kunt, wat walgelijk zeg.
Wow wat een schande, sodeju wat erg zeg!! Het lijkt wel of er een atoombom op NY valt zo erg is het zeg. Sodeju zeg.
Heeft niets te maken met standpunt kracht bijzetten hoor ventje.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:46 schreef falling_away het volgende:
De bijbel is enkel 'als geheel geschreven' als je ENORM veel fantasie gebruikt en de self fulfilling profetieën verheerlijkt. Mensen die opgegroeid zijn met de bijbel vinden dat echter zeer moeilijk om toe te geven omdat ze van kindsbeen af zijn opgegroeid met de doctrines over de 'waarheid van de bijbel'.
Ik ben er dus niet van kindsbeen mee opgegroeid, dus dat zou al niet opgaan hoor.

Je hebt totaal geen fantasie voor de Bijbel nodig hoor,
het is door vele schrijvers geschreven en toch is alles in overeenstemming met elkaar.
Het is 1 geheel niet omdat het door 1 geschreven is op het zelfde tijdstip.
Maar omdat het geheel door God geinspireerd is, valt allemaal onder de heilige schriften.

Daarover zegt de Bijbel dus dat het allemaal geinspireerd is.
pi_106432229
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 09:38 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Je arrogantie in combinatie met je (moedwillige?) domheid is soms stuitend, Bianconeri. Jammer dat je je weg zoekt in extreem gedachtengoed, maar het is ondertussen wel duidelijk dat "discussie" met jou weinig zin heeft :) Wat dat betreft zijn internetfora niet geschikt voor dit soort gesprekken. Je kunt veel makkelijker om de soep heen blijven draaien en antwoorden van anderen negeren.
Wat is er nou extreem aan mijn gedachtengoed?

Omdat ik jullie zo geliefde evolutie als onwaar bestempel? Terwijl vele wetenschappers dat ook al doen.
Omdat ik lach om de oerknal?
pi_106432343
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Omdat ik jullie zo geliefde evolutie als onwaar bestempel? Terwijl vele wetenschappers dat ook al doen.
In het begin kon ik je vastberadenheid nog wel waarderen, maar nu begint het mijn inziens toch een gevaarlijke obsessie van je te worden.
pi_106432636
Je vertoond de eigenschappen van een psychopaat.

-De gemiddelde psychopaat spreekt twee keer zo lang als een gewoon mens (bijvoorbeeld) over eten en haalt veel meer details aan over bereiding, tekstuur en smaak.

- Psychopaten hechten veel belang aan bezit en materiële dingen en zullen eindeloos vertellen over wat ze allemaal bezitten en hoe bijzonder hun bezittingen zijn.

- Sterk opgeblazen gevoel van eigenwaarde. Het zijn opscheppers die een veel te positieve inschatting hebben van hun talenten en vaardigheden.

- Pathologisch liegen.
Psychopaten zijn notoire leugenaars die er meestal geen enkele moeite mee hebben als ze worden betrapt op een leugen. Ze hebben overal een excuus of reden voor en willen nog wel eens iets op 'erewoord beloven', ook al blijkt dat erewoord haast nooit wat waard te zijn.

- Kil/gebrek aan empathie.
In al hun gedragingen tonen psychopaten weinig respect voor de rechten, gevoelens en hetwel zijn van anderen. Ze beschouwen andere mensen als potentiele slachtoffers die te manipuleren zijn en beschouwen zichzelf als de belangrijkste persoon die er is.

- Gladde prater/oppervlakkige charme.
Het prototype psychopaat is oppervlakkig in het contact met anderen. Psychopaten vertellen vaak sterke verhalen, en proberen zich beter voor te doen dan ze zijn, waarbij ze vaak wel charmant overkomen.

Kan aan mij liggen maar je komt aardig in de buurt, hopelijk heb je geen wapenvergunning of een auto.
pi_106432654
quote:
Ja er is verschil tussen de verschillende schrijvers! Maar binnen een bepaald stukje zelf zijn niet ineens vage verschillen!

Ik herhaal voor de 100e keer:
De val van Babylon. Ver van te voren voorspeld dat het zou gebeuren, op welke manier de stad viel en door wie(zelfs bij naam).
Weet je niet dat Genesis (een boek dat zogenaamd door Mozes zou zijn geschreven) door meerdere mensen geschreven is? Men denkt dat er zeven verschillende groepen aan gewerkt hebben, maar dat zie je niet meer doordat men dezelfde termen gebruikt, zoals voor God. Terwijl men zeven verschillende namen voor God gebruikt heeft. Dat zijn vage verschillen, zoals jij dat noemt. Natuurlijk, als je de Nederlandse vertaling erbij pakt, dan zie je dat niet meer.
De val van Babylon, is dat misschien niet NA de val van Babylon geschreven? Ik weet namelijk dat de wetenschap veel bijbelteksten jonger inschat dan de Joden en Christenen. Of dat hierbij het geval is, dat weet ik natuurlijk niet.

quote:
Datzelfde principe werkt wel degelijk voor andere zaken!

Dan verzin ik wel even wat: Je hebt je erg verdiept in WO II en weet er praktisch alles van.
De vraag is dan bv: Hoeveel Duitse manschappen vielen Stalingrad aan in 1942/1943?
A: 850.000 (wikipedia snel ff erbij)
B:750.000
C: 1,7 miljoen(was het aantal russen, kun je verwarren)
D: 855.000

Je weet dat het 850.000 is, dat weet je gewoon omdat je je verdiept hebt.
Ga je dan verder kijken? Nee zeker niet.

Volgens mij moet je nog leren vergelijken, weer slaat het nergens op. Wiskunde is wat anders dan geloof. Je gaat ervan uit dat iets waar is, en de rest leg je dan naast je neer. Dat heeft niks te maken met dingen waar iedereen van uit gaat. Of met iets dat je uit kan rekenen. Zoals jij doet krijg je een steeds nauwere blikveld, en ja dan kan de waarheid weleens kwaad aangedaan worden.

quote:
Ik verspreid geen leugens over de Islam.
Grove fouten? Wat is dat nou voor onzin dan? Ik zeg alleen maar dat de meeste moslims aparte figuren zijn, heel aggresief altijd.
Die geluiden zijn toch ook belachelijk of niet dan, moeten ze met die rommel de Nederlandse steden verpesten? Laat ze die dingen lekker in Moslim land plaatsen en niet midden in onze wijken. Wij gaan toch ook geen grote toren plaatsen en in alle steden muziek draaien ofzo.
Wat een belachelijke generalisering van een groep minderheden. Met dit soort dingen moet je echt oppassen. Moslims zijn net zulke mensen als jij en ik. En ook zeker niet altijd agressief. Heb je de Pelgrims Code niet gezien? Die mensen waar ze bij logeerden waren vaak Moslims en echt niet agressief. Hier worden ze agressief gemaakt, omdat ze geen werk krijgen. En dan gaan mensen samenkomen en komt het haantjesgedrag naar boven.
De geluiden van Moskeeen zijn belachelijk? Wat denk je van de kerkklokken iedere zondag om acht uur? Dat gebeurd veel vaker en in alle steden en dorpen. En jullie gaan geen grote toren plaatsen? Maar toen het Christendom in opmars was, moest er wel in elke stad en dorp een kerk komen. Dat is hetzelfde als een moskee.
pi_106432686
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Vooral omdat je zaken zegt die aantoonbaar onjuist zijn of hopeloos generalizerend en/of ongenuanceerd, en je het in veel gevallen verdomt om er fatsoenlijke onderbouwing of bronvermelding voor te geven. Daarbij reageer je in mijn ogen, maar dat is persoonlijk, op een arrogante en hautaine manier die Christen-onwaardig is. :)

Over evolutie zal ik weinig zeggen; ik ben geen bioloog. Over de oerknal kan ik als fysicus veel meer zeggen, en als je daar es een stevige en inhoudelijke discussie (dus wetenschappelijk, niet religieus!) over wilt voeren, dan vind ik dat prima :)
pi_106432822
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:35 schreef bianconeri het volgende:

Nee, iets uit de Bijbel.
Of wat wil je dan zeggen? Dat God van een aap een mens gemaakt heeft zeker?
Ja grapje zeker.

Prediker is al eerder aangehaald:

quote:
Ik zei tegen mezelf dat God de mensen heeft bevoorrecht: ze beseffen dat ze als de dieren zijn. Niet meer dan de dieren zijn ze, 19 want de mensen en de dieren treft hetzelfde lot. Zoals een dier sterft, zo sterft ook een mens; ze delen in dezelfde adem. Dat is hun beider lot. Een mens is niet beter af dan een dier, want alles is leegte. 20 Alles gaat naar dezelfde plaats, alles is uit stof ontstaan en alles keert terug tot stof. 21 Wie zal ooit weten of de adem van een mens naar boven opstijgt en die van een dier afdaalt naar de aarde?
Als je dan toch teksten letterlijk wilt nemen, be my guest :)
pi_106432880
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:54 schreef Haushofer het volgende:

[quote]Prediker is al eerder aangehaald:
Als je dan toch teksten letterlijk wilt nemen, be my guest :)
Ik mis je punt compleet. Er staat dat mensen dieren zijn, ja en?

[/quote]
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:50 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Vooral omdat je zaken zegt die aantoonbaar onjuist zijn of hopeloos generalizerend en/of ongenuanceerd, en je het in veel gevallen verdomt om er fatsoenlijke onderbouwing of bronvermelding voor te geven. Daarbij reageer je in mijn ogen, maar dat is persoonlijk, op een arrogante en hautaine manier die Christen-onwaardig is. :)

Over evolutie zal ik weinig zeggen; ik ben geen bioloog. Over de oerknal kan ik als fysicus veel meer zeggen, en als je daar es een stevige en inhoudelijke discussie (dus wetenschappelijk, niet religieus!) over wilt voeren, dan vind ik dat prima
Leuke onderbouwing van je.
Ik reageer gewoon fatsoenlijk als het om iets serieus gaat.
Duidelijk onjuist? Nou daar kun je geen punt van aanhalen hoor.
Arrogant reageer ik ook niet hoor. Hooghartig ben ik ook niet bepaald hoor, dat zou heel onchristelijk zijn ja.

Evolutie zal ik ook niet heelveel zeggen want ook ik ben geen bioloog.
Maar je hoeft geen bioloog te zijn om te kunnen zeggen dat evolutie helemaal niet bewezen is.
en dat die aangehaalde tussenvormen hier geen tussenvormen lijken.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:48 schreef CamelNLD het volgende:
Je begint een beetje de eigenschappen te vertonen van een psychopaat.

-De gemiddelde psychopaat spreekt twee keer zo lang als een gewoon mens (bijvoorbeeld) over eten en haalt veel meer details aan over bereiding, tekstuur en smaak.

- Psychopaten hechten veel belang aan bezit en materiële dingen en zullen eindeloos vertellen over wat ze allemaal bezitten en hoe bijzonder hun bezittingen zijn.

- Sterk opgeblazen gevoel van eigenwaarde. Het zijn opscheppers die een veel te positieve inschatting hebben van hun talenten en vaardigheden.

- Pathologisch liegen.
Psychopaten zijn notoire leugenaars die er meestal geen enkele moeite mee hebben als ze worden betrapt op een leugen. Ze hebben overal een excuus of reden voor en willen nog wel eens iets op 'erewoord beloven', ook al blijkt dat erewoord haast nooit wat waard te zijn.

- Gladde prater/oppervlakkige charme.
Het prototype psychopaat is oppervlakkig in het contact met anderen. Psychopaten vertellen vaak sterke verhalen, en proberen zich beter voor te doen dan ze zijn, waarbij ze vaak wel charmant overkomen.

Kan aan mij liggen maar je komt aardig in de buurt, hopelijk heb je geen wapenvergunning of een auto.
Nou laat ik voor de grap maar eens reageren:

1. Zo lang praat ik niet hoor
2. Materiele dingen heb ik totaal niets mee, en heb ik het ook niet over hoor.
3. Opschepper ben ik juist totaal niet, eigenwaarde heb ik ook niets mee.
Talenten en vaardigheden heb ik ook niet bepaald veel.
4. Ik heb geen leugen gesproken dus tja.
5. Charme? Met mijn harde uitspraken is dat dacht ik wel het laatste he.

Geen wapenvergunning, wel auto tot beschikking!! Dus sluit maar snel alle winkelcentrums af hoor en bel de politie maar snel op.
pi_106432909
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:26 schreef bianconeri het volgende:
Dat noemen we ook wel tunnelvisie ontwikkelen :) Je bent overigens niet de enige, hoor. Iedereen maakt zich daar wel schuldig aan. Maar gezien jouw reacties (zie ook mijn vorige posts) lijkt het bij jou wel erg nauw.
pi_106433139
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:55 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Waarom kan de aap dan niet als voorouder van de mens dienen? Je doet het af als een belachelijk idee, maar Prediker stelt al (volgens een letterlijke lezing) dat we "slechts dieren zijn".
Zo gek is dat idee dus helemaal niet :) Misschien wat flauw, en ik wil er hier verder ook niet op in gaan, maar ik haal de tekst aan omdat Prediker in veel stukken een in mijn ogen hele bescheiden en realistische kijk op het leven geeft.

quote:
De punten waar je nog steeds geen onderbouwing en/of fatsoenlijke bronnen voor hebt gegeven:
• Waarom JHWH waarschijnlijk als Jehova werd uitgesproken
• Waarom de oerknal belachelijk zou zijn (open er een topic over, zou ik zeggen)
• Wat er nou precies niet aan de evolutietheorie deugt en dat de wetenschap "er steeds meer achterkomt dat de theorie niet klopt" (ga naar het desbetreffende topic en overtuig ons :) ).

quote:
Arrogant reageer ik ook niet hoor. Hooghartig ben ik ook niet bepaald hoor, dat zou heel onchristelijk zijn ja.
Ik vind van wel. En meer mensen hier, geloof ik. Misschien kun je es nagaan bij jezelf hoe je reageert. :)

quote:
Maar je hoeft geen bioloog te zijn om te kunnen zeggen dat evolutie helemaal niet bewezen is.
Daar moet je wel een degelijke achtergrondkennis voor hebben. Gezien jouw reacties omtrent wetenschap durf ik te zeggen dat jij die achtergrond mist :)

Heb je bijvoorbeeld Dawkins' The Greatest Show on Earth gelezen? Als je zijn hautaine houding jegens religie even achterwege laat, is dat een schitterend boek omtrent de "bewijzen" voor de evolutietheorie :)
pi_106433187
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:56 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat noemen we ook wel tunnelvisie ontwikkelen :) Je bent overigens niet de enige, hoor. Iedereen maakt zich daar wel schuldig aan. Maar gezien jouw reacties (zie ook mijn vorige posts) lijkt het bij jou wel erg nauw.
Nee want dit betekent niet dat je geen kennis opneemt van de rest.
Zeker aangezien wij natuurlijk bekend staan om ons huis tot huis werk.
Tuurlijk meeste mensen weten nergens iets van en nemen bv standpunt voor evolutie aan omdat ze toch verder niets weten. Maar ook mensen die wel genoeg weten.
Tuurlijk weten wij ook niet direct alles, maar bepaalde kennis is erg belangrijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:49 schreef Atheist1925 het volgende:

Weet je niet dat Genesis (een boek dat zogenaamd door Mozes zou zijn geschreven) door meerdere mensen geschreven is? Men denkt dat er zeven verschillende groepen aan gewerkt hebben, maar dat zie je niet meer doordat men dezelfde termen gebruikt, zoals voor God. Terwijl men zeven verschillende namen voor God gebruikt heeft. Dat zijn vage verschillen, zoals jij dat noemt. Natuurlijk, als je de Nederlandse vertaling erbij pakt, dan zie je dat niet meer.
De val van Babylon, is dat misschien niet NA de val van Babylon geschreven? Ik weet namelijk dat de wetenschap veel bijbelteksten jonger inschat dan de Joden en Christenen. Of dat hierbij het geval is, dat weet ik natuurlijk niet.
Wij hebben in de Bijbel een duidelijke tabel staan met wie het schreef, waar en wanneer.
Dus ik weet wel wie geschreven hebben hoor.

En nee dat is niet NA maar VOOR de val geschreven, zoek maar naar.
En ik heb het al vaak aangehaald, ook al schatten ze het jonger bij vele profetien kan dat niets uitmaken: Zoals voorspelling over NU, en over Jezus.

quote:
Volgens mij moet je nog leren vergelijken, weer slaat het nergens op. Wiskunde is wat anders dan geloof. Je gaat ervan uit dat iets waar is, en de rest leg je dan naast je neer. Dat heeft niks te maken met dingen waar iedereen van uit gaat. Of met iets dat je uit kan rekenen. Zoals jij doet krijg je een steeds nauwere blikveld, en ja dan kan de waarheid weleens kwaad aangedaan worden.
Nee daar zit weinig verschil in hoor, de rest leg je naast je neer?
Oh ja vandaar dat ik hier ben.

quote:
Wat een belachelijke generalisering van een groep minderheden. Met dit soort dingen moet je echt oppassen. Moslims zijn net zulke mensen als jij en ik. En ook zeker niet altijd agressief. Heb je de Pelgrims Code niet gezien? Die mensen waar ze bij logeerden waren vaak Moslims en echt niet agressief. Hier worden ze agressief gemaakt, omdat ze geen werk krijgen. En dan gaan mensen samenkomen en komt het haantjesgedrag naar boven.
De geluiden van Moskeeen zijn belachelijk? Wat denk je van de kerkklokken iedere zondag om acht uur? Dat gebeurd veel vaker en in alle steden en dorpen. En jullie gaan geen grote toren plaatsen? Maar toen het Christendom in opmars was, moest er wel in elke stad en dorp een kerk komen. Dat is hetzelfde als een moskee.
Moslims hebben een compleet andere afkomst en zijn anders dan jij en ik(als jij ook 100% Nederlands bent ten minste en niet ouders uit VS of wat ook hebt).
Zijn vele malen emotioneler en denken daar teveel mee, daardoor erg aggresief.
Niet voor niets heb je die eerwraken daar, en walgelijke moorden vanwege onzinnige redenen.

Wie zegt dat ik die kerk geluiden niet erg vindt dan?
Elke keer als ik die weer hoor dan denk ik: Oh daar roept Babylon de grote hoer(en ja dat staat zo in de Bijbel) weer.
Ze mogen best een plek van samenkomst hebben, maar ga daar niet andere mensen mee irriteren. Van onze zalen zal niemand last hebben hoor, zijn gewoon laag dus steken er niet boven uit en we hebben geen toren en/of klok.
pi_106433274
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:55 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

[..]

Nou laat ik voor de grap maar eens reageren:

1. Zo lang praat ik niet hoor
2. Materiele dingen heb ik totaal niets mee, en heb ik het ook niet over hoor.
3. Opschepper ben ik juist totaal niet, eigenwaarde heb ik ook niets mee.
Talenten en vaardigheden heb ik ook niet bepaald veel.
4. Ik heb geen leugen gesproken dus tja.
5. Charme? Met mijn harde uitspraken is dat dacht ik wel het laatste he.

Geen wapenvergunning, wel auto tot beschikking!! Dus sluit maar snel alle winkelcentrums af hoor en bel de politie maar snel op.
[/quote]

1. Check je eigen teksten nog maar eens
2. De religie / bijbel om dan toch iets materialistisch te noemen
3. Je schreeuwt het zowat uit hoeveel kennis je wel niet hebt van je geloof.
4. Daar zijn de meningen over verdeeld; zolang er geen bewijs is voor de hele religie is de bijbel / koran een grote leugen die jij dus ook vertolkt
5. Neem het niet te letterlijk je lult je overal onderuit / desnoods met het boek der leugens.
pi_106433369
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:01 schreef Haushofer het volgende:

Waarom kan de aap dan niet als voorouder van de mens dienen? Je doet het af als een belachelijk idee, maar Prediker stelt al (volgens een letterlijke lezing) dat we "slechts dieren zijn".
Zo gek is dat idee dus helemaal niet :) Misschien wat flauw, en ik wil er hier verder ook niet op in gaan, maar ik haal de tekst aan omdat Prediker in veel stukken een in mijn ogen hele bescheiden en realistische kijk op het leven geeft.
Volgens de Bijbel schiep God de mens en niet veranderde de aap in de mens.
Wij zijn ook slechts dieren, maar dat maakt toch totaal geen aanname dat wij van een ander beest moeten afstammen?

quote:
De punten waar je nog steeds geen onderbouwing en/of fatsoenlijke bronnen voor hebt gegeven:
• Waarom JHWH waarschijnlijk als Jehova werd uitgesproken
• Waarom de oerknal belachelijk zou zijn (open er een topic over, zou ik zeggen)
• Wat er nou precies niet aan de evolutietheorie deugt en dat de wetenschap "er steeds meer achterkomt dat de theorie niet klopt" (ga naar het desbetreffende topic en overtuig ons :) ).
1. Daar is geen duidelijkheid over, er zijn 2 mogelijke vormen: Jehovah of Yahweh.
Jehovah is daarbij gewoon de meest populaire benaming, duidelijkste enz enz.

2. Waarom andere topic over openen? Waarom belachelijk? Een stel rotsen die tegen elkaar aan knalt en ineens een planeet gaan vormen waaruit leven uit het niets ineens op ontstaat.

3. Wat er niet aan klopt is beetje lastig zeggen he? Maar er is in kort gewoon geen bewijs dat een soort naar andere soort verandert.

quote:
Ik vind van wel. En meer mensen hier, geloof ik. Misschien kun je es nagaan bij jezelf hoe je reageert. :)
Ik weet van mezelf wel hoe ik reageer hoor en soms moet ik me in het harde reageren wel minderen. Maar arrogant of hooghartig is het niet, anders zou ik niet eens op jullie reageren.

quote:
Daar moet je wel een degelijke achtergrondkennis voor hebben. Gezien jouw reacties omtrent wetenschap durf ik te zeggen dat jij die achtergrond mist :)

Heb je bijvoorbeeld Dawkins' The Greatest Show on Earth gelezen? Als je zijn hautaine houding jegens religie even achterwege laat, is dat een schitterend boek omtrent de "bewijzen" voor de evolutietheorie :)
Ik heb wel degelijk wat achtergrond, maar schijnbaar moet ik alles 100x herhalen en daar heb ik geen zin in.
pi_106433537
Als je bij de gemeentelijke plantsoendienst hebt gewerkt maakt je dat nog geen bioloog.
pi_106433627
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:11 schreef TerryStone het volgende:
Als je bij de gemeentelijke plantsoendienst hebt gewerkt maakt je dat nog geen bioloog.
Ik heb net ook gezegd dat ik helemaal geen bioloog ben ;)
+dat ik niet bij een plantsoenendienst werk :O

quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:05 schreef CamelNLD het volgende:
1. Check je eigen teksten nog maar eens
2. De religie / bijbel om dan toch iets materialistisch te noemen
3. Je schreeuwt het zowat uit hoeveel kennis je wel niet hebt van je geloof.
4. Daar zijn de meningen over verdeeld; zolang er geen bewijs is voor de hele religie is de bijbel / koran een grote leugen die jij dus ook vertolkt
5. Neem het niet te letterlijk je lult je overal onderuit / desnoods met het boek der leugens.
1. Gedaan, zie niets
2. Dat is niets materialistisch maar iets geestelijks.
3. Nee dat doe ik niet, en over de Bijbel heb ik wel wat kennis ja.
Ik ben niet iemand zoals velen hier die blind achter geloof of evolutie aanrent.
4. Grote leugen? Tja zeker niet opgelet ofzo?
5. Ik ''lul'' me overal onderuit simpelweg omdat de vele aantuigingen die worden gedaan onjuist zijn, zeker als het over inhoudelijke zaken met de Bijbel gaat. Dan is er onderuit praten niet zo lastig he.
Boek des leugens is mij een onbekend boek hier.
pi_106433752
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:07 schreef bianconeri het volgende:
1. Daar is geen duidelijkheid over, er zijn 2 mogelijke vormen: Jehovah of Yahweh.
Jehovah is daarbij gewoon de meest populaire benaming, duidelijkste enz enz.
Ik vraag het voor de zoveelste keer: waar haal je dit in Godsnaam vandaan? Geef es concrete bronnen voor dikgedrukte! :)

Je blijft het maar herhalen, bijna in de waan dat wanneer je het maar vaak genoeg zegt het ook daadwerkelijk waar wordt.

quote:
2. Waarom andere topic over openen? Waarom belachelijk? Een stel rotsen die tegen elkaar aan knalt en ineens een planeet gaan vormen waaruit leven uit het niets ineens op ontstaat.
Dat heeft niks, maar dan ook helemaal niks met de oerknaltheorie te maken! :D

quote:
Ik heb wel degelijk wat achtergrond...
Met bovenstaande opmerking over de oerknaltheorie heb je laten zien dat dat niet zo is. Het zal een gebrek aan interesse zijn :)
pi_106433808
Je hebt het wel eens over de vele archeologische bewijzen. Je beweert zelf ooit iets met archeologie gedaan te hebben (wat ik zeer betwijfel). Zie hier een zeer vooraanstaande archeoloog over de bijbel:

According to one of the world's leading Biblical archaeologists, William G. Dever,

"Archaeology certainly doesn't prove literal readings of the Bible...It calls them into question, and that's what bothers some people. Most people really think that archaeology is out there to prove the Bible. No archaeologist thinks so."[104] From the beginnings of what we call biblical archeology, perhaps 150 years ago, scholars, mostly western scholars, have attempted to use archeological data to prove the Bible. And for a long time it was thought to work. William Albright, the great father of our discipline, often spoke of the "archeological revolution." Well, the revolution has come but not in the way that Albright thought. The truth of the matter today is that archeology raises more questions about the historicity of the Hebrew Bible and even the New Testament than it provides answers, and that's very disturbing to some people.[105]

Dever also wrote:

Archaeology as it is practiced today must be able to challenge, as well as confirm, the Bible stories. Some things described there really did happen, but others did not. The Biblical narratives about Abraham, Moses, Joshua and Solomon probably reflect some historical memories of people and places, but the 'larger than life' portraits of the Bible are unrealistic and contradicted by the archaeological evidence....[106] I am not reading the Bible as Scripture… I am in fact not even a theist. My view all along—and especially in the recent books—is first that the biblical narratives are indeed 'stories,' often fictional and almost always propagandistic, but that here and there they contain some valid historical information...[107]

------

Tel Aviv University archaeologist Ze'ev Herzog wrote in the Haaretz newspaper:

This is what archaeologists have learned from their excavations in the Land of Israel: the Israelites were never in Egypt, did not wander in the desert, did not conquer the land in a military campaign and did not pass it on to the 12 tribes of Israel. Perhaps even harder to swallow is that the united monarchy of David and Solomon, which is described by the Bible as a regional power, was at most a small tribal kingdom. And it will come as an unpleasant shock to many that the God of Israel, YHWH, had a female consort and that the early Israelite religion adopted monotheism only in the waning period of the monarchy and not at Mount Sinai.[108][109]

Regarding the Exodus of Israelites from Egypt, Egyptian archaeologist Zahi Hawass said:

Really, its a myth,... This is my career as an archaeologist. I should tell them the truth. If the people are upset, that is not my problem.[110]

----------

Dat er zo nu en dan raakvlakken zijn met de werkelijke historie maakt de bijbel nog geen historisch correct boek. Het staat vol met opgeblazen verhalen die niet juist blijken te zijn als je alleen al naar de archeoligische vondsten kijkt.
Alpha kenny one
  donderdag 5 januari 2012 @ 12:19:43 #228
362645 Elemo
sola gratia
pi_106433810
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:28 schreef bianconeri het volgende:
Oh ja jij bent zeker een Hebreeuwse super deskundige, nou fantastisch.
En dat met die ''foute'' vertalingen die je hebt aangehaald, lekker gewoon ergens weg geplukt en er zelf maar wat bij verzonnen.
Ik heb zelfs Hebreeuwse les gegeven vroeger, maar goed ik begrijp dat dat bedreigend voor je is dus laat ik bij het onderwerp blijven.
En wat een vreemde reactie weer, zoek eens op wat er staat in de grondtekst en wat er in de Nieuwe Wereldvertaling staat. Ik verzin niets.

quote:
Waarom reageer jij nooit op de reacties die ik INHOUDELIJK daarop geef?
Ik heb er uitgebreid op gereageerd en jouw enige reactie is: "Dat kan niet want [redenering vanuit de leer van Jehovah's Getuigen]" Meer niet.
En dan lachen en kinderachtig doen omdat je bang bent het verder te onderzoeken.
Begrijpelijk hoor, maar doe dan niet net alsof je overal zo helder op gereageerd hebt.

quote:
Dat zoals jij het vreemd genoeg wil uitleggen zou moeten betekenen dat:
Jezus God heeft geschapen(Terwijl Bijbel duidelijk leert dat God geen begin heeft).
Dat Jezus zichzelf geschapen heeft(Terwijl hij de eerstgeborene is en zichzelf zeker toen hij nog niet bestond al schiep).
Ja zie je, doe je het weer. Je loopt er helemaal op vast omdat het niet binnen jullie leer past.
Er staat nergens dat Jezus God geschapen heeft, je begrijpt het simpelweg niet.

quote:
Jehovah's Getuigen passen alleen af en toe het aan als het ter verduidelijking is.
Maar altijd tussen [ ] om dit aan te tonen. Nergens wordt iets veranderd wat de betekenis zou veranderen. Ps: allang op gereageerd hoor.
Het is heel simpel:
Jehovah's Getuigen geloven in Arianisme. Jij doet net alsof dit altijd al zo is geweest tot aan 325 na Christus maar dat is kolder. Arianen waren vroeger ook een sekte en kwamen pas rond 300 na Christus in the picture en waren heel snel weer weg.
Om dit soort verdraaiingen te voorkomen is het vastgelegd als dogma in het Concilie van Nicaea in 325.

Ik kan honderd bronnen erover posten maar ik weet zeker dat je ze toch negeert.

http://www.earlychristianhistory.info/arius.html

http://www.theologywebsite.com/history/nicea.shtml

http://www.earlychurch.org.uk/arianism-schaff.html

Maar goed: Om aan te tonen dat Arianisme klopt hebben Jehovah's Getuigen de bijbel veranderd. Toevoegingen, verkeerde vertalingen, waarvan jij beweert dat het "ter verduidelijking" is.

Al een hele stap vooruit hoor, in het begin beweerde je zelfs dat die toevoegingen er niet waren en nu is het ineens "ter verduidelijking", maar goed prima.
Het werd pijnlijk duidelijk dat je er nog nooit van gehoord had, maar zo leer je gaandeweg.

Het probleem is dat jij niet begrijpt hoe die vertaalfouten de betekenis veranderen omdat dat het enige is wat jij gewend bent, maar je hoeft maar naar de grondtekst te kijken om te zien dat het zo is.. Ik geloof niet dat je dat wilt zien.
Duidelijker kan ik het niet maken.
Elemosynarius
pi_106434054
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:18 schreef Haushofer het volgende:

Ik vraag het voor de zoveelste keer: waar haal je dit in Godsnaam vandaan? Geef es concrete bronnen voor dikgedrukte! :)
Je blijft het maar herhalen, bijna in de waan dat wanneer je het maar vaak genoeg zegt het ook daadwerkelijk waar wordt.
Niet opgelet in andere topic ofzo of wel? Zelfs mensen die anti naam Jehovah zijn hebben hier aanhalingen over gedaan.
Ik blijf het maar herhalen omdat mensen schijnbaar helemaal niet lezen wat ik zeg, of niet willen.

quote:
Dat heeft niks, maar dan ook helemaal niks met de oerknaltheorie te maken! :D
Neeeuhh totaal niet, komt er wel vandaan. Met die maffe knal ineens.

quote:
Met bovenstaande opmerking over de oerknaltheorie heb je laten zien dat dat niet zo is. Het zal een gebrek aan interesse zijn :)
Nee totaal niet, ik vind al die programma's bv ontzettend interessant.
Zo lang er geen inkop leugens in voorkomen natuurlijk, dan kijk ik wel ff andere kant op.
pi_106434131
Zelfs heel veel JG's geloven wel in de big bang, ze zeggen dan gewoon dat god die heeft veroorzaakt.
Alpha kenny one
pi_106434170
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:27 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Niet opgelet in andere topic ofzo of wel? Zelfs mensen die anti naam Jehovah zijn hebben hier aanhalingen over gedaan.
Ik heb ze gemist, en ik geloof Cognitor ook :) Kun je een linkje geven?

quote:
Neeeuhh totaal niet, komt er wel vandaan. Met die maffe knal ineens.
Nee, dit heeft er weinig tot niks mee te maken. Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt :)
quote:
Nee totaal niet, ik vind al die programma's bv ontzettend interessant.
Zo lang er geen inkop leugens in voorkomen natuurlijk, dan kijk ik wel ff andere kant op.
Jij bestempelt ideeën bij voorbaat al als leugens, omdat ze niet overeen komen met de doctrine die je wordt aangereikt. Dat is het probleem.
  donderdag 5 januari 2012 @ 12:31:51 #232
362645 Elemo
sola gratia
pi_106434207
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:27 schreef bianconeri het volgende:
Stop je dan ook je vingers in je oren?
Elemosynarius
pi_106434230
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:29 schreef falling_away het volgende:
Zelfs heel veel JG's geloven wel in de big bang, ze zeggen dan gewoon dat god die heeft veroorzaakt.
En toch is het geen leerstelling. Alhoewel we ons niet uitspreken over het precieze hoe en wat.
Aangezien God wel vaker natuurrampen aanhaalde om dingen te veroorzaken(goed voorbeeld de plagen in Egypte)
Voor wat er nu over big bang bekend is is het niet echt overtuigend.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:19 schreef falling_away het volgende:
Je hebt het wel eens over de vele archeologische bewijzen. Je beweert zelf ooit iets met archeologie gedaan te hebben (wat ik zeer betwijfel). Zie hier een zeer vooraanstaande archeoloog over de bijbel:
En toch is het zo. Alhoewel dat niet bepaald spannend is.
Aangezien je in het veld alleen maar grondboor hebt en een zeefje. (in de simpelere gevallen dan he, als je niet super diep hoeft)

quote:
the biblical narratives are indeed 'stories,' often fictional and almost always propagandistic, but that here and there they contain some valid historical information...[107]
Hij zegt niet dat de dingen ontkracht zijn, zegt juist dat bepaalde dingen wel degelijk bewezen zijn.

quote:
Dat er zo nu en dan raakvlakken zijn met de werkelijke historie maakt de bijbel nog geen historisch correct boek. Het staat vol met opgeblazen verhalen die niet juist blijken te zijn als je alleen al naar de archeoligische vondsten kijkt.
Er zijn heelveel raakvlakken.
De Bijbel wist eerder dat aarde rond was en niet plat dan de wetenschap zelfs maar eraan dacht.
Ook best apart. En op medische zaken veel beter dan de wetenschap.
pi_106434284
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:32 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Hij zegt niet dat de dingen ontkracht zijn, zegt juist dat bepaalde dingen wel degelijk bewezen zijn.

[..]

Poep in je ogen?

The Biblical narratives about Abraham, Moses, Joshua and Solomon probably reflect some historical memories of people and places, but the 'larger than life' portraits of the Bible are unrealistic and contradicted by the archaeological evidence.

en ook:

This is what archaeologists have learned from their excavations in the Land of Israel: the Israelites were never in Egypt, did not wander in the desert, did not conquer the land in a military campaign and did not pass it on to the 12 tribes of Israel. Perhaps even harder to swallow is that the united monarchy of David and Solomon, which is described by the Bible as a regional power, was at most a small tribal kingdom. And it will come as an unpleasant shock to many that the God of Israel, YHWH, had a female consort and that the early Israelite religion adopted monotheism only in the waning period of the monarchy and not at Mount Sinai.
Alpha kenny one
pi_106434339
En wist je dat Jehovah vroeger ook nog een vrouw had, Asherah?

God's Wife Edited Out of the Bible -- Almost
God's wife, Asherah, was a powerful fertility goddess, according to a theologian.

God had a wife, Asherah, whom the Book of Kings suggests was worshiped alongside Yahweh in his temple in Israel, according to an Oxford scholar.

In 1967, Raphael Patai was the first historian to mention that the ancient Israelites worshiped both Yahweh and Asherah. The theory has gained new prominence due to the research of Francesca Stavrakopoulou, who began her work at Oxford and is now a senior lecturer in the department of Theology and Religion at the University of Exeter.

http://news.discovery.com(...)-asherah-110318.html
Alpha kenny one
pi_106434369
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:19 schreef Elemo het volgende:

Ik heb zelfs Hebreeuwse les gegeven vroeger, maar goed ik begrijp dat dat bedreigend voor je is dus laat ik bij het onderwerp blijven.
En wat een vreemde reactie weer, zoek eens op wat er staat in de grondtekst en wat er in de Nieuwe Wereldvertaling staat. Ik verzin niets.
tja dan faal je wel heel erg met je eerdere aanhalingen.
Maar wellicht ligt dat aan je Nederlands, je komt zeker niet hier vandaan of wel?

Met je [andere] en [zoon] verzon je anders een hoop.
En nog steeds reageer je daar totaal niet op he?? En dan maar zeggen
dat ik niets doe, haha.

quote:
Ja zie je, doe je het weer. Je loopt er helemaal op vast omdat het niet binnen jullie leer past.
Er staat nergens dat Jezus God geschapen heeft, je begrijpt het simpelweg niet.
Er staat volgens jouw fantasie specifiek: Alles geschapen.
God is ook een alles, Jezus hoort daar ook onder. ALLES hoort er onder.
Daarom hebben wij er ook [andere] bij staan, aangezien Jezus God en zichzelf niet schiep.

quote:
Het is heel simpel:
Jehovah's Getuigen geloven in Arianisme. Jij doet net alsof dit altijd al zo is geweest tot aan 325 na Christus maar dat is kolder. Arianen waren vroeger ook een sekte en kwamen pas rond 300 na Christus in the picture en waren heel snel weer weg.
Om dit soort verdraaiingen te voorkomen is het vastgelegd als dogma in het Concilie van Nicaea in 325.
Dus de leerstelling van anti-3 eenheid bestond al eerder dan de 3-eenheid.
Die pas in 325 voor het eerst ter sprake kwam.
Wat wel goed is is dat geen enkele persoon die in 3-eenheid gelooft met zelfs maar 1 goede tekst VOOR de 3-eenheid kunnen aankomen.

quote:
Maar goed: Om aan te tonen dat Arianisme klopt hebben Jehovah's Getuigen de bijbel veranderd. Toevoegingen, verkeerde vertalingen, waarvan jij beweert dat het "ter verduidelijking" is.
En weer kom je met hoop beweringen aanzetten die niet kloppen.
Er staat bv in Bijbel heel duidelijk: Dat de Vader hoger is dan Jezus, dat zei Jezus zelf.

quote:
Al een hele stap vooruit hoor, in het begin beweerde je zelfs dat die toevoegingen er niet waren en nu is het ineens "ter verduidelijking", maar goed prima.
Het werd pijnlijk duidelijk dat je er nog nooit van gehoord had, maar zo leer je gaandeweg.
Wat een leugenaar zeg. Dat heb ik altijd al gezegd.....
Ik had er al vaak genoeg van gehoord, maar ik begrijp het Nederlands ten minste.

quote:
Het probleem is dat jij niet begrijpt hoe die vertaalfouten de betekenis veranderen omdat dat het enige is wat jij gewend bent, maar je hoeft maar naar de grondtekst te kijken om te zien dat het zo is.. Ik geloof niet dat je dat wilt zien.
Duidelijker kan ik het niet maken.
Dat jij dat wel denkt komt meer uit je niet-Nederlandse achtergrond, en omdat je zoals velen slechts 1 tekst aanhalt ipv de hele context.
pi_106434393
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:32 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Er zijn heelveel raakvlakken.
De Bijbel wist eerder dat aarde rond was en niet plat dan de wetenschap zelfs maar eraan dacht.
Ook best apart. En op medische zaken veel beter dan de wetenschap.
Onderbouw dat eens, of is dit weer een opzettelijke leugen?
pi_106434418
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:36 schreef falling_away het volgende:
En wist je dat Jehovah vroeger ook nog een vrouw had, Asherah?

God's Wife Edited Out of the Bible -- Almost
God's wife, Asherah, was a powerful fertility goddess, according to a theologian.

God had a wife, Asherah, whom the Book of Kings suggests was worshiped alongside Yahweh in his temple in Israel, according to an Oxford scholar.

In 1967, Raphael Patai was the first historian to mention that the ancient Israelites worshiped both Yahweh and Asherah. The theory has gained new prominence due to the research of Francesca Stavrakopoulou, who began her work at Oxford and is now a senior lecturer in the department of Theology and Religion at the University of Exeter.

http://news.discovery.com(...)-asherah-110318.html
Grappig, haalde ik in andere topic ook aan.
Jullie spreken elkaar allemaal de hele tijd tegen.
Juist op sites die anti-mij worden aangehaald ontkrachten zichzelf.

Want er staat Jehovah op die bewijsstukken voor die vrouw,
terwijl ze niet eens klinkers hadden.
pi_106434438
Oh Mijn God.. Die voorlaatste post van Bianconeri is werkelijk ongeloofelijk.. Elemo ga je nog serieus op die gast reageren?
Alpha kenny one
pi_106434486
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Grappig, haalde ik in andere topic ook aan.
Jullie spreken elkaar allemaal de hele tijd tegen.
Juist op sites die anti-mij worden aangehaald ontkrachten zichzelf.

Want er staat Jehovah op die bewijsstukken voor die vrouw,
terwijl ze niet eens klinkers hadden.
Heb je ook een bron voor jouw tegenbewering?

En trouwens:

More rarely, inscriptions linking Yahweh and Asherah have been discovered: an 8th century BCE ostracon inscribed "Berakhti etkhem l’YHVH Shomron ul’Asherato" (Hebrew: בירכתי אתכם ליהוה שומרון ולאשרתו‎) was discovered by Israeli archeologists at Kuntillet Ajrud (Hebrew "Horvat Teman") in the course of excavations in the Sinai desert in 1975. This translates as: "I have blessed you by YHVH of Samaria and His Asherah" (or perhaps "... by YHVH our guardian and His Asherah", if "Shomron" is to be read "shomrenu").

En daarbij negeer je de overige uitspraken van de archeologen die de waarheid van de bijbel compleet onderuit halen.
Alpha kenny one
pi_106434493
Is de jehova fanclub ook stiekem een neonazi bolwerk?
Al aardig vaak anti-joods, anti-moslim en anti-buitenlandergeluiden nu moeten constateren en dat gepaard met een superioriteitscomplex... geeft stof tot denken.
pi_106434808
Ik vroeg me af hoe Bianconeri erbij komt dat steeds meer geleerden zich afkeren van Evolutie. Nu herinner ik me net dat er in een recente Wachttoren een interview stond met een geleerde in Rusland die JG was geworden. Zijn studie had niks te maken met Biologie maar toch had hij een of ander argument waardoor hij zich niet kon vinden in Evolutie.

Misschien dat deze verhalen van enkele geleerden die nog gelovig zijn hem op deze gedachte brengen? IIG is het een ZEER grote minderheid van de geleerden die in een god geloven. Degenen die wel geloven verwerpen vaak de evolutie nog niet eens en mengen dat met hun geloof zoals Alister McGrath .

BELIEF IN PERSONAL GOD
Personal belief 7.0 %
Personal disbelief 72.2 %
Doubt or agnosticism 20.8 %

[ Bericht 0% gewijzigd door falling_away op 05-01-2012 13:06:40 ]
Alpha kenny one
  donderdag 5 januari 2012 @ 12:53:32 #243
362645 Elemo
sola gratia
pi_106434886
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:38 schreef bianconeri het volgende:
tja dan faal je wel heel erg met je eerdere aanhalingen.
Maar wellicht ligt dat aan je Nederlands, je komt zeker niet hier vandaan of wel?
Pardon? Ik ben 100% Nederlands.
Hoe is m'n afkomst relevant?

quote:
Met je [andere] en [zoon] verzon je anders een hoop.
En nog steeds reageer je daar totaal niet op he?? En dan maar zeggen dat ik niets doe, haha.
Ik verzon niets, ik weet dat je dat heel graag wilt maar dat maakt het echt geen waarheid.

quote:
Er staat volgens jouw fantasie specifiek: Alles geschapen.
Nee dat staat in de bijbel. Althans: in alle bijbels behalve die van Jehovah's Getuigen.

quote:
God is ook een alles, Jezus hoort daar ook onder. ALLES hoort er onder.
Daarom hebben wij er ook [andere] bij staan, aangezien Jezus God en zichzelf niet schiep.
Jullie hebben er "andere" aan toegevoegd omdat er anders duidelijk staat dat Jezus God is. Heel simpel.

quote:
Dus de leerstelling van anti-3 eenheid bestond al eerder dan de 3-eenheid.
Die pas in 325 voor het eerst ter sprake kwam.
Nee, die pas in 325 werd vastgelegd als dogma. Waarom werd die vastgelegd als dogma? Omdat het Arianisme opdook.
Wat geloofden christenen voor 325 volgens jou?

quote:
Wat wel goed is is dat geen enkele persoon die in 3-eenheid gelooft met zelfs maar 1 goede tekst VOOR de 3-eenheid kunnen aankomen.
Daar zijn er zoveel van, maar dan moet je niet de bijbel van Jehovah's Getuigen hebben inderdaad.

quote:
En weer kom je met hoop beweringen aanzetten die niet kloppen.
Er staat bv in Bijbel heel duidelijk: Dat de Vader hoger is dan Jezus, dat zei Jezus zelf.
Inderdaad, omdat Jezus toen een mens was. Hij is volledig mens en volledig God.

quote:
Wat een leugenaar zeg. Dat heb ik altijd al gezegd.....
Ehm...
quote:
1e punt is gewoon onzin.
2e punt ik zal er op wachten
quote:
Ik had er al vaak genoeg van gehoord, maar ik begrijp het Nederlands ten minste.
Je had er nog nooit van gehoord anders had je niet zo gereageerd. Ik denk dat wel duidelijk is wie liegt hier...

quote:
Dat jij dat wel denkt komt meer uit je niet-Nederlandse achtergrond, en omdat je zoals velen slechts 1 tekst aanhalt ipv de hele context.
Zoals ik al eerder zei ben ik 100% Nederlands. Je komt een beetje xenofoob over.
En ik heb de hele context eromheen laten zien voor je, die heb je genegeerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elemo op 05-01-2012 16:57:58 ]
Elemosynarius
  donderdag 5 januari 2012 @ 12:59:39 #244
362645 Elemo
sola gratia
pi_106435150
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:40 schreef falling_away het volgende:
Oh Mijn God.. Die voorlaatste post van Bianconeri is werkelijk ongeloofelijk.. Elemo ga je nog serieus op die gast reageren?
Ja bizar he? Een kat in het nauw maakt rare sprongen, dat is duidelijk.
Elemosynarius
pi_106435238
quote:
Nee, die pas in 325 werd vastgelegd als dogma. Waarom werd die vastgelegd als dogma? Omdat het Arianisme opdook.
Wat geloofden christenen voor 325 volgens jou?
Die geloofden toen van alles. Jezus was een Leraar, Jezus was God, Jezus was een profeet, Jezus was een spirituele mythe. Je gaat mij niet vertellen dat jij niet weet dat men toen allemaal verschillende groeperingen had, met allemaal een andere mening over Jezus. Ja, toen er in 325 een concillie was, toen werd men van bovenaf opgelegd dat men moest geloven dat Jezus God was. En het eens zo vrijzinnige christendom waar men mocht geloven wat men wilde, was verworden tot een dogmatisch geloof. Het begon al met de katholieke stroming en kende haar einde bij de concillie van 325. Alle anderen werden vervolgt tot de dood.
  donderdag 5 januari 2012 @ 13:06:58 #246
362645 Elemo
sola gratia
pi_106435420
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:01 schreef Atheist1925 het volgende:
Je gaat mij niet vertellen dat jij niet weet dat men toen allemaal verschillende groeperingen had, met allemaal een andere mening over Jezus. Ja, toen er in 325 een concillie was, toen werd men van bovenaf opgelegd dat men moest geloven dat Jezus God was.
Nou laat je het heel verdeeld klinken. Er waren ook wel meer groeperingen, maar de hoofdmoot geloofde heel duidelijk dat Jezus God was en niet dat Jezus een lager wezen was zoals Arius beweerde. En die leer werd ook echt niet "ineens" opgedrongen van boven zoals jij zegt.

Maar het gaat mij hierom:
bianconeri beweert dat het Arianisme de "ware" leer was voordat het in Nicaea officieel werd verworpen. Dat is niet zo.
bianconeri gelooft daardoor dat Jehovah's Getuigen die "ware" leer hersteld hebben.
Dat is simpelweg onjuist.

[ Bericht 13% gewijzigd door Elemo op 05-01-2012 13:24:44 ]
Elemosynarius
pi_106436190
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:06 schreef Elemo het volgende:

[..]

Nou laat je het heel verdeeld klinken. Er waren ook wel meer groeperingen, maar de hoofdmoot geloofde heel duidelijk dat Jezus God was en niet dat Jezus een lager wezen was zoals Arius beweerde. En die leer werd ook echt niet "ineens" opgedrongen van boven zoals jij zegt.
Eigenlijk zou je nog eens moeten lezen, voor je reageert. Ik zeg ook niet dat men het ineens opdrong, want dit was al langer gaande. Je had namelijk de grootste groepering, en dat was de katholieke stroming (algemene stroming), die hadden op den duur ruzie met ieder andere groepering. Net als die groeperingen ook onderling ruzie hadden. Wat dus begon als spiritueel en vrij, werd een gevecht om leven en dood. Constantijn had wel door dat hij er beter een godsdienst van kon maken, om zo problemen in zijn rijk te voorkomen. En zodoende werd besloten dat Jezus God was. De drie eenheid was een feit en geen theorie meer. Alle andere meningen waren verboden. Ook bepaalden de bisschoppen van de katholieke kerk welke boeken wel en welke niet in de canon werden opgenomen. De rest werd verbannen.

quote:
Maar het gaat mij hierom:
bianconeri beweert dat het Arianisme de "ware" leer was voordat het in Nicaea officieel werd verworpen. Dat is niet zo.
bianconeri gelooft daardoor dat Jehovah's Getuigen die "ware" leer hersteld hebben.
Dat is simpelweg onjuist.
Dat is ook onjuist, er is namelijk niet een ware leer.
  donderdag 5 januari 2012 @ 14:03:46 #248
362645 Elemo
sola gratia
pi_106437480
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:28 schreef Atheist1925 het volgende:
Eigenlijk zou je nog eens moeten lezen, voor je reageert. Ik zeg ook niet dat men het ineens opdrong, want dit was al langer gaande. Je had namelijk de grootste groepering, en dat was de katholieke stroming (algemene stroming), die hadden op den duur ruzie met ieder andere groepering. Net als die groeperingen ook onderling ruzie hadden. Wat dus begon als spiritueel en vrij, werd een gevecht om leven en dood.
De katholieke of algemene stroming had in het begin weinig mogelijkheid om ruzie te maken over christologie aangezien er niet bepaald openlijk gediscussieerd kon worden. Het was immers nog steeds illegaal, maar toch kunnen we zien dat de katholieke stroming vanaf het begin heel duidelijk is geweest wat betreft de positie van Jezus.
En de verschillen in dogma's ten tijde van Constantijn gingen helemaal niet over christologie maar over hele andere dingen (bijvoorbeeld Donatisme). En nog specifieker: het Arianisme bestond toen helemaal niet, dat kwam later pas.

Dat was het punt wat ik probeerde te maken tegen bianconeri.
Ik ben het met je eens dat het niet altijd eenduidig is geweest maar wat dit specifieke punt betreft (Arianisme) juist wel.

quote:
Constantijn had wel door dat hij er beter een godsdienst van kon maken, om zo problemen in zijn rijk te voorkomen. En zodoende werd besloten dat Jezus God was.
Nee Constantijn legaliseerde het christendom om meer eenheid te creeeren binnen zijn rijk, dat had niets te maken met dogma's binnen het christendom.
Hij zag die mogelijkheid en exploiteerde die, of hij uiteindelijk bekeerd is dat is een heel ander verhaal maar dat had helemaal niets te maken met het Concilie van Nicaea.
Het enige wat hij heeft gedaan was bepaalde dingen aangepast om het Jodendom en Christendom naast elkaar te laten bestaan. Bijvoorbeeld niet met pascha het avondmaal vieren. Dat had niets met christologie te maken. Ook werden er bepaalde Romeinse gewoontes verweven met het christendom.
Maar dat Jezus God was daar was de vroegere katholieke (als in universele) kerk het over eens en de twistpunten met andere groeperingen gingen meer om zaken als de letterlijke opstanding, wel of niet houden aan Joodse wetten, doop en avondmaal, enz.
Niet over christologie, dat is later pas aan de orde gekomen.

quote:
Ook bepaalden de bisschoppen van de katholieke kerk welke boeken wel en welke niet in de canon werden opgenomen. De rest werd verbannen.
Dat klopt, maar dat is weer een heel ander onderwerp. Vandaag de dag heb je nog steeds verschillen in canon.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elemo op 05-01-2012 14:17:56 ]
Elemosynarius
pi_106440860
Ik blijf erbij dat hij de kenmerken heeft van een psychopaat.
  donderdag 5 januari 2012 @ 17:36:49 #250
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_106446431
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:34 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Binnen christendom ook al genoeg te vinden hoor ;)
En als je duidelijk het boek van waarheid heb gevonden, waarom zou ik dan tijd gaan steken in de rest?

Bij een meerkeuze test heb je 4 antwoorden. Als je al 100% zeker bent dat het A is, dan ga je toch geen tijd verkwisten. Zonde van de tijd.
Realiseer jij je wel dat als jij toevallig in Irak was geboren, dat je nu op een heel ander forum de Islam aan het verdedigen was? Of denk je dat jij, net als hier, te vuur en te vlam het christendom , en dan met name de JG gedachte aan het verdedigen zou zijn....

Verder is het weer typisch dat je slechts op één aspect van mijn post reageert.

Op:
quote:
ik weet dat het voor jou erger is dan vloeken in de kerk, maar kijk eens op: http://www.daaromevolutie(...)&ID=67&topic=&segm=3

Een prachtig overzicht van verschillende tussenvormen.
reageer je wijselijk niet.

Ik weet eigenlijk ook al wat het antwoord is. Iets in de trant van: hahaa, noem je dat bewijs?

Dit is wetenschappelijk onderbouwd bewijs. Jij zegt doodleuk, haha, dat is geen bewijs. En daarmee is dan de kous af.

Dat heet ook wel dooddoenerij, want onderbouwd zijn je kritieken niet.

Nog iets: ik snap werkelijk niet dat als verschillende mensen hier op het forum je vriendelijk vragen een wat minder arrogante houding aan te nemen je ook die mensen niet serieus neemt door het eenvoudigweg te ontkennen en weg te wuiven.

[ Bericht 3% gewijzigd door hoatzin op 05-01-2012 17:50:17 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')