abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 januari 2012 @ 16:26:54 #176
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_106400911
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:45 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ja er zijn een hoop fossielen die op bv hedendaagse beesten lijkt.
Maar waar is die oh zo graag gewilde missing link voor de evolutie?
Waar is die tussenvorm nou dan? Die bestaat simpelweg niet.

En gek genoeg is de schepping nooit stopte. Lees maar eens de 7e dag.
God ruste idd uit, maar versjes later staat nog dat er geen plantengroei of wat dan ook was.
Dus bleef het werk wel degelijk deels doorgaan. En staat ergens dat die 7e dag stopte?
Nee idd niet.
tussenvormen, daar gaan we weer. Die zijn er overvloedig. De Archaeopteryx bijvoorbeeld. Maar zodra er weer eens een "missing link" wordt gevonden, vragen creationisten ogenblikkelijk naar de link tussen de ene soort en de nieuw link, en tussen de nieuwe link en de anders soort.

En zo blijven we aan de gang he?
  woensdag 4 januari 2012 @ 16:31:44 #177
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_106401121
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Omdat de Bijbel overduidelijk waar is, is een historisch boek. En tja Allah komt niet uit de Bijbel he en die Mohammed vent ook niet.
De Bijbel is iets bewezens, Koran niet.

[..]

Arrogant? Heb je vorige topic wel meegekregen dan?
Dan had je het wel begrepen waarom.
Vriend je bent zó overtuigd van je eigen waarheid, er is geen enkele ruimte voor andere inzichten.

Terwijl de wetenschap zich voortduren dingen afvraagt en dingen controleert sabel jij rücksichtlos alles neer wat niet in het bijbelse straatje pas. Maar ook alléén dat he? Voor de rest is wetenschap natuurlijk prima, maar kom niet aan de bijbel.
pi_106401530
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:26 schreef hoatzin het volgende:

[..]

tussenvormen, daar gaan we weer. Die zijn er overvloedig. De Archaeopteryx bijvoorbeeld. Maar zodra er weer eens een "missing link" wordt gevonden, vragen creationisten ogenblikkelijk naar de link tussen de ene soort en de nieuw link, en tussen de nieuwe link en de anders soort.

Hou maar op het is zinloos.. een letterlijk antwoord van Biaconeri op een soortgelijke opmerking is dit: Er is nog nooit een missing link gevonden, het heet niet voor niets ''missing''.
Alpha kenny one
pi_106401608
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:31 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Vriend je bent zó overtuigd van je eigen waarheid, er is geen enkele ruimte voor andere inzichten.

Terwijl de wetenschap zich voortduren dingen afvraagt en dingen controleert sabel jij rücksichtlos alles neer wat niet in het bijbelse straatje pas. Maar ook alléén dat he? Voor de rest is wetenschap natuurlijk prima, maar kom niet aan de bijbel.
Dat is niet waar. Ik ben overtuigd van wat ik geloof simpelweg omdat ik van bv evolutie al meer dan genoeg gezien heb om te zeggen: Tis onzin (en gelukkig is de wetenschap inmiddels ook op het punt om evolutie te verwerpen)

En geloof verklaart gewoon duidelijk alles, daar is geen twijfel in!

quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:26 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Nou logisch toch dat ze dat zeggen! Het is geen tussenvorm tussen 2 soorten.
Alleen maar omdat hij van beide wat heeft lijkt het daarop? Terwijl er verder geen vorm tussen gevonden is. Duidelijk een aparte soort, niet een combo in overgang.
pi_106401628
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:42 schreef falling_away het volgende:

[..]

Hou maar op het is zinloos.. een letterlijk antwoord van Biaconeri op een soortgelijke opmerking is dit: Er is nog nooit een missing link gevonden, het heet niet voor niets ''missing''.
Ik heb jouw anders bar weinig inhoudelijk zien reageren hoor.
  woensdag 4 januari 2012 @ 16:47:53 #181
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_106401768
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:44 schreef bianconeri het volgende:
...gelukkig is de wetenschap inmiddels ook op het punt om evolutie te verwerpen)
Hoe kom je daar nou toch in vredesnaam bij man..... :?

Ik neem aan dat je hier een valide bron van hebt. Zo niet dan beschuldig ik je er van leugens te vertellen.

[ Bericht 8% gewijzigd door hoatzin op 04-01-2012 16:56:19 ]
pi_106402940
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 15:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Idd kun je beter in het echt met mensen praten en niet op internet.

1. Mensen kunnen hier gewoon ineens verdwijnen of gaan janken terwijl in een discussie for real je niet zo ff wegstapt.

2. real is directer, kunt echt ff samen Bijbel erbij pakken en alles.

3. Afgelopen dagen bv gewoon een dominee, koster en theoloog gehad hoor.

4. Bv met de 3-eenheid, daar heb ik al genoeg bijbelse teksten over aangehaald.
Toch wordt alles maar weer afgedaan als onzin. Terwijl de Bijbel spreekt......
Maar ik merk sowieso wel dat met de 3-eenheid het er ingeslagen is, krijg je er 9/10 niet meer uit hoeveel Bijbelse bewijzen je ook geeft.

Of dat iedereen naar hemel zou gaan, wat volgens bijbel onzin is.

5. En met die archeologie shit moet iedereen voor zichzelf maar bekijken.
We kunnen allemaal hier wel wat aan halen maar dat heeft geen zin!
Sowieso heeft geen van ons daar ook maar enig verstand van(ook al heb ik wel als archeoloog gewerkt).

6. Zoals je opvalt duiken mensen hier snel weg onder excuses.
Bv: Niet inhoudelijk reageren. Terwijl ze in diezelfde quote nog een inhoudelijke reactie hebben.
Je kan idd niet beschuldigd worden van weglopen. Maar van een heleboel andere dingen wel, zoals al vaak is gedaan.

Onder andere, je negeert heel vaak argumenten van anderen. Kiest er een paar uit waar je een 'weerwoord' op hebt, en laat de rest onbenoemd.

Zo heb je al vaak gezegd dat "God wel moet bestaan omdat als je naar buiten kijkt je ziet dat alles zo complex en perfect is dat het nooit zomaar ontstaan kan zijn, er moet sprake zijn van intelligent design.
Ook de positie van de aarde is zo perfect, een kleine afwijking en leven zou niet mogelijk zijn, dat kan geen toeval meer zijn."

Daar reageer ik dan op met: "Er zijn miljarden planeten en sterren in het heelal (bewezen). Dan is het dus -totaal- niet toevallig dat er daarvan eentje op de juiste plaats staat om (onze vorm van) leven te herbergen. Sterker nog. Waarschijnlijk zijn er nog duizenden, zo niet miljoenen, andere planeten met leven. En dat hoeft geen leven te zijn zoals wij dat hier op aarde kennen. Dat is veel te beperkt gedacht. Misschien zijn het wel vierkante figuurtjes die leven op vuur."

Ook heb ik al twee keer gepost over The Matrix, maar ook dat negeer je, waarschijnlijk omdat je het te ver gezocht vind, maar dat vind ik evengoed van jou visies, en daar reageer ik ook op. Nog een toevoeging aan onderstaande post over The Matrix. Er moet volgens jou wel sprake zijn van intelligent design. Ok, dat past ook perfect binnen de situatieschets van The Matrix; de wereld met alles erop en eraan, inclusief de bijbel, bestaat slecht in een droom/simulatie ontwikkeld door Artificial Intelligence.

quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 14:13 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ik bekijk dingen tegenwoordig filosofisch.

Eén simpel ding wat alle waarheidsclaims onmogelijk maakt: de film The Matrix.
Deze wereld, zoals wij die ervaren, met alles erop en eraan, bestaat niet. Is een simulatie die door computers in onze hersenen wordt gedraaid.
In werkelijkheid liggen we er zo bij: [ afbeelding ]
Bewijs maar eens dat het niet zo is. Zelfs al zou de bijbel zoals jij beweerd 100% kloppend bewijs geven voor jouw wereldbeeld. Die bijbel bestaat ook slechts in de computersimulatie en is dus niet de waarheid, maar slechts een simulatieonderdeel, door Artificial Intelligence ontwikkeld om de mensen die aan de computers gekoppeld liggen rustig te houden.

Dit is een hoogst onwaarschijnlijk scenario, wellicht denk jij nu 'verwacht je nu echt dat ik hier serieus op in ga?'
Maar ik vind dit scenario even onaannemelijk als het bestaan van een onzichtbare, almachtige, oordelende tovenaar genaamd 'god', 'allah' of 'jehova'. En derhalve heb ik ervoor gekozen nergens in te geloven. En feit blijft dat het Matrix scenario ervoor zorgt dat jouw waarheidsclaim zoals die wordt gedragen door jehova's getuigen per definitie niet als onweerlegbare waarheid kan gelden. De enige waarheid is dat de waarheid niet bestaat.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  woensdag 4 januari 2012 @ 17:21:29 #183
362645 Elemo
sola gratia
pi_106403075
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:18 schreef bianconeri het volgende:
Als je eindelijk eens een keer een eigen onderzoek hebt ingesteld praten we wel verder. Alles maar lekker laten voorkauwen, nou dat is bij mij niet gebeurd. Moest lekker zelf alles doen.
En toen kwam je bij Jehovah's Getuigen uit? Na "eigen onderzoek" gedaan te hebben door hun foldertjes te lezen? (serieuze vraag)
Elemosynarius
  woensdag 4 januari 2012 @ 17:56:56 #184
362114 TheTalker12
MyWords, MyOpinion.
pi_106404357
quote:

[..]

Dat is niet waar. Ik ben overtuigd van wat ik geloof simpelweg omdat ik van bv evolutie al meer dan genoeg gezien heb om te zeggen: Tis onzin (en gelukkig is de wetenschap inmiddels ook op het punt om evolutie te verwerpen)

[..]

Alleen maar omdat hij van beide wat heeft lijkt het daarop? Terwijl er verder geen vorm tussen gevonden is. Duidelijk een aparte soort, niet een combo in overgang.
Dus volgens jou heeft god alles geschapen. Hoe is dit mogelijk als hij het universum heeft geschapen dan moet hij hier buiten hebben gestaan maar wie heeft hem dan weer geschapen ? Was hij al in het universum toen hij het schiep dan heeft hij het nooit geschapen maar was het er al..
pi_106409513
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:21 schreef Elemo het volgende:

[..]

En toen kwam je bij Jehovah's Getuigen uit? Na "eigen onderzoek" gedaan te hebben door hun foldertjes te lezen? (serieuze vraag)
Ik dacht niet eens aan Jehovah's Getuigen eigenlijk, kwam nooit in me op.
Bezocht allemaal sites en al bv van RKK en NPK en bekeek gewoon alle leerstellingen en de Bijbel. (NBG versie)
Pas maanden later toen ik van bekende hoorde dat ze JG was ben ik dat gaan bekijken.
Hebben een ontzettend handige lijst met leerstellingen(30 ofzo wel) waar direct achter bijbelse verzen staan(een aantal nog niet eens alles voor 2 leerstelling).
Daar ben ik meerdere Bijbel uitgaven voor gaan gebruiken om te vergelijken(en nee geen JG Bijbel, dat wist ik niet eens).

En tja die lijst is gewoon onomstootbaar, ik wou juist heel erg haar ongelijk bewijzen.
Want tja 1e gedachte die je van JG krijgt is negatief, was bij mij ook zo.
Maar ja de Bijbel steunde de leerstellingen gewoon dat was al vrij snel duidelijk.

Terwijl als je bv voor de 3-eenheid onderzoekt bij RKK, NPK etc etc je allemaal vage versjes krijgt waar helemaal niets uit blijkt. En dat plaatsen ze dan onder de noemer mysterie.
Simpelweg omdat ze het niet kunnen uitleggen en begrijpen, erg triest voor ze eigenlijk.
pi_106409655
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:56 schreef TheTalker12 het volgende:

[..]

Dus volgens jou heeft god alles geschapen. Hoe is dit mogelijk als hij het universum heeft geschapen dan moet hij hier buiten hebben gestaan maar wie heeft hem dan weer geschapen ? Was hij al in het universum toen hij het schiep dan heeft hij het nooit geschapen maar was het er al..
Hij leeft gewoon buiten alles eigenlijk, en niemand heeft Hem geschapen hij bestond altijd al.
Dat is simpelweg iets wat voor ons totaal niet te begrijpen is!!
De Bijbel legt daar ook niets over uit, de Bijbel laat echter wel zien dat God bestaat(en de bewijzen daarbuiten). Hoe en wat verder weet niemand eigenlijk.
pi_106411358
Ik denk dat we eerder kunnen bewijzen dat er geen god bestaat. Kijk naar de zinloze oorlogen, aanslagen, kanker en andere dingen die we niet willen. Als er wel en god zou zijn: Waarom staat hij bovenstaande dan toe?
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:11:49 #188
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_106413605
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:55 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Hij leeft gewoon buiten alles eigenlijk, en niemand heeft Hem geschapen hij bestond altijd al.
Dat is simpelweg iets wat voor ons totaal niet te begrijpen is!!
De Bijbel legt daar ook niets over uit, de Bijbel laat echter wel zien dat God bestaat(en de bewijzen daarbuiten). Hoe en wat verder weet niemand eigenlijk.
Maar dan is god tijdens de oerknal, of hoe je dat ook wilt noemen, ontstaan. Toen is immers de tijd begonnen?
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:20:44 #189
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_106414021
quote:

[..]

[..]

ik weet dat het voor jou erger is dan vloeken in de kerk, maar kijk eens op: http://www.daaromevolutie(...)&ID=67&topic=&segm=3

Een prachtig overzicht van verschillende tussenvormen.
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:40:10 #190
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_106414810
quote:
Efeziërs 5,6

Laat u door niemand met loze woorden misleiden, want wie God ongehoorzaam is, wordt getroffen door zijn toorn.
Laten we allemaal naar dit vers luisteren! Bianconeri zal door God gestraft worden en door zijn toorn getroffen, want hij spreekt loze woorden om ons te misleiden en te laten geloven dat hij de waarheid over de Bijbel en over alles in pacht heeft, terwijl hij wegvlucht voor onderbouwing.

quote:
Efeziërs 5

1 Volg dus het voorbeeld van God, als kinderen die hij liefheeft, 2 en ga de weg van de liefde, zoals Christus, die ons heeft liefgehad en zich voor ons gegeven heeft als offer, als een geurige gave voor God.
Bianconeri, volg God, en volg het pad van de liefde en niet van de haat, want je spreekt anderen zeer verkeerd toe!!

quote:
15 Let dus goed op welke weg u bewandelt, gedraag u niet als dwazen maar als verstandige mensen.
Gedraag u als verstandig mens.

quote:
Spreuken 4,24

Neem nooit leugens in de mond, laat geen bedrog over je lippen komen.
Bianconeri, schaam je voor de Heer.

Ik laat je even zin dat je je eigen geloof aan het overtreden bent hier, ik zie je constant leugens verspreiden, deze bijbelverzen laten zien dat je duidelijk tegen de Bijbel bent.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_106415881
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:20 schreef hoatzin het volgende:

[..]

ik weet dat het voor jou erger is dan vloeken in de kerk, maar kijk eens op: http://www.daaromevolutie(...)&ID=67&topic=&segm=3

Een prachtig overzicht van verschillende tussenvormen.
Hee thx voor die link, ik was al langer op zoek naar zo'n duidelijk overzicht. En eigenlijk is dit nog een beknopte lijst, er zijn nog veel meer tussenvormen gevonden (darwinius masillae onder (veel) andere)

hmm waar zijn die missing links?? lol
Maar gegarandeerd heeft Bianconeri hier een antwoord op in de zin van 'Dat zijn geen tussenvormen maar door god geschapen soorten'.
Alpha kenny one
pi_106416410
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:40 schreef MetalIsAwesome het volgende:

Laten we allemaal naar dit vers luisteren! Bianconeri zal door God gestraft worden en door zijn toorn getroffen, want hij spreekt loze woorden om ons te misleiden en te laten geloven dat hij de waarheid over de Bijbel en over alles in pacht heeft, terwijl hij wegvlucht voor onderbouwing.
Loze woorden? Haha jij bent echt hilarisch vent. Vergeten dat we allang prive berichten hadden gestuurd? Vreemd dat je het toen wel met me eens was. Zo loos ben ik dus helemaal niet.
Wegvlucht voor onderbouwing? Gooi maar een bijbelse kwestie op(zoals de Wet in de berichten die we hadden)

quote:
Bianconeri, volg God, en volg het pad van de liefde en niet van de haat, want je spreekt anderen zeer verkeerd toe!!
Ik spreek ze verkeerd aan? Laat me niet lachen zeg, haal maar 1 quote aan waar ik het boekje te buiten ga. Veel suc6.

quote:
Gedraag u als verstandig mens.
Doe ik, daarom laat ik me ook niet uitlokken hier tot wilde discussie en dikke persoonlijke aanvallen of wat dan ook. Geloof en religie is iets persoonlijks, ik wil wel helpen met Bijbelse onderwerpen.

quote:
Bianconeri, schaam je voor de Heer.

Ik laat je even zin dat je je eigen geloof aan het overtreden bent hier, ik zie je constant leugens verspreiden, deze bijbelverzen laten zien dat je duidelijk tegen de Bijbel bent.
Leugens????? Noem in vredesnaam 1 leugen die ik heb gezegd??
Ook in dit geval veel suc6. Ik ben mijn geloof helemaal niet aan het overtreden, kom niet eens in de buurt van overtreden. Of heb je mij hier zien schelden of leugens zien spreken?
Nou nog niet gedaan hoor.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:29 schreef CamelNLD het volgende:
Ik denk dat we eerder kunnen bewijzen dat er geen god bestaat. Kijk naar de zinloze oorlogen, aanslagen, kanker en andere dingen die we niet willen. Als er wel en god zou zijn: Waarom staat hij bovenstaande dan toe?
Dit is toch voorspelt in de Bijbel.....
Deze wereld is in de macht van de goddeloze zoals de Bijbel zegt.
God laat dit toe om Satans ongelijk te bewijzen in de strijdvraag(om de soevereiniteit).
Satan zegt beter te kunnen regeren dan God, maar zoals we zien faalt hij erg.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:11 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Maar dan is god tijdens de oerknal, of hoe je dat ook wilt noemen, ontstaan. Toen is immers de tijd begonnen?
Oerknal? haha
pi_106416501
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:01 schreef falling_away het volgende:

[..]

Hee thx voor die link, ik was al langer op zoek naar zo'n duidelijk overzicht. En eigenlijk is dit nog een beknopte lijst, er zijn nog veel meer tussenvormen gevonden (darwinius masillae onder (veel) andere)

hmm waar zijn die missing links?? lol
Maar gegarandeerd heeft Bianconeri hier een antwoord op in de zin van 'Dat zijn geen tussenvormen maar door god geschapen soorten'.
Het zijn ook geen tussenvormen?
Waarom moet een soort alleen omdat het een overeenkomst heeft een overgang zijn?
Dat is harstikke onlogisch! Laat ze idd maar eens aantonen dat deze soorten vanaf een bv zeedier overging naar die tussenvorm en vanuit daar het land op.
Niet van die zwakke verhalen met een overeenkomstje.
pi_106416823
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Het zijn ook geen tussenvormen?
Waarom moet een soort alleen omdat het een overeenkomst heeft een overgang zijn?
Dat is harstikke onlogisch! Laat ze idd maar eens aantonen dat deze soorten vanaf een bv zeedier overging naar die tussenvorm en vanuit daar het land op.
Niet van die zwakke verhalen met een overeenkomstje.
oa. door moleculaire biologie is ook aan te tonen dat het allemaal tussenvormen zijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Evolutie_(biologie)#Moleculaire_biologie

Zo hebben ze een hele stamboom kunnen opstellen van alle dieren en planten, allen met elkaar verbonden!

Trouwens wat een mooie volmaakte schepping van god die AL die dieren eerst creeerde om ze vervolgens weer te laten uitsterven nog voor de mens ze ooit heeft kunnen zien (meer dan 90% van alle soorten is uitgestorven).
Alpha kenny one
pi_106417079
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik dacht niet eens aan Jehovah's Getuigen eigenlijk, kwam nooit in me op.
Bezocht allemaal sites en al bv van RKK en NPK en bekeek gewoon alle leerstellingen en de Bijbel. (NBG versie)
Pas maanden later toen ik van bekende hoorde dat ze JG was ben ik dat gaan bekijken.
Hebben een ontzettend handige lijst met leerstellingen(30 ofzo wel) waar direct achter bijbelse verzen staan(een aantal nog niet eens alles voor 2 leerstelling).
Daar ben ik meerdere Bijbel uitgaven voor gaan gebruiken om te vergelijken(en nee geen JG Bijbel, dat wist ik niet eens).

En tja die lijst is gewoon onomstootbaar, ik wou juist heel erg haar ongelijk bewijzen.
Want tja 1e gedachte die je van JG krijgt is negatief, was bij mij ook zo.
Maar ja de Bijbel steunde de leerstellingen gewoon dat was al vrij snel duidelijk.

Terwijl als je bv voor de 3-eenheid onderzoekt bij RKK, NPK etc etc je allemaal vage versjes krijgt waar helemaal niets uit blijkt. En dat plaatsen ze dan onder de noemer mysterie.
Simpelweg omdat ze het niet kunnen uitleggen en begrijpen, erg triest voor ze eigenlijk.
Dus je hebt niet een uitputtende zoektocht gedaan. Zo te zien alleen binnen het Christendom rondgekeken. En dat terwijl er zoveel meer waarheidsclaims bestaan op deze aarde.

Intussen wacht ik nog steeds op je falsificatie van de The Matrix theorie. Moet toch niet zo moeilijk zijn voor iemand die de waarheid in pacht heeft? Toch negeer je die bom onder elke waarheidsclaim inclusief die van JG nu al 3 keer.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:29:41 #196
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_106417383
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Loze woorden? Haha jij bent echt hilarisch vent. Vergeten dat we allang prive berichten hadden gestuurd? Vreemd dat je het toen wel met me eens was. Zo loos ben ik dus helemaal niet.
Wegvlucht voor onderbouwing? Gooi maar een bijbelse kwestie op(zoals de Wet in de berichten die we hadden)

Je spreekt hier loze woorden omdat je over een hoop onderwerpen dingen beweert waar je niks vanaf weet, je zit constant drogredenen te geven voor het bestaan van God, je kunt mensen geen goed onderbouwde argumenten geven voor het bestaan van God en je kunt niet eens de evolutie theorie goed weerleggen, je zegt alleen maar dat die onzin is zonder overtuigende argumenten.

Ik gooi geen Bijbelse kwestie op, omdat het mij even gaat om het geheel van alles wat je zegt. Als het over de islam gaat, weet ik in ieder geval dat ik niet bij jou moet zijn. Elemo weet best wel wat van de islam af en kon me er wat boeiende dingen over zeggen, maar bij jou hoorde ik de grootste onzin toen ik er vragen over stelde.

quote:
Ik spreek ze verkeerd aan? Laat me niet lachen zeg, haal maar 1 quote aan waar ik het boekje te buiten ga. Veel suc6.
quote:
Lees ook de posts van Elemo. Die voor de verandering eindelijk iets nuttigs zegt.
Ik vind dit een beetje beledigend voor Elemo die een van de mensen hier lijkt te zijn die nog het meeste van de Bijbel lijkt af te weten en de meest overtuigende christen hier lijkt te zijn. Ali_Kannibali is ook overtuigend en intelligent en een aardig persoon, maar zit helaas met bepaalde doctrines van zijn kerk waardoor er soms nogal vraagtekens te plaatsen zijn bij bepaalde beweringen op basis van de Bijbel. In jouw geval kom je niet overtuigend over, je klinkt niet erg intelligent met je eenlijnige visie en je bewering dat iedereen hier maar onzin spreekt behalve jijzelf, je hebt de waarheid in pacht blijkbaar en je komt ook nog eens niet aardig over. Je zit allerlei anderen ervan te beschuldigen dat ze satanisch zijn en verspreidt ook leugens van anderen, zoals je nodige beledigingen over moslims in onze PM's waarin je zegt dat moslims niet deugen, dat ze achterlijke geluiden uit moskeeën laten komen. Ik wilde ze eerst hier posten, maar om je niet volledig de grond in te richten post ik ze niet, ik heb me bedacht, dat zou mij namelijk een nogal slecht persoon maken. Ik sta alleen wel in voor waarheid en eerlijkheid, dat vind ik namelijk heel belangrijk, en daar wil ik je even sterk op wijzen hier. Over wat jij beweert van achterlijke geluiden, dat is niet beledigend wil je zeggen, een boodschap van liefde, iets wat jouw God wil dat jij doet? Ik word bijna boos hier maar ik hou me in.

[..]

quote:
Doe ik, daarom laat ik me ook niet uitlokken hier tot wilde discussie en dikke persoonlijke aanvallen of wat dan ook. Geloof en religie is iets persoonlijks, ik wil wel helpen met Bijbelse onderwerpen.
De Bijbel is dan ook het enige waar je iets vanaf weet, over andere onderwerpen verspreidt je de grootste onzin, hou je daarom ook alsjeblieft niet met de evolutie bezig.

quote:
Leugens????? Noem in vredesnaam 1 leugen die ik heb gezegd??
Ook in dit geval veel suc6. Ik ben mijn geloof helemaal niet aan het overtreden, kom niet eens in de buurt van overtreden. Of heb je mij hier zien schelden of leugens zien spreken?
Nou nog niet gedaan hoor.
Ik noem er even 3 voor je:

Je loog over dat vrijmetselaars minder vervolgd zouden zijn. Daar heb ik je bewijsvoering voor gegeven vanuit Wikipedia maar daar reageerde je niet meer op. Verder zei je dat de islam een satanische afgodsdienst is die snel zou verdwijnen, dat is ook een leugen, dat zal namelijk in 100 jaar nog niet gebeuren. De islam heeft daarvoor veel te veel invloed overal, net als het christendom. Of geloof jij dat in islamitische landen de islam weleens eventjes snel zal verdwijnen? Een derde punt is dat je constant de evolutie zit te ontkennen en zegt dat je er geen bewijs voor hebt gevonden, duidelijk ook een leugen, er is genoeg bewijs voor.

Ik vind dat je nogal erg hoogmoedig bezig bent door ze overtuigd van jezelf te zeggen dat je niet in de buurt komt van overtreden.

quote:
Dit is toch voorspelt in de Bijbel.....
Deze wereld is in de macht van de goddeloze zoals de Bijbel zegt.
God laat dit toe om Satans ongelijk te bewijzen in de strijdvraag(om de soevereiniteit).
Satan zegt beter te kunnen regeren dan God, maar zoals we zien faalt hij erg.

Hoe komt het dat het steeds beter met de wereld gaat sinds hij in de macht van Goddelozen is? Sinds de Verlichting is onze beschaving er steeds meer op vooruit gegaan namelijk. We moorden elkaar niet meer dagelijks uit toch? Ik snap trouwens niet waarom God het zichzelf zo moeilijk maakt, zijn creationisme is de waarheid, maar om het extra moeilijk te maken laat hij Satan evolutie maaken, die je overal terugziet, waardoor iedereen gaat geloven dat dat 100% waarheid is. Oftewel, God zit mensen te misleiden om ze naar Satan toe te leiden. Waarom doet God dat?

[ Bericht 3% gewijzigd door MetalIsAwesome op 04-01-2012 22:38:16 ]
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_106417640
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:24 schreef UltraR het volgende:

[..]

Dus je hebt niet een uitputtende zoektocht gedaan. Zo te zien alleen binnen het Christendom rondgekeken. En dat terwijl er zoveel meer waarheidsclaims bestaan op deze aarde.

Intussen wacht ik nog steeds op je falsificatie van de The Matrix theorie. Moet toch niet zo moeilijk zijn voor iemand die de waarheid in pacht heeft? Toch negeer je die bom onder elke waarheidsclaim inclusief die van JG nu al 3 keer.
Binnen christendom ook al genoeg te vinden hoor ;)
En als je duidelijk het boek van waarheid heb gevonden, waarom zou ik dan tijd gaan steken in de rest?

Bij een meerkeuze test heb je 4 antwoorden. Als je al 100% zeker bent dat het A is, dan ga je toch geen tijd verkwisten. Zonde van de tijd.
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:42:15 #198
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_106418002
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:34 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Binnen christendom ook al genoeg te vinden hoor ;)
En als je duidelijk het boek van waarheid heb gevonden, waarom zou ik dan tijd gaan steken in de rest?

Bij een meerkeuze test heb je 4 antwoorden. Als je al 100% zeker bent dat het A is, dan ga je toch geen tijd verkwisten. Zonde van de tijd.
En het is nog nooit in je opgekomen dat men de goede moraal en de uitleg daarvan er later bijverzonnen heeft of dat het misschien in de menselijke natuur ligt om een goede moraal in bijbelse wetgeving door te geven? Ooit gehoord van de filosoof Ludwig Feuerbach, grondlegger van het atheïsme? Hij heeft beschreven hoe hij dacht dat het christendom en christen zijn in feite een projectie is van ons eigen Goddelijk willen zijn naar buiten toe, dat wij God buiten onszelf zien in de Bijbel is dus een projectie van onze eigen wens om Goddelijk te zijn.

Even een citaat over deze filosoof:

quote:
Feuerbach was de eerste atheïstische filosoof, en hij drong meteen door tot de essentie van religie: zijn argumenten zijn een definitieve analyse van het christelijk geloof en ook vandaag de dag nog steeds doorslaggevend. Opmerkelijk is ook dat Feuerbachs analyse niet gedaan wordt om de religie agressief aan te vallen, maar om tot een begrip te komen van de ware natuur van de mens. Wanneer men doordringt tot de essentie van het christelijk geloof, komt men op de mens die het goddelijke in zichzelf herbergt en herkent. Dit goddelijke dient volgens Feuerbach gerespecteerd te worden, het is de natuur van de mens, een gedachte die Nietzsche in zijn Zarathoestra later oppakt en uitwerkt als het streven naar de Bovenmens. Feuerbach laat zien dat theologie van religie een uitwendige zaak maakt; zij tracht gevoelens en gedachten van de innerlijke mens te objektiveren en probeert geloof te doen staan op een realiteit buiten de mens. Op deze manier verliest men de kern, de geloofwaardigheid en de kracht van religie, en vervreemdt de mens van zichzelf. Feuerbach geeft als eerste dus een volledige verklaring voor de vreemde tegenstrijdigheid waar ieder religieus mens altoos mee worstelt, namelijk dat religieuze voorstellingen innerlijk worden aangevoeld als zowel een dwingende noodzakelijkheid als een totale onmogelijkheid.
Je zit daarnaast met een probleem. Als je 4 meerkeuzeantwoorden hebt is het dom om 100% van A overtuigd te zijn zonder B, C en D te hebben bekeken, omdat twee antwoorden ook zoveel op elkaar kunnen lijken dat ze je misleiden. Oftewel, in plaats van de Bijbel is er misschien een ander boek dat nog meer de waarheid representeert voor jou als je dat boek had ontdekt voordat je de Bijbel zo bestudeerd had, nu ben je namelijk al helemaal geïndoctrineerd, het probleem is alleen dat je de bijbel niet navolgt op het gebied van leugens en misleiding, je verspreidt namelijk constant leugens. Of onwetendheid, maar het lijkt mij dat je jezelf er bewust van bent. Zo niet en je geeft dat toe, dan bied ik mijn ontschuldigingen aan voor mijn beschuldigingen en vraag of je het me wilt vergeven. (Dit laatste is overigens serieus bedoeld, geen spottende toon.)
pi_106418424
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:29 schreef MetalIsAwesome het volgende:

Je spreekt hier loze woorden omdat je over een hoop onderwerpen dingen beweert waar je niks vanaf weet, je zit constant drogredenen te geven voor het bestaan van God, je kunt mensen geen goed onderbouwde argumenten geven voor het bestaan van God en je kunt niet eens de evolutie theorie goed weerleggen, je zegt alleen maar dat die onzin is zonder overtuigende argumenten.

Ik gooi geen Bijbelse kwestie op, omdat het mij even gaat om het geheel van alles wat je zegt. Als het over de islam gaat, weet ik in ieder geval dat ik niet bij jou moet zijn. Elemo weet best wel wat van de islam af en kon me er wat boeiende dingen over zeggen, maar bij jou hoorde ik de grootste onzin toen ik er vragen over stelde.
Ik beweer geen dingen over iets waar ik niets weet, anders zou ik wel in alle topics gaan lopen schreeuwen ofzo. Drogredenen? Geen goed onderbouwde argumenten? Waarom kwam ik in vredesnaam aanzetten met bv de val van Babylon???
Niemand schijnt dat te lezen ofzo?
Ook over evolutie zeg ik genoeg lijkt me zo he, bv met die missing links.
Over Islam hoef ik ook geen bal te weten, waarom zou ik daar ooit wat van willen weten aangezien het toch niet de waarheid is.

quote:
Ik vind dit een beetje beledigend voor Elemo die een van de mensen hier lijkt te zijn die nog het meeste van de Bijbel lijkt af te weten en de meest overtuigende christen hier lijkt te zijn. Ali_Kannibali is ook overtuigend en intelligent en een aardig persoon, maar zit helaas met bepaalde doctrines van zijn kerk waardoor er soms nogal vraagtekens te plaatsen zijn bij bepaalde beweringen op basis van de Bijbel.
Elemo weet over bepaalde dingen inderdaad wel wat over de Bijbel, bv over het Tyrus verhaal.
Maar in de eerder discussie die ik met hem had ivm 3-eenheid en bepaalde vertalingen sloeg hij duidelijk de plank mis en dat heb ik hem ook aangetoond.

Ali_Kannibali is niet bepaald overtuigend hoor? Je zegt het zelf al: Er zijn heel veel vraagtekens te plaatsen bij zijn opmerkingen, dat maakt het nou niet bepaald overtuigend.

Schijnbaar helpt vriendelijk doen al heel erg ofzo om wat voor onzin je ook vertelt iedereen het te laten geloven. Sorry maar heb het al vaak gezegd: Ik zeg gewoon waar het op staat, niets meer niets minder.

quote:
In jouw geval kom je niet overtuigend over, je klinkt niet erg intelligent met je eenlijnige visie en je bewering dat iedereen hier maar onzin spreekt behalve jijzelf, je hebt de waarheid in pacht blijkbaar en je komt ook nog eens niet aardig over. Je zit allerlei anderen ervan te beschuldigen dat ze satanisch zijn en verspreidt ook leugens van anderen, zoals je nodige beledigingen over moslims in onze PM's waarin je zegt dat moslims niet deugen, dat ze achterlijke geluiden uit moskeeën laten komen. Ik zal ze even voor je zoeken en hier plaatsen, je vroeg namelijk in de PM die je stuurde of ik hier even open en bloot antwoorden wilden geven, dat zal ik dan ook doen voor je. Dat is niet beledigend wil je zeggen, een boodschap van liefde, iets wat jouw God wil dat jij doet? Ik word bijna boos hier maar ik hou me in.
Ligt er maar aan wat niet overtuigend is? Ik sta juist heel duidelijk voor me punt en kan dit ook Bijbels ondersteunen. Ik heb geen eenlijnige visie, waar je dat vandaan haalt is me een vraag.
Als iemand met Bijbelse teksten kan komen tegen iets wat ik geloof: Van harte uitgenodigd.
Zou me leven veel makkelijker maken als ik geen JG zou zijn.

Moslims ben ik inderdaad absoluut niet positief over, hele slechte ervaringen met ze heel veel keren. Daar hebben we het trouwens ook niet over. Ze gedragen zich hier in Nederland ja ook voor 90% allemaal als *** om het maar netjes te houden. Dan is het ook niet onze schuld dat ze zo belachelijk gemaakt worden vaak.

quote:
De Bijbel is dan ook het enige waar je iets vanaf weet, over andere onderwerpen verspreidt je de grootste onzin, hou je daarom ook alsjeblieft niet met de evolutie bezig.
Nou bedankt dat je in elk geval iets zegt dat ik nog iets weet.
Over andere onderwerpen? Ik zeg buiten dat nauwelijks iets over andere onderwerpen!
Alleen ivm evolutie nog, maar daar spreek ik geen onzin over.
Ik hou me wel degelijk bezig met evolutie, aangezien het een veel gehoord onzin verhaal is onder de mensen. Dan is het wel handig om het te kunnen weerleggen.
Gelukkig kun je heel makkelijk dingen tegen evolutie vinden op internet en heb ik in loop der jaren ook genoeg geleerd.

quote:
Ik noem er even 3 voor je:

Je loog over dat vrijmetselaars minder vervolgd zouden zijn. Daar heb ik je bewijsvoering voor gegeven vanuit Wikipedia maar daar reageerde je niet meer op. Verder zei je dat de islam een satanische afgodsdienst is die snel zou verdwijnen, dat is ook een leugen, dat zal namelijk in 100 jaar nog niet gebeuren. De islam heeft daarvoor veel te veel invloed overal, net als het christendom. Of geloof jij dat in islamitische landen de islam weleens eventjes snel zal verdwijnen? Een derde punt is dat je constant de evolutie zit te ontkennen en zegt dat je er geen bewijs voor hebt gevonden, duidelijk ook een leugen, er is genoeg bewijs voor.
1. Ik zeg alleen maar dat Jehovah's Getuigen ontzettend erg vervolgd zijn, vrijmetselaars is ook een vrij vaag onderwerp waar veel geheimzinnigheid rond zit. Daarbij is het altijd te betwijfelen hoeveel getallen er werkelijk van vervolging zijn en niet alleen moorden.

2. Islam satanisch ja, de Bijbel leert dat de andere religies deel zijn van Babylon, de grote hoer.
Onder leiding van Satan om mensen te misleiden. Dus val daar niet mij over aan maar de Bijbel.
De Bijbel beloofd dat Gods koninkrijk binnen niet al te lange tijd zal gaan regeren, dus idd zal valse religie niet lang blijven bestaan. Maar door mensen handen ofzo verdwijnt het niet nee.

3. Er is geen bewijs voor evolutie, je verwart nogmaals micro met macro.
Macro hangt aan losse draadjes, lees bv de vele argumenten die alleen al in dit topic genoemd worden.

quote:
Ik vind dat je nogal erg hoogmoedig bezig bent door ze overtuigd van jezelf te zeggen dat je niet in de buurt komt van overtreden.
Nee op dit forum idd niet. Ik verdedig alleen me geloof hier en dat is positief dacht ik zo.
bijbel en God onder de aandacht brengen, vaak hard nodig.
Buiten het forum ben ik absoluut niet ver van overtredingen, elk mens maakt fouten en begaat zondes.

quote:
Hoe komt het dat het steeds beter met de wereld gaat sinds hij in de macht van Goddelozen is? Sinds de Verlichting is onze beschaving er steeds meer op vooruit gegaan namelijk. We moorden elkaar niet meer dagelijks uit toch? Ik snap trouwens niet waarom God het zichzelf zo moeilijk maakt, zijn creationisme is de waarheid, maar om het extra moeilijk te maken laat hij Satan evolutie maaken, die je overal terugziet, waardoor iedereen gaat geloven dat dat 100% waarheid is. Oftewel, God zit mensen te misleiden om ze naar Satan toe te leiden. Waarom doet God dat?

Haha? Sinds wanneer gaat het steeds beter met de wereld? Die bewering heb ik echt nog nooit gehoord hoor. Ziektes, oorlogen, natuurrampen en hongersnoden vieren hoogtij dagen tegenwoordig. Deze hele wereld is naar de ......(vul zelf maar in)
Moorden elkaar niet dagelijks meer uit? Haha bekijk jij de moord cijfers maar eens, ik ken de cijfers niet maar er wordt echt wel elke dag(wellicht elke minuut/seconde) iemand vermoordt.
Onder God zouden mensen volgens de Bijbel eeuwig leven, er zou vrede zijn, geen tranen en pijn, geen dood meer. Das toch wel ff stuk beter he.

Satan gebruikt evolutie op een sluwe manier ja, hij manipuleert het allemaal zo in die theorie dat het er wel wat op lijkt. Groot punt is bv onderscheiding tussen micro en macro, de meesten kennen dat helemaal niet! Daardoor is grootste publiek blind hiervoor, alleen omdat hoge mensjes roepen evolutie is waar.
Hoezo groepsgedrag? Leiders volgen?
pi_106418775
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:42 schreef MetalIsAwesome het volgende:

En het is nog nooit in je opgekomen dat men de goede moraal en de uitleg daarvan er later bijverzonnen heeft of dat het misschien in de menselijke natuur ligt om een goede moraal in bijbelse wetgeving door te geven? Ooit gehoord van de filosoof Ludwig Feuerbach, grondlegger van het atheïsme? Hij heeft beschreven hoe hij dacht dat het christendom en christen zijn in feite een projectie is van ons eigen Goddelijk willen zijn naar buiten toe, dat wij God buiten onszelf zien in de Bijbel is dus een projectie van onze eigen wens om Goddelijk te zijn.
Vandaar dat de Bijbel wel geschreven is in 1 geheel(de boeken dan he)
en dat er helemaal geen toevoegingen zijn gevonden(geen ander taalgebruik/taal of wat ook).
Maar gewoon teksten die altijd bij elkaar stonden.

Nogmaals zoals heel vaak gezegd: Al die profetien, dat is absoluut geen mensen werk.

quote:
Even een citaat over deze filosoof:
Ja leuk en bekend punt, dat er iets Goddelijks in ons zit en een verlangen.
Laat ze dat eerst maar eens bewijzen, zullen altijd aannames blijven.

quote:
Je zit daarnaast met een probleem. Als je 4 meerkeuzeantwoorden hebt is het dom om 100% van A overtuigd te zijn zonder B, C en D te hebben bekeken, omdat twee antwoorden ook zoveel op elkaar kunnen lijken dat ze je misleiden. Oftewel, in plaats van de Bijbel is er misschien een ander boek dat nog meer de waarheid representeert voor jou als je dat boek had ontdekt voordat je de Bijbel zo bestudeerd had, nu ben je namelijk al helemaal geïndoctrineerd, het probleem is alleen dat je de bijbel niet navolgt op het gebied van leugens en misleiding, je verspreidt namelijk constant leugens. Of onwetendheid, maar het lijkt mij dat je jezelf er bewust van bent. Zo niet en je geeft dat toe, dan bied ik mijn ontschuldigingen aan voor mijn beschuldigingen en vraag of je het me wilt vergeven.
Nee dat is niet waar hoor.
Bv: De vraag is: Hoeveel is 100+115+356.
A= 571
B=561
C=591
D=572

De andere antwoorden lijken er wel erg op, maar als je rekent is het gewoon 100% zeker dat het A is, dan hoef je niet te kijken wat voor misleidends er staat in de rest. Zelfde principe werkt ook voor andere soort vragen dan rekensommen.

Nee ik verspreid helemaal geen leugens want dat zou compleet in strijd zijn met wat ik hier juist vertel: De Bijbel en God.
Kan zijn dat ik af en toe een kleine verspreking ofzo heb gemaakt in te snel denken/typen enzo.
Maar niemand heeft nog ene leugen van me bekend gemaakt ofzo, of iets vreemds ofzo.
Dus het zal wel niet he!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')