Ik vraag het voor de zoveelste keer: waar haal je dit in Godsnaam vandaan? Geef es concrete bronnen voor dikgedrukte!quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:07 schreef bianconeri het volgende:
1. Daar is geen duidelijkheid over, er zijn 2 mogelijke vormen: Jehovah of Yahweh.
Jehovah is daarbij gewoon de meest populaire benaming, duidelijkste enz enz.
Dat heeft niks, maar dan ook helemaal niks met de oerknaltheorie te maken!quote:2. Waarom andere topic over openen? Waarom belachelijk? Een stel rotsen die tegen elkaar aan knalt en ineens een planeet gaan vormen waaruit leven uit het niets ineens op ontstaat.
Met bovenstaande opmerking over de oerknaltheorie heb je laten zien dat dat niet zo is. Het zal een gebrek aan interesse zijnquote:Ik heb wel degelijk wat achtergrond...
Ik heb zelfs Hebreeuwse les gegeven vroeger, maar goed ik begrijp dat dat bedreigend voor je is dus laat ik bij het onderwerp blijven.quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:28 schreef bianconeri het volgende:
Oh ja jij bent zeker een Hebreeuwse super deskundige, nou fantastisch.
En dat met die ''foute'' vertalingen die je hebt aangehaald, lekker gewoon ergens weg geplukt en er zelf maar wat bij verzonnen.
Ik heb er uitgebreid op gereageerd en jouw enige reactie is: "Dat kan niet want [redenering vanuit de leer van Jehovah's Getuigen]" Meer niet.quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:28 schreef bianconeri het volgende:
Waarom reageer jij nooit op de reacties die ik INHOUDELIJK daarop geef?
Ja zie je, doe je het weer. Je loopt er helemaal op vast omdat het niet binnen jullie leer past.quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:28 schreef bianconeri het volgende:
Dat zoals jij het vreemd genoeg wil uitleggen zou moeten betekenen dat:
Jezus God heeft geschapen(Terwijl Bijbel duidelijk leert dat God geen begin heeft).
Dat Jezus zichzelf geschapen heeft(Terwijl hij de eerstgeborene is en zichzelf zeker toen hij nog niet bestond al schiep).
Het is heel simpel:quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:28 schreef bianconeri het volgende:
Jehovah's Getuigen passen alleen af en toe het aan als het ter verduidelijking is.
Maar altijd tussen [ ] om dit aan te tonen. Nergens wordt iets veranderd wat de betekenis zou veranderen. Ps: allang op gereageerd hoor.
Niet opgelet in andere topic ofzo of wel? Zelfs mensen die anti naam Jehovah zijn hebben hier aanhalingen over gedaan.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:18 schreef Haushofer het volgende:
Ik vraag het voor de zoveelste keer: waar haal je dit in Godsnaam vandaan? Geef es concrete bronnen voor dikgedrukte!![]()
Je blijft het maar herhalen, bijna in de waan dat wanneer je het maar vaak genoeg zegt het ook daadwerkelijk waar wordt.
Neeeuhh totaal niet, komt er wel vandaan. Met die maffe knal ineens.quote:Dat heeft niks, maar dan ook helemaal niks met de oerknaltheorie te maken!![]()
Nee totaal niet, ik vind al die programma's bv ontzettend interessant.quote:Met bovenstaande opmerking over de oerknaltheorie heb je laten zien dat dat niet zo is. Het zal een gebrek aan interesse zijn
Ik heb ze gemist, en ik geloof Cognitor ookquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niet opgelet in andere topic ofzo of wel? Zelfs mensen die anti naam Jehovah zijn hebben hier aanhalingen over gedaan.
Nee, dit heeft er weinig tot niks mee te maken. Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebtquote:Neeeuhh totaal niet, komt er wel vandaan. Met die maffe knal ineens.
Jij bestempelt ideeën bij voorbaat al als leugens, omdat ze niet overeen komen met de doctrine die je wordt aangereikt. Dat is het probleem.quote:Nee totaal niet, ik vind al die programma's bv ontzettend interessant.
Zo lang er geen inkop leugens in voorkomen natuurlijk, dan kijk ik wel ff andere kant op.
Stop je dan ook je vingers in je oren?quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:27 schreef bianconeri het volgende:
Zo lang er geen inkop leugens in voorkomen natuurlijk, dan kijk ik wel ff andere kant op.
En toch is het geen leerstelling. Alhoewel we ons niet uitspreken over het precieze hoe en wat.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:29 schreef falling_away het volgende:
Zelfs heel veel JG's geloven wel in de big bang, ze zeggen dan gewoon dat god die heeft veroorzaakt.
En toch is het zo. Alhoewel dat niet bepaald spannend is.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:19 schreef falling_away het volgende:
Je hebt het wel eens over de vele archeologische bewijzen. Je beweert zelf ooit iets met archeologie gedaan te hebben (wat ik zeer betwijfel). Zie hier een zeer vooraanstaande archeoloog over de bijbel:
Hij zegt niet dat de dingen ontkracht zijn, zegt juist dat bepaalde dingen wel degelijk bewezen zijn.quote:the biblical narratives are indeed 'stories,' often fictional and almost always propagandistic, but that here and there they contain some valid historical information...[107]
Er zijn heelveel raakvlakken.quote:Dat er zo nu en dan raakvlakken zijn met de werkelijke historie maakt de bijbel nog geen historisch correct boek. Het staat vol met opgeblazen verhalen die niet juist blijken te zijn als je alleen al naar de archeoligische vondsten kijkt.
Poep in je ogen?quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hij zegt niet dat de dingen ontkracht zijn, zegt juist dat bepaalde dingen wel degelijk bewezen zijn.
[..]
tja dan faal je wel heel erg met je eerdere aanhalingen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:19 schreef Elemo het volgende:
Ik heb zelfs Hebreeuwse les gegeven vroeger, maar goed ik begrijp dat dat bedreigend voor je is dus laat ik bij het onderwerp blijven.
En wat een vreemde reactie weer, zoek eens op wat er staat in de grondtekst en wat er in de Nieuwe Wereldvertaling staat. Ik verzin niets.
Er staat volgens jouw fantasie specifiek: Alles geschapen.quote:Ja zie je, doe je het weer. Je loopt er helemaal op vast omdat het niet binnen jullie leer past.
Er staat nergens dat Jezus God geschapen heeft, je begrijpt het simpelweg niet.
Dus de leerstelling van anti-3 eenheid bestond al eerder dan de 3-eenheid.quote:Het is heel simpel:
Jehovah's Getuigen geloven in Arianisme. Jij doet net alsof dit altijd al zo is geweest tot aan 325 na Christus maar dat is kolder. Arianen waren vroeger ook een sekte en kwamen pas rond 300 na Christus in the picture en waren heel snel weer weg.
Om dit soort verdraaiingen te voorkomen is het vastgelegd als dogma in het Concilie van Nicaea in 325.
En weer kom je met hoop beweringen aanzetten die niet kloppen.quote:Maar goed: Om aan te tonen dat Arianisme klopt hebben Jehovah's Getuigen de bijbel veranderd. Toevoegingen, verkeerde vertalingen, waarvan jij beweert dat het "ter verduidelijking" is.
Wat een leugenaar zeg. Dat heb ik altijd al gezegd.....quote:Al een hele stap vooruit hoor, in het begin beweerde je zelfs dat die toevoegingen er niet waren en nu is het ineens "ter verduidelijking", maar goed prima.
Het werd pijnlijk duidelijk dat je er nog nooit van gehoord had, maar zo leer je gaandeweg.
Dat jij dat wel denkt komt meer uit je niet-Nederlandse achtergrond, en omdat je zoals velen slechts 1 tekst aanhalt ipv de hele context.quote:Het probleem is dat jij niet begrijpt hoe die vertaalfouten de betekenis veranderen omdat dat het enige is wat jij gewend bent, maar je hoeft maar naar de grondtekst te kijken om te zien dat het zo is.. Ik geloof niet dat je dat wilt zien.
Duidelijker kan ik het niet maken.
Onderbouw dat eens, of is dit weer een opzettelijke leugen?quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Er zijn heelveel raakvlakken.
De Bijbel wist eerder dat aarde rond was en niet plat dan de wetenschap zelfs maar eraan dacht.
Ook best apart. En op medische zaken veel beter dan de wetenschap.
Grappig, haalde ik in andere topic ook aan.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:36 schreef falling_away het volgende:
En wist je dat Jehovah vroeger ook nog een vrouw had, Asherah?
God's Wife Edited Out of the Bible -- Almost
God's wife, Asherah, was a powerful fertility goddess, according to a theologian.
God had a wife, Asherah, whom the Book of Kings suggests was worshiped alongside Yahweh in his temple in Israel, according to an Oxford scholar.
In 1967, Raphael Patai was the first historian to mention that the ancient Israelites worshiped both Yahweh and Asherah. The theory has gained new prominence due to the research of Francesca Stavrakopoulou, who began her work at Oxford and is now a senior lecturer in the department of Theology and Religion at the University of Exeter.
http://news.discovery.com(...)-asherah-110318.html
Heb je ook een bron voor jouw tegenbewering?quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Grappig, haalde ik in andere topic ook aan.
Jullie spreken elkaar allemaal de hele tijd tegen.
Juist op sites die anti-mij worden aangehaald ontkrachten zichzelf.
Want er staat Jehovah op die bewijsstukken voor die vrouw,
terwijl ze niet eens klinkers hadden.
Pardon? Ik ben 100% Nederlands.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:38 schreef bianconeri het volgende:
tja dan faal je wel heel erg met je eerdere aanhalingen.
Maar wellicht ligt dat aan je Nederlands, je komt zeker niet hier vandaan of wel?
Ik verzon niets, ik weet dat je dat heel graag wilt maar dat maakt het echt geen waarheid.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:38 schreef bianconeri het volgende:
Met je [andere] en [zoon] verzon je anders een hoop.
En nog steeds reageer je daar totaal niet op he?? En dan maar zeggen dat ik niets doe, haha.
Nee dat staat in de bijbel. Althans: in alle bijbels behalve die van Jehovah's Getuigen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:38 schreef bianconeri het volgende:
Er staat volgens jouw fantasie specifiek: Alles geschapen.
Jullie hebben er "andere" aan toegevoegd omdat er anders duidelijk staat dat Jezus God is. Heel simpel.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:38 schreef bianconeri het volgende:
God is ook een alles, Jezus hoort daar ook onder. ALLES hoort er onder.
Daarom hebben wij er ook [andere] bij staan, aangezien Jezus God en zichzelf niet schiep.
Nee, die pas in 325 werd vastgelegd als dogma. Waarom werd die vastgelegd als dogma? Omdat het Arianisme opdook.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:38 schreef bianconeri het volgende:
Dus de leerstelling van anti-3 eenheid bestond al eerder dan de 3-eenheid.
Die pas in 325 voor het eerst ter sprake kwam.
Daar zijn er zoveel van, maar dan moet je niet de bijbel van Jehovah's Getuigen hebben inderdaad.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:38 schreef bianconeri het volgende:
Wat wel goed is is dat geen enkele persoon die in 3-eenheid gelooft met zelfs maar 1 goede tekst VOOR de 3-eenheid kunnen aankomen.
Inderdaad, omdat Jezus toen een mens was. Hij is volledig mens en volledig God.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:38 schreef bianconeri het volgende:
En weer kom je met hoop beweringen aanzetten die niet kloppen.
Er staat bv in Bijbel heel duidelijk: Dat de Vader hoger is dan Jezus, dat zei Jezus zelf.
Ehm...quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:38 schreef bianconeri het volgende:
Wat een leugenaar zeg. Dat heb ik altijd al gezegd.....
quote:1e punt is gewoon onzin.
2e punt ik zal er op wachten
Je had er nog nooit van gehoord anders had je niet zo gereageerd. Ik denk dat wel duidelijk is wie liegt hier...quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:38 schreef bianconeri het volgende:
Ik had er al vaak genoeg van gehoord, maar ik begrijp het Nederlands ten minste.
Zoals ik al eerder zei ben ik 100% Nederlands. Je komt een beetje xenofoob over.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:38 schreef bianconeri het volgende:
Dat jij dat wel denkt komt meer uit je niet-Nederlandse achtergrond, en omdat je zoals velen slechts 1 tekst aanhalt ipv de hele context.
Ja bizar he? Een kat in het nauw maakt rare sprongen, dat is duidelijk.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:40 schreef falling_away het volgende:
Oh Mijn God.. Die voorlaatste post van Bianconeri is werkelijk ongeloofelijk.. Elemo ga je nog serieus op die gast reageren?
Die geloofden toen van alles. Jezus was een Leraar, Jezus was God, Jezus was een profeet, Jezus was een spirituele mythe. Je gaat mij niet vertellen dat jij niet weet dat men toen allemaal verschillende groeperingen had, met allemaal een andere mening over Jezus. Ja, toen er in 325 een concillie was, toen werd men van bovenaf opgelegd dat men moest geloven dat Jezus God was. En het eens zo vrijzinnige christendom waar men mocht geloven wat men wilde, was verworden tot een dogmatisch geloof. Het begon al met de katholieke stroming en kende haar einde bij de concillie van 325. Alle anderen werden vervolgt tot de dood.quote:Nee, die pas in 325 werd vastgelegd als dogma. Waarom werd die vastgelegd als dogma? Omdat het Arianisme opdook.
Wat geloofden christenen voor 325 volgens jou?
Nou laat je het heel verdeeld klinken. Er waren ook wel meer groeperingen, maar de hoofdmoot geloofde heel duidelijk dat Jezus God was en niet dat Jezus een lager wezen was zoals Arius beweerde. En die leer werd ook echt niet "ineens" opgedrongen van boven zoals jij zegt.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:01 schreef Atheist1925 het volgende:
Je gaat mij niet vertellen dat jij niet weet dat men toen allemaal verschillende groeperingen had, met allemaal een andere mening over Jezus. Ja, toen er in 325 een concillie was, toen werd men van bovenaf opgelegd dat men moest geloven dat Jezus God was.
Eigenlijk zou je nog eens moeten lezen, voor je reageert. Ik zeg ook niet dat men het ineens opdrong, want dit was al langer gaande. Je had namelijk de grootste groepering, en dat was de katholieke stroming (algemene stroming), die hadden op den duur ruzie met ieder andere groepering. Net als die groeperingen ook onderling ruzie hadden. Wat dus begon als spiritueel en vrij, werd een gevecht om leven en dood. Constantijn had wel door dat hij er beter een godsdienst van kon maken, om zo problemen in zijn rijk te voorkomen. En zodoende werd besloten dat Jezus God was. De drie eenheid was een feit en geen theorie meer. Alle andere meningen waren verboden. Ook bepaalden de bisschoppen van de katholieke kerk welke boeken wel en welke niet in de canon werden opgenomen. De rest werd verbannen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:06 schreef Elemo het volgende:
[..]
Nou laat je het heel verdeeld klinken. Er waren ook wel meer groeperingen, maar de hoofdmoot geloofde heel duidelijk dat Jezus God was en niet dat Jezus een lager wezen was zoals Arius beweerde. En die leer werd ook echt niet "ineens" opgedrongen van boven zoals jij zegt.
Dat is ook onjuist, er is namelijk niet een ware leer.quote:Maar het gaat mij hierom:
bianconeri beweert dat het Arianisme de "ware" leer was voordat het in Nicaea officieel werd verworpen. Dat is niet zo.
bianconeri gelooft daardoor dat Jehovah's Getuigen die "ware" leer hersteld hebben.
Dat is simpelweg onjuist.
De katholieke of algemene stroming had in het begin weinig mogelijkheid om ruzie te maken over christologie aangezien er niet bepaald openlijk gediscussieerd kon worden. Het was immers nog steeds illegaal, maar toch kunnen we zien dat de katholieke stroming vanaf het begin heel duidelijk is geweest wat betreft de positie van Jezus.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:28 schreef Atheist1925 het volgende:
Eigenlijk zou je nog eens moeten lezen, voor je reageert. Ik zeg ook niet dat men het ineens opdrong, want dit was al langer gaande. Je had namelijk de grootste groepering, en dat was de katholieke stroming (algemene stroming), die hadden op den duur ruzie met ieder andere groepering. Net als die groeperingen ook onderling ruzie hadden. Wat dus begon als spiritueel en vrij, werd een gevecht om leven en dood.
Nee Constantijn legaliseerde het christendom om meer eenheid te creeeren binnen zijn rijk, dat had niets te maken met dogma's binnen het christendom.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:28 schreef Atheist1925 het volgende:
Constantijn had wel door dat hij er beter een godsdienst van kon maken, om zo problemen in zijn rijk te voorkomen. En zodoende werd besloten dat Jezus God was.
Dat klopt, maar dat is weer een heel ander onderwerp. Vandaag de dag heb je nog steeds verschillen in canon.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:28 schreef Atheist1925 het volgende:
Ook bepaalden de bisschoppen van de katholieke kerk welke boeken wel en welke niet in de canon werden opgenomen. De rest werd verbannen.
Realiseer jij je wel dat als jij toevallig in Irak was geboren, dat je nu op een heel ander forum de Islam aan het verdedigen was? Of denk je dat jij, net als hier, te vuur en te vlam het christendom , en dan met name de JG gedachte aan het verdedigen zou zijn....quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Binnen christendom ook al genoeg te vinden hoor
En als je duidelijk het boek van waarheid heb gevonden, waarom zou ik dan tijd gaan steken in de rest?
Bij een meerkeuze test heb je 4 antwoorden. Als je al 100% zeker bent dat het A is, dan ga je toch geen tijd verkwisten. Zonde van de tijd.
reageer je wijselijk niet.quote:ik weet dat het voor jou erger is dan vloeken in de kerk, maar kijk eens op: http://www.daaromevolutie(...)&ID=67&topic=&segm=3
Een prachtig overzicht van verschillende tussenvormen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |