SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Entry List + Alternates DAMES:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poll:
Poll: Winnaar Australian Open 2012
• Novak Djokovic
• Rafael Nadal
• Roger Federer
• Andy Murray
• Juan Martin Del Potro
• Iemand anders
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
[ Bericht 36% gewijzigd door TheGeneral op 01-01-2012 17:09:48 ]
quote:Wie de Australian Open op televisie wil volgen, kan niet bij de VRT terecht. Ze hebben immers de uitzendrechten niet meer. De finale zal wellicht wel worden uitgezonden. Maar voor de andere matchen zal de Belgische liefhebber moeten afstemmen op Eurosport.
Ja, die zenden alleen zoveel mogelijk vrouwenpartijen uitquote:
Delpo heeft er al 1quote:Op maandag 2 januari 2012 19:14 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Dat zou leuk zijn inderdaad. Maar... kweenie hoor.
Misschien eindelijk eens een grote titel voor mannetjes als Tsonga, Ferrer, Del Potro?
Zou ik ook niet verkeerd vinden.
Ik weet het niet.quote:Op maandag 2 januari 2012 18:55 schreef truedestiny het volgende:
Dit wordt gewoon weer een Federer jaar.
Maar Murray moet dat al een paar jaar. Vooralsnog lukt het niet echt op de Grand Slams. Daarbuiten gaat het prima.quote:Op maandag 9 januari 2012 19:56 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik weet het niet.
Wat ik wel weet is dat Andy Murray verwachtingen waar moet maken, misschien ook J-W Tsonga.
Hoezo Ferrero? Hij speelt nu in Auckland, is hij dan niet fit?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:26 schreef Tim86 het volgende:
Cilic is er ook niet bij.
We missen ook veel bazige dertigers..Gonzalez, Blake en zo goed als zeker Ferrero. Haas en Mayer zullen zich waarschijnlijk ook nog afmelden.
En Boredo..
Kwam van SteveG, maar lees nu dat het een fout was en over Boredo ging waarschijnlijk. Ferrero zal er gewoon bij zijn lijkt me ja, dat scheelt weer een baas van de vorige generatiequote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:28 schreef BobW het volgende:
[..]
Hoezo Ferrero? Hij speelt nu in Auckland, is hij dan niet fit?
Wanneer komt de quali draw eigenlijk? Ben benieuwd hoeveel Nederlanders er nog bij kunnen komen.
Nee dat had ik ook niet verwacht, maar als Thiemo zijn niveau haalt zie ik hem wel door de quali's gaan. Zou leuk zijnquote:Op dinsdag 10 januari 2012 00:34 schreef Tim86 het volgende:
Nederlanders in de quali:
75 Sijsling, Igor NED 199
80 Huta Galung, Jesse NED 209
91 de Bakker, Thiemo NED 223
Die komen sowieso niet de MD rechtstreeks binnen.
Jesse heeft regelmatig de meest rare uitslagen er tussen zitten, dus ik verbaas me nergens meer over.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:49 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Dat je uberhaupt nog geloof in Huta Galung kan hebben
Niks tegen die jongen hoor, en misschien wint ie zn eerste 2 potjes nog wel ook om daarna toch weer keihard te falen
7 matchpoints volgens mij, maar alsnogquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:44 schreef Tim86 het volgende:
Lajovic stond 5-0 40-0 voor in de derde set tegen Viola en verliest alsnog. Hij verneukte een stuk of 20 matchpoints
Veel meer hoor. Het was 40-0, toen nog een paar keer advantage. Volgende game kwam hij op 15-40 en daarna weer een paar keer advantage. Toen op 5-2 een blessurebehandeling en toen ging het echt fout, maar kreeg hij ook nog wat MPquote:Op woensdag 11 januari 2012 18:07 schreef TheArt het volgende:
[..]
7 matchpoints volgens mij, maar alsnog
quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:44 schreef Tim86 het volgende:
Lajovic stond 5-0 40-0 voor in de derde set tegen Viola en verliest alsnog. Hij verneukte een stuk of 20 matchpoints
Dat is één van de mooie dingen aan tennis hea. Je hebt pas gewonnen als je het laatste punt ook maakt.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:11 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Veel meer hoor. Het was 40-0, toen nog een paar keer advantage. Volgende game kwam hij op 15-40 en daarna weer een paar keer advantage. Toen op 5-2 een blessurebehandeling en toen ging het echt fout, maar kreeg hij ook nog wat MP
zo te zien wel, heeft opgegeven bij 4-0 achterstand.quote:
3-1 inmiddels in de derde.quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:21 schreef Tim86 het volgende:
Schoofs inmiddels de tweede set verloren.
Wel 1-0 voor in de derde.
als het goed is hebben we binnenkort weer een interviewtje met drquote:
Kan niet beter hequote:Op donderdag 12 januari 2012 11:36 schreef TheArt het volgende:
Jaaaa, op MP #5 is het eindelijk raak6-4, 3-6, 11-9.
5/5 is niet slecht.
VUquote:Op donderdag 12 januari 2012 11:51 schreef borisz het volgende:
Komende twee weken vrij. Nou ja collegevrij dus kan lekker veel kijken.
![]()
Aussie open
Die stond in 2010 als ik me niet vergis aardig te meppen op de USO. Vandaar de stempel talent.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:04 schreef Szura het volgende:
Oudin, dat is ook één van de meest gehypete speelsters van de laatste jaren.
Netjes gedaan van de Nederlanders
En Mladenovic bewandelt de omgekeerde weg. Heel lang blijven hangen en nu eindelijk op weg naar de top-100. Nou ja eindelijk, ze is pas 18.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:51 schreef Tim86 het volgende:
Larcher de Brito huppelt ook al jaren rond in de kwalificaties..dat was een veel groter talent volgens de "kenners"
Vooralsnog alleen de queen of scream
Zeker een prima zege. Shvedova is de voormalig nummer 29 van de wereld en nu nummer 5 van de wereld in het dubbel.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:49 schreef de_boswachter het volgende:
Die tegenstandster van Schoofs in de 1e ronde bereikte vorig jaar toch de 2e ronde van de main draw? Knappe overwinning hoor.
Ze kan net zo goed Hollywood in, geluidseffecten opnemen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:51 schreef Tim86 het volgende:
Larcher de Brito huppelt ook al jaren rond in de kwalificaties..dat was een veel groter talent volgens de "kenners"
Vooralsnog alleen de queen of scream
Herstel: Wozniacki speelt toch, bleek een kleine infectie te zijn aan haar linkerpols.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:33 schreef Ofyles2 het volgende:
Caroline Wozniacki nu ook hoogst onzeker vanwege haar linkerpols.
Ja, over 5 minuten de mannen. Het gaat redelijk snel.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 00:13 schreef TheGeneral het volgende:
Oftewel de vrouwen loting is nu bezig, daarna de mannen.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 00:23 schreef BobW het volgende:
Haase tegen een seed volgens mij. Want de tegenstander van Haase was nog niet ingevuld.
Hewitt.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 00:26 schreef BobW het volgende:
Haase als hij wint van *seed* tegen Stebe of een WC die ik niet kon zien.
Haase had toen wel blessure toch?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 00:27 schreef TheGeneral het volgende:
Weer Haase - Roddick...
2011 Australian Open
Australia Hard R32 Roddick, Andy
2-6, 7-6(2), 6-2, 6-2 Stats
Ik geloof het ook.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 00:27 schreef wimderon het volgende:
Porto wel in het kwart bij Federer volgens mij.
Raonic dicht bij Djokovic.
Tegen Djokovicquote:Op vrijdag 13 januari 2012 00:40 schreef BobW het volgende:
Nadal heeft het niet heel moeilijk nee.
Murray eerst tegen Monfils en daarna tegen Tsonga waarschijnlijk en dan zit hij pas in de halve finale.
Mwah, Isner kan lastig zijn, al komt die vaak pas later in het jaar op gang. En van de 5-8 seeds is Berdych niet de moeilijkste maar ook niet de gemakkelijkste. Vind het voor de verandering wel een redelijk uitgebalanceerde draw.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 00:39 schreef TheGeneral het volgende:
1 Djokovic
8 Stepanek
9 Raonic
16 Roddick
17 Tipsarevic
24 Gasquet
25 Chela
32 Ferrer
33 Murray
40 Bogomolov Jr
41 Troicki
48 Monfils
49 Simon
56 Nishikori
57 Granollers
64 Tsonga
65 Fish
72 Monaco
73 Flo Mayer
80 Del Potro
81 Dolgopolov
88 Verdasco
89 Melzer
96 Federer
97 Berdych
104 Anderson
105 (Wawrinka?)
112 Almagro
113 Isner
120 Feli Lopez
121 Ljubicic
128 Nadal
Niet zeker of het klopt.
Anders is dat kwart van Nadal wel lachwekkend.
regenquote:
quote:[16]Isner v Mitchell
Nieminen v Nalbandian
Cipolla v Davydenko
[18]Lopez v L.Mayer
quote:[28]Ljubicic v Qualifier
Qualifier v Young
Haas v Qualifier
[2]Nadal v Qualifier
1 break ingeleverd inmiddelsquote:
Ja, zag het ook. Hoe veel keer was dat al op rij gebeurd?quote:
Gelijk breaken op love in de 3e set. Nu maar eens die break vasthouden.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 08:40 schreef franklop het volgende:
Kan wel merken dat hij bewust wat wedstrijdritme opdoet
Sliceling kan verschrikkelijk goed tennissen als die service loopt, maar als die niet loopt, dan is het vaak direct ook een drama.quote:
Ik voorzie een break op lovequote:
Wat een vertrouwenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:16 schreef Norrage het volgende:
Thiemo....Hij verliest de 3e ronde kwalies toch sowieso, en als ie er al doorheen komt is ie in de eerste ronde toch al opgebrand
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:25 schreef franklop het volgende:
De Bakker trouwens verrasseend tegen Peter Gojowczyk , die Zelmja met duidelijke cijfers uitschakelde
Als Gojowczyk het op zijn heupen heeft, doet hij de raarste dingen. In twee potjes hier ook nog maar 7 games verloren. Bizar. En het vreemde is, hij heeft niet echt een goede service en verder een vrij houterige techniek en toch wint ie zijn potjes tot nu toe heel makkelijk.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:28 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zelmja deed het in de ATP laatste weken nog goed...geloof ik...Maar nu zie ik wel meer kansen voor Thiemo want die onbekendere spelers kunnen meestal de goede potten niet aan elkaar rijgen
Maar ook Gojowczykdinges is een goede speler, ook wel aardige challenger overwinningen vorig jaar zover ik het goed onthouden heb...
Tot nu toe geen 1 challenger gewonnen, 1 finale verlorenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:28 schreef Norrage het volgende:
[..]
Maar ook Gojowczykdinges is een goede speler, ook wel aardige challenger overwinningen vorig jaar zover ik het goed onthouden heb...
Waarbij die verloren finale dus Manerbio was waar hij uit de kwalies de finale haalde en dus Thiemo versloeg in de 2e rondequote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:31 schreef franklop het volgende:
[..]
Tot nu toe geen 1 challenger gewonnen, 1 finale verloren
ook set drie bij Delic-Mertensquote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:24 schreef TheArt het volgende:
Bibi wordt denk ik verschoven naar morgen en anders wordt het weer een hele late avondpartij, net als gisteren. Partij voor haar tussen Broady en Riske gaat naar de 3e set.
Kiki wacht op Delic-Mertens, waarbij de Belg met 6-3, 6-5 leidt.
Oeh Laura Robson in het vooruitzicht voor Kiki....hmmmquote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:44 schreef franklop het volgende:
Schema morgen;
2e partij showcourt 3; Kiki Bertens(NED) or Olga Savchuk(UKR) vs. Laura Robson(GBR)[14]
3e partij baan 6; Irina Khromacheva(RUS) or Bibiane Schoofs(NED) vs. Melinda Czink(HUN) or Nina Bratchikova(RUS)[16]
2e partij baan 7; Igor Sijsling(NED) vs. James Ward(GBR)[32]
1e partij baan 11; David Guez(FRA) vs. Jesse Huta Galung(NED)
2e partij baan 12 Peter Gojowczyk(GER) vs. Thiemo de Bakker(NED)
Eerst maar eens van Savchuk winnen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Oeh Laura Robson in het vooruitzicht voor Kiki....hmmm
Ja inderdaad, elke keer hetzelfde...quote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:27 schreef Szura het volgende:
Dat schema van Nadal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eeuwig mazzelende kut Spanjool
Het is inderdaad al weer 4-2. Alle punten gewonnen. Nu serverende voor de 4-3quote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Bibi is standaard een slow starter, dus dit verbaast me niets.
Nu weer op love teruggebroken. Service lijkt nog niet te lopen. En die service is normaal niet slecht.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:37 schreef Crocmaz het volgende:
[..]
Het is inderdaad al weer 4-2. Alle punten gewonnen. Nu serverende voor de 4-3
En die game dan ook weer weggeven zonder een punt te winnen 5-2
Ik snap dat nooit zo. Het is toch wel vaker - terecht - gezegd dat het bij de toppers niet gaat om de partijen tot de halve finale maar vanaf de halve finale? In de tijd dat Sampras zijn GS'en (vooral Wimbledon) won had hij toch ook vooral halve walkovers.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:27 schreef Szura het volgende:
Dat schema van Nadal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eeuwig mazzelende kut Spanjool
Iedereen weet dat Nadal een slowstarter is en moet groeien in een toernooi, zou mooi zijn als ie eens wat fatsoenlijke tegenstanders zou treffen. Ik noem maar een Harrison, Youzhny, Kohlschreiber, Tomic, Karlovic, Baghdatis.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:59 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik snap dat nooit zo. Het is toch wel vaker - terecht - gezegd dat het bij de toppers niet gaat om de partijen tot de halve finale maar vanaf de halve finale? In de tijd dat Sampras zijn GS'en (vooral Wimbledon) won had hij toch ook vooral halve walkovers.
Nu weer 4-3 achter. Service blijft een probleem.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 11:12 schreef franklop het volgende:
Schoofs stond break achter in 2e, nu weer 3-2* voor
Schoofs(NED)quote:Op vrijdag 13 januari 2012 11:15 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nu weer 4-3 achter. Service blijft een probleem.
bij mij staat het nog 3-3?quote:
Ik kan hier niks over vinden!quote:Op vrijdag 13 januari 2012 11:56 schreef rhubarb het volgende:
Molchanov is de Oekraïense Daniel Köllerer. Eind vorig jaar gediskwalificeerd toen hij met het gooien van zijn racket richting het hek een ballenjongen raakte
Wow.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:15 schreef TheArt het volgende:
Hele wedstrijd van Sliceling tegen Andreev:
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:48 schreef jojomen4 het volgende:
Mooie loting voor Rafa zeg. Die heeft geen enkele moeilijke tegenstander tot de finale. In de halve finale de zwakste van de top4 voor hem.
Lekker!!!!!!!!! VAMOS!!! Heb er zin in.
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 12:24 schreef luckass het volgende:
*2-0 Kiki, voor wat een break waard is in WTA.
Uhm....quote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:42 schreef detennismaster het volgende:
Waarneer is de loting van de qualies? Of is die al bekend.
Sinds zijn opgave in Monte-Carlo niks meer van die vent gehoordquote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:57 schreef de_boswachter het volgende:
Is Robredo geblesseerd trouwens? Zie hem niet in de draw staan.
Ik denk (hoop) dat hij de invulling van de qualifiers in de md bedoeld. Dat is geloof ik pas als de kwalificaties afgelopen zijn.quote:
[Federer-fan]Dat zal er raar uit zien op de baan dan.[/Federer-fan]quote:Op vrijdag 13 januari 2012 16:24 schreef TheGeneral het volgende:
We beginnen zondagnacht trouwens met de onderste helft van de mannen, en de bovenste helft van de vrouwen.
quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:00 schreef Tim86 het volgende:
[..]
[Federer-fan]Dat zal er raar uit zien op de baan dan.[/Federer-fan]
Kutquote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:00 schreef Tim86 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
In Australië denken ze nog steeds dat Hewitt de derde ronde gaat halenquote:Op vrijdag 13 januari 2012 16:24 schreef TheGeneral het volgende:
We beginnen zondagnacht trouwens met de onderste helft van de mannen, en de bovenste helft van de vrouwen.
[..]
[..]
Ja dat bedoelde ik. Wanneer ze worden ingevoerd in het hoofdschema.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 16:35 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Ik denk (hoop) dat hij de invulling van de qualifiers in de md bedoeld. Dat is geloof ik pas als de kwalificaties afgelopen zijn.
Gowojczyk was dan ook bizar bezig in de kwalificaties. Die gast kreeg amper games tegen.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 07:25 schreef Reya het volgende:
De Bakker is er toch wel weer hard afgegaan. Wel een uitstekende prestatie van Huta.
Ik vind het wel mooi hoe je bij Simon, Federer en Nadal de mogelijke tweederondetegenstander maar achterwege hebt gelaten.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 04:41 schreef franklop het volgende:
Dit kan je als qualifier loten;
- Santiago Giraldo (ronde 2 Djokovic)
- James Duckworth (ronde 2 Tipsarevic)
- Mickael Jouzhny (ronde 2 Gasquet)
- Gilles Simon
- Ricardo Mello (ronde 2 Tsonga)
- Steve Darcis (ronde 2 F. Mayer)
- Blaz Kavcic (ronde 2 Del Potro)
- Carlos Berloq (ronde 2 Karlovic/Melzer)
- Roger Federer
- Olivier Rochus (ronde 2 Berdych)
- Sergiy Stakhovsky (ronde 2 Anderson)
- Kevin Anderson (ronde 2 Stakhovsky)
- Ivan Ljubicic (ronde 2 Young/qualifier)
- Donald Young (ronde 2 Ljubicic)
- Tommy Haas (ronde 2 Nadal)
- Rafael Nadal
zitten nog wel paar leuke opties tussen dacht ik zo
Eén van de beste opties om te treffen, inderdaad. Hopelijk daarna een legendarische tweederondepartij tegen Dr. Ivo.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 08:17 schreef TheArt het volgende:
Jesse nog een goede loting ook: Berlocq
haha ja, beetje realistisch houden natuurlijkquote:Op zaterdag 14 januari 2012 09:03 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi hoe je bij Simon, Federer en Nadal de mogelijke tweederondetegenstander maar achterwege hebt gelaten.![]()
Idd, kon nou niet echt een stijgende lijn in zn prestaties vinden ofzo die dit verklaren. Pas 1 challenger finale gespeeld en verder wat rondjes in challengers en Futures gepaktquote:Op zaterdag 14 januari 2012 09:27 schreef Norrage het volgende:
Deze Gojozwich dinges mag nu tegen Young. Wel interessant om in de gaten te houden wat deze vent gaat doen als ie zo hard door de kwalies is gegaan.
Je hebt gelijk Fed-Fan. Ik heb ook weleens iemand NL horen praten in Australië, dus dan kan er geen sprake zijn van tijdsverschil.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 10:17 schreef Federer-fan het volgende:
OOP voor maandag.Federer en Nadal spelen allebei (tegen Kudryavtsev respectievelijk Kuznetsov).
Of er tijdsverschil is, weet ik eerlijk gezegd niet. Maar Nederland en Australië liggen volgens mij wel ongeveer even dicht bij de evenaar dus ik denk het niet.
Zondag op maandag, om 01.00u.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:17 schreef jojomen4 het volgende:
Begint het dus in de nacht van zaterdag naar zondag?
Sorry, maar dat vind ik een beetje flauw. Ik bedoel, er gaan ook Nederlandse mensen op vakantie naar Tunesië, dan ga je toch ook niet zeggen dat daar dezelfde tijdzone is als hier?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 10:36 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Je hebt gelijk Fed-Fan. Ik heb ook weleens iemand NL horen praten in Australië, dus dan kan er geen sprake zijn van tijdsverschil.
Wordt weer ouderwets genieten van Wozniacki vs randje top 100 terwijl er ook toffe mannenwedstrijden bezig zijn vrees ikquote:
Inderdaadquote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:15 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Wordt weer ouderwets genieten van Wozniacki vs randje top 100 terwijl er ook toffe mannenwedstrijden bezig zijn vrees ik
Terwijl je reclames tussendoor krijgt over de Eurosport Player waar je 'alle wedstrijden op kan zien!'quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:15 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Wordt weer ouderwets genieten van Wozniacki vs randje top 100 terwijl er ook toffe mannenwedstrijden bezig zijn vrees ik
die player gebruik ik al een paar jaar..wel chill hoorquote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:23 schreef Salamando het volgende:
[..]
Terwijl je reclames tussendoor krijgt over de Eurosport Player waar je 'alle wedstrijden op kan zien!'
Moet je daar niet voor betalen?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:26 schreef Tim86 het volgende:
[..]
die player gebruik ik al een paar jaar..wel chill hoor
Alleen jammer dat hij 2 punten ofzo achterloopt vaak
jaquote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:28 schreef Salamando het volgende:
[..]
Moet je daar niet voor betalen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |