quote:Op donderdag 29 december 2011 09:52 schreef jpjedi het volgende:
Gentlemen we have got him!Geld is zojuist terug gestort nadat ik gisteravond een mail ontving dat hij 365 euro ging terugstorten.
Ik heb even radiostilte gehouden om mezelf niet teveel prijs te geven in afwachting van de effectieve storting van het bedrag.
Zoals jullie weten bleef ik in contact met de oplichter en ben de rollen langzaam gaan omdraaien. Om geen risico te lopen heb ik ook hier gemeld dat ik naar een advocaat zou stappen etc. maar in werkelijkheid heb ik enkel electronisch aangifte gedaan en heb verder zijn eigen tactiek gebruikt.. Namelijk een mooie facade opwerpen die weergeeft hoe aktief ik bezig was de zaak uit te zoeken. Het verhaal van Conflict en het verhaal van MisterJ heb ik verweven in mijn mails en net gedaan alsof dit van een advocaat kwam en van PostNL. Hierbij gaf ik hem ook minutieus een verslag van mijn bezoek aan het advocatenkantoor met de melding dat ik voor ingebrekestelling ga en dat ik de strafzaak aan justitie over laat. Hierbij liet ik doorschemeren dat de zaak alsnog vervalt als hij terugstort.
Via het PostNL verslag liet ik hem blijken dat er een tweede aanklacht kan volgen als ik in het gelijk gesteld wordt aangezien PostNL erg gevoelig is voor aantasting van de goede naam.
Gisteravond dus de volgende mail inclusief dreigement dat geen kant of wal raakt:
quote:Om verdere onregelmatigheden te voorkomen, waar ik absoluut geen zin in heb, en ook helemaal geen tijd voor heb ( vind het al frappant dat je voor 350 euro zoveel moeite doet ) heb ik ondertussen het volledige aankoopbedrag teruggestort. Begrijp goed, dit doe ik niet uit angst, en ook niet omdat ik zelf fout zit, maar omdat ik simpelweg de eer aan mezelf wil houden ( mijn naam niet wil schaden ) en soortgelijk. De iPhone is gewoon netjes verzonden zoals ik vanaf de eerste dag al gemeld heb. Wat er zich heeft voor gedaan weet ik niet, maar ik hoop dat Post-NL daar achter kan komen. Zo niet, is dit een les voor mij geweest en is Post-NL definitief van de baan als ik wat moet versturen, dit is niet de eerste keer dat ze zo te werk gaan, en dat hun naam beschadigd is ligt niet aan mij maar aan alle consumenten die Post-NL gebruiken voor verzending van pakketten / aangetekende zendingen. Hun argument neem ik dan ook met een hele grote korrel zout.
Ik verwacht van jou dat wanneer je bericht krijgt van Post-NL over de iPhone dat je mij contacteert. Vroeg of laat kom ik er toch ook wel achter of jij die iPhone ontvangen hebt of niet, ik hou je in de gaten, laat dat duidelijk zijn. Als je mij probeert te bedoezelen ( al krijg ik die indruk niet ), want dan had ik het aankoopbedrag niet teruggestort, heb je in ieder geval wel een verkeerde voor je, maar dat laten we voor nu rechts liggen.
Zoals je beloofd hebt, verwacht ik op zijn minst een medewerking van jou kant, dat je contact opneemt met tweakers en hun bevestigd dat ik het geld heb teruggeboekt, sterker nog, ik verwacht van je dat je de IP/Naam ban teruggedraaid wordt, die heb ik immers door jou gekregen ( terwijl ik zelf de dupe ben van dit alles ). Tevens verwacht ik van jou dat je contact opneemt met de politie en dit tevens meld, hetzelfde geld voor andere personen die ingelicht zijn.
Ik verwacht spoedig reactie van jou.
quote:Speciaal dank aan alle fokkers die mij achter de schermen en in dit topic hebben geholpen met het analyseren van de gegevens en het advies tav de te ondernemen stappen. Laat dit een waarschuwing zijn voor eenieder om vooral niet naïef te zijn en dat oplichters uitermate geraffineerd kunnen zijn. Voorzorgmaatregelen als een imeinr vragen zijn simpel en afhalen is de enige veilige manier van transactie. Ik heb veel geleerd in ieder geval en hopelijk heb ik deze oplichter het wat moeilijker gemaakt om meer slachtoffers te maken. De aangifte loopt natuurlijk gewoon door.
Nogmaals dank aan iedereen.
quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:56 schreef jpjedi het volgende:
Ik zal het kort en bondig uiteen zetten en dan zou ik graag wat feedback willen over mijn gevormde mening.
Al jaren doe ik zonder problemen wat koop en verkoop van spullen via tweakers v&a. Denk dan niet aan handel maar meer aan pc onderdelen kopen en verkopen om mijn eigen pc up to date te houden of om goedkoop aan goede apparatuur te komen zoals een macbook pro of een imac. Laatst een iphone 4 gekocht via v&a nadat ik mijn normale routine uitvoerde van het controleren van de feedback van de verkoper en kijken wat zijn verdere geschiedenis is op internet. Geen schokkende zaken gevonden en de verkoper uit Venlo heeft een historie van een jaar met 11 goede feedback verslagen. Normaal haal ik af maar net voor kerst en het gaat al zo lang goed, laat ik het hem maar opsturen naar mijn ouders in Nederland na dat ik vooruit betaald heb. Ik krijg netjes de track en trace code en het pakketje komt na een dag ook netjes binnen. Ook geeft hij een adres bij zijn bankrekeningnr.
Echter je voelt hem al aankomen. Er zat dus geen iphone in maar een euroshopper energy drink blikje, een leeg iphone doosje en een krant uit Veendam. Pakket is onbeschadigd maar heeft wel 2 lagen plakband maar het is dan ook een gebruikt doosje. De zending was ook niet aangetekend verzonden zoals afgesproken.
Na mijn eerste teleurstelling te hebben verwerkt ga ik toch een diplomatiek mailtje naar de verkoper sturen met een beschrijving van mijn bevindingen waarna hij direct terug reageert dat hij net zo verbaasd is en geeft ook zijn gsm nummer. Eerste indruk van mij op dit moment is dan ook dat dit geen oplichter kan zijn aangezien ik niet verwacht dat die zo netjes reageren met contact gegevens. Ik bel hem op en kort gezegd legt hij mij uit dat zijn vriendin het pakket heeft verzonden en is vergeten dit aangetekend te doen. Hij zal contant opnemen met postNL en de zaak aanhangig maken. Ik krijg kort daarop een screenshot van zijn gsm met de gespreksduur en een beschrijving van zijn gesprek met postNL. Zijn reeds uitgesproken vermoedens klopten, veel tijdelijke krachten en minder controle op de sorteercentra en dus waarschijnlijk daar de inhoud verwisseld. Ze maken een zaak aan bij PostNL en over een paar weken krijgen we antwoord. De heer S.V. zoals hij heet, snapt mijn vragen en zegt toe mij te helpen deze zaak op te lossen.
Ondertussen had ik al direct een advertentie rapport gemaakt op Tweakers waar direct bericht van terug kwam via een medewerker met de volgende passage:
[..]
Daar ga je toch wel even twijfelen,... het zal toch niet dat ik alsnog rond de tuin geleid wordt? Ik bel S.V. daar nog eens over op en hij had ook een bericht ontvangen dat hij geband was. Totaal onterecht in zijn ogen en hij zou graag willen dat ik hem zou vrijpleiten bij tweakers. Hiertoe heb ik toegezegd dit te doen als de zaak duidelijk is voor mij. Dat begreep hij vooralsnog.
Toen is Sherlock Holmes er maar bij betrokken en ben ik het pakket gaan onderzoeken. Allereerst het gewicht. De sticker van het inname punt toont 490 gram en de sorteerscan bij PostNL geeft 495 gram online. Oftewel het gewicht is nagenoeg constant gebleven. Weging van het pakket met alle inhoud zoals ontvangen komt ook exact overeen met het label en de sorteerscan. Een reconstructie met een andere iphone (4s dus 3 gram zwaarder) levert 468 gram op. Dit is een feit dat mij nog meer vraagtekens doet plaatsen.
"valse" pakket:
Gereconstrueerd "correcte" gewicht:
Ondertussen ook nog wat andere zaken overdacht en/of geconstateerd:
• Bijgesloten iphone doosje is van alle nummers gestript inclusief imei sticker op de achterzijde.
• Kans dat dit doosje in een sorteercentrum eruit wordt gepakt en men een blikje van nagenoeg hetzelfde gewicht bij de hand heeft is nagenoeg nihil.
• Verkoper werd erg snel kriebelig en was niet gecharmeerd van mijn confrontatie met mijn bevindingen. Het kwam hem over als beschuldiging en dat heb ik dan ook maar beaamd. Ik begrijp zijn reactie maar hij wordt erg fel in zijn derde mailtje en dat komt bij mij ook wel erg vreemd over. Hij draait om antwoorden heen of krijg antwoorden als: "dan heeft die PostNL medewerker vast een weegschaaltje in de auto gehad ofzo"
Dan blijft er nog 1 gegeven over en dat is zijn adres. Ik heb contact met mensen waarmee S.V. zaken heeft gedaan en die zijn overwegend positief al waren er wel wat eigenaardigheden. Een persoon heeft vorige week wat afgehaald bij hem en kwam met hetzelfde adres als ik van S.V. heb gekregen maar hij vertelde ook dat het huis leeg was waar hij hem heeft ontmoet. S.V. gaf aan dat hij aan het verhuizen was. Als ik op dit adres google kom ik op een verzorgingstehuis waar ook een invalide parkeer vergunning voor is verleend in 2010. Er komt ook een andere naam voor op dat adres met hetzelfde nummer.
S.V. geeft als verklaring: "Het is inderdaad zo dat ik ga verhuizen, zoals ik al zei woon ik in een studentenhuis en dit al middels 2/3 jaar, een keer heb je dat wel gezien. Neemt niet weg dat ik er nog steeds woon en nog geen definitieve verhuisplannen heb, die kunnen desondanks wel snel komen. Als ik verhuis in korte termijn krijg je mijn nieuwe adresgegevens ook gewoon hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn." Dit is toch vreemd als je huis al leeg staat en het als verzorgingstehuis op internet staat.
Heb ik nu te maken met een zeer gehaaide oplichter of zie ik teveel spoken en beticht ik hem onterecht?
Morgenvroeg heb ik een afspraak voor de aangifte. Ondertussen heb ik S.V. gevraagd op alle punten concreet te reageren aangezien hij veel zaken onbeantwoord laat in zijn mails.
Geen idee wat de status op dit moment is. Jdpedi zou zich gaan beraden op gerechtelijke stappen? Moet hij het wel even (zelf) vermelden, dan zet ik het in de OP.quote:Op woensdag 28 december 2011 23:34 schreef Doodloper het volgende:
TS, misschien handig om even een statusupdate in de OP te zetten?
Op open een nieuw deel gedrukt. Maar goed, anders past een mod het wel aan.quote:Op woensdag 28 december 2011 23:40 schreef Palomar het volgende:
[..]
TS zou op dat knopje 'nieuw deel reeks starten' (oid) gedrukt moeten hebben
quote:Op woensdag 28 december 2011 22:50 schreef Palomar het volgende:
Dat het pakketje niet aangetekend verstuurd was maakt volgens mij niet zoveel uit. Bij aangetekend versturen wordt er alleen gezorgd dat het pakketje met grote zekerheid aankomt en dat is ook gebeurd. TNT/PostNL gaat niet over de inhoud ervan...
Verder vind ik het allemaal een wat vreemd verhaal. Als die kerel je opgelicht heeft dan vraag ik me af waarom ie het op deze manier doet. Er zijn zoveel andere manieren om mensen op lichten. Ik zou de mogelijkheid wel openlaten dat een medewerker van het postbedrijf iets heeft gedaan.
Een dief bij TNT met een beetje verstand van zaken zou de sticker er bewust af kunnen hebben gehaald (telefoon is dan moeilijker te traceren). Doosje heeft ie er wellicht bewust in laten zitten, omdat een losse iPhone onopvallender in je binnenzak is te steken dan de complete doos. Blikje energy drink mag je op de postsorteerafdeling misschien wel bij de hand hebben en voor het gewicht heeft ie die er weer in gestopt.quote:Op woensdag 28 december 2011 23:12 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Een medewerker die uit een pakketje jat en dan ook nog eens de imei-nummers van het doosje van de iphone haalt? Ik geloof er niet zo in eigenlijk. Net even teveel toeval.
Misschien waren er toch aanwijzingen dat er een iphone in de doos zat? (ik weet niet wat er nog meer op de doos staat, of dat ie misschien beschadigd was waardoor je de inhoud kon zien). Je kunt mij niet vertellen dat er bij de post nooit gestolen wordtquote:Op donderdag 29 december 2011 00:55 schreef blup het volgende:
Ik heb bij tnt transport gewerkt. Chauffeurs en de bezorgers zijn de enige die alleen zijn met het pakje. Zou ik een blanco doos open maken om iets te pikken? Nee. Zijn er zat die spullen versturen in de orginele doos. Zag vaak zat een macbook pro of andere laptops in hun eigen doos voorbij komen.
Stelen is wat anders als een blikje energydrank in de iPhone verpakking stoppen en de iphone eruit halen.quote:Op donderdag 29 december 2011 01:12 schreef Palomar het volgende:
[..]
Misschien waren er toch aanwijzingen dat er een iphone in de doos zat? (ik weet niet wat er nog meer op de doos staat, of dat ie misschien beschadigd was waardoor je de inhoud kon zien). Je kunt mij niet vertellen dat er bij de post nooit gestolen wordt
Speciaal dank aan alle fokkers die mij achter de schermen en in dit topic hebben geholpen met het analyseren van de gegevens en het advies tav de te ondernemen stappen. Laat dit een waarschuwing zijn voor eenieder om vooral niet naïef te zijn en dat oplichters uitermate geraffineerd kunnen zijn. Voorzorgmaatregelen als een imeinr vragen zijn simpel en afhalen is de enige veilige manier van transactie. Ik heb veel geleerd in ieder geval en hopelijk heb ik deze oplichter het wat moeilijker gemaakt om meer slachtoffers te maken. De aangifte loopt natuurlijk gewoon door.quote:Om verdere onregelmatigheden te voorkomen, waar ik absoluut geen zin in heb, en ook helemaal geen tijd voor heb ( vind het al frappant dat je voor 350 euro zoveel moeite doet ) heb ik ondertussen het volledige aankoopbedrag teruggestort. Begrijp goed, dit doe ik niet uit angst, en ook niet omdat ik zelf fout zit, maar omdat ik simpelweg de eer aan mezelf wil houden ( mijn naam niet wil schaden ) en soortgelijk. De iPhone is gewoon netjes verzonden zoals ik vanaf de eerste dag al gemeld heb. Wat er zich heeft voor gedaan weet ik niet, maar ik hoop dat Post-NL daar achter kan komen. Zo niet, is dit een les voor mij geweest en is Post-NL definitief van de baan als ik wat moet versturen, dit is niet de eerste keer dat ze zo te werk gaan, en dat hun naam beschadigd is ligt niet aan mij maar aan alle consumenten die Post-NL gebruiken voor verzending van pakketten / aangetekende zendingen. Hun argument neem ik dan ook met een hele grote korrel zout.
Ik verwacht van jou dat wanneer je bericht krijgt van Post-NL over de iPhone dat je mij contacteert. Vroeg of laat kom ik er toch ook wel achter of jij die iPhone ontvangen hebt of niet, ik hou je in de gaten, laat dat duidelijk zijn. Als je mij probeert te bedoezelen ( al krijg ik die indruk niet ), want dan had ik het aankoopbedrag niet teruggestort, heb je in ieder geval wel een verkeerde voor je, maar dat laten we voor nu rechts liggen.
Zoals je beloofd hebt, verwacht ik op zijn minst een medewerking van jou kant, dat je contact opneemt met tweakers en hun bevestigd dat ik het geld heb teruggeboekt, sterker nog, ik verwacht van je dat je de IP/Naam ban teruggedraaid wordt, die heb ik immers door jou gekregen ( terwijl ik zelf de dupe ben van dit alles ). Tevens verwacht ik van jou dat je contact opneemt met de politie en dit tevens meld, hetzelfde geld voor andere personen die ingelicht zijn.
Ik verwacht spoedig reactie van jou.
Ik heb het naar de medewerker van tweakers gestuurd waar ik al contact mee had. Wat zij er mee doen moeten ze zelf weten. Helaas kun je nooit iemand compleet weren want een keer wisselen van internet provider en hij heeft al een ander IP als hij al een static heeft. In België heb je zelfs bij belgacom adsl elke 24uur een nieuw IP.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:01 schreef RonB1985 het volgende:
Hij laat het 'rechts' liggen... hahaha! Dit complete verhaal ook even op tweakers posten om ervoor te zorgen dat hij nooit meer een unban krijgt en dat al zijn nieuwe accounts direct ook en ban krijgen
En als die je blijft bedreigen, schakel dan de knokploeg in
Dat blijft een groot vraagteken. Er zat een krant uit Veendam in het pakket maar hij klonk aan de telefoon wel oost Brabants-Noord Limburgs. Het nieuwbouw adres Smaragd 47 staat op naam van een verzorgings tehuis en er is op dat adres in 2010 een invalide parkeer vergunning afgegeven waarvan Sjors beweert dat het voor de buren is. Via iemand die ook zaken met hem heeft gedaan weet ik dat het pand de week voor kerst leeg was en dat hij aangaf dat hij aan het verhuizen was terwijl hij tegen mij vertelde dat hij ooit nog wel ging verhuizen uit dat studentenhuis.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:23 schreef Strooper het volgende:
Kwam die jongen nou echt uit Venlo?
Ken namelijk iemand met exact dezelfde naam uit een andere plaats
Ik heb ook erg zin om hem te vertellen dat hij met zijn eigen methode is terug gepakt maar ik wil geen idioot bij mijn ouders aan de deur.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:27 schreef RonB1985 het volgende:
Ook met proxies uiteraard kun je het omzeilen maar goed, hem zoveel mogelijk tegenwerken en het leven zuur maken. Ik zou dat persoonlijk heerlijk vinden om te doen bij iemand die me zou hebben opgelicht. Geld teruggestort, prima, maar dan ben je nog lang niet van me af.
Maar goed, je kon al aan zijn mails duidelijk zien dat het een oplichtertje was, ben echt blij dat hij nu in zijn broek schijt en hoop dat die alsnog gepakt word en een boete krijgt ofzo, maar dat zal wel weer niet...
Dat is geen veilige voorzorgsmaatregel, dat is te onbetrouwbaar. Iedereen kan een nummer verzinnen.quote:Op donderdag 29 december 2011 09:52 schreef jpjedi het volgende:
Voorzorgmaatregelen als een imeinr vragen zijn simpel en afhalen is de enige veilige manier van transactie.
Ik heb naar apple gebeld en zij kunnen direct een nummer checken en dan met name of het een origineel Nederlands nummer is bijvoorbeeld. Dan kun je nog op online registers checken of het nummer bekend staat als gestolen. Verre van waterdicht maar het antwoord op de vraag alleen al kan een signaal zijn aan de potentiële koper.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:33 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dat is geen veilige voorzorgsmaatregel, dat is te onbetrouwbaar. Iedereen kan een nummer verzinnen.
Zou willen dat ik zo veel fantasie had..quote:Op donderdag 29 december 2011 11:37 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Maargoed, nu kan je ook wel toegeven dat dit hele topic uit je duim gezogen is.
Geregistreerd maar moet eerst een normale post plaatsen voor ik een topic kan aanmaken.quote:
De fantasie zat toch "achter de schermen"quote:Op donderdag 29 december 2011 11:38 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Zou willen dat ik zo veel fantasie had..
Wow..jpjedi chapeau! Ik had dit echt niet verwacht eerlijk gezegd, goed van jequote:Op donderdag 29 december 2011 09:52 schreef jpjedi het volgende:
Gentlemen we have got him!Geld is zojuist terug gestort nadat ik gisteravond een mail ontving dat hij 365 euro ging terugstorten.
Ik heb even radiostilte gehouden om mezelf niet teveel prijs te geven in afwachting van de effectieve storting van het bedrag.
Zoals jullie weten bleef ik in contact met de oplichter en ben de rollen langzaam gaan omdraaien. Om geen risico te lopen heb ik ook hier gemeld dat ik naar een advocaat zou stappen etc. maar in werkelijkheid heb ik enkel electronisch aangifte gedaan en heb verder zijn eigen tactiek gebruikt.. Namelijk een mooie facade opwerpen die weergeeft hoe aktief ik bezig was de zaak uit te zoeken. Het verhaal van Conflict en het verhaal van MisterJ heb ik verweven in mijn mails naar hem en net gedaan alsof dit van een advocaat kwam en van PostNL. Hierbij gaf ik hem ook minutieus een verslag van mijn bezoek aan het advocatenkantoor met de melding dat ik voor ingebrekestelling ga en dat ik de strafzaak aan justitie over laat. Hierbij liet ik doorschemeren dat de zaak alsnog vervalt als hij terugstort.
Via het PostNL verslag liet ik hem blijken dat er een tweede aanklacht kan volgen als ik in het gelijk gesteld wordt aangezien PostNL erg gevoelig is voor aantasting van de goede naam.
Gisteravond dus de volgende mail inclusief dreigement dat geen kant of wal raakt:
[..]
Speciaal dank aan alle fokkers die mij achter de schermen en in dit topic hebben geholpen met het analyseren van de gegevens en het advies tav de te ondernemen stappen. Laat dit een waarschuwing zijn voor eenieder om vooral niet naïef te zijn en dat oplichters uitermate geraffineerd kunnen zijn. Voorzorgmaatregelen als een imeinr vragen zijn simpel en afhalen is de enige veilige manier van transactie. Ik heb veel geleerd in ieder geval en hopelijk heb ik deze oplichter het wat moeilijker gemaakt om meer slachtoffers te maken. De aangifte loopt natuurlijk gewoon door.
Nogmaals dank aan iedereen.
Je hebt wel je geld terug. Dat heb je daar niet bijgezet! Ik vind niet dat je hem zo door het slijk kan halen, nu je je geld terug hebt. Je mag hem pas veroordelen als je bewijs hebt dat hij je heeft opgelicht. Het is erg aannemelijk, maar niet bewezen. Echte oplichters storten je geld niet terug.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:38 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Geregistreerd maar moet eerst een normale post plaatsen voor ik een topic kan aanmaken.
edit: topic staat erop![]()
Dit, wel zo eerlijk om dat erbij te vermelden.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:10 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Je hebt wel je geld terug. Dat heb je daar niet bijgezet! Ik vind niet dat je hem zo door het slijk kan halen, nu je je geld terug hebt. Je mag hem pas veroordelen als je bewijs hebt dat hij je heeft opgelicht. Het is erg aannemelijk, maar niet bewezen. Echte oplichters storten je geld niet terug.
Het is nu een zaak tussen verzender en postnl
Ten eerste ben ik daar mee bezig want de OP was vol dus wordt nieuwe post.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:10 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Je hebt wel je geld terug. Dat heb je daar niet bijgezet! Ik vind niet dat je hem zo door het slijk kan halen, nu je je geld terug hebt. Je mag hem pas veroordelen als je bewijs hebt dat hij je heeft opgelicht. Het is erg aannemelijk, maar niet bewezen. Echte oplichters storten je geld niet terug.
Het is nu een zaak tussen verzender en postnl
Dan nog vind ik dat je volledig moet zijn.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:14 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik daar mee bezig want de OP was vol dus wordt nieuwe post., ten tweede, je gaat even voor het gemak voorbij aan een hoop zaken die niet in de haak zijn. Het is juist zijn tactiek altijd geweest om zijn naam zuiver te houden en in dit geval als laatste redmiddel de zaak maar terug te storten.
Er zijn maar weinig zaken die bewezen worden uiteindelijk en daarom bestaat die website ook.
links staan erbij naar dit topic en ik ben de volgende post nog aan het maken.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:15 schreef verplichtveldje het volgende:
[..]
Dan nog vind ik dat je volledig moet zijn.
Waarom geld terugstorten als je géén oplichter bent? Zou jij het zelf doen? Ik ook niet..quote:Op donderdag 29 december 2011 12:26 schreef Rapaille het volgende:
Goed bezigAl weet ik nog steeds niet zeker of het een oplichter is.
Dit idd, hoe het hele verhaal erop lijkt, wilt hij hiermee proberen zijn naam weer goed te doen, en verder te gaan zoeken naar mensen die er niet zoveel werk van maken als TS. Maargoed, zijn aannames.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:30 schreef Anonym1983 het volgende:
[..]
Waarom geld terugstorten als je géén oplichter bent? Zou jij het zelf doen? Ik ook niet..
Dat maakt het plaatje rond! Dankzij dit soort sites wordt het een stuk lastiger voor dit soort figuren.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:44 schreef jpjedi het volgende:
Damn, naast tweakers was hij dus ook bekend op internetoplichting.nl sinds 2008!
http://www.opgelichtopint(...)BB.pl?num=1325155745
Dat realiseer ik me vanaf dag 1 maar als ik het voor me ga houden dan zijn er waarschijnlijk veel meer mensen de pineut.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:57 schreef HighLander het volgende:
Realiseer je overigens wel dat de beste man binnen een paar dagen waarschijnlijk die link op da forum, en daarmee ook de links naar de topics op FOK! gevonden heeft.
Daar wordt ie een stuk minder vrolijk van, en 1 keer raden op wie die dat af gaat reageren.
Zeker en ondanks dat ik nog nooit iets heb laten versturen en me nu heb laten verleiden zo net voor kerst, ga ik dat risico niet meer nemen.quote:Op donderdag 29 december 2011 13:12 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Jpedi een wijze les voor de volgende keer, goederen met een aankoopwaarde van boven de honderd euro (tweedehands) altijd ophalen!
Tweakers is geen website die zo maar hulp aanbied bij een aangifte en het bericht van deze morgen dat hij al sinds 2008 in het archief staat van een landelijk internetoplichting meldpunt op basis van alle matchende persoonlijke gegevens behalve bankrekening nummer, zegt ook genoeg. Het geval uit 2008 heeft maanden gesleept en toen werd de bankrekening van zijn vriendin gebruikt.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:57 schreef Palomar het volgende:
Goed dat je je geld terughebt. Blijf het wel een vreemd verhaal vinden. Het is dat je zo te lezen eerdere praktijken van hem hebt teruggevonden (weet je zeker dat het dezelfde persoon is?), maar anders had ik gelooft dat het bij het postbedrijf fout is gegaan. Ook al wil hij het kennelijk ook zo laten voorkomen, ik kan me nl. nog steeds niet voorstellen dat je op deze manier veel mensen kunt oplichten.
Hoe heb je gezocht dan want ik vind verder geen resultaten. Welke namen worden nog meer gebruikt?quote:Op donderdag 29 december 2011 13:40 schreef Rapaille het volgende:
Als ik zoek op het rekeningnummer kom ik wel nog andere gevallen tegen (zie jou reactie daar ook staan), met andere namen. Ik denk dat je mazzel hebt dat hij nu zijn eigen naam heeft gebruikt. Dat lijkt mij de reden dat hij nu wel geld terug geeft en in eerdere gevallen niet.
Welke afspraak, welke bevindingenquote:Ik lees zojuist dat je alles op internetopgelicht heb gezet en je volledig lak hebt aan mijn bevindingen en niet eens via mail reageert.
Ik zie ook dat de aangifte gewoon doorloopt en dat je alles gelogen hebt tegen mij.
Graag reactie. Dit was niet de afspraak. Ik heb je netjes het geld terug gestort terwijl ik een iPhone kwijt ben, en toch laat je de aangifte doorlopen?
Groeten, Sjors
Is die hele aangifte nog wel nodig, aangezien je je geld terug hebt? Ben je niet "verplicht" dit te melden?quote:Op donderdag 29 december 2011 14:37 schreef jpjedi het volgende:
update: net mail binnen
[..]
Welke afspraak, welke bevindingen
Kom er maar in Sjors en doe je woordje hier.![]()
Het is een aangifte voor poging tot oplichting en blijft op advies van de politie lopen.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:41 schreef Messina het volgende:
[..]
Is die hele aangifte nog wel nodig, aangezien je je geld terug hebt? Ben je niet "verplicht" dit te melden?
Ik ben wel blij voor je!
yupz, staat ook op de vorige pagina. Ik heb radiostilte gehouden tot ik zeker kon zijn.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:41 schreef ursel het volgende:
Heb je het geld alweer terug op je rekening dan? Of alleen zijn woord.
Ahhhh oke!quote:Op donderdag 29 december 2011 14:42 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Het is een aangifte voor poging tot oplichting en blijft op advies van de politie lopen.
Ik heb natuurlijk wel netjes gemeld aan de politie dat hij heeft terugbetaaldquote:Op donderdag 29 december 2011 14:46 schreef Messina het volgende:
[..]
Ahhhh oke!![]()
Groot gelijk dan inderdaad.
Zodra iemand daar genoemd wordt als oplichter, krijgt deze persoon een mailtje van de site vanwege het hoor- en wederhoor. Dat lijkt me ook volkomen terecht.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:43 schreef Jorian29 het volgende:
Het feit dat hij op opgelicht.nl kijkt zegt mijns inziens al genoeg.
En dan laat je de deur vaak openstaan van je kamer. Erg geloofwaardig ook allemaal. Je spreekt jezelf best wel tegen.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:53 schreef Sj0kkie het volgende:
Feit is wel dat er naast mij een bewoner van mijn leeftijd (22) woont, die constant 5 vrienden op bezoek heeft, en deze beste jongens zitten niet gezellig monopolie te doen elke dag, maar zitten vaker aan de drugs en soortgelijk
Bladiebladiebla. Waarom sta je dan op meerdere fora bekend als niet zo netjes persoon? En moet je overal van die lappen tekst uit verdediging posten? Als de schuld niet bij mij lag had ik nevernooitniet terug betaald.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:53 schreef Sj0kkie het volgende:
Ik dacht ik kom toch even gezellig mee kletsen hier. ( ik ben dus de grote oplichter zoals iedereen mij bestempeld ). Het geld is netjes terug geboekt inmiddels, en ik ben aan het onderzoeken waar de iPhone gebleven is. Zoals de OP aangeeft klopt het gewicht precies met de inhoudt. Daar heb ik even wat dieper over nagedacht, want de kans is zoals de OP aangeeft zo klein dat er bij Post-NL iemand is geweest die EN een weegschaal in de auto had, en een blikje, en meer verpakkingsmateriaal om zo het gewicht te omzeilen. Ik acht de kans in ieder geval klein. Dit is dan ook de grootste reden waarom ik inmiddels het geld terug geboekt heb. Het is nu mijn probleem en niet die van, en daar is iedereen het over eens denk ik.
Ik vind het wel jammer, dat mijn adresgegevens niet vertrouwd, zelfs nadat ik hem heb uitgenodigd om langs te komen, om er in ieder geval over te praten in persoon. Er worden dingen verzonnen over verzorging tehuizen en andere gekke fratsen op dit adres, terwijl dit gewoon mijn echte adres is, en tevens een studentenhuis zoals al vaker aangehaald is. Jammer...
Inmiddels ben ik weer wat verder met het onderzoek, en dankzij het gewicht en onderzoek wat ondertussen al gedaan heeft acht ik zoals ik al zei de kans groot in dat de iPhone eerder verwisselt is, al voor de verzending. Ik kan me herinneren dat ik de dag voor verzending toen het pakket al ingepakt was een paar uur weg ben geweest, en gemiddeld genomen laat ik de deur open van mijn kamer. Ik woon immers het langste op dit adres en in dit huis, en er is in die tijd nog nooit iets geks gebeurt. De kans dat er een medebewoner ( ofwel vrienden daarvan ) wisten van het pakketje is vrij groot. Ik ben dus bang dat, al lijkt me dat zeer moeilijk te bewijzen, dat er ofwel een medebewoner of een vriend daarvan heeft toegeslagen. Me vriendin heeft de telefoon/blikje wat het ook mag zijn, vervolgens verzonden en die heeft misschien niet opgemerkt dat hij open is getrokken en opnieuw is ingepakt ( zoals doet vermoeden ).
Feit is wel dat er naast mij een bewoner van mijn leeftijd (22) woont, die constant 5 vrienden op bezoek heeft, en deze beste jongens zitten niet gezellig monopolie te doen elke dag, maar zitten vaker aan de drugs en soortgelijk. Ik ga natuurlijk iedereen aanspreken die dit huis binnenkomt en verlaat, maar ik ben bang dat dit niks zal uithalen...
Ik denk van niet. Heb ook met meerdere internetoplichters aan stok gehad en die waren nu eenmaal niet zo slim dus die hielden zich ook niet stil. Het blijft een raar verhaal.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:59 schreef Sj0kkie het volgende:
Omdat ik geen zin heb om bestempeld te worden als oplichter? Laten we het verleden laten voor wat het is. Ik heb de laatste jaren zoveel spullen gekocht en verkocht en iedereen was altijd meer dan tevreden, zoals terecht wordt aangehaald hier door anderen. Als ik schuldig was hield ik me wel stil, denk je niet?
Ik woon hier inmiddels 3 jaar, en deze jongen hiernaast ook al geruime tijd. Ik ga niet constant de deur op slot doen als ik even weg ga, wat is daar niet ongeloofwaardig aan? Het zal mij verder een worst weten wat die mensen hiernaast doen zolang ze van mijn eigendommen af blijven.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:56 schreef RonB1985 het volgende:
[..]
En dan laat je de deur vaak openstaan van je kamer. Erg geloofwaardig ook allemaal. Je spreekt jezelf best wel tegen.![]()
Die is er nooit geweest, nu doe iedereen een plezier en hou erover op. Je komt er dit keer niet mee weg en dat weet je ook verdomde goed.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:53 schreef Sj0kkie het volgende:
...en ik ben aan het onderzoeken waar de iPhone gebleven is.
Die stempel heb je toch al, en je weet ook heel goed waarom. Nu je het bedrag in zijn volledigheid hebt teruggestort, werkt dat juist alleen nog maar méér in je nadeel. Dat zie je zelf hopelijk toch ook wel? Nee ventje, de enige reden waarom jij het hebt teruggestort, is omdat jij in je broek begon te schijten.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:59 schreef Sj0kkie het volgende:
Omdat ik geen zin heb om bestempeld te worden als oplichter?
God, weer zo'n type dat in zijn eigen leugens gelooft. Als je zoveel problemen telkens hebt mbt internet handelen kap er dan gewoon mee. Scheelt enorm veel drama voor jou en de mensen waarmee je zaken doet.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:59 schreef Sj0kkie het volgende:
Omdat ik geen zin heb om bestempeld te worden als oplichter? Laten we het verleden laten voor wat het is. Ik heb de laatste jaren zoveel spullen gekocht en verkocht en iedereen was altijd meer dan tevreden, zoals terecht wordt aangehaald hier door anderen. Als ik schuldig was hield ik me wel stil, denk je niet?
Dat is jou standpunt, jij bekijkt het van een andere kant en kan je niet verplaatsen in mijn situatie. Waar je dat andere argument vanaf haalt mag Joost weten.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:02 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
God, weer zo'n type dat in zijn eigen leugens gelooft. Als je zoveel problemen telkens hebt mbt internet handelen kap er dan gewoon mee. Scheelt enorm veel drama voor jou en de mensen waarmee je zaken doet.
quote:Op donderdag 29 december 2011 15:53 schreef Sj0kkie het volgende:
Ik dacht ik kom toch even gezellig mee kletsen hier. ( ik ben dus de grote oplichter zoals iedereen mij bestempeld ). Het geld is netjes terug geboekt inmiddels, en ik ben aan het onderzoeken waar de iPhone gebleven is. Zoals de OP aangeeft klopt het gewicht precies met de inhoudt. Daar heb ik even wat dieper over nagedacht, want de kans is zoals de OP aangeeft zo klein dat er bij Post-NL iemand is geweest die EN een weegschaal in de auto had, en een blikje, en meer verpakkingsmateriaal om zo het gewicht te omzeilen. Ik acht de kans in ieder geval klein. Dit is dan ook de grootste reden waarom ik inmiddels het geld terug geboekt heb. Het is nu mijn probleem en niet die van , en daar is iedereen het over eens denk ik.
Ik vind het wel jammer, dat mijn adresgegevens niet vertrouwd, zelfs nadat ik hem heb uitgenodigd om langs te komen, om er in ieder geval over te praten in persoon. Er worden dingen verzonnen over verzorging tehuizen en andere gekke fratsen op dit adres, terwijl dit gewoon mijn echte adres is, en tevens een studentenhuis zoals al vaker aangehaald is. Jammer...
Inmiddels ben ik weer wat verder met het onderzoek, en dankzij het gewicht en onderzoek wat ondertussen al gedaan heeft acht ik zoals ik al zei de kans groot in dat de iPhone eerder verwisselt is, al voor de verzending. Ik kan me herinneren dat ik de dag voor verzending toen het pakket al ingepakt was een paar uur weg ben geweest, en gemiddeld genomen laat ik de deur open van mijn kamer. Ik woon immers het langste op dit adres en in dit huis, en er is in die tijd nog nooit iets geks gebeurt. De kans dat er een medebewoner ( ofwel vrienden daarvan ) wisten van het pakketje is vrij groot. Ik ben dus bang dat, al lijkt me dat zeer moeilijk te bewijzen, dat er ofwel een medebewoner of een vriend daarvan heeft toegeslagen. Me vriendin heeft de telefoon/blikje wat het ook mag zijn, vervolgens verzonden en die heeft misschien niet opgemerkt dat hij open is getrokken en opnieuw is ingepakt ( zoals doet vermoeden ).
Feit is wel dat er naast mij een bewoner van mijn leeftijd (22) woont, die constant 5 vrienden op bezoek heeft, en deze beste jongens zitten niet gezellig monopolie te doen elke dag, maar zitten vaker aan de drugs en soortgelijk. Ik ga natuurlijk iedereen aanspreken die dit huis binnenkomt en verlaat, maar ik ben bang dat dit niks zal uithalen...
Als ik in jouw situatie zou zitten zou ik dus nooit het geld teruggeboekt hebben. Dat zou niemand doen. Alleen een regelrechte oplichter die dus met zijn praatjes zich er ditmaal eens niet uit kan lullen. Geef het op, en stop met oplichten, ga werken zoals ieder ander normaal mens.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:04 schreef Sj0kkie het volgende:
Dat is jou standpunt, jij bekijkt het van een andere kant en kan je niet verplaatsen in mijn situatie.
Denk je dat ik hier niet lig te bakken van woede? Wat heeft het voor zin voor mij om mijn woede te uiten? Ik schiet er niks mee op en moet mijn hoofd koel houden en probeer uit te zoeken wat er hier aan de hand is geweest, als dat al zo is. Ik ga niet moeilijk doen over 350 euro, alles wijst erna dat de iPhone niet ontvangen heeft, waarom zou ik dan het geld niet terugstorten? Hij heeft niks verkeerd gedaan en heeft er recht op, natuurlijk is het voor mij balen, maar wat zou ik dan moeten doen volgens jou? Het onderzoek afwachten? Alsof ze daar überhaupt nog een iPhone gaan terug vinden. Mocht dat al zo zijn, is het toch alsnog opgelost? Mocht dit niet zo zijn krijgt zijn geld alsnog terug, kan ik het net zo goed direct doen en hem de moeite besparen. Ieder mag voor zich bepalen wat hij denkt over mij, dat is geen probleem voor mij. Maar hou het wel netjes.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:04 schreef Audreyoot het volgende:
Ik zou trouwens echt veel bozer zijn dat ik een iPhone opgestuurd heb én geld heb moeten terugsturen, dat blijkt niet echt uit jouw comments.
Dus.
Goh, waarom zou iemand een IMEI nummer weg willen halen. Ik heb zelf een half jaar gewerkt bij KPN en je moest eens weten hoeveel klanten langskomen om via het IMEI nummer iets te willen bereiken. Mensen weten niet beter!quote:Op donderdag 29 december 2011 16:08 schreef RonB1985 het volgende:
Oh, licht eens even twee dingen toe.
1. Waarom gebruik je foto's van websites en maak je niet je eigen foto's van je eigen producten?
2. Waarom is het IMEI nummer etc van het doosje verwijderd als een vriend van je dat ding gejat heeft?
Wat denk je nou zelf? Dat me vriendin of ik het verschil niet voel tussen een leeg doosje en een doosje met een iPhone inclusief accessoires erin?quote:Op donderdag 29 december 2011 16:11 schreef drumstickNL het volgende:
Waarom zou iemand de iPhone vervangen door een blikje energy drank. Als ze er niks mee te maken hebben dan waarom nog de moeite doe- Argh, waarom post ik hier nog.
Goed voor je dat je voor KPN hebt gewerkt, maar je beantwoord mijn vraag niet. Tevens beantwoord je maar 1 vraag. Probeer het nog eens zou ik zeggen. Ik neem aan dat je er een goede verklaring voor hebt om niet eigen gemaakte foto's te plaatsen? Reden van IMEI weghalen is simpel maar dat je dat uiteraard niet toegeeft lijkt me ook wel weer duidelijk...quote:Op donderdag 29 december 2011 16:11 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Goh, waarom zou iemand een IMEI nummer weg willen halen. Ik heb zelf een half jaar gewerkt bij KPN en je moest eens weten hoeveel klanten langskomen om via het IMEI nummer iets te willen bereiken. Mensen weten niet beter!
Eenschquote:
Vertel mij maar wat de reden is dan? Alsof je ooit via het doosje van een iPhone en IMEI nummer iets kan bereiken. Geloof me, dat gaat je niet lukken.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:14 schreef RonB1985 het volgende:
[..]
Goed voor je dat je voor KPN hebt gewerkt, maar je beantwoord mijn vraag niet. Tevens beantwoord je maar 1 vraag. Probeer het nog eens zou ik zeggen. Ik neem aan dat je er een goede verklaring voor hebt om niet eigen gemaakte foto's te plaatsen? Reden van IMEI weghalen is simpel maar dat je dat uiteraard niet toegeeft lijkt me ook wel weer duidelijk...
En juist DAAROM vind ik het zo vreemd dat iemand het imei nummer eraf heeft gehaald.. You get the picture?quote:Op donderdag 29 december 2011 16:18 schreef Sj0kkie het volgende:
Vertel mij maar wat de reden is dan? Alsof je ooit via het doosje van een iPhone en IMEI nummer iets kan bereiken. Geloof me, dat gaat je niet lukken.
Oke, dan begrepen we elkaar verkeerd. Ja ik geef je daar helemaal gelijk in. Ik keek ook stomverbaasd toen ik de foto's van zag. Maargoed, dat gezegd te hebben krijg ik toch weer 20 reacties dat ik eerder lachend keek naar de foto's, ik wil mezelf niet verdedigen ( dat heeft helemaal geen zin ), ik vind het wel interessant om mee te praten. Ga gerust jullie gang verder, maar misschien zijn er nog mensen die wel mee willen denken en daar zal ik dan mee verder borduren.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:19 schreef RonB1985 het volgende:
Jij zegt dat het zeer waarschijnlijk is dat 1 van je buurvriendjes het toestel uit de doos heeft gehaald en het heeft verwisseld met een blikje fris. Waarom in godsnaam zou iemand die zoiets doet, het imei nummer van het doosje af willen halen? Waarom zou een postbodemedewerker zoiets doen? Waarom niet het hele doosje gelijk meenemen?
Kortom, waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
[..]
En juist DAAROM vind ik het zo vreemd dat iemand het imei nummer eraf heeft gehaald.. You get the picture?
tja, in dit complete huis wordt veel energiedrank gedronken. 't is allemaal jeugd inclusief mij... maar goed, zoals ik al zei ga ik iedereen hier aanspreken die het huis binnenkomt en verlaat, en meer kan ik niet doen. Anders is het pech hebben voor mij of iemand anders moet mijn verhaal geloven en tips hebben.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:28 schreef ursel het volgende:
Ik geloof niet dat er veel mensen die bende drinken, dus de dader lijkt me snel gevonden dan.
V&A niet te vergeten!quote:Op donderdag 29 december 2011 16:31 schreef drumstickNL het volgende:
Welkom op FOK! btw, KLB of ONZ zal je wel bevallen denk ik.
KLB of ONZ?quote:Op donderdag 29 december 2011 16:31 schreef drumstickNL het volgende:
Welkom op FOK! btw, KLB of ONZ zal je wel bevallen denk ik.
Dus die verhalen van Tweakers.net en de verhalen op die opgelicht-fora zijn allemaal bullshit? Allemaal verzonnen ofzo?quote:Op donderdag 29 december 2011 15:59 schreef Sj0kkie het volgende:
Misschien zit er wel een haar in, kunnen we DNA onderzoek doen.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
Vingerafdrukken op het blikje leiden naar de dader.
Het is toch veel waarschijnlijker dat een huisgenoot elke keer de pakketjes openmaakt en er iets anders in stopt?quote:Op donderdag 29 december 2011 16:32 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Dus die verhalen van Tweakers.net en de verhalen op die opgelicht-fora zijn allemaal bullshit? Allemaal verzonnen ofzo?
Natuurlijk niet, ik ben eerder verbannen bij tweakers wegens commerciële handel en verdenking daarvan, ik bood zoveel spullen te koop aan en kocht zoveel dat het opvallend werd. Daarbij heb ik in 2008 een keer een fout gemaakt met een toenmalige vriendin, dat ging over een videokaart werd mij herinnert. ( ik wist het zelf al niet meer ). Geen idee hoe dat is afgelopen toen, en heb ook echt geen idee meer waar dat precies over ging.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:32 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Dus die verhalen van Tweakers.net en de verhalen op die opgelicht-fora zijn allemaal bullshit? Allemaal verzonnen ofzo?
Ik zou het blikje wel terugwillen inderdaad.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:34 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Misschien zit er wel een haar in, kunnen we DNA onderzoek doen.
Geen enkele reactie hierop, ook niet via DM.... terwijl hij wel actief is.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:13 schreef gohan16 het volgende:
Beste Sjokkie, Je kan het imei nummer alsnog achterhalen. Ga naar iTunes, doe instellingen en ga naar het blad back-up. Houd je cursor over de gemaakte back-up, dan krijg je de IMEI en serienummer te zien!
Handig voor je aangifte van vermissing/diefstal. Dit kun je ook opgeven op de verschillende sites, waarbij het IMEI gecheckt kan worden. Met het verstrekken van dit IMEI ben je een stuk betrouwbaarder naar PostNL en de politie.
Ik ben ondertussen Itunes opnieuw aan het installeren, wat een ongeduld hier.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:37 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Geen enkele reactie hierop, ook niet via DM.... terwijl hij wel actief is.
Iemand die het snapt..quote:Op donderdag 29 december 2011 00:03 schreef Palomar het volgende:
Laatste replies uit het vorige topic:
[..]
[..]
Een dief bij TNT met een beetje verstand van zaken zou de sticker er bewust af kunnen hebben gehaald (telefoon is dan moeilijker te traceren). Doosje heeft ie er wellicht bewust in laten zitten, omdat een losse iPhone onopvallender in je binnenzak is te steken dan de complete doos. Blikje energy drink mag je op de postsorteerafdeling misschien wel bij de hand hebben en voor het gewicht heeft ie die er weer in gestopt.
TS geeft ook aan dat ie contact heeft gehad met andere kopers, welke wel tevreden waren. Vraag me dan af waarom die persoon zijn reputatie en alles op het spel zet voor een eenmalige lousy 300 euro.
[edit] neemt niet weg dat je de verkoper meteen voor de 100% moet vertrouwen, maar ik vind het gewoon niet aannemelijk dat een oplichter het op deze manier aanpakt.
quote:Op donderdag 29 december 2011 16:13 schreef verplichtveldje het volgende:
Ik moet zeggen, dit is een van de betere topics @ FOK!
Dus je Iphone ligt nog gewoon thuis!quote:Op donderdag 29 december 2011 16:37 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Ik ben ondertussen Itunes opnieuw aan het installeren, wat een ongeduld hier.
OK. Je back-ups gaan gelukkig niet verloren bij uninstallquote:Op donderdag 29 december 2011 16:37 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Ik ben ondertussen Itunes opnieuw aan het installeren, wat een ongeduld hier.
Het eerste wat je gaat denken is natuurlijk dat Post-NL ermee te maken heeft. Je verwacht niet dat hetgeen wat je hebt opgestuurd daadwerkelijk een blikje energiedrank is. Ik ben bang dat ik de iPhone nooit meer terug ga zien, mocht dit zo zijn worden de verhuisplannen zoiezo eerder realiteit.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:42 schreef Audreyoot het volgende:
Toch blijf ik het vreemd vinden dat eerst werd gezegd door Sj0kkie dat het blikje er bij de TNT in is gestopt en nu herkent hij het blikje uit zijn eigen huis?
Ik ben niet zo beroerd als sommige mensen hier beweren.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:54 schreef drumstickNL het volgende:
Ach je hebt het geld teruggestort, dat is in ieder geval een goed iets.
Zoals ik al eerder zei, als dat al gebeurt is, is het door mijn nalatigheid want ik heb de deur niet op slot gedaan, wat ik eigenlijk nooit deed als ik "even" weg moest. Dus er is geen sprake van inbraak, anders wist ik natuurlijk meteen wat er gaande was.quote:Op donderdag 29 december 2011 17:06 schreef SeLang het volgende:
Sj0kkie, heb je al aangifte gedaan van inbraak?
Dat een chauffeur van transport het zou zijn is wat mij betreft uitgesloten. Hij heeft postkarren VOL in zijn wagen staan. Zou wel stom toeval zijn om een blanco doos eruit te pakken en de jackpot te pakken. Zoals ik al zei, er zijn nog xxx aantal pakketten waaraan je exact kan zien wat voor waardevols erin zit. Die zie ik logischerwijs eerder verdwijnen. Ook zou hij bovendien vrij simpel de hele doos achterover kunnen drukken ipv inhoud verwisselen aangezien het niet 100% geregistreerd staat dat die doos op dat moment bij hem in de bak zit.quote:Op donderdag 29 december 2011 01:12 schreef Palomar het volgende:
[..]
Misschien waren er toch aanwijzingen dat er een iphone in de doos zat? (ik weet niet wat er nog meer op de doos staat, of dat ie misschien beschadigd was waardoor je de inhoud kon zien). Je kunt mij niet vertellen dat er bij de post nooit gestolen wordt
Me vriendin was mee...quote:Op donderdag 29 december 2011 18:05 schreef Jill-RMC het volgende:
Ff kijken dus nu heeft een huisgenoot het gedaan. Eens kijken hoe lang het duurt voordat zn vriendin de schuld krijgt....die was natuurlijk het meesterbrein. Ze is enige tijd alleen geweest met het pakketje én stuurde het expres onverzekerd op.
En? Hoe vind je de damagecontrol tot zo ver vlotten?quote:Op donderdag 29 december 2011 18:07 schreef Sj0kkie het volgende:
Me vriendin was mee...En ik beweer nergens dat een huisgenoot het gedaan heeft, die kans is er ( of vooral vrienden van.. ).
Aangifte zal weinig zin hebben ben ik bang, er is geen bewijs van inbraak, of sporen daarvan. Of iemand moet een ander idee hebben daar over..quote:Op donderdag 29 december 2011 18:11 schreef HighLander het volgende:
[..]
En? Hoe vind je de damagecontrol tot zo ver vlotten?
IMEI nummer al achterhaald,? handig voor de aangifte immers die je uiteraard gaat doen.
wel wonderbaarlijk dat er bij jou gewoon vreemden het huis binnen kunnen lopen (en ook nog eens de moed daarvoor hebben om het te doen).quote:Op donderdag 29 december 2011 18:13 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Aangifte zal weinig zin hebben ben ik bang, er is geen bewijs van inbraak, of sporen daarvan. Of iemand moet een ander idee hebben daar over..
Je wilt zeggen dat er geen camera zit in je Nokia telefoon? En die vrienden van je huisgenoot die 'drugs en soortgelijk' doen, vertrouw je blijkbaar niet, maar toch laat je je deur open als je weggaat? Ik vind het een zeer wankel verhaal.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:18 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Vertel mij maar wat de reden is dan? Alsof je ooit via het doosje van een iPhone en IMEI nummer iets kan bereiken. Geloof me, dat gaat je niet lukken.
De foto's heb ik simpelweg gebruikt als voorbeeld, omdat ik geen camera tot mijn beschikking had.
toevallig ken ik jp en kan je zeggen dat je voor 99% zeker kan zijn dat hem niets te verwijten is. De tnt schat ik in voor 98% dat.daar niets ongeoorloofd plaats vindt. Blijft er 97% over.dat er iets in jouw omgeving is gebeurd en de kans redelijk aanwezig is (mocht post-nl dit hier lezen) na onderzoek bij je aanklopt wegens 'valse' aangifte. Als jezelf aangifte doet toon je aan dat je ter goeder trouw wilt handelen en kan de politie zelf bepalen wat ze ermee willen doen. Dit is mijn uitspraak en hier moet u het mee doenquote:Op donderdag 29 december 2011 18:13 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Aangifte zal weinig zin hebben ben ik bang, er is geen bewijs van inbraak, of sporen daarvan. Of iemand moet een ander idee hebben daar over..
quote:Op donderdag 29 december 2011 18:26 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dit is mijn uitspraak en hier moet u het mee doen
Dat maakt toch niet uit? Iemand heeft je gsm gejat en dat hoort niet.quote:Op donderdag 29 december 2011 18:13 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Ik geloof in zijn onschuld ja. De kans op het winnen van de jackpot is ook 1 op zoveel miljard, maar toch zijn er mensen die 'm winnen. Maar als je dan wint en vertelt dat je de jackpot hebt gewonnen, dan verklaart iedereen je voor gek terwijl het toch echt zo is.quote:Op donderdag 29 december 2011 18:34 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Geloven jullie daadwerkelijk dat het geen oplichter is? Zijn verhaal rammelt aan alle kanten. En is zeer makkelijk onderuit te halen. Geen zin echter om een betoog te schrijven. Topic starter heeft zijn geld terug
. En Google zal zijn naam voor altijd bewaren. Leuk voor zijn toekomstige werkgevers.
Daar heb je gelijk in, maar het punt is wel dat ik niet weet of het thuis gebeurt is of bij Post-NL. Ik verwacht achteraf gezien het eerste, ik heb het complete eerste topic ook doorgelezen en door veel reacties ben ik wel in gaan zien dat de kans gewoon klein is dat iemand bij Post-NL het gedaan heeft. In eerste instantie zoek je het probleem daar..quote:Op donderdag 29 december 2011 18:33 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit? Iemand heeft je gsm gejat en dat hoort niet.
Redenen waarom je wel aangifte kan/moet doen:
- voor de statistieken;
- om een dader te vinden; misschien doet de politie wel wat
- om je gsm terug te vinden: stel je voor dat ie terugkomt.
Politie kan er natuurlijk een sms-bom opgooien, of 'm op andere wijze opsporen. Apple kan misschien een en ander blokkeren. Daarmee kan de politie mogelijk een diefstal oplossen en krijg jij mogelijk je gsm terug. Dat is toch dik 350 euro.
Plus, en dat is het belangrijkst. Als je echt aangifte doet, dan pleit je jezelf vrij omdat een valse aangifte doen strafbaar is. Dus pas met een aangifte is ie echt gejat.
Dat maakt niet uit. Dat is aan de politie om te onderzoeken. Waar het om gaat is dat iemand jouw telefoon heeft, er gebruik van maakt en dat dat op geen enkele wijze gefrustreerd wordt. Dit terwijl de politie mogelijkheden heeft om 'm te tracen, af te luisteren en wat nog meer. SMS'bom wordt je ook neit blij van.quote:Op donderdag 29 december 2011 18:38 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar het punt is wel dat ik niet weet of het thuis gebeurt is of bij Post-NL. Ik verwacht achteraf gezien het eerste, ik heb het complete eerste topic ook doorgelezen en door veel reacties ben ik wel in gaan zien dat de kans gewoon klein is dat iemand bij Post-NL het gedaan heeft. In eerste instantie zoek je het probleem daar..
Hoho! Hij verkocht de telefoon omdat ie een Blackberry gekocht heeft en niet een nokia he?quote:Op donderdag 29 december 2011 18:22 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Je wilt zeggen dat er geen camera zit in je Nokia telefoon? En die vrienden van je huisgenoot die 'drugs en soortgelijk' doen, vertrouw je blijkbaar niet, maar toch laat je je deur open als je weggaat? Ik vind het een zeer wankel verhaal.
Maar goed, TS heeft in ieder geval zijn geld terug.
Nee, jij denkt dat mijn verhaal rammelt, dat is een groot verschil. Net zoals je mijn adres niet vertrouwd. Ik heb je vanaf de eerste mail conversatie uitgenodigd langs te komen, welke oplichter doet dat? Wees een man en kom dan ook gewoon langs, jij bent degene die een vies spelletje speelt. Ik had het geld ook wel terug gestuurd of gegeven als je langs was gekomen. Jij bestempeld mij met van alles en nog wat, terwijl je niet eens weet met wie je zaken hebt gedaan. Als je langs was gekomen, had je in zeer korte tijd ontdekt dat je niet te maken hebt met een oplichter. Zucht..quote:Op donderdag 29 december 2011 18:34 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Geloven jullie daadwerkelijk dat het geen oplichter is? Zijn verhaal rammelt aan alle kanten. En is zeer makkelijk onderuit te halen. Geen zin echter om een betoog te schrijven. Topic starter heeft zijn geld terug
. En Google zal zijn gegevens zoals op oplichting.nl vermeldt staat voor altijd bewaren. Leuk voor zijn toekomstige werkgevers.
Ben jij een mongool of lijkt het maar zo. Ten eerste heb ik geen e-mail conversatie met jou gehad, je vergist je waarschijnlijk met een andere user. En als je dit bij mij zou hebben proberen te flikken, dan had ik er persoonlijk voor gezorgd dat het bedrag (die je nu terugbetaald hebt) verdrievoudigd zou zijn, nitwit.quote:Op donderdag 29 december 2011 18:44 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Nee, jij denkt dat mijn verhaal rammelt, dat is een groot verschil. Net zoals je mijn adres niet vertrouwd. Ik heb je vanaf de eerste mail conversatie uitgenodigd langs te komen, welke oplichter doet dat? Wees een man en kom dan ook gewoon langs, jij bent degene die een vies spelletje speelt. Ik had het geld ook wel terug gestuurd of gegeven als je langs was gekomen. Jij bestempeld mij met van alles en nog wat, terwijl je niet eens weet met wie je zaken hebt gedaan. Als je langs was gekomen, had je in zeer korte tijd ontdekt dat je niet te maken hebt met een oplichter. Zucht..
quote:Op donderdag 29 december 2011 18:44 schreef Inlognaam het volgende:
Maar hoe moeilijk is het nu om dat ding uit je zak te halen, even het imei-nummer op te zoeken ( *#06# meen ik, en dan aangifte te gaan doen van diefstal ervan.
Excuses, ik dacht dat je was. Ik ben inderdaad een mongool.. Sorry!quote:Op donderdag 29 december 2011 18:46 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Ben jij een mongool of lijkt het maar zo. Ten eerste heb ik geen e-mail conversatie met jou gehad, je vergist je waarschijnlijk met een andere user. En als je dit bij mij zou hebben proberen te flikken, dan had ik er persoonlijk voor gezorgd dat het bedrag (die je nu terugbetaald hebt) verdrievoudigd zou zijn, nitwit.
Ah je was er ook mee bezig :pquote:Op donderdag 29 december 2011 18:52 schreef Xblister het volgende:
http://www.opgelichtopint(...)pl?num=1317641343/37
dat je naam hier staat bijft dan toch vreemd?
Niet vreemd, je zou het topic even door moeten lezen voordat je een standpunt probeert te bereiken. Ik heb al eerder vermeld, dat ik in 2008 een keer een fout heb gemaakt met mijn toenmalige vriendin in Landgraaf, dat ging over een videokaart wist Edmo me te vertellen, ik kan het mezelf niet eens meer herinneren. Dat is de reden dat ik daar bekend ben, en tevens omdat ik eerder een compleet dossier heb opgezet omdat ik zelf opgelicht waas door een Ronald de Vries uit Groningen. De complete aangifte en dossier daarvan heb ik hier nog liggen.quote:Op donderdag 29 december 2011 18:52 schreef Xblister het volgende:
http://www.opgelichtopint(...)pl?num=1317641343/37
dat je naam hier staat bijft dan toch vreemd?
Ook per ongeluk een blikje energydrink opgestuurd?quote:Op donderdag 29 december 2011 18:54 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Niet vreemd, je zou het topic even door moeten lezen voordat je een standpunt probeert te bereiken. Ik heb al eerder vermeld, dat ik in 2008 een keer een fout heb gemaakt met mijn toenmalige vriendin in Landgraaf, dat ging over een videokaart wist Edmo me te vertellen, ik kan het mezelf niet eens meer herinneren. Dat is de reden dat ik daar bekend ben, en tevens omdat ik eerder een compleet dossier heb opgezet omdat ik zelf opgelicht waas door een Ronald de Vries uit Groningen. De complete aangifte en dossier daarvan heb ik hier nog liggen.
Waarom zegt dezelfde Edmo dit dan in het topic op dat forum.quote:Op donderdag 29 december 2011 18:54 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Niet vreemd, je zou het topic even door moeten lezen voordat je een standpunt probeert te bereiken. Ik heb al eerder vermeld, dat ik in 2008 een keer een fout heb gemaakt met mijn toenmalige vriendin in Landgraaf, dat ging over een videokaart wist Edmo me te vertellen, ik kan het mezelf niet eens meer herinneren. Dat is de reden dat ik daar bekend ben, en tevens omdat ik eerder een compleet dossier heb opgezet omdat ik zelf opgelicht waas door een Ronald de Vries uit Groningen. De complete aangifte en dossier daarvan heb ik hier nog liggen.
quote:Een bekende naam dus [Boos]
Ik ken **** al sinds 2008 van de site www.internetoplichting.nl (welke niet meer bestaat) en toen lichte hij al mensen op.
Wie wat bewaard heeft wat [Smilie]
Dat is toch wat ik zeg? Ik heb toen een fout gemaakt, maar ik weet niet meer wat dat is, helaas. Kan goed dat ik toen iemand probeert heb op te lichten, maar wat dat ook was, dat is netjes opgelost geweest. Dat zijn fouten uit het verleden, jammer dat die je blijven achtervolgen. Ach, had ik toen maar niet zo stom moeten zijn.quote:Op donderdag 29 december 2011 18:59 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Waarom zegt dezelfde Edmo dit dan in het topic op dat forum.
[..]
quote:Op donderdag 29 december 2011 19:00 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Kan goed dat ik toen iemand probeert heb op te lichten.
Juist en hier geef je al aan ''fouten'' gemaakt hebben en jammer dat het blijft achtervolgen, Je hebt een leuke babbel en daar blijft het ook bij.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:00 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Dat is toch wat ik zeg? Ik heb toen een fout gemaakt, maar ik weet niet meer wat dat is, helaas. Kan goed dat ik toen iemand probeert heb op te lichten, maar wat dat ook was, dat is netjes opgelost geweest. Dat zijn fouten uit het verleden, jammer dat die je blijven achtervolgen. Ach, had ik toen maar niet zo stom moeten zijn.
Nouja, ik zou zeggen zoek contact met ze, ze weten waarschijnlijk beter als mij wat er toen gaande was, maar kunnen dan vast ook beamen dat het opgelost is. Dat staat helemaal los van dit verhaal met de iPhone 4. Anders had ik het geld niet terug gestort en openbaarlijk mijn gegevens erop gezet. Beetje oppervlakkig allemaal van jullie.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:02 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Juist en hier geef je al aan ''fouten'' gemaakt hebben en jammer dat het blijft achtervolgen, Je hebt een leuke babbel en daar blijft het ook bij.
Jawel hoor! We hebben een energiedrank blikje met vingerafdrukken erop die niet van jou zijn!quote:Op donderdag 29 december 2011 18:13 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Vraag me toch altijd af wat er mis is met mensen zoals jou. Misbruikt door je ouders/priester/opa waardoor je je afsluit in een wereld van illusies ofzo?quote:Op donderdag 29 december 2011 19:04 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Nouja, ik zou zeggen zoek contact met ze, ze weten waarschijnlijk beter als mij wat er toen gaande was, maar kunnen dan vast ook beamen dat het opgelost is. Dat staat helemaal los van dit verhaal met de iPhone 4. Anders had ik het geld niet terug gestort en openbaarlijk mijn gegevens erop gezet. Beetje oppervlakkig allemaal van jullie.
Dat kan ik beter aan jou vragen, dat je überhaupt over zoiets begint baat mij zorgen. Word je achtervolgd met je eigen gevoelens?quote:Op donderdag 29 december 2011 19:05 schreef BMS-THAD het volgende:
[..]
Vraag me toch altijd af wat er mis is met mensen zoals jou. Misbruikt door je ouders/priester/opa waardoor je je afsluit in een wereld van illusies ofzo?
Vind jou soort wel altijd knap, al die leugens/nep-alibies die je moet onhouden, netjes hoor!
Normaal zit ik op een stoel, maar vandaag zit ik op me vader iddquote:Op donderdag 29 december 2011 19:06 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Dat kan ik beter aan jou vragen, dat je überhaupt over zoiets begint baat mij zorgen. Word je achtervolgd met je eigen gevoelens?
Hebben we toch nog iets gemeen..quote:Op donderdag 29 december 2011 19:07 schreef BMS-THAD het volgende:
[..]
Normaal zit ik op een stoel, maar vandaag zit ik op me vader idd
quote:Op donderdag 29 december 2011 19:07 schreef BMS-THAD het volgende:
[..]
Normaal zit ik op een stoel, maar vandaag zit ik op me vader idd
"Jij en Sjors zijn geen vrienden"quote:
quote:Op donderdag 29 december 2011 19:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
"Jij en Sjors zijn geen vrienden"
Eens, buiten die oplichter dan..quote:Op donderdag 29 december 2011 19:10 schreef Barbapapamama het volgende:
Sjors, rot toch op man.
Kut mooiboy, je bent gewoon een oplichter die denkt slim te zijn.
Faal.
een account is zo gemaaktquote:Op donderdag 29 december 2011 19:11 schreef Droopie het volgende:
Nou Sjokkie zullen we niet snel in v&a zien
Kom maar met die bewijzen vriend. Het tegendeel is nog altijd bewezen, meningen ipv. feiten. Ach gelukkig vermaak ik me hier nog een beetje met allemaal die mensen die zich verschuilen achter een forum.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:12 schreef Barbapapamama het volgende:
Je begint al wel naam te maken
Succes in de toekomst!
Het is erg als je in je eigen leugen begint te geloven, besef je dat?quote:Op donderdag 29 december 2011 19:14 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Kom maar met die bewijzen vriend. Het tegendeel is nog altijd bewezen, meningen ipv. feiten. Ach gelukkig vermaak ik me hier nog een beetje met allemaal die mensen die zich verschuilen achter een forum.
Nee, het is erg dat je mensen beoordeeld via internet, wordt eens wat socialer en kom langs voor een kopje koffie. Hebben we het dan over leugens..quote:Op donderdag 29 december 2011 19:15 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
Het is erg als je in je eigen leugen begint te geloven, besef je dat?
vraag dat maar aan de firma liekendiek of het zo grappig isquote:Op donderdag 29 december 2011 19:14 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Kom maar met die bewijzen vriend. Het tegendeel is nog altijd bewezen, meningen ipv. feiten. Ach gelukkig vermaak ik me hier nog een beetje met allemaal die mensen die zich verschuilen achter een forum.
Jetcarsquote:Op donderdag 29 december 2011 19:17 schreef Droopie het volgende:
[..]
vraag dat maar aan de firma liekendiek of het zo grappig is
Bewijs jij maar eerst eens dat je een iphone in bezit had met een IMEI of kopie factuur. Daarna mag jij bewijzen dat je de iphone in het pakketje hebt gedaan..quote:Op donderdag 29 december 2011 19:14 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Ik hoef niks te bewijzen want het geld is netjes terug gestuurd, wat hierna gebeurt is tussen mij en Post-NL of mijn huisgenoten/vrienden daarvan. Ik hoef mij tegenover niemand hier te verantwoorden. Ga lekker buitenspelen..quote:Op donderdag 29 december 2011 19:17 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Bewijs jij maar eerst eens dat je een iphone in bezit had met een IMEI of kopie factuur. Daarna mag jij bewijzen dat je de iphone in het pakketje hebt gedaan..
quote:Op donderdag 29 december 2011 19:18 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Ik hoef niks te bewijzen want het geld is netjes terug gestuurd, wat hierna gebeurt is tussen mij en Post-NL of mijn huisgenoten/vrienden daarvan. Ik hoef mij tegenover niemand hier te verantwoorden. Ga lekker buitenspelen..
Jij zit hier nota bene te proberen je onschuld te bewijzen. Ik wil je alleen helpen dat te doen. Aangezien je niets aanneemt, betekent het dat je gewoon een domme oplichter bent.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:18 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Ik hoef niks te bewijzen want het geld is netjes terug gestuurd, wat hierna gebeurt is tussen mij en Post-NL of mijn huisgenoten/vrienden daarvan. Ik hoef mij tegenover niemand hier te verantwoorden. Ga lekker buitenspelen..
Gelukkig zijn dat meningen, zou wat zijn als mijn mening de jouwe was.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:21 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Jij zit hier nota bene te proberen je onschuld te bewijzen. Ik wil je alleen helpen dat te doen. Aangezien je niets aanneemt, betekent het dat je gewoon een domme oplichter bent.
Hebben we toch nog iets gemeen.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:22 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Nou ja samen buiten spelen dan maar alleen ik ben niet zo lief
quote:Op donderdag 29 december 2011 19:22 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Gelukkig zijn dat meningen, zou wat zijn als mijn mening de jouwe was.
quote:Op donderdag 29 december 2011 15:59 schreef Sj0kkie het volgende:
Dat had je gedachtquote:Op donderdag 29 december 2011 19:23 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Hebben we toch nog iets gemeen.
quote:Op donderdag 29 december 2011 19:26 schreef Barbapapamama het volgende:
Je hebt wel een leuke familie
quote:Op donderdag 29 december 2011 19:33 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Je hebt niet eens bewijs dat je een iphone in je bezit hebt
Correctie: jij denkt te weten of ik bewijs heb dat ik een iPhone in bezit heb.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:33 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Je hebt niet eens bewijs dat je een iphone in je bezit hebt
Die heb je toch niet in je bezit...quote:Op donderdag 29 december 2011 19:35 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
[..]
Correctie: jij denkt te weten of ik bewijs heb dat ik een iPhone in bezit heb.
Iets minder denken vriend..
Maar waarom wilde je hem in de eerste instantie verkopen?quote:Op donderdag 29 december 2011 19:35 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
[..]
Correctie: jij denkt te weten of ik bewijs heb dat ik een iPhone in bezit heb.
Iets minder denken vriend..
Wel samen met een aangifte van diefstal he? ALs je eenmaal op het bureau bent, kun je die gelijk meenemen.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:31 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Dat zullen we nog wel eens zien als ik de aangifte hier openbaar maak.
Oh Jezus wat een niveau hier.. laat maar zitten. Kennelijk is het echt te moeilijk..quote:Op donderdag 29 december 2011 19:36 schreef Ayumu2.0 het volgende:
[..]
Die heb je toch niet in je bezit...
Huh?quote:Op donderdag 29 december 2011 19:37 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Oh Jezus wat een niveau hier.. laat maar zitten. Kennelijk is het echt te moeilijk..
Pics or it didn't happen.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:37 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Oh Jezus wat een niveau hier.. laat maar zitten. Kennelijk is het echt te moeilijk..
Nee, je heb alle schijn nog steeds tegen je. En dat vinden Fokkers! heel leukquote:Op donderdag 29 december 2011 19:37 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Om te smullenquote:Op donderdag 29 december 2011 19:38 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Nee, je heb alle schijn nog steeds tegen je. En dat vinden Fokkers! heel leuk
Kusjes aan je mamaquote:Op donderdag 29 december 2011 19:40 schreef Sj0kkie het volgende:
Mij Fok je niet, helaas. Ik heb het wel weer gezien hier, nogmaals bedankt! Ik heb genoten vanavond. Beetje afleiding kon geen kwaad.
Groetjes
quote:
Sjokkie heeft de iphone nog gewoon in bezit en kan daarom het IMEI hier niet posten. Anders zit hij met een 'gestolen' iphone.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:39 schreef very het volgende:
@Sj0kkie:
Noob!
En het grappigste is nog dat je jezelf probeert vrij te pleiten, maar dat je jammerlijk faalt.
Alleen al dat verwijderde IMEI nummer...
Een IMEI-nummer verwijderen is nergens voor nodig aangezien je deze gewoon alsnog kan achterhalen wanneer je de iPhone in iTunes bekijkt. Maarja...als er geen telefoon is, dan is dat lastig natuurlijk. Dus de reden die je hiervoor geeft is echt de grootst mogelijke onzin.
Dus waarom zou je dat IMEI nummer weghalen?
Je verhaal rammelt aan alle kanten en is verre van geloofwaardig.
Ga gerust door met proberen ons te overtuigen van je onschuld, al kan ik je nu alvast vertellen dat je dat niet gaat lukken.
Zachtjes huilen in je bed hè, anders kom je niet in slaap.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:40 schreef Sj0kkie het volgende:
Mij Fok je niet, helaas. Ik heb het wel weer gezien hier, nogmaals bedankt! Ik heb genoten vanavond. Beetje afleiding kon geen kwaad.
Groetjes
Hopen dat je volgende slachtoffer wat minder troubles kostquote:Op donderdag 29 december 2011 19:40 schreef Sj0kkie het volgende:
Groetjes
Laat me raden...jij laat voor nu FOK eventjes rechts liggen?quote:Op donderdag 29 december 2011 19:40 schreef Sj0kkie het volgende:
Groetjes
Dat denk ik ook jaquote:Op donderdag 29 december 2011 19:40 schreef gohan16 het volgende:
Sjokkie heeft de iphone nog gewoon in bezit en kan daarom het IMEI hier niet posten. Anders zit hij met een 'gestolen' iphone.
Ik mag nog geen koffiequote:Op donderdag 29 december 2011 19:42 schreef Dromer het volgende:
Niemand in Venlo die op zijn uitnodiging in kan gaan? Even koffie drinken?
Ik ben toch wel benieuwd of ie bluft met zijn adresgegevens.
Je springt nogal gemakkelijk om met deze twee topics, terwijl er toch behoorlijk wat zware verwijten aan je adres gemaakt worden. En dan nog zo laconiek, ik vind dat wel opvallend.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:25 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Ik ga serieus overwegen aangifte te doen, natuurlijk. Ik laat het hier niet bij, maar ik voel me niet geroepen op dit forum gezien alle reacties, vandaar dat ik net zo onserieus doe als de rest. Zoals ik al zei, mensen die tips of idee'en hebben apprecieer ik. De andere krijgen de bal gewoon terug. Ik ga morgen eerst nog met Post-NL bellen of ze nog een update voor mij hebben, want zelf nemen ze geen contact op zei de mevrouw van de helpdesk.
Dat is wel weer een heel ander verhaal dan ik op mail kreeg als cc kreeg van opgelichtopinternet.nl, pak hem beet een uur voor je post:quote:Op donderdag 29 december 2011 15:53 schreef Sj0kkie het volgende:
Ik dacht ik kom toch even gezellig mee kletsen hier. ( ik ben dus de grote oplichter zoals iedereen mij bestempeld ). Het geld is netjes terug geboekt inmiddels, en ik ben aan het onderzoeken waar de iPhone gebleven is. Zoals de OP aangeeft klopt het gewicht precies met de inhoudt. Daar heb ik even wat dieper over nagedacht, want de kans is zoals de OP aangeeft zo klein dat er bij Post-NL iemand is geweest die EN een weegschaal in de auto had, en een blikje, en meer verpakkingsmateriaal om zo het gewicht te omzeilen. Ik acht de kans in ieder geval klein. Dit is dan ook de grootste reden waarom ik inmiddels het geld terug geboekt heb. Het is nu mijn probleem en niet die van jpjedi, en daar is iedereen het over eens denk ik.
Ik vind het wel jammer, dat JPjedi mijn adresgegevens niet vertrouwd, zelfs nadat ik hem heb uitgenodigd om langs te komen, om er in ieder geval over te praten in persoon. Er worden dingen verzonnen over verzorging tehuizen en andere gekke fratsen op dit adres, terwijl dit gewoon mijn echte adres is, en tevens een studentenhuis zoals al vaker aangehaald is. Jammer...
Inmiddels ben ik weer wat verder met het onderzoek, en dankzij het gewicht en onderzoek wat JPjedi ondertussen al gedaan heeft acht ik zoals ik al zei de kans groot in dat de iPhone eerder verwisselt is, al voor de verzending. Ik kan me herinneren dat ik de dag voor verzending toen het pakket al ingepakt was een paar uur weg ben geweest, en gemiddeld genomen laat ik de deur open van mijn kamer. Ik woon immers het langste op dit adres en in dit huis, en er is in die tijd nog nooit iets geks gebeurt. De kans dat er een medebewoner ( ofwel vrienden daarvan ) wisten van het pakketje is vrij groot. Ik ben dus bang dat, al lijkt me dat zeer moeilijk te bewijzen, dat er ofwel een medebewoner of een vriend daarvan heeft toegeslagen. Me vriendin heeft de telefoon/blikje wat het ook mag zijn, vervolgens verzonden en die heeft misschien niet opgemerkt dat hij open is getrokken en opnieuw is ingepakt ( zoals doet vermoeden ).
Je verandert wel snel van gedachte he?quote:Ik heb die iPhone netjes verzonden, en ik twijfel steeds meer aan jpjedi zijn standpunten, gezien hoe het pakket is los gerukt, dat er wel degelijk een iPhone op de foto’s te zien is en dat het pakket anders is dan ik heb verzonden heb krijg ik steeds meer de indruk dat hij een compleet ander verhaal aan het verzinnen is. Omdat ik het pakket niet aangetekend verzonden heb, terwijl ik dit wel zou doen heb ik geen poot om op te staan en heb ik netjes zijn geld terug geboekt, maar ik acht de kans groot in dat hij de iPhone wel degelijk ontvangen heeft en ik Post-NL dus in een verkeerd daglicht stel vanwege hem.
Je kwam eerst met 165 euro aan kakken. Na de aangifte toch maar het complete bedrag?quote:Op donderdag 29 december 2011 17:03 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
Ik ben niet zo beroerd als sommige mensen hier beweren.Maar ach, ik begrijp het ook wel, andersom zou ik net zo goed mee gedaan hebben. Het is ook ongeloofwaardig, maar daar heb ik verder weinig aan.. voor mij is het wel realiteit.
quote:Op donderdag 29 december 2011 19:41 schreef very het volgende:
[..]
Laat me raden...jij laat voor nu FOK eventjes rechts liggen?
quote:Op donderdag 29 december 2011 23:08 schreef freak1 het volgende:
Kan iemand hier een reeks van maken? Dat we telkens wat bij hem 'kopen' ofzo, puur ter vermaak?
Het geld terugstorten is het eerste wat je had moeten doen en niet eerst proberen de helft terug te storten onder het mom van "ik ben hier ook de dupe van".quote:Op donderdag 29 december 2011 19:18 schreef Sj0kkie het volgende:
[..]
hear hear...quote:Op donderdag 29 december 2011 20:21 schreef FransDeens het volgende:
Wat een uitermate smakelijk topic!
Blijkbaar omdat de gedupeerde zijn geld reeds terug heeft, er is dus geen probleem meer, voor TS danquote:Op vrijdag 30 december 2011 14:42 schreef fespo het volgende:
topic is weg
http://www.opgelichtopint(...).pl?num=1325155745/4
Meteen al het geld terugstorten? Gast, als je zelf een iPhone verstuurt en de koper vervolgens klaagt dat hij een blikje energydrank in een iPhone-verpakking heeft ontvangen ga je toch niet meteen alles terugstorten?quote:Op vrijdag 30 december 2011 07:43 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
Het geld terugstorten is het eerste wat je had moeten doen en niet eerst proberen de helft terug te storten onder het mom van "ik ben hier ook de dupe van".
Het geld heb je trouwens pas terug gestort nadat er werk van gemaakt zou worden, je weet donders goed dat je geen poot hebt om op te staan
Je had dit ook duidelijk niet verwacht, dat iemand zoveel moeite zou gaan doen voor die 365 Euro. Jammer joh
Zodra er geen zaken open meer staan, wordt het topic verwijdert. Als je er dus ten onrechte opstaat, blijft je topic openstaan totdat er een oplossing is.quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:42 schreef fespo het volgende:
topic is weg
http://www.opgelichtopint(...).pl?num=1325155745/4
zo te zien is hij nooit van de korte antwoorden
http://www.kieskeurig.nl/(...)7/sjors_vink/5023428
eigenlijk een simpele vorm van rechtshandhaving op internet welke door een bedrijf wordt uitgevoerd. hoe knusquote:Op vrijdag 30 december 2011 20:02 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Zodra er geen zaken open meer staan, wordt het topic verwijdert. Als je er dus ten onrechte opstaat, blijft je topic openstaan totdat er een oplossing is.
Ook als jij kan aantonen dat er wel iets geleverd is, maar bijv. de koper ontkent dat. Wat dat betreft kiest OOI altijd de kant van de koper en zal je topic openblijven tot er een oplossing is.
Ja op zich was dit ook mijn insteek tot ik erachter kwam dat ik geflest was.quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:11 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Meteen al het geld terugstorten? Gast, als je zelf een iPhone verstuurt en de koper vervolgens klaagt dat hij een blikje energydrank in een iPhone-verpakking heeft ontvangen ga je toch niet meteen alles terugstorten?Dan ga je toch eerst zelf even nakijken hoe dat kan gebeuren, waar het is gebeurd, of het uberhaupt wel ís gebeurd, etc?
Ik vind het ook eigenlijk raar dat het geld op zich nog zo snel is teruggestort, als een normale verkoper een iPhone á 370 euro opstuurt die vervolgens niet aankomt zou je toch eerst wachten op wat onderzoek in plaats van iPhone weg + geld weg?
Wel interessant topic trouwens.
Was mooi iddquote:Op zaterdag 31 december 2011 14:19 schreef jpjedi het volgende:
Tja en dan heb je een feestje en dan krijg je dit als cadeau:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:19 schreef jpjedi het volgende:
Tja en dan heb je een feestje en dan krijg je dit als cadeau:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 30 december 2011 20:46 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ja op zich was dit ook mijn insteek tot ik erachter kwam dat ik geblikt was.
Hey Sjorsquote:Op zaterdag 31 december 2011 15:57 schreef Sjaakman56 het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ken sjors persoonlijk en sta aan zijn kant. Ik heb het topic op verzoek even door gelezen, wat zijn enkele onder jullie toch cool!!! Gezien de stoere reacties, zou ik een groot deel van jullie graag eens ontmoeten. Dit kan bij sjors, er is immers verzorging voor iedereen die wil en speciaal voor jullie is er parkeergelegenheid (wel even je pasje meenemen). Uiteraard is ergens anders ook mogelijk! Ik vraag me af of dit mogelijk is. Het lijkt me enig jullie eens in levende lijve te zien!
Een WGR meet.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:57 schreef Sjaakman56 het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ken sjors persoonlijk en sta aan zijn kant. Ik heb het topic op verzoek even door gelezen, wat zijn enkele onder jullie toch cool!!! Gezien de stoere reacties, zou ik een groot deel van jullie graag eens ontmoeten. Dit kan bij sjors, er is immers verzorging voor iedereen die wil en speciaal voor jullie is er parkeergelegenheid (wel even je pasje meenemen). Uiteraard is ergens anders ook mogelijk! Ik vraag me af of dit mogelijk is. Het lijkt me enig jullie eens in levende lijve te zien!
quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:57 schreef Sjaakman56 het volgende:
Hoi allemaal,
Oké. PM me het adres even.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:57 schreef Sjaakman56 het volgende:
Hoi allemaal,
Waarom ga je de politiek niet in kerel!quote:
Gaan we dan samen bij maanlicht Kumbayah zingen?quote:Op zaterdag 31 december 2011 16:05 schreef Sjaakman56 het volgende:
Roept u maar wanneer, Meneer dipstaart!
Precies!quote:Op zaterdag 31 december 2011 16:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
Da´s dat bejaardenhuis toch waar studentenen wonen?
Kom je dan wel gezellig mee Smullen?quote:Op zaterdag 31 december 2011 16:06 schreef Dipstaart het volgende:
Nu allemaal pizza bestellen voor Smaragd 47 te Venlo !
Ssssst straks moet ie op feiten ingaan en dan kan ie niet meer stroef lullen.quote:
Mijn respect is geheel wederzijds!quote:Op zaterdag 31 december 2011 16:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Respect voor je voor de moeite die je neemt.
Dat zal 1 van de bejaarden zijn! Kom dan mee pizza eten, dan stel ik je voorquote:Op zaterdag 31 december 2011 16:08 schreef Dipstaart het volgende:
077 - 3528863 M L M Vandeput
Smaragd 47 5912 SM Venlo
Kloppen deze bijbehorende gegevens ook ?
Feit is dat ie bedrag heeft terugbetaald en in dit topic post.quote:Op zaterdag 31 december 2011 16:08 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ssssst straks moet ie op feiten ingaan en dan kan ie niet meer stroef lullen.
Tuurlijk, maak maar geld over. Dan stuur ik een lege doos + energie drank. Dan hebben jullie weer een leuk tijdsverdrijf!quote:Op zaterdag 31 december 2011 16:09 schreef FireFox1 het volgende:
Sjakie, ik zoek nog naar een Samsung Galaxy S2... Kan ik ook bij jou terecht?
Feit is dat bejaarden vrijwel altijd stroef lullen, excuses!quote:Op zaterdag 31 december 2011 16:08 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ssssst straks moet ie op feiten ingaan en dan kan ie niet meer stroef lullen.
Die bejaarden weten van niks of zijn vergeetachtig. Conclusie: niks.quote:Op zaterdag 31 december 2011 16:14 schreef Inlognaam het volgende:
Heb je je medekamerbewoners al gesproken, en wat is daaruit gekomen?
En dus? Getuige zijn internet-geschiedenis is dat zijn gebruikelijke manier om om zijn zaakjes heen te leuteren zodat ie achteraf altijd zijn mantra "Het is niet precies na te gaan hoor, maar het zou kunnen dus je kunt mij niet beschuldigen" weer af kan draaien de volgende keer dat hij tegen de lamp loopt. Hij moet ook wel, want hij staat met naam en toenaam tot in de eeuwigheid in Google Cache.quote:Op zaterdag 31 december 2011 16:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Feit is dat ie bedrag heeft terugbetaald en in dit topic post.
Wat erg nou.. feit is dat nergens vastgesteld is dat ik een oplichter ben. Slimmeriken.quote:Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En dus? Getuige zijn internet-geschiedenis is dat zijn gebruikelijke manier om om zijn zaakjes heen te leuteren zodat ie achteraf altijd zijn mantra "Het is niet precies na te gaan hoor, maar het zou kunnen dus je kunt mij niet beschuldigen" weer af kan draaien de volgende keer dat hij tegen de lamp loopt. Hij moet ook wel, want hij staat met naam en toenaam tot in de eeuwigheid in Google Cache.
Die bejaarde zal wel buiten aan het spelen zijn met vuurwerk..quote:Op zaterdag 31 december 2011 16:19 schreef Dipstaart het volgende:
Waarom wordt de verbinding steeds beeindigd als ik het nummer probeer te bellen voor een afspraak..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |