Daar ga je toch wel even twijfelen,... het zal toch niet dat ik alsnog rond de tuin geleid wordt? Ik bel S.V. daar nog eens over op en hij had ook een bericht ontvangen dat hij geband was. Totaal onterecht in zijn ogen en hij zou graag willen dat ik hem zou vrijpleiten bij tweakers. Hiertoe heb ik toegezegd dit te doen als de zaak duidelijk is voor mij. Dat begreep hij vooralsnog.quote:"Helaas is dit een bekend persoon bij ons die niet meer welkom was. Hij heeft ongemerkt zich toch weer geregistereerd. In elk geval is hij nu weer verwijderd. De politie kan op verzoek onze gegevens ontvangen."
Maar je bent toch wel enorm gehaaid als je dan ook nog schone schijn gaat spelen? Ik heb meer het beeld van de oplichter waar je nooit meer een spoor van kan achterhalen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:03 schreef Lyza666 het volgende:
Scam. Snap niet dat je uberhaupt nog twijfelt.
Dat dus.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:04 schreef Shakkara het volgende:
Zelf ook een keer door zo'n gast om de tuin geleid.
Blijft maar met smoesjes en mooie verhalen komen maar je wordt gewoon genaaid waar je bij staat.
En gaat ie nog verontwaardigd doen als jij hem erop aanspreekt.
Doe niet zo naief. Je bent opgelicht. Neem contact met tweakers.net.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:05 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Maar je bent toch wel enorm gehaaid als je dan ook nog schone schijn gaat spelen? Ik heb meer het beeld van de oplichter waar je nooit meer een spoor van kan achterhalen.
Daarbij heeft hij goede feedback van verschillende betrouwbare mensen gedurende de periode van een jaar.
Masterplan dus?
Ik weet niet of mijn lees capaciteit achteruit is gegaan, maar dit heeft hij al gedaan of is het van plan...quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:07 schreef beerten het volgende:
[..]
Doe niet zo naief. Je bent opgelicht. Neem contact met tweakers.net.
Doe aangifte.
Het is een wijziging die er sinds een paar minuten pas staat dus nee je lees capaciteit is zo goed als ieder ander hier.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:12 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik weet niet of mijn lees capaciteit achteruit is gegaan, maar dit heeft hij al gedaan of is het van plan...
OT: Lijkt op een small-time oplichtertje die héél slecht zijn sporen kan uitwissen. Even snel cashen zonder plan van aanpak.
quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Het is sneu, maar ik kan geen medelijden hebben met mensen die 2e hands telefoontjes willen.
Nou ja, hij probeert jou zo gek te krijgen dat je gelooft dat een PostNL medewerker je iPhone gejat heeft. En 't lukt 'm nog bijna ook. Waarschijnlijk zal 'ie dat eerder gedaan hebben en ermee weggekomen zijn. Masterplan... niet echt, gebruik maken van naïevelingen meer.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:05 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Maar je bent toch wel enorm gehaaid als je dan ook nog schone schijn gaat spelen? Ik heb meer het beeld van de oplichter waar je nooit meer een spoor van kan achterhalen.
Daarbij heeft hij goede feedback van verschillende betrouwbare mensen gedurende de periode van een jaar.
Masterplan dus?
Ik werk voor een postpakkettendienst (geen postNL) En bij 99 van de 100 pakketjes heb je totaal geen idee wat er in kan zitten.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:13 schreef Spouwerranger het volgende:
Overduidelijk een oplichter. Je kunt er uiteraard niet op vertrouwen dat medewerkers van het postbedrijf met hun tengels van je post afblijven, maar het is onwaarschijnlijk, zoals eerder is gezegd, dat iemand al die pakketjes gaat doorkijken om iets waardevols te jatten om het vervolgens te vervangen met een blikje frisdrank (wat al helemaal debiel is natuurlijk.)
Sensatie zoekerquote:Op dinsdag 27 december 2011 11:17 schreef Doodloper het volgende:
Kortom: nog een keer een iPhone bestellen onder een andere naam en met wat vrienden even op gaan halen.
Beetje flauw. Wel vind ik het nogal een risico - en een beetje dom - om een iPhone te laten opsturen en zou dat zelf nooit doen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Het is sneu, maar ik kan geen medelijden hebben met mensen die 2e hands telefoontjes willen.
quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:56 schreef jpjedi het volgende:
Ik zal het kort en bondig uiteen zetten
Zo raar is het toch niet om een tweedehands telefoon te kopen?quote:
Wat een debiele reactie zeg.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:
stakkerquote:Op dinsdag 27 december 2011 11:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:
quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:38 schreef Montelly het volgende:
En dan nog een gouden tip...
Telefoons ed. nooit laten bezorgen MAAR ZELF AFHALEN EN CONTANT BETALEN!
Daarnaast heb je voordeel dat telefoon nog opgeladen is (vragen erom) waardoor je de juiste werking van de telefoon kan controleren...
Valt me wel een beetje tegen van je TS dat je hierin ingetrapt ben..
De edit was niet over de inhoud maar eens tukje "werktekst" dat erin was blijven staan. Ik heb inderdaad zaterdag al aangifte gedaan.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het is een wijziging die er sinds een paar minuten pas staat dus nee je lees capaciteit is zo goed als ieder ander hier.
Deze man is wijsquote:Op dinsdag 27 december 2011 11:38 schreef Montelly het volgende:
En dan nog een gouden tip...
Telefoons ed. nooit laten bezorgen MAAR ZELF AFHALEN EN CONTANT BETALEN!
Daarnaast heb je voordeel dat telefoon nog opgeladen is (vragen erom) waardoor je de juiste werking van de telefoon kan controleren...
Valt me wel een beetje tegen van je TS dat je hierin ingetrapt ben..
shit.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:45 schreef jpjedi het volgende:
[..]
De edit was niet over de inhoud maar eens tukje "werktekst" dat erin was blijven staan. Ik heb inderdaad zaterdag al aangifte gedaan.
Onzin, heb mijne laatst ook gekocht via Tweakers en kwam netjes aangetekend aan.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:18 schreef Lyza666 het volgende:
[..]
Beetje flauw. Wel vind ik het nogal een risico - en een beetje dom - om een iPhone te laten opsturen en zou dat zelf nooit doen.
Oh. Dus als het 1x goed gaat is het onzin om het een risico te vinden dit soort tweedehands producten door particulieren op te laten sturen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:25 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Onzin, heb mijne laatst ook gekocht via Tweakers en kwam netjes aangetekend aan.
quote:Je begint nu toch wel erg overdreven te reageren, ik heb je al eerder uitgenodigd om met je ouders eventueel langs te komen voor een kop koffie. Dan kan je zelf zien dat dit een studentenhuis is. Dat er een invalideparkeer plaats staat is voor de buren. Je noemt, zoals je zelf zegt allemaal feiten, maar het zijn geen feiten. Je bent mij aan het beschuldigen van iets wat ik niet gedaan heb, en sterker nog, je begint nu ook persoonlijke dingen aan te halen. Maargoed, ik zal nogmaals reageren.
1. Gewicht verschil is onverklaarbaar voor beiden en is geen enkele aanwijzing naar wat er gebeurt is, dat kan van alles zijn. Daarvoor heb ik een onderzoek laten starten! Als ik hier een verklaring voor kon geven had ik het waarschijnlijk zelf gedaan, nietwaar? Daar kunnen we lang en breed over discussiëren, maar als jij daardoor denkt dat ik het gedaan heb moet je aangifte doen. Ik heb de iPhone netjes opgestuurd inclusief accessoires en Nederlandse boekjes, zoals ik al eerder gezegd heb. De iPhone kwam van KPN af, ik heb zelf bij KPN gewerkt in Venlo Centrum, daar zou ik niet echt aan de bak komen als ik geen bewijs van goed gedrag zou krijgen, denk je niet? Ik heb niks te vrezen, en daarom nodig ik je uit, help ik je mee, en denk ik met je mee, maar je blijft mij beschuldigen en een keer houdt het dan voor mij op. Anderzijds, zou ik ook kunnen beginnen over het feit, wie zegt dat jij die iPhone er niet uit hebt gehaald, snel een blikje gepakt en dan foto’s gemaakt hebt? Wie zegt dat die iPhone op de foto, wel niet gewoon die van mij was? Zo kunnen we elkaar blijven verdenken, maar ik vertrouw erop dat jij de waarheid spreekt en hoop dat je dat andersom ook doet!
2. Zoals ik al eerder zei ( en zoals de medewerker van Post-NL mij vermelde ) zijn er rond de kerst dagen meer mensen van buitenaf aan het werk, bijvoorbeeld via het uitzendbureau, daar kunnen natuurlijk rotte eieren tussen zitten.
3. Ik heb al eerder gevraagd, wat er dan mis is met mijn verleden via dit IP-adres, en wat er dan besmet is? Ik kan geen verklaring geven met zo’n universeel argument. Als je specifieker bent kan ik eventueel nog uitleggen waarom er iets mis mocht zijn met dit IP-adres. Dit kan altijd nog komen door andere kamergenoten. Ik ben geen oplichter en dat mag ondertussen wel duidelijk zijn!
4. Heel simpel: bel me op voor een afspraak en kom even langs, dan krijg je van mij desgewenst een rondleiding, of bel de politie / gemeente die weten dat dit een studentenhuis is. 2de punt daarvan heb ik al uitgelegd, ik heb nog geen definitieve verhuis plannen, de woonkamer onder is leeg, die wordt gedeeld met mede studenten en daarvan is weinig meer over aangezien de huurbaas binnenkort het huis wil aanpakken en ipv. Kamerverhuur appartementen wil gaan maken. Ook dit is door middel van mijn huurbaas te bevestigen.
5. Nogmaals, ik heb de iPhone netjes opgestuurd inclusief imei nummer, en inhoudt, ik weet niet waarom dit gedaan is, kennelijk om zichzelf in te dekken, dat is de enige verklaring die ik daaraan kan geven.
6. Je mag mijn vriendin bellen voor bevestiging, dat zij het inderdaad vergeten is, sterker nog, ze zal het haarfijn aan je uitleggen als je langskomt.
Dat ik prikkelend wordt is omdat jij geen feiten benoemd, maar argumenten die kant noch wal slaan, je denkt heel veel, maar de waarheid is anders. Je kan via mail zoveel denken, en het beter denken te weten, maar waarom kom je niet gewoon even langs? Dan kan je mij zelf zien, me vriendin die het pakketje verstuurd heeft, je kan zien dat dit een studentenhuis is, je kan zien dat het onder inderdaad leeg is, ik kan precies aan je uitleggen wat betreft de verhuis plannen, ik kan eventueel nog bij de buren aanbellen die jou zullen bevestigen van wie die invalide parkeerplaats is. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Wil je dit niet? Dan moet je aangifte gaan doen, maar verwacht dan geen enkele medewerking meer van mij. Ik probeer mijn best te doen om er samen uit te komen, maar dat werkt niet als jij me constant blijft beschuldigen en met de neus op de feiten probeert te drukken, wat geen feiten zijn. Waarom zou ik überhaupt een onderzoek laten starten als het uiteindelijk bij mij zou uitkomen? Denk daar maar eens over na. Een oplichter handelt niet zo, en ik kan het weten want ik ben al 3 keer opgelicht, ook dat dossier heb ik hier liggen als je komt.
Het is wat mij betreft wederzijds, je kan nu gewoon mee denken aan een oplossing, en stoppen met mij te beschuldigen, en anders doe ik andersom ook aangifte van dit hele verhaal, want misschien leidt je mij wel om de tuin……
Veendammer krant in de verpakking, Echter we hebben het over iemand die zegt in Venlo te wonen en wat ook aannemelijk is.quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:06 schreef Gesplit het volgende:
woont ie ook in veendam? wil er best even langs..
naam, rekeningnr, adres zijn nergens verdacht of bekend. Dit check ik sowieso bij online tweede hands zaken.quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:05 schreef gohan16 het volgende:
Heb je zijn echte naam? Of gebruikt hij een pseudoniem. Misschien staat ie geregistreerd bij opgelicht.nl oid
kopen? Ik stuur wel op.quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:36 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik heb wel zin in een blikje energy drink nu
leeg...quote:
Dit lijkt me juist niet nagenoeg nihil, ik denk dat daar voornamelijk jongeren werken, en die drinken nou eenmaal veel energy drink, de albert heijn is de grootste supermarktketen van NL en euroshopper is daar het goedkoopste merk, er van uit gaan de dat je bij PostNL geen goud geld verdient.quote:• Kans dat dit doosje in een sorteercentrum eruit wordt gepakt en men een blikje van nagenoeg hetzelfde gewicht bij de hand heeft is nagenoeg nihil.
punt is meer: er komen 5000 pakketjes voorbij waarvan je niet weet wat er in zit. Je pakt een doosje, ziet een iphone, maakt het open en vervangt het toestel en overige inhoud door iets met nagenoeg hetzelfde gewicht. Dat blijkt een blikje te zijn van nagenoeg hetzelfde gewicht als een iphone.quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dit lijkt me juist niet nagenoeg nihil, ik denk dat daar voornamelijk jongeren werken, en die drinken nou eenmaal veel energy drink, de albert heijn is de grootste supermarktketen van NL en euroshopper is daar het goedkoopste merk, er van uit gaan de dat je bij PostNL geen goud geld verdient.
Ahja, nou je bent gewoon opgelicht dusquote:Op dinsdag 27 december 2011 13:44 schreef jpjedi het volgende:
[..]
punt is meer: er komen 5000 pakketjes voorbij waarvan je niet weet wat er in zit. Je pakt een doosje, ziet een iphone, maakt het open en vervangt het toestel en overige inhoud door iets met nagenoeg hetzelfde gewicht. Dat blijkt een blikje te zijn van nagenoeg hetzelfde gewicht als een iphone.
quote:De iPhone kwam van KPN af, ik heb zelf bij KPN gewerkt in Venlo Centrum, daar zou ik niet echt aan de bak komen als ik geen bewijs van goed gedrag zou krijgen, denk je niet?
quote:Anderzijds, zou ik ook kunnen beginnen over het feit, wie zegt dat jij die iPhone er niet uit hebt gehaald, snel een blikje gepakt en dan fotos gemaakt hebt? Wie zegt dat die iPhone op de foto, wel niet gewoon die van mij was? Zo kunnen we elkaar blijven verdenken, maar ik vertrouw erop dat jij de waarheid spreekt en hoop dat je dat andersom ook doet!
Ik ga mijn ouders hier echt niet inwerpen. Als ik er langs ga dan ga ik met een maat van me, gewoon voor de veiligheid. Het enige voordeel is dat hij me kan overtuigen dat hij echt daar woont of hij moet echt een briljant stukje theater opvoeren. Verder blijft het verhaal gelijk en zijn het slechts woorden en halve argumenten.quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
jpjedi, ga langs met je ouders voor een kop koffie, zoals hij aangeeft
Digitaal aangifte gedaan inderdaad. Morgen gesprek.quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:13 schreef BurnaBoy het volgende:
Je bent bij de politie geweest ja ?
Dan zal ik eerst even afwachten wat die doen voordat je langsgaat met de fokknokploeg![]()
wel doorgaan met info verzamelen natuurlijk
neequote:Op dinsdag 27 december 2011 14:54 schreef Wokschotel het volgende:
Het is toch simpel, jij krijgt niet waar je betaald voor hebt, of nu de Tnt of de kabouters de telefoon hebben weggemaakt :hij heeft niet geleverd dus is het zijn probleem.
En hou stel je dan voor dat ik mijn vordering of mijn betaling alsnog tegemoet kan zien?quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:54 schreef Wokschotel het volgende:
Het is toch simpel, jij krijgt niet waar je betaald voor hebt, of nu de Tnt of de kabouters de telefoon hebben weggemaakt :hij heeft niet geleverd dus is het zijn probleem.
zou een leuke lemming zijn als ie dan een iphone krijgtquote:
Ik vermoed dat het een echt doosje is. De sticker zat ook op de originele plaats en de barcode aan de binnenkant van het doosje zat er ook netjes op. Mijn vrouw heeft een iphone 4s en daar ontdek ik geen verschillen anders dan afmetingen en opdruk.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:03 schreef Inlognaam het volgende:
Is het trouwens wel een echt iPhone4 doosje, of is dat ook een nepperd? Of kun je dat niet achterhalen?
Inderdaad, maar jij herkent dus het gebouw op de foto en dat heb je gelinkt aan een telefoon nr? Want je kan toch nergens iets uit mijn tekst verder opmaken? Ik kom inderdaad ook een particulier tegen op dat adres. Vergunning is ook op dat adres afgegeven.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:04 schreef Rapaille het volgende:
Het telefoonnummer wat bij dat adres hoort staat niet op naam van een S.V. maar op een MLM (achternaam zal ik hier niet vermelden) en er staat een bedrijf/stichting op dat adres.
Is in dit geval niet relevant, want het pakketje is gewoon aangekomen.quote:TNT geeft een vergoeding tot 500 euro voor aangetekend verzenden, dat zal de prijs van de iPhone wel dekken.
Ik zou niet het nut inzien van het verwijderen van een nepIMEI van een evt. nep doosje.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:06 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het een echt doosje is. De sticker zat ook op de originele plaats en de barcode aan de binnenkant van het doosje zat er ook netjes op. Mijn vrouw heeft een iphone 4s en daar ontdek ik geen verschillen anders dan afmetingen en opdruk.
Dat heb ik hem ook gestuurd vanmorgen en daar heb ik nog geen antwoord op ontvangen. Ik heb de argumenten even gelaten voor het was en uitgelegd dat een buurtonderzoek meer voor de politie is dan voor mij. De achtergrond achter het IP adres waar hij naar vraagt kan ik niet zeggen aangezien Tweakers die aan de politie doorgeeft en niet aan mij vanwege privacy.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:16 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Ik zou niet het nut inzien van het verwijderen van een nepIMEI van een evt. nep doosje.
Laat hem weten dat je je geld terug wilt en dat hij het zelf mag regelen met de TNT. Als hij zo zeker is van zn zaak, zou dat toch geen probleem moeten zijn?
quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:44 schreef Doodloper het volgende:
Wat heb je ervoor betaald eigenlijk?
quote:Ik wens je veel succes met de aangifte bij de politie. Ik hoop dat ze langskomen zodat ik hun concreet het verhaal kan vertellen. Kunnen ze dan meteen mij verder helpen met mijn dossier. Ik ga uiteraard geen geld terugstorten want voor mij is er 0,0 zekerheid of jij de iPhone wel of niet hebt ontvangen. Mocht ik hierdoor problemen krijgen, wordt die aangifte wederzijds, want ik ben nergens in gebreke gebleven, dat is Post-NL geweest, vandaar dat daar het onderzoek loopt.
Moet 'ie gewoon op het internet gooien met alle andere gegevens.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:24 schreef Luxuria het volgende:
Kun je me zijn naam niet pm-en? Ik woon ook in venlo, miss weet ik wie het is.
Maar zie jij inmiddels in dat jij je geld via de rechtsgeldige wegen niet meer terug gaat zien? Want dit zou zeer naïef zijn. Als ik jou was zou ik naar andere oplossingen gaan zoeken.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:26 schreef jpjedi het volgende:
Ik ga geen gegevens online zetten uiteraard. Straks krijg ik ook nog een aangifyte van smaad aan mijn broek
Dan moet je wel zeker zijn dat het adres wel het juiste adres is.quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Of ga naar zijn huis, sloop iets ter waarde van een iphone en ga weer weg. Misschien een ruit ingooien ofzo.
Wie weet ken ik hem en kan ik je verder helpen..quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:26 schreef jpjedi het volgende:
Ik ga geen gegevens online zetten uiteraard. Straks krijg ik ook nog een aangifyte van smaad aan mijn broek
Tegenwoordig wordt een iPhone 4 tweedehands voor zulke bedragen verkocht, niets vreemds aan. Het was echter naïef van TS om het te laten verzenden in plaats van het op te halen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:30 schreef djedz het volgende:
Ik wil TS niet in een zwart daglicht zetten of iets dergelijks maar een Iphone 4S kopen voor 365,- inc verzending...? Daar kan je toch al aan ruiken dat het niet klopt? Nieuw toestel Iphone 4S 16 GB kost 599,-
Vetzakquote:
Waarom zou dat zeer naief zijn?quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:32 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Maar zie jij inmiddels in dat jij je geld via de rechtsgeldige wegen niet meer terug gaat zien? Want dit zou zeer naïef zijn. Als ik jou was zou ik naar andere oplossingen gaan zoeken.
Het lijkt me sterk dat als ik een doosje hagelslag aangetekend verzend en claim dat het telefoon is die een waarde heeft van ¤ 400,- dat TNT mij dan die waarde gaat vergoeden als blijkt dat er geen telefoon maar een doosje hagelslag in het pakket zit.quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:40 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Waarom zou dat zeer naief zijn?
Als TS heeft afgesproken en betaald heeft voor een aangetekende zending en dat is niet gebeurd en er gebeurd wat met het pakket, dan is m.i. de verkoper toch echt aansprakelijk.
Had ie het namelijk wel aangetekend verstuurd, dan had TNT de schade mogen betalen. Nu mag verkoper naar mijn idee nog steeds leveren. Ik denk dat een rechter er zo ook overdenkt. Alleen moet ts het wel kunnen aantonen dat ie dus betaald heeft voor een aangetekende zending en dat er nooit geleverd is.
Nu probeert verkoper het op het bord van TS te gooien en kan TS dus naar zn geld fluiten omdat verkoper besloot om 1.30 te besparen op een aangetekende zending.
Nee op zich is dat geen prive informatie meer maar dit topic koppelt dan wel een naam aan mijn relaas en dan denk ik dat de mods in actie zullen komen. Zou ik zonde vinden van dit topic dat toch al veel info heeft opgeleverd.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:37 schreef matthijst het volgende:
Kan je die linkjes niet ff posten?
Dat is toch geen prive-info?
Neem aan dat iedereen wel benieuwd is
Ik heb wel eens wat acties gezien inderdaad en toen heeft de bad guy het er echt flink van langs gehad. Maar goed dat kan altijd nog.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:42 schreef FireFox1 het volgende:
Don't underestimate the power of Fok!
Patricia Wirkenquote:Op dinsdag 27 december 2011 19:42 schreef FireFox1 het volgende:
Don't underestimate the power of Fok!
Ik heb verdorie vorig jaar mijn DAS rechtsbijstand opgezegd..quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:43 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Van plan om rechtshulp in te schakelen of niet?
quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:46 schreef mime_negert het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad, graag een linkje
De eerste hit op Google doet wonderen.
Het is een civiele procedure, mocht hij die willen starten. Wel belangrijk om aangifte te doen maar ga er maar niet vanuit dat hij strafrechtelijk vervolgd wordt.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:53 schreef teckna het volgende:
Aangifte doen bij politie. Hopelijk hebben niet al te veel mensen aan het blikje gezeten, vingerafdrukken blijven perfect op blikjes staan. Overigens verwacht ik niet dat politie zoveel moeite zou doen om daadwerkelijk te kijken naar de vingerafdrukken.
Gefinancierde rechtsbijstand zou wellicht optie kunnen zijn.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:45 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik heb verdorie vorig jaar mijn DAS rechtsbijstand opgezegd..De kosten van een advocaat staan niet in verhouding tot de schade dus dat schiet niet zo op imo.
Is een optie natuurlijk maar indien de rechter op punten toch anders beslist ben ik twee maal de sjaak, en dan met name mijn bankrekening.quote:Op dinsdag 27 december 2011 20:01 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Gefinancierde rechtsbijstand zou wellicht optie kunnen zijn.
Deurwaarder kan het ook voor je uit handen nemen en dan mag ie voor de rechter komen Grote kans dat ie dan alles mag betalen. En je mag zelf je verweer doen. ALs je dan aantoont dat je betaald hebt voor verzekerde verzending en dat afgesproken is en wat je nu hier doet, dan hangt ie denk ik. Tenzij ie aan kan tonen dat ie echt die iphone verstuurd heeft en dat kan ie niet.
Die gaan een persoon echt geen informatie verstrekken. Zal Tim Kuijk leuk vinden.quote:Op dinsdag 27 december 2011 20:17 schreef rumiii het volgende:
Misschien dat de ip-adres met hulp van de provider wat oplevert?
Nee, stel je voor zeg, iemand anders zou door het lezen van zijn gegevens een oplichting voorkomen...quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:26 schreef jpjedi het volgende:
Jij bent toch al lang genoeg op FOK! dat je weet dat dan het topic dicht gaat en de post ge-edit wordt door een mod?quote:Op dinsdag 27 december 2011 20:28 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nee, stel je voor zeg, iemand anders zou door het lezen van zijn gegevens een oplichting voorkomen...
quote:Op dinsdag 27 december 2011 20:52 schreef jpjedi het volgende:
hier nog wat info:
De fotos die hij verzond voor de koop besloten werd, het valt me nu pas op dat het vodafone ES logo in beeld staat. Oftewel, vodafone spanje. En een heel oude kale ios versie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En 2 screens als "bewijs" dat hij gebeld heeft met PostNL. Kwamen overigens direct op eigen initiatief per mail binnen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Laatste oproep zegt niks, staat geen nummer bij.quote:Op dinsdag 27 december 2011 20:52 schreef jpjedi het volgende:
hier nog wat info:
De fotos die hij verzond voor de koop besloten werd, het valt me nu pas op dat het vodafone ES logo in beeld staat. Oftewel, vodafone spanje. En een heel oude kale ios versie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En 2 screens als "bewijs" dat hij gebeld heeft met PostNL. Kwamen overigens direct op eigen initiatief per mail binnen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die 2 los van elkaar maken het juist weer verdacht inderdaad. We lijken gaten in elk argument te kunnen schieten.quote:Op dinsdag 27 december 2011 20:57 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Laatste oproep zegt niks, staat geen nummer bij.
Als hij meeleest dan kan het geen kwaad maar ik had dan al wel een reactie verwacht,. Plus ik ga geen zaak starten om 365 euro.quote:Op dinsdag 27 december 2011 20:56 schreef Inlognaam het volgende:
En wat nu als ie hier meeleest?
Denk niet dat je je troeven hier moet uitspelen, maar wellicht beweren voor in de rechtbank.
En die screenshotjes van 'm bewijzen niets. Hooguit dat ie een keer 0900-0990 heeft gebeld op een bepaalde datum, maar verder laat die gespreksduur niet zien dat ie 13 minuten naar hen gebeld heeft. Hooguit dat ie een keertje 13 minuten met een ander verbinding heeft gehad.
Ik zeker wel, al is het een principe kwestie en ik daarmee genoegdoening haal. Het lijkt wel dat mensen bang zijn een rechtszaak te beginnen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:05 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Als hij meeleest dan kan het geen kwaad maar ik had dan al wel een reactie verwacht,. Plus ik ga geen zaak starten om 365 euro.
QFTquote:Op dinsdag 27 december 2011 21:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Ik zeker wel, al is het een principe kwestie en ik daarmee genoegdoening haal. Het lijkt wel dat mensen bang zijn een rechtszaak te beginnen.
Hier zijn bericht dat hij PostNL had ingeschakeld. Ik ben niet naief ingesteld maar als je deze mail leest nadat je iemand hebt gecontacteerd over problemen met die zending dan is het niet gek dat je op het verkeerde been gezet wordt. Misschien is dit wel DE mail waarvan ik zo verbaasd ben dat dit deel is van een geraffineerd plan:quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:11 schreef Inlognaam het volgende:
Met andere woorden: je laat 'm ermee wegkomen feitelijk. Enerzijds snap ik je, anderzijds zou je dit gezeik niet hebben gehad als ie weldegelijk aangetekend zou hebben verzonden.
Je moet eens kijken of je hier een advocaat kan vinden die zn licht erop wilt laten schijnen. Dus niet zomaar een lief Fok!kertje, maar eentje die niets anders doet dan procederen.
365 euro is toch een enorme berg geld als je in je gelijk staat. De kosten komen ook voor hem als je wint en dat lijkt me een leuk gegeven.
Deurwaarder inschakelen kost meen ik 180 euro ofzo om 'm voor het gerecht te dagen/. Ik durf te wedden dat zodra je dat doet, dat ie hangt. En heel snel het bedrag terugbetaald. Hij is het namelijk die een probleem heeft.
Trouwens, zelf ook TNTpost al gebeld? En even geverifieerd of er inderdaad een klacht gemeld is omtrent het bewuste pakketje?
quote:Ik heb zojuist 15 minuten naar Post-NL gebeld a 10ct per minuut + mobiele kosten, en ze hebben de klacht aangenomen. Ze gaan een onderzoek starten met het betreffende track en trace nummer: 3SKABA01169xxxx (edit JP) onder ontvangst naam: <mijn achternaam>. Ze hebben mijn gegevens voor eventuele terugkoppeling. Wat ze nu gaan doen, zoals de dame aan de telefoon had vermeld: ze gaan een onderzoek starten naar het desbetreffende pakket, zij kunnen zien en weten wie het pakket allemaal in handen heeft gehad ( bij Post-NL ) en zullen deze mensen allemaal verhoren om te kijken wie er meer over weet. Degene die dat gedaan heeft ( als dat zo is ) verwacht niet zomaar een melding te krijgen en zal waarschijnlijk wel schrikken. Ze heeft tevens bevestigd dat er op dit moment meer mensen aan het werk zijn van buitenaf omdat Post-NL anders niet kan voldoen aan de vraag, veel te druk daarvoor rondom kerst.
Ik heb tevens gevraagd om een referentie, en dat referentie nummer ( oftewel case-nummer, de klachtbehandeling ) is: 0054xxxxx. (edit jp)
Ik raad je aan om wel aangifte te doen van deze zaak en tevens te vermelden wat er gebeurd is, dat mag uiteraard tegen mij ( ik heb niks op me kerfstok dus daar ben ik niet bang voor, maar verstandig lijkt mij om Post-NL hier bij vooral bij te betrekken, want daar zal het mis gegaan moeten zijn.
Ik hoop dat we goed nieuws krijgen en dat het opgelost wordt, het zou zoiezo al fijn zijn als we weten waar het mis gegaan is.
Ik doe dit via mail, zodat je alles zwart op wit hebt, wat eventueel in de toekomst handig kan zijn voor beiden.
Ik hoop dat je in ziet dat ik mee wil werken en mijn best zal doen dit op te lossen. Ik ben in principe ook een iPhone 4 kwijt nu..
Wat is het nut hiervan.quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:15 schreef Inlognaam het volgende:
Goed, ik doneer 30 euro, als je 5 anderen ook zover vind.
Die 30 euro wil ik dan wel terug als je inderdaad wint. Want die mag die kloothommel dus lekker betalen.
Dat is echt hele smerige misleiding.quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:17 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Hier zijn bericht dat hij PostNL had ingeschakeld. Ik ben niet naief ingesteld maar als je deze mail leest nadat je iemand hebt gecontacteerd over problemen met die zending dan is het niet gek dat je op het verkeerde been gezet wordt. Misschien is dit wel DE mail waarvan ik zo verbaasd ben dat dit deel is van een geraffineerd plan:
[..]
erg he..quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:20 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dat is echt hele smerige misleiding.
Aangifte is al gedaan zaterdagquote:Op dinsdag 27 december 2011 21:20 schreef Doodloper het volgende:
Maar even een break.
Wat je nu dus weet: je bent opgelicht. Punt.
Wat je gaat doen: aangifte.
Je zegt zelf dat je het geen rechtzaak waardig vindt. Maar waarom ga je niet even naar de rechtswinkel of weet ik waar je tegenwoordig allemaal gratis juridisch advies kunt krijgen, en vraagt daar naar je kansen? Die mensen weten echt wel waar ze over praten, en ik zou ook zeker niet iemand maar laten schieten voor 365 euro. Je kunt heel 2012 elke dag een hamburger bij de McDonald's halen voor dat geld..
Dit ja, want de meeste mensen roepen "ik maak er een rechtzaak van!!" terwijl dat doorgaans pure bluf is.quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:29 schreef MisterJ.Lo het volgende:
De meesten schrikken daar niet van, tot ze een dagvaarding ontvangen. Meestal komt men dan over de brug met een schikking.
Gaat imo niet om een strafzaak maar om het nakomen van een overeenkomst. Maar in jouw hypothese ligt de zaak nog meer in het midden en is het nog lastiger. In mijn geval begint het al bij een internet foto ipv een foto van het aangeboden product.quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:13 schreef Montelly het volgende:
Stelling:
Verkoper besluit iphone te verkopen en vindt een koper.
- Verkoper maakt eerst wat foto's van originele doosje (incl. iphone) zonder dat daar stickers zichtbaar op staan. Desnoods iets op achtergrond waar datum/tijd op staat.
- Maakt vervolgens foto's van de op te sturen doos met daarin inhoud (incl. iphone ed) incl datum tijd ed.
- Haalt vervolgens alles weer uit en vult iphone doosje met vergelijkbaar inhoud (gewicht).
- Stuurt vervolgens hele zooitje op niet aangetekend.
Dat hele zooi niet aangetekend is verstuurd is heel bewust gedaan. Of er werkt iemand bij TNT die verkoper kent en vervolgens zijn pakketjes onderschept, uit elkaar haalt en weer dichtplakt. Maar dat lijkt mij sterk.
Lol hoe bewijs je dan als koper dat verkoper het hele iphone daadwerkelijk niet opgestuurd heeft..En wie is wettelijk strafbaar.
No shit sherlock..quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:21 schreef Montelly het volgende:
Is het mogelijk om het pakketje aangetekend te krijgen maar nog niet weg te sturen? Zodat je thuis nog het een ander kan wijzigen.. (Sorry heb geen ervaring met pakketjes versturen)..
Zoja..dan valt er alsnog niks te bewijzen..aangetekend of niet. Theoretisch kan pakketje dus overal worden onderschept en inhoud daarvan gewisseld worden.
Nogmaals..ik heb sterk het vermoeden dat verkoper gewoon niks heeft opgestuurd. TNT zal met antwoord komen dat alles volgens hun processen is verlopen en pakketje gewoon op tijd zonder vertraging is aangekomen.
Shiiiit..die opmerking van jou is nu gewoon misplaatstquote:
Ja misschien wel.quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:28 schreef Montelly het volgende:
[..]
Shiiiit..die opmerking van jou is nu gewoon misplaatst![]()
Jij bent diegene die vooruit loopt te betalen in goede hoop dat je je iphone krijgt![]()
Bedankt voor je analyses met heldere onderbouwing. Erg fijn om de situatie eens verhelderd te zien vanuit juridisch oogpunt.quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:38 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Of een pakket wel of niet aangekomen is doet niets af aan je rechtspositie die je als verkoper hebt, mocht je afgesproken hebben dat het verzekerd opgestuurd zou worden en het niet zo blijkt te zijn. Nogmaals jij bent niet nalatig dat is de verkoper geweest. Aangezien het product niet in de doos zat, moet hij maar met de bewijs kunnen komen dat dit wel zo is. Mocht het gestolen zijn door een medewerker van PostNL dan is dat een zaak tussen de verkoper en de dienstverlener. Jij blijft het recht behouden tot levering van het product of anders ontbinding van de overeenkomst, en je geld terugvorderen.
Sommeringen, wat zijn dat?quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:59 schreef MisterJ.Lo het volgende:
No problem. Succes trouwens, maar laat je niet zo snel afwimpelen. Al is het maar om je gelijk te halen. Jij hebt namelijk niets verkeerds gedaan. En ik hoop gewoon dat zulke schoften vaker aangepakt zouden worden. Bij mij had hij na drie sommeringen (tot nakoming) een advocaat op zijn dak gehad.
Ooit gehoord van een herinnering of te wel een vordering tot nakoming?quote:
Ja.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:01 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Ooit gehoord van een herinnering?
Zoek eens het woord synoniemen op. Maar eriksd als je wilt gaan trollen om een woord stuur me dan even een pm. Dan praten we het daar even uit.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja.
Herinnering - herinneringen.
Sommatie - Sommering?
http://www.encyclo.nl/begrip/SOMMERINGquote:Op dinsdag 27 december 2011 23:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja.
Herinnering - herinneringen.
Sommatie - Sommering?
Ah, je bent er eindelijk uit.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:05 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Zoek eens het woord synoniemen op. Maar eriksd als je wilt gaan trollen om een woord stuur me dan even een pm. Dan praten we het daar even uit.
quote:''aanmaning
1) Aandrang 2) Aansporing 3) Betalingsbevel 4) Dagvaarding 5) Herinnering 6) Herinnering tot betaling 7) Herinnering van betaling 8) Herrinnering 9) Sommatie 10) Vermaan 11) Vermaning 12) Waarschuwing''
Dat woordenboek lijkt mij niet echt tot de aanbeveling strekkenquote:Op dinsdag 27 december 2011 23:11 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Juist, en wat is een aanmaning, of te wel je faalt weer eriksd.
8) Herrinnering 9)
Dat woordenboek heeft het wel vaker aan het juiste eind, in tegenstelling tot jouquote:Op dinsdag 27 december 2011 23:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat woordenboek lijkt mij niet echt tot de aanbeveling strekken
Heb jij een juridische achtergrond?quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:14 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Dat woordenboek heeft het wel vaker aan bij het juiste eind, in tegenstelling tot jij. Los van de taalfout wat die overigens onder punt 6 goed geschreven is.
Ik wel, jij daarentegen niet. Maar dat wisten wij al. Overigens reported voor trolling succes met je note.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heb jij een juridische achtergrond?
Ik heb voor de grap even de foto's door TinEye gegooid. Vond ze onder andere in een advertentie van 2010: http://www.irelandad.com/7895.htmlquote:Op dinsdag 27 december 2011 20:52 schreef jpjedi het volgende:
hier nog wat info:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha. Klein kindquote:Op dinsdag 27 december 2011 23:21 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Ik wel, jij daarentegen niet. Maar dat wisten wij al. Overigens reported voor trolling succes met je note.
Dat bellen met TNT is natuurlijk ook een beetje houtje-touwtje. Nergens blijkt uit dat hij daadwerkelijk "die 13 minuten" met TNT gebeld heeft. Voor zover het überhaupt iets zegt.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:21 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Ik heb voor de grap even de foto's door TinEye gegooid. Vond ze onder andere in een advertentie van 2010: http://www.irelandad.com/7895.html
Absoluut geen originele foto's van hem dus.
De enige die een klein kind is ben jij domme infantiel.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Haha. Klein kind
[..]
Dat bellen met TNT is natuurlijk ook een beetje houtje-touwtje. Nergens blijkt uit dat hij daadwerkelijk "die 13 minuten" met TNT gebeld heeft.
Ik bedoel niet die foto's, maar de foto's die de verkoper van de iPhone gemaakt zou hebben.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Haha. Klein kind
[..]
Dat bellen met TNT is natuurlijk ook een beetje houtje-touwtje. Nergens blijkt uit dat hij daadwerkelijk "die 13 minuten" met TNT gebeld heeft.
I know, maar had het ook over dat "bellen met". Lijkt mij duidelijk dat de boel gewoon getraineerd wordt.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:26 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Ik bedoel niet die foto's, maar de foto's van die de verkoper van de iPhone gemaakt zou hebben.
Pagina terug staat een Google link. Internet staat vol met die 2 foto's. Kwam aan het licht toe ik zag dat er Vodafone ES' in beeld stond.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:21 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Ik heb voor de grap even de foto's door TinEye gegooid. Vond ze onder andere in een advertentie van 2010: http://www.irelandad.com/7895.html
Absoluut geen originele foto's van hem dus.
Nu is het kwestie van doorpakken inderdaad. Hij is ook niet meer zo agressief in zijn verdediging. Dit is het eerste piepje van meneer.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:30 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hij is dus niet zeker van zijn zaak. Maar ik zou er geen genoegen meenemen.
Gewatquote:Op dinsdag 27 december 2011 23:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
I know, maar had het ook over dat "bellen met". Lijkt mij duidelijk dat de boel gewoon getraineerd wordt.
trai·ne·ren [trenneere(n)] -neerde, h getraineerd op de lange baan schuiven; vertragenquote:
Oh zeg dat dan gewoon ipv van die kakwoorden.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
trai·ne·ren [trenneere(n)] -neerde, h getraineerd op de lange baan schuiven; vertragen
http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=traineren&lang=nn
Zie het nu inderdaad, had de link gemist.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:31 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Pagina terug staat een Google link. Internet staat vol met die 2 foto's. Kwam aan het licht toe ik zag dat er Vodafone ES' in beeld stond.
quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:29 schreef jpjedi het volgende:
Ik heb met behulp van de tekst van mister, nog eens mijn standpunt benadrukt en ik heb beet. Krijg net aanbod binnen tot helft terugbetalen en de andere helft bij toewijzing claim door PostNL.
Dat is inderdaad mijn punt. De pest is dat er een deurwaarder aan te pas moet komen helaas en dat dat hoge kosten met zich meebrengt. Gevolg: veel oplichters komen er mee weg want de kosten wegen niet op tegen de schade. Als je voor 5 tientjes opgelicht bent, ga je er niet uren aan tijd instoppen, en... en...quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:29 schreef MisterJ.Lo het volgende:
De meesten schrikken daar niet van, tot ze een dagvaarding ontvangen. Meestal komt men dan over de brug met een schikking.
Sue the bastardquote:Op dinsdag 27 december 2011 23:33 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Nu is het kwestie van doorpakken inderdaad. Hij is ook niet meer zo agressief in zijn verdediging. Dit is het eerste piepje van meneer.
Doe hem een tegenaanbod, het hele bedrag terug en jij ziet er op jouw beurt vanaf hem het energy drink blikje overdwars de strot in te rammen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:29 schreef jpjedi het volgende:
Ik heb met behulp van de tekst van mister, nog eens mijn standpunt benadrukt en ik heb beet. Krijg net aanbod binnen tot helft terugbetalen en de andere helft bij toewijzing claim door PostNL.
Lees je even inquote:Op woensdag 28 december 2011 01:26 schreef Doutzen het volgende:
Heb je het rekeningnummer van de vermeende oplichter al door google gehaald? Soms kom je dan uit op sites zoals opgelicht.nl.
Melding doen bij politie kan geen kwaad trouwens! In eerste instantie kunnen ze niets totdat zekere rekeningnummers/namem/telefoonnummers/adressen vaker in het systeem opduiken. Als dit gebeurt dan vragen ze je op later tijdstip om alsnog aangifte te doen.
Heb dit ooit gedaan en kreeg later te horen dat er iemand was veroordeeld en kreeg een paar maanden daarop 35 euro op mijn rekening bijgeschreven. Het hele proces duurde wel 2 jaar.
Ik ga de druk wat opvoeren en het hele bedrag terugvorderen. Anders ga ik echt een zaak aanspannen.quote:
quote:Ik heb vaker aangegeven het te willen oplossen, maar niet als jij mij blijft beschuldigen van iets wat ik niet heb gedaan! Het is mijn fout dat hij niet aangetekend is verzonden, daar heb je helemaal gelijk in en zal ik nooit ontkennen, ( heb ik ook nooit gedaan ).
Om een rechtzaak te voorkomen, ( ik neem aan dat we daar beiden geen zin in hebben ) ik begrijp dat je in je recht staat omtrent mijn gebreke ( qua type verzending ), wil ik je componseren, maar ik ga niet de volle mep terug betalen, want ik ben zelf ook de dupe hiervan. Mijn vriendin heeft hem immers verkeerd verzonden, en Post-NL is in gebreke gebleven gezien ze niet geleverd hebben wat ik verzonden heb.
Ik stel voor om een oplossing te vinden, waar we beiden mee kunnen leven. Ik kan niet zien of jij ooit een iPhone gekregen hebt, los van het feit of hij aangetekend is verzonden, danwel niet of wel.
Ik stel het volgende voor, ik maak je de helft van de kosten over ( a 175 euro ) om te compenseren, dan neem ik 175 verlies voor lief, gezien ik dan in principe een iPhone 4 de deur uit heb gedaan voor maar 175 euro, en jij voor het feit dat Post-NL niet geleverd heeft wat ik verzonden heb. Mocht Post-NL dan alsnog tot een conclusie komen, of de iPhone vinden, maak ik alsnog 175,00 euro over naar je bankrekening. Dan heb ik de iPhone terug en jij je geld. Tot die tijd wachten we het onderzoek af.
Hij heeft last van z'n geweten en voelt zich kwetsbaar. Nu is het tijd om keihard terug te slaan. Finish the job.quote:Op woensdag 28 december 2011 08:19 schreef jpjedi het volgende:
Hier het bericht van gisteravond:
[..]
Is het voor jou niet handiger om langs het juridisch loket te gaan?quote:Op woensdag 28 december 2011 08:34 schreef jpjedi het volgende:
ik heb hem meegedeeld dat ik niet akkoord ga met zijn voorstel en dat ik om 10:00 bij de politie zit om het dossier toe te lichten. Daarna ga ik om 13:00 langs een advocaten kantoor in Breda om de dagvaarding op te laten maken. Hij mag nog buigen en anders barsten, dan mag hij het uitleggen aan de rechter.
Dan had hij dat al eerder gedaanquote:Op woensdag 28 december 2011 08:56 schreef Xblister het volgende:
Tenzij hij opeens spoorloos verdwijnt en je kan fluiten naar je centen?
Tot de river de 4e koning voor hem blijkt te zijn.quote:Op woensdag 28 december 2011 08:54 schreef jpjedi het volgende:
Het voelt eigenlijk als een potje poker met AA in je hand terwijl iemand zit te bluffen. Dan kijk je hem aan met dat glimlachje in je mondhoeken.
Je bent bekend met tarieven van advocaten, griffiegeld en deurwaarderskosten?quote:Op woensdag 28 december 2011 08:34 schreef jpjedi het volgende:
ik heb hem meegedeeld dat ik niet akkoord ga met zijn voorstel en dat ik om 10:00 bij de politie zit om het dossier toe te lichten. Daarna ga ik om 13:00 langs een advocaten kantoor in Breda om de dagvaarding op te laten maken. Hij mag nog buigen en anders barsten, dan mag hij het uitleggen aan de rechter.
Yupzquote:Op woensdag 28 december 2011 09:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je bent bekend met tarieven van advocaten, griffiegeld en deurwaarderskosten?
Ben je bereid die extra kosten te maken?quote:
Denk het niet, bankrek op zijn naam, neemt gsm op met zijn naam, etc.quote:Op woensdag 28 december 2011 09:20 schreef eleusis het volgende:
Vergeet ook niet dat hij waarschijnlijk een valse naam gebruikt.
Hij moet die verkoper een beetje masseren met de dreiging van torenhoge proceskostenvergoedingen. Griffiegeld en dagvaardingskosten krijgt hij terug van tegenpartij, maar advocaatkosten slechts voor een klein deel. En die schrijven graag uurtjes.quote:Op woensdag 28 december 2011 09:28 schreef Snuitebolletje het volgende:
Op een gegeven moment is het ook een principe kwestie. Denk dat hij bereid is om die kosten te maken, en anders zijn er hier nog wel een paar die eventueel een steentje bij willen dragen aan die kosten. Wil best wat geld uitgeven om oplichters te laten boeten.
Wat probeer je te zeggen? Als jij de zaak zwak vind dan hoor ik graag jouw beredeneringquote:Op woensdag 28 december 2011 09:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ben je bereid die extra kosten te maken?
Voor dit soort geschillen kun je (civielrechtelijk) gewoon terecht bij de kantonrechter...geen advocaat/procureur vereist.quote:Op woensdag 28 december 2011 09:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je bent bekend met tarieven van advocaten, griffiegeld en deurwaarderskosten?
Heeft hij jou ooit iets overgemaakt waardoor zijn naam erbij stond? Als jij naar een bank (niet oude Postbank) iets overmaakt mag je daar elke naam bij zetten. En natuurlijk neemt hij zijn tweede telefoon wel op met die naam.quote:Op woensdag 28 december 2011 09:27 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Denk het niet, bankrek op zijn naam, neemt gsm op met zijn naam, etc.
Hij speelt blufpoker
Dat klopt, maar TS geeft aan dat hij naar een advocaat gaat. Denk ook niet dat het verstandig is dat TS zelf gaat vechten met een dagvaarding,quote:Op woensdag 28 december 2011 09:49 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Voor dit soort geschillen kun je (civielrechtelijk) gewoon terecht bij de kantonrechter...geen advocaat/procureur vereist.
En, los van het strafrechtelijk aspect, is dit gewoon een civielrechtelijk verhaal...in de vorm van wanprestatie en/of dwaling en/of bedrog.
Een dagvaarding zou je in principe nog wel kunnen samenstellen in overleg met de deurwaarder die deze zal gaan uitbrengen.quote:Op woensdag 28 december 2011 09:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat klopt, maar TS geeft aan dat hij naar een advocaat gaat. Denk ook niet dat het verstandig is dat TS zelf gaat vechten met een dagvaarding,
Dan betaald zijn vriendin die andere helft toch?quote:ik ga niet de volle mep terug betalen, want ik ben zelf ook de dupe hiervan. Mijn vriendin heeft hem immers verkeerd verzonden,
We sturen Tong80 op haar af. Grotere straf bestaat niet...quote:
Is inderdaad mogelijk, alleen door alle andere bevindingen in dit topic lijkt het me duidelijk dat de verkoper een oplichter is.quote:Op woensdag 28 december 2011 13:28 schreef Manco043 het volgende:
Als het aangetekend was verzonden had alsnog iemand het pakketje kunnen openmaken en de inhoud kunnen vervangen.
Shit, die gast is echt achterlijk.quote:Op woensdag 28 december 2011 08:40 schreef jpjedi het volgende:
mensen die je beschuldigen voor niet opsturen iPhone
En 12 jaar oud is en z'n humor nog ontwikkeld moet worden.quote:Op woensdag 28 december 2011 13:31 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Shit, die gast is echt achterlijk.![]()
En nu weet iedereen dat hij Alex Meijer heet.
Storneren kan alleen bij automatische incasso. Zou een mooie boel zijn als je elke overboeking kon storneren. Iedereen zou alleen nog maar cash accepteren.quote:Op woensdag 28 december 2011 13:35 schreef ANCT het volgende:
Kun je het bedrag niet gewoon storneren?
Als dat kan zou ik de doos en het blikje energy gewoon terugsturen met een leuk briefje erbij, en hem verder gewoon negeren.
oh jammerquote:Op woensdag 28 december 2011 13:40 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Storneren kan alleen bij automatische incasso. Zou een mooie boel zijn als je elke overboeking kon storneren. Iedereen zou alleen nog maar cash accepteren.
Of creditcard icm paypal.quote:Op woensdag 28 december 2011 13:44 schreef ANCT het volgende:
[..]
oh jammer
volgende keer dan gewoon met paypal betalen
Onbegrijpelijk.quote:Ik heb vaker aangegeven het te willen oplossen, maar niet als jij mij blijft beschuldigen van iets wat ik niet heb gedaan! Het is mijn fout dat hij niet aangetekend is verzonden, daar heb je helemaal gelijk in en zal ik nooit ontkennen, ( heb ik ook nooit gedaan ).
Om een rechtzaak te voorkomen, ( ik neem aan dat we daar beiden geen zin in hebben ) ik begrijp dat je in je recht staat omtrent mijn gebreke ( qua type verzending ), wil ik je componseren, maar ik ga niet de volle mep terug betalen, want ik ben zelf ook de dupe hiervan. Mijn vriendin heeft hem immers verkeerd verzonden
Een rechtsbijstand zou in dit geval waarschijnlijk zeggen aangifte te doen en je 350 euro uitbetalen. Is goedkoper dan actie richting de oplichter te ondernemen.quote:Op woensdag 28 december 2011 13:59 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk.
350 Euro vangen, de helft terugbetalen en dan zeggen dat je er de dupe van bent ... en dan het probleem van zijn vriendin, jouw probleem maken. Volgens mij heeft hij geen poot om op te staan.
Daar wordt je wel![]()
van, vooral niet toegeven en geduldig proberen te blijven ..!
Heb je geen rechtsbijstand trouwens, kan handig zijn voor dat 10tje per maand ..
Wat?quote:Op woensdag 28 december 2011 14:03 schreef malleable het volgende:
[..]
Een rechtsbijstand zou in dit geval waarschijnlijk zeggen aangifte te doen en je 350 euro uitbetalen. Is goedkoper dan actie richting de oplichter te ondernemen.
Als iedereen het zou doen dan zou ook niemand er meer intrappenquote:Op woensdag 28 december 2011 14:58 schreef SeLang het volgende:
Toch goed geprobeerd van die oplichter. Zelfs als ie alles terugbetaalt verliest hij nog steeds niets. En de politie maakt er vast geen strafzaak van. Dus hij heeft kans op geld en een hoop lol maar loopt verder weinig risico. Vreemd eigenlijk dat niet iedereen dat doet....
quote:Op woensdag 28 december 2011 10:11 schreef SeLang het volgende:
TS hoeft natuurlijk geen contact op te nemen met PostNL. Hij beschuldigt PostNL toch nergens van? Bovendien is hij geen klant van PostNL. TS moet gewoon het volledige bedrag terugkrijgen en de verzender moet het maar uitvechten met PostNL zijn vriendin.
Yep, zo doet een rechtsbijstand dat; kostenafweging maken.quote:
Oh, wist niet dat dat zo gingquote:Op woensdag 28 december 2011 15:47 schreef matthijst het volgende:
[..]
Yep, zo doet een rechtsbijstand dat; kostenafweging maken.
Triest maar waar.
Pas verhaal gehoord van tickets naar Japan, met die atoomshizzle. KLM zei: geen negatief reisadvies, dus je kunt gewoon gaan. Wil je niet, ook prima, maar wij vergoeden niks. Gast rechtsbijstand ingeschakeld en die berekenden dat het goedkoper was om 1500 euro uit te betalen dan er werk in te steken.
Bizar.
Hij denkt dat ik bluf volgens mij maar al kost het me duizend euro, hij gaat voor gaas. De klapjosti.quote:Ik wilde het netjes oplossen, maar daar zie ik liever toch vanaf. Ik heb nog eens nagedacht en ik wens je succes met alles. Het punt is, jij beweert geen iPhone ontvangen te hebben, maar een blikje en een iPhone doosje, ga dat eerst maar eens bewijzen, voordat je mij als schuldige wilt verklaren. Los van die aangetekende verzending wel of niet, jij kan nergens hard bewijzen dat je de iPhone niet ontvangen hebt, dat baart me zorgen. Je hebt dan ook geen poot om op te staan tot dat je met die bewijzen komt. En een foto met een blikje is leuk, maar is voor de rechter en mij geen bewijs. Ik heb me verzendbewijs hier liggen, en het is aan jou om aan te tonen zoals jij beweert, dat ik geen iPhone verzonden heb en jij die nooit ontvangen hebt. Dit is geen strafrechtelijk feit, maar een geschil, en daar zit het probleem.
Succes!
niet ontvangen en sticker verwijderd van het lege iphone doosje.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:20 schreef Leandra het volgende:
Beetje jammer dat er geen imei van het toestel bekend is, of had je dat wel ontvangen?
Dan zou het toestel immers wel getraceerd kunnen worden als het in gebruik is.
Niet dat de politie het voor zo'n zaak zou doen, maar ze kunnen het wel.
Start een rechtszaak op zonder een dure advocaat. Je zal wel even moeten uitzoeken hoe dat moet. Maar als de zaak inhoudelijk wordt behandeld heb jij argumenten genoeg om deze te winnen. Het allerbeste zou zijn om dit door de Rijdende Rechter te laten behandelen. Kost je geen cent en de uitspraak is juridisch bindend. Alleen beide partijen moeten hier natuurlijk aan willen meewerken.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:13 schreef jpjedi het volgende:
Zo, zaak gaat het papieren traject in en advocaat gaat de zaak bekijken en voorstellen tav kosten. Ze verwachtte 1000 euro kwijt te zijn waarvan ongeveer de helft van terug te halen is. Dan kan ik ondertussen nog een afweging maken of ik er mee door wil gaan of niet. Politie heeft alle gegevens opgenomen maar zal nog wel met vragen komen gedurende het onderzoek.
Vanmiddag dit bericht gekregen van S.V.:
[..]
Hij denkt dat ik bluf volgens mij maar al kost het me duizend euro, hij gaat voor gaas. De klapjosti.
Start dus gewoon zonder advocaat een civiele procedure.quote:Civiele procedure
Een civiele procedure is een zaak waarin het gaat om juridische conflicten tussen burgers en/of organisaties onderling. Als het kantongerecht de zaak behandelt, hoeft u geen advocaat in te schakelen. Het kantongerecht behandelt zaken die gaan om een bedrag tot ¤ 25.000,-. Verder behandelt het arbeidszaken, huurzaken, lichte strafzaken en alle geschillen over consumentenkrediet (dat zijn leningen tot ¤ 40.000,-). Bij alle andere civiele procedures bent u wel verplicht een advocaat in te schakelen.
Je hebt dus op voorhand niet gecontroleerd of het toestel gestolen was?quote:Op woensdag 28 december 2011 16:21 schreef jpjedi het volgende:
[..]
niet ontvangen en sticker verwijderd van het lege iphone doosje.
Ondertussen wordt het wel een principe kwestie inderdaad. Financieel gaat het eigenlijk nergens over natuurlijk maar wellicht bespaar ik anderen een hoop ellende.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:36 schreef SeLang het volgende:
Op een bepaald moment gaat het er niet meer om dat je zelf je geld terugkrijgt maar meer om je tegenstander maximale schade toe te brengen. Tenminste, zo werkt dat bij mij...
Als je een zaak wint, draait je tegenstander dan op voor alle proceskosten? (= duizenden euros)?![]()
![]()
Nee dat had ik inderdaad beter wel gedaan, totaal niet bij stil gestaan eigenlijk.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt dus op voorhand niet gecontroleerd of het toestel gestolen was?
Hier kunnen mensen de imeicode van hun gestolen toestel melden...quote:Op woensdag 28 december 2011 16:39 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Nee dat had ik inderdaad beter wel gedaan, totaal niet bij stil gestaan eigenlijk.
het toont niets aan, alleen dat hij een pakketje heeft verstuurd.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:40 schreef gohan16 het volgende:
Bewijslast ligt bij de verzender. Hij heeft een bonnetje met een TNT nummer voor een pakket van 490 gram. Dat bewijs werkt alleen maar tegen hem.![]()
Heb je Postnl al gebeld of dat onderzoek ook werkelijk in gang is gezet?
Heb je die posts over dat gewicht enzo wel gelezen? Want het toont wel degelijk iets aan.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het toont niets aan, alleen dat hij een pakketje heeft verstuurd.
het is geen sluitend bewijs. als het nu 5 gram verzendgewicht was geweest wel, maar dit zou door zoveel kunnen komen. er had bv best extra verpakking in kunnen zitten wat een fraudeur op het postkantoor ook heeft verwijderd om het gewicht weer redelijk kloppend te krijgen. het is iig geen bewijs.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:49 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Heb je die posts over dat gewicht enzo wel gelezen? Wat het toont wel degelijk iets aan.
Lees het topic eens door aub, staat alles bij inclusief gewichten van valse pakket en een samengesteld origineel pakket.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:53 schreef fespo het volgende:
weeg dat blikje eens, als je dan op het zelfde gewicht komt als er op het papiertje staat...
Je moet een rechter ervan kunnen overtuigen dat dit blikje bij de oorspronkelijke inhoud van het pakketje zat. Ik zou wel overtuigd zijn.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het is geen sluitend bewijs. als het nu 5 gram verzendgewicht was geweest wel, maar dit zou door zoveel kunnen komen. er had bv best extra verpakking in kunnen zitten wat een fraudeur op het postkantoor ook heeft verwijderd om het gewicht weer redelijk kloppend te krijgen. het is iig geen bewijs.
mogelijk. het gewicht is in ieder geval in deze zaak geen sluitend bewijs.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:56 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Je moet een rechter ervan kunnen overtuigen dat dit blikje bij de oorspronkelijke inhoud van het pakketje zat. Ik zou wel overtuigd zijn.
Hoeft ook niet in een civiele zaak...quote:het gewicht is in ieder geval in deze zaak geen sluitend bewijs.
Je hoeft ook geeneens een (dure) advocaat te nemen. Kost je alleen wel veel tijd om daarna alles te regelen.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:59 schreef jpjedi het volgende:
ik snap niet wat je bedoeld. het pakket heeft bij inname een vals gewicht waarmee het in het sorteerproces ook gescand wordt. Daarna wordt het geleverd met ditzelfde valse gewicht.
Als ik dan het blikje eruit haal en het doosje met juiste inhoud voorzie dmv de 4s van mijn vrouw (3 gram zwaarder) dan zit er ineens een serieus verschil in.
Lijkt mij redelijk sluitend verhaal toch?
Sowieso start ik geen strafzaak maar stel hem in gebreke
hij kan toch MEER hebben verstuurd dan de inhoud - blikje + iphone? en dat degeen die op het postkantoor dan (mogelijk) de inhoud eruit heeft gehaald precies genoeg eruit heeft gehaald zodat het blikje dat goed compenseerde?quote:Op woensdag 28 december 2011 16:59 schreef jpjedi het volgende:
ik snap niet wat je bedoeld. het pakket heeft bij inname een vals gewicht waarmee het in het sorteerproces ook gescand wordt. Daarna wordt het geleverd met ditzelfde valse gewicht.
Als ik dan het blikje eruit haal en het doosje met juiste inhoud voorzie dmv de 4s van mijn vrouw (3 gram zwaarder) dan zit er ineens een serieus verschil in.
reageert hij met, ik heb het wel verstuurd. en dan.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:59 schreef jpjedi het volgende:
"See you in court motherfuckah!"quote:Op woensdag 28 december 2011 17:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
reageert hij met, ik heb het wel verstuurd. en dan.
tot nog toe heeft ts weinig bewijs. het pakket is verstuurd enzo.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:05 schreef Merkie het volgende:
Ik vind het niet zo'n meesteroplichter eigenlijk. Al zijn fratsen maken zijn verhaal alleen maar zwakker. Een beetje oplichter laat gewoon niks meer van zich horen.
mja er is nergens bewijs dat hij de iphone niet heeft opgestuurd. enige wat hem verweten kan worden is niet aangetekend versturen, wellicht dat hij door die afspraak niet na te komen kan worden gepakt. anders wordt het vast nog een lastige zaak.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:06 schreef Edensnator het volgende:
[..]
"See you in court motherfuckah!"
Hij zou toch ook een boekje meegezonden hebben?quote:Op woensdag 28 december 2011 16:59 schreef jpjedi het volgende:
Hij verliest een stuk eigenwaarde en het geeft een negatief zelfbeeld. Tenminste bij normale mensen werkt dat zo, misschien heeft hij al geen eigenwaarde om mee te beginnen (anders doe je zulke dingen niet ws.)quote:Op woensdag 28 december 2011 14:58 schreef SeLang het volgende:
Toch goed geprobeerd van die oplichter. Zelfs als ie alles terugbetaalt verliest hij nog steeds niets. En de politie maakt er vast geen strafzaak van. Dus hij heeft kans op geld en een hoop lol maar loopt verder weinig risico. Vreemd eigenlijk dat niet iedereen dat doet....
Daar komt nogal wat bij kijken, vergis je niet.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:26 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Start een rechtszaak op zonder een dure advocaat. Je zal wel even moeten uitzoeken hoe dat moet. Maar als de zaak inhoudelijk wordt behandeld heb jij argumenten genoeg om deze te winnen. Het allerbeste zou zijn om dit door de Rijdende Rechter te laten behandelen. Kost je geen cent en de uitspraak is juridisch bindend. Alleen beide partijen moeten hier natuurlijk aan willen meewerken.
*edit*
[..]
Start dus gewoon zonder advocaat een civiele procedure.![]()
Nou dat zal wel meevallen hoor.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:40 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hij verliest een stuk eigenwaarde en het geeft een negatief zelfbeeld.
Griffiekosten, kosten die je maakt voor (eventuele) rechtsbijstand en je kan eventueel wanneer je in je ongelijk wordt gesteld een kostenverdeling opgelegd krijgen. Aangezien het hierom een zaak gaat die aanhangig dient te worden gemaakt bij de kantonrechter kun je ervoor kiezen om zelf in persoon te verschijnen. Verplichte juridische vertegenwoordiging is niet noodzakelijk. Je zou dus de dagvaarding door een advocaat kunnen laten opstellen en dit bij exploot ter kennis geven aan gedaagde door een gerechtsdeurwaarder. TS kan om kosten te besparen ervoor kiezen om in persoon te verschijnen zonder een procureur.quote:Op woensdag 28 december 2011 18:08 schreef TC03 het volgende:
Interessant topic! Mooi dat die oplichter ontmaskerd is, want toegegeven, ik twijfelde ook aan de schuld van de oplichter toen ik enkel nog de OP had gelezen. Hij pakt het goed aan, als hij dit meerdere keren per dag doet weet ik zeker dat 80% gewoon hapt en dat hij het geld binnen heeft. Het mooiste is nog wel dat hij zegt dat 'jullie beide geen zin hebben in een rechtzaak', daarmee geeft hij aan dat hij fout zit. Waarom zou je geen zin hebben in een rechtszaak als je onschuldig bent? Dat kost je ¤0,00 en je bent meteen van het gezeik af.
Desalniettemin ook goed gedaan van TS. Als ik iemand op zou willen lichten weet ik nu iig welke fouten ik niet moet maken. Ik zou beginnen met in 10 verschillende kamers 10 verschillende foto's maken zodat ik in totaal 100 foto's van een iPhone heb en vervolgens een flesje drinken erin doen, zodanig leeggegoten dat het precies 465 gram is.
Wel jammer dat een rechtszaak starten zoveel geld kost. Ik heb er zelf totaal geen ervaring mee, maar welke kosten komen er allemaal bij kijken? En in hoeverre is dit te verhalen op de schuldig bevonden partij? Hoe kan je deze kosten minimaliseren? In principe zou ik zelf ook voor een bedrag van ¤50,- al een rechtszaak willen starten, oplichting = oplichting, maar als je zelf dan honderden euro's voor moet schieten...
ja lijkt me ook teveel werk - het kan makkelijker. de meest waarschijnlijke dader is de verstuurder. maar echt hard bewijs heb is er niet.quote:Op woensdag 28 december 2011 18:51 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb ook bij PostNL (toen nog TNT) gewerkt als bezorger en opzich klopt het wel dat het in december echt een stressmaand is, met veel subco's en uitzendkrachten. Er gaan dan veel meer dingen fout dan gebruikelijk, dus in die zin kank nog wel geloven dat er dan ook meer pakketen verdwijnen. Then again; dan verdwijnen ze ook echt. Ik heb nog nooit gezien dat iemand een pakket ongezien opentrekt, de inhoud vervangt voor een nagenoeg gelijk gewicht en dan alsnog aflevert bij de ontvanger.
Dubieuze dief ook. Doosje neemt ie niet mee, maar doet wel de moeite om het de identiteit van het gestolen goed te verhullen. Je zou zeggen dat een dief dan ook het doosje erbij wilt hebben of het doosje compleet wegflikkert. Verkoopt daarnaast ook wat makkelijker met doosje erbij.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:20 schreef Leandra het volgende:
Beetje jammer dat er geen imei van het toestel bekend is, of had je dat wel ontvangen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Advocaat zou ik er buiten laten, ik zou dat risico niet willen nemen. Je kunt ook zelf het woord voeren en zou enigzins je schade kunt beperken. Anders zit je dadelijk in het ergste geval met en geen iPhone en een rekening van de rechtzaak. Of heb je alsnog de claim gewonnen, maar schiet je er niets mee op omdat de advocaat meer kost.
[ Bericht 14% gewijzigd door Inlognaam op 28-12-2011 19:55:55 ]Ook hoi !
Minimale kosten zijn de griffiekosten en de kosten voor betekening van een dagvaarding via de deurwaarder in dit geval. Minimaal, want dr gaat ook tijd en moeite inzitten. Overigens, wel naar de rechtbank gaan, niet gaan levert verstek op en is een gemiste kans.quote:Op woensdag 28 december 2011 18:08 schreef TC03 het volgende:
Interessant topic! Mooi dat die oplichter ontmaskerd is, want toegegeven, ik twijfelde ook aan de schuld van de oplichter toen ik enkel nog de OP had gelezen. Hij pakt het goed aan, als hij dit meerdere keren per dag doet weet ik zeker dat 80% gewoon hapt en dat hij het geld binnen heeft. Het mooiste is nog wel dat hij zegt dat 'jullie beide geen zin hebben in een rechtzaak', daarmee geeft hij aan dat hij fout zit. Waarom zou je geen zin hebben in een rechtszaak als je onschuldig bent? Dat kost je ¤0,00 en je bent meteen van het gezeik af.
Desalniettemin ook goed gedaan van TS. Als ik iemand op zou willen lichten weet ik nu iig welke fouten ik niet moet maken. Ik zou beginnen met in 10 verschillende kamers 10 verschillende foto's maken zodat ik in totaal 100 foto's van een iPhone heb en vervolgens een flesje drinken erin doen, zodanig leeggegoten dat het precies 465 gram is.
Wel jammer dat een rechtszaak starten zoveel geld kost. Ik heb er zelf totaal geen ervaring mee, maar welke kosten komen er allemaal bij kijken? En in hoeverre is dit te verhalen op de schuldig bevonden partij? Hoe kan je deze kosten minimaliseren? In principe zou ik zelf ook voor een bedrag van ¤50,- al een rechtszaak willen starten, oplichting = oplichting, maar als je zelf dan honderden euro's voor moet schieten...
Ik vraag hem om fotos van het product en ontving deze fotos. Dan lijkt me dat inderdaad opzettelijke dwaling. Is ook meegenomen in het dossier trouwens.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:01 schreef Sosha het volgende:
Dat die foto niet door hem zelf gemaakt is, maar gewoon van Google geplukt, is dat niet ook een bewijs?
De iPhone die TS heeft gekocht bestaat niet, hoe kan er dan een imei zijn.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:20 schreef Leandra het volgende:
hij bestaat wel, hij bevindt zich alleen in een andere dimensie.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:20 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
De iPhone die TS heeft gekocht bestaat niet, hoe kan er dan een imei zijn.
Zoals in de OP en aanvullingen staat heb ik alle gegevens en hem ook gesproken, het adres is twijfelachtig maar de rest lijkt te kloppen. IP is ook bekend en door tweakers aan de politie bevestigd.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:07 schreef Snoepje5 het volgende:
Uhu in gebreke stellen.
Je hebt toch wel zn gegevens hoop ik allemaal he? Dat huis dat je liet zien daar woont hij ook echt? Bevestiting van tweakers ofzo met ip oid?
Niet dat hij straks foetsie is.
Het maakt juridisch misschien wel uit dat ie niet aangetekend verzeonden is omdat de verkoper zich niet aan de afspraken heeft gehouden.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:50 schreef Palomar het volgende:
Dat het pakketje niet aangetekend verstuurd was maakt volgens mij niet zoveel uit. Bij aangetekend versturen wordt er alleen gezorgd dat het pakketje met grote zekerheid aankomt en dat is ook gebeurd. TNT/PostNL gaat niet over de inhoud ervan...
Verder vind ik het allemaal een wat vreemd verhaal. Als die kerel je opgelicht heeft dan vraag ik me af waarom ie het op deze manier doet. Er zijn zoveel andere manieren om mensen op lichten. Ik zou de mogelijkheid wel openlaten dat een medewerker van het postbedrijf iets heeft gedaan.
Even er vanuit gaande dat de persoonsgegevens die hij opgeeft ook van hemzelf zijn (dat kun je controleren door daadwerkelijk langs te gaan, zn telefoonnummer klopte iig al) dan kun je zo'n truukje 1, hooguit 2 keer flikken. Mensen zullen sowieso aangifte doen en bij meerdere aangiftes tegen een persoon gaat de politie echt wel iets doen. Daarom lijkt het mij veel aannemelijker om mensen anoniem op te lichten...quote:Op woensdag 28 december 2011 22:54 schreef thenxero het volgende:
[..]
En waarom ie mensen op deze manier oplicht? Het is makkelijk, snel, en verdient goed.
Dan heb je nog nooit "opgelicht!" gekeken. Er zijn mensen die deze trucjes jarenlang volhouden zonder gepakt te worden. En wie zegt dat die gegevens kloppen. Dat je een telefoonnummer hebt zegt ook niet zoveel. Voor een paar euro's heb je weer een nieuwe.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:59 schreef Palomar het volgende:
[..]
Even er vanuit gaande dat de persoonsgegevens die hij opgeeft ook van hemzelf zijn (dat kun je controleren door daadwerkelijk langs te gaan, zn telefoonnummer klopte iig al) dan kun je zo'n truukje 1, hooguit 2 keer flikken. Mensen zullen sowieso aangifte doen en bij meerdere aangiftes tegen een persoon gaat de politie echt wel iets doen. Daarom lijkt het mij veel aannemelijker om mensen anoniem op te lichten...
Een medewerker die uit een pakketje jat en dan ook nog eens de imei-nummers van het doosje van de iphone haalt? Ik geloof er niet zo in eigenlijk. Net even teveel toeval.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:50 schreef Palomar het volgende:
Dat het pakketje niet aangetekend verstuurd was maakt volgens mij niet zoveel uit. Bij aangetekend versturen wordt er alleen gezorgd dat het pakketje met grote zekerheid aankomt en dat is ook gebeurd. TNT/PostNL gaat niet over de inhoud ervan...
Verder vind ik het allemaal een wat vreemd verhaal. Als die kerel je opgelicht heeft dan vraag ik me af waarom ie het op deze manier doet. Er zijn zoveel andere manieren om mensen op lichten. Ik zou de mogelijkheid wel openlaten dat een medewerker van het postbedrijf iets heeft gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |