abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106080340
Ik zal het kort en bondig uiteen zetten en dan zou ik graag wat feedback willen over mijn gevormde mening.

Al jaren doe ik zonder problemen wat koop en verkoop van spullen via tweakers v&a. Denk dan niet aan handel maar meer aan pc onderdelen kopen en verkopen om mijn eigen pc up to date te houden of om goedkoop aan goede apparatuur te komen zoals een macbook pro of een imac. Laatst een iphone 4 gekocht via v&a nadat ik mijn normale routine uitvoerde van het controleren van de feedback van de verkoper en kijken wat zijn verdere geschiedenis is op internet. Geen schokkende zaken gevonden en de verkoper uit Venlo heeft een historie van een jaar met 11 goede feedback verslagen. Normaal haal ik af maar net voor kerst en het gaat al zo lang goed, laat ik het hem maar opsturen naar mijn ouders in Nederland na dat ik vooruit betaald heb. Ik krijg netjes de track en trace code en het pakketje komt na een dag ook netjes binnen. Ook geeft hij een adres bij zijn bankrekeningnr.

Echter je voelt hem al aankomen. Er zat dus geen iphone in maar een euroshopper energy drink blikje, een leeg iphone doosje en een krant uit Veendam. Pakket is onbeschadigd maar heeft wel 2 lagen plakband maar het is dan ook een gebruikt doosje. De zending was ook niet aangetekend verzonden zoals afgesproken.

Na mijn eerste teleurstelling te hebben verwerkt ga ik toch een diplomatiek mailtje naar de verkoper sturen met een beschrijving van mijn bevindingen waarna hij direct terug reageert dat hij net zo verbaasd is en geeft ook zijn gsm nummer. Eerste indruk van mij op dit moment is dan ook dat dit geen oplichter kan zijn aangezien ik niet verwacht dat die zo netjes reageren met contact gegevens. Ik bel hem op en kort gezegd legt hij mij uit dat zijn vriendin het pakket heeft verzonden en is vergeten dit aangetekend te doen. Hij zal contant opnemen met postNL en de zaak aanhangig maken. Ik krijg kort daarop een screenshot van zijn gsm met de gespreksduur en een beschrijving van zijn gesprek met postNL. Zijn reeds uitgesproken vermoedens klopten, veel tijdelijke krachten en minder controle op de sorteercentra en dus waarschijnlijk daar de inhoud verwisseld. Ze maken een zaak aan bij PostNL en over een paar weken krijgen we antwoord. De heer S.V. zoals hij heet, snapt mijn vragen en zegt toe mij te helpen deze zaak op te lossen.

Ondertussen had ik al direct een advertentie rapport gemaakt op Tweakers waar direct bericht van terug kwam via een medewerker met de volgende passage:

quote:
"Helaas is dit een bekend persoon bij ons die niet meer welkom was. Hij heeft ongemerkt zich toch weer geregistereerd. In elk geval is hij nu weer verwijderd. De politie kan op verzoek onze gegevens ontvangen."
Daar ga je toch wel even twijfelen,... het zal toch niet dat ik alsnog rond de tuin geleid wordt? Ik bel S.V. daar nog eens over op en hij had ook een bericht ontvangen dat hij geband was. Totaal onterecht in zijn ogen en hij zou graag willen dat ik hem zou vrijpleiten bij tweakers. Hiertoe heb ik toegezegd dit te doen als de zaak duidelijk is voor mij. Dat begreep hij vooralsnog.

Toen is Sherlock Holmes er maar bij betrokken en ben ik het pakket gaan onderzoeken. Allereerst het gewicht. De sticker van het inname punt toont 490 gram en de sorteerscan bij PostNL geeft 495 gram online. Oftewel het gewicht is nagenoeg constant gebleven. Weging van het pakket met alle inhoud zoals ontvangen komt ook exact overeen met het label en de sorteerscan. Een reconstructie met een andere iphone (4s dus 3 gram zwaarder) levert 468 gram op. Dit is een feit dat mij nog meer vraagtekens doet plaatsen.

"valse" pakket:

Gereconstrueerd "correcte" gewicht:

Ondertussen ook nog wat andere zaken overdacht en/of geconstateerd:

• Bijgesloten iphone doosje is van alle nummers gestript inclusief imei sticker op de achterzijde.
• Kans dat dit doosje in een sorteercentrum eruit wordt gepakt en men een blikje van nagenoeg hetzelfde gewicht bij de hand heeft is nagenoeg nihil.
• Verkoper werd erg snel kriebelig en was niet gecharmeerd van mijn confrontatie met mijn bevindingen. Het kwam hem over als beschuldiging en dat heb ik dan ook maar beaamd. Ik begrijp zijn reactie maar hij wordt erg fel in zijn derde mailtje en dat komt bij mij ook wel erg vreemd over. Hij draait om antwoorden heen of krijg antwoorden als: "dan heeft die PostNL medewerker vast een weegschaaltje in de auto gehad ofzo"

Dan blijft er nog 1 gegeven over en dat is zijn adres. Ik heb contact met mensen waarmee S.V. zaken heeft gedaan en die zijn overwegend positief al waren er wel wat eigenaardigheden. Een persoon heeft vorige week wat afgehaald bij hem en kwam met hetzelfde adres als ik van S.V. heb gekregen maar hij vertelde ook dat het huis leeg was waar hij hem heeft ontmoet. S.V. gaf aan dat hij aan het verhuizen was. Als ik op dit adres google kom ik op een verzorgingstehuis waar ook een invalide parkeer vergunning voor is verleend in 2010. Er komt ook een andere naam voor op dat adres met hetzelfde nummer.

S.V. geeft als verklaring: "Het is inderdaad zo dat ik ga verhuizen, zoals ik al zei woon ik in een studentenhuis en dit al middels 2/3 jaar, een keer heb je dat wel gezien. Neemt niet weg dat ik er nog steeds woon en nog geen definitieve verhuisplannen heb, die kunnen desondanks wel snel komen. Als ik verhuis in korte termijn krijg je mijn nieuwe adresgegevens ook gewoon hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn." Dit is toch vreemd als je huis al leeg staat en het als verzorgingstehuis op internet staat.

Heb ik nu te maken met een zeer gehaaide oplichter of zie ik teveel spoken en beticht ik hem onterecht?

Morgenvroeg heb ik een afspraak voor de aangifte. Ondertussen heb ik S.V. gevraagd op alle punten concreet te reageren aangezien hij veel zaken onbeantwoord laat in zijn mails.

[ Bericht 3% gewijzigd door jpjedi op 27-12-2011 14:41:20 ]
pi_106080458
Scam. Snap niet dat je uberhaupt nog twijfelt.
  dinsdag 27 december 2011 @ 11:04:46 #3
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_106080487
Zelf ook een keer door zo'n gast om de tuin geleid.

Blijft maar met smoesjes en mooie verhalen komen maar je wordt gewoon genaaid waar je bij staat.

En gaat ie nog verontwaardigd doen als jij hem erop aanspreekt.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_106080506
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:03 schreef Lyza666 het volgende:
Scam. Snap niet dat je uberhaupt nog twijfelt.
Maar je bent toch wel enorm gehaaid als je dan ook nog schone schijn gaat spelen? Ik heb meer het beeld van de oplichter waar je nooit meer een spoor van kan achterhalen.

Daarbij heeft hij goede feedback van verschillende betrouwbare mensen gedurende de periode van een jaar.

Masterplan dus?
pi_106080516
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:04 schreef Shakkara het volgende:
Zelf ook een keer door zo'n gast om de tuin geleid.

Blijft maar met smoesjes en mooie verhalen komen maar je wordt gewoon genaaid waar je bij staat.

En gaat ie nog verontwaardigd doen als jij hem erop aanspreekt.
Dat dus.
pi_106080543
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:05 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Maar je bent toch wel enorm gehaaid als je dan ook nog schone schijn gaat spelen? Ik heb meer het beeld van de oplichter waar je nooit meer een spoor van kan achterhalen.

Daarbij heeft hij goede feedback van verschillende betrouwbare mensen gedurende de periode van een jaar.

Masterplan dus?
Doe niet zo naief. Je bent opgelicht. Neem contact met tweakers.net.
Doe aangifte.
  dinsdag 27 december 2011 @ 11:07:56 #7
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_106080561
hoe zou die postNL medewerker geweten hebben dat er een iphone in dat pakje zat?? of zou die alle pakketjes open maken om even te kijken of het de moeite waard is?
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
pi_106080563
Dat is het kenmerk van een oplichter.. doen alsof ie onschuldig is terwijl hij je hard naait en mooie verhaaltjes aanhangt.

Politie bellen of langsgaan en aangifte doen.
Ze hebben toch een tak voor internet oplichting tegenwoordig?
Niet te lang wachten want nu kun je zelf de oplichter spelen en bijv. een keer afspreken of in ieder geval hem in de val lokken.
pi_106080634
Het lijkt mij dat de 'verkoper' in dit geval gewoon een oplichter is.
Edensnator over 'n out
pi_106080665
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:07 schreef beerten het volgende:

[..]

Doe niet zo naief. Je bent opgelicht. Neem contact met tweakers.net.
Doe aangifte.
Ik weet niet of mijn lees capaciteit achteruit is gegaan, maar dit heeft hij al gedaan of is het van plan...

OT: Lijkt op een small-time oplichtertje die héél slecht zijn sporen kan uitwissen. Even snel cashen zonder plan van aanpak.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_106080693
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:12 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ik weet niet of mijn lees capaciteit achteruit is gegaan, maar dit heeft hij al gedaan of is het van plan...

OT: Lijkt op een small-time oplichtertje die héél slecht zijn sporen kan uitwissen. Even snel cashen zonder plan van aanpak.
Het is een wijziging die er sinds een paar minuten pas staat dus nee je lees capaciteit is zo goed als ieder ander hier. :P
pi_106080704
Overduidelijk een oplichter. Je kunt er uiteraard niet op vertrouwen dat medewerkers van het postbedrijf met hun tengels van je post afblijven, maar het is onwaarschijnlijk, zoals eerder is gezegd, dat iemand al die pakketjes gaat doorkijken om iets waardevols te jatten om het vervolgens te vervangen met een blikje frisdrank (wat al helemaal debiel is natuurlijk.)
Who motivates the motivator?
pi_106080705
Het is sneu, maar ik kan geen medelijden hebben met mensen die 2e hands telefoontjes willen.
5 Ferrari's op videoband!
  dinsdag 27 december 2011 @ 11:15:04 #14
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_106080731
Heet die kerel toevallig -? :')

[ Bericht 5% gewijzigd door GlowMouse op 29-04-2012 16:34:41 ]
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_106080738
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Het is sneu, maar ik kan geen medelijden hebben met mensen die 2e hands telefoontjes willen.
:')
Edensnator over 'n out
pi_106080749
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:05 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Masterplan dus?
Nou ja, hij probeert jou zo gek te krijgen dat je gelooft dat een PostNL medewerker je iPhone gejat heeft. En 't lukt 'm nog bijna ook. Waarschijnlijk zal 'ie dat eerder gedaan hebben en ermee weggekomen zijn. Masterplan... niet echt, gebruik maken van naïevelingen meer.

En daarnaast, wie zegt dat die feedback van échte mensen komt? Je kunt toch zelf een aantal accounts aanmaken en jezelf goede feedback geven lijkt me.
pi_106080768
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:13 schreef Spouwerranger het volgende:
Overduidelijk een oplichter. Je kunt er uiteraard niet op vertrouwen dat medewerkers van het postbedrijf met hun tengels van je post afblijven, maar het is onwaarschijnlijk, zoals eerder is gezegd, dat iemand al die pakketjes gaat doorkijken om iets waardevols te jatten om het vervolgens te vervangen met een blikje frisdrank (wat al helemaal debiel is natuurlijk.)
Ik werk voor een postpakkettendienst (geen postNL) En bij 99 van de 100 pakketjes heb je totaal geen idee wat er in kan zitten.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  dinsdag 27 december 2011 @ 11:17:01 #18
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_106080771
Kortom: nog een keer een iPhone bestellen onder een andere naam en met wat vrienden even op gaan halen. :7

oh, en omdat we in WGR zitten: voor zover ik weet is de afzender verantwoordelijk voor verzending, tenzij de ontvanger aangeeft dat hij verzending op een bepaalde manier wenste. Jij wilde aangetekend, en dat heeft hij niet gedaan, dus hij is verantwoordelijk en moet voor een nieuwe foon zorgen.

Toch?
We zullen zien, zei de blinde.
pi_106080785
Zo'n OP voor zoiets duidelijks. Fantastisch
pi_106080796
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:17 schreef Doodloper het volgende:
Kortom: nog een keer een iPhone bestellen onder een andere naam en met wat vrienden even op gaan halen. :7
Sensatie zoeker :')
pi_106080804
quote:
Beetje flauw. Wel vind ik het nogal een risico - en een beetje dom - om een iPhone te laten opsturen en zou dat zelf nooit doen.
pi_106080826
TS, je twijfelt zelf toch neem ik aan ook niet?? Kom op zeg...je trapt in zijn onschuldige mooie praatjes? Lees je eigen openingspost nog eens door, dat schreeuwt gewoon 'oplichter'!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_106080870
Iphones koop je in de winkel
  dinsdag 27 december 2011 @ 11:22:03 #24
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_106080883
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 10:56 schreef jpjedi het volgende:
Ik zal het kort en bondig uiteen zetten

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:21 schreef Manco043 het volgende:
Iphones koop je in de winkel
Zo raar is het toch niet om een tweedehands telefoon te kopen? :?
pi_106080891
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:22 schreef Doodloper het volgende:

[..]

We zijn opgelicht door ts. :(
pi_106080958
quote:
Wat een debiele reactie zeg.
And remember, respect is everything!
pi_106081018
tvp
pi_106081025
quote:
stakker
  dinsdag 27 december 2011 @ 11:36:15 #29
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_106081146
Ts...wat heb je neer moeten leggen voor 4S?
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_106081183
Jammer, ik ben zelf nog nooit opgelicht op internet, ondanks mijn vele aankopen van (dure) elektronica. Toch zou ik waarschijnlijk ook de boot zijn ingegaan met een figuur als dit. Wat ook soms gebeurt op Ebay is dat er goede verkoperaccounts worden gehacked om deze te misbruiken voor oplichting. Geen idee of dat hierbij het geval is, aangezien er ook vele positieve reacties zijn.
  dinsdag 27 december 2011 @ 11:38:39 #31
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_106081202
En dan nog een gouden tip...

Telefoons ed. nooit laten bezorgen MAAR ZELF AFHALEN EN CONTANT BETALEN!

Daarnaast heb je voordeel dat telefoon nog opgeladen is (vragen erom) waardoor je de juiste werking van de telefoon kan controleren...

Valt me wel een beetje tegen van je TS dat je hierin ingetrapt ben..
pi_106081226
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:38 schreef Montelly het volgende:

Daarnaast heb je voordeel dat telefoon nog opgeladen is (vragen erom) waardoor je de juiste werking van de telefoon kan controleren...

pi_106081270
Ik denk ook dat je genaaid bent... :(

Bonus kudo's voor je OP!
pi_106081288
Natuurlijk is dit fok! dus er zitten weer pareltjes van reacties tussen. O+

Maar genoeg serieuze reacties die me wakker schudden. Ik verdacht mezelf er ook van naïef te zijn maar gezien het relaas is er reden genoeg dit definitief weg te strepen. Wat een gehaaide actie zeg, ik ben wat dat betreft echt onder de indruk.

Ik ga uiteraard mijn plan doorzetten en had zaterdag al online aangifte gedaan maar kon morgen nog terecht voor de toelichting met aanvullende informatie. Al geloof ik niet dat de politie hier veel mee doet.

Op laten sturen is inderdaad dom en dat heb ik moeten leren op de harde manier. Nog nooit iets laten opsturen, altijd afgehaald maar deze ene keer wild eik het voor kerst rond hebben en had verder geen tijd, naief genoeg dus maar laten versturen. |:(

Dit betrof een iphone 4 en was voor mijn moeder. Die wilde mee kunnen whatsappen in de familie en haar oude was kapot gevallen.

Dank voor al jullie reacties, inclusief de vermakelijke ^O^
pi_106081347
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het is een wijziging die er sinds een paar minuten pas staat dus nee je lees capaciteit is zo goed als ieder ander hier. :P
De edit was niet over de inhoud maar eens tukje "werktekst" dat erin was blijven staan. Ik heb inderdaad zaterdag al aangifte gedaan. ;)
pi_106081401
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:38 schreef Montelly het volgende:

Deze man is wijs _O_
pi_106081465
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:45 schreef jpjedi het volgende:

[..]

De edit was niet over de inhoud maar eens tukje "werktekst" dat erin was blijven staan. Ik heb inderdaad zaterdag al aangifte gedaan. ;)
shit. :'(
  dinsdag 27 december 2011 @ 12:03:32 #38
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_106081756
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:47 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Deze man is wijs _O_
:D :')
  dinsdag 27 december 2011 @ 12:25:45 #39
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_106082257
quote:
13s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:18 schreef Lyza666 het volgende:

[..]

Beetje flauw. Wel vind ik het nogal een risico - en een beetje dom - om een iPhone te laten opsturen en zou dat zelf nooit doen.
Onzin, heb mijne laatst ook gekocht via Tweakers en kwam netjes aangetekend aan.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_106083060
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:25 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Onzin, heb mijne laatst ook gekocht via Tweakers en kwam netjes aangetekend aan.
Oh. Dus als het 1x goed gaat is het onzin om het een risico te vinden dit soort tweedehands producten door particulieren op te laten sturen.

pi_106083242
Er zit altijd een risico aan, maar er zit een verschil tussen marktplaatsverkopers uit texel met iPhones voor 200 euro en verkopers met goede referenties, een relatief veilige site (tweakers zijn niet veel problemen bij), goed contact, geen slechte naam op internet en rekeningnummer onbekend op oplichtingsites.
Ook in echte winkels kan je hard genaaid worden, maar nog steeds koop ik ook daar spullen.
  dinsdag 27 december 2011 @ 13:05:46 #42
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_106083342
Heb je zijn echte naam? Of gebruikt hij een pseudoniem. Misschien staat ie geregistreerd bij opgelicht.nl oid
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_106083358
woont ie ook in veendam? wil er best even langs..
pi_106083738
Krijg nu toch wat, straks draait het verhaaltje zich nog om ook :?

Iemand interesse om mee langs te gaan? :')

Met serieuze noot, hij gaat op mijn verzoek in op de punten die ik noem maar draait de vragen om of wuift ze wederom weg. Ik lees niets concreets dat hem vrij pleit en of hij nu zijn verhaal per mail, gsm of tijdens een bezoek doet zal weinig veranderen.

Wat toelichting voor de oplettende lezer:
-Invalide parkeerplaats heeft een vergunning op zijn woonadres en dus niet de buren.
-ik haal niets persoonlijks aan en confronteer hem puur met mijn bevindingen. gewicht is gewicht, huis is leeg, onaangetekend, etc... weinig over de bakkeleien imo.
1.) tja
2.) Is zijn reactie op mijn stelling dat de kans nihil is dat dit pakketje eruit gevist wordt
3.) Ik heb enkel gezegd dat Tweakers aanleiding heeft gehad om hem te bannen en dat zij zeggen dat dit IP een fout verleden heeft. Tja zijn antwoord snijdt weinig hout imo.
4.)Antwoord op mijn vraag waarom het huis leeg is en hij vorige week aangaf tegen koper dat hij aan het verhuizen was. Daar draait hij omheen en daarbij, het huis is meer een gebouw, nieuwbouw en geregistreerd als verzorgingstehuis en vermeld op een website van een zorginstelling als locatie.

Het pand waar S.V zou verblijven:

5.)Een dief die ook alle nummers van de doos verwijderd? Wie de sticker kent, het is geen sticker die je er even snel af trekt.
6.)Vriendin is voor mij geen betrokken partij en vooral niet neutraal. ;)

Hier zijn relaas van zojuist:

quote:
Je begint nu toch wel erg overdreven te reageren, ik heb je al eerder uitgenodigd om met je ouders eventueel langs te komen voor een kop koffie. Dan kan je zelf zien dat dit een studentenhuis is. Dat er een invalideparkeer plaats staat is voor de buren. Je noemt, zoals je zelf zegt allemaal feiten, maar het zijn geen feiten. Je bent mij aan het beschuldigen van iets wat ik niet gedaan heb, en sterker nog, je begint nu ook persoonlijke dingen aan te halen. Maargoed, ik zal nogmaals reageren.

1. Gewicht verschil is onverklaarbaar voor beiden en is geen enkele aanwijzing naar wat er gebeurt is, dat kan van alles zijn. Daarvoor heb ik een onderzoek laten starten! Als ik hier een verklaring voor kon geven had ik het waarschijnlijk zelf gedaan, nietwaar? Daar kunnen we lang en breed over discussiëren, maar als jij daardoor denkt dat ik het gedaan heb moet je aangifte doen. Ik heb de iPhone netjes opgestuurd inclusief accessoires en Nederlandse boekjes, zoals ik al eerder gezegd heb. De iPhone kwam van KPN af, ik heb zelf bij KPN gewerkt in Venlo Centrum, daar zou ik niet echt aan de bak komen als ik geen bewijs van goed gedrag zou krijgen, denk je niet? Ik heb niks te vrezen, en daarom nodig ik je uit, help ik je mee, en denk ik met je mee, maar je blijft mij beschuldigen en een keer houdt het dan voor mij op. Anderzijds, zou ik ook kunnen beginnen over het feit, wie zegt dat jij die iPhone er niet uit hebt gehaald, snel een blikje gepakt en dan foto’s gemaakt hebt? Wie zegt dat die iPhone op de foto, wel niet gewoon die van mij was? Zo kunnen we elkaar blijven verdenken, maar ik vertrouw erop dat jij de waarheid spreekt en hoop dat je dat andersom ook doet!

2. Zoals ik al eerder zei ( en zoals de medewerker van Post-NL mij vermelde ) zijn er rond de kerst dagen meer mensen van buitenaf aan het werk, bijvoorbeeld via het uitzendbureau, daar kunnen natuurlijk rotte eieren tussen zitten.

3. Ik heb al eerder gevraagd, wat er dan mis is met mijn verleden via dit IP-adres, en wat er dan besmet is? Ik kan geen verklaring geven met zo’n universeel argument. Als je specifieker bent kan ik eventueel nog uitleggen waarom er iets mis mocht zijn met dit IP-adres. Dit kan altijd nog komen door andere kamergenoten. Ik ben geen oplichter en dat mag ondertussen wel duidelijk zijn!

4. Heel simpel: bel me op voor een afspraak en kom even langs, dan krijg je van mij desgewenst een rondleiding, of bel de politie / gemeente die weten dat dit een studentenhuis is. 2de punt daarvan heb ik al uitgelegd, ik heb nog geen definitieve verhuis plannen, de woonkamer onder is leeg, die wordt gedeeld met mede studenten en daarvan is weinig meer over aangezien de huurbaas binnenkort het huis wil aanpakken en ipv. Kamerverhuur appartementen wil gaan maken. Ook dit is door middel van mijn huurbaas te bevestigen.

5. Nogmaals, ik heb de iPhone netjes opgestuurd inclusief imei nummer, en inhoudt, ik weet niet waarom dit gedaan is, kennelijk om zichzelf in te dekken, dat is de enige verklaring die ik daaraan kan geven.

6. Je mag mijn vriendin bellen voor bevestiging, dat zij het inderdaad vergeten is, sterker nog, ze zal het haarfijn aan je uitleggen als je langskomt.

Dat ik prikkelend wordt is omdat jij geen feiten benoemd, maar argumenten die kant noch wal slaan, je denkt heel veel, maar de waarheid is anders. Je kan via mail zoveel denken, en het beter denken te weten, maar waarom kom je niet gewoon even langs? Dan kan je mij zelf zien, me vriendin die het pakketje verstuurd heeft, je kan zien dat dit een studentenhuis is, je kan zien dat het onder inderdaad leeg is, ik kan precies aan je uitleggen wat betreft de verhuis plannen, ik kan eventueel nog bij de buren aanbellen die jou zullen bevestigen van wie die invalide parkeerplaats is. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wil je dit niet? Dan moet je aangifte gaan doen, maar verwacht dan geen enkele medewerking meer van mij. Ik probeer mijn best te doen om er samen uit te komen, maar dat werkt niet als jij me constant blijft beschuldigen en met de neus op de feiten probeert te drukken, wat geen feiten zijn. Waarom zou ik überhaupt een onderzoek laten starten als het uiteindelijk bij mij zou uitkomen? Denk daar maar eens over na. Een oplichter handelt niet zo, en ik kan het weten want ik ben al 3 keer opgelicht, ook dat dossier heb ik hier liggen als je komt.

Het is wat mij betreft wederzijds, je kan nu gewoon mee denken aan een oplossing, en stoppen met mij te beschuldigen, en anders doe ik andersom ook aangifte van dit hele verhaal, want misschien leidt je mij wel om de tuin……
pi_106083767
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 13:06 schreef Gesplit het volgende:
woont ie ook in veendam? wil er best even langs..
Veendammer krant in de verpakking, Echter we hebben het over iemand die zegt in Venlo te wonen en wat ook aannemelijk is.
pi_106083858
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 13:05 schreef gohan16 het volgende:
Heb je zijn echte naam? Of gebruikt hij een pseudoniem. Misschien staat ie geregistreerd bij opgelicht.nl oid
naam, rekeningnr, adres zijn nergens verdacht of bekend. Dit check ik sowieso bij online tweede hands zaken.

Wel viel me op dat zijn naam icm plaatsnaam een google suggestie was. Er is een overeenkomstige hyvespagina uit 2006 zonder 'vrienden'.
  † In Memoriam † dinsdag 27 december 2011 @ 13:36:54 #47
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_106084151
Ik heb wel zin in een blikje energy drink nu ;(
pi_106084171
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 13:36 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik heb wel zin in een blikje energy drink nu ;(
kopen? Ik stuur wel op. :')
  dinsdag 27 december 2011 @ 13:40:29 #49
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_106084258
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 13:37 schreef jpjedi het volgende:

[..]

leeg... _O- _O-
  † In Memoriam † dinsdag 27 december 2011 @ 13:41:53 #50
pi_106084305
quote:
• Kans dat dit doosje in een sorteercentrum eruit wordt gepakt en men een blikje van nagenoeg hetzelfde gewicht bij de hand heeft is nagenoeg nihil.
Dit lijkt me juist niet nagenoeg nihil, ik denk dat daar voornamelijk jongeren werken, en die drinken nou eenmaal veel energy drink, de albert heijn is de grootste supermarktketen van NL en euroshopper is daar het goedkoopste merk, er van uit gaan de dat je bij PostNL geen goud geld verdient.
pi_106084382
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 13:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Dit lijkt me juist niet nagenoeg nihil, ik denk dat daar voornamelijk jongeren werken, en die drinken nou eenmaal veel energy drink, de albert heijn is de grootste supermarktketen van NL en euroshopper is daar het goedkoopste merk, er van uit gaan de dat je bij PostNL geen goud geld verdient.
punt is meer: er komen 5000 pakketjes voorbij waarvan je niet weet wat er in zit. Je pakt een doosje, ziet een iphone, maakt het open en vervangt het toestel en overige inhoud door iets met nagenoeg hetzelfde gewicht. Dat blijkt een blikje te zijn van nagenoeg hetzelfde gewicht als een iphone.
  † In Memoriam † dinsdag 27 december 2011 @ 13:53:32 #52
pi_106084612
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 13:44 schreef jpjedi het volgende:

[..]

punt is meer: er komen 5000 pakketjes voorbij waarvan je niet weet wat er in zit. Je pakt een doosje, ziet een iphone, maakt het open en vervangt het toestel en overige inhoud door iets met nagenoeg hetzelfde gewicht. Dat blijkt een blikje te zijn van nagenoeg hetzelfde gewicht als een iphone.
Ahja, nou je bent gewoon opgelicht dus :')
  † In Memoriam † dinsdag 27 december 2011 @ 13:54:53 #53
pi_106084642
jpjedi, ga langs met je ouders voor een kop koffie, zoals hij aangeeft
  † In Memoriam † dinsdag 27 december 2011 @ 13:55:39 #54
pi_106084667
quote:
De iPhone kwam van KPN af, ik heb zelf bij KPN gewerkt in Venlo Centrum, daar zou ik niet echt aan de bak komen als ik geen bewijs van goed gedrag zou krijgen, denk je niet?
:')!!!!1

quote:
Anderzijds, zou ik ook kunnen beginnen over het feit, wie zegt dat jij die iPhone er niet uit hebt gehaald, snel een blikje gepakt en dan fotos gemaakt hebt? Wie zegt dat die iPhone op de foto, wel niet gewoon die van mij was? Zo kunnen we elkaar blijven verdenken, maar ik vertrouw erop dat jij de waarheid spreekt en hoop dat je dat andersom ook doet!
_O-

Wat een kneus, dit is echt duidelijk een oplichter die je om de tuin probeert te leiden.

Hij probeert je ook overdreven te 'helpen'.
Aan de andere kant ken ik wel iemand die bij TNT post werkte en shit jatte, concertkaartjes enzo en die doorverkocht :r
  dinsdag 27 december 2011 @ 14:01:22 #55
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_106084854
Wel slim gedaan allemaal :D
Vooral die IMEI code van het doosje afhalen ook ^O^
Haters everywhere but I don't really care.
  † In Memoriam † dinsdag 27 december 2011 @ 14:02:09 #56
pi_106084881
Of ga naar zijn huis, sloop iets ter waarde van een iphone en ga weer weg. Misschien een ruit ingooien ofzo.
pi_106085095
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 december 2011 13:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
jpjedi, ga langs met je ouders voor een kop koffie, zoals hij aangeeft
Ik ga mijn ouders hier echt niet inwerpen. Als ik er langs ga dan ga ik met een maat van me, gewoon voor de veiligheid. Het enige voordeel is dat hij me kan overtuigen dat hij echt daar woont of hij moet echt een briljant stukje theater opvoeren. Verder blijft het verhaal gelijk en zijn het slechts woorden en halve argumenten.

Ik ga me vandaag eens beraden op een antwoord. Als hij echt onschuldig is dan is hij nog altijd in gebreke gebleven tav de levering, maakt hij kans op schadevergoeding van PostNL en is hij vergeten dit pakket aangetekend te versturen itt de afspraak. Maar helaas zie ik hier nog geen rechter uitspraak over doen en zal ik er dus diplomatiek uit moeten komen. Mocht hij echt de waarheid spreken dan moet ik misschien maar aansturen op een 50/50 deal in het kader van beter iets dan niets.
Anderzijds, ik denk nog steeds dat het een doortrapte oplichter is en kan ik er tegen in gaan in de hoop mijn grief te halen door hem in de hoek te lullen en dit bij het politiedossier te kunnen voegen. Of ik hier veel verder mee geraak is nog maar de vraag. Uiteraard hebben we nog steeds een adres, een gsmnr, een bankrek en een uitnodiging voor koffie. Wellicht is het wat waard om toch eens te gaan praten.
  dinsdag 27 december 2011 @ 14:13:56 #58
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_106085164
Je bent bij de politie geweest ja ?
Dan zal ik eerst even afwachten wat die doen voordat je langsgaat met de fokknokploeg :P
wel doorgaan met info verzamelen natuurlijk
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_106085329
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 14:13 schreef BurnaBoy het volgende:
Je bent bij de politie geweest ja ?
Dan zal ik eerst even afwachten wat die doen voordat je langsgaat met de fokknokploeg :P
wel doorgaan met info verzamelen natuurlijk
Digitaal aangifte gedaan inderdaad. Morgen gesprek. :)
  dinsdag 27 december 2011 @ 14:24:40 #60
220532 GuRBuH
Tamper-banned
pi_106085504
quote:
En dan ook nog Sugarfree :r
  dinsdag 27 december 2011 @ 14:27:08 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106085581
Afgezien van het feit dat KPN Venlo gewoon een winkel is en het in de meeste winkels niet nodig is een VOG in te leveren voor je er aan het werk kunt, zegt het nog geen bal.
Die knul die een paar weken geleden bij Peter R de Vries was met die wapenhandel en voorstelde de Rabobank waar hij werkte te overvallen had waarschijnlijk ook probleemloos een VOG kunnen leveren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_106085876
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 14:24 schreef GuRBuH het volgende:

[..]

En dat drinkt niemand :r
pi_106086500
Het is toch simpel, jij krijgt niet waar je betaald voor hebt, of nu de Tnt of de kabouters de telefoon hebben weggemaakt :hij heeft niet geleverd dus is het zijn probleem.
pi_106086542
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 14:54 schreef Wokschotel het volgende:
Het is toch simpel, jij krijgt niet waar je betaald voor hebt, of nu de Tnt of de kabouters de telefoon hebben weggemaakt :hij heeft niet geleverd dus is het zijn probleem.
nee
pi_106086682
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 14:54 schreef Wokschotel het volgende:
En hou stel je dan voor dat ik mijn vordering of mijn betaling alsnog tegemoet kan zien?
  dinsdag 27 december 2011 @ 15:21:39 #66
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_106087451
TS, volgens mij ben je inderdaad opgelicht.
Ik heb zelf iets dergelijks meegemaakt enige tijd geleden, verkoper zou concertkaartjes opsturen en je raadt het al: die heb ik wel betaald maar dus nooit ontvangen. Kwam ook met allerlei smoesjes aanzetten, beloofde zelfs een bos bloemen op te sturen "omdat het zo jammer voor mij was" dat het concert inmiddels voorbij was. Gewoon als illustratie om te laten zien hoe verschrikkelijk doortrapt dit soort lieden is.

Ik heb het gemeld bij Marktplaats, en vervolgens digitaal aangifte gedaan van internet-oplichting.
En... ja hoor, de politie heeft 'm gepakt, bleek dat hij nog een heleboel anderen ook had opgelicht.

Mijn geld heb ik nooit meer teruggezien, uiteraard had de kerel dat allemaal al weggesluisd.
Omdat het om een relatief laag bedrag ging heb ik het er verder maar bij laten zitten, maar het is een goede les geweest voor me: sindsdien koop/verkoop ik niks meer op het net tenzij we gelijk kunnen oversteken, maw, afspreken ergens en dan gelijk betalen en leveren.
Het is jammer, maar dit soort boeven zitten er nu eenmaal tussen. :(
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_106088593
Het maakt eigenlijk allemaal niet zo heel veel uit of het een oplichter is of niet. Dat kan ook niet duidelijk worden uit dat onderzoek van TNT. TNT geeft aan dat de verzender geen gebruik heeft gemaakt van aangetekend verzenden en dat ze dus ook niets vergoeden.

Hij is gewoon fout door het niet aangetekend te verzenden. Of zijn vriendin dat pakketje op de post zou doen of niet, dat is wat er is afgesproken en de rest is iets tussen hem en zijn vriendin. TNT geeft een vergoeding tot 500 euro voor aangetekend verzenden, dat zal de prijs van de iPhone wel dekken.
  dinsdag 27 december 2011 @ 16:01:43 #68
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106089144
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 13:37 schreef jpjedi het volgende:

[..]

zou een leuke lemming zijn als ie dan een iphone krijgt ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 27 december 2011 @ 16:02:46 #69
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106089197
Eigenlijk zou je 'm direct ingebreke moeten stellen en daarna een rechtszaak starten.
Je bent overeengekomen dat ie aangetekend verzonden zou worden en dat je een iphone4 zou krijgen. Beide is niet gebeurd en het is jammer maar helaas voor verkoper maar hij is verantwoordelijk voor de levering.

Check het emailadres eens via hyves en kijk eens of daar een profiel aanhangt. En check zn IP eens? Waar komt ie vandaan, en van waaruit is het pakket verzonden?

Geen dief neemt de moeite om het imei, serienummer ed. van het doosje te halen. Die neemt gelijk het hele ding mee incl. doosje.
Ook hoi !
  dinsdag 27 december 2011 @ 16:03:53 #70
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106089255
Is het trouwens wel een echt iPhone4 doosje, of is dat ook een nepperd? Of kun je dat niet achterhalen?
Ook hoi !
pi_106089274
Het telefoonnummer wat bij dat adres hoort staat niet op naam van een S.V. maar op een MLM (achternaam zal ik hier niet vermelden) en er staat een bedrijf/stichting op dat adres.
pi_106089380
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:03 schreef Inlognaam het volgende:
Is het trouwens wel een echt iPhone4 doosje, of is dat ook een nepperd? Of kun je dat niet achterhalen?
Ik vermoed dat het een echt doosje is. De sticker zat ook op de originele plaats en de barcode aan de binnenkant van het doosje zat er ook netjes op. Mijn vrouw heeft een iphone 4s en daar ontdek ik geen verschillen anders dan afmetingen en opdruk.
pi_106089473
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:04 schreef Rapaille het volgende:
Het telefoonnummer wat bij dat adres hoort staat niet op naam van een S.V. maar op een MLM (achternaam zal ik hier niet vermelden) en er staat een bedrijf/stichting op dat adres.
Inderdaad, maar jij herkent dus het gebouw op de foto en dat heb je gelinkt aan een telefoon nr? Want je kan toch nergens iets uit mijn tekst verder opmaken? Ik kom inderdaad ook een particulier tegen op dat adres. Vergunning is ook op dat adres afgegeven.
  dinsdag 27 december 2011 @ 16:13:45 #74
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_106089678
quote:
TNT geeft een vergoeding tot 500 euro voor aangetekend verzenden, dat zal de prijs van de iPhone wel dekken.
Is in dit geval niet relevant, want het pakketje is gewoon aangekomen.
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  dinsdag 27 december 2011 @ 16:16:17 #75
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_106089795
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:06 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het een echt doosje is. De sticker zat ook op de originele plaats en de barcode aan de binnenkant van het doosje zat er ook netjes op. Mijn vrouw heeft een iphone 4s en daar ontdek ik geen verschillen anders dan afmetingen en opdruk.
Ik zou niet het nut inzien van het verwijderen van een nepIMEI van een evt. nep doosje.

Laat hem weten dat je je geld terug wilt en dat hij het zelf mag regelen met de TNT. Als hij zo zeker is van zn zaak, zou dat toch geen probleem moeten zijn?
pi_106090028
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:16 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Ik zou niet het nut inzien van het verwijderen van een nepIMEI van een evt. nep doosje.

Laat hem weten dat je je geld terug wilt en dat hij het zelf mag regelen met de TNT. Als hij zo zeker is van zn zaak, zou dat toch geen probleem moeten zijn?
Dat heb ik hem ook gestuurd vanmorgen en daar heb ik nog geen antwoord op ontvangen. Ik heb de argumenten even gelaten voor het was en uitgelegd dat een buurtonderzoek meer voor de politie is dan voor mij. De achtergrond achter het IP adres waar hij naar vraagt kan ik niet zeggen aangezien Tweakers die aan de politie doorgeeft en niet aan mij vanwege privacy.

Hij heeft niet kunnen leveren en heeft nagelaten het pakket aangetekend te verzenden. Ik heb hem gevraagd het bedrag terug te storten voor morgenochtend 10:00. Geloof nooit dat hij het gaat doen maar ik heb dan in ieder geval mijn eis gesteld en vast gelegd, mocht dat niet duidelijk zijn.
  dinsdag 27 december 2011 @ 16:44:19 #77
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_106091093
Wat heb je ervoor betaald eigenlijk?
pi_106091185
Hij stuurt je wel lange mails. Puur om zich eruit te lullen om het zo maar te zeggen. Duidelijk verhaal dus. Succes met de aangifte ^O^
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:12:14 #79
28167 matthijst
pi_106092109
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:44 schreef Doodloper het volgende:
Wat heb je ervoor betaald eigenlijk?
pi_106092295
365 incl verzending
pi_106092346
Zijn verhaal raakt ook kant nog wal soms :?

quote:
Ik wens je veel succes met de aangifte bij de politie. Ik hoop dat ze langskomen zodat ik hun concreet het verhaal kan vertellen. Kunnen ze dan meteen mij verder helpen met mijn dossier. Ik ga uiteraard geen geld terugstorten want voor mij is er 0,0 zekerheid of jij de iPhone wel of niet hebt ontvangen. Mocht ik hierdoor problemen krijgen, wordt die aangifte wederzijds, want ik ben nergens in gebreke gebleven, dat is Post-NL geweest, vandaar dat daar het onderzoek loopt.
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:24:44 #82
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_106092604
Kun je me zijn naam niet pm-en? Ik woon ook in venlo, miss weet ik wie het is.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_106092653
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:24 schreef Luxuria het volgende:
Kun je me zijn naam niet pm-en? Ik woon ook in venlo, miss weet ik wie het is.
Moet 'ie gewoon op het internet gooien met alle andere gegevens.
Edensnator over 'n out
pi_106092679
Ik ga geen gegevens online zetten uiteraard. Straks krijg ik ook nog een aangifyte van smaad aan mijn broek :')
pi_106092890
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:26 schreef jpjedi het volgende:
Ik ga geen gegevens online zetten uiteraard. Straks krijg ik ook nog een aangifyte van smaad aan mijn broek :')
Maar zie jij inmiddels in dat jij je geld via de rechtsgeldige wegen niet meer terug gaat zien? Want dit zou zeer naïef zijn. Als ik jou was zou ik naar andere oplossingen gaan zoeken.
Edensnator over 'n out
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:38:09 #86
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_106093083
Laat m je up to date houden van de correspondentie van de TNT.
pi_106093114
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 14:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Of ga naar zijn huis, sloop iets ter waarde van een iphone en ga weer weg. Misschien een ruit ingooien ofzo.
Dan moet je wel zeker zijn dat het adres wel het juiste adres is.
Oplichters gebruiken vaak andermans gegevens.
History can't change the past, the future can.
pi_106093454
Ik denk dat die kerel gewoon illegaal een sleutel heeft weten te bemachtigen van dat pand.

Zo hebben ze ook een keer geprobeerd mij op te lichten toen ik een kamer ging bezichtigen. Het was een mooi leegstaand pand en ze zouden het pand opknappen en dan de kamers gaan verhuren. Het bleken dus gewoon oplichters te zijn die ergens de sleutel vandaan hadden gehaald, en het was niet eens hun huis! Ze hebben daar gewoon 10-tallen mensen mee opgelicht door ze een voorschot te laten betalen. (ik trapte er niet in.. ik vond het nogal raar dat een stel Noord-Afrikaanse types de advertenties met Nederlandse namen ondertekenden :P ).

Ik zou dus niet zomaar dat pand gaan slopen, waarschijnlijk tref je daar de oplichter niet mee.
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:51:15 #89
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_106093478
Geef hem dit topic, dat zal hem leren. Verder klote voor je TS. Ik hoop dat het snel tot een oplossing komt.
  dinsdag 27 december 2011 @ 18:08:07 #90
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_106094052
quote:
Wie weet ken ik hem en kan ik je verder helpen..
All she wants and needs is just a little taste..
  dinsdag 27 december 2011 @ 18:23:35 #91
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106094589
Advocaat in de arm nemen, mocht je niet over genoeg financiële middelen beschikken dan kun je altijd aanspraak maken op gesubsidieerde rechtsbijstand. Niet te veel tijd aan zulke oplichters besteden, zodra ze gedagvaard worden knijpen ze hem over het algemeen en komen ze vaak over de brug. Aangezien de koper de verantwoordelijkheid draagt over het product, hierdoor dient hij zelf te moeten aantonen dat de gekochte zaak ook daadwerkelijk in de juiste staat (zoals overeengekomen) afgeleverd is. Wat betreft de derde partij (in dit geval postnl) daar heb jij weinig tot niets mee te maken. Dat is een geschil tussen verkoper en de dienstverlener.

[ Bericht 18% gewijzigd door MisterJ.Lo op 27-12-2011 18:29:55 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_106094805
Ik wil TS niet in een zwart daglicht zetten of iets dergelijks maar een Iphone 4S kopen voor 365,- inc verzending...? Daar kan je toch al aan ruiken dat het niet klopt? Nieuw toestel Iphone 4S 16 GB kost 599,-
  dinsdag 27 december 2011 @ 18:31:42 #93
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106094843
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:30 schreef djedz het volgende:
Ik wil TS niet in een zwart daglicht zetten of iets dergelijks maar een Iphone 4S kopen voor 365,- inc verzending...? Daar kan je toch al aan ruiken dat het niet klopt? Nieuw toestel Iphone 4S 16 GB kost 599,-
Tegenwoordig wordt een iPhone 4 tweedehands voor zulke bedragen verkocht, niets vreemds aan. Het was echter naïef van TS om het te laten verzenden in plaats van het op te halen.
  dinsdag 27 december 2011 @ 18:35:57 #94
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_106094991
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 14:24 schreef GuRBuH het volgende:

[..]

Vetzak :r
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  dinsdag 27 december 2011 @ 18:40:10 #95
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106095163
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:32 schreef Edensnator het volgende:

[..]

Maar zie jij inmiddels in dat jij je geld via de rechtsgeldige wegen niet meer terug gaat zien? Want dit zou zeer naïef zijn. Als ik jou was zou ik naar andere oplossingen gaan zoeken.
Waarom zou dat zeer naief zijn?
Als TS heeft afgesproken en betaald heeft voor een aangetekende zending en dat is niet gebeurd en er gebeurd wat met het pakket, dan is m.i. de verkoper toch echt aansprakelijk.

Had ie het namelijk wel aangetekend verstuurd, dan had TNT de schade mogen betalen. Nu mag verkoper naar mijn idee nog steeds leveren. Ik denk dat een rechter er zo ook overdenkt. Alleen moet ts het wel kunnen aantonen dat ie dus betaald heeft voor een aangetekende zending en dat er nooit geleverd is.

Nu probeert verkoper het op het bord van TS te gooien en kan TS dus naar zn geld fluiten omdat verkoper besloot om 1.30 te besparen op een aangetekende zending.
Ook hoi !
  dinsdag 27 december 2011 @ 18:47:31 #96
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106095462
De verkoper heeft zich niet aan de afspraken gehouden; door het pakket niet aangetekend op te sturen (hopelijk heeft ts hiervan een schriftelijke bewijsvoering, bijvoorbeeld een e-mail conversatie of bankafschriften). Terwijl de koper hiervoor wel betaald heeft, hierdoor is er sprake van een wanprestatie. Daarnaast is de overeengekomen zaak wel afgeleverd, alleen blijkt de inhoudt hiervan dermate af te wijken van hetgeen wat afgesproken is. Hierdoor is een sprake van een onrechtmatige daad. Een overeenkomst dat tot stand is gekomen door dwaling dan wel bedrog is vernietigbaar. Zoals ik al eerder te kennen gaf; een advocaat in de arm nemen en je maakt een grote kans om de zaak te winnen. Open het blikje cola overigens niet dit kan van essentiële waarde zijn voor de bewijsvoering!

[ Bericht 5% gewijzigd door MisterJ.Lo op 27-12-2011 18:56:15 ]
pi_106095738
Hij heeft wel een bedroevende beheersing van de Nederlandse taal aan zijn grammatica te zien. Vraag me af welke studie de "verkoper cq oplichter" doet. In Venlo is er toch geen universiteit of hoge school?
pi_106095804
Hij is wel degelijk in gebreke gebleven overigens. PostNL heeft er niks mee te maken.
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:00:40 #99
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_106096005
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 13:40 schreef Montelly het volgende:

[..]

leeg... _O- _O-
Of ineens met een iPhone...
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:01:26 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106096044
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:40 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Waarom zou dat zeer naief zijn?
Als TS heeft afgesproken en betaald heeft voor een aangetekende zending en dat is niet gebeurd en er gebeurd wat met het pakket, dan is m.i. de verkoper toch echt aansprakelijk.

Had ie het namelijk wel aangetekend verstuurd, dan had TNT de schade mogen betalen. Nu mag verkoper naar mijn idee nog steeds leveren. Ik denk dat een rechter er zo ook overdenkt. Alleen moet ts het wel kunnen aantonen dat ie dus betaald heeft voor een aangetekende zending en dat er nooit geleverd is.

Nu probeert verkoper het op het bord van TS te gooien en kan TS dus naar zn geld fluiten omdat verkoper besloot om 1.30 te besparen op een aangetekende zending.
Het lijkt me sterk dat als ik een doosje hagelslag aangetekend verzend en claim dat het telefoon is die een waarde heeft van ¤ 400,- dat TNT mij dan die waarde gaat vergoeden als blijkt dat er geen telefoon maar een doosje hagelslag in het pakket zit.

Als het niet aangekomen zou zijn dan zou het idd (ongeacht de werkelijke inhoud) vergoed worden, maar in deze denk ik niet dat TNT de kosten voor de spontane "verandering van het verzonden item" op zich zou nemen.

Dat zou wel heel makkelijk de boel bedonderen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:07:18 #101
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106096281
En dat is dan ook meteen de reden waarom de verkoper het niet aangetekend verstuurd heeft, aangezien de kans groot was dat de dienstverlener erachter zou zijn gekomen dat in de verzonden doos geen iPhone zat.
pi_106097215
Ondertussen zijn er wat fokkers die me via PM helpen met wat speurwerk op eigen initiatief. Eerste resultaten zijn soortgelijke verhalen op andere fora. Ook hier weer de mistige verhalen over studentenhuis, wifi van de buren en zelfs een vals e-mailadres. een groot meaculpa van de dader en een zoetsappige uitleg lijken hem daar het voordeel van de twijfel te gunnen.

Plaatje wordt steeds completer van onze vriend.
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:37:08 #103
28167 matthijst
pi_106097558
Kan je die linkjes niet ff posten?
Dat is toch geen prive-info?
Neem aan dat iedereen wel benieuwd is :D
pi_106097790
Don't underestimate the power of Fok!
pi_106097800
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:37 schreef matthijst het volgende:
Kan je die linkjes niet ff posten?
Dat is toch geen prive-info?
Neem aan dat iedereen wel benieuwd is :D
Nee op zich is dat geen prive informatie meer maar dit topic koppelt dan wel een naam aan mijn relaas en dan denk ik dat de mods in actie zullen komen. Zou ik zonde vinden van dit topic dat toch al veel info heeft opgeleverd.
pi_106097842
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:42 schreef FireFox1 het volgende:
Ik heb wel eens wat acties gezien inderdaad en toen heeft de bad guy het er echt flink van langs gehad. Maar goed dat kan altijd nog. :P
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:43:20 #107
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106097843
Van plan om rechtshulp in te schakelen of niet?
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:44:36 #108
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_106097889
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:42 schreef FireFox1 het volgende:
Patricia Wirken ^O^
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_106097922
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:43 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Van plan om rechtshulp in te schakelen of niet?
Ik heb verdorie vorig jaar mijn DAS rechtsbijstand opgezegd.. :') De kosten van een advocaat staan niet in verhouding tot de schade dus dat schiet niet zo op imo.
pi_106097924
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:44 schreef Qwea het volgende:

[..]

Patricia Wirken ^O^
Who?
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:46:37 #111
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_106097976
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:44 schreef Qwea het volgende:

[..]

Patricia Wirken ^O^
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:45 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Who?
Inderdaad, graag een linkje
De eerste hit op Google doet wonderen.
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:50:21 #112
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_106098147
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:46 schreef mime_negert het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad, graag een linkje
De eerste hit op Google doet wonderen.
B-)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_106098279
Aangifte doen bij politie. Hopelijk hebben niet al te veel mensen aan het blikje gezeten, vingerafdrukken blijven perfect op blikjes staan. Overigens verwacht ik niet dat politie zoveel moeite zou doen om daadwerkelijk te kijken naar de vingerafdrukken.
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:54:26 #114
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106098354
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:53 schreef teckna het volgende:
Aangifte doen bij politie. Hopelijk hebben niet al te veel mensen aan het blikje gezeten, vingerafdrukken blijven perfect op blikjes staan. Overigens verwacht ik niet dat politie zoveel moeite zou doen om daadwerkelijk te kijken naar de vingerafdrukken.
Het is een civiele procedure, mocht hij die willen starten. Wel belangrijk om aangifte te doen maar ga er maar niet vanuit dat hij strafrechtelijk vervolgd wordt.
  dinsdag 27 december 2011 @ 20:01:08 #115
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106098742
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:45 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ik heb verdorie vorig jaar mijn DAS rechtsbijstand opgezegd.. :') De kosten van een advocaat staan niet in verhouding tot de schade dus dat schiet niet zo op imo.
Gefinancierde rechtsbijstand zou wellicht optie kunnen zijn.
Deurwaarder kan het ook voor je uit handen nemen en dan mag ie voor de rechter komen Grote kans dat ie dan alles mag betalen. En je mag zelf je verweer doen. ALs je dan aantoont dat je betaald hebt voor verzekerde verzending en dat afgesproken is en wat je nu hier doet, dan hangt ie denk ik. Tenzij ie aan kan tonen dat ie echt die iphone verstuurd heeft en dat kan ie niet.
Ook hoi !
pi_106099148
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:01 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Gefinancierde rechtsbijstand zou wellicht optie kunnen zijn.
Deurwaarder kan het ook voor je uit handen nemen en dan mag ie voor de rechter komen Grote kans dat ie dan alles mag betalen. En je mag zelf je verweer doen. ALs je dan aantoont dat je betaald hebt voor verzekerde verzending en dat afgesproken is en wat je nu hier doet, dan hangt ie denk ik. Tenzij ie aan kan tonen dat ie echt die iphone verstuurd heeft en dat kan ie niet.
Is een optie natuurlijk maar indien de rechter op punten toch anders beslist ben ik twee maal de sjaak, en dan met name mijn bankrekening. :')

Daarbij hoeft hij zijn onschuld niet te bewijzen dus het is maar de vraag in hoeverre mijn mails en speurwerk voldoende bewijs vormen. Het aanbod tot aantekenen is letterlijk in mail gedaan en afgesproken dus daar hoef ik niet voor te vrezen.
pi_106099586
Misschien dat de ip-adres met hulp van de provider wat oplevert?
pi_106099665
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:17 schreef rumiii het volgende:
Misschien dat de ip-adres met hulp van de provider wat oplevert?
Die gaan een persoon echt geen informatie verstrekken. Zal Tim Kuijk leuk vinden. :')

Ik heb het IP adres bij de aangifte gedaan. :)
  dinsdag 27 december 2011 @ 20:28:18 #119
28167 matthijst
pi_106100115
quote:
Nee, stel je voor zeg, iemand anders zou door het lezen van zijn gegevens een oplichting voorkomen...
pi_106100187
Aangifte doen, sowieso.
Of de politie er wat mee doet is een tweede, maar doen. Als er genoeg aangiftes tegen dezelfde persoon worden gedaan, kan er een lichtje gaan branden - en bij eventuele veroordeling kan je ook gevoegd je schadevordering indienen (is prettiger dan via de civiele procedure voor de benadeelde).
pi_106100375
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:28 schreef matthijst het volgende:

[..]

Nee, stel je voor zeg, iemand anders zou door het lezen van zijn gegevens een oplichting voorkomen...
Jij bent toch al lang genoeg op FOK! dat je weet dat dan het topic dicht gaat en de post ge-edit wordt door een mod? ;)
pi_106101389
hier nog wat info:

De fotos die hij verzond voor de koop besloten werd, het valt me nu pas op dat het vodafone ES logo in beeld staat. Oftewel, vodafone spanje. En een heel oude kale ios versie.

En 2 screens als "bewijs" dat hij gebeld heeft met PostNL. Kwamen overigens direct op eigen initiatief per mail binnen.

pi_106101462
En kijk dan eens hier wat ik als tip krijg via de PM:

http://www.google.nl/sear(...)W4vWaAQ&ved=0CBwQ9Q8
  dinsdag 27 december 2011 @ 20:55:57 #124
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106101550
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:52 schreef jpjedi het volgende:
hier nog wat info:

De fotos die hij verzond voor de koop besloten werd, het valt me nu pas op dat het vodafone ES logo in beeld staat. Oftewel, vodafone spanje. En een heel oude kale ios versie.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En 2 screens als "bewijs" dat hij gebeld heeft met PostNL. Kwamen overigens direct op eigen initiatief per mail binnen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
:'). Zeer spijtig dat er zulke figuren rondlopen.
  dinsdag 27 december 2011 @ 20:56:03 #125
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106101556
En wat nu als ie hier meeleest?
Denk niet dat je je troeven hier moet uitspelen, maar wellicht beweren voor in de rechtbank.

En die screenshotjes van 'm bewijzen niets. Hooguit dat ie een keer 0900-0990 heeft gebeld op een bepaalde datum, maar verder laat die gespreksduur niet zien dat ie 13 minuten naar hen gebeld heeft. Hooguit dat ie een keertje 13 minuten met een ander verbinding heeft gehad.

[ Bericht 56% gewijzigd door Inlognaam op 27-12-2011 21:03:16 ]
Ook hoi !
  dinsdag 27 december 2011 @ 20:57:36 #126
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_106101637
quote:
hier nog wat info:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Laatste oproep zegt niks, staat geen nummer bij. :')
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
pi_106101996
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:57 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Laatste oproep zegt niks, staat geen nummer bij. :')
Die 2 los van elkaar maken het juist weer verdacht inderdaad. We lijken gaten in elk argument te kunnen schieten.
pi_106102054
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:56 schreef Inlognaam het volgende:
En wat nu als ie hier meeleest?
Denk niet dat je je troeven hier moet uitspelen, maar wellicht beweren voor in de rechtbank.

En die screenshotjes van 'm bewijzen niets. Hooguit dat ie een keer 0900-0990 heeft gebeld op een bepaalde datum, maar verder laat die gespreksduur niet zien dat ie 13 minuten naar hen gebeld heeft. Hooguit dat ie een keertje 13 minuten met een ander verbinding heeft gehad.
Als hij meeleest dan kan het geen kwaad maar ik had dan al wel een reactie verwacht,. Plus ik ga geen zaak starten om 365 euro.
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:09:13 #129
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106102228
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:05 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Als hij meeleest dan kan het geen kwaad maar ik had dan al wel een reactie verwacht,. Plus ik ga geen zaak starten om 365 euro.
Ik zeker wel, al is het een principe kwestie en ik daarmee genoegdoening haal. Het lijkt wel dat mensen bang zijn een rechtszaak te beginnen.
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:09:50 #130
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_106102271
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Ik zeker wel, al is het een principe kwestie en ik daarmee genoegdoening haal. Het lijkt wel dat mensen bang zijn een rechtszaak te beginnen.
QFT
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:11:26 #131
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106102339
Met andere woorden: je laat 'm ermee wegkomen feitelijk. Enerzijds snap ik je, anderzijds zou je dit gezeik niet hebben gehad als ie weldegelijk aangetekend zou hebben verzonden.

Je moet eens kijken of je hier een advocaat kan vinden die zn licht erop wilt laten schijnen. Dus niet zomaar een lief Fok!kertje, maar eentje die niets anders doet dan procederen.

365 euro is toch een enorme berg geld als je in je gelijk staat. De kosten komen ook voor hem als je wint en dat lijkt me een leuk gegeven.

Deurwaarder inschakelen kost meen ik 180 euro ofzo om 'm voor het gerecht te dagen/. Ik durf te wedden dat zodra je dat doet, dat ie hangt. En heel snel het bedrag terugbetaald. Hij is het namelijk die een probleem heeft en het grootste probleem voor hem: niet aangetekend verzonden hebben... daarmee had ie het risico weggenomen. Daar dat niet te hebben gedaan, kan ie niet jou zomaar opzadelen met het risico en zich van de domme houden.

Trouwens, zelf ook TNTpost al gebeld? En even geverifieerd of er inderdaad een klacht gemeld is omtrent het bewuste pakketje?
Ook hoi !
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:15:38 #132
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106102519
Goed, ik doneer 30 euro, als je 5 anderen ook zover vind.
Die 30 euro wil ik dan wel terug als je inderdaad wint. Want die mag die kloothommel dus lekker betalen.

Edit: dus 30 euro bijdrage voor de kosten om 'm dus voor het gerecht te dagen middels inschakeling van een deurwaarder en het betekenen van een exploit waarin ie dus gedaagd wordt voor de rechtbank te verschijnen.

[ Bericht 40% gewijzigd door Inlognaam op 28-12-2011 00:00:12 ]
Ook hoi !
pi_106102597
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:11 schreef Inlognaam het volgende:
Met andere woorden: je laat 'm ermee wegkomen feitelijk. Enerzijds snap ik je, anderzijds zou je dit gezeik niet hebben gehad als ie weldegelijk aangetekend zou hebben verzonden.

Je moet eens kijken of je hier een advocaat kan vinden die zn licht erop wilt laten schijnen. Dus niet zomaar een lief Fok!kertje, maar eentje die niets anders doet dan procederen.

365 euro is toch een enorme berg geld als je in je gelijk staat. De kosten komen ook voor hem als je wint en dat lijkt me een leuk gegeven.

Deurwaarder inschakelen kost meen ik 180 euro ofzo om 'm voor het gerecht te dagen/. Ik durf te wedden dat zodra je dat doet, dat ie hangt. En heel snel het bedrag terugbetaald. Hij is het namelijk die een probleem heeft.

Trouwens, zelf ook TNTpost al gebeld? En even geverifieerd of er inderdaad een klacht gemeld is omtrent het bewuste pakketje?
Hier zijn bericht dat hij PostNL had ingeschakeld. Ik ben niet naief ingesteld maar als je deze mail leest nadat je iemand hebt gecontacteerd over problemen met die zending dan is het niet gek dat je op het verkeerde been gezet wordt. Misschien is dit wel DE mail waarvan ik zo verbaasd ben dat dit deel is van een geraffineerd plan:

quote:
Ik heb zojuist 15 minuten naar Post-NL gebeld a 10ct per minuut + mobiele kosten, en ze hebben de klacht aangenomen. Ze gaan een onderzoek starten met het betreffende track en trace nummer: 3SKABA01169xxxx (edit JP) onder ontvangst naam: <mijn achternaam>. Ze hebben mijn gegevens voor eventuele terugkoppeling. Wat ze nu gaan doen, zoals de dame aan de telefoon had vermeld: ze gaan een onderzoek starten naar het desbetreffende pakket, zij kunnen zien en weten wie het pakket allemaal in handen heeft gehad ( bij Post-NL ) en zullen deze mensen allemaal verhoren om te kijken wie er meer over weet. Degene die dat gedaan heeft ( als dat zo is ) verwacht niet zomaar een melding te krijgen en zal waarschijnlijk wel schrikken. Ze heeft tevens bevestigd dat er op dit moment meer mensen aan het werk zijn van buitenaf omdat Post-NL anders niet kan voldoen aan de vraag, veel te druk daarvoor rondom kerst.

Ik heb tevens gevraagd om een referentie, en dat referentie nummer ( oftewel case-nummer, de klachtbehandeling ) is: 0054xxxxx. (edit jp ;) )
Ik raad je aan om wel aangifte te doen van deze zaak en tevens te vermelden wat er gebeurd is, dat mag uiteraard tegen mij ( ik heb niks op me kerfstok dus daar ben ik niet bang voor, maar verstandig lijkt mij om Post-NL hier bij vooral bij te betrekken, want daar zal het mis gegaan moeten zijn.

Ik hoop dat we goed nieuws krijgen en dat het opgelost wordt, het zou zoiezo al fijn zijn als we weten waar het mis gegaan is.

Ik doe dit via mail, zodat je alles zwart op wit hebt, wat eventueel in de toekomst handig kan zijn voor beiden.

Ik hoop dat je in ziet dat ik mee wil werken en mijn best zal doen dit op te lossen. Ik ben in principe ook een iPhone 4 kwijt nu..
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:17:17 #134
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_106102609
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:15 schreef Inlognaam het volgende:
Goed, ik doneer 30 euro, als je 5 anderen ook zover vind.
Die 30 euro wil ik dan wel terug als je inderdaad wint. Want die mag die kloothommel dus lekker betalen.
Wat is het nut hiervan. :?
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:20:10 #135
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_106102745
Maar even een break.

Wat je nu dus weet: je bent opgelicht. Punt.

Wat je gaat doen: aangifte.

Je zegt zelf dat je het geen rechtzaak waardig vindt. Maar waarom ga je niet even naar de rechtswinkel of weet ik waar je tegenwoordig allemaal gratis juridisch advies kunt krijgen, en vraagt daar naar je kansen? Die mensen weten echt wel waar ze over praten, en ik zou ook zeker niet iemand maar laten schieten voor 365 euro. Je kunt heel 2012 elke dag een hamburger bij de McDonald's halen voor dat geld..
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:20:12 #136
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_106102746
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:17 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Hier zijn bericht dat hij PostNL had ingeschakeld. Ik ben niet naief ingesteld maar als je deze mail leest nadat je iemand hebt gecontacteerd over problemen met die zending dan is het niet gek dat je op het verkeerde been gezet wordt. Misschien is dit wel DE mail waarvan ik zo verbaasd ben dat dit deel is van een geraffineerd plan:

[..]

Dat is echt hele smerige misleiding. :')
pi_106102870
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:20 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Dat is echt hele smerige misleiding. :')
erg he.. :{
pi_106102915
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:20 schreef Doodloper het volgende:
Maar even een break.

Wat je nu dus weet: je bent opgelicht. Punt.

Wat je gaat doen: aangifte.

Je zegt zelf dat je het geen rechtzaak waardig vindt. Maar waarom ga je niet even naar de rechtswinkel of weet ik waar je tegenwoordig allemaal gratis juridisch advies kunt krijgen, en vraagt daar naar je kansen? Die mensen weten echt wel waar ze over praten, en ik zou ook zeker niet iemand maar laten schieten voor 365 euro. Je kunt heel 2012 elke dag een hamburger bij de McDonald's halen voor dat geld..
Aangifte is al gedaan zaterdag ;)

Ik ga die optie van die deurwaarder eens proberen.. morgen eens wat uitzoeken daarover. ^O^
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:24:41 #139
28167 matthijst
pi_106102946
HIj kan toch wel echt gebeld hebben met TNT?
Dat lijkt me niet zo heel vreemd; kerel heeft niets te verliezen en maakt z'n verhaaltje alleen maar geloofwaardiger...

Jammer dat oom agent tegenwoordig zo lui is, anders hadden ze nog ff vingerafdrukken van dat blikje kunnen halen :D
pi_106102982
Ben benieuwd hoe hij reageert als ik alleen al vertel dat ik gerechtelijke stappen ga ondernemen. Dan moet hij onderhand wel in de piepzak schieten ?!
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:29:16 #141
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106103159
De meesten schrikken daar niet van, tot ze een dagvaarding ontvangen. Meestal komt men dan over de brug met een schikking.
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:34:25 #142
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_106103413
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:29 schreef MisterJ.Lo het volgende:
De meesten schrikken daar niet van, tot ze een dagvaarding ontvangen. Meestal komt men dan over de brug met een schikking.
Dit ja, want de meeste mensen roepen "ik maak er een rechtzaak van!!" terwijl dat doorgaans pure bluf is.
pi_106103711
Wie kent een advocaat of gevorderde rechten student in WGR die eens zijn licht wil laten schijnen over de zaak? Dan PM ik die even tbv dit topic.
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:43:09 #144
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106103877
Ik studeer Rechten alleen heb ik tentamens na de vakantie; geen tijd dus om het uit te zoeken. Kom nu al tijd tekort. Maar op zich valt er niet veel uit te zoeken, de meeste advocaten zouden het op een onrechtmatige daad gooien, subsidiair dwaling / bedrog.
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:47:36 #145
28167 matthijst
pi_106104118
Maareh: wat moet TS nu doen?
Gaat naar advocaat, laat briefje schrijven, kost 180 euro?
Verkoper krijgt brief, zegt "dikke lul met jou, ik heb een iPhone opgestuurd, bewijs maar dat het niet zo is, maak er maar een zaak van".
En dan?

Enige dat verkoper niet gedaan heeft is aangetekend opsturen.
Maar het probleem is niet dat TS geen pakketje heeft ontvangen, maar dat de inhoud anders zou zijn...
  dinsdag 27 december 2011 @ 22:06:52 #146
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106104984
Er zijn twee soorten verbintenissen; verbintenissen uit een overeenkomst wordt ook wel (ex contractu genoemd) en verbintenissen uit de wet (ex lege). Wanneer een contract niet nagekomen wordt is er sprake van een contractbreuk. Elke mondelinge afspraak is in feite een overeenkomst. Hierdoor ontstaan er over en weer verbintenissen.

Bij ts is er sprake van dwaling. Er zijn namelijk onjuiste voorstellingen van zaken gegeven. De overeenkomst zou nimmer gesloten zijn mocht vooraf gebleken zijn in een onderlinge conversatie dat de zaak (in dit geval de iPhone 4) niet aangetekend verstuurd zou worden of achteraf gezien geen iPhone bevatten. De schuldenaar heeft verzaakt om de gemaakte afspraak -het opsturen van een iPhone aangetekend en verzekerd- na te komen.

Immers heeft hij de veronderstelling gegeven dit wel te doen. Nu dit echter niet is gedaan zie ik dan ook niet in waarom een beroep op dwaling niet zou slagen. En dan laten we (de oplichting in het midden) het was gewoon dom van de verkoper om het onverzekerd en niet aangetekend op te sturen. Nu de zaak kwijt is geraakt draagt de schuldenaar zelf de verplichting tot nakoming of ontbinding van de overeenkomst door middel van het leveren van een gelijkwaardige product of het terugstorten van het geld.

[ Bericht 1% gewijzigd door MisterJ.Lo op 27-12-2011 22:22:33 ]
  dinsdag 27 december 2011 @ 22:13:30 #147
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_106105246
Stelling:

Verkoper besluit iphone te verkopen en vindt een koper.

- Verkoper maakt eerst wat foto's van originele doosje (incl. iphone) zonder dat daar stickers zichtbaar op staan. Desnoods iets op achtergrond waar datum/tijd op staat.

- Maakt vervolgens foto's van de op te sturen doos met daarin inhoud (incl. iphone ed) incl datum tijd ed.

- Haalt vervolgens alles weer uit en vult iphone doosje met vergelijkbaar inhoud (gewicht).

- Stuurt vervolgens hele zooitje op niet aangetekend.

Dat hele zooi niet aangetekend is verstuurd is heel bewust gedaan. Of er werkt iemand bij TNT die verkoper kent en vervolgens zijn pakketjes onderschept, uit elkaar haalt en weer dichtplakt. Maar dat lijkt mij sterk.

Lol hoe bewijs je dan als koper dat verkoper het hele iphone daadwerkelijk niet opgestuurd heeft..En wie is wettelijk strafbaar.
  dinsdag 27 december 2011 @ 22:21:23 #148
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_106105594
Is het mogelijk om het pakketje aangetekend te krijgen maar nog niet weg te sturen? Zodat je thuis nog het een ander kan wijzigen.. (Sorry heb geen ervaring met pakketjes versturen)..

Zoja..dan valt er alsnog niks te bewijzen..aangetekend of niet. Theoretisch kan pakketje dus overal worden onderschept en inhoud daarvan gewisseld worden.

Nogmaals..ik heb sterk het vermoeden dat verkoper gewoon niks heeft opgestuurd. TNT zal met antwoord komen dat alles volgens hun processen is verlopen en pakketje gewoon op tijd zonder vertraging is aangekomen.
pi_106105773
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 22:13 schreef Montelly het volgende:
Stelling:

Verkoper besluit iphone te verkopen en vindt een koper.

- Verkoper maakt eerst wat foto's van originele doosje (incl. iphone) zonder dat daar stickers zichtbaar op staan. Desnoods iets op achtergrond waar datum/tijd op staat.

- Maakt vervolgens foto's van de op te sturen doos met daarin inhoud (incl. iphone ed) incl datum tijd ed.

- Haalt vervolgens alles weer uit en vult iphone doosje met vergelijkbaar inhoud (gewicht).

- Stuurt vervolgens hele zooitje op niet aangetekend.

Dat hele zooi niet aangetekend is verstuurd is heel bewust gedaan. Of er werkt iemand bij TNT die verkoper kent en vervolgens zijn pakketjes onderschept, uit elkaar haalt en weer dichtplakt. Maar dat lijkt mij sterk.

Lol hoe bewijs je dan als koper dat verkoper het hele iphone daadwerkelijk niet opgestuurd heeft..En wie is wettelijk strafbaar.
Gaat imo niet om een strafzaak maar om het nakomen van een overeenkomst. Maar in jouw hypothese ligt de zaak nog meer in het midden en is het nog lastiger. In mijn geval begint het al bij een internet foto ipv een foto van het aangeboden product.
pi_106105800
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 22:21 schreef Montelly het volgende:
Is het mogelijk om het pakketje aangetekend te krijgen maar nog niet weg te sturen? Zodat je thuis nog het een ander kan wijzigen.. (Sorry heb geen ervaring met pakketjes versturen)..

Zoja..dan valt er alsnog niks te bewijzen..aangetekend of niet. Theoretisch kan pakketje dus overal worden onderschept en inhoud daarvan gewisseld worden.

Nogmaals..ik heb sterk het vermoeden dat verkoper gewoon niks heeft opgestuurd. TNT zal met antwoord komen dat alles volgens hun processen is verlopen en pakketje gewoon op tijd zonder vertraging is aangekomen.

No shit sherlock.. :')
  dinsdag 27 december 2011 @ 22:28:20 #151
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_106105943
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 22:25 schreef jpjedi het volgende:

[..]

No shit sherlock.. :')
Shiiiit..die opmerking van jou is nu gewoon misplaatst :')

Jij bent diegene die vooruit loopt te betalen in goede hoop dat je je iphone krijgt :') :')
pi_106106313
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 22:28 schreef Montelly het volgende:

[..]

Shiiiit..die opmerking van jou is nu gewoon misplaatst :')

Jij bent diegene die vooruit loopt te betalen in goede hoop dat je je iphone krijgt :') :')
Ja misschien wel. :@

Maar als je even terug leest dan waren we het stadium dat jij voorstelt al geruime tijd voorbij en hadden we die conclusie al getrokken.

Of een pakketje aangetekend verzonden wordt of niet doet niets af aan het risico van diefstal bij PostNL echter de rechtspositie wordt wat anders omdat je kan gaan eisen tav voorwaarden. Echter die vallen in het water omdat het pakket is aangekomen, echter met andere inhoud.

"niks opgestuurd" bedoel je dan de claim? Die lijkt me wel aangemeld want ik zie geen reden waarom hij dat niet zou doen en hij loopt veel meer risico als hij dat nummer etc gewoon zou verzinnen. Echter het begeleidend verhaal lijkt me wel meer uit zijn positie te zijn verzonnen want het is nagenoeg identiek aan zijn uitleg voordat hij zou bellen.
  dinsdag 27 december 2011 @ 22:38:11 #153
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106106501
Of een pakket wel of niet aangekomen is doet niets af aan je rechtspositie die je als koper hebt, mocht je afgesproken hebben dat het verzekerd opgestuurd zou worden en het niet zo blijkt te zijn. Nogmaals jij bent niet nalatig dat is de verkoper geweest. Aangezien het product niet in de doos zat, moet hij maar met de bewijs kunnen komen dat dit wel zo is. Mocht het gestolen zijn door een medewerker van PostNL dan is dat een zaak tussen de verkoper en de dienstverlener. Jij blijft het recht behouden tot levering van het product of anders ontbinding van de overeenkomst, en je geld terugvorderen.

[ Bericht 20% gewijzigd door MisterJ.Lo op 27-12-2011 22:53:58 ]
  dinsdag 27 december 2011 @ 22:40:26 #154
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_106106627
Aan de andere kant kan de andere partij jou beschuldigen van oplichting. Wie zegt niet dat je zelf de iphone hebt gepakt en daarna hem beschuldigd van het plaatsen van een blikje energydrink. Dan wordt het jouw woord tegen het zijne. Alleen heeft hij alle schijn tegen, ook vanwege het wegen. Laat dit ook eens doen bij het postkantoor. Dan heb je 100% geijkte weegschalen. 22 gram op een weegschaal die op 1 gram precisie weegt is niet weegfout.
pi_106107251
Bel morgen het juridisch loket even, kost geloof ik 10ct per minuut en kan je vaak heel goed op weg helpen.
pi_106107403
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 22:38 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Of een pakket wel of niet aangekomen is doet niets af aan je rechtspositie die je als verkoper hebt, mocht je afgesproken hebben dat het verzekerd opgestuurd zou worden en het niet zo blijkt te zijn. Nogmaals jij bent niet nalatig dat is de verkoper geweest. Aangezien het product niet in de doos zat, moet hij maar met de bewijs kunnen komen dat dit wel zo is. Mocht het gestolen zijn door een medewerker van PostNL dan is dat een zaak tussen de verkoper en de dienstverlener. Jij blijft het recht behouden tot levering van het product of anders ontbinding van de overeenkomst, en je geld terugvorderen.
Bedankt voor je analyses met heldere onderbouwing. Erg fijn om de situatie eens verhelderd te zien vanuit juridisch oogpunt. :)
  dinsdag 27 december 2011 @ 22:59:12 #157
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106107698
No problem :). Succes trouwens, maar laat je niet zo snel afwimpelen. Al is het maar om je gelijk te halen. Jij hebt namelijk niets verkeerds gedaan. En ik hoop gewoon dat zulke schoften vaker aangepakt zouden worden. Bij mij had hij na drie sommeringen (tot nakoming) een advocaat op zijn dak gehad. Aangezien ik de kosten op de oplichter verhaal.

[ Bericht 5% gewijzigd door MisterJ.Lo op 27-12-2011 23:36:08 ]
  dinsdag 27 december 2011 @ 23:00:47 #158
165633 eriksd
The grand facade...
pi_106107786
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 22:59 schreef MisterJ.Lo het volgende:
No problem :). Succes trouwens, maar laat je niet zo snel afwimpelen. Al is het maar om je gelijk te halen. Jij hebt namelijk niets verkeerds gedaan. En ik hoop gewoon dat zulke schoften vaker aangepakt zouden worden. Bij mij had hij na drie sommeringen (tot nakoming) een advocaat op zijn dak gehad.
Sommeringen, wat zijn dat?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 27 december 2011 @ 23:01:46 #159
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106107843
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:00 schreef eriksd het volgende:

[..]

Sommeringen, wat zijn dat?
Ooit gehoord van een herinnering of te wel een vordering tot nakoming?
  dinsdag 27 december 2011 @ 23:04:16 #160
165633 eriksd
The grand facade...
pi_106107970
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:01 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Ooit gehoord van een herinnering?
Ja.

Herinnering - herinneringen.
Sommatie - Sommering?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 27 december 2011 @ 23:05:26 #161
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106108032
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:04 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ja.

Sommatie - Sommering?
Zoek eens het woord synoniemen op. Maar eriksd als je wilt gaan trollen om een woord stuur me dan even een pm. Dan praten we het daar even uit.
pi_106108187
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:04 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ja.

Sommatie - Sommering?
http://www.encyclo.nl/begrip/SOMMERING
  dinsdag 27 december 2011 @ 23:10:48 #163
165633 eriksd
The grand facade...
pi_106108276
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:05 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Zoek eens het woord synoniemen op. Maar eriksd als je wilt gaan trollen om een woord stuur me dan even een pm. Dan praten we het daar even uit.
Ah, je bent er eindelijk uit.

TS, je stuurt gewoon één sommatie met ingebrekestelling voor de vorm mocht je die weg willen bewandelen. MisterJ.Lo heeft hier en daar nog wat moeite met het recht maar is een filantroop als het om PostNL gaat.

Je hebt ook geen advocaat nodig overigens, mocht je het zelf willen proberen.
Bis bis bis
  dinsdag 27 december 2011 @ 23:11:33 #164
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106108318
Juist, en wat is een aanmaning, of te wel je faalt weer eriksd en je herhaalt wat al eerder gesteld is. Overigens blijk je de enige te zijn die moeite heeft met het recht. Maar dat is dan ook niet zo verwonderlijk.
quote:
''aanmaning
1) Aandrang 2) Aansporing 3) Betalingsbevel 4) Dagvaarding 5) Herinnering 6) Herinnering tot betaling 7) Herinnering van betaling 8) Herrinnering 9) Sommatie 10) Vermaan 11) Vermaning 12) Waarschuwing''
  dinsdag 27 december 2011 @ 23:13:33 #165
165633 eriksd
The grand facade...
pi_106108416
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:11 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Juist, en wat is een aanmaning, of te wel je faalt weer eriksd.

8) Herrinnering 9)

Dat woordenboek lijkt mij niet echt tot de aanbeveling strekken _O-

Oftewel is één woord trouwens.

Maargoed TS, bespaar je de moeite eindeloos brieven te sturen, 1 is voldoende.
Bis bis bis
  dinsdag 27 december 2011 @ 23:14:37 #166
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106108465
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:13 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat woordenboek lijkt mij niet echt tot de aanbeveling strekken _O-
Dat woordenboek heeft het wel vaker aan het juiste eind, in tegenstelling tot jou _O-. Los van de taalfout wat overigens onder punt 6 goed geschreven staat.
  dinsdag 27 december 2011 @ 23:20:25 #167
165633 eriksd
The grand facade...
pi_106108723
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:14 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Dat woordenboek heeft het wel vaker aan bij het juiste eind, in tegenstelling tot jij _O-. Los van de taalfout wat die overigens onder punt 6 goed geschreven is.
Heb jij een juridische achtergrond?
Bis bis bis
  dinsdag 27 december 2011 @ 23:21:15 #168
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106108778
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:20 schreef eriksd het volgende:

[..]

Heb jij een juridische achtergrond?
Ik wel, jij daarentegen niet. Maar dat wisten wij al. Overigens reported voor trolling succes met je note.
pi_106108785
quote:
hier nog wat info:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik heb voor de grap even de foto's door TinEye gegooid. Vond ze onder andere in een advertentie van 2010: http://www.irelandad.com/7895.html

Absoluut geen originele foto's van hem dus.
"The problem with common sense is that most people are morons."
  dinsdag 27 december 2011 @ 23:24:27 #170
165633 eriksd
The grand facade...
pi_106108937
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:21 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Ik wel, jij daarentegen niet. Maar dat wisten wij al. Overigens reported voor trolling succes met je note.
Haha. Klein kind :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:21 schreef Lolaatje het volgende:

[..]

Ik heb voor de grap even de foto's door TinEye gegooid. Vond ze onder andere in een advertentie van 2010: http://www.irelandad.com/7895.html

Dat bellen met TNT is natuurlijk ook een beetje houtje-touwtje. Nergens blijkt uit dat hij daadwerkelijk "die 13 minuten" met TNT gebeld heeft. Voor zover het überhaupt iets zegt.
Bis bis bis
  dinsdag 27 december 2011 @ 23:25:08 #171
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106108978
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:24 schreef eriksd het volgende:

[..]

[..]

Dat bellen met TNT is natuurlijk ook een beetje houtje-touwtje. Nergens blijkt uit dat hij daadwerkelijk "die 13 minuten" met TNT gebeld heeft.
De enige die een klein kind is ben jij domme infantiel.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 27 december 2011 @ 23:26:01 #172
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106109014
Kunnen jullie het topic verschoond houden van jullie gekibbel svp.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_106109022
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:24 schreef eriksd het volgende:

[..]

[..]

Dat bellen met TNT is natuurlijk ook een beetje houtje-touwtje. Nergens blijkt uit dat hij daadwerkelijk "die 13 minuten" met TNT gebeld heeft.
Ik bedoel niet die foto's, maar de foto's die de verkoper van de iPhone gemaakt zou hebben.
  dinsdag 27 december 2011 @ 23:27:03 #174
165633 eriksd
The grand facade...
pi_106109064
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:26 schreef Lolaatje het volgende:

[..]

Ik bedoel niet die foto's, maar de foto's van die de verkoper van de iPhone gemaakt zou hebben.
I know, maar had het ook over dat "bellen met". Lijkt mij duidelijk dat de boel gewoon getraineerd wordt.
Bis bis bis
pi_106109114
Ah, las het verkeerd. Dat ben ik met je eens inderdaad.
pi_106109196
Ik heb met behulp van de tekst van mister, nog eens mijn standpunt benadrukt en ik heb beet. Krijg net aanbod binnen tot helft terugbetalen en de andere helft bij toewijzing claim door PostNL.

dinsdag 27 december 2011 @ 23:30:27 #177
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106109234
Hij is dus niet zeker van zijn zaak :'). Maar ik zou er geen genoegen meenemen.
pi_106109292
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:21 schreef Lolaatje het volgende:

[..]

Pagina terug staat een Google link. Internet staat vol met die 2 foto's. Kwam aan het licht toe ik zag dat er Vodafone ES' in beeld stond.
pi_106109390
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:30 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hij is dus niet zeker van zijn zaak :'). Maar ik zou er geen genoegen meenemen.
Nu is het kwestie van doorpakken inderdaad. Hij is ook niet meer zo agressief in zijn verdediging. Dit is het eerste piepje van meneer. :)
  dinsdag 27 december 2011 @ 23:33:52 #180
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_106109416
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:27 schreef eriksd het volgende:

[..]

I know, maar had het ook over dat "bellen met". Lijkt mij duidelijk dat de boel gewoon getraineerd wordt.
Gewat :') ?
  dinsdag 27 december 2011 @ 23:35:04 #181
165633 eriksd
The grand facade...
pi_106109482
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:33 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Gewat :') ?
trai·ne·ren [trenneere(n)] -neerde, h getraineerd op de lange baan schuiven; vertragen

http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=traineren&lang=nn
Bis bis bis
  dinsdag 27 december 2011 @ 23:37:37 #182
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_106109611
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:35 schreef eriksd het volgende:

[..]

trai·ne·ren [trenneere(n)] -neerde, h getraineerd op de lange baan schuiven; vertragen

http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=traineren&lang=nn
Oh zeg dat dan gewoon ipv van die kakwoorden.
pi_106109976
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:31 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Pagina terug staat een Google link. Internet staat vol met die 2 foto's. Kwam aan het licht toe ik zag dat er Vodafone ES' in beeld stond.
Zie het nu inderdaad, had de link gemist.

Deze 'tegemoetkoming' in de hoop je af te kopen, geeft wel aan dat hij beseft dat hij je met zijn verhalen niet af kan wimpelen. Je hebt hem wel, denk ik.
pi_106110302
Niet aangetekend, welk resultaat verwacht de verkoper dan van het onderzoek van Postnl? Ze keren toch niks uit. Zelfs bij aangetekend moet je van goede huize komen wil een claim worden toegewezen, een claim voor een normaal pakket gooien ze gelijk op de stapel afgewezen.
  woensdag 28 december 2011 @ 00:15:43 #185
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106111215
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:29 schreef jpjedi het volgende:
Ik heb met behulp van de tekst van mister, nog eens mijn standpunt benadrukt en ik heb beet. Krijg net aanbod binnen tot helft terugbetalen en de andere helft bij toewijzing claim door PostNL.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:29 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Dat is inderdaad mijn punt. De pest is dat er een deurwaarder aan te pas moet komen helaas en dat dat hoge kosten met zich meebrengt. Gevolg: veel oplichters komen er mee weg want de kosten wegen niet op tegen de schade. Als je voor 5 tientjes opgelicht bent, ga je er niet uren aan tijd instoppen, en... en...

Echter, met dit verhaal lijkt het erop dat verkoper zijn fout (met dus de nodige financiele gevolgen) aan topicstarter toe wilt schrijven. Zo werkt het niet; hij heeft niet geleverd zoals afgesproken.

Ik ben sinterklaas niet en heb ook geen geldboom in mn tuin, maar 30 euro is de prijs van een oudejaarslot. Vanmiddag dus 30 euro weggeflikkerd waarschijnlijk ( loten FG018362 en CT051843 ), dan kan er ook wel 30 euro bovenop om een (vermeende) oplichter eens een koekje van eigen deeg te geven. Een paar euro willen verdienen op een smerige manier, kan dan opeens een duur geintje worden.

Het is vervelend, maar als het echt gejat is dan is dit het risico van verkoper. Dat had ie in kunnen dekken door het verzekerd te versturen en dat heeft ie nagelaten ondanks dat het afgesproken was/is. Als de klacht gegrond is, zal er nu hooguit een vergoeding van een paar euro richting verkoper gaan namens TNT. Als... want ik denk niet dat TNTpost over de brug zal komen.

Normaal zou ik zeggen: risico delen, maar voor dit soort bedragen zou ik daar niet eens over peinzen.

Dr zou maar een oplossing moeten zijn: of een schikking, of een volledige terugbetaling van ts. En de reden daarvan: onverzekerde zending. Dan moet verkoper maar zn hand in eigen boezem steken. Hij maakt de fout, niet de ander.
Ook hoi !
pi_106112317
TVP, zelf ooit opgelicht voor 100 euro met Lego voor mijn Zoon. Zeer Triest.
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
pi_106113376
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:33 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Nu is het kwestie van doorpakken inderdaad. Hij is ook niet meer zo agressief in zijn verdediging. Dit is het eerste piepje van meneer. :)
Sue the bastard :9
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 28 december 2011 @ 01:26:01 #188
310900 Doutzen
winnen is voor winnaars
pi_106113431
Heb je het rekeningnummer van de vermeende oplichter al door google gehaald? Soms kom je dan uit op sites zoals opgelicht.nl.

Melding doen bij politie kan geen kwaad trouwens! In eerste instantie kunnen ze niets totdat zekere rekeningnummers/namem/telefoonnummers/adressen vaker in het systeem opduiken. Als dit gebeurt dan vragen ze je op later tijdstip om alsnog aangifte te doen.

Heb dit ooit gedaan en kreeg later te horen dat er iemand was veroordeeld en kreeg een paar maanden daarop 35 euro op mijn rekening bijgeschreven. Het hele proces duurde wel 2 jaar.
pi_106113729
Hoezo wil je een iphone alleen aangetekend laten verzenden en niet verzekerd?
  woensdag 28 december 2011 @ 01:47:48 #190
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106113892
Bij een aangetekende zending is het al verzekerd tot een bedrag van 500 euro.
Ook hoi !
  woensdag 28 december 2011 @ 02:02:07 #191
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_106114135
Bel even met de politie in Veendam en geef hem aan.
  † In Memoriam † woensdag 28 december 2011 @ 06:47:15 #192
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_106115958
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:29 schreef jpjedi het volgende:

Doe hem een tegenaanbod, het hele bedrag terug en jij ziet er op jouw beurt vanaf hem het energy drink blikje overdwars de strot in te rammen. :7

Ik ben eens via marktplaats opgelicht. Ging om 100 euro maar toch. Dat ik aangifte zou doen was hij niet van onder de indruk. "Dan ga je toch fijn aangifte doen" :W Daarna reageerde hij nergens meer op. Ik op internet speurtocht. Uiteindelijk een hele lading gegevens gevonden, zelfs foto's. Heb alles in ene naar hem gestuurd met een dikke 'verkapte' bedreiging erbij. Het was een gok want met bedreigingen moet je mee oppassen maar ik rekende erop dat hij zelf nooit naar de politie zou gaan. Goed gerekend. Kreeg een mail terug dat hij het wilde oplossen en even later stond het geld terug op mijn rekening. :)

Ik raad niet aan hem -al dan niet verkapt- te bedreigen maar een aggressieve aanpak is noodzakelijk bij dit soort lui. Het hele bedrag terug of je spant een zaak tegen hem aan.
pi_106116171
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 01:26 schreef Doutzen het volgende:
Heb je het rekeningnummer van de vermeende oplichter al door google gehaald? Soms kom je dan uit op sites zoals opgelicht.nl.

Melding doen bij politie kan geen kwaad trouwens! In eerste instantie kunnen ze niets totdat zekere rekeningnummers/namem/telefoonnummers/adressen vaker in het systeem opduiken. Als dit gebeurt dan vragen ze je op later tijdstip om alsnog aangifte te doen.

Heb dit ooit gedaan en kreeg later te horen dat er iemand was veroordeeld en kreeg een paar maanden daarop 35 euro op mijn rekening bijgeschreven. Het hele proces duurde wel 2 jaar.
Lees je even in ;)

Aangifte is zaterdag gedaan en verkoper was gescreend. Rekening nr kun je op een politiewebsite checken en dat was allemaal ok.
pi_106116183
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 01:24 schreef FJD het volgende:

[..]

Sue the bastard :9
Ik ga de druk wat opvoeren en het hele bedrag terugvorderen. Anders ga ik echt een zaak aanspannen.

Korte post voor jouw.doen zeg! :P

:)
pi_106116342
Hier het bericht van gisteravond:
quote:
Ik heb vaker aangegeven het te willen oplossen, maar niet als jij mij blijft beschuldigen van iets wat ik niet heb gedaan! Het is mijn fout dat hij niet aangetekend is verzonden, daar heb je helemaal gelijk in en zal ik nooit ontkennen, ( heb ik ook nooit gedaan ).

Om een rechtzaak te voorkomen, ( ik neem aan dat we daar beiden geen zin in hebben ) ik begrijp dat je in je recht staat omtrent mijn gebreke ( qua type verzending ), wil ik je componseren, maar ik ga niet de volle mep terug betalen, want ik ben zelf ook de dupe hiervan. Mijn vriendin heeft hem immers verkeerd verzonden, en Post-NL is in gebreke gebleven gezien ze niet geleverd hebben wat ik verzonden heb.

Ik stel voor om een oplossing te vinden, waar we beiden mee kunnen leven. Ik kan niet zien of jij ooit een iPhone gekregen hebt, los van het feit of hij aangetekend is verzonden, danwel niet of wel.

Ik stel het volgende voor, ik maak je de helft van de kosten over ( a 175 euro ) om te compenseren, dan neem ik 175 verlies voor lief, gezien ik dan in principe een iPhone 4 de deur uit heb gedaan voor maar 175 euro, en jij voor het feit dat Post-NL niet geleverd heeft wat ik verzonden heb. Mocht Post-NL dan alsnog tot een conclusie komen, of de iPhone vinden, maak ik alsnog 175,00 euro over naar je bankrekening. Dan heb ik de iPhone terug en jij je geld. Tot die tijd wachten we het onderzoek af.
  woensdag 28 december 2011 @ 08:27:02 #196
331081 Livra
Dat zeg ik.
pi_106116375
Als ik die iPhone wèl had opgestuurd zou ik het tot op de bodem uitzoeken en never nooit die 175 euro betalen. Het lijkt alsof hij het een beetje benauwd krijgt, niet opgeven TS!
pi_106116409
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 08:19 schreef jpjedi het volgende:
Hier het bericht van gisteravond:

[..]

Hij heeft last van z'n geweten en voelt zich kwetsbaar. Nu is het tijd om keihard terug te slaan. Finish the job.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_106116430
ik heb hem meegedeeld dat ik niet akkoord ga met zijn voorstel en dat ik om 10:00 bij de politie zit om het dossier toe te lichten. Daarna ga ik om 13:00 langs een advocaten kantoor in Breda om de dagvaarding op te laten maken. Hij mag nog buigen en anders barsten, dan mag hij het uitleggen aan de rechter. ^O^
pi_106116554
toch lang geduurd die lemming.

ps:
epic topique
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_106116574
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 08:34 schreef jpjedi het volgende:
ik heb hem meegedeeld dat ik niet akkoord ga met zijn voorstel en dat ik om 10:00 bij de politie zit om het dossier toe te lichten. Daarna ga ik om 13:00 langs een advocaten kantoor in Breda om de dagvaarding op te laten maken. Hij mag nog buigen en anders barsten, dan mag hij het uitleggen aan de rechter. ^O^
Is het voor jou niet handiger om langs het juridisch loket te gaan?
pi_106116576
Het voelt eigenlijk als een potje poker met AA in je hand terwijl iemand zit te bluffen. Dan kijk je hem aan met dat glimlachje in je mondhoeken. _O_
  woensdag 28 december 2011 @ 08:56:19 #203
296894 Xblister
Simply the best..
pi_106116601
Tenzij hij opeens spoorloos verdwijnt en je kan fluiten naar je centen?
Roll with the fastest
I'm the baddest who rolls with the madness
pi_106116644
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 08:56 schreef Xblister het volgende:
Tenzij hij opeens spoorloos verdwijnt en je kan fluiten naar je centen?
Dan had hij dat al eerder gedaan ;)

Ik heb al zijn gegevens en dan mag iemand zich druk maken over het overhandigen van de dagvaarding.
pi_106116713
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 08:54 schreef jpjedi het volgende:
Het voelt eigenlijk als een potje poker met AA in je hand terwijl iemand zit te bluffen. Dan kijk je hem aan met dat glimlachje in je mondhoeken. _O_
Tot de river de 4e koning voor hem blijkt te zijn.
  woensdag 28 december 2011 @ 09:13:58 #206
165633 eriksd
The grand facade...
pi_106116822
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 08:34 schreef jpjedi het volgende:
Je bent bekend met tarieven van advocaten, griffiegeld en deurwaarderskosten?
Bis bis bis
  woensdag 28 december 2011 @ 09:20:48 #207
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_106116908
Vergeet ook niet dat hij waarschijnlijk een valse naam gebruikt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_106116992
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 09:13 schreef eriksd het volgende:

[..]

Yupz :)
  woensdag 28 december 2011 @ 09:26:48 #209
165633 eriksd
The grand facade...
pi_106117006
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 09:26 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Yupz :)
Ben je bereid die extra kosten te maken?
Bis bis bis
pi_106117016
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 09:20 schreef eleusis het volgende:
Vergeet ook niet dat hij waarschijnlijk een valse naam gebruikt.
Denk het niet, bankrek op zijn naam, neemt gsm op met zijn naam, etc.

Hij speelt blufpoker
pi_106117040
Op een gegeven moment is het ook een principe kwestie. Denk dat hij bereid is om die kosten te maken, en anders zijn er hier nog wel een paar die eventueel een steentje bij willen dragen aan die kosten. Wil best wat geld uitgeven om oplichters te laten boeten.
pi_106117047
Ik heb zes jaar als bezorger bij TNT/PostNL gewerkt.

Door chauffeurs worden vrijwel geen pakketten gejat en er is zeer veel controle op. In de distributiecentra en sorteercentra is het uitgesloten omdat daar dermate veel camera's hangen dat je niet eens ongezien aan je kont kan krabben.

Omdat jouw verkoper PostNL beschuldigd, zou je eens de camerabeelden op kunnen vragen bij PostNL. Ieder pakket wordt van binnenkomst tot vertrek met goede camera's van seconde tot seconde gevolgd in de sorteercentra's. Zo kunnen ze zien of er uiterlijke kenmerken anders zijn dan bij binnenkomst. PostNL heeft een bedrijfsrecherche die dit heel erg graag voor je oplost. Vaak werken daar oud politiemensen. De verkoper doet de naam van PostNL geen eer aan. Dat bedrijf kennende zullen zij zeer zeker stappen zetten richting verkoper wanneer ze onterecht in hun "goede naam" worden aangetast.

Verder is het voor een bezorger aantrekkelijker om een pakket kwijt te raken dan zo'n raar geintje te flikken. Gewoon een rembourspakket van een paar honderd euro zogenaamd uit je auto laten vallen en het is nog verzekerd ook. En ja, een beetje bezorger kan aan de bacrode en verpakking zien van welk bedrijf een pakket afkomstig is.

Tegenwoordig lopen er in veel wijken vaste bezorgers rond. PostNL zal deze klacht zeker ook bij hem neerleggen. Probeer zo'n gozer eens aan te spreken, hij weet dan zeker van dit verhaal af.

Niemand drukt pakketjes waar geen handtekening voor nodig is achterover. En erin gaan zitten modden is al helemaal uitgesloten.

Verder worden klachten niet behandeld onder de bacrcode van een pakket, maar onder een transactienummer van zeven cijfers (edit: Was al gepost, excuses) Wat ik me afvraag is (kan het zo niet terugvinden in het topic) of je dit verhaal zelf al bij PostNL hebt neergelegd. Je hebt namelijk behalve klachten ook "Signalen en verzoeken". Ze zullen je echt helpen hoor!

[ Bericht 13% gewijzigd door Conflict op 28-12-2011 09:57:00 ]
  woensdag 28 december 2011 @ 09:30:55 #213
165633 eriksd
The grand facade...
pi_106117074
quote:
17s.gif Op woensdag 28 december 2011 09:28 schreef Snuitebolletje het volgende:
Op een gegeven moment is het ook een principe kwestie. Denk dat hij bereid is om die kosten te maken, en anders zijn er hier nog wel een paar die eventueel een steentje bij willen dragen aan die kosten. Wil best wat geld uitgeven om oplichters te laten boeten.
Hij moet die verkoper een beetje masseren met de dreiging van torenhoge proceskostenvergoedingen. Griffiegeld en dagvaardingskosten krijgt hij terug van tegenpartij, maar advocaatkosten slechts voor een klein deel. En die schrijven graag uurtjes.

Nog even de tijdspanne van een civiele procedure daargelaten.
Bis bis bis
pi_106117321
quote:
5s.gif Op woensdag 28 december 2011 09:26 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ben je bereid die extra kosten te maken?
Wat probeer je te zeggen? Als jij de zaak zwak vind dan hoor ik graag jouw beredenering ;)
pi_106117339
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 09:13 schreef eriksd het volgende:

[..]

Voor dit soort geschillen kun je (civielrechtelijk) gewoon terecht bij de kantonrechter...geen advocaat/procureur vereist.

En, los van het strafrechtelijk aspect, is dit gewoon een civielrechtelijk verhaal...in de vorm van wanprestatie en/of dwaling en/of bedrog.
  woensdag 28 december 2011 @ 09:53:06 #216
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_106117423
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 09:27 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Denk het niet, bankrek op zijn naam, neemt gsm op met zijn naam, etc.

Hij speelt blufpoker
Heeft hij jou ooit iets overgemaakt waardoor zijn naam erbij stond? Als jij naar een bank (niet oude Postbank) iets overmaakt mag je daar elke naam bij zetten. En natuurlijk neemt hij zijn tweede telefoon wel op met die naam.

Hij speelt (succesvol) blufpoker!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 28 december 2011 @ 09:56:31 #217
165633 eriksd
The grand facade...
pi_106117478
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 09:49 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Voor dit soort geschillen kun je (civielrechtelijk) gewoon terecht bij de kantonrechter...geen advocaat/procureur vereist.

En, los van het strafrechtelijk aspect, is dit gewoon een civielrechtelijk verhaal...in de vorm van wanprestatie en/of dwaling en/of bedrog.
Dat klopt, maar TS geeft aan dat hij naar een advocaat gaat. Denk ook niet dat het verstandig is dat TS zelf gaat vechten met een dagvaarding,
Bis bis bis
  woensdag 28 december 2011 @ 10:11:14 #218
78918 SeLang
Black swans matter
pi_106117741
TS hoeft natuurlijk geen contact op te nemen met PostNL. Hij beschuldigt PostNL toch nergens van? Bovendien is hij geen klant van PostNL. TS moet gewoon het volledige bedrag terugkrijgen en de verzender moet het maar uitvechten met PostNL.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_106117805
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 09:56 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat klopt, maar TS geeft aan dat hij naar een advocaat gaat. Denk ook niet dat het verstandig is dat TS zelf gaat vechten met een dagvaarding,
Een dagvaarding zou je in principe nog wel kunnen samenstellen in overleg met de deurwaarder die deze zal gaan uitbrengen.
  woensdag 28 december 2011 @ 10:29:47 #220
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_106118186
quote:
ik ga niet de volle mep terug betalen, want ik ben zelf ook de dupe hiervan. Mijn vriendin heeft hem immers verkeerd verzonden,
Dan betaald zijn vriendin die andere helft toch? }:|
  woensdag 28 december 2011 @ 10:39:15 #221
78918 SeLang
Black swans matter
pi_106118408
Die vriendin verdient straf ~O> :9
Mijn reisverslagen
  woensdag 28 december 2011 @ 10:40:54 #222
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_106118443
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 10:39 schreef SeLang het volgende:
Die vriendin verdient straf ~O> :9
We sturen Tong80 op haar af. Grotere straf bestaat niet...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_106120349
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_106123390
Als het aangetekend was verzonden had alsnog iemand het pakketje kunnen openmaken en de inhoud kunnen vervangen.
pi_106123462
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:28 schreef Manco043 het volgende:
Als het aangetekend was verzonden had alsnog iemand het pakketje kunnen openmaken en de inhoud kunnen vervangen.
Is inderdaad mogelijk, alleen door alle andere bevindingen in dit topic lijkt het me duidelijk dat de verkoper een oplichter is.
Edensnator over 'n out
pi_106123508
quote:
Shit, die gast is echt achterlijk. :')
En nu weet iedereen dat hij Alex Meijer heet.
Edensnator over 'n out
  woensdag 28 december 2011 @ 13:32:53 #227
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106123560
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:31 schreef Edensnator het volgende:

[..]

Shit, die gast is echt achterlijk. :')
En nu weet iedereen dat hij Alex Meijer heet.
En 12 jaar oud is en z'n humor nog ontwikkeld moet worden.
Ook hoi !
  woensdag 28 december 2011 @ 13:35:30 #228
198421 ANCT
plus ultra
pi_106123648
Kun je het bedrag niet gewoon storneren?
Als dat kan zou ik de doos en het blikje energy gewoon terugsturen met een leuk briefje erbij, en hem verder gewoon negeren.
¡ʞǝb sı ʇsǝǝן ʇıp ǝıʍ
pi_106123825
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:35 schreef ANCT het volgende:
Kun je het bedrag niet gewoon storneren?
Als dat kan zou ik de doos en het blikje energy gewoon terugsturen met een leuk briefje erbij, en hem verder gewoon negeren.
Storneren kan alleen bij automatische incasso. Zou een mooie boel zijn als je elke overboeking kon storneren. Iedereen zou alleen nog maar cash accepteren. :D
Edensnator over 'n out
  woensdag 28 december 2011 @ 13:44:13 #230
198421 ANCT
plus ultra
pi_106123937
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:40 schreef Edensnator het volgende:

[..]

Storneren kan alleen bij automatische incasso. Zou een mooie boel zijn als je elke overboeking kon storneren. Iedereen zou alleen nog maar cash accepteren. :D
oh jammer
volgende keer dan gewoon met paypal betalen :P
¡ʞǝb sı ʇsǝǝן ʇıp ǝıʍ
  woensdag 28 december 2011 @ 13:53:33 #231
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106124235
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:44 schreef ANCT het volgende:

[..]

oh jammer
volgende keer dan gewoon met paypal betalen :P
Of creditcard icm paypal.

Maar dr zullen er maar weinig zijn die paypal accepteren om de reden achter dit topic. Bang zijn belazerd te worden en dat is heel gemakkelijk met paypal.
Ook hoi !
pi_106124422
quote:
Ik heb vaker aangegeven het te willen oplossen, maar niet als jij mij blijft beschuldigen van iets wat ik niet heb gedaan! Het is mijn fout dat hij niet aangetekend is verzonden, daar heb je helemaal gelijk in en zal ik nooit ontkennen, ( heb ik ook nooit gedaan ).

Om een rechtzaak te voorkomen, ( ik neem aan dat we daar beiden geen zin in hebben ) ik begrijp dat je in je recht staat omtrent mijn gebreke ( qua type verzending ), wil ik je componseren, maar ik ga niet de volle mep terug betalen, want ik ben zelf ook de dupe hiervan. Mijn vriendin heeft hem immers verkeerd verzonden
Onbegrijpelijk.
350 Euro vangen, de helft terugbetalen en dan zeggen dat je er de dupe van bent ... en dan het probleem van zijn vriendin, jouw probleem maken. Volgens mij heeft hij geen poot om op te staan.
Daar wordt je wel :r :r van, vooral niet toegeven en geduldig proberen te blijven ..!
Heb je geen rechtsbijstand trouwens, kan handig zijn voor dat 10tje per maand ..
  woensdag 28 december 2011 @ 14:03:03 #233
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_106124552
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:59 schreef KroodjeBip het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk.
350 Euro vangen, de helft terugbetalen en dan zeggen dat je er de dupe van bent ... en dan het probleem van zijn vriendin, jouw probleem maken. Volgens mij heeft hij geen poot om op te staan.
Daar wordt je wel :r :r van, vooral niet toegeven en geduldig proberen te blijven ..!
Heb je geen rechtsbijstand trouwens, kan handig zijn voor dat 10tje per maand ..
Een rechtsbijstand zou in dit geval waarschijnlijk zeggen aangifte te doen en je 350 euro uitbetalen. Is goedkoper dan actie richting de oplichter te ondernemen.
pi_106125167
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:03 schreef malleable het volgende:

[..]

Een rechtsbijstand zou in dit geval waarschijnlijk zeggen aangifte te doen en je 350 euro uitbetalen. Is goedkoper dan actie richting de oplichter te ondernemen.
Wat?
pi_106126198
Pak hem TS! Jerry, Jerry!
  woensdag 28 december 2011 @ 14:58:26 #236
78918 SeLang
Black swans matter
pi_106126593
Toch goed geprobeerd van die oplichter. Zelfs als ie alles terugbetaalt verliest hij nog steeds niets. En de politie maakt er vast geen strafzaak van. Dus hij heeft kans op geld en een hoop lol maar loopt verder weinig risico. Vreemd eigenlijk dat niet iedereen dat doet....
Mijn reisverslagen
pi_106126647
quote:
10s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:58 schreef SeLang het volgende:
Toch goed geprobeerd van die oplichter. Zelfs als ie alles terugbetaalt verliest hij nog steeds niets. En de politie maakt er vast geen strafzaak van. Dus hij heeft kans op geld en een hoop lol maar loopt verder weinig risico. Vreemd eigenlijk dat niet iedereen dat doet....
Als iedereen het zou doen dan zou ook niemand er meer intrappen
  woensdag 28 december 2011 @ 15:30:19 #238
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106127698
quote:
2s.gif Op woensdag 28 december 2011 10:11 schreef SeLang het volgende:
TS hoeft natuurlijk geen contact op te nemen met PostNL. Hij beschuldigt PostNL toch nergens van? Bovendien is hij geen klant van PostNL. TS moet gewoon het volledige bedrag terugkrijgen en de verzender moet het maar uitvechten met PostNL zijn vriendin.
Ook hoi !
pi_106128128
Puur om het feit dat "zijn vriendin" het zogenaamd heeft opgestuurd is het voor hem gemakkelijk te roepen dat "zijn vriendin" het vergeten is aangetekend te verzenden. Uiteraard heeft hij het gewoon zelf verzonden, gewoon dat blikje fristi of wat het ook moge wezen. En niemand zou er zoveel energie in stoppen en al helemaal niet als iemand word "beschuldigd". Wat zou je zelf doen als je netjes iets verzend, al dan niet aangetekend, en iemand "beschuldigt" je ervan dat je een blikje fris hebt opgestuurd? Tuurlijk, je helpt die persoon misschien wel, maar je gaat niet gelijk met PostNL bellen om een "onderzoek" te laten starten, en je gaat niet zulke lange mails terugsturen etc. Het ligt er allemaal gewoon veel en veel te dik bovenop. Ik hoop dat deze gast niet alleen jou het hele bedrag terug mag storten maar ook een flinke boete ofzo mag krijgen om het af te leren. Jij zal vast niet de enige zijn die is opgelicht door dit pubertje dat denkt slim te kunnen zijn.

Ahja, en uiteraard spreken die foto's voor zich. Als hij nou tenminste eigen gemaakte foto's had gebruikt, dan had ie al 1 ding minder waarop je hem kon "pakken". Nu is hij gewoon erg dom geweest en uiteraard ook gewoon nog altijd dom bezig.
  woensdag 28 december 2011 @ 15:47:08 #240
28167 matthijst
pi_106128306
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:20 schreef thenxero het volgende:

[..]

Wat?
Yep, zo doet een rechtsbijstand dat; kostenafweging maken.
Triest maar waar.

Pas verhaal gehoord van tickets naar Japan, met die atoomshizzle. KLM zei: geen negatief reisadvies, dus je kunt gewoon gaan. Wil je niet, ook prima, maar wij vergoeden niks. Gast rechtsbijstand ingeschakeld en die berekenden dat het goedkoper was om 1500 euro uit te betalen dan er werk in te steken.
Bizar.
pi_106128542
Waarom zijn hier nu al 10 paginas van slap gelul?

De zaak is uiterst simpel.

Jij hebt je product niet.

De verkoper zal het bij postNL moeten verhalen.
En jij je geld terug.

Je hebt aangegeven dat je het verzekerd wilde opgestuurd krijgen.
Dat is niet gebeurd.
Verkoper heeft pech gehad.

Ik zou hier zeker een zaak van maken of hij nou onschuldig is of niet doet er helemaal niet toe.
Geld terug of anders..
pi_106128627
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:47 schreef matthijst het volgende:

[..]

Yep, zo doet een rechtsbijstand dat; kostenafweging maken.
Triest maar waar.

Pas verhaal gehoord van tickets naar Japan, met die atoomshizzle. KLM zei: geen negatief reisadvies, dus je kunt gewoon gaan. Wil je niet, ook prima, maar wij vergoeden niks. Gast rechtsbijstand ingeschakeld en die berekenden dat het goedkoper was om 1500 euro uit te betalen dan er werk in te steken.
Bizar.
Oh, wist niet dat dat zo ging :) . Maar goed, TS heeft zijn rechtsbijstand opgezegd dus die heeft er niks aan ;) .
pi_106129164
Zo, zaak gaat het papieren traject in en advocaat gaat de zaak bekijken en voorstellen tav kosten. Ze verwachtte 1000 euro kwijt te zijn waarvan ongeveer de helft van terug te halen is. Dan kan ik ondertussen nog een afweging maken of ik er mee door wil gaan of niet. Politie heeft alle gegevens opgenomen maar zal nog wel met vragen komen gedurende het onderzoek.

Vanmiddag dit bericht gekregen van S.V.:
quote:
Ik wilde het netjes oplossen, maar daar zie ik liever toch vanaf. Ik heb nog eens nagedacht en ik wens je succes met alles. Het punt is, jij beweert geen iPhone ontvangen te hebben, maar een blikje en een iPhone doosje, ga dat eerst maar eens bewijzen, voordat je mij als schuldige wilt verklaren. Los van die aangetekende verzending wel of niet, jij kan nergens hard bewijzen dat je de iPhone niet ontvangen hebt, dat baart me zorgen. Je hebt dan ook geen poot om op te staan tot dat je met die bewijzen komt. En een foto met een blikje is leuk, maar is voor de rechter en mij geen bewijs. Ik heb me verzendbewijs hier liggen, en het is aan jou om aan te tonen zoals jij beweert, dat ik geen iPhone verzonden heb en jij die nooit ontvangen hebt. Dit is geen strafrechtelijk feit, maar een geschil, en daar zit het probleem.

Succes!
Hij denkt dat ik bluf volgens mij maar al kost het me duizend euro, hij gaat voor gaas. De klapjosti. :r
  woensdag 28 december 2011 @ 16:20:45 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106129414
Beetje jammer dat er geen imei van het toestel bekend is, of had je dat wel ontvangen?
Dan zou het toestel immers wel getraceerd kunnen worden als het in gebruik is.
Niet dat de politie het voor zo'n zaak zou doen, maar ze kunnen het wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106129434
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:20 schreef Leandra het volgende:
Beetje jammer dat er geen imei van het toestel bekend is, of had je dat wel ontvangen?
niet ontvangen en sticker verwijderd van het lege iphone doosje.
  woensdag 28 december 2011 @ 16:26:01 #246
78918 SeLang
Black swans matter
pi_106129566
Zitten er vingerafdrukken op dat blikje? Als zijn klauwen erop staan dan is dat sluitend bewijs! :D
Niet dat de politie daar tijd zou insteken ofzo, maar toch :P
Mijn reisverslagen
pi_106129572
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:13 schreef jpjedi het volgende:
Zo, zaak gaat het papieren traject in en advocaat gaat de zaak bekijken en voorstellen tav kosten. Ze verwachtte 1000 euro kwijt te zijn waarvan ongeveer de helft van terug te halen is. Dan kan ik ondertussen nog een afweging maken of ik er mee door wil gaan of niet. Politie heeft alle gegevens opgenomen maar zal nog wel met vragen komen gedurende het onderzoek.

Vanmiddag dit bericht gekregen van S.V.:

[..]

Hij denkt dat ik bluf volgens mij maar al kost het me duizend euro, hij gaat voor gaas. De klapjosti. :r
Start een rechtszaak op zonder een dure advocaat. Je zal wel even moeten uitzoeken hoe dat moet. Maar als de zaak inhoudelijk wordt behandeld heb jij argumenten genoeg om deze te winnen. Het allerbeste zou zijn om dit door de Rijdende Rechter te laten behandelen. Kost je geen cent en de uitspraak is juridisch bindend. Alleen beide partijen moeten hier natuurlijk aan willen meewerken.

*edit*

quote:
Civiele procedure

Een civiele procedure is een zaak waarin het gaat om juridische conflicten tussen burgers en/of organisaties onderling. Als het kantongerecht de zaak behandelt, hoeft u geen advocaat in te schakelen. Het kantongerecht behandelt zaken die gaan om een bedrag tot ¤ 25.000,-. Verder behandelt het arbeidszaken, huurzaken, lichte strafzaken en alle geschillen over consumentenkrediet (dat zijn leningen tot ¤ 40.000,-). Bij alle andere civiele procedures bent u wel verplicht een advocaat in te schakelen.
Start dus gewoon zonder advocaat een civiele procedure. :)

[ Bericht 22% gewijzigd door Edensnator op 28-12-2011 16:39:42 ]
Edensnator over 'n out
pi_106129719
Heeft die advocaat ook een indicatie gegeven van de kans dat je deze zaak wint? Of doen ze daar niet aan?
You know what i mean...
  woensdag 28 december 2011 @ 16:36:39 #249
78918 SeLang
Black swans matter
pi_106129882
Op een bepaald moment gaat het er niet meer om dat je zelf je geld terugkrijgt maar meer om je tegenstander maximale schade toe te brengen. Tenminste, zo werkt dat bij mij...

Als je een zaak wint, draait je tegenstander dan op voor alle proceskosten? (= duizenden euros)? :9 :9~

Als z'n pootafdruk op dat blikje staat dan hangt ie gewoon
Mijn reisverslagen
  woensdag 28 december 2011 @ 16:39:22 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106129968
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:21 schreef jpjedi het volgende:

[..]

niet ontvangen en sticker verwijderd van het lege iphone doosje.
Je hebt dus op voorhand niet gecontroleerd of het toestel gestolen was?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106129969
quote:
10s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:36 schreef SeLang het volgende:
Op een bepaald moment gaat het er niet meer om dat je zelf je geld terugkrijgt maar meer om je tegenstander maximale schade toe te brengen. Tenminste, zo werkt dat bij mij...

Als je een zaak wint, draait je tegenstander dan op voor alle proceskosten? (= duizenden euros)? :9 :9~
Ondertussen wordt het wel een principe kwestie inderdaad. Financieel gaat het eigenlijk nergens over natuurlijk maar wellicht bespaar ik anderen een hoop ellende.

Vingerafdrukken worden niet genomen voor een zaak als deze, ze komen niet eens aan alle inbraakzaken toe. :{
pi_106129977
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je hebt dus op voorhand niet gecontroleerd of het toestel gestolen was?
Nee dat had ik inderdaad beter wel gedaan, totaal niet bij stil gestaan eigenlijk. :@
  woensdag 28 december 2011 @ 16:40:50 #253
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_106130017
Bewijslast ligt bij de verzender. Hij heeft een bonnetje met een TNT nummer voor een pakket van 490 gram. Dat bewijs werkt alleen maar tegen hem. :D

Heb je Postnl al gebeld of dat onderzoek ook werkelijk in gang is gezet?
  woensdag 28 december 2011 @ 16:46:13 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106130190
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:39 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Nee dat had ik inderdaad beter wel gedaan, totaal niet bij stil gestaan eigenlijk. :@
Hier kunnen mensen de imeicode van hun gestolen toestel melden...
http://www.telefooncheck.nu/toestelkopen.php
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106130193
als je principes hebt doe je gewoon alles om hem aan te pakken (aangifte, rechtzaak, eventueel kijken of je met een aantal andere gedupeerden samen kan werken). puur voor het geld zou ik het niet doen. er gaat zeer veel tijd inzitten en de kans dat je je geld terug ziet is niet zo groot schat ik in.
pi_106130217
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:40 schreef gohan16 het volgende:
Bewijslast ligt bij de verzender. Hij heeft een bonnetje met een TNT nummer voor een pakket van 490 gram. Dat bewijs werkt alleen maar tegen hem. :D

Heb je Postnl al gebeld of dat onderzoek ook werkelijk in gang is gezet?
het toont niets aan, alleen dat hij een pakketje heeft verstuurd.
pi_106130221
Ik zou dit ook allemaal op opgelicht.nl zetten als ik jou was.
-weg-
pi_106130310
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

het toont niets aan, alleen dat hij een pakketje heeft verstuurd.
Heb je die posts over dat gewicht enzo wel gelezen? Want het toont wel degelijk iets aan.

edit: typefout
Edensnator over 'n out
pi_106130336
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:49 schreef Edensnator het volgende:

[..]

Heb je die posts over dat gewicht enzo wel gelezen? Wat het toont wel degelijk iets aan.
het is geen sluitend bewijs. als het nu 5 gram verzendgewicht was geweest wel, maar dit zou door zoveel kunnen komen. er had bv best extra verpakking in kunnen zitten wat een fraudeur op het postkantoor ook heeft verwijderd om het gewicht weer redelijk kloppend te krijgen. het is iig geen bewijs.
pi_106130411
weeg dat blikje eens, als je dan op het zelfde gewicht komt als er op het papiertje staat...
pi_106130426

[ Bericht 100% gewijzigd door FkTwkGs2012 op 28-12-2011 16:54:07 ]
pi_106130444
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:53 schreef fespo het volgende:
weeg dat blikje eens, als je dan op het zelfde gewicht komt als er op het papiertje staat...
Lees het topic eens door aub, staat alles bij inclusief gewichten van valse pakket en een samengesteld origineel pakket.
pi_106130492
voorbeeld: persoon doet iphone + verpakking enzo in pakket. verstuurt het. op postkantoor wordt iphone eruit gehaald en blikje erin gestopt. nu weegt het meer dan origineel, dus haalt persoon er nog wat verpakkingsshit uit. nu klopt het weer. hij plakt hem dicht, klaar.

het is dus geen bewijs. als er op alle registratie 5 gram had gestaan dan had je wel weer een redelijk bewijsstuk te pakken.
pi_106130527
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

het is geen sluitend bewijs. als het nu 5 gram verzendgewicht was geweest wel, maar dit zou door zoveel kunnen komen. er had bv best extra verpakking in kunnen zitten wat een fraudeur op het postkantoor ook heeft verwijderd om het gewicht weer redelijk kloppend te krijgen. het is iig geen bewijs.
Je moet een rechter ervan kunnen overtuigen dat dit blikje bij de oorspronkelijke inhoud van het pakketje zat. Ik zou wel overtuigd zijn.
Edensnator over 'n out
pi_106130555
quote:
3s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:56 schreef Edensnator het volgende:

[..]

Je moet een rechter ervan kunnen overtuigen dat dit blikje bij de oorspronkelijke inhoud van het pakketje zat. Ik zou wel overtuigd zijn.
mogelijk. het gewicht is in ieder geval in deze zaak geen sluitend bewijs.
  woensdag 28 december 2011 @ 16:59:05 #266
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_106130607
quote:
het gewicht is in ieder geval in deze zaak geen sluitend bewijs.
Hoeft ook niet in een civiele zaak...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_106130623
ik snap niet wat je bedoeld. het pakket heeft bij inname een vals gewicht waarmee het in het sorteerproces ook gescand wordt. Daarna wordt het geleverd met ditzelfde valse gewicht.

Als ik dan het blikje eruit haal en het doosje met juiste inhoud voorzie dmv de 4s van mijn vrouw (3 gram zwaarder) dan zit er ineens een serieus verschil in.

Lijkt mij redelijk sluitend verhaal toch?

Sowieso start ik geen strafzaak maar stel hem in gebreke ;)
pi_106130681
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:59 schreef jpjedi het volgende:
ik snap niet wat je bedoeld. het pakket heeft bij inname een vals gewicht waarmee het in het sorteerproces ook gescand wordt. Daarna wordt het geleverd met ditzelfde valse gewicht.

Als ik dan het blikje eruit haal en het doosje met juiste inhoud voorzie dmv de 4s van mijn vrouw (3 gram zwaarder) dan zit er ineens een serieus verschil in.

Je hoeft ook geeneens een (dure) advocaat te nemen. Kost je alleen wel veel tijd om daarna alles te regelen.
Edensnator over 'n out
pi_106130716
quote:

hij kan toch MEER hebben verstuurd dan de inhoud - blikje + iphone? en dat degeen die op het postkantoor dan (mogelijk) de inhoud eruit heeft gehaald precies genoeg eruit heeft gehaald zodat het blikje dat goed compenseerde?
pi_106130733
quote:

reageert hij met, ik heb het wel verstuurd. en dan.
  woensdag 28 december 2011 @ 17:05:11 #271
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_106130824
Ik vind het niet zo'n meesteroplichter eigenlijk. Al zijn fratsen maken zijn verhaal alleen maar zwakker. Een beetje oplichter laat gewoon niks meer van zich horen :6 .
2000 light years from home
pi_106130871
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 17:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

reageert hij met, ik heb het wel verstuurd. en dan.
"See you in court motherfuckah!"
Edensnator over 'n out
pi_106130895
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 17:05 schreef Merkie het volgende:
Ik vind het niet zo'n meesteroplichter eigenlijk. Al zijn fratsen maken zijn verhaal alleen maar zwakker. Een beetje oplichter laat gewoon niks meer van zich horen :6 .
tot nog toe heeft ts weinig bewijs. het pakket is verstuurd enzo.

ik gok dat de veronderstelde oplichter zoveel mogelijk doet om mensen te doen afzien van een zaak. er is weinig bewijslast, en een zaak kost veel tijd en geld. ik denk dat ie ermee weg gaat komen (ik hoop van niet natuurlijk als ie schuldig is).
pi_106130939
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 17:06 schreef Edensnator het volgende:

[..]

"See you in court motherfuckah!"
mja er is nergens bewijs dat hij de iphone niet heeft opgestuurd. enige wat hem verweten kan worden is niet aangetekend versturen, wellicht dat hij door die afspraak niet na te komen kan worden gepakt. anders wordt het vast nog een lastige zaak.
pi_106131482
quote:

Hij zou toch ook een boekje meegezonden hebben?
pi_106131775
Waar in Venlo woont die gast? Zal ik ook eens 'n iPhone bij 'm bestellen en 'm zelf even komen ophalen? :P
Hallon!
  † In Memoriam † woensdag 28 december 2011 @ 17:40:22 #277
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_106131972
quote:
10s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:58 schreef SeLang het volgende:
Hij verliest een stuk eigenwaarde en het geeft een negatief zelfbeeld. Tenminste bij normale mensen werkt dat zo, misschien heeft hij al geen eigenwaarde om mee te beginnen (anders doe je zulke dingen niet ws.)

Maar dan nog, hoeveel plezier heb je van geld dat je op zo'n manier hebt gestolen? En je gevoel van veiligheid? Je zal de verkeerde maar treffen bij wie je dit flikt. Lekker constant over je schouder kijken of in de stress schieten als de deurbel gaat. Je moet het er maar voor over hebben.

TS kan ook zo genoeg mensen vinden die voor 100 euro wel even een 'gesprekje' met deze meneer willen houden...
  woensdag 28 december 2011 @ 17:44:58 #278
165633 eriksd
The grand facade...
pi_106132105
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:26 schreef Edensnator het volgende:

[..]

Start een rechtszaak op zonder een dure advocaat. Je zal wel even moeten uitzoeken hoe dat moet. Maar als de zaak inhoudelijk wordt behandeld heb jij argumenten genoeg om deze te winnen. Het allerbeste zou zijn om dit door de Rijdende Rechter te laten behandelen. Kost je geen cent en de uitspraak is juridisch bindend. Alleen beide partijen moeten hier natuurlijk aan willen meewerken.

*edit*

[..]

Start dus gewoon zonder advocaat een civiele procedure. :)
Daar komt nogal wat bij kijken, vergis je niet.
Bis bis bis
  woensdag 28 december 2011 @ 18:05:13 #279
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_106132683
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 17:40 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Hij verliest een stuk eigenwaarde en het geeft een negatief zelfbeeld.
Nou dat zal wel meevallen hoor.
pi_106132741
ga je hem formeel aanvechten kost je dit een hoop tijd en geld. maar ik ben benieuwd die vuige oplichters verdienen het om aangepakt te worden :(
  woensdag 28 december 2011 @ 18:08:17 #281
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_106132787
Interessant topic! Mooi dat die oplichter ontmaskerd is, want toegegeven, ik twijfelde ook aan de schuld van de oplichter toen ik enkel nog de OP had gelezen. Hij pakt het goed aan, als hij dit meerdere keren per dag doet weet ik zeker dat 80% gewoon hapt en dat hij het geld binnen heeft. Het mooiste is nog wel dat hij zegt dat 'jullie beide geen zin hebben in een rechtzaak', daarmee geeft hij aan dat hij fout zit. Waarom zou je geen zin hebben in een rechtszaak als je onschuldig bent? Dat kost je ¤0,00 en je bent meteen van het gezeik af.

Desalniettemin ook goed gedaan van TS. Als ik iemand op zou willen lichten weet ik nu iig welke fouten ik niet moet maken. Ik zou beginnen met in 10 verschillende kamers 10 verschillende foto's maken zodat ik in totaal 100 foto's van een iPhone heb en vervolgens een flesje drinken erin doen, zodanig leeggegoten dat het precies 465 gram is. 8-)

Wel jammer dat een rechtszaak starten zoveel geld kost. Ik heb er zelf totaal geen ervaring mee, maar welke kosten komen er allemaal bij kijken? En in hoeverre is dit te verhalen op de schuldig bevonden partij? Hoe kan je deze kosten minimaliseren? In principe zou ik zelf ook voor een bedrag van ¤50,- al een rechtszaak willen starten, oplichting = oplichting, maar als je zelf dan honderden euro's voor moet schieten... :{
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 28 december 2011 @ 18:36:01 #282
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106133660
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:08 schreef TC03 het volgende:
Interessant topic! Mooi dat die oplichter ontmaskerd is, want toegegeven, ik twijfelde ook aan de schuld van de oplichter toen ik enkel nog de OP had gelezen. Hij pakt het goed aan, als hij dit meerdere keren per dag doet weet ik zeker dat 80% gewoon hapt en dat hij het geld binnen heeft. Het mooiste is nog wel dat hij zegt dat 'jullie beide geen zin hebben in een rechtzaak', daarmee geeft hij aan dat hij fout zit. Waarom zou je geen zin hebben in een rechtszaak als je onschuldig bent? Dat kost je ¤0,00 en je bent meteen van het gezeik af.

Desalniettemin ook goed gedaan van TS. Als ik iemand op zou willen lichten weet ik nu iig welke fouten ik niet moet maken. Ik zou beginnen met in 10 verschillende kamers 10 verschillende foto's maken zodat ik in totaal 100 foto's van een iPhone heb en vervolgens een flesje drinken erin doen, zodanig leeggegoten dat het precies 465 gram is. 8-)

Wel jammer dat een rechtszaak starten zoveel geld kost. Ik heb er zelf totaal geen ervaring mee, maar welke kosten komen er allemaal bij kijken? En in hoeverre is dit te verhalen op de schuldig bevonden partij? Hoe kan je deze kosten minimaliseren? In principe zou ik zelf ook voor een bedrag van ¤50,- al een rechtszaak willen starten, oplichting = oplichting, maar als je zelf dan honderden euro's voor moet schieten... :{
Griffiekosten, kosten die je maakt voor (eventuele) rechtsbijstand en je kan eventueel wanneer je in je ongelijk wordt gesteld een kostenverdeling opgelegd krijgen. Aangezien het hierom een zaak gaat die aanhangig dient te worden gemaakt bij de kantonrechter kun je ervoor kiezen om zelf in persoon te verschijnen. Verplichte juridische vertegenwoordiging is niet noodzakelijk. Je zou dus de dagvaarding door een advocaat kunnen laten opstellen en dit bij exploot ter kennis geven aan gedaagde door een gerechtsdeurwaarder. TS kan om kosten te besparen ervoor kiezen om in persoon te verschijnen zonder een procureur.

Voor advocatentarieven http://www.advocatenorde.nl/consumenten/home.asp
Griffiekosten www.rechtspraak.nl
Rechtsbijstand http://www.rvr.org/

[ Bericht 0% gewijzigd door MisterJ.Lo op 28-12-2011 18:41:57 ]
pi_106134207
Ik heb ook bij PostNL (toen nog TNT) gewerkt als bezorger en opzich klopt het wel dat het in december echt een stressmaand is, met veel subco's en uitzendkrachten. Er gaan dan veel meer dingen fout dan gebruikelijk, dus in die zin kank nog wel geloven dat er dan ook meer pakketen verdwijnen. Then again; dan verdwijnen ze ook echt. Ik heb nog nooit gezien dat iemand een pakket ongezien opentrekt, de inhoud vervangt voor een nagenoeg gelijk gewicht en dan alsnog aflevert bij de ontvanger. 8)7
pi_106134261
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:51 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb ook bij PostNL (toen nog TNT) gewerkt als bezorger en opzich klopt het wel dat het in december echt een stressmaand is, met veel subco's en uitzendkrachten. Er gaan dan veel meer dingen fout dan gebruikelijk, dus in die zin kank nog wel geloven dat er dan ook meer pakketen verdwijnen. Then again; dan verdwijnen ze ook echt. Ik heb nog nooit gezien dat iemand een pakket ongezien opentrekt, de inhoud vervangt voor een nagenoeg gelijk gewicht en dan alsnog aflevert bij de ontvanger. 8)7
ja lijkt me ook teveel werk - het kan makkelijker. de meest waarschijnlijke dader is de verstuurder. maar echt hard bewijs heb is er niet.
  woensdag 28 december 2011 @ 19:16:06 #285
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_106135145
Volgens mij zijn er maar een paar bewijsstukken hier:

- Betaling van TS á 365 euro
- Verzendbewijs van een pakket á 490 gram
- Emailconversatie, waarin een aangetekende pakket werd afgesproken
- Een onderzoek bij PostNL werd op verzoek van verzender gestart (indien bevestigd)

Voor de rest zijn het pakket, het blikje en het gewicht slecht indirecte bewijzen. Er kan niet aangetoond worden dat TS het pakket in deze vorm heeft ontvangen.

Dat laatste zal de verzender het meest worden aangerekend. In geval van aangetekende verzending, is er een verzekerde waarde tot 500. Doordat hij verzuimd heeft, is hij verantwoordelijk voor verlies van het pakket of schade.

Uit het onderzoek van PostNL kan van alles komen, maar een vergoeding niet. Er is nl. geen verzekering afgesloten.

IMO sta je sterk, alleen vanwege het niet aangetekend verzenden.
pi_106135256
ja dat is het sterkste punt. blijft het niet bewezen of de iphone erin zat.
  woensdag 28 december 2011 @ 19:50:17 #287
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106136487
quote:
Dubieuze dief ook. Doosje neemt ie niet mee, maar doet wel de moeite om het de identiteit van het gestolen goed te verhullen. Je zou zeggen dat een dief dan ook het doosje erbij wilt hebben of het doosje compleet wegflikkert. Verkoopt daarnaast ook wat makkelijker met doosje erbij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Advocaat zou ik er buiten laten, ik zou dat risico niet willen nemen. Je kunt ook zelf het woord voeren en zou enigzins je schade kunt beperken. Anders zit je dadelijk in het ergste geval met en geen iPhone en een rekening van de rechtzaak. Of heb je alsnog de claim gewonnen, maar schiet je er niets mee op omdat de advocaat meer kost.

[ Bericht 14% gewijzigd door Inlognaam op 28-12-2011 19:55:55 ]
Ook hoi !
  woensdag 28 december 2011 @ 19:53:24 #288
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106136627
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:08 schreef TC03 het volgende:

Minimale kosten zijn de griffiekosten en de kosten voor betekening van een dagvaarding via de deurwaarder in dit geval. Minimaal, want dr gaat ook tijd en moeite inzitten. Overigens, wel naar de rechtbank gaan, niet gaan levert verstek op en is een gemiste kans.
Ook hoi !
  woensdag 28 december 2011 @ 20:09:48 #289
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106137430
Op tweakers, bij zijn recenties is ook wat frappants te lezen.

Heeft ie dat ding nu eigenlijk 2x verkocht?

[ Bericht 38% gewijzigd door Inlognaam op 28-12-2011 21:42:50 ]
Ook hoi !
pi_106139670
Dat die foto niet door hem zelf gemaakt is, maar gewoon van Google geplukt, is dat niet ook een bewijs?
pi_106140146
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:01 schreef Sosha het volgende:
Dat die foto niet door hem zelf gemaakt is, maar gewoon van Google geplukt, is dat niet ook een bewijs?
Ik vraag hem om fotos van het product en ontving deze fotos. Dan lijkt me dat inderdaad opzettelijke dwaling. Is ook meegenomen in het dossier trouwens.
  woensdag 28 december 2011 @ 21:20:35 #292
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_106140496
quote:
De iPhone die TS heeft gekocht bestaat niet, hoe kan er dan een imei zijn. :?
  woensdag 28 december 2011 @ 21:21:23 #293
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106140532
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 21:20 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

De iPhone die TS heeft gekocht bestaat niet, hoe kan er dan een imei zijn. :?
hij bestaat wel, hij bevindt zich alleen in een andere dimensie.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_106142685
Uhu in gebreke stellen.
Je hebt toch wel zn gegevens hoop ik allemaal he? Dat huis dat je liet zien daar woont hij ook echt? Bevestiting van tweakers ofzo met ip oid?

Niet dat hij straks foetsie is.
pi_106143325
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:07 schreef Snoepje5 het volgende:
Uhu in gebreke stellen.
Je hebt toch wel zn gegevens hoop ik allemaal he? Dat huis dat je liet zien daar woont hij ook echt? Bevestiting van tweakers ofzo met ip oid?

Niet dat hij straks foetsie is.
Zoals in de OP en aanvullingen staat heb ik alle gegevens en hem ook gesproken, het adres is twijfelachtig maar de rest lijkt te kloppen. IP is ook bekend en door tweakers aan de politie bevestigd.
pi_106143719
Hoop dat er een jaar cel op staat of meer en dat jij je geld terug krijgt..
pi_106145014
Dat het pakketje niet aangetekend verstuurd was maakt volgens mij niet zoveel uit. Bij aangetekend versturen wordt er alleen gezorgd dat het pakketje met grote zekerheid aankomt en dat is ook gebeurd. TNT/PostNL gaat niet over de inhoud ervan...

Verder vind ik het allemaal een wat vreemd verhaal. Als die kerel je opgelicht heeft dan vraag ik me af waarom ie het op deze manier doet. Er zijn zoveel andere manieren om mensen op lichten. Ik zou de mogelijkheid wel openlaten dat een medewerker van het postbedrijf iets heeft gedaan.
pi_106145244
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:50 schreef Palomar het volgende:
Dat het pakketje niet aangetekend verstuurd was maakt volgens mij niet zoveel uit. Bij aangetekend versturen wordt er alleen gezorgd dat het pakketje met grote zekerheid aankomt en dat is ook gebeurd. TNT/PostNL gaat niet over de inhoud ervan...

Verder vind ik het allemaal een wat vreemd verhaal. Als die kerel je opgelicht heeft dan vraag ik me af waarom ie het op deze manier doet. Er zijn zoveel andere manieren om mensen op lichten. Ik zou de mogelijkheid wel openlaten dat een medewerker van het postbedrijf iets heeft gedaan.
Het maakt juridisch misschien wel uit dat ie niet aangetekend verzeonden is omdat de verkoper zich niet aan de afspraken heeft gehouden.

En waarom ie mensen op deze manier oplicht? Het is makkelijk, snel, en verdient goed.
pi_106145535
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:54 schreef thenxero het volgende:

[..]

En waarom ie mensen op deze manier oplicht? Het is makkelijk, snel, en verdient goed.
Even er vanuit gaande dat de persoonsgegevens die hij opgeeft ook van hemzelf zijn (dat kun je controleren door daadwerkelijk langs te gaan, zn telefoonnummer klopte iig al) dan kun je zo'n truukje 1, hooguit 2 keer flikken. Mensen zullen sowieso aangifte doen en bij meerdere aangiftes tegen een persoon gaat de politie echt wel iets doen. Daarom lijkt het mij veel aannemelijker om mensen anoniem op te lichten...
pi_106145668
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:59 schreef Palomar het volgende:

[..]

Even er vanuit gaande dat de persoonsgegevens die hij opgeeft ook van hemzelf zijn (dat kun je controleren door daadwerkelijk langs te gaan, zn telefoonnummer klopte iig al) dan kun je zo'n truukje 1, hooguit 2 keer flikken. Mensen zullen sowieso aangifte doen en bij meerdere aangiftes tegen een persoon gaat de politie echt wel iets doen. Daarom lijkt het mij veel aannemelijker om mensen anoniem op te lichten...
Dan heb je nog nooit "opgelicht!" gekeken. Er zijn mensen die deze trucjes jarenlang volhouden zonder gepakt te worden. En wie zegt dat die gegevens kloppen. Dat je een telefoonnummer hebt zegt ook niet zoveel. Voor een paar euro's heb je weer een nieuwe.
  woensdag 28 december 2011 @ 23:12:49 #301
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106146417
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:50 schreef Palomar het volgende:

Een medewerker die uit een pakketje jat en dan ook nog eens de imei-nummers van het doosje van de iphone haalt? Ik geloof er niet zo in eigenlijk. Net even teveel toeval.
Ook hoi !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')