Daar ga je toch wel even twijfelen,... het zal toch niet dat ik alsnog rond de tuin geleid wordt? Ik bel S.V. daar nog eens over op en hij had ook een bericht ontvangen dat hij geband was. Totaal onterecht in zijn ogen en hij zou graag willen dat ik hem zou vrijpleiten bij tweakers. Hiertoe heb ik toegezegd dit te doen als de zaak duidelijk is voor mij. Dat begreep hij vooralsnog.quote:"Helaas is dit een bekend persoon bij ons die niet meer welkom was. Hij heeft ongemerkt zich toch weer geregistereerd. In elk geval is hij nu weer verwijderd. De politie kan op verzoek onze gegevens ontvangen."
Maar je bent toch wel enorm gehaaid als je dan ook nog schone schijn gaat spelen? Ik heb meer het beeld van de oplichter waar je nooit meer een spoor van kan achterhalen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:03 schreef Lyza666 het volgende:
Scam. Snap niet dat je uberhaupt nog twijfelt.
Dat dus.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:04 schreef Shakkara het volgende:
Zelf ook een keer door zo'n gast om de tuin geleid.
Blijft maar met smoesjes en mooie verhalen komen maar je wordt gewoon genaaid waar je bij staat.
En gaat ie nog verontwaardigd doen als jij hem erop aanspreekt.
Doe niet zo naief. Je bent opgelicht. Neem contact met tweakers.net.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:05 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Maar je bent toch wel enorm gehaaid als je dan ook nog schone schijn gaat spelen? Ik heb meer het beeld van de oplichter waar je nooit meer een spoor van kan achterhalen.
Daarbij heeft hij goede feedback van verschillende betrouwbare mensen gedurende de periode van een jaar.
Masterplan dus?
Ik weet niet of mijn lees capaciteit achteruit is gegaan, maar dit heeft hij al gedaan of is het van plan...quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:07 schreef beerten het volgende:
[..]
Doe niet zo naief. Je bent opgelicht. Neem contact met tweakers.net.
Doe aangifte.
Het is een wijziging die er sinds een paar minuten pas staat dus nee je lees capaciteit is zo goed als ieder ander hier.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:12 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik weet niet of mijn lees capaciteit achteruit is gegaan, maar dit heeft hij al gedaan of is het van plan...
OT: Lijkt op een small-time oplichtertje die héél slecht zijn sporen kan uitwissen. Even snel cashen zonder plan van aanpak.
quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Het is sneu, maar ik kan geen medelijden hebben met mensen die 2e hands telefoontjes willen.
Nou ja, hij probeert jou zo gek te krijgen dat je gelooft dat een PostNL medewerker je iPhone gejat heeft. En 't lukt 'm nog bijna ook. Waarschijnlijk zal 'ie dat eerder gedaan hebben en ermee weggekomen zijn. Masterplan... niet echt, gebruik maken van naïevelingen meer.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:05 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Maar je bent toch wel enorm gehaaid als je dan ook nog schone schijn gaat spelen? Ik heb meer het beeld van de oplichter waar je nooit meer een spoor van kan achterhalen.
Daarbij heeft hij goede feedback van verschillende betrouwbare mensen gedurende de periode van een jaar.
Masterplan dus?
Ik werk voor een postpakkettendienst (geen postNL) En bij 99 van de 100 pakketjes heb je totaal geen idee wat er in kan zitten.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:13 schreef Spouwerranger het volgende:
Overduidelijk een oplichter. Je kunt er uiteraard niet op vertrouwen dat medewerkers van het postbedrijf met hun tengels van je post afblijven, maar het is onwaarschijnlijk, zoals eerder is gezegd, dat iemand al die pakketjes gaat doorkijken om iets waardevols te jatten om het vervolgens te vervangen met een blikje frisdrank (wat al helemaal debiel is natuurlijk.)
Sensatie zoekerquote:Op dinsdag 27 december 2011 11:17 schreef Doodloper het volgende:
Kortom: nog een keer een iPhone bestellen onder een andere naam en met wat vrienden even op gaan halen.
Beetje flauw. Wel vind ik het nogal een risico - en een beetje dom - om een iPhone te laten opsturen en zou dat zelf nooit doen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Het is sneu, maar ik kan geen medelijden hebben met mensen die 2e hands telefoontjes willen.
quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:56 schreef jpjedi het volgende:
Ik zal het kort en bondig uiteen zetten
Zo raar is het toch niet om een tweedehands telefoon te kopen?quote:
Wat een debiele reactie zeg.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:
stakkerquote:Op dinsdag 27 december 2011 11:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:
quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:38 schreef Montelly het volgende:
En dan nog een gouden tip...
Telefoons ed. nooit laten bezorgen MAAR ZELF AFHALEN EN CONTANT BETALEN!
Daarnaast heb je voordeel dat telefoon nog opgeladen is (vragen erom) waardoor je de juiste werking van de telefoon kan controleren...
Valt me wel een beetje tegen van je TS dat je hierin ingetrapt ben..
De edit was niet over de inhoud maar eens tukje "werktekst" dat erin was blijven staan. Ik heb inderdaad zaterdag al aangifte gedaan.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het is een wijziging die er sinds een paar minuten pas staat dus nee je lees capaciteit is zo goed als ieder ander hier.
Deze man is wijsquote:Op dinsdag 27 december 2011 11:38 schreef Montelly het volgende:
En dan nog een gouden tip...
Telefoons ed. nooit laten bezorgen MAAR ZELF AFHALEN EN CONTANT BETALEN!
Daarnaast heb je voordeel dat telefoon nog opgeladen is (vragen erom) waardoor je de juiste werking van de telefoon kan controleren...
Valt me wel een beetje tegen van je TS dat je hierin ingetrapt ben..
shit.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:45 schreef jpjedi het volgende:
[..]
De edit was niet over de inhoud maar eens tukje "werktekst" dat erin was blijven staan. Ik heb inderdaad zaterdag al aangifte gedaan.
Onzin, heb mijne laatst ook gekocht via Tweakers en kwam netjes aangetekend aan.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:18 schreef Lyza666 het volgende:
[..]
Beetje flauw. Wel vind ik het nogal een risico - en een beetje dom - om een iPhone te laten opsturen en zou dat zelf nooit doen.
Oh. Dus als het 1x goed gaat is het onzin om het een risico te vinden dit soort tweedehands producten door particulieren op te laten sturen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:25 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Onzin, heb mijne laatst ook gekocht via Tweakers en kwam netjes aangetekend aan.
quote:Je begint nu toch wel erg overdreven te reageren, ik heb je al eerder uitgenodigd om met je ouders eventueel langs te komen voor een kop koffie. Dan kan je zelf zien dat dit een studentenhuis is. Dat er een invalideparkeer plaats staat is voor de buren. Je noemt, zoals je zelf zegt allemaal feiten, maar het zijn geen feiten. Je bent mij aan het beschuldigen van iets wat ik niet gedaan heb, en sterker nog, je begint nu ook persoonlijke dingen aan te halen. Maargoed, ik zal nogmaals reageren.
1. Gewicht verschil is onverklaarbaar voor beiden en is geen enkele aanwijzing naar wat er gebeurt is, dat kan van alles zijn. Daarvoor heb ik een onderzoek laten starten! Als ik hier een verklaring voor kon geven had ik het waarschijnlijk zelf gedaan, nietwaar? Daar kunnen we lang en breed over discussiëren, maar als jij daardoor denkt dat ik het gedaan heb moet je aangifte doen. Ik heb de iPhone netjes opgestuurd inclusief accessoires en Nederlandse boekjes, zoals ik al eerder gezegd heb. De iPhone kwam van KPN af, ik heb zelf bij KPN gewerkt in Venlo Centrum, daar zou ik niet echt aan de bak komen als ik geen bewijs van goed gedrag zou krijgen, denk je niet? Ik heb niks te vrezen, en daarom nodig ik je uit, help ik je mee, en denk ik met je mee, maar je blijft mij beschuldigen en een keer houdt het dan voor mij op. Anderzijds, zou ik ook kunnen beginnen over het feit, wie zegt dat jij die iPhone er niet uit hebt gehaald, snel een blikje gepakt en dan foto’s gemaakt hebt? Wie zegt dat die iPhone op de foto, wel niet gewoon die van mij was? Zo kunnen we elkaar blijven verdenken, maar ik vertrouw erop dat jij de waarheid spreekt en hoop dat je dat andersom ook doet!
2. Zoals ik al eerder zei ( en zoals de medewerker van Post-NL mij vermelde ) zijn er rond de kerst dagen meer mensen van buitenaf aan het werk, bijvoorbeeld via het uitzendbureau, daar kunnen natuurlijk rotte eieren tussen zitten.
3. Ik heb al eerder gevraagd, wat er dan mis is met mijn verleden via dit IP-adres, en wat er dan besmet is? Ik kan geen verklaring geven met zo’n universeel argument. Als je specifieker bent kan ik eventueel nog uitleggen waarom er iets mis mocht zijn met dit IP-adres. Dit kan altijd nog komen door andere kamergenoten. Ik ben geen oplichter en dat mag ondertussen wel duidelijk zijn!
4. Heel simpel: bel me op voor een afspraak en kom even langs, dan krijg je van mij desgewenst een rondleiding, of bel de politie / gemeente die weten dat dit een studentenhuis is. 2de punt daarvan heb ik al uitgelegd, ik heb nog geen definitieve verhuis plannen, de woonkamer onder is leeg, die wordt gedeeld met mede studenten en daarvan is weinig meer over aangezien de huurbaas binnenkort het huis wil aanpakken en ipv. Kamerverhuur appartementen wil gaan maken. Ook dit is door middel van mijn huurbaas te bevestigen.
5. Nogmaals, ik heb de iPhone netjes opgestuurd inclusief imei nummer, en inhoudt, ik weet niet waarom dit gedaan is, kennelijk om zichzelf in te dekken, dat is de enige verklaring die ik daaraan kan geven.
6. Je mag mijn vriendin bellen voor bevestiging, dat zij het inderdaad vergeten is, sterker nog, ze zal het haarfijn aan je uitleggen als je langskomt.
Dat ik prikkelend wordt is omdat jij geen feiten benoemd, maar argumenten die kant noch wal slaan, je denkt heel veel, maar de waarheid is anders. Je kan via mail zoveel denken, en het beter denken te weten, maar waarom kom je niet gewoon even langs? Dan kan je mij zelf zien, me vriendin die het pakketje verstuurd heeft, je kan zien dat dit een studentenhuis is, je kan zien dat het onder inderdaad leeg is, ik kan precies aan je uitleggen wat betreft de verhuis plannen, ik kan eventueel nog bij de buren aanbellen die jou zullen bevestigen van wie die invalide parkeerplaats is. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Wil je dit niet? Dan moet je aangifte gaan doen, maar verwacht dan geen enkele medewerking meer van mij. Ik probeer mijn best te doen om er samen uit te komen, maar dat werkt niet als jij me constant blijft beschuldigen en met de neus op de feiten probeert te drukken, wat geen feiten zijn. Waarom zou ik überhaupt een onderzoek laten starten als het uiteindelijk bij mij zou uitkomen? Denk daar maar eens over na. Een oplichter handelt niet zo, en ik kan het weten want ik ben al 3 keer opgelicht, ook dat dossier heb ik hier liggen als je komt.
Het is wat mij betreft wederzijds, je kan nu gewoon mee denken aan een oplossing, en stoppen met mij te beschuldigen, en anders doe ik andersom ook aangifte van dit hele verhaal, want misschien leidt je mij wel om de tuin……
Veendammer krant in de verpakking, Echter we hebben het over iemand die zegt in Venlo te wonen en wat ook aannemelijk is.quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:06 schreef Gesplit het volgende:
woont ie ook in veendam? wil er best even langs..
naam, rekeningnr, adres zijn nergens verdacht of bekend. Dit check ik sowieso bij online tweede hands zaken.quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:05 schreef gohan16 het volgende:
Heb je zijn echte naam? Of gebruikt hij een pseudoniem. Misschien staat ie geregistreerd bij opgelicht.nl oid
kopen? Ik stuur wel op.quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:36 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik heb wel zin in een blikje energy drink nu
leeg...quote:
Dit lijkt me juist niet nagenoeg nihil, ik denk dat daar voornamelijk jongeren werken, en die drinken nou eenmaal veel energy drink, de albert heijn is de grootste supermarktketen van NL en euroshopper is daar het goedkoopste merk, er van uit gaan de dat je bij PostNL geen goud geld verdient.quote:• Kans dat dit doosje in een sorteercentrum eruit wordt gepakt en men een blikje van nagenoeg hetzelfde gewicht bij de hand heeft is nagenoeg nihil.
punt is meer: er komen 5000 pakketjes voorbij waarvan je niet weet wat er in zit. Je pakt een doosje, ziet een iphone, maakt het open en vervangt het toestel en overige inhoud door iets met nagenoeg hetzelfde gewicht. Dat blijkt een blikje te zijn van nagenoeg hetzelfde gewicht als een iphone.quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dit lijkt me juist niet nagenoeg nihil, ik denk dat daar voornamelijk jongeren werken, en die drinken nou eenmaal veel energy drink, de albert heijn is de grootste supermarktketen van NL en euroshopper is daar het goedkoopste merk, er van uit gaan de dat je bij PostNL geen goud geld verdient.
Ahja, nou je bent gewoon opgelicht dusquote:Op dinsdag 27 december 2011 13:44 schreef jpjedi het volgende:
[..]
punt is meer: er komen 5000 pakketjes voorbij waarvan je niet weet wat er in zit. Je pakt een doosje, ziet een iphone, maakt het open en vervangt het toestel en overige inhoud door iets met nagenoeg hetzelfde gewicht. Dat blijkt een blikje te zijn van nagenoeg hetzelfde gewicht als een iphone.
quote:De iPhone kwam van KPN af, ik heb zelf bij KPN gewerkt in Venlo Centrum, daar zou ik niet echt aan de bak komen als ik geen bewijs van goed gedrag zou krijgen, denk je niet?
quote:Anderzijds, zou ik ook kunnen beginnen over het feit, wie zegt dat jij die iPhone er niet uit hebt gehaald, snel een blikje gepakt en dan fotos gemaakt hebt? Wie zegt dat die iPhone op de foto, wel niet gewoon die van mij was? Zo kunnen we elkaar blijven verdenken, maar ik vertrouw erop dat jij de waarheid spreekt en hoop dat je dat andersom ook doet!
Ik ga mijn ouders hier echt niet inwerpen. Als ik er langs ga dan ga ik met een maat van me, gewoon voor de veiligheid. Het enige voordeel is dat hij me kan overtuigen dat hij echt daar woont of hij moet echt een briljant stukje theater opvoeren. Verder blijft het verhaal gelijk en zijn het slechts woorden en halve argumenten.quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
jpjedi, ga langs met je ouders voor een kop koffie, zoals hij aangeeft
Digitaal aangifte gedaan inderdaad. Morgen gesprek.quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:13 schreef BurnaBoy het volgende:
Je bent bij de politie geweest ja ?
Dan zal ik eerst even afwachten wat die doen voordat je langsgaat met de fokknokploeg![]()
wel doorgaan met info verzamelen natuurlijk
neequote:Op dinsdag 27 december 2011 14:54 schreef Wokschotel het volgende:
Het is toch simpel, jij krijgt niet waar je betaald voor hebt, of nu de Tnt of de kabouters de telefoon hebben weggemaakt :hij heeft niet geleverd dus is het zijn probleem.
En hou stel je dan voor dat ik mijn vordering of mijn betaling alsnog tegemoet kan zien?quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:54 schreef Wokschotel het volgende:
Het is toch simpel, jij krijgt niet waar je betaald voor hebt, of nu de Tnt of de kabouters de telefoon hebben weggemaakt :hij heeft niet geleverd dus is het zijn probleem.
zou een leuke lemming zijn als ie dan een iphone krijgtquote:
Ik vermoed dat het een echt doosje is. De sticker zat ook op de originele plaats en de barcode aan de binnenkant van het doosje zat er ook netjes op. Mijn vrouw heeft een iphone 4s en daar ontdek ik geen verschillen anders dan afmetingen en opdruk.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:03 schreef Inlognaam het volgende:
Is het trouwens wel een echt iPhone4 doosje, of is dat ook een nepperd? Of kun je dat niet achterhalen?
Inderdaad, maar jij herkent dus het gebouw op de foto en dat heb je gelinkt aan een telefoon nr? Want je kan toch nergens iets uit mijn tekst verder opmaken? Ik kom inderdaad ook een particulier tegen op dat adres. Vergunning is ook op dat adres afgegeven.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:04 schreef Rapaille het volgende:
Het telefoonnummer wat bij dat adres hoort staat niet op naam van een S.V. maar op een MLM (achternaam zal ik hier niet vermelden) en er staat een bedrijf/stichting op dat adres.
Is in dit geval niet relevant, want het pakketje is gewoon aangekomen.quote:TNT geeft een vergoeding tot 500 euro voor aangetekend verzenden, dat zal de prijs van de iPhone wel dekken.
Ik zou niet het nut inzien van het verwijderen van een nepIMEI van een evt. nep doosje.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:06 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het een echt doosje is. De sticker zat ook op de originele plaats en de barcode aan de binnenkant van het doosje zat er ook netjes op. Mijn vrouw heeft een iphone 4s en daar ontdek ik geen verschillen anders dan afmetingen en opdruk.
Dat heb ik hem ook gestuurd vanmorgen en daar heb ik nog geen antwoord op ontvangen. Ik heb de argumenten even gelaten voor het was en uitgelegd dat een buurtonderzoek meer voor de politie is dan voor mij. De achtergrond achter het IP adres waar hij naar vraagt kan ik niet zeggen aangezien Tweakers die aan de politie doorgeeft en niet aan mij vanwege privacy.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:16 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Ik zou niet het nut inzien van het verwijderen van een nepIMEI van een evt. nep doosje.
Laat hem weten dat je je geld terug wilt en dat hij het zelf mag regelen met de TNT. Als hij zo zeker is van zn zaak, zou dat toch geen probleem moeten zijn?
quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:44 schreef Doodloper het volgende:
Wat heb je ervoor betaald eigenlijk?
quote:Ik wens je veel succes met de aangifte bij de politie. Ik hoop dat ze langskomen zodat ik hun concreet het verhaal kan vertellen. Kunnen ze dan meteen mij verder helpen met mijn dossier. Ik ga uiteraard geen geld terugstorten want voor mij is er 0,0 zekerheid of jij de iPhone wel of niet hebt ontvangen. Mocht ik hierdoor problemen krijgen, wordt die aangifte wederzijds, want ik ben nergens in gebreke gebleven, dat is Post-NL geweest, vandaar dat daar het onderzoek loopt.
Moet 'ie gewoon op het internet gooien met alle andere gegevens.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:24 schreef Luxuria het volgende:
Kun je me zijn naam niet pm-en? Ik woon ook in venlo, miss weet ik wie het is.
Maar zie jij inmiddels in dat jij je geld via de rechtsgeldige wegen niet meer terug gaat zien? Want dit zou zeer naïef zijn. Als ik jou was zou ik naar andere oplossingen gaan zoeken.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:26 schreef jpjedi het volgende:
Ik ga geen gegevens online zetten uiteraard. Straks krijg ik ook nog een aangifyte van smaad aan mijn broek
Dan moet je wel zeker zijn dat het adres wel het juiste adres is.quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Of ga naar zijn huis, sloop iets ter waarde van een iphone en ga weer weg. Misschien een ruit ingooien ofzo.
Wie weet ken ik hem en kan ik je verder helpen..quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:26 schreef jpjedi het volgende:
Ik ga geen gegevens online zetten uiteraard. Straks krijg ik ook nog een aangifyte van smaad aan mijn broek
Tegenwoordig wordt een iPhone 4 tweedehands voor zulke bedragen verkocht, niets vreemds aan. Het was echter naïef van TS om het te laten verzenden in plaats van het op te halen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:30 schreef djedz het volgende:
Ik wil TS niet in een zwart daglicht zetten of iets dergelijks maar een Iphone 4S kopen voor 365,- inc verzending...? Daar kan je toch al aan ruiken dat het niet klopt? Nieuw toestel Iphone 4S 16 GB kost 599,-
Vetzakquote:
Waarom zou dat zeer naief zijn?quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:32 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Maar zie jij inmiddels in dat jij je geld via de rechtsgeldige wegen niet meer terug gaat zien? Want dit zou zeer naïef zijn. Als ik jou was zou ik naar andere oplossingen gaan zoeken.
Het lijkt me sterk dat als ik een doosje hagelslag aangetekend verzend en claim dat het telefoon is die een waarde heeft van ¤ 400,- dat TNT mij dan die waarde gaat vergoeden als blijkt dat er geen telefoon maar een doosje hagelslag in het pakket zit.quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:40 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Waarom zou dat zeer naief zijn?
Als TS heeft afgesproken en betaald heeft voor een aangetekende zending en dat is niet gebeurd en er gebeurd wat met het pakket, dan is m.i. de verkoper toch echt aansprakelijk.
Had ie het namelijk wel aangetekend verstuurd, dan had TNT de schade mogen betalen. Nu mag verkoper naar mijn idee nog steeds leveren. Ik denk dat een rechter er zo ook overdenkt. Alleen moet ts het wel kunnen aantonen dat ie dus betaald heeft voor een aangetekende zending en dat er nooit geleverd is.
Nu probeert verkoper het op het bord van TS te gooien en kan TS dus naar zn geld fluiten omdat verkoper besloot om 1.30 te besparen op een aangetekende zending.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |