Tot de river de 4e koning voor hem blijkt te zijn.quote:Op woensdag 28 december 2011 08:54 schreef jpjedi het volgende:
Het voelt eigenlijk als een potje poker met AA in je hand terwijl iemand zit te bluffen. Dan kijk je hem aan met dat glimlachje in je mondhoeken.
Je bent bekend met tarieven van advocaten, griffiegeld en deurwaarderskosten?quote:Op woensdag 28 december 2011 08:34 schreef jpjedi het volgende:
ik heb hem meegedeeld dat ik niet akkoord ga met zijn voorstel en dat ik om 10:00 bij de politie zit om het dossier toe te lichten. Daarna ga ik om 13:00 langs een advocaten kantoor in Breda om de dagvaarding op te laten maken. Hij mag nog buigen en anders barsten, dan mag hij het uitleggen aan de rechter.
Yupzquote:Op woensdag 28 december 2011 09:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je bent bekend met tarieven van advocaten, griffiegeld en deurwaarderskosten?
Ben je bereid die extra kosten te maken?quote:
Denk het niet, bankrek op zijn naam, neemt gsm op met zijn naam, etc.quote:Op woensdag 28 december 2011 09:20 schreef eleusis het volgende:
Vergeet ook niet dat hij waarschijnlijk een valse naam gebruikt.
Hij moet die verkoper een beetje masseren met de dreiging van torenhoge proceskostenvergoedingen. Griffiegeld en dagvaardingskosten krijgt hij terug van tegenpartij, maar advocaatkosten slechts voor een klein deel. En die schrijven graag uurtjes.quote:Op woensdag 28 december 2011 09:28 schreef Snuitebolletje het volgende:
Op een gegeven moment is het ook een principe kwestie. Denk dat hij bereid is om die kosten te maken, en anders zijn er hier nog wel een paar die eventueel een steentje bij willen dragen aan die kosten. Wil best wat geld uitgeven om oplichters te laten boeten.
Wat probeer je te zeggen? Als jij de zaak zwak vind dan hoor ik graag jouw beredeneringquote:Op woensdag 28 december 2011 09:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ben je bereid die extra kosten te maken?
Voor dit soort geschillen kun je (civielrechtelijk) gewoon terecht bij de kantonrechter...geen advocaat/procureur vereist.quote:Op woensdag 28 december 2011 09:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je bent bekend met tarieven van advocaten, griffiegeld en deurwaarderskosten?
Heeft hij jou ooit iets overgemaakt waardoor zijn naam erbij stond? Als jij naar een bank (niet oude Postbank) iets overmaakt mag je daar elke naam bij zetten. En natuurlijk neemt hij zijn tweede telefoon wel op met die naam.quote:Op woensdag 28 december 2011 09:27 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Denk het niet, bankrek op zijn naam, neemt gsm op met zijn naam, etc.
Hij speelt blufpoker
Dat klopt, maar TS geeft aan dat hij naar een advocaat gaat. Denk ook niet dat het verstandig is dat TS zelf gaat vechten met een dagvaarding,quote:Op woensdag 28 december 2011 09:49 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Voor dit soort geschillen kun je (civielrechtelijk) gewoon terecht bij de kantonrechter...geen advocaat/procureur vereist.
En, los van het strafrechtelijk aspect, is dit gewoon een civielrechtelijk verhaal...in de vorm van wanprestatie en/of dwaling en/of bedrog.
Een dagvaarding zou je in principe nog wel kunnen samenstellen in overleg met de deurwaarder die deze zal gaan uitbrengen.quote:Op woensdag 28 december 2011 09:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat klopt, maar TS geeft aan dat hij naar een advocaat gaat. Denk ook niet dat het verstandig is dat TS zelf gaat vechten met een dagvaarding,
Dan betaald zijn vriendin die andere helft toch?quote:ik ga niet de volle mep terug betalen, want ik ben zelf ook de dupe hiervan. Mijn vriendin heeft hem immers verkeerd verzonden,
We sturen Tong80 op haar af. Grotere straf bestaat niet...quote:
Is inderdaad mogelijk, alleen door alle andere bevindingen in dit topic lijkt het me duidelijk dat de verkoper een oplichter is.quote:Op woensdag 28 december 2011 13:28 schreef Manco043 het volgende:
Als het aangetekend was verzonden had alsnog iemand het pakketje kunnen openmaken en de inhoud kunnen vervangen.
Shit, die gast is echt achterlijk.quote:Op woensdag 28 december 2011 08:40 schreef jpjedi het volgende:
mensen die je beschuldigen voor niet opsturen iPhone
En 12 jaar oud is en z'n humor nog ontwikkeld moet worden.quote:Op woensdag 28 december 2011 13:31 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Shit, die gast is echt achterlijk.![]()
En nu weet iedereen dat hij Alex Meijer heet.
Storneren kan alleen bij automatische incasso. Zou een mooie boel zijn als je elke overboeking kon storneren. Iedereen zou alleen nog maar cash accepteren.quote:Op woensdag 28 december 2011 13:35 schreef ANCT het volgende:
Kun je het bedrag niet gewoon storneren?
Als dat kan zou ik de doos en het blikje energy gewoon terugsturen met een leuk briefje erbij, en hem verder gewoon negeren.
oh jammerquote:Op woensdag 28 december 2011 13:40 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Storneren kan alleen bij automatische incasso. Zou een mooie boel zijn als je elke overboeking kon storneren. Iedereen zou alleen nog maar cash accepteren.
Of creditcard icm paypal.quote:Op woensdag 28 december 2011 13:44 schreef ANCT het volgende:
[..]
oh jammer
volgende keer dan gewoon met paypal betalen
Onbegrijpelijk.quote:Ik heb vaker aangegeven het te willen oplossen, maar niet als jij mij blijft beschuldigen van iets wat ik niet heb gedaan! Het is mijn fout dat hij niet aangetekend is verzonden, daar heb je helemaal gelijk in en zal ik nooit ontkennen, ( heb ik ook nooit gedaan ).
Om een rechtzaak te voorkomen, ( ik neem aan dat we daar beiden geen zin in hebben ) ik begrijp dat je in je recht staat omtrent mijn gebreke ( qua type verzending ), wil ik je componseren, maar ik ga niet de volle mep terug betalen, want ik ben zelf ook de dupe hiervan. Mijn vriendin heeft hem immers verkeerd verzonden
Een rechtsbijstand zou in dit geval waarschijnlijk zeggen aangifte te doen en je 350 euro uitbetalen. Is goedkoper dan actie richting de oplichter te ondernemen.quote:Op woensdag 28 december 2011 13:59 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk.
350 Euro vangen, de helft terugbetalen en dan zeggen dat je er de dupe van bent ... en dan het probleem van zijn vriendin, jouw probleem maken. Volgens mij heeft hij geen poot om op te staan.
Daar wordt je wel![]()
van, vooral niet toegeven en geduldig proberen te blijven ..!
Heb je geen rechtsbijstand trouwens, kan handig zijn voor dat 10tje per maand ..
Wat?quote:Op woensdag 28 december 2011 14:03 schreef malleable het volgende:
[..]
Een rechtsbijstand zou in dit geval waarschijnlijk zeggen aangifte te doen en je 350 euro uitbetalen. Is goedkoper dan actie richting de oplichter te ondernemen.
Als iedereen het zou doen dan zou ook niemand er meer intrappenquote:Op woensdag 28 december 2011 14:58 schreef SeLang het volgende:
Toch goed geprobeerd van die oplichter. Zelfs als ie alles terugbetaalt verliest hij nog steeds niets. En de politie maakt er vast geen strafzaak van. Dus hij heeft kans op geld en een hoop lol maar loopt verder weinig risico. Vreemd eigenlijk dat niet iedereen dat doet....
quote:Op woensdag 28 december 2011 10:11 schreef SeLang het volgende:
TS hoeft natuurlijk geen contact op te nemen met PostNL. Hij beschuldigt PostNL toch nergens van? Bovendien is hij geen klant van PostNL. TS moet gewoon het volledige bedrag terugkrijgen en de verzender moet het maar uitvechten met PostNL zijn vriendin.
Yep, zo doet een rechtsbijstand dat; kostenafweging maken.quote:
Oh, wist niet dat dat zo gingquote:Op woensdag 28 december 2011 15:47 schreef matthijst het volgende:
[..]
Yep, zo doet een rechtsbijstand dat; kostenafweging maken.
Triest maar waar.
Pas verhaal gehoord van tickets naar Japan, met die atoomshizzle. KLM zei: geen negatief reisadvies, dus je kunt gewoon gaan. Wil je niet, ook prima, maar wij vergoeden niks. Gast rechtsbijstand ingeschakeld en die berekenden dat het goedkoper was om 1500 euro uit te betalen dan er werk in te steken.
Bizar.
Hij denkt dat ik bluf volgens mij maar al kost het me duizend euro, hij gaat voor gaas. De klapjosti.quote:Ik wilde het netjes oplossen, maar daar zie ik liever toch vanaf. Ik heb nog eens nagedacht en ik wens je succes met alles. Het punt is, jij beweert geen iPhone ontvangen te hebben, maar een blikje en een iPhone doosje, ga dat eerst maar eens bewijzen, voordat je mij als schuldige wilt verklaren. Los van die aangetekende verzending wel of niet, jij kan nergens hard bewijzen dat je de iPhone niet ontvangen hebt, dat baart me zorgen. Je hebt dan ook geen poot om op te staan tot dat je met die bewijzen komt. En een foto met een blikje is leuk, maar is voor de rechter en mij geen bewijs. Ik heb me verzendbewijs hier liggen, en het is aan jou om aan te tonen zoals jij beweert, dat ik geen iPhone verzonden heb en jij die nooit ontvangen hebt. Dit is geen strafrechtelijk feit, maar een geschil, en daar zit het probleem.
Succes!
niet ontvangen en sticker verwijderd van het lege iphone doosje.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:20 schreef Leandra het volgende:
Beetje jammer dat er geen imei van het toestel bekend is, of had je dat wel ontvangen?
Dan zou het toestel immers wel getraceerd kunnen worden als het in gebruik is.
Niet dat de politie het voor zo'n zaak zou doen, maar ze kunnen het wel.
Start een rechtszaak op zonder een dure advocaat. Je zal wel even moeten uitzoeken hoe dat moet. Maar als de zaak inhoudelijk wordt behandeld heb jij argumenten genoeg om deze te winnen. Het allerbeste zou zijn om dit door de Rijdende Rechter te laten behandelen. Kost je geen cent en de uitspraak is juridisch bindend. Alleen beide partijen moeten hier natuurlijk aan willen meewerken.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:13 schreef jpjedi het volgende:
Zo, zaak gaat het papieren traject in en advocaat gaat de zaak bekijken en voorstellen tav kosten. Ze verwachtte 1000 euro kwijt te zijn waarvan ongeveer de helft van terug te halen is. Dan kan ik ondertussen nog een afweging maken of ik er mee door wil gaan of niet. Politie heeft alle gegevens opgenomen maar zal nog wel met vragen komen gedurende het onderzoek.
Vanmiddag dit bericht gekregen van S.V.:
[..]
Hij denkt dat ik bluf volgens mij maar al kost het me duizend euro, hij gaat voor gaas. De klapjosti.
Start dus gewoon zonder advocaat een civiele procedure.quote:Civiele procedure
Een civiele procedure is een zaak waarin het gaat om juridische conflicten tussen burgers en/of organisaties onderling. Als het kantongerecht de zaak behandelt, hoeft u geen advocaat in te schakelen. Het kantongerecht behandelt zaken die gaan om een bedrag tot ¤ 25.000,-. Verder behandelt het arbeidszaken, huurzaken, lichte strafzaken en alle geschillen over consumentenkrediet (dat zijn leningen tot ¤ 40.000,-). Bij alle andere civiele procedures bent u wel verplicht een advocaat in te schakelen.
Je hebt dus op voorhand niet gecontroleerd of het toestel gestolen was?quote:Op woensdag 28 december 2011 16:21 schreef jpjedi het volgende:
[..]
niet ontvangen en sticker verwijderd van het lege iphone doosje.
Ondertussen wordt het wel een principe kwestie inderdaad. Financieel gaat het eigenlijk nergens over natuurlijk maar wellicht bespaar ik anderen een hoop ellende.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:36 schreef SeLang het volgende:
Op een bepaald moment gaat het er niet meer om dat je zelf je geld terugkrijgt maar meer om je tegenstander maximale schade toe te brengen. Tenminste, zo werkt dat bij mij...
Als je een zaak wint, draait je tegenstander dan op voor alle proceskosten? (= duizenden euros)?![]()
![]()
Nee dat had ik inderdaad beter wel gedaan, totaal niet bij stil gestaan eigenlijk.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt dus op voorhand niet gecontroleerd of het toestel gestolen was?
Hier kunnen mensen de imeicode van hun gestolen toestel melden...quote:Op woensdag 28 december 2011 16:39 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Nee dat had ik inderdaad beter wel gedaan, totaal niet bij stil gestaan eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |