quote:ma 26 dec 2011, 14:47
Getreiterd Joods meisje schok Israel.
AMSTERDAM - Een tv interview waarin een 8-jarig Joods meisje vertelde dat ze vanwege haar westerse kleding wordt getreiterd door orthodoxe joden, heeft voor grote commotie gezorgd in Israel.
Naama Margolese die in een voorstad van Jerzalem woont, vertelt dat ze bang is om naar school te lopen omdat ze regelmatig wordt bedreigd. Ze wordt soms ook voor hoer of bastaard uigescholden; meldde diverse media. De buurt waar Naama woont gaat dnsdag de straat om te protesteren tegen de hele gang van zaken.
Ook de Israelische premier Netanyahu heeft woedend regageerd op de behandeling van het schoolmeisje. Hij wil dat de orthoxen onmiddelijk stappen met deze treiteracties. Channel Two het tv-station dat het interview met het meisje uizond, stuurde een reportagewagen naar de buurt. Maar deze werd bekogeld met stenen.
News flash: Joden zijn geen Christenen.quote:Op maandag 26 december 2011 14:59 schreef michaelmoore het volgende:
Is nu het Christendom ook in het stenen tijdperk aangeland??
Dat was ik ook al aan het denkenquote:Op maandag 26 december 2011 15:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
News flash: Joden zijn geen Christenen.
Nou ik zie het verschil nietquote:Op maandag 26 december 2011 15:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
News flash: Joden zijn geen Christenen.
quote:Op maandag 26 december 2011 15:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou ik zie het verschil niet
Dat doe die Jehova's ook altijd, met hun voet tussen de deur, kunnen ze nog zo vrolijk doen, de volgende krijgt een schop tegen ze been van me, thats for surequote:Op maandag 26 december 2011 15:17 schreef _dirkjan_ het volgende:
Of je nu fundamentalistische moslim, streng-orthodoxe jood of streng gereformeerd christen bent; kap nou eens met het opleggen van je eigen moraal en normen en waarden aan mensen die daar niks mee te maken willen hebben
Ik weet niets van geloof en wil dat ook niet wetenquote:
Orthodoxe Joden bespugen het meisje omdat ze te bloot is.quote:Op maandag 26 december 2011 15:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
quote:Op maandag 26 december 2011 15:05 schreef vosss het volgende:
Weer een probleem wat er niet geweest was als Hitler de oorlog had gewonnen
Niet dat ik dat wil hoor, want dan had ik nu ook Duits moeten praten en ik heb een hekel aan Duits
van de moslims ja, de joden hebben hem gejat zoals gewoonlijkquote:Op maandag 26 december 2011 15:50 schreef Adam1981 het volgende:
+1 voor de orthodoxe-joden. Jeruzalem is de heilige stad van de religieuzen. Aanpassen of opkrassen.
Note sure if serious... or just real fucking stupidquote:Op maandag 26 december 2011 15:52 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
van de moslims ja, de joden hebben hem gejat zoals gewoonlijk
Oost-Jeruzalem wordt bezet door Israël ja. Maar Jeruzalem is net zo goed de heilige stad van de joden en de christenen als van de moslims.quote:Op maandag 26 december 2011 15:52 schreef AhmedJaret het volgende:
Jerusalem is van origine joods. Gesticht door joden...quote:Op maandag 26 december 2011 15:53 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Oost-Jeruzalem wordt bezet door Israël ja. Maar Jeruzalem is net zo goed de heilige stad van de joden en de christenen als van de moslims.
Krijgen ze dan voorkeursbehandeling boven de 'reguliere' burgers omdat niemand ze mag?quote:Op maandag 26 december 2011 15:52 schreef Smoofie het volgende:
Uhm, er zijn heel weinig orhodoxe joden, en de joden in Israel moeten hen ook niet. IEdereen haat ze eigenlijk.
Maar ze plegen gelukkig geen aanslagen.
Conservatieve christenen in de US zijn net zo erg btw.
Nee, wat ze doen is illegaal in Israël. Maar niemand moet ze door hun conservatieve ideën over vrouwen en kleding enz.quote:Op maandag 26 december 2011 15:54 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Krijgen ze dan voorkeursbehandeling boven de 'reguliere' burgers omdat niemand ze mag?
Jeruzalem is de hoofdstad van het koninkrijk Israël. En dat gebied hebben ze veroverd van anderen, ze zijn niet de oorspronkelijke bewoners. Voor de rest mogen de joden niet teruggaan naar Jeruzalem om een land te stichten, ze zijn door God verbannen.quote:Op maandag 26 december 2011 15:54 schreef Smoofie het volgende:
Jerusalem is van origine joods. Gesticht door joden...
Ze vormen het grootste gevaar binnen Israël en willen van dat land een theocratie maken. En ze hebben ook al heel wat aanslagen gepleegd volgens mij en leggen hun wil op aan de rest.quote:Op maandag 26 december 2011 15:52 schreef Smoofie het volgende:
Maar ze plegen gelukkig geen aanslagen.
De atheïsten die hetzelfde doen zijn niet zo erg?quote:Op maandag 26 december 2011 15:17 schreef _dirkjan_ het volgende:
Of je nu fundamentalistische moslim, streng-orthodoxe jood of streng gereformeerd christen bent; kap nou eens met het opleggen van je eigen moraal en normen en waarden aan mensen die daar niks mee te maken willen hebben
Ik ben ervoor om Iran en Israël elkaar te laten afmaken , als ze het dan maar wel goed doenquote:Op maandag 26 december 2011 16:03 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Ze vormen het grootste gevaar binnen Israël en willen van dat land een theocratie maken. En ze hebben ook al heel wat aanslagen gepleegd volgens mij en leggen hun wil op aan de rest.
En dan wat? De Iraniërs en de Joden in het buitenland gaan dan hun plek innemen en een nieuw Iran en Israël stichten.quote:Op maandag 26 december 2011 16:06 schreef michaelmoore het volgende:
Ik ben ervoor om Iran en Israël elkaar te laten afmaken , als ze het dan maar wel goed doen
of een atheistquote:Op maandag 26 december 2011 15:17 schreef _dirkjan_ het volgende:
Daar mag de orde wel eens hersteld wordenquote:Ook de Israelische premier Netanyahu heeft woedend regageerd op de behandeling van het schoolmeisje. Hij wil dat de orthoxen onmiddelijk stappen met deze treiteracties. Channel Two het tv-station dat het interview met het meisje uizond, stuurde een reportagewagen naar de buurt. Maar deze werd bekogeld met stenen.
En die gooien ze gezellig op elkaar. 2 vliegen, 1 klap.quote:Op maandag 26 december 2011 16:08 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Geen goede oplossing want ze kunnen met kernbommen terugschieten. Israël heeft er 300 en het buurland van Iran een stuk of 100.
atheïsten leggen niemand hun wil op, als jij je op zondag volvreet bij de mac of zondags gaat winkelen zal me werkelijk worst zijnquote:
Waarom ga je niet tussen die orthodoxe Joden wonen?quote:Op maandag 26 december 2011 15:50 schreef Adam1981 het volgende:
+1 voor de orthodoxe-joden. Jeruzalem is de heilige stad van de religieuzen. Aanpassen of opkrassen.
Soms doen ze dat wel, helaas. Neem Stalin - al had hij strikt gesproken ook een soort "geloof".quote:Op maandag 26 december 2011 16:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
athiesten leggen niemand hun wil op, als jij je op zondag volvreet bij de mac of zondags gaat winkelen zal me werkelijk wordt zijn
Nog niet. Ga pas wanneer de joden gereduceerd zijn tot dhimmis.quote:Op maandag 26 december 2011 16:12 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Waarom ga je niet tussen die orthodoxe Joden wonen?
quote:Op maandag 26 december 2011 16:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
atheïsten leggen niemand hun wil op, als jij je op zondag volvreet bij de mac of zondags gaat winkelen zal me werkelijk worst zijn
En deze reacties, en dan nog de hoop dat gelovigen sterven reacties of verbiedenreacties heb ik het nog niet eens. Noord-Korea is voor sommigen vast het grote voorbeeld.quote:Op maandag 26 december 2011 15:59 schreef Michael-H het volgende:
Iedereen die zijn religie of de denkbeelden ervan aan anderen oplegt of afdwingt met geweld, is zo dom als het achtereind van een varken. Wat dat betreft zou alle religie afgeschaft of uitgeroeid moeten worden
Helemaal voor dat scheelt een hoop ellende.quote:Op maandag 26 december 2011 16:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
atheïsten leggen niemand hun wil op, als jij je op zondag volvreet bij de mac of zondags gaat winkelen zal me werkelijk worst zijn
wat mij betreft breken ze alle kerken en moskeeën af tot de grond
Ja, dat zien we aan Noord-Koreaquote:Op maandag 26 december 2011 16:19 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Helemaal voor dat scheelt een hoop ellende.
De meeste mensen houden niet van mensen die anders zijn dan zij. Daar zijn verschillende psychologische redenen voor, varierend van jaloezie tot angst. Daarom zij "wij vs zij" campagnes altijd zo succesvol.quote:Op maandag 26 december 2011 16:18 schreef paddy het volgende:
Maar wat ik veel belangrijker vond om te bespreken (aangezien de OP geen aanleiding geeft tot een discussie en alleen maar moord wil zien) is hoe het zover komt dat een hele gemeenschap een enkeling maar treitert.
Er zit iets goed fout wanneer je een kind of je medemens met stenen loopt te bekogelen omdat ze anders dan jij is en door je straat looptquote:Op maandag 26 december 2011 15:50 schreef Adam1981 het volgende:
Leg eens uit. Wat heeft een wereld zonder geloof met een dictatuur te maken ?quote:
Maar waar doen die dat?quote:Op maandag 26 december 2011 16:04 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
De atheïsten die hetzelfde doen zijn niet zo erg?
Nee hoor. Kennen geen god. Een leider volgen tot in de dood is geen religie.quote:Op maandag 26 december 2011 16:22 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Noord Korea is zwaar religieus hoor
Zou je dat ook zeggen als we het zouden hebben over.. ik noem maar wat... pedoseksuelen, verkrachters, moordenaars enz ?quote:Op maandag 26 december 2011 16:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Er zit iets goed fout wanneer je een kind of je medemens met stenen loopt te bekogelen omdat ze anders dan jij is en door je straat loopt
Die kennen ze weldegelijk. Kim Jong-un is de nieuwe god daar nu, zo zien ze hun leider daar immers.quote:Op maandag 26 december 2011 16:24 schreef paddy het volgende:
[..]
Nee hoor. Kennen geen god. Een leider volgen tot in de dood is geen religie.
Herhaal die maar tegen die mensen die in kampen zitten
Volgens de Noord Koreanen was de geliefde leider bovenmenselijk met goddelijke krachten; zoals het beheersen van het dierenrijk, waterstromen enz. Vergelijkbaar met de vergoddelijking van Pharaos in het oude Egypte.quote:Op maandag 26 december 2011 16:24 schreef paddy het volgende:
[..]
Ja, ze maken mij nl dan niet anders dan de moordenaar, verkrachter etc. Ik kan mij hooguit voorstellen van een gezin/familie dat ze doorgedraaid raken (en dan nog praat ik moord niet goed), maar een hele wijk? Nee, dan zijn ze niets anders dan....quote:Op maandag 26 december 2011 16:24 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Zou je dat ook zeggen als we het zouden hebben over.. ik noem maar wat... pedoseksuelen, verkrachters, moordenaars enz ?
Voor deze mensen doet het meisje iets dat volgens hun morele systeem verwerpelijk is. Ze "kunnen daar niet mee omgaan" (sorry voor het meme gebruik) en reageren daarop.
Waarom zou er in een wereld zonder geloof overal kleine noord korea's ontstaan ? Religie en democratsie is toch een totaal verschillend iets ?quote:Op maandag 26 december 2011 16:24 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer je een religie wil verbieden ben je niet anders dan de fundamentalist die je gaat vermoorden tenzij jij je tot die religie gaat wenden.quote:Op maandag 26 december 2011 16:28 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Waarom zou er in een wereld zonder geloof overal kleine noord korea's ontstaan ? Religie en democratsie is toch een totaal verschillend iets ?
Mja...maar hoop dat je begrijpt watt ik bedoel. Het in kampen stoppen van etcquote:Op maandag 26 december 2011 16:26 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Volgens de Noord Koreanen was de geliefde leider bovenmenselijk met goddelijke krachten; zoals het beheersen van het dierenrijk, waterstromen enz. Vergelijkbaar met de vergoddelijking van Pharaos in het oude Egypte.
Dus ja, Juche is wel een religie
ach in Indonesië heeft men weer andere geloven, het geeft niets, maar die extremen ziin schandaligquote:Op maandag 26 december 2011 16:26 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Volgens de Noord Koreanen was de geliefde leider bovenmenselijk met goddelijke krachten; zoals het beheersen van het dierenrijk, waterstromen enz. Vergelijkbaar met de vergoddelijking van Pharaos in het oude Egypte.
Dus ja, Juche is wel een religie
Waarom religie afschaffen ? Omdat een paar mensen religie gijzelen ? Schaf dan domheid af.quote:Op maandag 26 december 2011 15:59 schreef Michael-H het volgende:
Iedereen die zijn religie of de denkbeelden ervan aan anderen oplegt of afdwingt met geweld, is zo dom als het achtereind van een varken. Wat dat betreft zou alle religie afgeschaft of uitgeroeid moeten worden
Jups. Het lijkt wel een menselijke eigenschap.quote:Op maandag 26 december 2011 16:46 schreef paddy het volgende:
En blijkbaar zijn bepaalde niet-gelovigen niet anders hè? Kan je wel zien naar aanleiding van wensen tot totale vernietiging van.
ik heb religie al tientallen jaren afgeschaft, omdat het niets oplevert dan puur tijdverspillingquote:Op maandag 26 december 2011 16:49 schreef elcastel het volgende:
[..]
Waarom religie afschaffen ? Omdat een paar mensen religie gijzelen ? Schaf dan domheid af.
Als sommige mensen zich aan de zijde van God wanen worden ze arrogant en minachtend tegenover anderen. Gelukkig is dat een minderheid, anders zouden we een constante wereldoorlog hebben. Heeft ook niet perse iets met religie te maken, eerder met de drang van iedereen om belangrijker te zijn dan de rest.quote:Op maandag 26 december 2011 17:35 schreef livelink het volgende:
Ik ben echt nog geschokt door dit nieuws. Ik wil dit soort mensen gewoon niet begrijpen.
Dat is een hele geruststelling.quote:Op maandag 26 december 2011 14:59 schreef michaelmoore het volgende:
Nou ik ben niet anti-joods maar dan mogen ze van mij verbranden in hel net als de Taliban
In de naam van een lieve God zijn de meeste mensen gedood en vermoordquote:Op maandag 26 december 2011 18:13 schreef waht het volgende:
[..]
Als sommige mensen zich aan de zijde van God wanen worden ze arrogant en minachtend tegenover anderen.
Ze zijn door god verbannen, maar het vliegend spaghettimonster heeft ze weer in genade aangenomen en gezegd dat ze terug mogen gaan, wel een beetje met de tijd meegaan he.quote:Op maandag 26 december 2011 16:02 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Jeruzalem is de hoofdstad van het koninkrijk Israël. En dat gebied hebben ze veroverd van anderen, ze zijn niet de oorspronkelijke bewoners. Voor de rest mogen de joden niet teruggaan naar Jeruzalem om een land te stichten, ze zijn door God verbannen.
Zelfde effect.quote:Op maandag 26 december 2011 16:49 schreef elcastel het volgende:
[..]
Waarom religie afschaffen ? Omdat een paar mensen religie gijzelen ? Schaf dan domheid af.
Het lijkt me als je de OT leest dat dat onvermijdelijk is, of kan jij er nog iets anders van bakken?quote:Op maandag 26 december 2011 19:41 schreef AhmedJaret het volgende:
is dit al weer een religie discussie?
Waarom zou hij in dat kader het Oude Testament moeten lezen?quote:Op maandag 26 december 2011 19:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het lijkt me als je de OT leest dat dat onvermijdelijk is, of kan jij er nog iets anders van bakken?
ik bedoel OPquote:Op maandag 26 december 2011 19:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou hij in dat kader het Oude Testament moeten lezen?
ik dacht het NT nu gevolgd wordt dezer dagen?quote:Op maandag 26 december 2011 19:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het lijkt me als je de OT leest dat dat onvermijdelijk is, of kan jij er nog iets anders van bakken?
Zie boven je.quote:Op maandag 26 december 2011 19:53 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
ik dacht het NT nu gevolgd wordt dezer dagen?
Het is een probleem dat de laatste jaren pas meer belicht wordt vanuit de media. Dit komt deels omdat het orthodoxe bevolkingsdeel door de hoge geboortecijfers nu een dergelijk aantal kent dat de politieke invloed groot genoeg is geworden om door middel van coalities dingen af te gaan dwingen (een beetje zoals de SGP hier) en ook omdat het altijd een beetje met de mantel der liefde bedekt kon worden. Israël is nou eenmaal een in wezen joodse staat en dus zijn deze figuren actief aangetrokken en getolereerd.quote:Op maandag 26 december 2011 19:40 schreef FreckleSs het volgende:
Ik wist eigenlijk niet dat joden zo streng waren met kledij voor vrouwen of dat vrouwen achterin de bus moeten zitten in Israel
Ja met het verzoek om ze allemaal af te schaffen als zijnde dom en zinloosquote:Op maandag 26 december 2011 19:41 schreef AhmedJaret het volgende:
is dit al weer een religie discussie?
Is dat ook een religie???quote:Op maandag 26 december 2011 19:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
het vliegend spaghettimonster heeft ze weer in genade aangenomen
Hamas stapt ook achter in, daaromquote:Op maandag 26 december 2011 19:40 schreef FreckleSs het volgende:
Ik wist eigenlijk niet dat joden zo streng waren met kledij voor vrouwen of dat vrouwen achterin de bus moeten zitten in Israel
Heb je wel gelezen waarover het gaat? Joden pesten en discrimineren joden. Daar komt geen Palestijn aan te pas.quote:Op maandag 26 december 2011 21:30 schreef Truffelvarken het volgende:
Hoeveel heilige steden hebben de moslims eigenlijk. Mekka, Medina, Karbala,Qomm, Najaf, Mashhad, en blijkbaar nu ook Jeruzalem weet ik zo uit mijn blote hoofd. Maar er zijn er ongetwijfeld nog veel meer.
Van dat kinderachtige," Alles is van mij", schoolplein gedrag
Mekka, een stad met 1.5 miljoen inwoners is zelfs verboden voor iedereen die geen moslim is.
Daarom kan de VN Jerusalem beter alleen aan de Joden en Christenen geven om verdere opwinding te voorkomen.
Ze wonen er in ieder geval al 4000 jaar. Dat lijkt me toch aardig oorspronkelijk.quote:Op maandag 26 december 2011 16:02 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Jeruzalem is de hoofdstad van het koninkrijk Israël. En dat gebied hebben ze veroverd van anderen, ze zijn niet de oorspronkelijke bewoners. Voor de rest mogen de joden niet teruggaan naar Jeruzalem om een land te stichten, ze zijn door God verbannen.
Beste Disana. Hier reageerde ik op.quote:Op maandag 26 december 2011 21:01 schreef Pietverdriet het volgende:
In jeruzalem liggen moslims, joden, christenen en orthodoxen altijd overhoop ,et elkaar, tot er op een dag een Gay Pride parade kwam, schuimbekkend waren ze het eens met elkaar.
Het verband tussen jouw rant over moslims en wat werd gepost is ver te zoeken.quote:Op maandag 26 december 2011 21:36 schreef Truffelvarken het volgende:
[..]
Beste Disana. Hier reageerde ik op.
Het zit in Israël niet eens meer in een hoek:quote:Op maandag 26 december 2011 21:43 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Zo zie je maar weer dat niet alleen achterlijke moslims en hypocriete christenen lekker bezig kunnen zijn, orthodoxe stinkjoden kunnen er ook wat van. Achterlijkheid is zoals blijkt te vinden in elke hoek van beschaving.
Heb je ooit gehoord van de uitdrukking "dommer dan het achtereind van een varken"?quote:Op maandag 26 december 2011 21:30 schreef Truffelvarken het volgende:
Daarom kan de VN Jerusalem beter alleen aan de Joden en Christenen geven om verdere opwinding te voorkomen.
Nee, dat is het niet, althans niet heel Mekka. Net zo min als dat jij welkom bent bij orthodoxe joden of christenen. In principe niks mis mee.quote:Op maandag 26 december 2011 21:30 schreef Truffelvarken het volgende:
Hoeveel heilige steden hebben de moslims eigenlijk. Mekka, Medina, Karbala,Qomm, Najaf, Mashhad, en blijkbaar nu ook Jeruzalem weet ik zo uit mijn blote hoofd. Maar er zijn er ongetwijfeld nog veel meer.
Mekka, een stad met 1.5 miljoen inwoners is zelfs verboden voor iedereen die geen moslim is.
Jammer dat beschaving om zeep wordt geholpen door dom geloof in een hogere god, die is er niet .quote:Op maandag 26 december 2011 21:43 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Zo zie je maar weer dat niet alleen achterlijke moslims en hypocriete christenen lekker bezig kunnen zijn, orthodoxe stinkjoden kunnen er ook wat van. Achterlijkheid is zoals blijkt te vinden in elke hoek van beschaving.
Als jij het verschil niet ziet/ weet tussen het jodendom het cristendom en de islam zijn we snel uitgeluld.quote:Op maandag 26 december 2011 15:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar ze kunnen van mij verbranden net als de Taliban, de sukkels
Net als die katholieke pedofielen, het zijn allemaal achterbakse loosers
Heerlijk al die stupiditeitquote:Op maandag 26 december 2011 15:52 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
Het Christendom en andere religies hebben ook een shitload aan 'heilige steden', wat is je punt in hemelsnaam?quote:Op maandag 26 december 2011 21:30 schreef Truffelvarken het volgende:
er is geen verschil, het zijn allemaal idiotenquote:Op dinsdag 27 december 2011 00:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als jij het verschil niet ziet/ weet tussen het jodendom het christendom en de islam zijn we snel uitgeluld.
quote:Op dinsdag 27 december 2011 01:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is geen verschil, het zijn allemaal idioten
Extremisten zijn nooit goed, maar ik heb nog nooit iemand zo erg zien generaliseren wat betreft religies.quote:Op dinsdag 27 december 2011 01:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 27 december 2011 01:33 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Lopen een orthodoxe Jood en een salafist in de Kalverstraat, zegt de een tegen de ander; ' doe es normaal man! ' De ander 'Doe es normaal man? Doe zelf normaal! '
Dit is nog slechter dan tong.quote:Op dinsdag 27 december 2011 01:33 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Lopen een orthodoxe Jood en een salafist in de Kalverstraat, zegt de een tegen de ander; ' doe es normaal man! ' De ander 'Doe es normaal man? Doe zelf normaal! '
Het rare is dat die joden zich hetzelfde gedragen en kleden en dezelfde ideeën hebben als de Talibanquote:Op dinsdag 27 december 2011 01:36 schreef Aloulou het volgende:
De charedim (haredi's) zijn inderdaad gegroeid door hun hele grote gezinnen en gesubsidieerde levensstijl waarin ze niet werken en heel de dag hun religie bestuderen en naar de synagoge gaan. Het ironische is dat de joodse staat ze zelf groot heeft gemaakt dus en dat nu niet meer terug is te draaien door demografische ontwikkelingen waarin seculieren gemiddeld 2 of maximaal 3 kinderen hebben terwijl dat bij charedim er minimaal 5 of 6 zijn. Meeste spanningen tussen de groepen werden lang afgedaan als "dan hebben ze daar hun eigen plekje maar", maar bij een groter aantal charedim op de populatie wordt het probleem en de clash alleen maar groter.
Dat is niet raar en vrij goed te verklaren. Hoewel de "Taliban" nogal een grote stap verder gaat door alles en iedereen in hun aanslagen mee te nemen en de haredim in Israel dat vooralsnog niet gedaan hebben. Baas boven baas he. Wij Moslims hebben vooralsnog nog steeds de meeste rare snuiters rondlopen in onze gelederenquote:Op dinsdag 27 december 2011 02:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het rare is dat die joden zich hetzelfde gedragen en kleden en dezelfde ideeën hebben als de Taliban...
Is dat zo?quote:Op dinsdag 27 december 2011 02:37 schreef Madame_Paon het volgende:
Dat is niks nieuws in Israël.
Die orthodoxe joden zijn geen haar beter dan die islamitische terroristen.
Nou dat valt wel mee, ik heb hele knappe meiden gezien daarvandaanquote:Op dinsdag 27 december 2011 10:32 schreef Hathor het volgende:
Wat zijn die joden trouwens ongelofelijk lelijke mensen zeg.
waarom moet ik me in religie verdiepen, weet jij wel hoeveel goden en halfgoden er zijn????quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:16 schreef summer2bird het volgende:
Een oordeel geven over religie zonder je erin te verdiepen.
Ja TS, jij komt er wel
Haha, veel mensen zijn idioten. Dat is inherent aan mens zijn.quote:Op dinsdag 27 december 2011 01:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die gasten met die hoeden en pijpekrullen zijn ook net zo debiel. Gewoon achterlijk tuig, niets meer niets minder.quote:Op dinsdag 27 december 2011 02:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het rare is dat die joden zich hetzelfde gedragen en kleden en dezelfde ideeën hebben als de Taliban
allemaal domme baardapen
Misschien moeten ze zich aansluiten
[ afbeelding ]
Er is maar één God.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:27 schreef michaelmoore het volgende:
waarom moet ik me in religie verdiepen, weet jij wel hoeveel goden en halfgoden er zijn????
Klopt en dat is Thor. Die was ook een stuk eerder present dan die poepgod van jou.quote:
Christendom kent mini-godjes.quote:
En dat is Allah???quote:
Allah is de enige echte God ja. En de Islam is Zijn religie.quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En dat is Allah???
Of iemand anders ??
Wat leesvoer voor je
nee hoor duizenden verschillenden
ga maar eens naar Thailand
Of Egypte
http://egypte-info-site.nl/goden-godinnen.html
nou prima toch, maar geloof me, een god bestaat niet , geen enkelequote:Op dinsdag 27 december 2011 13:30 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Allah is de enige echte God ja. En de Islam is Zijn religie.
Egypte is inmiddels voor 90%+ islamitisch. Ik heb je in een ander topic al gezegd dat we niet meer in het jaar 500 voor Christus leven.
Jou geloven? Mooit niet dat ik een door de duivel misleid iemand ga geloven.quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou prima toch, maar geloof me, een god bestaat niet , geen enkele
En er is ook geen hemel, en als je dood bent dan vreten de wurmen je op, gek he??
quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:51 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Jou geloven? Mooi niet dat ik een door de duivel misleid iemand ga geloven.
quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:51 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Jou geloven? Mooit niet dat ik een door de duivel misleid iemand ga geloven.
Je spreekt jezelf tegen?quote:Op dinsdag 27 december 2011 13:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Heb ik een verrassing voor je!! De duivel bestaat ook niet , wist je niet he??
nou ja mijn buurvrouw heeft er wat van weg ok
nee mij buuv lijkt erop, maar dat is echt mijn buuvquote:
Weet je wat ik denk, ik denk dat jij bang bent dat wij reli-gekken weleens gelijk kunnen hebben dat God bestaat.quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:05 schreef michaelmoore het volgende:
nee mij buuv lijkt erop, maar dat is echt mijn buuv
De duivel bestaat echt niet , valt mee he ??
De laatste keer dat een groep van hen dit soort zaken verzonnen omdat ze dachten slimmer te zijn dan de Schepper van de hemelen en aarde, werden ze als straf veranderd in varkens en apen.quote:Normaliter mogen Joden op de Sabbat buitenshuis geen arbeid verrichten of veel lopen, ze mogen o.a.. niets ‘tillen’ (b.v. in hun zak stoppen). Dat beperkt de mogelijkheden nog al, maar daar is wat op gevonden, namelijk de Eroew, die dient als uitbreiding van het ‘huiselijk gebied’. Dit biedt Joden dus wat meer vrijheid.
Ook als er geen Eroev is zijn er wel wat mogelijkheden, want het zou wat lastig zijn als een Jood in Nederland niet met z'n sleutels over straat kan naar de Synagoge. Dan worden die sleutels echter voorzien van twee gaatjes zodat ze als onderdeel van een riem gedragen kunnen worden. Dan til je de sleutel niet, maar draag je hem. En kleding dragen mag wel, want ze hoeven natuurlijk niet naakt over straat.
Vertel eens even dan...quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:27 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Weet je wat ik denk, ik denk dat jij bang bent dat wij reli-gekken weleens gelijk kunnen hebben dat God bestaat.
Ik geloof niet alleen dat Hij bestaat, ik weet het zeker, moslims geloven niet alleen, maar beschikken over bewijs dat God bestaat.
En dat is..?quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:27 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Weet je wat ik denk, ik denk dat jij bang bent dat wij reli-gekken weleens gelijk kunnen hebben dat God bestaat.
Ik geloof niet alleen dat Hij bestaat, ik weet het zeker, moslims geloven niet alleen, maar beschikken over bewijs dat God bestaat.
De islam is net zo belachelijk als alle andere religies.quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:27 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Er is maar 1 God, Allah, en er is maar 1 echte religie, Zijn religie heet Islam, dat is altijd zo geweest, vanaf de eerste tot de laatste van de 124.000 profeten van God (vrede zij met hen allen).
Alle andere gelovigen zijn misleid. Christenen? Die aanbidden een man, en niet God. Joden? Hoeveel profeten hebben de joden wel niet vermoord, de joden houden ervan om te rebelleren tegen God, zelfs vandaag de dag kunnen we zien hoe ze denken dat ze slimmer dan God zijn en allerlei manieren verzinnen om Zijn regels te omzeilen. Zie hieronder een voorbeeld van hun gedrag:
[..]
De laatste keer dat een groep van hen dit soort zaken verzonnen omdat ze dachten slimmer te zijn dan de Schepper van de hemelen en aarde, werden ze als straf veranderd in varkens en apen.
De hindoes? Get real, ik ga toch niet koeien en ratten aanbidden.
Dat is geen bewijs. Gewoon een filmpje met veel gewauwel en hoe dieren de naam van God kennen. Als dit voor jou bewijs is heb je ook geen problemen met de verhalen van Harry Potter voor feiten aan te nemen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:30 schreef Adam1981 het volgende:
Hieronder één bewijs, bekijk alle delen bij gerelateerde videos:
Meer bewijs wanneer jullie je goed gedragen.
quote:The Story of a Scholar and an Atheist
There is one story of a Scholar and an Atheist. Long ago an Atheist did not believe the existence of God. He asked a scholar for a debate about the existence of God. Among the questions are: “Does God exist?” and “If God exists then where is God?”
Then they decided when and where the debate takes place.
The Atheist and the villagers were waiting for the scholar, but the scholar did not come right on time. When the Atheist and the villagers thought that the scholar will not come for the debate, then the scholar showed up.
“I am sorry to keep you waiting for so long. But the rain is so heavy so the river floods. The bridge drifted away so I could not cross it. Thank God suddenly there was a big tree fell down. Then the branches cut out by themselves so the trunk was branchless. After that the trunk was cut and a hole was created so it became a boat. So I used the boat and crossed the river,” said the scholar.
The Atheist and the villagers were laughing.![]()
![]()
The Atheist said to the villagers, “This scholar is mad. How can a tree became a boat by itself with no one made it? How can a boat exist with no maker who made it?”
The villagers were laughing out loud.
After the people calmed down, the scholar said, “If you believe that the boat could not exist without its maker, then how could you believe the earth, sky, and its contents exist without its creator? Which is the most difficult to make? Making a boat or creating the earth, sky, and its contents?
Hearing that, they realized that they trapped with their own statement.
Jij weet 0,0 van de Islam af, geef het toe, in plaats van mensen te misleiden.quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:33 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
De islam is net zo belachelijk als alle andere religies.
Ik heb boeken gelezen van mensen die uit die landen komen, dus ik weet er wel degelijk iets van.quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:44 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Jij weet 0,0 van de Islam af, geef het toe, in plaats van mensen te misleiden.
Leuk verhaaltje. Ken je die al van Doornroosje?quote:
Benoem ze eens dan. Je maakt iedereen nu al religie-moe met filmpjes van totaal 6 uur.quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:46 schreef Adam1981 het volgende:
1/6 van de Koran bevat wetenschappelijke zaken die een analfabeet in de woestijn in de 7de eeuw onmogelijk had kunnen weten:
Hirsi Ali, Afshin Ellian, Salman Rushdie en consorten zeker? Je bent misleid en zij zijn rijker geworden over de rug van schaapjes zoals jij die hun onzin geloven. Het zijn de agenten van satan die de mensen weg willen houden van God's religie de Islam.quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:48 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik heb boeken gelezen van mensen die uit die landen komen, dus ik weet er wel degelijk iets van.
Als je niet eens bereid bent om een paar uurtjes te besteden om je Islam-kennis wat op te vijzelen, dan ben je een hopeloos geval.quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:48 schreef 3-voud het volgende:
Benoem ze eens dan. Je maakt iedereen nu al religie-moe met filmpjes van totaal 6 uur.
Geeft niet als men anderen er maar niet mee lastig valt , dan is er niets aan de handquote:Op dinsdag 27 december 2011 14:27 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Dat zijn nu van die gekken die kleine meisjes gaan uitschelden als ze niet een doek over hun hoofd doenquote:Ik geloof niet alleen dat Hij bestaat, ik weet het zeker, moslims geloven niet alleen, maar beschikken over bewijs dat God bestaat.
Wijlen Sheikh Deedat heeft daar een mooi antwoord op gegeven:quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zijn nu van die gekken die kleine meisjes gaan uitschelden als ze niet een doek over hun hoofd doen
Als jij niet eens bereid bent om een paar uurtjes te besteden om je harry-potter-kennis wat op te vijzelen dan ben je een hopeloos geval.quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:57 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Als je niet eens bereid bent om een paar uurtjes te besteden om je Islam-kennis wat op te vijzelen, dan ben je een hopeloos geval.
Jazeker. Jij bent geïndoctrineerd door satan's helpers in deze wereld.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:00 schreef havanagila het volgende:
Anyways, heb jij al eens gehoord van de term indoctrinatie?
Misdadigers die een moord begaan moeten de doodstraf krijgen. In zo'n geval mag je dus wel iemand "vermoorden".quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:01 schreef michaelmoore het volgende:
Als jij wil geloven dat er een god bestaat ok , maar men moet anderen niet gaan uitschelden of vermoorden daarvoor
Wat een slecht filmpje.quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:59 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Jouw plaatjeOpscheppen over "Science" terwijl de "scientists" zich bekeren naar de Islam:
En wat beschouw jij als een misdaad?quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:03 schreef [url=http://foru[quote]
[b]Op dinsdag 27 december 2011 15:03 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Misdadigers die een moord begaan moeten de doodstraf krijgen. In zo'n geval mag je dus wel iemand "vermoorden".
Moord.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:04 schreef KoosVogels het volgende:
En wat beschouw jij als een misdaad?
Dat doen jullie atheïsten ja.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:05 schreef havanagila het volgende:
En is mensen afrekenen omdat ze niet dezelfde ideeën hebben als jou niet juist een van de grootste misdaden?
Daar heeft Michaelmoore het toch niet over? Hij stelt dat het idioot is wanneer bepaalde lieden men ongelovigen te moeten vermoorden vanwege hun opvattingen.quote:
En wie heeft er ongelovigen vermoord vanwege hun opvatting?quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar heeft Michaelmoore het toch niet over? Hij stelt dat het idioot is wanneer bepaalde lieden men ongelovigen te moeten vermoorden vanwege hun opvattingen.
Ik neem aan dat je weet dat dat boek door mensen is opgeschreven...quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:08 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
En wie heeft er ongelovigen vermoord vanwege hun opvatting?
De Koran bevat zelfs een hoofdstuk "de ongelovigen"
http://www.quran.com/109
Het is een combinatie van zaken. Verschillende profetieën van de laatste profeet van God zijn uitgekomen. Bepaalde zaken die hij heeft voorspeld gebeuren voor onze ogen terwijl de meeste mensen blind zijn en het niet eens opmerken.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:10 schreef TimCook het volgende:
Iets complex moet wel door iemand gemaakt zijn, toch?
Ze geven daarmee toe enkel over geloof te beschikken en niet over "weten" om het uit te zoeken.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:10 schreef TimCook het volgende:
Ik heb wel vaker met moslims een discussie gevoerd, en hun standpunt komt altijd op hetzelfde neer: de wereld is zo complex, het moet wel door iemand gemaakt zijn. Het kan niet uit zichzelf ontstaan zijn.
Het verhaaltje hierboven gaat precies over die gedachte. Als iets complex is, moet het wel door iemand gemaakt zijn, toch?
Naja, feit is toch wel dat de meeste mensen oerdom zijn, en iemand daar vroeger gebruik van heeft gemaakt door wat regels en richtlijnen in een sprookje te verwerken. Vervolgens heeft iemand anders door middel van plagiaat z'n eigen boekje geschreven, waar de wat intelligentere mensen heden ten dagen gebruik van maken om andere mensen hun wil op te dringen....quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:11 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Het is een combinatie van zaken. Verschillende profetieën van de laatste profeet van God zijn uitgekomen. Bepaalde zaken die hij heeft voorspeld gebeuren voor onze ogen terwijl de meeste mensen blind zijn en het niet eens opmerken.
Nostradamus-effect: pas als bepaalde zaken hebben plaatsgevonden worden ze gelinkt aan profetieën.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:11 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Het is een combinatie van zaken. Verschillende profetieën van de laatste profeet van God zijn uitgekomen. Bepaalde zaken die hij heeft voorspeld gebeuren voor onze ogen terwijl de meeste mensen blind zijn en het niet eens opmerken.
Jij bent dom met je "plagiaat". Dat je dat zegt laat alleen maar zien dat je niet weet waarover je spreekt.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:13 schreef havanagila het volgende:
[..]
Naja, feit is toch wel dat de meeste mensen oerdom zijn, en iemand daar vroeger gebruik van heeft gemaakt door wat regels en richtlijnen in een sprookje te verwerken. Vervolgens heeft iemand anders door middel van plagiaat z'n eigen boekje geschreven, waar de wat intelligentere mensen heden ten dagen gebruik van maken om andere mensen hun wil op te dringen....
Dat jij daar met open ogen intrapt zegt al genoeg.
De geschiedenis staat er bol van. De katholieke kerk was in het verleden niet bepaald tolerant tegenover ongelovigen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:08 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
En wie heeft er ongelovigen vermoord vanwege hun opvatting?
De Koran bevat zelfs een hoofdstuk "de ongelovigen"
http://www.quran.com/109
quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:13 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Jij bent dom met je "plagiaat". Dat je dat zegt laat alleen maar zien dat je niet weet waarover je spreekt.
Niemand kan de toekomst voorspellen, ook jouw profeet niet. Jouw profeet heeft waarschijnlijk honderden, zo niet duizenden voorspellingen gedaan. Als je zoveel voorspelt, is het niet vreemd dat je soms gelijk krijgt.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:11 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
De Koran bevat het onveranderde Woord van God. Geen boek is zo speciaal als de Koran.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:11 schreef 3-voud het volgende:
Ik neem aan dat je weet dat dat boek door mensen is opgeschreven...
Nah, soms lijkt het er een beetje op en zorgen die gelovigen dat het wat beter past door nuance toe te voegen. Beetje hun zin doordrijven.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:15 schreef TimCook het volgende:
[..]
Niemand kan de toekomst voorspellen, ook jouw profeet niet. Jouw profeet heeft waarschijnlijk honderden, zo niet duizenden voorspellingen gedaan. Als je zoveel voorspelt, is het niet vreemd dat je soms gelijk krijgt.
Bewijs dat maar eens.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:15 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
De Koran bevat het onveranderde Woord van God. Geen boek is zo speciaal als de Koran.
Prophet Muhammad: "Verily you shall conquer Constantinople. What a wonderful leader will he be, and what a wonderful army will that army be!"quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:15 schreef TimCook het volgende:
[..]
Niemand kan de toekomst voorspellen, ook jouw profeet niet.
Ze hebben dus de profetie opgevolgd zodat die uitkwam.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:17 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Prophet Muhammad: "Verily you shall conquer Constantinople. What a wonderful leader will he be, and what a wonderful army will that army be!"
1453
Kun je nagaan hoeveel leed 1 zo'n opmerking heeft veroorzaakt.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ze hebben dus de profetie opgevolgd zodat die uitkwam.
Mijn hemel...
Ik word er niet rijker of machtiger door als jij je bekeert tot de Islam.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:17 schreef havanagila het volgende:
Laten we het er maar op houden dat het blind volgen van een willekeurig geloof (of atheïsme) wijst op een gebrekkig verstand. Of je nou vindt of dat iemand/iets alles geschapen heeft, alle geloven komen neer op het volgende: respect voor elkaar..... Helaas wordt geloof uitsluitend gebruikt om er zelf machtiger en rijker op te worden. Kijk maar waar Adam mee bezig is.....
Zoals de VS bedoel je?quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:21 schreef havanagila het volgende:
Kun je ook gelijk even verklaren waarom de minst gelovige gebieden de meeste voorspoed en welvaart hebben en concentraties van geloof alleen zorgen voor geweld en verdriet?
Het Islamitische Rijk kende voorspoed en welvaart toen jouw voorouders nog in berenvellen rondliepen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:21 schreef havanagila het volgende:
Kun je ook gelijk even verklaren waarom de minst gelovige gebieden de meeste voorspoed en welvaart hebben en concentraties van geloof alleen zorgen voor geweld en verdriet?
Je kent je eigen geschiedenis niet eens.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:23 schreef havanagila het volgende:
Je bedoelt lekker zorgeloos hun leventje leiden, het zij in berevellen, terwijl ze elders drukker bezig waren met elkaar uitmoorden in de naam van hun geloof?
Zorgeloos was het leven voor de Middeleeuwse Europeaan nou ook weer niet.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:23 schreef havanagila het volgende:
Je bedoelt lekker zorgeloos hun leventje leiden, het zij in berevellen, terwijl ze elders drukker bezig waren met elkaar uitmoorden in de naam van hun geloof?
Brrr... zijn er meer zoals jij? B.v. denken alle Nederlandse moslims stiekem net als jij?quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:20 schreef Adam1981 het volgende:
Satan's helpers die boeken schrijven en leugens verspreiden over de Islam, die mensen zijn degenen die rijker en machtiger worden door jouw toedoen. Wilders is er zo een die macht heeft verweven met zijn leugens. Hans Jansen is zo'n leugenaar die geld verdiend aan het verkopen van leugenachtige boeken over de Islam.
Adam doelt op de periode 800-1300.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:25 schreef havanagila het volgende:
Wie zegt de middeleeuwen, dat was juist de meest gelovige en toevallig ook de meest geweldadige tijd in de europese geschiedenis, zie je al een verband?
Volgens mij ben jij hier het schaap ... religieus zijn.quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:55 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Hirsi Ali, Afshin Ellian, Salman Rushdie en consorten zeker? Je bent misleid en zij zijn rijker geworden over de rug van schaapjes zoals jij die hun onzin geloven. Het zijn de agenten van satan die de mensen weg willen houden van God's religie de Islam.
Hopelijk wel. Dat zijn echte moslims, niet net als Hakim nepperds die roken, drugs gebruiken, alcohol drinken, hangjongere zijn, een vriendin hebben, seks voor het huwelijk, naar de disco gaan etc.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Brrr... zijn er meer zoals jij? B.v. denken alle Nederlandse moslims stiekem net als jij?
Oh, je bent dus jaloers.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:27 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Hopelijk wel. Dat zijn echte moslims, niet net als Hakim nepperds die roken, drugs gebruiken, alcohol drinken, hangjongere zijn, een vriendin hebben, seks voor het huwelijk, naar de disco gaan etc.
Vreselijk inderdaadquote:Op dinsdag 27 december 2011 15:27 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Hopelijk wel. Dat zijn echte moslims, niet net als Hakim nepperds die roken, drugs gebruiken, alcohol drinken, hangjongere zijn, een vriendin hebben, seks voor het huwelijk, naar de disco gaan etc.
Zeker vreselijk voor de maatschappij als geheel.quote:
De islamitische aap komt uit de mouw.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:28 schreef waht het volgende:
Het topic neemt een dramatische wending.
quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:26 schreef TimCook het volgende:
Waarom creëert jouw islamitische god eigenlijk joden en christenen? Lijkt me nogal contraproductief.
Dus mensen die iets beters te doen hebben dan hun geloof opdringen aan anderen, namelijk hun leven leiden zoals ze zelf willen, zijn slecht.....quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:27 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
En toch is het hier beter toeven dan in het gemiddelde islamitische land. Rara politiepetje.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:29 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Zeker vreselijk voor de maatschappij als geheel.
Seks = miljoenen mensen kampen met STD's doordat ze zich niet aan God's regels hebben gehouden.
Alcohol = grootste probleem waarmee deze maatschappij kampt.
Er is een reden waarom God al deze zaken heeft verboden.
Waarom woon je nog in Nederland dan? Je zit midden tussen al het verderf en verdoemenis.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:29 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Seks = miljoenen mensen kampen met STD's doordat ze zich niet aan God's regels hebben gehouden.
Alcohol = grootste probleem waarmee deze maatschappij kampt.
Er is een reden waarom God al deze zaken heeft verboden.
God's regel is het gebruiken van een condoom?quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:29 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
De vroegere joden en christenen waren "moslims" (gelovigen die zich overgeven aan de Wil van de Schepper). Daarom worden ze ook mensen van het boek genoemd in de Koran.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:26 schreef TimCook het volgende:
Waarom creëert jouw islamitische god eigenlijk joden en christenen? Lijkt me nogal contraproductief.
Gelul. De joden hebben hem gejat van de Kanaänieten. Zat archeologisch bewijs voor.quote:Op maandag 26 december 2011 15:54 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Jerusalem is van origine joods. Gesticht door joden...
De islamitische landen worden dan ook leeggeplunderd door het Westen, net zoals de rest van de derde wereldlanden. Maar goed, Allah heeft rente verboden. Eenieder die rente gebruikt, aan diegene heeft Allah de oorlog verklaard. Economische crisis in het Westen komt door rente.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En toch is het hier beter toeven dan in het gemiddelde islamitische land. Rara politiepetje.
De zwarten werden gediscrimineerd in de tijd van Malcolm X. Niet te vergelijken met jou. Jij mag/kan alles in het vrije Nederland maar je kunt gewoon niks.quote:Ah, daar heb je Hakim de house-negroe.
Malcolm X wil niks met jou te maken hebben.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:35 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
De zwarten werden gediscrimineerd in de tijd van Malcolm X. Niet te vergelijken met jou. Jij mag/kan alles in het vrije Nederland maar je kunt gewoon niks.
Hand afhakken omdat ze een biertje drinken?quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:31 schreef havanagila het volgende:
Dat stukje over alcohol is ook wel interessant, de leiders zuipen zich lekker klem terwijl de gemiddelde burger z'n handen kwijtraakt omdat ie een biertje drinkt.
Je hebt gelijk. Aids krijgen van een pedofiele pastoor omdat je ouders je als koorknaap hebben aangemeld is veel dichter bij God.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:29 schreef Adam1981 het volgende:
Cijfers?quote:Alcohol = grootste probleem waarmee deze maatschappij kampt.
Is er ook een reden waarom de meeste gelovigen zich niet kunnen houden aan de tien geboden?quote:Er is een reden waarom God al deze zaken heeft verboden.
Gaat dat bij jou zo makkelijk?quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:37 schreef Adam1981 het volgende:
Besef je wel dat jouw domme gelul mij alleen maar versterkt in mijn geloof?
De hele wereld is een en al verderf op dit moment. De Amerikanen exporteren hun verderfelijke cultuur naar de rest van de wereld. Maar aan de Amerikaanse suprematie komt as we speak een einde. Ze hebben met de verkeerde mensen gesold.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Waarom woon je nog in Nederland dan? Je zit midden tussen al het verderf en verdoemenis.
as we speak? suprematie? Ze hebben ook nogal invloed op je taalgebruik gehad, verneem ik.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:40 schreef Adam1981 het volgende:
De hele wereld is een en al verderf op dit moment. De Amerikanen exporteren hun verderfelijke cultuur naar de rest van de wereld. Maar aan de Amerikaanse suprematie komt as we speak een einde. Ze hebben met de verkeerde mensen gesold.
Je bent dus nog niet 100% overtuigd van je geloof?quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:37 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Hand afhakken omdat ze een biertje drinken?
Bron? Of zit je weer dom te lullen?
Besef je wel dat jouw domme gelul mij alleen maar sterkt in mijn geloof?
quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:41 schreef TimCook het volgende:
[..]
Je bent dus nog niet 100% overtuigd van je geloof?
Feiten zoals dat de zon in een modderpoel onder gaat? Of dat de aarde plat is?quote:Op dinsdag 27 december 2011 14:46 schreef Adam1981 het volgende:
1/6 van de Koran bevat wetenschappelijke zaken die een analfabeet in de woestijn in de 7de eeuw onmogelijk had kunnen weten:
100% overtuigd dat de Islam de beste religie is die deze wereld rijk is. Niemand is in staat om mij te bekeren naar een andere religie. Volgens mij begrijp jij niet dat ik bewust voor deze religie heb gekozen en niet omdat mijn ouders moslim zijn.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:41 schreef TimCook het volgende:
[..]
Je bent dus nog niet 100% overtuigd van je geloof?
Sommige joden en christenen gaan naar het paradijs, staat in de Koran. De meerderheid zal in de hel eindigen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:47 schreef michaelmoore het volgende:
maar goed het topic was dat orthodoxe joden net zo knettergek worden als zwaar religieuze moslims en ook op elkaar beginnen te lijken in doen en laten, en daar zijn we het wel over eens
Slotje
Je kon dus op school niet meekomen qua niveau.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:46 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
100% overtuigd dat de Islam de beste religie is die deze wereld rijk is. Niemand is in staat om mij te bekeren naar een andere religie. Volgens mij begrijp jij niet dat ik bewust voor deze religie heb gekozen en niet omdat mijn ouders moslim zijn.
Prima joh. Ze schreeuwen al eeuwen. Tot zover komt er nergens wat van. Ook niet van die schreeuwers zoals jij.quote:satan zal er alles aan doen om mensen weg te houden van God's religie de Islam. Moslims bidden dan ook telkens voor leiding van Allah, leid ons naar uw rechte pad o Allah, de weg van hen aan wie U genade geschonken hebt, op wie geen toorn rust en die niet dwalen, Ameen.
nou mooi dan zal jij wel op een wolkje komen, ik geloof er niet in die onzin, dus voor mij maakt het niet uitquote:Op dinsdag 27 december 2011 15:48 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Sommige joden en christenen gaan naar het paradijs, staat in de Koran. De meerderheid zal in de hel eindigen.
lol, al die atheïsten en hun ad-hominem aanvallen...quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:48 schreef 3-voud het volgende:
Je kon dus op school niet meekomen qua niveau.Boeie.
Mooi.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:50 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
lol, al die atheïsten en hun ad-hominem aanvallen...
Dat gebeurde ook al tijdens de tijd van de profeet (vrede zij met hem).
Alles wat jullie doen staat in de Koran. Jullie gedragen je zoals staat beschreven in de Koran. Dat zorgt ervoor dat mijn geloof sterker wordt, doordat jullie bevestigen wat er in de Koran staat.
Nee. Je zult ermee moeten leren leven dat de Islam nooit zal verdwijnen van deze wereld en alleen maar verder zal groeien, dat is een belofte van ALLAH.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:51 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Mooi.
Nu opbokken met je islam gereutel.
Jawel joh.quote:Malcolm X wil niks met jou te maken hebben.
Oké.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:52 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Nee. Je zult ermee moeten leren dat de Islam nooit zal verdwijnen van deze wereld en alleen maar verder zal groeien, dat is een belofte van ALLAH.
Koran: Their intention is to extinguish Allah's Light with their mouths: But Allah will complete (the revelation of) His light, even though the Unbelievers may detest (it.)
Al die atheïsten die bang zijn voor een tegengeluid, proberen de moslim weg te krijgen van het forum. Jullie hebben liever house-negroes zoals Hakim.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:53 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Oké.
Ga maar verder op islamicboard.com.
We zijn nergens bang voor.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:54 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Al die atheïsten die bang zijn voor een tegengeluid, proberen de moslim weg te krijgen van het forum. Jullie hebben liever house-negroes zoals Hakim.
quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:54 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Al die atheïsten die bang zijn voor een tegengeluid, proberen de moslim weg te krijgen van het forum. Jullie hebben liever house-negroes zoals Hakim.
Klopt.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:54 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Ik wist het antwoord al, staat namelijk ook in de Koran vermeld dat jullie hen liever hebben. En er staat ook in de Koran dat "ze" nooit tevreden zullen zijn over een moslim totdat ie zijn religie opgeeft.quote:
forums.islamicawakening.com is wat meer voor hem .quote:Oké.Ga maar verder op islamicboard.com.
Helemaal met je eens!quote:Op dinsdag 27 december 2011 01:36 schreef Aloulou het volgende:
De charedim (haredi's) zijn inderdaad gegroeid door hun hele grote gezinnen en gesubsidieerde levensstijl waarin ze niet werken en heel de dag hun religie bestuderen en naar de synagoge gaan. Het ironische is dat de joodse staat ze zelf groot heeft gemaakt dus en dat nu niet meer terug is te draaien door demografische ontwikkelingen waarin seculieren gemiddeld 2 of maximaal 3 kinderen hebben terwijl dat bij charedim er minimaal 5 of 6 zijn. Meeste spanningen tussen de groepen werden lang afgedaan als "dan hebben ze daar hun eigen plekje maar", maar bij een groter aantal charedim op de populatie wordt het probleem en de clash alleen maar groter.
Ook is Israel expliciet een joodse staat, en hoewel de discussie al lang bezig is waar dat ophoudt is het duidelijk dat de joodse religie een grote plaats daarin heeft, als joodse staat dus. Aangezien de charedim al hun meningen uit de joodse wet halen heb je dus een probleem bij het bestrijden van hen. Die haredi taxichauffeur zegt niet voor niets dat het bespugen van blote vrouwen wettelijk toegestaan is (religieuze halakha wet heeft hij het over dus zoals uitgelegd door zijn rabbijnen). Dat is wat zijn rabbijnen verkondigen, net zoals dat vrouwen apart achterin meoten zitten in de bus en/of aan de zijkant van het voetpad moeten lopen omdat er "gevaar van verleiding voor mannen is". In een staat die zich als joods identificeert kan je deze orthodoxe joden niet wijsmaken dat ze maar ff "een plaats op de pas moeten doen en dat thuis mogen doen ipv publieke ruimte". Nee, de staat is joods en daarmee dienen - volgens hen - G'd's (joodse) wetten gerespecteerd te worden omdat die voor alle joden gelden. Dat een seculiere jood wel het eerste deel wil en accepteert (joodse staat) op basis van deels religieuze sentimenten en/of historische gevoelens maar het tweede deel weg wil laten - joodse wetten daarin respecteren - hoef je deze orthodoxen niet wijs te maken. Vandaar dat ze ook flippen als men de sabbat verbreekt bijv, nog zo'n punt wat met het groter worden van hun gemeenschap spanningen zal opleveren tussen hen en joodse Israeliers die wel gewoon hun dagelijkse dingen doen op de sabbat en geen rust nemen.
Nu, 60 jaar na het oprichten van Israel, kan je met recht zeggen dat de grootste fout is geweest dat men geen seculariteit heeft ingevoerd. Scheiding tussen synagoge en staat, is er niet in Israel. En nu, 60 jaar later, met een bloeiende charedi gemeenschap betaalt men daarvoor de prijs.
Dat moet haast wel. Aan de andere kant, zulke mensen bestaan wel.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:57 schreef Smoofie het volgende:
Volgens mij trolled adam1981 jullie dood.
... wat doen we dan met Abu Talib die als ongelovige Mohammed tot zijn dood beschermde?quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:58 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Ik wist het antwoord al, staat namelijk ook in de Koran vermeld dat jullie hen liever hebben. En er staat ook in de Koran dat "ze" nooit tevreden zullen zijn over een moslim totdat ie zijn religie opgeeft.
Jij bent degene die mijn reactie niet begrijpt. Ik had het over "ze", jij hebt het over deze twee die ik niet heb genoemd.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:02 schreef Aloulou het volgende:
[..]
... wat doen we dan met Abu Talib die als ongelovige Mohammed tot zijn dood beschermde?
Of Mukhayriq de joodse rabbijn die stierf aan de zijde van Moslims toen ze werden aangevallen door Mekkanen....
Ik denk dat je je religie niet helemaal goed begrijpt
Daar ben ik ook lid van ja.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:59 schreef HAKIM_1988 het volgende:
@ Madame_Paon
forums.islamicawakening.com is wat meer voor hem .
Die_Hofstadtgruppe is dan ook een .... bijzondere persoon.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:01 schreef Adam1981 het volgende:
Wat staat er nog meer in de Koran, het Woord van de Schepper van de hemelen en aarde? Er staat dat wat er uit hun mond komt haat is, maar wat hun borst verbergt is nog vele malen erger.
Die_Hofstadgruppe is er zo een. Een en al haat uit zijn mond richting moslims. Maar wat zijn borst verbergt is nog vele malen erger. Meneer wil een genocide plegen op alle moslims.
Maar ik beschik over zelfvertrouwen omdat ik geloof in ALLAH.
In de Koran staat: zij plannen tegen de moslims, maar ALLAH plant ook, en Hij is De Beste der Planners.... al zal de hele wereld zich tegen één moslim keren, ze zullen hem niks aan kunnen doen als ALLAH het niet Wilt.
Prachtig.
Ik herken de haredim omdat wij Moslims dezelfde lui hebben. Alleen is het wel zo dat de joodse religie nog duizendmaal wettischer is dan Islam. Als je ziet welke geboden orthodoxe joden aan moeten voldoen komen orthodoxe Moslims er nog makkelijk vanaf.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:00 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Helemaal met je eens!
Maar dit kan je ook 1 op 1 stellen over traditionele moslims. En kijk maar eens wat het gebrek aan seculariteit in de arabische wereld gaat opleveren: heel veel onderdrukte minderheden.....
God bepaalt wat wij mensen moeten doen, niet jij. Jij bepaalt niet hoe moslims hun geloof uitdragen. Atheïsten die zeggen hou je geloof bij je thuis of in de moskee zijn megalomanen die denken dat ze mogen bepalen hoe gelovigen zich horen te gedragen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:04 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Die_Hofstadtgruppe is dan ook een .... bijzondere persoon.
Ik heb niks tegen moslims. Ook niks tegen de islam zoals zij oorspronkelijk was (dus zonder dat gedoe dat vrouwen minder waard zijn dan ratten en zo). Ik heb er alleen geen zin in als andere mensen hun idealen aan mij willen opdringen.
Als je gelovig bent, maar mensen er niet mee lastig valt en het niet gebruikt om haat en geweld te rechtvaardigen, heb ik er totaal geen problemen mee.
Als jij hier in de moskee zou komen zou je net zo hard worden uitgelachen met je complottheorieën.quote:Al die atheïsten die bang zijn voor een tegengeluid, proberen de moslim weg te krijgen van het forum. Jullie hebben liever house-negroes zoals Hakim.
Mooi voor je. Je zult vast trots zijn.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:04 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Daar ben ik ook lid van ja.Heb rode puntjes van die extremisten gekregen.
In de Koran is daar rekening meegehouden. Hypocrieten zullen harder dan de ongelovigen branden.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:06 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Als jij hier in de moskee zou komen zou je net zo hard worden uitgelachen met je complottheorieën.
Dat is het juist, je moet dat voor jezelf houden en niemand mee lastig vallen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:06 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
. Jij bepaalt niet hoe moslims hun geloof uitdragen.
Gelovigen bepalen net zo min hoe ik me moet gedragen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:06 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
God bepaalt wat wij mensen moeten doen, niet jij. Jij bepaalt niet hoe moslims hun geloof uitdragen. Atheïsten die zeggen hou je geloof bij je thuis of in de moskee zijn megalomanen die denken dat ze mogen bepalen hoe gelovigen zich horen te gedragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |