Ja, ze maken mij nl dan niet anders dan de moordenaar, verkrachter etc. Ik kan mij hooguit voorstellen van een gezin/familie dat ze doorgedraaid raken (en dan nog praat ik moord niet goed), maar een hele wijk? Nee, dan zijn ze niets anders dan....quote:Op maandag 26 december 2011 16:24 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Zou je dat ook zeggen als we het zouden hebben over.. ik noem maar wat... pedoseksuelen, verkrachters, moordenaars enz ?
Voor deze mensen doet het meisje iets dat volgens hun morele systeem verwerpelijk is. Ze "kunnen daar niet mee omgaan" (sorry voor het meme gebruik) en reageren daarop.
Waarom zou er in een wereld zonder geloof overal kleine noord korea's ontstaan ? Religie en democratsie is toch een totaal verschillend iets ?quote:Op maandag 26 december 2011 16:24 schreef paddy het volgende:
[..]
Nee hoor. Kennen geen god. Een leider volgen tot in de dood is geen religie.
Herhaal die maar tegen die mensen die in kampen zitten
Wanneer je een religie wil verbieden ben je niet anders dan de fundamentalist die je gaat vermoorden tenzij jij je tot die religie gaat wenden.quote:Op maandag 26 december 2011 16:28 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Waarom zou er in een wereld zonder geloof overal kleine noord korea's ontstaan ? Religie en democratsie is toch een totaal verschillend iets ?
Mja...maar hoop dat je begrijpt watt ik bedoel. Het in kampen stoppen van etcquote:Op maandag 26 december 2011 16:26 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Volgens de Noord Koreanen was de geliefde leider bovenmenselijk met goddelijke krachten; zoals het beheersen van het dierenrijk, waterstromen enz. Vergelijkbaar met de vergoddelijking van Pharaos in het oude Egypte.
Dus ja, Juche is wel een religie
ach in Indonesië heeft men weer andere geloven, het geeft niets, maar die extremen ziin schandaligquote:Op maandag 26 december 2011 16:26 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Volgens de Noord Koreanen was de geliefde leider bovenmenselijk met goddelijke krachten; zoals het beheersen van het dierenrijk, waterstromen enz. Vergelijkbaar met de vergoddelijking van Pharaos in het oude Egypte.
Dus ja, Juche is wel een religie
Waarom religie afschaffen ? Omdat een paar mensen religie gijzelen ? Schaf dan domheid af.quote:Op maandag 26 december 2011 15:59 schreef Michael-H het volgende:
Iedereen die zijn religie of de denkbeelden ervan aan anderen oplegt of afdwingt met geweld, is zo dom als het achtereind van een varken. Wat dat betreft zou alle religie afgeschaft of uitgeroeid moeten worden
Jups. Het lijkt wel een menselijke eigenschap.quote:Op maandag 26 december 2011 16:46 schreef paddy het volgende:
En blijkbaar zijn bepaalde niet-gelovigen niet anders hè? Kan je wel zien naar aanleiding van wensen tot totale vernietiging van.
ik heb religie al tientallen jaren afgeschaft, omdat het niets oplevert dan puur tijdverspillingquote:Op maandag 26 december 2011 16:49 schreef elcastel het volgende:
[..]
Waarom religie afschaffen ? Omdat een paar mensen religie gijzelen ? Schaf dan domheid af.
Als sommige mensen zich aan de zijde van God wanen worden ze arrogant en minachtend tegenover anderen. Gelukkig is dat een minderheid, anders zouden we een constante wereldoorlog hebben. Heeft ook niet perse iets met religie te maken, eerder met de drang van iedereen om belangrijker te zijn dan de rest.quote:Op maandag 26 december 2011 17:35 schreef livelink het volgende:
Ik ben echt nog geschokt door dit nieuws. Ik wil dit soort mensen gewoon niet begrijpen.
Dat is een hele geruststelling.quote:Op maandag 26 december 2011 14:59 schreef michaelmoore het volgende:
Nou ik ben niet anti-joods maar dan mogen ze van mij verbranden in hel net als de Taliban
In de naam van een lieve God zijn de meeste mensen gedood en vermoordquote:Op maandag 26 december 2011 18:13 schreef waht het volgende:
[..]
Als sommige mensen zich aan de zijde van God wanen worden ze arrogant en minachtend tegenover anderen.
Ze zijn door god verbannen, maar het vliegend spaghettimonster heeft ze weer in genade aangenomen en gezegd dat ze terug mogen gaan, wel een beetje met de tijd meegaan he.quote:Op maandag 26 december 2011 16:02 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Jeruzalem is de hoofdstad van het koninkrijk Israël. En dat gebied hebben ze veroverd van anderen, ze zijn niet de oorspronkelijke bewoners. Voor de rest mogen de joden niet teruggaan naar Jeruzalem om een land te stichten, ze zijn door God verbannen.
Zelfde effect.quote:Op maandag 26 december 2011 16:49 schreef elcastel het volgende:
[..]
Waarom religie afschaffen ? Omdat een paar mensen religie gijzelen ? Schaf dan domheid af.
Het lijkt me als je de OT leest dat dat onvermijdelijk is, of kan jij er nog iets anders van bakken?quote:Op maandag 26 december 2011 19:41 schreef AhmedJaret het volgende:
is dit al weer een religie discussie?
Waarom zou hij in dat kader het Oude Testament moeten lezen?quote:Op maandag 26 december 2011 19:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het lijkt me als je de OT leest dat dat onvermijdelijk is, of kan jij er nog iets anders van bakken?
ik bedoel OPquote:Op maandag 26 december 2011 19:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou hij in dat kader het Oude Testament moeten lezen?
ik dacht het NT nu gevolgd wordt dezer dagen?quote:Op maandag 26 december 2011 19:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het lijkt me als je de OT leest dat dat onvermijdelijk is, of kan jij er nog iets anders van bakken?
Zie boven je.quote:Op maandag 26 december 2011 19:53 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
ik dacht het NT nu gevolgd wordt dezer dagen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |