quote:ma 26 dec 2011, 14:47
Getreiterd Joods meisje schok Israel.
AMSTERDAM - Een tv interview waarin een 8-jarig Joods meisje vertelde dat ze vanwege haar westerse kleding wordt getreiterd door orthodoxe joden, heeft voor grote commotie gezorgd in Israel.
Naama Margolese die in een voorstad van Jerzalem woont, vertelt dat ze bang is om naar school te lopen omdat ze regelmatig wordt bedreigd. Ze wordt soms ook voor hoer of bastaard uigescholden; meldde diverse media. De buurt waar Naama woont gaat dnsdag de straat om te protesteren tegen de hele gang van zaken.
Ook de Israelische premier Netanyahu heeft woedend regageerd op de behandeling van het schoolmeisje. Hij wil dat de orthoxen onmiddelijk stappen met deze treiteracties. Channel Two het tv-station dat het interview met het meisje uizond, stuurde een reportagewagen naar de buurt. Maar deze werd bekogeld met stenen.
News flash: Joden zijn geen Christenen.quote:Op maandag 26 december 2011 14:59 schreef michaelmoore het volgende:
Is nu het Christendom ook in het stenen tijdperk aangeland??
Dat was ik ook al aan het denkenquote:Op maandag 26 december 2011 15:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
News flash: Joden zijn geen Christenen.
Nou ik zie het verschil nietquote:Op maandag 26 december 2011 15:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
News flash: Joden zijn geen Christenen.
quote:Op maandag 26 december 2011 15:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou ik zie het verschil niet
Dat doe die Jehova's ook altijd, met hun voet tussen de deur, kunnen ze nog zo vrolijk doen, de volgende krijgt een schop tegen ze been van me, thats for surequote:Op maandag 26 december 2011 15:17 schreef _dirkjan_ het volgende:
Of je nu fundamentalistische moslim, streng-orthodoxe jood of streng gereformeerd christen bent; kap nou eens met het opleggen van je eigen moraal en normen en waarden aan mensen die daar niks mee te maken willen hebben
Ik weet niets van geloof en wil dat ook niet wetenquote:
Orthodoxe Joden bespugen het meisje omdat ze te bloot is.quote:Op maandag 26 december 2011 15:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou ik zie het verschil niet
quote:Op maandag 26 december 2011 15:05 schreef vosss het volgende:
Weer een probleem wat er niet geweest was als Hitler de oorlog had gewonnen
Niet dat ik dat wil hoor, want dan had ik nu ook Duits moeten praten en ik heb een hekel aan Duits
van de moslims ja, de joden hebben hem gejat zoals gewoonlijkquote:Op maandag 26 december 2011 15:50 schreef Adam1981 het volgende:
+1 voor de orthodoxe-joden. Jeruzalem is de heilige stad van de religieuzen. Aanpassen of opkrassen.
Note sure if serious... or just real fucking stupidquote:Op maandag 26 december 2011 15:52 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
van de moslims ja, de joden hebben hem gejat zoals gewoonlijk
Oost-Jeruzalem wordt bezet door Israël ja. Maar Jeruzalem is net zo goed de heilige stad van de joden en de christenen als van de moslims.quote:Op maandag 26 december 2011 15:52 schreef AhmedJaret het volgende:
van de moslims ja, de joden hebben hem gejat zoals gewoonlijk
Jerusalem is van origine joods. Gesticht door joden...quote:Op maandag 26 december 2011 15:53 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Oost-Jeruzalem wordt bezet door Israël ja. Maar Jeruzalem is net zo goed de heilige stad van de joden en de christenen als van de moslims.
Krijgen ze dan voorkeursbehandeling boven de 'reguliere' burgers omdat niemand ze mag?quote:Op maandag 26 december 2011 15:52 schreef Smoofie het volgende:
Uhm, er zijn heel weinig orhodoxe joden, en de joden in Israel moeten hen ook niet. IEdereen haat ze eigenlijk.
Maar ze plegen gelukkig geen aanslagen.
Conservatieve christenen in de US zijn net zo erg btw.
Nee, wat ze doen is illegaal in Israël. Maar niemand moet ze door hun conservatieve ideën over vrouwen en kleding enz.quote:Op maandag 26 december 2011 15:54 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Krijgen ze dan voorkeursbehandeling boven de 'reguliere' burgers omdat niemand ze mag?
Jeruzalem is de hoofdstad van het koninkrijk Israël. En dat gebied hebben ze veroverd van anderen, ze zijn niet de oorspronkelijke bewoners. Voor de rest mogen de joden niet teruggaan naar Jeruzalem om een land te stichten, ze zijn door God verbannen.quote:Op maandag 26 december 2011 15:54 schreef Smoofie het volgende:
Jerusalem is van origine joods. Gesticht door joden...
Ze vormen het grootste gevaar binnen Israël en willen van dat land een theocratie maken. En ze hebben ook al heel wat aanslagen gepleegd volgens mij en leggen hun wil op aan de rest.quote:Op maandag 26 december 2011 15:52 schreef Smoofie het volgende:
Maar ze plegen gelukkig geen aanslagen.
De atheïsten die hetzelfde doen zijn niet zo erg?quote:Op maandag 26 december 2011 15:17 schreef _dirkjan_ het volgende:
Of je nu fundamentalistische moslim, streng-orthodoxe jood of streng gereformeerd christen bent; kap nou eens met het opleggen van je eigen moraal en normen en waarden aan mensen die daar niks mee te maken willen hebben
Ik ben ervoor om Iran en Israël elkaar te laten afmaken , als ze het dan maar wel goed doenquote:Op maandag 26 december 2011 16:03 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Ze vormen het grootste gevaar binnen Israël en willen van dat land een theocratie maken. En ze hebben ook al heel wat aanslagen gepleegd volgens mij en leggen hun wil op aan de rest.
En dan wat? De Iraniërs en de Joden in het buitenland gaan dan hun plek innemen en een nieuw Iran en Israël stichten.quote:Op maandag 26 december 2011 16:06 schreef michaelmoore het volgende:
Ik ben ervoor om Iran en Israël elkaar te laten afmaken , als ze het dan maar wel goed doen
of een atheistquote:Op maandag 26 december 2011 15:17 schreef _dirkjan_ het volgende:
Daar mag de orde wel eens hersteld wordenquote:Ook de Israelische premier Netanyahu heeft woedend regageerd op de behandeling van het schoolmeisje. Hij wil dat de orthoxen onmiddelijk stappen met deze treiteracties. Channel Two het tv-station dat het interview met het meisje uizond, stuurde een reportagewagen naar de buurt. Maar deze werd bekogeld met stenen.
En die gooien ze gezellig op elkaar. 2 vliegen, 1 klap.quote:Op maandag 26 december 2011 16:08 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Geen goede oplossing want ze kunnen met kernbommen terugschieten. Israël heeft er 300 en het buurland van Iran een stuk of 100.
atheïsten leggen niemand hun wil op, als jij je op zondag volvreet bij de mac of zondags gaat winkelen zal me werkelijk worst zijnquote:
Waarom ga je niet tussen die orthodoxe Joden wonen?quote:Op maandag 26 december 2011 15:50 schreef Adam1981 het volgende:
+1 voor de orthodoxe-joden. Jeruzalem is de heilige stad van de religieuzen. Aanpassen of opkrassen.
Soms doen ze dat wel, helaas. Neem Stalin - al had hij strikt gesproken ook een soort "geloof".quote:Op maandag 26 december 2011 16:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
athiesten leggen niemand hun wil op, als jij je op zondag volvreet bij de mac of zondags gaat winkelen zal me werkelijk wordt zijn
Nog niet. Ga pas wanneer de joden gereduceerd zijn tot dhimmis.quote:Op maandag 26 december 2011 16:12 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Waarom ga je niet tussen die orthodoxe Joden wonen?
quote:Op maandag 26 december 2011 16:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
atheïsten leggen niemand hun wil op, als jij je op zondag volvreet bij de mac of zondags gaat winkelen zal me werkelijk worst zijn
En deze reacties, en dan nog de hoop dat gelovigen sterven reacties of verbiedenreacties heb ik het nog niet eens. Noord-Korea is voor sommigen vast het grote voorbeeld.quote:Op maandag 26 december 2011 15:59 schreef Michael-H het volgende:
Iedereen die zijn religie of de denkbeelden ervan aan anderen oplegt of afdwingt met geweld, is zo dom als het achtereind van een varken. Wat dat betreft zou alle religie afgeschaft of uitgeroeid moeten worden
Helemaal voor dat scheelt een hoop ellende.quote:Op maandag 26 december 2011 16:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
atheïsten leggen niemand hun wil op, als jij je op zondag volvreet bij de mac of zondags gaat winkelen zal me werkelijk worst zijn
wat mij betreft breken ze alle kerken en moskeeën af tot de grond
Ja, dat zien we aan Noord-Koreaquote:Op maandag 26 december 2011 16:19 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Helemaal voor dat scheelt een hoop ellende.
De meeste mensen houden niet van mensen die anders zijn dan zij. Daar zijn verschillende psychologische redenen voor, varierend van jaloezie tot angst. Daarom zij "wij vs zij" campagnes altijd zo succesvol.quote:Op maandag 26 december 2011 16:18 schreef paddy het volgende:
Maar wat ik veel belangrijker vond om te bespreken (aangezien de OP geen aanleiding geeft tot een discussie en alleen maar moord wil zien) is hoe het zover komt dat een hele gemeenschap een enkeling maar treitert.
Er zit iets goed fout wanneer je een kind of je medemens met stenen loopt te bekogelen omdat ze anders dan jij is en door je straat looptquote:Op maandag 26 december 2011 15:50 schreef Adam1981 het volgende:
Leg eens uit. Wat heeft een wereld zonder geloof met een dictatuur te maken ?quote:
Maar waar doen die dat?quote:Op maandag 26 december 2011 16:04 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
De atheïsten die hetzelfde doen zijn niet zo erg?
Nee hoor. Kennen geen god. Een leider volgen tot in de dood is geen religie.quote:Op maandag 26 december 2011 16:22 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Noord Korea is zwaar religieus hoor
Zou je dat ook zeggen als we het zouden hebben over.. ik noem maar wat... pedoseksuelen, verkrachters, moordenaars enz ?quote:Op maandag 26 december 2011 16:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Er zit iets goed fout wanneer je een kind of je medemens met stenen loopt te bekogelen omdat ze anders dan jij is en door je straat loopt
Die kennen ze weldegelijk. Kim Jong-un is de nieuwe god daar nu, zo zien ze hun leider daar immers.quote:Op maandag 26 december 2011 16:24 schreef paddy het volgende:
[..]
Nee hoor. Kennen geen god. Een leider volgen tot in de dood is geen religie.
Herhaal die maar tegen die mensen die in kampen zitten
Volgens de Noord Koreanen was de geliefde leider bovenmenselijk met goddelijke krachten; zoals het beheersen van het dierenrijk, waterstromen enz. Vergelijkbaar met de vergoddelijking van Pharaos in het oude Egypte.quote:Op maandag 26 december 2011 16:24 schreef paddy het volgende:
[..]
Nee hoor. Kennen geen god. Een leider volgen tot in de dood is geen religie.
Herhaal die maar tegen die mensen die in kampen zitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |