abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106065466
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 19:40 schreef FreckleSs het volgende:
Ik wist eigenlijk niet dat joden zo streng waren met kledij voor vrouwen of dat vrouwen achterin de bus moeten zitten in Israel :{
Het is een probleem dat de laatste jaren pas meer belicht wordt vanuit de media. Dit komt deels omdat het orthodoxe bevolkingsdeel door de hoge geboortecijfers nu een dergelijk aantal kent dat de politieke invloed groot genoeg is geworden om door middel van coalities dingen af te gaan dwingen (een beetje zoals de SGP hier) en ook omdat het altijd een beetje met de mantel der liefde bedekt kon worden. Israël is nou eenmaal een in wezen joodse staat en dus zijn deze figuren actief aangetrokken en getolereerd.

Afgelopen maand kwam die vrouw in het nieuws die weigerde achterin de bus te zitten. Bepaalde busmaatschappijen mogen door een politiek foefje bij wijze van "experiment" de scheiding der seksen al een paar jaar uitvoeren. Deze maatschappijen en de gemeentes die ze exploiteert hebben banden met orthodoxe maar ook "gewone" rechtse partijen zoals die van Netanyahu.

Deze laatste heeft in de het afgelopen decennium al behoorlijk wat schade kunnen aanrichten met zijn nederzettingen-politiek (o.a.) en lijkt nu het seculiere deel van de bevolking stukje bij beetje uit te leveren aan de religieuze waarden van een groeiende minderheid.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 26 december 2011 @ 20:32:20 #77
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_106065720
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2011 19:41 schreef AhmedJaret het volgende:
is dit al weer een religie discussie?
Ja met het verzoek om ze allemaal af te schaffen als zijnde dom en zinloos
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 26 december 2011 @ 20:34:09 #78
323876 michaelmoore
pi_106065781
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 19:22 schreef Hathor het volgende:

[..]

het vliegend spaghettimonster heeft ze weer in genade aangenomen
Is dat ook een religie???
met een spaghettihemel :9
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 26 december 2011 @ 21:01:55 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106066738
In jeruzalem liggen moslims, joden, christenen en orthodoxen altijd overhoop ,et elkaar, tot er op een dag een Gay Pride parade kwam, schuimbekkend waren ze het eens met elkaar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 26 december 2011 @ 21:25:17 #80
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_106067596
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 19:40 schreef FreckleSs het volgende:
Ik wist eigenlijk niet dat joden zo streng waren met kledij voor vrouwen of dat vrouwen achterin de bus moeten zitten in Israel :{
Hamas stapt ook achter in, daarom :D
pi_106067788
Hoeveel heilige steden hebben de moslims eigenlijk. Mekka, Medina, Karbala,Qomm, Najaf, Mashhad, en blijkbaar nu ook Jeruzalem weet ik zo uit mijn blote hoofd. Maar er zijn er ongetwijfeld nog veel meer.
Van dat kinderachtige," Alles is van mij", schoolplein gedrag
Mekka, een stad met 1.5 miljoen inwoners is zelfs verboden voor iedereen die geen moslim is.
Daarom kan de VN Jerusalem beter alleen aan de Joden en Christenen geven om verdere opwinding te voorkomen.
  † In Memoriam † maandag 26 december 2011 @ 21:32:21 #82
137949 Disana
pi_106067859
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 21:30 schreef Truffelvarken het volgende:
Hoeveel heilige steden hebben de moslims eigenlijk. Mekka, Medina, Karbala,Qomm, Najaf, Mashhad, en blijkbaar nu ook Jeruzalem weet ik zo uit mijn blote hoofd. Maar er zijn er ongetwijfeld nog veel meer.
Mekka, een stad met 1.5 miljoen inwoners is zelfs verboden voor iedereen die geen moslim is.
Daarom kan de VN Jerusalem beter alleen aan de Joden en Christenen geven om verdere opwinding te voorkomen.
Heb je wel gelezen waarover het gaat? Joden pesten en discrimineren joden. Daar komt geen Palestijn aan te pas.
pi_106067918
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 16:02 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

Jeruzalem is de hoofdstad van het koninkrijk Israël. En dat gebied hebben ze veroverd van anderen, ze zijn niet de oorspronkelijke bewoners. Voor de rest mogen de joden niet teruggaan naar Jeruzalem om een land te stichten, ze zijn door God verbannen.
Ze wonen er in ieder geval al 4000 jaar. Dat lijkt me toch aardig oorspronkelijk.
pi_106068001
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 21:01 schreef Pietverdriet het volgende:
In jeruzalem liggen moslims, joden, christenen en orthodoxen altijd overhoop ,et elkaar, tot er op een dag een Gay Pride parade kwam, schuimbekkend waren ze het eens met elkaar.
Beste Disana. Hier reageerde ik op.
  † In Memoriam † maandag 26 december 2011 @ 21:38:16 #85
137949 Disana
pi_106068062
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 21:36 schreef Truffelvarken het volgende:

[..]

Beste Disana. Hier reageerde ik op.
Het verband tussen jouw rant over moslims en wat werd gepost is ver te zoeken.
  maandag 26 december 2011 @ 21:39:49 #86
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
  maandag 26 december 2011 @ 21:43:04 #87
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_106068236
Zo zie je maar weer dat niet alleen achterlijke moslims en hypocriete christenen lekker bezig kunnen zijn, orthodoxe stinkjoden kunnen er ook wat van. Achterlijkheid is zoals blijkt te vinden in elke hoek van beschaving.

:r
  † In Memoriam † maandag 26 december 2011 @ 22:15:53 #88
137949 Disana
pi_106069448
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 21:43 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Zo zie je maar weer dat niet alleen achterlijke moslims en hypocriete christenen lekker bezig kunnen zijn, orthodoxe stinkjoden kunnen er ook wat van. Achterlijkheid is zoals blijkt te vinden in elke hoek van beschaving.

Het zit in Israël niet eens meer in een hoek:
http://www.guardian.co.uk(...)ment-women-democracy
pi_106069759
quote:
Heb je ooit gehoord van de uitdrukking "dommer dan het achtereind van een varken"?
Dat is wat ik vind van jouw "oplossing".
pi_106070008
quote:
Nee, dat is het niet, althans niet heel Mekka. Net zo min als dat jij welkom bent bij orthodoxe joden of christenen. In principe niks mis mee.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  maandag 26 december 2011 @ 23:18:50 #91
323876 michaelmoore
pi_106071797
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 21:43 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

Jammer dat beschaving om zeep wordt geholpen door dom geloof in een hogere god, die is er niet .
Je gaat gewoon dood, net als de spinnen en de varkens
pi_106074411
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 15:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nou ik zie het verschil niet

maar ze kunnen van mij verbranden net als de Taliban, de sukkels

Net als die katholieke pedofielen, het zijn allemaal achterbakse loosers
Als jij het verschil niet ziet/ weet tussen het jodendom het cristendom en de islam zijn we snel uitgeluld.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_106074607
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2011 15:52 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

van de moslims ja, de joden hebben hem gejat zoals gewoonlijk
Heerlijk al die stupiditeit :')
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_106074876
quote:
Het Christendom en andere religies hebben ook een shitload aan 'heilige steden', wat is je punt in hemelsnaam? :?
  dinsdag 27 december 2011 @ 01:04:50 #95
323876 michaelmoore
pi_106075894
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2011 00:22 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als jij het verschil niet ziet/ weet tussen het jodendom het christendom en de islam zijn we snel uitgeluld.
er is geen verschil, het zijn allemaal idioten
pi_106076054
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 01:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

:') Jij bent wel een van de laatsten die hen idioten mag noemen met je backfire-topic :')
pi_106076702
Lopen een orthodoxe Jood en een salafist in de Kalverstraat, zegt de een tegen de ander; ' doe es normaal man! ' De ander 'Doe es normaal man? Doe zelf normaal! '
pi_106076753
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 01:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Extremisten zijn nooit goed, maar ik heb nog nooit iemand zo erg zien generaliseren wat betreft religies. :')
pi_106076775
De charedim (haredi's) zijn inderdaad gegroeid door hun hele grote gezinnen en gesubsidieerde levensstijl waarin ze niet werken en heel de dag hun religie bestuderen en naar de synagoge gaan. Het ironische is dat de joodse staat ze zelf groot heeft gemaakt dus en dat nu niet meer terug is te draaien door demografische ontwikkelingen waarin seculieren gemiddeld 2 of maximaal 3 kinderen hebben terwijl dat bij charedim er minimaal 5 of 6 zijn. Meeste spanningen tussen de groepen werden lang afgedaan als "dan hebben ze daar hun eigen plekje maar", maar bij een groter aantal charedim op de populatie wordt het probleem en de clash alleen maar groter.

Ook is Israel expliciet een joodse staat, en hoewel de discussie al lang bezig is waar dat ophoudt is het duidelijk dat de joodse religie een grote plaats daarin heeft, als joodse staat dus. Aangezien de charedim al hun meningen uit de joodse wet halen heb je dus een probleem bij het bestrijden van hen. Die haredi taxichauffeur zegt niet voor niets dat het bespugen van blote vrouwen wettelijk toegestaan is (religieuze halakha wet heeft hij het over dus zoals uitgelegd door zijn rabbijnen). Dat is wat zijn rabbijnen verkondigen, net zoals dat vrouwen apart achterin meoten zitten in de bus en/of aan de zijkant van het voetpad moeten lopen omdat er "gevaar van verleiding voor mannen is". In een staat die zich als joods identificeert kan je deze orthodoxe joden niet wijsmaken dat ze maar ff "een plaats op de pas moeten doen en dat thuis mogen doen ipv publieke ruimte". Nee, de staat is joods en daarmee dienen - volgens hen - G'd's (joodse) wetten gerespecteerd te worden omdat die voor alle joden gelden. Dat een seculiere jood wel het eerste deel wil en accepteert (joodse staat) op basis van deels religieuze sentimenten en/of historische gevoelens maar het tweede deel weg wil laten - joodse wetten daarin respecteren - hoef je deze orthodoxen niet wijs te maken. Vandaar dat ze ook flippen als men de sabbat verbreekt bijv, nog zo'n punt wat met het groter worden van hun gemeenschap spanningen zal opleveren tussen hen en joodse Israeliers die wel gewoon hun dagelijkse dingen doen op de sabbat en geen rust nemen.

Nu, 60 jaar na het oprichten van Israel, kan je met recht zeggen dat de grootste fout is geweest dat men geen seculariteit heeft ingevoerd. Scheiding tussen synagoge en staat, is er niet in Israel. En nu, 60 jaar later, met een bloeiende charedi gemeenschap betaalt men daarvoor de prijs.

[ Bericht 3% gewijzigd door Aloulou op 27-12-2011 01:43:23 ]
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  dinsdag 27 december 2011 @ 01:39:24 #100
104871 remlof
Europees federalist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')