abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 januari 2012 @ 14:42:40 #101
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_106483063
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:26 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het beleid is zo flinterdun dat het bijna doorzichtig is, bedoelen ze dat met transparant?
Vacatures zouden veelal niet worden opengesteld, functie-eisen zouden tussentijds worden gewijzigd: Correct

Plekken zouden nog steeds buiten de officiële procedures om worden ingevuld. Correct

Als iemand wel wordt uitgenodigd voor een sollicitatieprocedure ontbreekt alle transparantie en ontvangen mensen bij een afwijzing een standaardbrief zonder de vereiste motivering.

Ik heb de afgelopen drie functiewisseling telkens 1 sollicitant gekregen :7

P&O beleid is gestoeld op twee dingen:
Beschikbaarheid en vrijvaldatum.

Daar zijn we dan wel weer transparant over. :)
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_106483827
idem met opleidingen:
Een matroos wilde de KoelTechniek opleiding in. Die werd afgeketst. Huidige KTer gaat weg, matroos gaat naar de KT stoel en een half jaar later komen ze erachter dat het misschien wel makkelijk is om hem een opleiding te geven.. |:(
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:57:41 #103
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_106486404
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:14 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

je bedoeld toch niet de koot kazerne? Die gaat echt niet dicht, das de op een na grootste kazerne van de kl. En voorzover ik weet is het dus wel het kamp waar de KMAR zit, samen met een cie van de KL(310 herstel geloof ik).
Nee, niet de Koot. Ik bedoel het AOCS NM kamp. Zie pagina 10.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 6 januari 2012 @ 16:11:40 #104
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106486980
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:54 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Er wordt dan ook gewoon dat kampje ernaast bedoeld, waar nu alleen maar voornamelijk KMar zit.
Dat kampje wat een van de grootste militaire locaties is? KampJE? :P

Overigens, AOCS is wel degelijk genomineerd. Dat is all I know
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 7 januari 2012 @ 11:34:30 #105
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_106519587
Bachelordiploma van Defensie

DEN HAAG - Defensie ziet kans als werkgever aantrekkelijker te worden voor vwo'ers, meldde het departement zaterdag. Vanaf dit jaar ontvangen toekomstige officieren die met succes een opleiding binnen de Faculteit Militaire Wetenschappen (FMW) van de Nederlandse Defensie Academie hebben gevolgd, een erkend bachelordiploma.

Defensie hoopt dat deze erkenning de doorstroom bevordert naar masteropleidingen die de officieren na hun bacheloropleiding kunnen volgen. De afgelopen jaren zijn alle opleidingen van de FMW positief beoordeeld door de Nederlands Vlaamse Accreditatie Organisatie (NVAO). Het zijn Krijgswetenschappen, Militaire Systemen & Technologie en Militaire Bedrijfswetenschappen. Het ministerie van Onderwijs besloot daarop dat aan de opleidingen de graad van bachelor mag worden verbonden.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_106519656
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 11:34 schreef Cobra4 het volgende:
Bachelordiploma van Defensie

DEN HAAG - Defensie ziet kans als werkgever aantrekkelijker te worden voor vwo'ers, meldde het departement zaterdag. Vanaf dit jaar ontvangen toekomstige officieren die met succes een opleiding binnen de Faculteit Militaire Wetenschappen (FMW) van de Nederlandse Defensie Academie hebben gevolgd, een erkend bachelordiploma.

Defensie hoopt dat deze erkenning de doorstroom bevordert naar masteropleidingen die de officieren na hun bacheloropleiding kunnen volgen. De afgelopen jaren zijn alle opleidingen van de FMW positief beoordeeld door de Nederlands Vlaamse Accreditatie Organisatie (NVAO). Het zijn Krijgswetenschappen, Militaire Systemen & Technologie en Militaire Bedrijfswetenschappen. Het ministerie van Onderwijs besloot daarop dat aan de opleidingen de graad van bachelor mag worden verbonden.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
Nou zeg, het werd ook eens tijd. Eindelijk ^O^
pi_106520022
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 11:38 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Nou zeg, het werd ook eens tijd. Eindelijk ^O^
Hoe weet jij dat?
pi_106520068
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 11:55 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat?
Omdat toen ik wou solliciteren en er een vacaturestop was het nog niet zo was.
En dat is best wel onzinnig.
pi_106520089
Hoe weet jij dat het eens tijd werd? Wat weet jij van het niveau daar?
pi_106520918
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 11:58 schreef Sloggi het volgende:
Hoe weet jij dat het eens tijd werd? Wat weet jij van het niveau daar?
Weet niet zoveel van het niveau daar. Ik weet wel dat die opleidingen gewoon vergelijkbaar zijn met een bachelor opleiding op de uni (van horen zeggen).

Dus zelfs zonder het niveau in beschouwing te nemen zou ik al zeggen: accrediteer het gewoon en zorg dat ze er in de burgermaatschappij ook iets aan hebben.
pi_106521037
En bovendien proberen ze het al wel langer te accrediteren volgens mij, dus mooi dat het ze nu gelukt is. Maareh ik ga even wedstrijdje 6km rennen, ltr.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 12:58:53 #112
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_106521459
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 11:38 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Nou zeg, het werd ook eens tijd. Eindelijk ^O^
Dat kun je wel zeggen ja ^O^
Helaas te laat want ik ben al wat jaartjes klaar :')
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 7 januari 2012 @ 23:51:31 #113
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_106544813
Evacuatie en F-16-inzet vanwege hoogwater (video)

6 januari 2012, 15.57 uur
Landmachtvoertuigen zijn vanmorgen in Groningen ingezet bij de evacuatie van zo’n 800 mensen. De inwoners werden bedreigd doordat een dijk langs het Eemskanaal op doorbreken stond. Militairen van de Nationale Reserve verstevigden de lekkende dijk met zandzakken en in de loop van de middag inspecteerde een F-16-jachtvliegtuig de dijk met speciale fotoapparatuur.

Tijdens de vlucht maakt de F-16 infraroodopnamen van de kades langs het Eemskanaal en de dijken langs het Winschoterdiep met RecceLite-fotoverkenningsapparatuur.

Luchtmachtwoordvoerder majoor Sidney Plankman: “De infraroodbeelden maken het verschil tussen het koude water en het warme land zichtbaar. Wij maken de foto’s, maar de analyse van de beelden gebeurt in dit geval door het waterschap.” Het waterschap brengt met de beelden in kaart hoe de dijken het hoogwater hebben doorstaan en waar kwelwater omhoog komt.

Voor de evacuatie van de mensen uit de dorpen Woltersum, Wittewierum en delen van Ten Boer en Ten Post heeft de landmacht 10 vrachtwagens ingezet. Ook worden de voertuigen gebruikt om zandzakken aan te voeren. Militairen van het Korps Nationale Reserve gebruiken deze om de lekkende dijk te versterken. De overige militairen van 43 Gemechaniseerde Brigade en het Operationeel Ondersteuningscommando Land in het gebied staan paraat. Wachtmeester 1 Arjen Bax, gisteren al ingezet bij Tolbert: “Het voelt geweldig iets te kunnen doen. De mensen ontvangen je met open armen.”

Kazerne bedreigd

In het noordwesten van de provincie bedreigde extreem hoge waterstand in de Lauwersmeerboezem het terrein van de Willem Lodewijk van Nassaukazerne. Op het terrein bevinden zich onder meer militaire satellietcommunicatie, een schietbaan met doelvoorstellingsapparatuur en het oefendorp Marnehuizen. Een dijkdoorbraak in de Lauwersmeer zou tot aanzienlijke schade leiden. Om dat te voorkomen heeft een tiental militairen zandzakken geplaatst. De situatie is daar inmiddels onder controle.

RecceLite

Januari vorig jaar werd ook een F-16 ingezet om opnames te maken van de dijken in Noord-Limburg, die door hoogwater werden bedreigd. Het verkenningssysteem RecceLite hangt onder de F-16 en wordt ook in Afghanistan ingezet voor bijvoorbeeld het verkennen van routes en het opsporen van bermbommen. Het systeem is uitermate geschikt om grote gebieden in kaart te brengen.

Bron: http://www.defensie.nl/ac(...)wege_hoogwater_video
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 10 januari 2012 @ 00:21:04 #114
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_106627471
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_106628291
Ik zou der wel voor tekenen om in mn zomervakantie op zo'n schip te zitten.
Blood Sugar Sex Magik
  dinsdag 10 januari 2012 @ 08:19:45 #116
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_106631320
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 10 januari 2012 @ 08:35:37 #117
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_106631494
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 08:19 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Mijn god zeg.. Dat is ge-ni-aal!
Hoe moeilijk moet die truc zijn dan dat daar 6 weken opleiding voor nodig is? :') Het is geen rakettechniek.

Ik ben van mening dat je iedere willekeurige pax binnen de krijgsmacht kan oppakken en hem op zo'n schuit kan zetten zonder noemenswaardige problemen.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:17:14 #118
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_106633362
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 08:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoe moeilijk moet die truc zijn dan dat daar 6 weken opleiding voor nodig is? :') Het is geen rakettechniek.

Ik ben van mening dat je iedere willekeurige pax binnen de krijgsmacht kan oppakken en hem op zo'n schuit kan zetten zonder noemenswaardige problemen.
En ik ben van mening dat je dit kan doorzetten tot defensiebreed als dit succesvol blijkt te zijn.
Met als gevolg dat er slechts een kleine kerneenheid over blijft, met een opleidingskader, om reservisten op te leiden voor uitzending zodat ze van de gigantische salarispost af zijn tussen uitzendingen door.
Een part-time krijgsmacht..


En daarnaast zit de kunst niet in het afweren van piraten, maar in het verdrijven als aan boord gekomen zijn. Elke reservist kan er staan alsof het normale poortwacht, maar ik wil ze wel eens extreem compacte ruimtes zien zuiveren in kleine teams.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:22:30 #119
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_106633455
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:17 schreef Rave_NL het volgende:

En daarnaast zit de kunst niet in het afweren van piraten, maar in het verdrijven als aan boord gekomen zijn. Elke reservist kan er staan alsof het normale poortwacht, maar ik wil ze wel eens extreem compacte ruimtes zien zuiveren in kleine teams.
Ik denk ook niet dat dat de bedoeling is op de koopvaardij. Daar zal echt een vlootschuit aan te pas moeten komen inc. heli, rhib, boardingteam etc.
pi_106634259
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat dat de bedoeling is op de koopvaardij. Daar zal echt een vlootschuit aan te pas moeten komen inc. heli, rhib, boardingteam etc.
Als ze eenmaal aan boord zijn lijkt het me veel lastiger om ze eraf te krijgen zonder burgerslachtoffers als je zelf nog mensen aan boord moet brengen.

En je hebt een paar dode / gegijzelde reservisten natuurlijk als ze aan boord weten te komen. Tenzij je uitgaat van een afschrikkende werking, maar die piraten komen er ook snel genoeg achter als we geen mariniers maar reservisten in gaan zetten.

/boerenverstand

Het zou natuurlijk ook een geniaal, goedkoop idee kunnen zijn, wat weet ik ervan.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2012 10:58:25 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 10 januari 2012 @ 11:33:16 #121
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_106635288
Met reservisten valt wel te werken. Ik heb meer bedenkingen over de mogelijke inzet van gemilitariseerde burgers. Wat voor lui zullen dat zijn?

Hillen noemt het wel onwerkbaar, maar dat dus alleen door de lange wachttijd bij de MIVD.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:38:49 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_106635474
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:56 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Als ze eenmaal aan boord zijn lijkt het me veel lastiger om ze eraf te krijgen zonder burgerslachtoffers als je zelf nog mensen aan boord moet brengen.

En je hebt een paar dode / gegijzelde reservisten natuurlijk als ze aan boord weten te komen. Tenzij je uitgaat van een afschrikkende werking, maar die piraten komen er ook snel genoeg achter als we geen mariniers maar reservisten in gaan zetten.
Dus, we gaan militairen meenemen zodat piraten aan boord kunnen komen? Dan kunnen we net zo goed niemand mee sturen. Het gaat erom dat ze niet aan boord kunnen komen, lijkt me niet zo moeilijk met een handjevol lange geweren in de bewapening.
pi_106635980
Ik begrijp niet helemaal hoe je dat uit mijn reactie hebt weten te halen. Ik ben het in ieder geval met je eens.
pi_106636409
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:33 schreef Cobra4 het volgende:
Ik heb meer bedenkingen over de mogelijke inzet van gemilitariseerde burgers. Wat voor lui zullen dat zijn?
Deze lui? ;)



  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:32:07 #125
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_106637083
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:54 schreef Sloggi het volgende:
Ik begrijp niet helemaal hoe je dat uit mijn reactie hebt weten te halen. Ik ben het in ieder geval met je eens.
Ik zie het, zat maar weer half te lezen... :')
  dinsdag 10 januari 2012 @ 14:41:29 #126
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_106641923
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat dat de bedoeling is op de koopvaardij. Daar zal echt een vlootschuit aan te pas moeten komen inc. heli, rhib, boardingteam etc.
Dus als er dan piraten voor wat voor reden dan ook aan boord komen zal de militair aan boord in de 'panicroom' plaats moeten nemen naast de bemanning die zij moeten beschermen, net zolang tot een marineschip, hetzij NL, hetzij buitenlands, ze komt ontzetten?

Of zal je diezelfde militairen voorbereiden op het worst case scenario, zodat ze in het geval dat er stront aan de knikker is zij hun opdracht kunnen uitvoeren, namelijk het beschermen van de bemanning en het afweren van piraten?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_106642771
Ik denk op zich dat met een opwerktraject van 5 weken, je een heel end moet kunnen komen. Zeker als je de standaard C7A1 voor de natres vervangt door een wapen met een kortere loop en een glock.

Kunnen die minimi's toch nog uit het vet blijven ;)

Mariniers op die schepen is natuurlijk een heerlijke VOC gedachte, maar volgens mij behoorlijk overkill ( :') ) gezien de missie...
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  dinsdag 10 januari 2012 @ 15:38:43 #128
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_106643883
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:41 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Dus als er dan piraten voor wat voor reden dan ook aan boord komen zal de militair aan boord in de 'panicroom' plaats moeten nemen naast de bemanning die zij moeten beschermen, net zolang tot een marineschip, hetzij NL, hetzij buitenlands, ze komt ontzetten?

Of zal je diezelfde militairen voorbereiden op het worst case scenario, zodat ze in het geval dat er stront aan de knikker is zij hun opdracht kunnen uitvoeren, namelijk het beschermen van de bemanning en het afweren van piraten?
Ach kom, geef mij 15 paxen met lange wapens en ik kan je verklappen dat er geen piraat aan boord komt. Daar hoef je geen wiskunde voor gestudeerd te hebben, al komen ze met heli's. (neem ik ook wel wat stingers mee)

Evt. nog een paar .50's op driepoot en wat losse MAG's. Die lui blijven nergens met hun rommeltje.

[ Bericht 2% gewijzigd door AchJa op 10-01-2012 15:44:52 ]
  dinsdag 10 januari 2012 @ 16:57:07 #129
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_106646888
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 15:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ach kom, geef mij 15 paxen met lange wapens en ik kan je verklappen dat er geen piraat aan boord komt. Daar hoef je geen wiskunde voor gestudeerd te hebben, al komen ze met heli's. (neem ik ook wel wat stingers mee)

Evt. nog een paar .50's op driepoot en wat losse MAG's. Die lui blijven nergens met hun rommeltje.
Stuur een verzoek in zou ik zeggen. Zolang het goed gaat gaat het goed.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_106647529
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 15:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ach kom, geef mij 15 paxen met lange wapens en ik kan je verklappen dat er geen piraat aan boord komt. Daar hoef je geen wiskunde voor gestudeerd te hebben, al komen ze met heli's. (neem ik ook wel wat stingers mee)

Evt. nog een paar .50's op driepoot en wat losse MAG's. Die lui blijven nergens met hun rommeltje.
Eensch.
Blood Sugar Sex Magik
pi_106652261
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:11 schreef Esses het volgende:

[..]

Dat kampje wat een van de grootste militaire locaties is? KampJE? :P

Overigens, AOCS is wel degelijk genomineerd. Dat is all I know
Ja, klein kampje, net oost van AOCS NM.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 21:47:09 #132
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_106661004
quote:
Nederland is tijdens de jaarwisseling van 2004 op 2005 aan een grote ramp ontsnapt. De burgemeester van het Brabantse Aalburg had het vermoeden dat jongeren uit Veen een tank hadden aangeschaft en wilde daarom het leger inzetten.

De Vener jeugd zou een Oost-Europese pantserwagen hebben aangeschafd, zo luidden de geruchten destijds. Burgervader Frans Buijserd (CDA) nam deze geluiden uiterst serieus, zo bekent hij nu tegenover Omroep Brabant. Hij vroeg bij Defensie om de inzet van twee pantservoertuigen van de Koninklijke Marechaussee.

Uiteindelijk bleken de geruchten niet waar. Wel hadden jongeren een ME-busje gekocht om tussen de echte ME-wagens te gaan rijden en zo verwarring te stichten.

Het kleine dorp Veen (2500 inwoners) staat iedere jaarwisseling weer helemaal op z'n kop. Jongeren steken altijd veel auto's in de hens.
bron
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 10 januari 2012 @ 21:58:21 #133
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106661600
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:47 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

bron
:')
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  dinsdag 10 januari 2012 @ 22:16:03 #134
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_106662455
Nu ben ik wel benieuwd waar je een ME-busje op de kop kan tikken.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 10 januari 2012 @ 22:49:30 #135
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_106664079
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 22:16 schreef Rave_NL het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd waar je een ME-busje op de kop kan tikken.
Dienst Domeinen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 10 januari 2012 @ 23:07:33 #136
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106664853
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 22:49 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Dienst Domeinen.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_106681414
quote:
'OM wil Karremans vervolgen'

Laatste update: 11 januari 2012 14:28 info

AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie overweegt om Thom Karremans, commandant tijdens de val van Srebrenica, strafrechtelijk te vervolgen.
Foto: ANP

Dat schrijft Vrij Nederland (VN) op basis van meerdere bronnen. Ook twee collega's van Karremans zullen worden vervolgd, aldus VN.

De 'zaak Karremans' zou volgens het opinieblad eind deze maand op een bijeenkomst van de Landelijke Reflectiekamer behandeld worden. Deze behandelt volgens een bron "grote gevoelige zaken."

Het OM bevestigt tegenover NU.nl dat Karremans onderwerp van gesprek is tijdens de bijeenkomst van de Landelijke Reflectiekamer eind deze maand. Volgens de woordvoerder is er aangifte tegen Karremans en twee collega's gedaan.

Optie

Alhoewel de hoofdofficier van Justitie moet besluiten of Karremans voor de rechter komt, lijkt het er volgens VN sterk op dat het OM een proces als optie overweegt.

"Strafrechtelijk gezien kan het OM niets anders dan overgaan tot vervolging. Als ze één technisch-juridisch bezwaar hadden gevonden tegen vervolging, hadden ze de zaak allang ingetrokken", zegt de advocaat van de nabestaanden, Liesbeth Zegveld tegen VN.

Bij de val Sebrenica werden minstens 7000 Bosnische moslims vermoord. Afgelopen zomer werd Nederland aansprakelijk gesteld voor de dood van drie Bosnische moslims.

De voormalige commandant hield er begin augustus al rekening mee dat hij zich in Nederland voor een rechter moet verantwoorden.
http://www.nu.nl/binnenla(...)emans-vervolgen.html
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:33:22 #138
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_106686181
Moeten ze vooral doen. Dan gaat er geen NL-militair meer voor de VN op pad. Hoe kun je nou iemand vervolgen voor het uitvoeren van een onwerkbaar mandaat op een onwerkbare plek, terwijl hij al maandenlang is afgesneden van de buitenwereld, zonder uitzicht op aflossing en voorraden en zijn medewerkers worden gedood door dezelfde mensen die ze moeten beschermen?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_106686480
:r
Beneath the gold, the bitter steel
pi_106699887
Ik heb medelijden met die man.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 11 januari 2012 @ 22:09:18 #141
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_106703472
Geert-Jan Knoops advocaat Karremans

AMSTERDAM - Advocaat Geert-Jan Knoops zal oud Dutchbat-commandant Thom Karremans verdedigen als tot vervolging wordt overgegaan. Knoops zei dat op BNR Nieuwsradio.

Karremans heeft formeel nog niets gehoord van het Openbaar Ministerie (OM) over eventuele vervolging en zegt verbaasd te zijn over de berichten die woensdag in de media verschenen.

Hij heeft Knoops gevraagd contact op te nemen met het OM, omdat hij wil weten waar hij aan toe is.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:13:53 #142
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_106703811
Laat die lui hun carriere over de rug van iemand anders bouwen.
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:16:20 #143
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_106703962
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:13 schreef Nobu het volgende:
Laat die lui hun carriere over de rug van iemand anders bouwen.
Heb je het nu over de carriere van Knoops?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:17:42 #144
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_106704058
quote:
15s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:16 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Heb je het nu over de carriere van Knoops?
Nee, ik denk niet dat die nog aan zijn carrière hoeft te bouwen. Ik heb het over het OM.
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:18:00 #145
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_106704080
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:17 schreef Nobu het volgende:

[..]

Nee, ik denk niet dat die nog aan zijn carrière hoeft te bouwen. Ik heb het over het OM.
Ik schrok al.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:23:04 #146
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106704375
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:18 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Ik schrok al.
Er is aangifte tegen hem gedaan. OM heeft geen keuze als er geen juridische grond is het niet te doen. Die juridische grond is er (helaas) niet.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:25:35 #147
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_106704528
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:23 schreef Esses het volgende:

[..]

Er is aangifte tegen hem gedaan. OM heeft geen keuze als er geen juridische grond is het niet te doen. Die juridische grond is er (helaas) niet.
Is er een juridische grond nodig? Niet in het algemeen belang kan volgens mij bijvoorbeeld ook een reden zijn. Geen zin in of geen tijd voor ook.
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:41:29 #148
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106705356
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:25 schreef Nobu het volgende:

[..]

Is er een juridische grond nodig? Niet in het algemeen belang kan volgens mij bijvoorbeeld ook een reden zijn. Geen zin in of geen tijd voor ook.
Hooguit sepotgrond 30. Maar zie dat maar eens rond te krijgen. Denk dat de hoge raad daar heel rap een streep door haalt (Wilders)
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_106705519
Ben ik nu scheel of staat in het artikel niet waarvoor hij vervolgd zou worden?
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:45:34 #150
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106705537
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:45 schreef Sloggi het volgende:
Ben ik nu scheel of staat in het artikel niet waarvoor hij vervolgd zou worden?
Staat d'r niet.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_106705562
Goed artikel.
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:46:07 #152
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106705564
Maar er is aangifte gedaan van genocide.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_106705577
Weet iemand de reden van zijn eventuele vervolging?

Tsja.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2012 22:46:32 ]
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:47:13 #154
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106705628
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:46 schreef Sloggi het volgende:
Weet iemand de reden van zijn eventuele vervolging?

Tsja.
Lol
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_106705688
Ninja-edit.
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:49:35 #156
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_106705730
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:46 schreef Esses het volgende:
Maar er is aangifte gedaan van genocide.
Hoe verzinnen ze het. :')
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:50:52 #157
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106705794
quote:
8s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:49 schreef Nobu het volgende:

[..]

Hoe verzinnen ze het. :')
Ergens snijd het hout. Wat je ervan vind is een tweede.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  woensdag 11 januari 2012 @ 23:23:51 #158
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106707312
Ik vind het persoonlijk goed dat hij mogelijk wel voor de rechter moet verschijnen.

*wacht op alle negatieve reacties*
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_106707663
Waarom dan niet voor een militaire rechtbank eigenlijk?
  woensdag 11 januari 2012 @ 23:39:03 #160
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106707933
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:32 schreef Sloggi het volgende:
Waarom dan niet voor een militaire rechtbank eigenlijk?
Omdat hij in de basis geen militair strafbaar feit heeft gepleegd en een gewone rechtbank in deze dus ook bevoegd is.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_106708033
Ok.
  woensdag 11 januari 2012 @ 23:42:56 #162
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_106708120
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:39 schreef Esses het volgende:

[..]

Omdat hij in de basis geen militair strafbaar feit heeft gepleegd en een gewone rechtbank in deze dus ook bevoegd is.
Ook als dat feit niet in Nederland is begaan?
  woensdag 11 januari 2012 @ 23:45:33 #163
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106708224
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:42 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ook als dat feit niet in Nederland is begaan?
Ff wetboekje erbij pakken. Ik weet namelijk vaag hoe het geregeld is maar wil het dan graag goed zeggen.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  woensdag 11 januari 2012 @ 23:47:51 #164
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_106708321
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:46 schreef Esses het volgende:
Maar er is aangifte gedaan van genocide.
Kan de uitbater van Café 't Hemeltje dan ook aangeklaagd worden van meervoudige moord?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  woensdag 11 januari 2012 @ 23:49:41 #165
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106708387
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:42 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ook als dat feit niet in Nederland is begaan?
Genocide is geregeld in artikel 3 e.v. Wet internationale misdrijven. http://wetten.overheid.nl(...)1-01-2012#2_Artikel3

Edit: Art 2 lid 1 onder c. op de Nederlander die zich buiten Nederland schuldig maakt aan een van de in deze wet omschreven misdrijven. Wet internationale misdrijven.

[ Bericht 5% gewijzigd door Esses op 11-01-2012 23:52:56 (e.v. toegevoegd) ]
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  woensdag 11 januari 2012 @ 23:50:05 #166
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106708399
quote:
5s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:47 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Kan de uitbater van Café 't Hemeltje dan ook aangeklaagd worden van meervoudige moord?
Nee, immers hij heeft geen moord begaan. Maar hij kan wel civiel aansprakelijk gesteld worden.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  woensdag 11 januari 2012 @ 23:54:52 #167
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_106708549
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:50 schreef Esses het volgende:

[..]

Nee, immers hij heeft geen moord begaan. Maar hij kan wel civiel aansprakelijk gesteld worden.
Heeft Karremans dan wel systematisch een bevolking uitgeroeid?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  woensdag 11 januari 2012 @ 23:57:43 #168
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106708650
quote:
5s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:54 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Heeft Karremans dan wel systematisch een bevolking uitgeroeid?
Om dat te kunnen zeggen ken ik te weinig feiten natuurlijk. Maar je zou theoretisch gezien kunnen zeggen dat hij inderdaad meegewerkt heeft aan het opzettelijk gedeeltelijk een etniciteit vernietigt heeft door ze te helpen bij het deporteren.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:01:06 #169
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_106708758
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:57 schreef Esses het volgende:

[..]

Om dat te kunnen zeggen ken ik te weinig feiten natuurlijk. Maar je zou theoretisch gezien kunnen zeggen dat hij inderdaad meegewerkt heeft aan het opzettelijk gedeeltelijk een etniciteit vernietigt heeft door ze te helpen bij het deporteren.
Dus met die redenering kunnen ook hoogbejaarde spoorwegambtenaren aangeklaagd worden voor genocide?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:03:18 #170
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106708830
quote:
5s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:01 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Dus met die redenering kunnen ook hoogbejaarde spoorwegambtenaren aangeklaagd worden voor genocide?
Als ze gedwongen hebben tot aanleggen van spoorlijnen? Enkel als je ze dwingt tot. Maar in dit geval is er ook wel wat voor te zeggen, want op eerste gezicht is er ook niets gedaan om het verder te voorkomen. Maar weet je wat vervolgens het prachtigste is?

Jij denkt dat ik hem veroordeeld wil hebben. Ik geef enkel aan dat je inderdaad zou kunnen zeggen dat hij een strafbaar feit gepleegd heeft. In deze denk ik zelfs dat hij dat gedaan heeft. Een vrijspraak zal er dus vast niet komen. Maar ik hoop zeker op een AVAS.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:10:57 #171
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_106709083
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:03 schreef Esses het volgende:

[..]

Als ze gedwongen hebben tot aanleggen van spoorlijnen? Enkel als je ze dwingt tot. Maar in dit geval is er ook wel wat voor te zeggen, want op eerste gezicht is er ook niets gedaan om het verder te voorkomen. Maar weet je wat vervolgens het prachtigste is?

Jij denkt dat ik hem veroordeeld wil hebben. Ik geef enkel aan dat je inderdaad zou kunnen zeggen dat hij een strafbaar feit gepleegd heeft. In deze denk ik zelfs dat hij dat gedaan heeft. Een vrijspraak zal er dus vast niet komen. Maar ik hoop zeker op een AVAS.
Nee ik doelde op de spoorwegambtenaren die ervoor zorgden dat de treinen in het Derde Rijk op tijd reden, want zo konden de massale aantallen getransporteerd worden.
Immers, hulp aan genocide is toch ook genocide volgens die redenering?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:12:51 #172
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106709135
quote:
5s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:10 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Nee ik doelde op de spoorwegambtenaren die ervoor zorgden dat de treinen in het Derde Rijk op tijd reden, want zo konden de massale aantallen getransporteerd worden.
Immers, hulp aan genocide is toch ook genocide volgens die redenering?
Je hebt verschillende soorten hulp :') Ik heb het meer over medeplichtige hulp. De legger van de weg is ook niet schuldig voor de doden die er op vallen. Maar gelukkig weet jij het te grijs te bekijken. Volgens mij heb je nog niet door dat ik tegen je zere enkeltje geschopt heb en al lang gezegd heb dat ik hoop dat deze man geen straf aan zijn broek krijgt. (AVAS!) Het prachtige hiervan is dat hij voor de rest van zijn leven veilig is. Immers Ne bis in idem.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:18:31 #173
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106709321
Oja, avas. Afwezigheid van ALLE schuld. Omdat je de term ws. niet kent.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:21:51 #174
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_106709403
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:18 schreef Esses het volgende:
Oja, avas. Afwezigheid van ALLE schuld. Omdat je de term ws. niet kent.
En dat betekend dat hij niet vrijgesproken wordt maar hem toch niets verweten wordt?

En denk niet dat ik een voorstander ben van die vent, krijg nog steeds last van plaatsvervangende schaamte als ik dat filmpje van die pianospeler zie..
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 12 januari 2012 @ 00:24:33 #175
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106709476
quote:
5s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:21 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

En dat betekend dat hij niet vrijgesproken wordt maar hem toch niets verweten wordt?

En denk niet dat ik een voorstander ben van die vent, krijg nog steeds last van plaatsvervangende schaamte als ik dat filmpje van die pianospeler zie..
Inderdaad hij word dan niet vrijgesproken. Ik denk zelf (maar ik ben geen rechter immers) dat dat ook niet mogelijk zal zijn in deze. Het zal kunnen, maar gok het niet. Dan is AVAS een mooie tweede. Het betekend tevens dat hij geen straf krijgt. Daarbij betekend het dat hij op een later moment niet nogmaals hiervoor vervolgt kan worden. Hij is immers al eens veroordeelt en is nu dus "vrij"
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_106713053
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:23 schreef Esses het volgende:
Ik vind het persoonlijk goed dat hij mogelijk wel voor de rechter moet verschijnen.

*wacht op alle negatieve reacties*
Tja, daarom werk je ook bij de KMar, om altijd en overal je collega's een oor aan te naaien. Ontzettende matennaaiers bij de KMar :r
pi_106713376
Waarom wordt de overste vervolgd en niet de politici die de verantwoordelijkheid droegen?
  donderdag 12 januari 2012 @ 09:01:05 #178
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_106713829
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:50 schreef Esses het volgende:

[..]

Ergens snijd het hout. Wat je ervan vind is een tweede.
Dat mag je me uitleggen dan. Hoe kun je schuldig zijn, of zelfs maar medeplichting zijn, aan het plegen van genocide als je daar niet eens bij bent geweest? Dat Karremans wist/op zijn klompen aanvoelde dat het met die mannen niet goed zou aflopen maakt hem nog niet schuldig. Hij had meer verantwoordelijkheden, zoals de zorg voor zijn eigen mensen en de vrouwen en kinderen die WEL de enclave uitmochten. Wat had hij kunnen en mogen doen? De resterende kogels gebruiken om zich dood te vechten tegen de Serviërs?

Ik zie het echt niet...
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 12 januari 2012 @ 10:46:35 #179
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106715713
quote:
5s.gif Op donderdag 12 januari 2012 09:01 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dat mag je me uitleggen dan. Hoe kun je schuldig zijn, of zelfs maar medeplichting zijn, aan het plegen van genocide als je daar niet eens bij bent geweest? Dat Karremans wist/op zijn klompen aanvoelde dat het met die mannen niet goed zou aflopen maakt hem nog niet schuldig. Hij had meer verantwoordelijkheden, zoals de zorg voor zijn eigen mensen en de vrouwen en kinderen die WEL de enclave uitmochten. Wat had hij kunnen en mogen doen? De resterende kogels gebruiken om zich dood te vechten tegen de Serviërs?

Ik zie het echt niet...
Dat mag een rechter dus bepalen.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 12 januari 2012 @ 11:42:45 #180
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_106717346
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 10:46 schreef Esses het volgende:

[..]

Dat mag een rechter dus bepalen.
Nee, da's te makkelijk. Jij stelt dat het hout snijdt (ergens). Ik zie dat niet. Dus leg maar uit waarom het hout snijdt (ergens).
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 12 januari 2012 @ 12:11:18 #181
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106718250
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:42 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Nee, da's te makkelijk. Jij stelt dat het hout snijdt (ergens). Ik zie dat niet. Dus leg maar uit waarom het hout snijdt (ergens).
De drankjes die gezamenlijk genuttigd worden, de gesprekken. Sommige filmpjes lijken net iets te amicaal.De omstandigheden. Hij had ook kunnen besluiten deze mannen al lang te evacueren. Hij had ook... Zoals ik al zeg, ik ken niet alle feiten rechtstreeks. Ik zeg dat het zwart/wit inderdaad hout snijd. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben. Maar ook dat stukje heb jij schijnbaar al gemist. Dura lex sed lex. Laat hem toch voorkomen, is hij er eindelijk vanaf.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_106719438
Ik betwijfel dat hij het ervaart alsof hij er eindelijk vanaf is...
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  donderdag 12 januari 2012 @ 13:03:29 #183
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106719825
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:52 schreef hcwp het volgende:
Ik betwijfel dat hij het ervaart alsof hij er eindelijk vanaf is...
maar hij is juridisch er dan wel van af.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 12 januari 2012 @ 13:07:08 #184
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_106719950
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 12:11 schreef Esses het volgende:

[..]

De drankjes die gezamenlijk genuttigd worden, de gesprekken. Sommige filmpjes lijken net iets te amicaal.De omstandigheden. Hij had ook kunnen besluiten deze mannen al lang te evacueren. Hij had ook... Zoals ik al zeg, ik ken niet alle feiten rechtstreeks. Ik zeg dat het zwart/wit inderdaad hout snijd. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben. Maar ook dat stukje heb jij schijnbaar al gemist. Dura lex sed lex. Laat hem toch voorkomen, is hij er eindelijk vanaf.
Nee, je ging nog iets verder, door te spreken van medeplichtige hulp, door te suggereren over de drankjes en gesprekken die je hierboven aanhaalt, en het 'iets te amicaal zijn'. Door te stellen dat hij de mannen had kunnen evacueren (een compleet clueless stelling, UNPROFOR kon er zelf niet eens fatsoenlijk in en uit, maar je suggereert dat UNPROFOR wel even 4000mannen kan evacueren) terwijl die vrijwel geheel onder controle stonden van de Bosnische regering en UNPROFOR ze niet eens kon tegehouden bij hun strooptochten bij de Serviers.

Iemand die ook maar de geringste kennis heeft van 1994-1995 komt niet met dergelijke opmerkingen. Het is revisionisme, 'armchair command', en ik vrees dat ik het in deze wel een beetje eens moet zijn met Lightning. Ik vind het bijzonder ernstig dat (een lid van) de KMar op zo'n manier naar zijn collega-militairen kijkt. In de beleving van defensiemedewerkers bestaat de KMar omdat zij inzicht hebben in het militaire leven.
Het militaire OM is weggestreept (jaren '90) omdat het onzinnig werd geacht om een apart OM te hebben voor militairen (terwijl er wel degelijk zinnige argumenten voor zijn). Als de KMar werkelijk denkt (zoals jij hierboven lijkt te doen) dat ze niets met het militaire leven te maken hebben kunnen ze net zo goed worden ingepast in het KLPD en 100% civiel worden.

En dan lijd je aan nog iets. De wet is de wet, stel je. Dat is niet waar. Dat is waarachter advocaten en wetshandhavers zich verstoppen, omdat ze niet hebben opgelet tijdens hun studie. Bij de wet hoort namelijk ook nog de intentie van de wet. Dat wordt veel te vaak vergeten.
Gelukkig heeft hij een kundig advocaat. Al zal het me niets verbazen als het OM (alweer) de hele trucendoos met medialekken zal loslaten in de hoop daarmee de zaak te winnen.

For the record: ik vind dat Karremans gefaald heeft in Bosnië. Maar dat heeft meer te maken met de afhandeling van de hele toestand dan met het falen in de bescherming van de moslims. Daar had hij nauwelijks iets aan kunnen doen, tenzij het risico had genomen om het leven van iedereen (mannen, vrouwen, kinderen en UN peresoneel) in de enclave in de waagschaal te stellen. Dan hadden we twee à drie keer zo veel slachtoffers gehad, en was hij achteraf een domme vent geweest die had kunnen onderhandelen over het op zijn minst vrijlaten van de vrouwen en kinderen. Maar deze heksenjacht verdient ook hij niet
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 12 januari 2012 @ 13:31:28 #185
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106720830
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:07 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Nee, je ging nog iets verder, door te spreken van medeplichtige hulp, door te suggereren over de drankjes en gesprekken die je hierboven aanhaalt, en het 'iets te amicaal zijn'. Door te stellen dat hij de mannen had kunnen evacueren (een compleet clueless stelling, UNPROFOR kon er zelf niet eens fatsoenlijk in en uit, maar je suggereert dat UNPROFOR wel even 4000mannen kan evacueren) terwijl die vrijwel geheel onder controle stonden van de Bosnische regering en UNPROFOR ze niet eens kon tegehouden bij hun strooptochten bij de Serviers.
Mij inleven in de gevoelens van de nabestaanden. Tjah. Dat is wat zij denken. Ik zeg dat het theoretisch enig hout snijd. Ik zeg niet, zoals ik telkens zeg, dat ik hem schuldig acht.
quote:
Iemand die ook maar de geringste kennis heeft van 1994-1995 komt niet met dergelijke opmerkingen. Het is revisionisme, 'armchair command',
Klopt, dat is het. Maar dat is wetgeving altijd.
quote:
en ik vrees dat ik het in deze wel een beetje eens moet zijn met Lightning. Ik vind het bijzonder ernstig dat (een lid van) de KMar op zo'n manier naar zijn collega-militairen kijkt.
Alweer zeg ik, ik acht hem volslagen niet schuldig hier aan. Ik zeg enkel dat de aangifte theoretisch gezien enig houd snijd.
quote:
In de beleving van defensiemedewerkers bestaat de KMar omdat zij inzicht hebben in het militaire leven.
Die defensiemedewerkers zal ik nog moeten ontmoeten.
quote:
Het militaire OM is weggestreept (jaren '90) omdat het onzinnig werd geacht om een apart OM te hebben voor militairen (terwijl er wel degelijk zinnige argumenten voor zijn).
Het militaire OM bestaat anders nog altijd.
quote:
Als de KMar werkelijk denkt (zoals jij hierboven lijkt te doen) dat ze niets met het militaire leven te maken hebben kunnen ze net zo goed worden ingepast in het KLPD en 100% civiel worden.
Denk jij daadwerkelijk dat de KMar bestaat dan omdat ze iets met het militaire leven te maken hebben? Ze zijn een verzekering omdat ze niet mogen staken en rechtspositioneel beter landelijk in te zetten zijn. Een inpassing bij het KLPD is ook geen slecht idee, zou een enorme kostenbesparing betekenen.
quote:
En dan lijd je aan nog iets. De wet is de wet, stel je. Dat is niet waar. Dat is waarachter advocaten en wetshandhavers zich verstoppen, omdat ze niet hebben opgelet tijdens hun studie. Bij de wet hoort namelijk ook nog de intentie van de wet. Dat wordt veel te vaak vergeten.
Gelukkig heeft hij een kundig advocaat. Al zal het me niets verbazen als het OM (alweer) de hele trucendoos met medialekken zal loslaten in de hoop daarmee de zaak te winnen.
De wet is de wet, en mensen die opgelet hebben bij hun studie weten dat de memoires en de uitleggende brieven ook bij de wet horen. De wet is namelijk niet enkel dat artikel, zoals je zelf al schrijft, maar dat hoef ik jou gelukkig niet uit te leggen.
quote:
For the record: ik vind dat Karremans gefaald heeft in Bosnië. Maar dat heeft meer te maken met de afhandeling van de hele toestand dan met het falen in de bescherming van de moslims. Daar had hij nauwelijks iets aan kunnen doen, tenzij het risico had genomen om het leven van iedereen (mannen, vrouwen, kinderen en UN peresoneel) in de enclave in de waagschaal te stellen. Dan hadden we twee à drie keer zo veel slachtoffers gehad, en was hij achteraf een domme vent geweest die had kunnen onderhandelen over het op zijn minst vrijlaten van de vrouwen en kinderen. Maar deze heksenjacht verdient ook hij niet
Deze heksenjacht zal blijven voortduren tot het moment dat hij daadwerkelijk vrijspraak/AVAS heeft gehoord van een rechtbank. Pas op dat moment zal die stoppen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Esses op 12-01-2012 13:52:10 ]
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 12 januari 2012 @ 13:32:27 #186
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106720859
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 07:25 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Tja, daarom werk je ook bij de KMar, om altijd en overal je collega's een oor aan te naaien. Ontzettende matennaaiers bij de KMar :r
En jou raad ik voor een keer een cursus lezen aan. Ik zeg immers dat ik hoop dat hij geen straf opgelegd krijgt. AVAS/Vrijspraak roep ik zelfs. Maar als een goed luchtmacht militair lees jij niet.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_106722148
Ronald heeft het over de letter en de geest der wet, zaken die nogal eens niet met elkaar stroken.

Ik snap nog niet helemaal waarom het in jouw ogen hout snijdt dat Karremans vervolgd wordt voor genocide - je stelt zelfs dat je denkt dat hij een strafbaar feit heeft gepleegd, daaruit maak ik op dat je denkt dat hij medeplichtig is. En dat alles lijk je op te maken uit het feit dat hij 'iets te amicaal' omging met de Serven en het feit dat hij slechts een (bijzonder slechte) pianospeler was.

Waarom is het spelen van een paar valse noten volgens jou strafbaar? Blijkbaar denk jij dat hij meer had kunnen doen, maar volgens mij (ik ken deze geschiedenis niet bijzonder goed) zijn er nogal wat onderzoeken die hebben geconcludeerd dat Mladic Karremans en zijn mannen behoorlijk in de tang had; ze konden niet veel, wat het resultaat was van politieke onwil dan wel onvermogen.
  donderdag 12 januari 2012 @ 14:26:03 #188
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106722525
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 14:14 schreef Sloggi het volgende:
Ronald heeft het over de letter en de geest der wet, zaken die nogal eens niet met elkaar stroken.

Ik snap nog niet helemaal waarom het in jouw ogen hout snijdt dat Karremans vervolgd wordt voor genocide - je stelt zelfs dat je denkt dat hij een strafbaar feit heeft gepleegd, daaruit maak ik op dat je denkt dat hij medeplichtig is. En dat alles lijk je op te maken uit het feit dat hij 'iets te amicaal' omging met de Serven en het feit dat hij slechts een (bijzonder slechte) pianospeler was.

Waarom is het spelen van een paar valse noten volgens jou strafbaar? Blijkbaar denk jij dat hij meer had kunnen doen, maar volgens mij (ik ken deze geschiedenis niet bijzonder goed) zijn er nogal wat onderzoeken die hebben geconcludeerd dat Mladic Karremans en zijn mannen behoorlijk in de tang had; ze konden niet veel, wat het resultaat was van politieke onwil dan wel onvermogen.
Dat van Ronald heb ik al prachtig op gereageerd. Immers de wet is beiden gecombineerd. Niet enkel het artikel.

Ik geef aan dat dit de denkwijze van de nabestaanden is. Hier hebben ze schijnbaar wat bewijs voor ingebracht, anders was sepot onvoldoende bewijs wel geweest. Er is aangifte tegen hem gedaan betreffende genocide. Ergens kan ik mij daar in vinden. Of ik het terecht vind is een tweede. Zoals prachtig aangedragen is, hij had weinig andere keuze. Maar omdat deze discussie onbeperkt zal blijven volgen als hij niet voor de rechter verschijnt ben ik een voorstander dat hij zich daar mag verwoorden. Zodat er vervolgens AVAS/Vrijspraak kan volgen. dan is het in een keer afgelopen.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_106722643
Dat hij voor de rechter moet verschijnen vind ik ook niet per se een slechte zaak. Misschien zijn we dan eens van het gezeik af. Maar jij ging eerder nog verder; jij stelde dat 'je zou kunnen zeggen dat hij een strafbaar feit gepleegd heeft'. Waar blijkt dat uit?
  donderdag 12 januari 2012 @ 14:31:37 #190
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106722709
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 14:29 schreef Sloggi het volgende:
Dat hij voor de rechter moet verschijnen vind ik ook niet per se een slechte zaak. Misschien zijn we dan eens van het gezeik af. Maar jij ging eerder nog verder; jij stelde dat 'je zou kunnen zeggen dat hij een strafbaar feit gepleegd heeft'. Waar blijkt dat uit?
Uit het letterlijk volgen van de wetgeving en dit invullen. Het, hij had geen andere keuze, maakt het namelijk niet minder een strafbaar feit. Daar zijn andere dingen voor, strafuitsluitingsgronden bijvoorbeeld.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 12 januari 2012 @ 15:08:32 #191
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_106723838
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 14:26 schreef Esses het volgende:

[..]

Ik geef aan dat dit de denkwijze van de nabestaanden is. Hier hebben ze schijnbaar wat bewijs voor ingebracht, anders was sepot onvoldoende bewijs wel geweest. Er is aangifte tegen hem gedaan betreffende genocide. Ergens kan ik mij daar in vinden. Of ik het terecht vind is een tweede. Zoals prachtig aangedragen is, hij had weinig andere keuze. Maar omdat deze discussie onbeperkt zal blijven volgen als hij niet voor de rechter verschijnt ben ik een voorstander dat hij zich daar mag verwoorden. Zodat er vervolgens AVAS/Vrijspraak kan volgen. dan is het in een keer afgelopen.
Misschien verstandig om je posts in het vervolg wat uitgebreider te maken dan, want ik halde echt niet uit je posts dat die de denkwijze van de nabestaanden zou zijn. En wat de aangifte betreffende genocide betreft: ik kan me daar op geen enkele manier in vinden. Ten eerste heeft hij de trekkers niet overgehaald of darvoor opdracht gegeven. Ten tweede is hij er in geslaagd om de vrouwen en kinderen uit de enclave te krijgen toen de rest van de wereld (inclusief de VN) geen cent meer voor hun levens gaf.

Ik ben het wel met je eens dat de man een keer vrijgesproken moet worden. En dat betekent een gang naar de rechter. Al weet ik zeker dat er over een paar jaar wel weer één of andere getraumatiseerde bij Netwerk zal verschijnen om te verklaren dat het allemaal een leugen was.

BTW: als oud-KLU-er neem ik aanstoot aan je opmerking over KLu medewerkers. Hij is net zo zinvol als roepen dat alle KMar medewerkers matennaaiers zijn, en met je opmerking zit je nu op hetzelfde niveau. Well done!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_106723916
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 14:31 schreef Esses het volgende:

[..]

Uit het letterlijk volgen van de wetgeving en dit invullen. Het, hij had geen andere keuze, maakt het namelijk niet minder een strafbaar feit. Daar zijn andere dingen voor, strafuitsluitingsgronden bijvoorbeeld.
Maak dan eens inzichtelijk waarom wat hij gedaan of gelaten heeft volgens jou een strafbaar feit is.
  donderdag 12 januari 2012 @ 15:21:48 #193
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106724304
quote:
14s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:11 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Maak dan eens inzichtelijk waarom wat hij gedaan of gelaten heeft volgens jou een strafbaar feit is.
Eigenlijk kan ik gewoon de vraagstukken in de rechtszaak aanwijzen. Als er aangifte is gedaan van art. 3 wet internationale misdrijven zullen het oogmerk en de samenspanning het vraagstuk zijn. De rest kan je zelf heel mooi invullen (lid 1 onder a). De samenspanning zou kunnen zijn aan de hand van gesprekken die daar gevoerd zijn welke ik niet ken (lid 2). Dat zal dan in de rechtszaal aangetoond moeten worden. Ook het oogmerk (lid 1) zal aangetoond moeten worden. Lijkt mij sterk dat dat gaat lukken. Dat is dus wat bewezen moet worden en dat is ook waarom ik telkens zeg dat AVAS / Vrijspraak een logisch gevolg zal zijn en een einde van de onzekerheid zal zijn. Vervolgens ga ik niet de hele memoires van toelichting hier uitwerken (Die is in dit geval 56 pagina's).
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 12 januari 2012 @ 16:02:42 #194
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106725735
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:08 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Misschien verstandig om je posts in het vervolg wat uitgebreider te maken dan, want ik halde echt niet uit je posts dat die de denkwijze van de nabestaanden zou zijn. En wat de aangifte betreffende genocide betreft: ik kan me daar op geen enkele manier in vinden. Ten eerste heeft hij de trekkers niet overgehaald of darvoor opdracht gegeven. Ten tweede is hij er in geslaagd om de vrouwen en kinderen uit de enclave te krijgen toen de rest van de wereld (inclusief de VN) geen cent meer voor hun levens gaf.
Samenzwering tot genocide word gestraft als de poging. Max 10 jr. Of die samenzwering er was (waar de nabestaanden het ongetwijfeld op gooien) kan dus afgevraagd worden in de rechtszaal. Amicaal omgaan enz. zal het ongetwijfeld op gegooid worden.
quote:
Ik ben het wel met je eens dat de man een keer vrijgesproken moet worden. En dat betekent een gang naar de rechter. Al weet ik zeker dat er over een paar jaar wel weer één of andere getraumatiseerde bij Netwerk zal verschijnen om te verklaren dat het allemaal een leugen was.
Vast, maar dan weet hij dat het voor hem geen gevolgen heeft.
quote:
BTW: als oud-KLU-er neem ik aanstoot aan je opmerking over KLu medewerkers. Hij is net zo zinvol als roepen dat alle KMar medewerkers matennaaiers zijn, en met je opmerking zit je nu op hetzelfde niveau. Well done!
Mijn excuses daarvoor. Maar die opmerking had ik eigenlijk van hem willen horen dat het niet zinvol is om dat soort uitingen te hanteren.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:53:51 #195
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_106743564
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:21 schreef Esses het volgende:

[..]

Eigenlijk kan ik gewoon de vraagstukken in de rechtszaak aanwijzen. Als er aangifte is gedaan van art. 3 wet internationale misdrijven zullen het oogmerk en de samenspanning het vraagstuk zijn. De rest kan je zelf heel mooi invullen (lid 1 onder a). De samenspanning zou kunnen zijn aan de hand van gesprekken die daar gevoerd zijn welke ik niet ken (lid 2). Dat zal dan in de rechtszaal aangetoond moeten worden. Ook het oogmerk (lid 1) zal aangetoond moeten worden. Lijkt mij sterk dat dat gaat lukken. Dat is dus wat bewezen moet worden en dat is ook waarom ik telkens zeg dat AVAS / Vrijspraak een logisch gevolg zal zijn en een einde van de onzekerheid zal zijn. Vervolgens ga ik niet de hele memoires van toelichting hier uitwerken (Die is in dit geval 56 pagina's).
Oogmerk en samenspannen. Lijkt me knap voor welke advocaat dan ook om dat aannemelijk te maken. Op basis waarvan? Een glaasje en een opmerking over een pianospeler? Dat ze karremans verantwoordelijk willen houden voor het niet beschermen, dat snap ik nog, maar genocide? Hij heeft geen oogmerk, en samenspannen is al te ontkrachten door de bedreigingen die de serviers uitten tijdens en vlak na de overval.

Ik benwel nieuwsgierig naar het bewijs dat hiervoor zal worden aangevoerd.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 12 januari 2012 @ 22:57:39 #196
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106743785
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 22:53 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Oogmerk en samenspannen. Lijkt me knap voor welke advocaat dan ook om dat aannemelijk te maken. Op basis waarvan? Een glaasje en een opmerking over een pianospeler? Dat ze karremans verantwoordelijk willen houden voor het niet beschermen, dat snap ik nog, maar genocide? Hij heeft geen oogmerk, en samenspannen is al te ontkrachten door de bedreigingen die de serviers uitten tijdens en vlak na de overval.

Ik benwel nieuwsgierig naar het bewijs dat hiervoor zal worden aangevoerd.
Al voor honderd keer zeg ik dat het oogmerk waarschijnlijk nooit hard gemaakt kan worden. Nogmaals zeg ik dat ik daar zeer blij om zal zijn. Samenspannen zou nog kunnen. Immers wij weten niet alles wat daar afgespeeld heeft. Er zijn daar vast meer besprekingen geweest dan nu op youtube terug te vinden zijn (als je snapt wat ik bedoel). De bedreigingen alleen maken niet direct alles waardeloos. Daar zullen getuigen voor nodig zijn. En wat je zelf al zegt (wat ik ook zou willen) is weten welk bewijs gaat komen. Maar nog steeds, ik hoop niet dat hij veroordeeld word.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 12 januari 2012 @ 23:15:29 #197
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_106744858
Oh, ik druk me onhandig uit. Laat ik het anders formuleren. Voor de duidelijkheid: ik ga even mee in jouw redenatie, maar dat betekent niet dat ik jou aanval, maar jouw uitleg van een artikel.

Als de advocaat van de bosniërs op basis van dat artikel (met oogmerk en samenspannen) zijn aanklacht heeft ingediend, dan zou het me zeer verbazen als de rechtbank het überhaupt ontvankelijk verklaart. En dus of het überhaupt ooit voor de rechter zou komen. De Serviers hadden weliswaar een oogmerk, maar welk oogmerk zou Dutchbat gehad kunnen hebben, en kun je dat ook nog bewijzen? Dutchbat had maar één oogmerk: hoe kunnen we eindelijk naar huis uit deze zooi? Bewijst dat dat ze zo snel mogelijk op elke manier van de mannen af wilden? Waarom staken ze dan wel moeite in de vrouwen en kinderen? Bovendien: bijna alle mannen waren in de dagen voor de inval al uit de enclave gevlucht, Dutchbat had daar dus nul controle over.
Samenspannen? Ik vraag me serieus af hoe een advocaat denkt dat hard te kunnen maken. Samenspannen suggereert dat Dutchbat en de Serviers actief hebben samengewerkt aan het opsporen van de mannen. Hoe kan dat als Dutchbat al druk was met het veiligstellen van duizenden vrouwen, kinderen en oude mannen?

En dan nog gaat het voorbij aan twee belangrijke feiten:
1. de gedode mannen waren grotendeels strijders die de facto onder het bevel stonden van de Bosnishe regering, die ze de order had gegeven om uit te breken. Het waren dus combattanten, en dus een legitiem doelwit voor de Serviers. Dat ze burgers bij zich hebben maakt daarbij weinig verschil.
2. Dutchbat had al maanden niet eens genoeg kogels om nog schietoefeningen te kunnen doen. De Serviers wel. Zij zijn ook degenen die de mannen omgelegd hebben, nadat ze gevangen waren genomen. Dat laatste maakt het een misdaad: de meeste combattanten zijn standrechtelijk geëxecuteerd na overgave, ze zijn niet gesneuveld in het gevecht.

Maar goed: we zullen zien wat Knoops van de aanklacht maakt (als die er ooit komt). Ik blijf van mening dat de advocaat van de Bosniërs meer bezig is met een reputatie te bouwen dan dat hij een fatsoenlijk juridisch advies geeft.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 12 januari 2012 @ 23:22:08 #198
211797 Esses
Splendide mendax
pi_106745231
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 23:15 schreef RonaldV het volgende:
Oh, ik druk me onhandig uit. Laat ik het anders formuleren. Voor de duidelijkheid: ik ga even mee in jouw redenatie, maar dat betekent niet dat ik jou aanval, maar jouw uitleg van een artikel.

Als de advocaat van de bosniërs op basis van dat artikel (met oogmerk en samenspannen) zijn aanklacht heeft ingediend, dan zou het me zeer verbazen als de rechtbank het überhaupt ontvankelijk verklaart.
Afhankelijk van de info (die wij nog niet weten)... ;)
quote:
En dus of het überhaupt ooit voor de rechter zou komen. De Serviers hadden weliswaar een oogmerk, maar welk oogmerk zou Dutchbat gehad kunnen hebben, en kun je dat ook nog bewijzen?
Dat zou dus uit verklaringen moeten blijken die we helaas hier niet hebben.
quote:
Dutchbat had maar één oogmerk: hoe kunnen we eindelijk naar huis uit deze zooi?
hehehe, hier moest ik om lachen. Dutchbat an sich misschien wel. Maar misschien had het hogere echelon andere ideeën, en helaas, de meerdere (MvT) is verantwoordelijk.
quote:
Bewijst dat dat ze zo snel mogelijk op elke manier van de mannen af wilden? Waarom staken ze dan wel moeite in de vrouwen en kinderen? Bovendien: bijna alle mannen waren in de dagen voor de inval al uit de enclave gevlucht, Dutchbat had daar dus nul controle over.
Samenspannen? Ik vraag me serieus af hoe een advocaat denkt dat hard te kunnen maken. Samenspannen suggereert dat Dutchbat en de Serviers actief hebben samengewerkt aan het opsporen van de mannen. Hoe kan dat als Dutchbat al druk was met het veiligstellen van duizenden vrouwen, kinderen en oude mannen?
Samenspannen kan ook suggereren dat ze (zoals jij al zei) de mannen niet afdoende beschermd hebben. Dit misschien op afspraak (samenspannen)
quote:
En dan nog gaat het voorbij aan twee belangrijke feiten:
1. de gedode mannen waren grotendeels strijders die de facto onder het bevel stonden van de Bosnishe regering, die ze de order had gegeven om uit te breken. Het waren dus combattanten, en dus een legitiem doelwit voor de Serviers. Dat ze burgers bij zich hebben maakt daarbij weinig verschil.
Legitiem doelwit... heb ik wat moeite mee om het zo te bestempelen. Ik moet hierbij toegeven dat dat een gevoelskwestie is.
quote:
2. Dutchbat had al maanden niet eens genoeg kogels om nog schietoefeningen te kunnen doen. De Serviers wel. Zij zijn ook degenen die de mannen omgelegd hebben, nadat ze gevangen waren genomen. Dat laatste maakt het een misdaad: de meeste combattanten zijn standrechtelijk geëxecuteerd na overgave, ze zijn niet gesneuveld in het gevecht.
Diegene die geschoten heeft maakt niet uit voor samenspannen. Dat ze niet konden beschermen. Tjah, dat blijkt nu idd weer eens. Maar ook hier kunnen dus weer verklaringen om de hoek komen... Helaas hebben we daar geen toegang toe.
quote:
Maar goed: we zullen zien wat Knoops van de aanklacht maakt (als die er ooit komt). Ik blijf van mening dat de advocaat van de Bosniërs meer bezig is met een reputatie te bouwen dan dat hij een fatsoenlijk juridisch advies geeft.
Ik hoop nog steeds dat deze zaak voor komt en in het voordeel van Karremans beslecht word. Vrijspraak of AVAS. Kan die man ook verder met zijn leven zonder de man met het zwaard van Damocles om de hoek.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_106755660
Duizenden militairen VS verlaten Europa

Het Amerikaanse leger trekt tussen de 6000 en 10.000 militairen terug uit bases in Europese landen. Dat heeft Leon Panetta, minister van Defensie in de Verenigde Staten, donderdag (lokale tijd) aangekondigd, zo meldde de persdienst van het ministerie.

Twee in Europa gevestigde gevechtsbrigades keren terug naar de VS. Deze brigades tellen doorgaans tussen de 3000 en 5000 manschappen.

Op dit moment zijn ongeveer 40.000 Amerikaanse militairen gelegerd in Europese landen. Duitsland huisvest drie gevechtsbrigades van de VS, Italië één. De inkrimping van de Amerikaanse troepenmacht in Europa is onderdeel van een grootschalige bezuinigingsoperatie.

Bron: ANP
Blood Sugar Sex Magik
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 13 januari 2012 @ 13:20:05 #200
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_106758799
Inzet F16's bij achtervolging

Twee F16's van de vliegbasis Volkel hebben de Brabantse politie donderdagavond geholpen bij de achtervolging van drie vermeende autodieven in Zeeland.
De straaljagers stonden op het punt van vertrek naar een trainingsmissie en waren daarom toevallig direct beschikbaar, legde een defensiewoordvoerder vrijdag uit.

Het gebeurt nooit of hoogstzelden dat gevechtsvliegtuigen de politie helpen bij een achtervolging, aldus de zegsman.

De politie ontdekte donderdagavond in Odiliapeel een auto met gestolen kentekenplaten. De bestuurder ging ervandoor toen agenten hem wilden controleren. Na een achtervolging reed de auto in Zeeland vast. De politie loste enkele waarschuwingsschoten toen de drie hun vlucht te voet voortzetten. Twee verdachten (21 en 24 jaar uit Den Bosch) werden snel gearresteerd.

De F-16's hebben in de omgeving met zogenoemde doelaanwijzingsapparatuur geholpen bij de zoektocht naar de derde verdachte. Hij werd niet gevonden.

De Tilburger (22) werd later op de avond wel gearresteerd toen de verdachte aanbelde bij een inwoner van Zeeland die de situatie niet vertrouwde en de politie alarmeerde.

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')