abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105970877
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:18 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Maar dan nog. Je mag toch veronderstellen dat een gynaecoloog of verloskundige midden in het rifgebergte of een andere zwaar islamitische plaats op dat moment precies hetzelfde had gedaan.
misschien zijn de mannen daar simpelweg niet bij een bevalling
pi_105970888
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom? Denk je dat het voor die vrouw prettig is om te bevallen in al die lappen?
Hoe moeten de verpleegkundigen en de artsen hun werk doen als ze niet eens de gelaatsuitdrukking van de patient kunnen zien? Dat is van groot belang.
Het is sowieso al vreemd dat ze haar zo lang die boerka aan hebben laten houden.
Of dat prettig is moet ze zelf maar aangeven en weten, dat weet ik en jij niet. De artsen kunnen hun werk doen en proberen rekening te houden met de boerka zover het mogelijk is. Als dit echt niet mogelijk is met een boerka dan vind ik dat de boerka af moet.
If not now, then when.
  vrijdag 23 december 2011 @ 18:20:39 #103
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_105970889
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dan hebben je ouders toch wat fout gedaan bij je opvoeding als je zo respectloos bent. Ik heb altijd geleerd dat je iedereen moet accepteren zoals die is, ongeacht hun afkomst, geaardheid, handicap of wat dan ook. :)

Ik heb met je te doen. Nee eigenlijk niet.

[..]

Prima, dan kan ik het enigzins nog begrijpen. Maar misschien was het ook mogelijk om een stukje van de boerka rond de buik los te knippen in plaats van de gehele boerka te verwijderen.
Ik heb indonesisch bloed en me opa was zelf een moslim.

Ik ben tegen elke vorm van religie, alleen de islam komt er boven uit. En wat nou respect? Conservatieve moslims hebben zelf geen respect tov niet-gelovigen en vrouwen. Ze nemen dat sprookjesboek ff wat te serieus.

Boerka is respectloos voor een vrouw, dat zij dmv indoctrinatie en geweld een boerka draagt, dat is respectloos.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  vrijdag 23 december 2011 @ 18:21:54 #104
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_105970949
Dit heeft eik helemaal niks met religie meer te maken, die man is gewoon ziekelijk jaloers. De vrouw is zijn eigendom en niemand anders mag naar zijn eigendam kijken of er aan zitten. Dat is waar het volgens mij om gaat.
Het is handig voor dit soort zieke figuren om dan met de religievlag te zwaaien, dat komt prima in hun kraam te pas, maar het is natuurlijk gewoon onzin.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_105971144
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:20 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ik heb indonesisch bloed en me opa was zelf een moslim.

Ik ben tegen elke vorm van religie, alleen de islam komt er boven uit. En wat nou respect? Conservatieve moslims hebben zelf geen respect tov niet-gelovigen en vrouwen. Ze nemen dat sprookjesboek ff wat te serieus.
Waarom komt de Islam er bovenuit, omdat door de krant en TV zoveel mogelijk extreem nieuws over Moslims wordt gepresenteerd of wat? Je komt niet helder over maar volgens mij praat je slechts de kudde na.

Ik weet niet hoe het met jou verder zit maar zover ik weet staat er in de Koran niet dat je de andere godsdiensten niet moet respecteren maar juist moet respecteren.

En zover ik weet heeft elk geloof z'n extremisme. Dit wilt niet zeggen dat ik extremisme goed praat, ben er ook op tegen, alleen vind ik het jammer dat het slechts 1 kant opgeschoven wordt.

Je moet verder ook even bevatten dat er van de extremistische Moslims maar een klein percentage is in vergelijking tot de normale Moslims. Ik vind het al erg dat ik dit zelf moet zeggen, want dat is toch een stukje algemene ontwikkeling.

Het enige verschil tussen andere godsdiensten en de Islam is dat de Islam het meest actieve godsdienst is.
If not now, then when.
pi_105971313
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]Ik weet niet hoe het met jou verder zit maar zover ik weet staat er in de Koran niet dat je de andere godsdiensten niet moet respecteren maar juist moet respecteren.

Nee dat staat niet in de koran. Er staat dat je de mensen van het boek (joden en christenen dus want de islam ziet zich als de opvolger van die 2) als dhimmies moet behandelen (2e rangs burgers met minder rechten tenzij ze zich bekeren tot de islam). Gelovigen die men 'niet van het boek' noemt, zoals (polytheïstische) Hindoes worden het slechtste van het slechtste genoemd.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_105971677
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee dat staat niet in de koran. Er staat dat je de mensen van het boek (joden en christenen dus want de islam ziet zich als de opvolger van die 2) als dhimmies moet behandelen (2e rangs burgers met minder rechten tenzij ze zich bekeren tot de islam). Gelovigen die men 'niet van het boek' noemt, zoals (polytheïstische) Hindoes worden het slechtste van het slechtste genoemd.
Grappig, want dat is bij ons helemaal niet zo. :)
If not now, then when.
pi_105971714
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Grappig, want dat is bij ons helemaal niet zo. :)
Ik stel voor dat je je eigen zogenaamd heilige boek eens zelf gaat lezen. Want wat ik zei, staat er toch echt in. Vraag het je imam eens en hij zal het bevestigen.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 23 december 2011 @ 18:48:54 #109
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_105971991
Hoe zit dat met ziekenhuisbezoeken? Betaalt de verzekering toch?
Met een boerka kan je helemaal niet weten of het wel zijn eigen vrouw is die daar ligt te bevallen, hij kan wel tig vriendinnen hebben die hij op die manier laat behandelen in ziekenhuizen en weg kan schrijven op de verzekering.Wie controleert nou of de juiste persoon onder die boerka zit?
Misschien zat zijn eigen vrouw wel thuis en was dit zijn zusje die toevallig onverzekerd was oO<
pi_105972148
Ik snap niet wat het probleem is. Als die domme moslim zo nodig zijn vrouw gesluierd wil laten doet hij het toch lekker zelf thuis? Debiel met z'n domme geloof :')
Conscience do cost.
  vrijdag 23 december 2011 @ 19:04:27 #111
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_105972573
quote:
Een rechter in de Zuid-Franse haven besloot Mimoune een gevangenisstraf van zes maanden te geven omdat zijn ‘religieuze waarden niet superieur zijn aan de wetten van de Franse republiek’.
_O_ Franse rechtstaat _O_
  vrijdag 23 december 2011 @ 19:10:02 #112
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_105972743
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:38 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]
Nassim Mimoune was al verwijderd uit de verloskamer omdat hij de verloskundige een 'verkrachter' noemde nadat zij een inwendig onderzoek bij zijn vrouw deed.
Jaja... Zo eentje dat je achteraf denkt "wellicht was dat een veeg teken..." :')
'Cos boys don't cry.
pi_105973188
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:04 schreef blup het volgende:

[..]

_O_ Franse rechtstaat _O_
:') Net of Frankrijk dat gelovigen als untermenschen behandelt superieur is... seculiere extremisten zijn het :r
Ze hebben ook nog eens genocide gepleegd in Algerije en miljoenen moslims vermoord :r
Vrouwen mogen geen boerka of hoofddoek dragen :') Frankrijk = Saoedi-Arabië van Europa.
pi_105973365
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:19 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

:') Net of Frankrijk dat gelovigen als untermenschen behandelt superieur is... seculiere extremisten zijn het :r
Ah daar is Adam1981. Vertel me eens Adam, hoe staat de koran tegenover niet-moslims die wel mensen van het boek zijn? Die krijgen de Dhimmie-status he? Als 2e rangs burger met minder rechten?

En hoe vertelt de koran over bv polytheïsten als Hindoes? Wat is daar ook alweer het oordeel over?
  vrijdag 23 december 2011 @ 19:25:34 #115
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_105973421
quote:

[..]

Ze hebben ook nog eens genocide gepleegd in Algerije en miljoenen moslims vermoord :r
Vrouwen mogen geen boerka of hoofddoek dragen :') Frankrijk = Saoedi-Arabië van Europa.
Ah je weet weer 'n mooie wending te geven aan dit topic.
pi_105973445
quote:

[..]

Geloof heeft net als andere sprookjes geen plaats in politiek.
quote:
en?
quote:
Onzin inderdaad. Als dat gepeupel er zo nodig belachelijk uit wil zien moet dat lekker kunnen. Maar niet in winkels en ander eigendom waar het niet op prijs wordt gesteld nee :)
Conscience do cost.
pi_105974808
Compleet geschift gedrag. Prima dat het goed is bestraft.
pi_105976770
Ik mis behalve de straf voor de man of er nog iets voor die vrouw is gedaan. Ik bedoel, het lijkt me toch evident dat ze getrouwd is met een ongeleid projectiel. Ik hoop eigenlijk dat ze die 6 maanden gaat gebruiken om zich heel goed te verstoppen voor hem met haar zoontje, en dan bedoel ik niet onder een boerka.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:44:34 #119
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_105977095
Deze beste man werd door de Franse staat tegengewerkt in het vrij uitoefenen van zijn religie en heeft derhalve recht op een schadevergoeding.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:28:59 #120
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_105979627
Zwaar overdreven straf als je het mij vraagt. Ze vragen die man te participeren in de samenleving, dat gaat 100% niet lukken vanuit de jail. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_105979751
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 december 2011 21:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Zwaar overdreven straf als je het mij vraagt. Ze vragen die man te participeren in de samenleving, dat gaat 100% niet lukken vanuit de jail. :{

En buiten jail ook niet, dus ze hebben een probleem.

Probleem.

Toch?
pi_105979882
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:38 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik mis behalve de straf voor de man of er nog iets voor die vrouw is gedaan. Ik bedoel, het lijkt me toch evident dat ze getrouwd is met een ongeleid projectiel. Ik hoop eigenlijk dat ze die 6 maanden gaat gebruiken om zich heel goed te verstoppen voor hem met haar zoontje, en dan bedoel ik niet onder een boerka.
De vrouw is blijkbaar van totaal ondergeschikt belang. Zij ligt nota bene te bevallen terwijl meneer bombarie maakt.
Ik hoop echt dat ze hulp krijgt om van die vent af te komen. Dat is te zeggen: als ze dat wil. Want dat is ook nog de vraag. Misschien is ze wel zo gehersenspoeld dat ze niet weg durft te gaan.
pi_105980016
quote:

Die man moet maar lekker participeren in de maatschappij in Saudi-Arabië of zo'n ander aftands land. Daar is hij beter op zijn plek.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:52:19 #124
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_105980839
quote:

Het wordt niet gevraagd, het is een eis. Het wordt tijd dat dit soort mensen eens begrijpen dat het geen optie is om je te gedragen volgens de locaal geldende normen, maar een plicht.

Zoals het ook een keer tijd is dat moslims die zich wel weten te gedragen, zich distancieren van dit soort excesen. Alleen dan laat de islamitische samenleving zien dat ze hier kunnen meedraaien in een Westers land. Het feit dat dat niet nadrukkelijk genoeg gebeurt is misschien wel tekenend voor deze levensovertuiging.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_105981882
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ah daar is Adam1981. Vertel me eens Adam, hoe staat de koran tegenover niet-moslims die wel mensen van het boek zijn? Die krijgen de Dhimmie-status he? Als 2e rangs burger met minder rechten?

En hoe vertelt de koran over bv polytheïsten als Hindoes? Wat is daar ook alweer het oordeel over?
Ten eerste: het hindoeisme wordt beschouwd als een monotheistische religie omdat zij geloven in een enkele realiteit (Brahman) waaruit alles ontstaan is. De verschillende goden die worden afgebeeld zijn aspecten van Brahman. Dus binnen de islam zijn het dan ook Dhimmies.

Ten tweede: Het dhimmi gebeuren is een contract tussen niet-moslims en de islamistische overheid die de shariawetgeving hanteert (dus landen zoals Saudie-Arabie, Iran, Afghanistan, Jordanie en Jemen)
Meer over dhimmi's en hun status in landen waar shariawetegving geldt: http://en.wikipedia.org/wiki/Dhimmi

[ Bericht 0% gewijzigd door NaughtyBuns op 23-12-2011 22:19:28 ]
  vrijdag 23 december 2011 @ 22:50:35 #126
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_105983751
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 22:12 schreef NaughtyBuns het volgende:
Ten eerste: het hindoeisme wordt beschouwd als een monotheistische religie omdat zij geloven in een enkele realiteit (Brahman) waaruit alles ontstaan is. De verschillende goden die worden afgebeeld zijn aspecten van Brahman.
Dat is een beetje kort door de bocht, jouw definitie hier is die van de monotheisten ....
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 23 december 2011 @ 22:54:43 #127
13462 BansheeBoy
pi_105983943
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 december 2011 21:52 schreef elcastel het volgende:

[..]

Het wordt niet gevraagd, het is een eis. Het wordt tijd dat dit soort mensen eens begrijpen dat het geen optie is om je te gedragen volgens de locaal geldende normen, maar een plicht.
Lastig vanuit de jail. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_105984061
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 22:12 schreef NaughtyBuns het volgende:

[..]

Ten eerste: het hindoeisme wordt beschouwd als een monotheistische religie omdat zij geloven in een enkele realiteit (Brahman) waaruit alles ontstaan is. De verschillende goden die worden afgebeeld zijn aspecten van Brahman.
Er zijn inderdaad Hindoes die zo denken, maar er zijn ook veel hindoes die geloven in een trio van schepper, verzorger en vernietiger. Dat zijn dus geen monotheïsten.
  vrijdag 23 december 2011 @ 22:58:22 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105984104
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 december 2011 22:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Over 6 maanden mag hij het weer proberen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_105984169
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:44 schreef PalmRoyale het volgende:
Deze beste man werd door de Franse staat tegengewerkt in het vrij uitoefenen van zijn religie en heeft derhalve recht op een schadevergoeding.
Eens. Tegelijkertijd moet hij echter ook een boete betalen voor zijn handeling.
Welk bedrag is groter... we vragen het de rechter...

Ding ! De vergoeding die hij van de staat krijgt is kleiner dan de boete die hij moet betalen.
Helaaaassss.
pi_105984172
BansheeBoy met zijn altijd voorspelbare aids. _O_
  vrijdag 23 december 2011 @ 23:01:09 #132
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_105984226
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:40 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

En als we dit nu even volhouden met z'n allen. Het moet maar eens afgelopen zijn met die onzinnige geloofsregeltjes.
  vrijdag 23 december 2011 @ 23:01:59 #133
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_105984261
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 december 2011 22:54 schreef BansheeBoy het volgende:

Dat moet je ook zien voor te zijn.
  vrijdag 23 december 2011 @ 23:09:59 #134
13462 BansheeBoy
pi_105984663
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 22:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Over 6 maanden mag hij het weer proberen.
Zolang ze van zijn vrouw afblijven voorzie ik enkel succes. Maar dat zullen ze wel niet willen. Stel je voor. :{

vrijdag 23 december 2011 @ 23:13:14 #135
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_105984852
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Zolang ze van zijn vrouw afblijven voorzie ik enkel succes. Maar dat zullen ze wel niet willen. Stel je voor. :{

Als ze die vrouw hadden laten doodbloeden was het ook weer niet goed. Als je zoveel beperkingen eist, kun je beter in een land blijven waar daar alle ruimte voor is. Hier zitten we graag aan elkaars vrouwen ja .... volgens jouw definitie dan.
  vrijdag 23 december 2011 @ 23:20:34 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105985291
quote:

[..]

Z'n vrouw lag te bevallen, en ipv zich zorgen maken om haar welzijn en dat van zijn ongeboren kind, maakte hij zich vooral druk over het feit dat zijn eer werd aangetast omdat een ander dan hijzelf z'n vrouw moest kunnen zien, en haar fysieke toestand moest controleren.
Ja duh, je moet een bevalling begeleiden, op een uitzondering na gaat het geen succes worden als je een vrouw met 4 cm ontsluiting vertelt dat ze moet persen en alles moet geven wat ze in zich heeft en pas mag ophouden als de baby geboren is.

En omdat je dat niet met 4 cm wilt, maar pas met 10, moet je dat controleren, en hoe doet een verloskundige dat? Door te voelen... heel goed.
En wat roept dat ongeleide projectiel, dat het kennelijk niet nodig vond zich op enige wijze voor te bereiden op de bevalling? Dat de verloskundige zijn vrouw verkracht...

De bevalling is een samenspel tussen (aanstaande) moeder en verloskundige, die moeten elkaar kunnen vertrouwen en in de gaten kunnen blijven houden, als je daar als man niet tegenkunt dan moet je fijn wat anders gaan doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105985309
quote:

[..]

Tsja. Wat wil ZIJ ?
Want in tegenstelling tot wat meneer denkt is zij natuurlijk niet zijn eigendom ;)
  vrijdag 23 december 2011 @ 23:22:29 #138
13462 BansheeBoy
pi_105985378
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:13 schreef elcastel het volgende:

[..]

Als ze die vrouw hadden laten doodbloeden was het ook weer niet goed. Als je zoveel beperkingen eist, kun je beter in een land blijven waar daar alle ruimte voor is. Hier zitten we graag aan elkaars vrouwen ja .... volgens jouw definitie dan.
Maar we proberen met alle mogelijke middelen invloed uit te oefenen. Want hoe je het wendt of keert, we zullen in de meerderheid zijn. Democratie biedt wat dat aan gaat voldoende mogelijkheden. :{

Zolang deze middelen binnen de kaders des wets passen valt dit alleen maar te prijzen. Op gevoel snap ik dat de man wat degelijke ketsen de kamer ingooide. Rationeel gezien moet ik concluderen dat het averechts werkt. :{

Averechts werkt. :{

vrijdag 23 december 2011 @ 23:23:36 #139
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_105985438
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Maar we proberen met alle mogelijke middelen invloed uit te oefenen. Want hoe je het wendt of keert, we zullen in de meerderheid zijn. Democratie biedt wat dat aan gaat voldoende mogelijkheden. :{

Zolang deze middelen binnen de kaders des wets passen valt dit alleen maar te prijzen. Op gevoel snap ik dat de man wat degelijke ketsen de kamer ingooide. Rationeel gezien moet ik concluderen dat het averechts werkt. :{

Averechts werkt. :{

Mishandeling verheerlijken, ban.
  vrijdag 23 december 2011 @ 23:26:55 #140
13462 BansheeBoy
pi_105985589
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:23 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Mishandeling verheerlijken, ban.
Ik weet niet of we tot een secundair debat kunnen komen, daar partnerruil hier eerder normaal dan vreemd wordt gezien. Een echte man pikt het niet als een externe (gedetacheerde) man ook maar een blik gunt aan zijn vrouw. Laat staan met haar gaat dansen of lekker sensueel glimlacht naar haar en daarna wellicht tot actie over gaat. :{

pi_105985795
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:26 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik weet niet of we tot een secundair debat kunnen komen, daar partnerruil hier eerder normaal dan vreemd wordt gezien. Een echte man pikt het niet als een externe (gedetacheerde) man ook maar een blik gunt aan zijn vrouw. Laat staan met haar gaat dansen of lekker sensueel glimlacht naar haar en daarna wellicht tot actie over gaat. :{

Een echte man is niet zo onzeker.

Maar goed, de man uit de OP sloeg een vrouwelijke verpleegkundige.
pi_105985812
Ik vraag me af hoe ze in het land van herkomst dan zorg verlenen.. Volledig bedekt bevallen? Geen inwendige onderzoeken?
  vrijdag 23 december 2011 @ 23:42:26 #143
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_105986438
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik vraag me af hoe ze in het land van herkomst dan zorg verlenen.. Volledig bedekt bevallen? Geen inwendige onderzoeken?
Ooievaar.
  vrijdag 23 december 2011 @ 23:46:53 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105986689
quote:

Ja, want tijdens een bevalling denken zowel de gynaecoloog als de barende vrouw eigenlijk stiekem "oeh, lekker ding... met jou wil ik wel dansen en meer" |:(

Echt hè.... wel eens een bevalling meegemaakt?
Zoals de gynaecoloog tijdens mijn bevalling al zei: we doen aardig tegen jou, maar we hebben alleen maar oog voor het belang van de baby....
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 23 december 2011 @ 23:51:45 #145
13462 BansheeBoy
pi_105986948
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:46 schreef Leandra het volgende:

Echt hè.... wel eens een bevalling meegemaakt?
Zoals de gynaecoloog tijdens mijn bevalling al zei: we doen aardig tegen jou, maar we hebben alleen maar oog voor het belang van de baby....
Hier ga je er maar vanuit dat alle artsen professioneel zijn. Dit is natuurlijk onzin. Hoe vaak lees je niet dat een arts zich van zijn slechte kant laat zien mbt tegengesteld sexe. :{

pi_105986999
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hier ga je er maar vanuit dat alle artsen professioneel zijn. Dit is natuurlijk onzin. Hoe vaak lees je niet dat een arts zich van zijn slechte kant laat zien mbt tegengesteld sexe. :{

Hoe vaak gebeurt dat tijdens een bevalling?
  vrijdag 23 december 2011 @ 23:55:34 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105987134
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Echt, ik weet niet wat jij voor idee hebt bij een bevalling, maar er is weinig opwindends of seksueels aan zo'n ontplofte mol.
Het gaat om een bevalling nota bene, denk na voor je zulke domme dingen post.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 23 december 2011 @ 23:58:22 #148
13462 BansheeBoy
pi_105987267
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Echt, ik weet niet wat jij voor idee hebt bij een bevalling, maar er is weinig opwindends of seksueels aan zo'n ontplofte mol.
Het gaat om een bevalling nota bene, denk na voor je zulke domme dingen post.
Een vrouw blijft in een bevallende staat/hoedanigheid? :?

Dat is nieuws voor mij. :{

zaterdag 24 december 2011 @ 00:11:13 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105987843
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En wat heeft die arts na de bevalling nog met haar te maken?

Echt, je moet wel verdomd primitief zijn als je zelfs een bevalling aan seks weet te koppelen.
Op een andere manier dan dat een bevalling het gevolg van seks is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105988004
vrouwen slaan... vrouwen beperken in vrijheid (studie, mening whatever) vrouwen als spook door het leven laten gaan... tja het: ies koeltoer :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_105988661
Ik vind het al raar dat ze nog zo lang haar boerka mocht aanhouden, hygiëne in de zorg is van essentieel belang, dan kan je niet zomaar in de verloskamer je eigen kledij nog aanhouden.
pi_105989318
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 00:30 schreef Bonkers. het volgende:
Ik vind het al raar dat ze nog zo lang haar boerka mocht aanhouden, hygiëne in de zorg is van essentieel belang, dan kan je niet zomaar in de verloskamer je eigen kledij nog aanhouden.
bij moslims is dit anders :{ daar gaat het verbergen van je gezicht voor alles stel je voor dat iemand dr gezicht ziet :o !!!!!! hygiene is iets ondergeschikts religie is een raar iets :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_105993444
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat zijn vaak gebieden waar de vrouwen nog geregeld bij de bevalling overlijden omdat er geen enkel benul is van zorg op dat gebied. Een lokale vroedvrouw is al een luxe.

Iets zegt me namelijk dat deze eikel zijn roots niet in een mondaine stad heeft liggen maar dat hij uit een dorp omhoog gevallen is.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_105993476
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2011 00:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

En wat heeft die arts na de bevalling nog met haar te maken?

Echt, je moet wel verdomd primitief zijn als je zelfs een bevalling aan seks weet te koppelen.
Op een andere manier dan dat een bevalling het gevolg van seks is.
Tsja, als we bansheeboy moeten geloven denken moslimmannen aan niets anders dan seks en bezitten ze geen enkele zelfbeheersing. Daarom moeten vrouwen ook boerkas dragen, want de mannen zijn nu eenmaal te zwak om zichzelf onder controle te houden. Voor je het weet wordt zo iemand door lust overmand en heeft hij wilde seks met het bezit van een ander.
Ja, bezit. Want meer is de vrouw in dit verhaal natuurlijk niet.

Maar natuurlijk zijn het wel de westerlingen die hij als pervers ziet - en niet de geobsedeerde moslims.
  zaterdag 24 december 2011 @ 10:08:05 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105994330
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 00:30 schreef Bonkers. het volgende:
Bij een normale bevalling heb je gewoon je eigen kleren aan, het wordt pas een blauwe jurk met achtersluiting als het een medisch verhaal is.

Ik ben de eerste keer ook in m'n eigen shirt bevallen.
De tweede keer wel in een blauwe jurk met achtersluiting, maar dat was alleen maar omdat ik bevallen ben terwijl we op het punt stonden naar de OK te gaan voor een keizersnede.

Hoewel een boerka natuurlijk een ander verhaal is, vooral wegens de gezichtsbedekking, en de communicatieve beperkingen die dat met zich meebrengt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 24 december 2011 @ 10:09:13 #156
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_105994349
Lekker voor hem. De eerste 6 maanden je kind niet zien opgroeien.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_105994364
BansheeBoy trollt er weer lustig op los, maar het zal heus wel zijn echte gedachtengang zijn. Dat laat zien hoe een enorm verknipt wereldbeeld mensen hebben die dat geloof aanhangen. Niet het kleinste beetje besef van hoe het leven werkt, over biologie, feiten, wetenschap en ga zo maar door. Niet zo vreemd ook als alles wat je zogenaamd moet weten in dat dramatisch slecht overgeschreven sprookjesboek zou staan. Helaas staat er niet in hoe je een vrouw tijdens de bevalling het beste kan helpen of hoe je medicijnen moet maken (behalve kamelenpis dan).
Het zijn mensen die gaan bidden als bv een oogst mislukt of de vrouw overlijdt tijdens een bevalling en dan gaan hopen dat dat bidden het de volgende keer zal voorkomen ipv te onderzoeken wat er precies mis ging en maatregelen treffen om dat de volgende keer te voorkomen.
pi_105995159
quote:

[..]

Dat is nou net het verschil tussen fossielen zoals jij en mensen van hier. Als mannen naar je vrouw/vriendin kijken, betekent dat in de eerste plaats dat ze de moeite van het kijken waard is, en je dus een goeie keus heb gemaakt, reden genoeg om trots te zijn. Kijken deert niet, daar hebben we tenslotte ogen voor gekregen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_105995665
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als er een keizersnede nodig is bestaat de kans dat ze inderdaad de rest van haar leven in een staat van bevalling blijft zonder die keizersnede.
Maar schijnbaar vind je het belangrijker dat een gynaecoloog niet aan een vrouw komt dan de gezondheid of eventueel zelfs het leven van vrouw en kind.
pi_105996152
Debielen zijn het , dit soort "mannen".

Die een debiele verknipte verminking van geloof belijden die hen als "man" een vrijbrief geeft tot verwerpelijk Über macho gedraag.

En in ieder geval in een Westerse maatschappij niet thuishoren.

Hard bestrijden daarom, eerst met woorden en als dat niet lukt met wetten en daden.

Zoals in dit geval flink straffen.
pi_105996281
Hier zou het waarschijnlijk een taakstrafje zijn geweest en een boete van 35 euro.
pi_105996403
Ik vrees het ook.
  zaterdag 24 december 2011 @ 12:12:25 #163
3542 Gia
User under construction
pi_105996657
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 20:38 schreef Mwanatabu het volgende:
Ze hoeft alleen maar te verhuizen en rond te blijven lopen in boerka. Dan herkent die man haar toch niet.
pi_105996697
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 12:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze hoeft alleen maar te verhuizen en rond te blijven lopen in boerka. Dan herkent die man haar toch niet.
_O- _O_ _O-
  zaterdag 24 december 2011 @ 12:17:12 #165
3542 Gia
User under construction
pi_105996782
quote:
Nee, gewoon inwending en uitwendig uit laten scheuren. 't Zijn maar vrouwen!!
pi_105996788
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 11:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat is nou net het verschil tussen fossielen zoals jij en mensen van hier. Als mannen naar je vrouw/vriendin kijken, betekent dat in de eerste plaats dat ze de moeite van het kijken waard is, en je dus een goeie keus heb gemaakt, reden genoeg om trots te zijn. Kijken deert niet, daar hebben we tenslotte ogen voor gekregen.
Aldus iemand die het oke vindt als mannen naar de billen en borsten van zijn vrouw/vriendin kijken :').

Kijken met respect mag, met verkeerde bedoelingen niet, daar steek ik een stokje voor. Ben geen gelovige of wat dan ook :)
And remember, respect is everything!
  zaterdag 24 december 2011 @ 12:28:37 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105997020
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2011 12:17 schreef killfrenzy het volgende:
Aldus iemand die het oke vindt als mannen naar de billen en borsten van zijn vrouw/vriendin kijken :').

Kijken met respect mag, met verkeerde bedoelingen niet, daar steek ik een stokje voor. Ben geen gelovige of wat dan ook :)
Ja, en het ging hier om een bevalling....

Overigens kunnen de meeste vrouwen zich uitstekend zelf redden als een vreemde man "met de verkeerde bedoelingen" naar ze kijkt, daar hebben ze echt geen gefrustreerd haantje voor nodig die die man wel even wijst op zijn kennelijk respectloze blik.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105997075
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 12:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, en het ging hier om een bevalling....

Overigens kunnen de meeste vrouwen zich uitstekend zelf redden als een vreemde man "met de verkeerde bedoelingen" naar ze kijkt, daar hebben ze echt geen gefrustreerd haantje voor nodig die die man wel even wijst op zijn kennelijk respectloze blik.
En genoeg weerloze dames, niet dan? En als ze de man niet nodig hebben prima. Ik had het over 'als' :).
pi_105997120
Zou de man zichzelf ook slaan als hij naar billen en borsten kijkt?
pi_105997126
quote:

[..]

Oh jij kan zien of ik met respect kijk of dat ik intern denk 'die zou ik wel eens kapot willen neuken'? :D
pi_105997150
Wat is met 'respect' kijken trouwens?
  zaterdag 24 december 2011 @ 12:36:22 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105997190
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2011 12:31 schreef killfrenzy het volgende:
En genoeg weerloze dames, niet dan? En als ze de man niet nodig hebben prima. Ik had het over 'als' :).
Ja, het barst van de weerloze dames.... in het bejaardentehuis.
Maar daar is de verhouding man/vrouw zo uit balans dat de dames er weinig problemen mee hebben als er een keer ondeugend naar ze gekeken wordt.

En waar had jij het over "als"?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105997214
quote:
Moslim slaat verloskundige voor verwijderen boerka

Marseille - Een 24-jarige Fransman heeft tijdens de bevalling van zijn vrouw de verloskundige geslagen, omdat zij tijdens het bevallen de boerka van zijn vrouw probeerde af te doen. De man is opgepakt en zit achter de tralies.

Nassim Mimoune was al verwijderd uit de verloskamer omdat hij de verloskundige een 'verkrachter' noemde nadat zij een inwendig onderzoek bij zijn vrouw deed.

Op het moment van de geboorte van de baby zag hij vanachter een raam de verloskundige de boerka afdoen en stormde hij wederom de verloskamer in. Hij sloeg de verpleegster in haar gezicht en eiste dat zijn vrouw weer volledig gesluierd werd.

Terwijl zijn vrouw vervolgens beviel van een zoontje, werd Mimoune afgevoerd door de beveiliging van het ziekenhuis in Marseille. Later is hij gearresteerd op verdenking van mishandeling.

Een rechter in de Zuid-Franse haven besloot Mimoune een gevangenisstraf van zes maanden te geven omdat zijn ‘religieuze waarden niet superieur zijn aan de wetten van de Franse republiek’.

bron: Telegraaf
Zodat we de daad van deze randdebiel nog eens kunnen lezen.
pi_105998075
quote:

[..]

OMG... Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me :')
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_105998152
quote:

Als hij gewoon netjes leert te participeren mag hij weer uit het strafhoekje. Toch zal hij eerst even moeten leren zich aan de wet te houden en zijn handjes thuis te houden, pas dan mag hij de cursus 'deelname aan de samenleving voor gevorderden' volgen.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  zaterdag 24 december 2011 @ 13:30:08 #176
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_105998736
Of je baart je kind gewoon thuis als je dit niet wil...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 24 december 2011 @ 13:37:20 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105998923
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:30 schreef maniack28 het volgende:
Of je baart je kind gewoon thuis als je dit niet wil...
Ik geloof niet dat dat in Frankrijk nog net zo "standaard" is als hier (hier ook maar 30 25% overigens), dus dat zal geen optie zijn.
In dit geval was er overigens sprake van een voorbereiding op een keizerssnede, dus dan is thuisbevallen sowieso al geen optie.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105999209
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2011 12:31 schreef killfrenzy het volgende:
Alleen homo's denken dat mannen lust zouden kunnen ervaren tijdens het aanschouwen van een bevalling.
pi_105999242
alle stomme geloofsregels moeten weg. klaar. en die man kogel. opgeruimd ende netjes.
  zaterdag 24 december 2011 @ 13:49:47 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105999297
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
alle stomme geloofsregels moeten weg. klaar. en die man kogel. opgeruimd ende netjes.
Het heeft niets met geloofsregels te maken, dit soort fanatiekelingen doen alleen alsof hun gedrag gebaseerd is op hun geloof, maar als dat zo zou zijn dan zouden er hele voorraden mensen met hetzelfde geloof de "regels" flink overtreden.

De interpretatie die een paar fundamentalisten aan iets geven is niet representatief voor "het geloof".
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105999422
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het heeft niets met geloofsregels te maken, dit soort fanatiekelingen doen alleen alsof hun gedrag gebaseerd is op hun geloof, maar als dat zo zou zijn dan zouden er hele voorraden mensen met hetzelfde geloof de "regels" flink overtreden.

De interpretatie die een paar fundamentalisten aan iets geven is niet representatief voor "het geloof".
zou bansheeboy net zo seksueel gefrustreerd zijn zonder geloof :P
pi_105999447
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:54 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

zonder geloof was ie denk ik een best relaxte gast geweest.
pi_105999481
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

het zijn de uitwassen die onlosmakelijk aan het geloof hangen. je moet dat niet tolereren maar keihard tegen optreden.
  zaterdag 24 december 2011 @ 13:57:14 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105999507
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:54 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Ik denk het wel, daar heb je niet noodzakelijkerwijs een absurde interpretatie van een bepaald geloof of misbruik in je jeugd voor nodig.

Voor sommige mensen is dat geloof overigens wel een uitkomst, anders zouden ze nooit een partner vinden, en een funamentalistische geloofsovertuiging helpt altijd.

In het zwaar gereformeerde Schubbekutteveen zie ik ook mannen die zonder kerk absoluut kansloos zouden zijn geweest op de huwelijksmarkt een vrouw en een roedel kinderen hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105999585
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk het wel, daar heb je niet noodzakelijkerwijs een absurde interpretatie van een bepaald geloof of misbruik in je jeugd voor nodig.

Voor sommige mensen is dat geloof overigens wel een uitkomst, anders zouden ze nooit een partner vinden, en een funamentalistische geloofsovertuiging helpt altijd.

In het zwaar gereformeerde Schubbekutteveen zie ik ook mannen die zonder kerk absoluut kansloos zouden zijn geweest op de huwelijksmarkt een vrouw en een roedel kinderen hebben.
geloof verziekt sommige geesten. net zoals sektes. sommigen zijn er ontvankelijker voor dan anderen, maar geloof is gewoon evil netto genomen. des al niettemin een interessant fenomeen.
pi_105999630
quote:
9s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:46 schreef Modus het volgende:

[..]

Alleen homo's denken dat mannen lust zouden kunnen ervaren tijdens het aanschouwen van een bevalling.
Dat is jouw mening. Ik kijk er anders na.
pi_105999835
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2011 14:01 schreef killfrenzy het volgende:
Na? Je kijkt na een vrouw? :').

Maar goed, leg uit. Jij denkt dat daar dus lustgevoelens zouden kunnen voorkomen? Bij wie?
  zaterdag 24 december 2011 @ 14:09:34 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105999850
quote:

[..]

Heb je enig idee hoe dat er tijdens een bevalling uitziet??
Echt... seks is dan wel het laatste waar je aan denkt.
Als jij denkt dat een ander (een arts nota bene) opgewonden raakt van de ontplofte mol van jouw vrouw dan moet je eens bij jezelf te rade gaan hoe je aan zulke vreemde seksuele opvattingen komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105999970
Wie zegt dat ik dat denk? Dat staat er nergens :').

Niemand zal naar mijn vrouw kijken bij haar prive gedeelten behalve bij medische gevallen waar een vrouw het mag doen. Ik heb geen geloof nodig om dat te vinden :)
pi_106000216
quote:

[..]

Oh jij wordt geil van een bevalling? :X :X :X :X
pi_106000240
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 14:12 schreef killfrenzy het volgende:

Niemand zal naar mijn vrouw kijken bij haar prive gedeelten behalve bij medische gevallen waar een vrouw het mag doen. Ik heb geen geloof nodig om dat te vinden :)
Jij bent een moslim-Turk toch? Zegt al weer genoeg.

Verder laat je dus liever je vrouw dood gaan dan dat een mannelijke arts haar red. Prima bezig joh.
pi_106000458
quote:

[..]

Ze loopt toch niet met haar billen en borsten bloot? Althans ik mag hopen dat de jouwe dat niet doet. Kerels kijken nu eenmaal naar konten, zeker als ze lekker strak zijn, dat is niks nieuws hoor. En hoe bepaal jij het verschil tussen kijken met respect en kijken met verkeerde bedoelingen? kun jij gedachten lezen of zo?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 24 december 2011 @ 14:29:22 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106000521
quote:

Dus als er een medische noodsituatie is, en er is geen vrouw voor handen, dan laat je je vrouw, en bijvoorbeeld je ongeboren kind gewoon sterven omdat een mannelijke arts de bevalling niet mag doen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 24 december 2011 @ 16:14:23 #194
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_106003965
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:56 schreef Speedfight het volgende:
Eigenlijk wil ik wel s de mening van een moslim horen hierover :9
Die man moet met zijn poten afblijven van die verloskundige, zijn vrouw en hij zijn zelf naar het ziekenhuis gegaan omdat zij niks weten omtrent de handelingen van een bevalling. Als je het zelf zoveel beter weet dan doe je het toch lekker zelf?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Time for a Game of Disappearing Bears.
Iedereen teken de petitie! Comedy Central wordt kut
http://www.petitiesonline.nl/petitie/comedy-central-wordt-kut/93
  zaterdag 24 december 2011 @ 16:15:56 #195
360345 TimCook
CEO, Apple Inc.
pi_106004033
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Als hij geen geloofsregels had, had hij wel andere belachelijke regels.
pi_106009487
quote:

En wat vind je vrouw daarvan ? Vindt zij het ook onacceptabel als haar leven gered wordt door een mannelijke arts, of maakt haar mening niet uit ;) ?
pi_106009565
Nood breekt wet en als het niet anders kan dan moet het maar :). Mijn vrouw haar mening is in deze gelijk aan die van mij :)
pi_106009582
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 14:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Jij bent een moslim-Turk toch? Zegt al weer genoeg.

Verder laat je dus liever je vrouw dood gaan dan dat een mannelijke arts haar red. Prima bezig joh.
Moslim? Nee
Turk? Nee
Dood laten gaan? Nee
pi_106009630
Iedereen die het niet eens is met DH is een moslimturk
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_106009638
Overigens praat killfrenzy onzin.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')