Ik vind 6 maanden eigenlijk nog te weinig, zo'n mafketel moet je gelijk ook uit de ouderlijke macht zetten. Je gunt het zo'n kind toch niet om opgevoed te worden door zulke psychopaten?quote:Moslim slaat verloskundige voor verwijderen boerka
Marseille - Een 24-jarige Fransman heeft tijdens de bevalling van zijn vrouw de verloskundige geslagen, omdat zij tijdens het bevallen de boerka van zijn vrouw probeerde af te doen. De man is opgepakt en zit achter de tralies.
Nassim Mimoune was al verwijderd uit de verloskamer omdat hij de verloskundige een 'verkrachter' noemde nadat zij een inwendig onderzoek bij zijn vrouw deed.
Op het moment van de geboorte van de baby zag hij vanachter een raam de verloskundige de boerka afdoen en stormde hij wederom de verloskamer in. Hij sloeg de verpleegster in haar gezicht en eiste dat zijn vrouw weer volledig gesluierd werd.
Terwijl zijn vrouw vervolgens beviel van een zoontje, werd Mimoune afgevoerd door de beveiliging van het ziekenhuis in Marseille. Later is hij gearresteerd op verdenking van mishandeling.
Een rechter in de Zuid-Franse haven besloot Mimoune een gevangenisstraf van zes maanden te geven omdat zijn ‘religieuze waarden niet superieur zijn aan de wetten van de Franse republiek’.
bron: Telegraaf
En als we dit nu even volhouden met z'n allen. Het moet maar eens afgelopen zijn met die onzinnige geloofsregeltjes.quote:omdat zijn ‘religieuze waarden niet superieur zijn aan de wetten van de Franse republiek’
Mensen die menen om op religieuze gronden boven de wet te staan zijn gevaarlijk. Zelfs 'rechtsgeleerde Donner' begreep dit niet toen hij zijn opmerking maakte over de invoering van de sharia. Zijn uitgangspunt was dat je iedereen wel even een op religieuze onderbuikgevoelens gebaseerde wetgeving mocht opleggen als daar een meerderheid voor was. Daarbij volledig voorbij gaande aan de rechten van ieder mens om van geloofsvervolging gevrijwaard te zijn.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:40 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
En als we dit nu even volhouden met z'n allen. Het moet maar eens afgelopen zijn met die onzinnige geloofsregeltjes.
Dus dat. Kankermongolen zijn hetquote:Een rechter in de Zuid-Franse haven besloot Mimoune een gevangenisstraf van zes maanden te geven omdat zijn ‘religieuze waarden niet superieur zijn aan de wetten van de Franse republiek’.
Zes maanden cel voor mishandeling van een hulpverlener vind ik anders maar een hele lauwe straf. We hebben het niet over een situatie waarin twee onuitstaanbare kemphanen elkaar te lijf gingen. Zo'n hulpverlener heeft namelijk niet de keuze om de benen te nemen, die moet gewoon doorgaan met zijn of haar werk.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:42 schreef Seam het volgende:
TS denkt net zo bekrompen als die moslim
Zes maanden cel vanwege iemand slaan is een prima straf hoor
Dit is in mijn ogen ook veel te laag.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:42 schreef Seam het volgende:
Eens. Eigenlijk is hij het slachtoffer.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:46 schreef Speedfight het volgende:
Ondanks dat ik het persoonlijk belachelijk vind, kan ik die man ook wel begrijpen.
De bevalling zorgt al voor veel stress, deze mensen zijn ongelovelijk preuts en gelovig en dan gaat een niet-gelovige aan de boerka van zijn vrouw zitten en aan haar intieme delen. Natuurlijk moet het en hoort het erbij, maar ik kan zijn verwarring wel begrijpen en ik vind het sneu dat hij pas weer thuis is als zijn zoontje al een halfjaar is.
Zeik me maar af.
Je stopt zo'n dader dus weer even lekker in de slachtofferrol. Waarom?quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:46 schreef Speedfight het volgende:
Ondanks dat ik het persoonlijk belachelijk vind, kan ik die man ook wel begrijpen.
De bevalling zorgt al voor veel stress, deze mensen zijn ongelovelijk preuts en gelovig en dan gaat een niet-gelovige aan de boerka van zijn vrouw zitten en aan haar intieme delen. Natuurlijk moet het en hoort het erbij, maar ik kan zijn verwarring wel begrijpen en ik vind het sneu dat hij pas weer thuis is als zijn zoontje al een halfjaar is.
Zeik me maar af.
TBS kan er ook wel bij. In dit soort gevallen kun je religie prima als geestesziekte bestempelen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:42 schreef Seam het volgende:
Hou toch op, het is van levensbelang (voor moeder en kind) dat de verloskundige tijdens de bevalling goed contact kan houden met de moeder, en dat gebeurt niet als moeder gesluierd is.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:46 schreef Speedfight het volgende:
Zeik me maar af.
Religieuze wanen zijn een geestesziekte imoquote:Op vrijdag 23 december 2011 14:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
TBS kan er ook wel bij. In dit soort gevallen kun je religie prima als geestesziekte bestempelen.
daarom zei ik al: die man is gewoon gaan slaan omdat hij wilde slaan en heeft daar een rede voor gezocht.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je stopt zo'n dader dus weer even lekker in de slachtofferrol. Waarom?
Het zijn gewoon volwassen mensen die heel goed weten hoe zo'n bevalling eraan toegaat.
Was dan niet naar het ziekenhuis gegaan maar naar een 'moslim verloskundige'... wedden dat die exact dezelfde handelingen verrichten! Je hoeft in de Islamitische wereld als vader je ook niet zo idioot te gedragen, word je ook gewoon voor op je plaats gezet.
Ik vind het sneu voor het kind dat het zo'n vader heeft. Dat is echt geen goede start.
Ja alleen het idee al! Bij een bevalling aan de intieme delen zitten! Belachelijk!quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:46 schreef Speedfight het volgende:
Zeik me maar af.
Maar ze ligt in een ziekenhuis waar ook mannen zijn.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hou toch op, het is van levensbelang (voor moeder en kind) dat de verloskundige tijdens de bevalling goed contact kan houden met de moeder, en dat gebeurt niet als moeder gesluierd is.
Daarbij ging het zo te lezen om een vrouwelijke verloskundige, dus dan moet het sowieso al geen probleem zijn geweest om te ontsluieren.
Die vrouw klaagde zelf dat ze het zo warm kreeg met die doek op dr kopquote:Op vrijdag 23 december 2011 14:53 schreef Speedfight het volgende:
Dat de verloskundige aan dr kut zat snap ik ook wel, maar aan dr hoofddoek zitten, laat staan m afdoen is onnodig en heeft niets met de bevalling te maken. De vrouw zal het niet zelf gevraagd hebben, anders was de man niet zo kwaad geworden.
Een burka is wat anders dan een hoofddoek. Lijkt me nou niet echt bevorderlijk voor de gezondheid als je daar ligt te bevallen met een burka om i.v.m. de toevoer van zuurstof e.d.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:53 schreef Speedfight het volgende:
Dat de verloskundige aan dr kut zat snap ik ook wel, maar aan dr hoofddoek zitten, laat staan m afdoen is onnodig en heeft niets met de bevalling te maken. De vrouw zal het niet zelf gevraagd hebben, anders was de man niet zo kwaad geworden.
Ik vind de straf wel gepast, ook als signaal naar anderen. Zo gaan we hier niet met elkaar om.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:46 schreef Speedfight het volgende:
Zeik me maar af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |