Onzin.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:17 schreef Madame_Paon het volgende:
Turkije.
Kansloos gedoe weer. Ik hoop dat meer landen Frankrijks voorbeeld volgen.
Nee, 3e BUITEN de EU.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze waren elkaars derde belangrijkste handelspartner: France-Turkey relations: Trade.
En het verlies is hier dus vooral aan Turkse kant.quote:Turkey became France's third largest trade partner outside the EU and France became Turkey's third largest partner overall.
quote:France was cumulatively the first foreign investor in Turkey, investing 5.6 billion Dollars in value.
Precies dit.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:18 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Erdogan heeft gelijk dat het niet gericht is op het belang van het Franse volk. Naast dat het inderdaad belachelijk en Orwelliaans is om geschiedenis per wet vast te leggen en afwijkende meningen strafbaar te maken, is dat een evengroot verachtelijk verschijnsel. Leiders en partijen die vreemde (=buitenlandse) belangen dienen voor dat van het eigen nationaal belang.
Het gaat niet echt lekker tussen Turkije en Iran op dit moment. Iran heeft meerdere malen gezegd dat ze Turkije/raketschild in Turkije zullen aanvallen als ze aangevallen worden door Amerika of Israëlquote:Op donderdag 22 december 2011 21:18 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Lekker nuttig met een Iran dat binnen de kortste keren in een oorlog ondergedompeld is.
Ik zie de EU sowieso als één land, zou je moeten wetenquote:Op donderdag 22 december 2011 21:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee, 3e BUITEN de EU.
Mee eens. De wet an sich is onzinnig. Net zoals de wet tegen het ontkennen vd holocaust.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:20 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Precies dit.
Een parlement legt de geschiedenis niet vast per wet.
De Turken komen daar wel bovenop, die hebben hardere klappen gehad.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee, 3e BUITEN de EU.
[..]
En het verlies is hier dus vooral aan Turkse kant.
[..]
Dan moet het ontkennen van de Holocaust ook niet meer strafbaar zijn.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:19 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Onzin.
Het ontkennen van dingen verbieden is te triest voor woorden. Of Sarko die over de rug van zoveel mensen politieke spelletjes speelt.
Ja en ik geloof dat de smurfen bestaan.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zie de EU sowieso als één land, zou je moeten weten
Turkse wet is ook debiel, maar ik had hogere verwachtingen van Frankrijk. Blijkbaar ten onrechte.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Mee eens. De wet an sich is onzinnig. Net zoals de wet tegen het ontkennen vd holocaust.
Neemt niet weg dat de Turkse wet ook debiel is. En deze reactie van haatprediker Erdogan al helemaal.
Dan moet Turkije zich wel weer gaan richten op Europa. Rusland alleen is een vat vol wodka en armoede zo'n beetje, daarnaast historische grieven, en of Turkije welwillend staat tegenover China vraag ik me ook af. Wat dat betreft is Erdogan een beetje aan het falen met zijn buitenlandse politiek. Denkt veel te veel dat hij de nieuwe Nasser van het Midden-Oosten is.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:20 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Het gaat niet echt lekker tussen Turkije en Iran op dit moment. Iran heeft meerdere malen gezegd dat ze Turkije/raketschild in Turkije zullen aanvallen als ze aangevallen worden door Amerika of Israël
Natuurlijk moet dat ook niet strafbaar zijn.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:22 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dan moet het ontkennen van de Holocaust ook niet meer strafbaar zijn.
Of je mag alle genocides ontkennen, of je mag je ze allemaal niet ontkennen.
Nu krijg je haast het idee dat een jodenleven meer waard is dan het leven van een Armeen.
precies, dat het een afschuwelijk bloedbad is uitgelopen ontkend niemand maar was het een georganiseerde operatie met als doel het Armeense volk uit te roeien?quote:Op donderdag 22 december 2011 21:14 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Een van de weinige "bewijzen" dat het om een genocide zou gaan is een brief van Talat Pasha, wat hedendaag nog steeds niet bewezen is of het een echte brief is of niet.
Turkije geeft toe dat er enorme aantallen onschuldige mensen zijn omgekomen, maar ontkent dat het een genocide is, omdat het doel geen genocide, maar deportatie was.
Niemand weet er veel van af(vooral op Fok!) maar als het op Turkije aan komt zijn het allemaal expertsquote:Op donderdag 22 december 2011 21:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
precies, dat het een afschuwelijk bloedbad is uitgelopen ontkend niemand maar was het een georganiseerde operatie met als doel het Armeense volk uit te roeien?
voor zover ik er wat van af weet (niet al te veel) klinkt het me meer als etnische zuiveringen gone bad dan als genocide
Natuurlijk, als je als Turk de genocide erkent ga je daar de gevangenis in of aan de overheid gelieerde militanten maken je af.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:28 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Uhm...of andersom? De turken willen hun "feiten" opdringen.
Het was een politiek waar al tot opgeroepen werd, een sentiment dat heerste, en toen het tot uiting kwam werd het een genocide. Dat leren we tegenwoordig nog op de basisschool.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
precies, dat het een afschuwelijk bloedbad is uitgelopen ontkend niemand maar was het een georganiseerde operatie met als doel het Armeense volk uit te roeien?
voor zover ik er wat van af weet (niet al te veel) klinkt het me meer als etnische zuiveringen gone bad dan als genocide
In Frankrijk ga je dus nu de bak in als je het tegenovergestelde beweertquote:Op donderdag 22 december 2011 21:31 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Natuurlijk, als je als Turk de genocide erkent ga je daar de gevangenis in of aan de overheid gelieerde militanten maken je af.
Die 'onderzoekers' kijken wel uit.
de basisschool is een hele tijd geleden voor mij en we hadden het niet over Turkije ...quote:Op donderdag 22 december 2011 21:33 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Het was een politiek waar al tot opgeroepen werd, een sentiment dat heerste, en toen het tot uiting kwam werd het een genocide. Dat leren we tegenwoordig nog op de basisschool.
Israël zegt defensieorder Turkije afquote:Israël heeft donderdag een defensieorder van Turkije ter waarde van 107 miljoen euro geannuleerd. Het besluit van Jeruzalem is opnieuw een teken van de snel verslechterende betrekkingen tussen de twee landen.
Volgens Israëlische ambtenaren is het besluit genomen omdat er zorgen bestaan dat Turkije hypermoderne technologieën doorspeelt aan derde partijen die vijandig staan tegenover Israël. Elbit Systems, de bouwer van het systeem dat Turkije had besteld, bevestigde dat de overeenkomst is geannuleerd. Er is vooralsnog geen reactie vanuit Ankara op de beslissing.
Turkije en Israël verkeren in een diplomatieke crisis. Vorig jaar was die op zijn hoogtepunt toen Israëlische commando's een raid uitvoerden op een Turks schip met actievoerders dat onderweg was naar de Gazastrook. Daarbij kwamen negen activisten om het leven. Beide partijen verklaarden te handelen uit zelfverdediging.
Geweldig toch? Smullen dit soort zakenquote:Op donderdag 22 december 2011 21:34 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
In Frankrijk ga je dus nu de bak in als je het tegenovergestelde beweert
Mogelijk desalniettemin er is meer bewijs wat wijst naar een genocide. En ook een etnische zuivering gone bad, in dat opzicht, blijft ook een genocide op stelselmatige wijze mensen vermoord. Wat dan wel degelijk de bedoeling was gezien de uitlating die Turkije meer dan eens heeft gedaan. Een eng land moet het denk ik geweest zijn toentertijd.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
de basisschool is een hele tijd geleden voor mij en we hadden het niet over Turkije ...
zeker voor Armenenquote:Op donderdag 22 december 2011 21:39 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Mogelijk desalniettemin er is meer bewijs wat wijst naar een genocide. En ook een etnische zuivering gone bad, in dat opzicht, blijft ook een genocide op stelselmatige wijze mensen vermoord. Wat dan wel degelijk de bedoeling was gezien de uitlating die Turkije meer dan eens heeft gedaan. Een eng land moet het denk ik geweest zijn toentertijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |