Maar niet met een computer overweg kanquote:Op donderdag 22 december 2011 13:16 schreef Rave_NL het volgende:
Nee het spel loopt vast, doe ik taak beeindigen, wil ik hem opnieuw starten, kan ie dat niet omdat ik het spel al speel..
Hehe, koop allemaal effe Mount and Blade: Warband. Met tot 200-nogwat mensen onlinequote:Op donderdag 22 december 2011 10:21 schreef Esses het volgende:
[..]
Dat heb ik altijd bij nachtdienst
[ afbeelding ]
Ik mis de timed events tijdens het sleutelen...quote:Op donderdag 22 december 2011 17:10 schreef Thaboel het volgende:
Rave wil niet meer gamen. Sinds hij erachter is gekomen dat R niet helpt met herladen in het veld in hij telleurgesteld
Hahaquote:Op donderdag 22 december 2011 17:10 schreef Thaboel het volgende:
Rave wil niet meer gamen. Sinds hij erachter is gekomen dat R niet helpt met herladen in het veld in hij telleurgesteld
Een vooral het "timen" van een granaat valt hem vies tegenquote:Op donderdag 22 december 2011 17:11 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Haha.
Oja, 't is First Person en ook Third Person.
Oja.. cooken door hem langer vast te houdenquote:Op donderdag 22 december 2011 17:13 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Een vooral het "timen" van een granaat valt hem vies tegen
De eerste keer dat ik hem maakte was hij wél leuk.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:10 schreef Thaboel het volgende:
okquote:Op donderdag 22 december 2011 17:11 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Haha.
Oja, 't is First Person en ook Third Person.
quote:Op donderdag 22 december 2011 17:14 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik hem maakte was hij wél leuk.
zet je een foto op facebook?quote:Op donderdag 22 december 2011 17:16 schreef Thaboel het volgende:
doei, ik ben een prins albert zetten
Okquote:
Ja, ik vind gewoon rondrijden ook niet zo heel veel aan. Castle Sieges zijn leuker. En nog leuker is die mod waarvan ik de trailer net gepost heb.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:19 schreef Nibb-it het volgende:
dus je rijdt wat rondjes op een paard met een speer? is toch geen kut aan?
Dat is hipquote:Op donderdag 22 december 2011 17:19 schreef Nibb-it het volgende:
De damezz geilen daar op, vraag maar aan samquote:Op donderdag 22 december 2011 17:19 schreef Nibb-it het volgende:
Het was sarcasmequote:
Jij noemt dat spannend?quote:Op donderdag 22 december 2011 17:26 schreef samthegreat5 het volgende:
Wellicht is deze, en dan vanaf 2:10, wat spannender. Beetje melee combat.
Geen haat aan scooterquote:
En, een albertje?quote:Op donderdag 22 december 2011 18:11 schreef Thaboel het volgende:
Nee esses! AJ heeft wel beter dingen te doen!
Mazzelaarquote:
Ja, ben er weer...quote:
Dat zeker!quote:Op donderdag 22 december 2011 18:11 schreef Thaboel het volgende:
Nee esses! AJ heeft wel beter dingen te doen!
En respawnen in het veld is me ook niet gelukt...quote:Op donderdag 22 december 2011 17:10 schreef Thaboel het volgende:
Doe het dan ook wat eerder.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:35 schreef ErwinRommel het volgende:
Gelukkig, grootste deel van de kerstinkopen gedaan. Wat een ramp elk jaar in de super
Gaat lastig als je thuiskomt en de winkels zijn dichtquote:
Was dan ook op de fiets gegaan.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gaat lastig als je thuiskomt en de winkels zijn dicht
Vandaag is het koopavond hier, en nu zie je natuurlijk weer niemand van parkeerbeheer, tig vaudtparkeerders. Heb m'n auto ook 300 meter verderweg moeten zetten in andere wijk
quote:
Ik heb het over boodschappen.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
Gorinchem->wagen ophalen te Culemborg->op naar Leerdam-> op naar Geldermalsen en weer terug die route.
Ga jij maar op de fiets naar werk!
Op de fiets naar de supermarkt. Die zit hier op nog geen 100 meter vandaanquote:
Nou niet zeiken dan! Zet je auto bij een P+R en neem de citybus naar huis.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Op de fiets naar de supermarkt. Die zit hier op nog geen 100 meter vandaan
Nee dank je!quote:Op donderdag 22 december 2011 20:51 schreef Esses het volgende:
[..]
Nou niet zeiken dan! Zet je auto bij een P+R en neem de citybus naar huis.
Zuipen kreng!quote:Op donderdag 22 december 2011 21:00 schreef samthegreat5 het volgende:
Damn.. continu dorst na die Döner Kebab.
Niet té veel aub, anders krijgen we weer hogere wiskunde hierquote:
Nounou.. het was maar een grapje hoorquote:Op donderdag 22 december 2011 21:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Niet té veel aub, anders krijgen we weer hogere wiskunde hier
Nerds en drank vertrouw ik niet Sheldonquote:Op donderdag 22 december 2011 21:03 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nounou.. het was maar een grapje hoor.
quote:Op donderdag 22 december 2011 21:04 schreef Cobra4 het volgende:
Dan moeten jullie een deal sluiten. Sam post geen hogere wiskunde meer en jij nokt met die wazige youtube filmpjes.
Dat is wel een zekerheid.quote:
En dan komt ER dadelijk met hogere wiskunde?quote:
quote:
FAALquote:
GTFOquote:
Ik weet niet of ik daar wel zo blij mee moet zijnquote:Op donderdag 22 december 2011 21:10 schreef Cobra4 het volgende:
And the winner is........ Sam!!!
Gefeliciteerd jij hebt gewonnen van ER.
Ben je te dik voor.quote:
be carefull mate, never know when I will slit your throatquote:Op donderdag 22 december 2011 21:11 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik daar wel zo blij mee moet zijn. Maareh, bedankt! ^^
Oef, ik hoop niet dat de AIVD meekijktquote:Op donderdag 22 december 2011 21:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
be carefull mate, never know when I will slit your throat
In dat geval had ik hem al abusievelijk gereport.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:14 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Oef, ik hoop niet dat de AIVD meekijkt.
Hehequote:Op donderdag 22 december 2011 21:15 schreef Esses het volgende:
[..]
In dat geval had ik hem al abusievelijk gereport.
Niet grappig -_-quote:
Nog niet grappig.quote:
Ritueel verbrand?quote:Op donderdag 22 december 2011 21:16 schreef ErwinRommel het volgende:
vandaag trouwens aan kerstkaart van Hans Hillen gehad
Nederlandsfaal gequote voor het nageslacht!quote:Op donderdag 22 december 2011 21:16 schreef ErwinRommel het volgende:
vandaag trouwens aan kerstkaart van Hans Hillen gehad
Hij mag blij zijn dat hij er als veteraan een krijgt. Ik heb hem niet hoor. Zal wel met bezuinigingen te maken hebben.quote:
Nee, denk dat het komt omdat Hillen je haat.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:18 schreef Esses het volgende:
[..]
Hij mag blij zijn dat hij er als veteraan een krijgt. Ik heb hem niet hoor. Zal wel met bezuinigingen te maken hebben.
En terecht!quote:Op donderdag 22 december 2011 21:18 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nee, denk dat het komt omdat Hillen je haat.
Jij hebt wel een hele grote bek voor een broekie. Mot ik ff langskomen en je voor je bakkus rammuh?quote:Op donderdag 22 december 2011 21:17 schreef Esses het volgende:
[..]
Nederlandsfaal gequote voor het nageslacht!
Ah, vandaar deze pokke herrie op mijn computer:quote:
Bløf.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jij hebt wel een hele grote bek voor een broekie. Mot ik ff langskomen en je voor je bakkus rammuh?
Hmm kan ik je echt zo pesten?quote:Op donderdag 22 december 2011 21:20 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ah, vandaar deze pokke herrie op mijn computer:
Met twee vingers in mijn neus, een hand op mijn rug en beide voeten samengebonden.quote:
ER heeft 10 dingen nodig, heel veel lef en 9 vrienden.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:21 schreef Esses het volgende:
[..]
Met twee vingers in mijn neus, een hand op mijn rug en beide voeten samengebonden.
Kom maar op, jij slaat nog geen deuk in een pakje zachte boterquote:
Bring it on biatch.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kom maar op, jij slaat nog geen deuk in een pakje zachte boter
Arme erwin broodtrommelquote:
Ik sla jou ook zo het licht uit je ogen met 1 trapquote:Op donderdag 22 december 2011 21:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
ER heeft 10 dingen nodig, heel veel lef en 9 vrienden.
Weer quoted for horrible Duch.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik sla jou ook zo het licht uit je ogen met 1 trap
Moet je wel een lange trap meenemen...quote:Op donderdag 22 december 2011 21:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik sla jou ook zo het licht uit je ogen met 1 trap
Gewoon jaloers. Kan jij ook niet helpen hoor. Maar misschien dat je er ook een kan kopen als jij je post-nl tas verkoopt. Of anders... wacht wacht... kan je er een krijgen. #durftevragen (A)quote:
Ik heb al 36 uur niet geslapen. Ik mag xDquote:
Dan huur ik die wel ff.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Moet je wel een lange trap meenemen...
PostNL tas al te koop op marktplaats ja, ¤15quote:Op donderdag 22 december 2011 21:25 schreef Esses het volgende:
[..]
Gewoon jaloers. Kan jij ook niet helpen hoor. Maar misschien dat je er ook een kan kopen als jij je post-nl tas verkoopt. Of anders... wacht wacht... kan je er een krijgen. #durftevragen (A)
Dat doe jij jezelf aanquote:Op donderdag 22 december 2011 21:25 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik heb al 36 uur niet geslapen. Ik mag xD
quote:
Niet.quote:
Echnie.quote:
Tuurlijk wel, daar was mijn '':')'' ook voor. Beetje flauw wel.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij begrijpt die bewuste spellingsfout niet?
quote:Op donderdag 22 december 2011 21:29 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, daar was mijn '':')'' ook voor. Beetje flauw wel.
Correct.quote:
Faal.quote:
Die stront kop van hillen ookquote:Op donderdag 22 december 2011 21:34 schreef samthegreat5 het volgende:
http://www.rnw.nl/nederla(...)naar-de-dienstplicht
Laten we met M.k beginnen.quote:
Hmm.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:36 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hij lijkt inderdaad wel een beetje op een geestelijk gehandicapte.
EENSCHquote:Op donderdag 22 december 2011 21:37 schreef Schild het volgende:
Ik stel voor dat er een apart 'ErwinRommel YouTube dump' topic komt... zijn wij hier eindelijk van die stront af.
ik zal het even aan mijn neef voorleggenquote:Op donderdag 22 december 2011 21:36 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hij lijkt inderdaad wel een beetje op een geestelijk gehandicapte.
quote:
Wantquote:Op donderdag 22 december 2011 21:38 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
ik zal het even aan mijn neef voorleggen
Deskundigen oordeel?quote:Op donderdag 22 december 2011 21:38 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
ik zal het even aan mijn neef voorleggen
Voor jou!quote:Op donderdag 22 december 2011 21:37 schreef Schild het volgende:
Ik stel voor dat er een apart 'ErwinRommel YouTube dump' topic komt... zijn wij hier eindelijk van die stront af.
MOD RED ONS!quote:
MOD RED ONS!quote:Op donderdag 22 december 2011 21:40 schreef samthegreat5 het volgende:
Alvast voor ER's begrafenis nadat C4 z'n kont schopt
Professioneel of ervarings?quote:
ervaring dus.quote:
ER moet gewoon optyfen met z'n filmpjes.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:41 schreef Erasmo het volgende:
Wtf is dit voor shit, zijn jullie allemaal muf ofzo
Mijn dank is grootquote:
En ER, bovenin staat ook nog wat voor jou :pquote:
Dankquote:Op donderdag 22 december 2011 21:46 schreef Esses het volgende:
[..]
En ER, bovenin staat ook nog wat voor jou :p
Als je dat dan ook in het dumptopic houdquote:Op donderdag 22 december 2011 21:48 schreef samthegreat5 het volgende:
ER's eerste post in het dump topic. LATEN WE HET VIEREN!
Ja baasquote:Op donderdag 22 december 2011 21:48 schreef Esses het volgende:
[..]
Als je dat dan ook in het dumptopic houd
Ik post er niet voor niks,of wilde jij een 7,62 door je harses?quote:Op donderdag 22 december 2011 21:48 schreef samthegreat5 het volgende:
ER's eerste post in het dump topic. LATEN WE HET VIEREN!
Toevallig nog een FAL thuisliggen? Of een AK meegesmokkeld?quote:Op donderdag 22 december 2011 21:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik post er niet voor niks,of wilde jij een 7,62 door je harses?
Hey, die is van mij!!!!! ErwinRommel spoort van geen kanten, maar autistisch is hij niet. Want dat ben ik!quote:Op donderdag 22 december 2011 21:42 schreef Esses het volgende:
Ik denk dat een Autipas ook niet zou misstaan.
[ afbeelding ]
MAG...quote:Op donderdag 22 december 2011 21:50 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Toevallig nog een FAL thuisliggen? Of een AK meegesmokkeld?
Hoeveel wil je er hebben?quote:Op donderdag 22 december 2011 21:50 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Toevallig nog een FAL thuisliggen? Of een AK meegesmokkeld?
Kom op. je hebt je eigen topic. Dit is dus nergens meer voor nodig.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Daarom wijs ik Sammy er nog ff opquote:Op donderdag 22 december 2011 21:51 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Kom op. je hebt je eigen topic. Dit is dus nergens meer voor nodig.
Heb je moeite met richten? Een beetje schutter kan het ook met een .22quote:Op donderdag 22 december 2011 21:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 22 december 2011 21:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Daarom wijs ik Sammy er nog ff op
Waarom noem je me toch Sammyquote:Op donderdag 22 december 2011 21:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Daarom wijs ik Sammy er nog ff op
Mietjs die klagen over de terugslag van de FALquote:Op donderdag 22 december 2011 21:52 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Heb je moeite met richten? Een beetje schutter kan het ook met een .22
Hoog Sammy kijk omhoog sammy, daaromquote:Op donderdag 22 december 2011 21:52 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Waarom noem je me toch Sammy?
Ik zal hem maar niet inkoppen.......quote:Op donderdag 22 december 2011 21:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mietjs die klagen over de terugslag van de FAL![]()
Jij hebt dat ding in je handen gehad, hebt het wapen gevoeld, en hoe voelde dat? Juist ja, je hebt een echt wapen in je klauwen
Ahaquote:Op donderdag 22 december 2011 21:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hoog Sammy kijk omhoog sammy, daarom
- daar heb je je eigen topic voor -
Foto's idd niet voor hierquote:Op donderdag 22 december 2011 21:54 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik zal hem maar niet inkoppen.......
Nato standaard.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:57 schreef samthegreat5 het volgende:
Waarom zijn ze überhaupt naar 5.56x45 gegaan?
Aangezien jij het niet snapt.....quote:
Recalcitant mannetje..quote:
anders pasten ze niet in de houderquote:Op donderdag 22 december 2011 21:58 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, snap ik. Maar waarom heeft de NATO het zwaardere kaliber (7.62) ingeruild voor 5.56?
Wat ik hoorde in een les: de 5.56 is mensvriendelijker.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:58 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, snap ik. Maar waarom heeft de NATO het zwaardere kaliber (7.62) ingeruild voor 5.56?
Niks is perfectquote:Op donderdag 22 december 2011 21:59 schreef Schild het volgende:
[..]
Recalcitant mannetje..Heb je eindelijk je eigen plekje, is het weer niet goed.
Logistiek en meer mee te nemen op de man.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:58 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Leg het dan maar even uit.quote:
vooral als hij de flipperkast in gaat?quote:Op donderdag 22 december 2011 21:59 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wat ik hoorde in een les: de 5.56 is mensvriendelijker.
Ja, dat.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:00 schreef Esses het volgende:
[..]
vooral als hij de flipperkast in gaat?
quote:
Aan wie dan? Aan hen die aan de 5.56 wilden gaan terwijl toen gewoon 7,62 de standaard was?quote:
Grappig hoor smartassquote:Op donderdag 22 december 2011 21:59 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
anders pasten ze niet in de houder
Whehequote:Op donderdag 22 december 2011 21:59 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wat ik hoorde in een les: de 5.56 is mensvriendelijker.
Ooit van het flipperkaast effect gehoord?quote:Op donderdag 22 december 2011 22:01 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Grappig hoor smartass
[..]
Whehe. ''Nee, laten we in plaats van met 1 7.62 met veel meer kinetische energie een lullige 5.56 nemen die niet met 1 schot doodt''.
Negative, verlicht mij.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:02 schreef Esses het volgende:
[..]
Ooit van het flipperkaast effect gehoord?
Sam stelt een vraag, ik geef antwoord, jij bent het daar niet mee eens. Leg dus maar uit hoe het dan wel zit.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Aan wie dan? Aan hen die aan de 5.56 wilden gaan terwijl toen gewoon 7,62 de standaard was?
Op iedere rib stuitert dat ding nog is door je lijf!quote:
Kogel moet ook niet dodelijk zijn.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:01 schreef samthegreat5 het volgende:
Whehe. ''Nee, laten we in plaats van met 1 7.62 met veel meer kinetische energie een lullige 5.56 nemen die niet met 1 schot doodt''.
Vandaar dat de m16 met 9mm hollow point het volgende wapen/patroon word.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:04 schreef Schild het volgende:
[..]
Kogel moet ook niet dodelijk zijn.
Klopt, daarom is "mensvriendelijker" ook nooit de doorslag geweest. Zo is het verkocht.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:03 schreef Esses het volgende:
[..]
Op iedere rib stuitert dat ding nog is door je lijf!
Mooi! Extra dodelijk. Hoef je nit eens scherpschutter meer voor te zijn dus.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:03 schreef Esses het volgende:
[..]
Ja, dat klopt wel, 5.56 tolt rond in zacht weefsel en fragmenteert op hoge impact-snelheden. Dus het is echt verschrikkelijk mens-onvriendelijk. Als dat hun verkooppunt is geweest zijn het wel hele goede verkopers geweestquote:Op donderdag 22 december 2011 22:03 schreef Esses het volgende:
[..]
speciaal voor vrouwenquote:Op donderdag 22 december 2011 22:05 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Mooi! Extra dodelijk. Hoef je nit eens scherpschutter meer voor te zijn dus.
Tuurlijk wel. Als je mist met een 7.62 doe je dat ook met een 5.56.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:05 schreef Lotusss het volgende:
[..]
En als je het dan wel weet. Waarom moet ik het dan uitleggen. Medische kutbeta.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:06 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt wel, 5.56 tolt rond in zacht weefsel en fragmenteert op hoge impact-snelheden. Dus het is echt verschrikkelijk mens-onvriendelijk. Als dat hun verkooppunt is geweest zijn het wel hele goede verkopers geweest.
Ik kende de term: ''pinball effect'' niet. Maar nu je zegt wat het is, klopt het inderdaad.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:07 schreef Esses het volgende:
[..]
En als je het dan wel weet. Waarom moet ik het dan uitleggen. Medische kutbeta.
Met een 7.62 schakel je gelijk iemand uit indien natuurlijk goed gemikt.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:02 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Sam stelt een vraag, ik geef antwoord, jij bent het daar niet mee eens. Leg dus maar uit hoe het dan wel zit.
Terwijl ik ergens vernomen heb (vraag me niet waar) dat vrouwen nauwkeuriger op doel kunnen schieten dan mannen.quote:
Ja en in stress situaties schiet je altijd perfect en lever je nooit onderdrukkend vuur en ligt de meerwaarde dus bij 1 schot dood in plaats van veel kunnen schieten.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Met een 7.62 schakel je gelijk iemand uit indien natuurlijk goed gemikt.
TNO had eens een test gedaan op een 100 meter baan met een dummy met gelijksoortige massa van een mens. Dummy werd 10 centimeter opgetild van de grond en 6 meter naar achteren geworpen na 1 schot van een 7.62 FAL.
Bronvermelding! Anders, BSquote:Op donderdag 22 december 2011 22:08 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Terwijl ik ergens vernomen heb (vraag me niet waar) dat vrouwen nauwkeuriger op doel kunnen schieten dan mannen.
Schieten zonder scherp heeft ook weinig effect hequote:Op donderdag 22 december 2011 22:05 schreef Lotusss het volgende:
[..]
quote:there had been criticism that the 7.62 mm was too powerful for modern service rifles, causing excessive recoil, and that the weight of the ammunition did not allow for enough rate of fire in modern combat.
Waarom lukte het de Myth Busters dan niet om tijdens een gelijke test dat effect te bereiken? Urban Myth dankzij de films?quote:Op donderdag 22 december 2011 22:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Met een 7.62 schakel je gelijk iemand uit indien natuurlijk goed gemikt.
TNO had eens een test gedaan op een 100 meter baan met een dummy met gelijksoortige massa van een mens. Dummy werd 10 centimeter opgetild van de grond en 6 meter naar achteren geworpen na 1 schot van een 7.62 FAL.
TNO geloof ik toch wat meer dan Myth Bustersquote:Op donderdag 22 december 2011 22:10 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Waarom lukte het de Myth Busters dan niet om tijdens een gelijke test dat effect te bereiken? Urban Myth dankzij de films?
quote:Op donderdag 22 december 2011 22:08 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Niks gevonden behalve niet relevante zooi.
http://en.wikipedia.org/wiki/5.56%C3%9745mm_NATOquote:In a series of mock-combat situations testing in the early 1960s with the AR-15, M14 and AK-47, the Army found that the AR-15's small size and light weight allowed it to be brought to bear much more quickly. Their final conclusion was that an 8-man team equipped with the AR-15 would have the same firepower as a current 11-man team armed with the M14. U.S. troops were able to carry more than twice as much 5.56×45mm ammunition as 7.62×51mm for the same weight, which would allow them a better advantage against a typical NVA unit armed with AK-47s.
Ach, als je even om gaat rekenen, massa snelheid... Is sam goed in, bereik je nooooit de benodigde kracht voor zo'n verplaatsing.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:10 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Waarom lukte het de Myth Busters dan niet om tijdens een gelijke test dat effect te bereiken? Urban Myth dankzij de films?
Link naar de testresulten dan aub. Want nu ben ik nieuwsgierig.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
TNO geloof ik toch wat meer dan Myth Busters
Correct.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:11 schreef Esses het volgende:
[..]
Ach, als je even om gaat rekenen, massa snelheid... Is sam goed in, bereik je nooooit de benodigde kracht voor zo'n verplaatsing.
Ik ook!quote:Op donderdag 22 december 2011 22:12 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Link naar de testresulten dan aub. Want nu ben ik nieuwsgierig.
Haha, dan moet ik eerst effe een beetje rondsnuffelen welke taktiek ik daarop zou moeten loslaten. Wel een leuke trouwensquote:Op donderdag 22 december 2011 22:11 schreef Esses het volgende:
[..]
Ach, als je even om gaat rekenen, massa snelheid... Is sam goed in, bereik je nooooit de benodigde kracht voor zo'n verplaatsing.
Geen zin om op te zoeken nu, want m'n beef & ale pie ga ik zo opvreten.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:12 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Link naar de testresulten dan aub. Want nu ben ik nieuwsgierig.
Kijk gewoon naar de kracht in newtons welke zo'n object op 100 meter nog heeft. Hoef je niet eens aan optillen te gaan denken.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:13 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik ook!
[..]
Haha, dan moet ik eerst effe een beetje rondsnuffelen welke taktiek ik daarop zou moeten loslaten. Wel een leuke trouwens. Lotusss of any help?
Ligt er ook aan waar je iemand raakt en hoe diegene staat.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:13 schreef AchJa het volgende:
7.62 gaat in een rechte lijn door iemand heen, hij zal zelfs voorover vallen als hij aan het voorwaarts gaan is ipv opgetild worden.
Stel we nemen een FAL of een MAG?quote:Op donderdag 22 december 2011 22:14 schreef Esses het volgende:
[..]
Kijk gewoon naar de kracht in newtons welke zo'n object op 100 meter nog heeft. Hoef je niet eens aan optillen te gaan denken.
Voorwaards gaan, dan moet je hem vol in de ruggengraat raken waar hij blijft steken (gaatie dwars door heen).quote:Op donderdag 22 december 2011 22:14 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ligt er ook aan waar je iemand raakt en hoe diegene staat.
FAL dan maar, vind ER geil.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:15 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Stel we nemen een FAL of een MAG?
Hm, wookie. Is al een tijdje geleden, maar effe kiekn.quote:
Neem luchtwrijving bij meest standaard variabelen (je moet het makkelijk houden he). Reken dan puur al is de achterwaartse kracht uit. dat komt nooit op 6 meter. Punt.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:16 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hm, wookie. Is al een tijdje geleden, maar effe kiekn.
Even de muzzle velocity van een FAL opzoekeh.
versnelling = massa x snelheid ²quote:Op donderdag 22 december 2011 22:13 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik ook!
[..]
Haha, dan moet ik eerst effe een beetje rondsnuffelen welke taktiek ik daarop zou moeten loslaten. Wel een leuke trouwens. Lotusss of any help?
Met een 7.62 schiet je op 600 meter door een enkelsteens muur heen, denk je nou werkelijk dat je lichaam taaier is?quote:Op donderdag 22 december 2011 22:14 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ligt er ook aan waar je iemand raakt en hoe diegene staat.
Je moet krachten hebben, geen versnellingquote:Op donderdag 22 december 2011 22:18 schreef Lotusss het volgende:
[..]
versnelling = massa x snelheid ²
Da's niet de versnelling, dat is Ekin --> Kinetische Energie. Daar ben ik nu ook even mee aan 't rekenen. V = 840 m/s als Vbegin. Nou nog de massa van een 7.62 FAL round.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:18 schreef Lotusss het volgende:
[..]
versnelling = massa x snelheid ²
Artjilperie!quote:
EEEEHquote:Op donderdag 22 december 2011 22:19 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Da's niet de versnelling, dat is Ekin --> Kinetische Energie. Daar ben ik nu ook even mee aan 't rekenen. V = 840 m/s als Vbegin. Nou nog de massa van een 7.62 FAL round.
Een kogel van bijna een halve kilo...quote:Op donderdag 22 december 2011 22:22 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ok dan, 9.7 gram. Ook goed.
ok en nu ¿quote:Op donderdag 22 december 2011 22:25 schreef samthegreat5 het volgende:
Ekin = 0.5*m*v² = 0.5*(0.0097)*(840)²= 3422.16 Joule
quote:Op donderdag 22 december 2011 22:26 schreef AchJa het volgende:
http://billstclair.com/energy.html
Oh, je was al klaar...
Ja, maar ik heb ook geen luchtwrijving of wat dan ook meegerekend.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:26 schreef AchJa het volgende:
http://billstclair.com/energy.html
Oh, je was al klaar...
Ja, nu hebben we dus de energie uitgerekend die hij heeft als hij zonder luchtwrijving te ondergaan de loop net verlaat.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:27 schreef Esses het volgende:
Nee issie nog niet. Hoe ver zou ik theoretisch gezien terug vliegen als die kogel, wat hij gaat, niet recht door mij heen gaat.
Je moet de wrijvingskracht cq weerstand hebben van de weefsels in het menselijk lichaam.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:30 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, nu hebben we dus de energie uitgerekend die hij heeft als hij zonder luchtwrijving te ondergaan de loop net verlaat.
Dus best wel onwaarschijnlijk, maar stel dat we gewoon deze Kinetische energie nemen en die wordt overgedragen op een doelwit dat maar een metertje of 20 - 50 verder staat. Dat klopt wel ongeveer.
Op inslag wordt die kinetische energie afgegeven aan het lichaam, maar de kogel behoudt nog een gedeelte en dat wordt steeds minder naarmate hij door weefsel heenboort.
Hier wordt het te ingewikkeld voor me. Moet effe nadenken.
Nee?quote:Op donderdag 22 december 2011 22:34 schreef Cobra4 het volgende:
Esses, iets voor jou?http://www.ebay.nl/itm/Be(...)&hash=item1e69987b8a
Ja, inderdaad. Ik zou uitgaan van:quote:Op donderdag 22 december 2011 22:32 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Je moet de wrijvingskracht cq weerstand hebben van de weefsels in het menselijk lichaam.
Geen kevlarquote:Op donderdag 22 december 2011 22:35 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Ik zou uitgaan van:
1 laag Kevlar (van hoe dik?)
- Epitheelweefsel
- Bindweefsel
- Bot/Kraakbeen-weefsel
- Bindweefsel
- Epitheelweefsel
- Kevlar aan rugzijde
Van je buikzijde naar helemaal de achterkant van je rug.
Vraag dat maar aan ER.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:36 schreef samthegreat5 het volgende:
Maar 6 meter is onzin. Wie zei iemand hier dat dan:P ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrije_val_(natuurkunde)quote:Op donderdag 22 december 2011 22:43 schreef Esses het volgende:
Halve seconde ga ik trouwens al uit van het feit dat ik 30 cm naar beneden val (dus met wat schattingsfoutjes op en neer zou dat dus teveel zijn, maar is wel even een leuke referentie)
ER zei, dat jij 10 cm omhoog getilt word en 6 meter naar achteren.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:47 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrije_val_(natuurkunde)
Als je die formules gebruikt kom je op een valtijd van 0.143 seconden uit voor een vrije val van 10 cm. Maar die 10cm is uit het niets komen opzetten.
We wilden weten wat voor een energieoverdracht er plaats vindt op het lichaam en hoeveel je dan naar achter wordt gestuwd.
Die 3% overdracht haal je ook maar zomaar ergens vandaan. Maar ik weet het ook niet hoe het in het echt zou zitten. De impact-energie is redelijk realistisch berekend zonet, want over 50 meter neemt je snelheid echt niet veel af in het echt: 3422.16 Nm (joule) is dat dan.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:48 schreef Esses het volgende:
[..]
ER zei, dat jij 10 cm omhoog getilt word en 6 meter naar achteren.
Wij gaan, omdat je dan nog niet op 6 meter uitkomt, uit van 100% overdracht.
Gaan we vervolgens realistisch doen komen we op 3% overdracht.
Eet smakelijk en truste!quote:Op donderdag 22 december 2011 22:52 schreef ErwinRommel het volgende:
Zelf totaal niet wiskundig aangelegd, maar ik lees het later wel, nu eten en naar m'n nest.
Ohh Esses, mocht je eens een dag met me meewillen, meld je ff in het net
Als iets op 100 meter nog door en mur gaat dan is 3% nog niet zo uit de lucht gegrepen. Dan houd een lichaam het 0.0 vast.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:52 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Die 3% overdracht haal je ook maar zomaar ergens vandaan. Maar ik weet het ook niet hoe het in het echt zou zitten. De impact-energie is redelijk realistisch berekend zonet, want over 50 meter neemt je snelheid echt niet veel af in het echt: 3422.16 Nm (joule) is dat dan.
Dan wil je alleen nog weten wat voor een kracht dit op een lichaam uitoefent en in welke richting de krachten zullen werken, etc. maar dit is zodanig ingewikkeld dat je daar echt 1) een model voor moet maken op de PC of 2) een praktisch experiment moet uitvoeren.
Alleen de vrije val vanaf hoogte 10cm duurt 0.143 seconden he, want alleen daar heb je de gravitatie-versnelling 9.81 m/s² mee. Dus dat klopt al niet. Die 10cm omhoog gaat helemaal niet volgens het vrije val principe. En er is nog wel meer niet goed aan.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:53 schreef Esses het volgende:
Ff heul simpel gerekend
Op en neer rekenen we beiden 0.143.
0.143*2=0.286
1/0.286=3.496
3.496*6= 20.97m/s
20.97*3.6=75.52KM/U
Geloof je het zelf?
Je kunt wel zeiken over computermodellen, maar computermodellen zijn bullshit :pquote:Op donderdag 22 december 2011 22:57 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Alleen de vrije val vanaf hoogte 10cm duurt 0.143 seconden he, want alleen daar heb je de gravitatie-versnelling 9.81 m/s² mee. Dus dat klopt al niet. Die 10cm omhoog gaat helemaal niet volgens het vrije val principe. En er is nog wel meer niet goed aan.
Maar ach, weet je: dit is niet een standaard situatie, het is zo ingewikkeld dat je er een computermodel van moet maken en dan moet interpoleren aan de hand van gemeten gegevens.
Dus we komen er vanavond niet uit, dat weet ik zeker. Maar inderdaad, van dat 6 meter wegvliegen wisten we al dat het niet klopte.
Ik ben nu toch wel benieuwd. Ik krijg volgend jaar meteen een vak ''Biofysica'' dat sluit hier mooi op aan. Dan zal ik is wat meer onderzoek doen.
quote:Op donderdag 22 december 2011 22:59 schreef EllaN het volgende:
samthegreat5 gaat is/eens echt nooit goed gebruiken vrees ik.
Ja gast, tuurlijk ga je niet 6 meter achteruitquote:Op donderdag 22 december 2011 22:59 schreef Esses het volgende:
[..]
Je kunt wel zeiken over computermodellen, maar computermodellen zijn bullshit :p
Daarbij, ik hield non-stop vol dat die 6 meter niet klopt. Dat was het enige wat je moest aantonen. Ik zal het anders uitreken voor het gemak.
Op en neer rekenen we totaal 1 seconde
1*6= 6m/s
6*3.6=21.6KM/U
Geloof je het zelf?
Als je dat wetenschappelijk wilt bewijzen... Dan ben je gewoon idioot
Veel Mythbusters kijken en dode varkens gebruiken als target. Varkens lijken qua ingewanden en weerstand het meest op mensen.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:57 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Alleen de vrije val vanaf hoogte 10cm duurt 0.143 seconden he, want alleen daar heb je de gravitatie-versnelling 9.81 m/s² mee. Dus dat klopt al niet. Die 10cm omhoog gaat helemaal niet volgens het vrije val principe. En er is nog wel meer niet goed aan.
Maar ach, weet je: dit is niet een standaard situatie, het is zo ingewikkeld dat je er een computermodel van moet maken en dan moet interpoleren aan de hand van gemeten gegevens.
Dus we komen er vanavond niet uit, dat weet ik zeker. Maar inderdaad, van dat 6 meter wegvliegen wisten we al dat het niet klopte.
Ik ben nu toch wel benieuwd. Ik krijg volgend jaar meteen een vak ''Biofysica'' dat sluit hier mooi op aan. Dan zal ik eens wat meer onderzoek doen.
En het enige wat jij moest bewijzen was dat die 6 meter niet konquote:Op donderdag 22 december 2011 23:01 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja gast, tuurlijk ga je niet 6 meter achteruit. Dat heb ik ook nooit beweerd.
Ik wilde alleen uitrekenen hoever je WEL achteruit gaat en met wat voor kracht de kogel inslaat in je borst.
Alfa studiequote:Op donderdag 22 december 2011 23:01 schreef EllaN het volgende:
Ik lees al even mee, maar inhoudelijk heb ik daar geen verstand van zaken van.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |