Mijn huisgenoot heeft in de woning gewoond totdat de woning daadwerkelijk verkocht was. Ik lees het allemaal en het is mij duidelijk; maar iemand zoeken die mij wilt helpen met mijn belastingaangifte, anders blijf ik gokken. Dank je Belfisquote:Op vrijdag 30 december 2011 18:54 schreef belfis het volgende:
Als u het EWF-deel via een ambtshalve verzoek tot vermindering aanslag corrigeert naar 50% moet dat ook voor de opgevoerde hypotheekrente 2010. Het verzoek tot ambtshalve vermindering aanslag 2010 wordt zo een verzoek tot ambtshalve vermeerdering aangifte 2010! Met fiscaal nadeel voor u.
Hoe u de teruggekregen belasting vanwege de hypotheekrenteaftrek hebt verrekend met uw voormalige huisgenoot, is voor de Belastingdienst verder niet van belang.
In 2011 woont u het gehele jaar bij uw vriendin.
Als de voormalige woning in 2011 tot datum verkoop leeg stond en te koop, is er voor u en voor uw huisgenoot de mogelijkheid beide het eigen inkomensdeel (50%) van de hypotheekrenteaftrek in de aangifte op te nemen. Hier geldt de zogenaamde 'verhuisregeling' Gedurende 2 jaar en het lopende jaar mag de betaalde hypotheekrente nog in de aangifte worden opgenomen.
De 50% EWF is niet van toepassing omdat u en ook uw huisgenoot niet meer in de woning woonden. In de aangifte moet dan het deel hoofdverblijf worden overgeslagen en worden aangevinkt: eigen woning in bijzondere situaties zoals verhuizing. Daarna aanvinken: u bent verhuisd en uw oude woning stond leeg en was nog niet verkocht. Het EWF wordt zo vanzelf door het programma op ¤ 0 gesteld.
Via PM of mail is er ook veel mogelijk.quote:Op vrijdag 30 december 2011 21:12 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Mijn huisgenoot heeft in de woning gewoond totdat de woning daadwerkelijk verkocht was. Ik lees het allemaal en het is mij duidelijk; maar iemand zoeken die mij wilt helpen met mijn belastingaangifte, anders blijf ik gokken. Dank je Belfis
Okido, en het is nog vroeg. Moet alles nog binnenkrijgen. Tot danquote:Op vrijdag 30 december 2011 21:15 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Via PM of mail is er ook veel mogelijk.
Oei, uw huisgenoot kan als bewoner / hoofdverblijf 50% van de betaalde hypotheekrenteaftrek in zijn aangifte 2011 opnemen (en geeft 50% EWF aan gedurende maanden bewoning)quote:Op vrijdag 30 december 2011 21:26 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Okido, en het is nog vroeg. Moet alles nog binnenkrijgen. Tot dan
Wilt u alstublieft geen afkortingen gebruiken? Nu lijkt het alsof u MaW verwijst naar zijn belastingadviseur.quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:32 schreef belfis het volgende:
Maw: geen hypotheekrenteaftrek voor uw deel (50 %) voormalige woning in 2011. Maar misschien weet uw belastingadviseur volgend jaar hier nog een uitweg te vinden.
Ik dacht al: heeft Nizno toch de helft van mijn woning die volgend jaar pas mijn voormalige woning is.quote:Op zaterdag 31 december 2011 09:07 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Wilt u alstublieft geen afkortingen gebruiken? Nu lijkt het alsof u MaW verwijst naar zijn belastingadviseur.
Het toetsingsinkomen is het verzamelinkomen en het verzamelinkomen is de som van de inkomens uit box 1, 2 en 3.quote:Op zaterdag 31 december 2011 22:37 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Volgens mij gaat het over het toetsingsinkomen en dat is altijd bruto.
Waarom wordt er op de website van toeslagen.nl dan helemaal geen rekening gehouden met aftrekposten? Je moet op die website je inkomen invullen, vakantiegeld, 13de maand, etc. Maar er wordt helemaal niet gepraat over aftrekposten. Vervolgens wordt er wel tegen mij gezegd dat ik geen zorgtoeslag krijg omdat ik boven een bepaalde grens zit (een grens waar ik onder zou zitten als ik mijn aftrekposten erbij ga halen)quote:Op zaterdag 31 december 2011 22:38 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Het toetsingsinkomen is het verzamelinkomen en het verzamelinkomen is de som van de inkomens uit box 1, 2 en 3.
Dus Maharbal heeft gelijk: na aftrek.
Omdat de site van de toeslagen niet helemaal duidelijk helder en compleet is. Afhankelijk van de manier waarop je een proefberekening wilt maken, wordt er wel naar sommige posten gevraagd.quote:Op zondag 1 januari 2012 17:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Waarom wordt er op de website van toeslagen.nl dan helemaal geen rekening gehouden met aftrekposten? Je moet op die website je inkomen invullen, vakantiegeld, 13de maand, etc. Maar er wordt helemaal niet gepraat over aftrekposten. Vervolgens wordt er wel tegen mij gezegd dat ik geen zorgtoeslag krijg omdat ik boven een bepaalde grens zit (een grens waar ik onder zou zitten als ik mijn aftrekposten erbij ga halen)
Ook als ik de uitleg op deze website lees:
http://financieel.infonu.(...)komen-berekenen.html
Wordt er met geen woord gerept over aftrekposten
Kosten voor (de financiering van) een (toekomstige) eigen woning kun je in je aangifte van 2011 opnemen. De kosten voor de huwelijkse voorwaarden vallen daar dan weer niet onder.quote:Op zondag 1 januari 2012 18:29 schreef aloe_vera het volgende:
hoe zit het met huizen kopen? Eind 2011 heb ik een taxatie en bouwkundig rapport laten opstellen, plus notariskosten voor huwelijkse voorwaarden. In begin 2012 is de overdracht vd sleutel bij de notaris. Hoe verwerk ik dat op mijn aangifte van 2011 of mag ik dat meenemen op de aangifte van komend jaar?
Ik snap even niet hoe je op een ongunstige grens kunt zitten maar goed. Je kunt wel een deel voor algemene kosten opnemen. Je zult het alleen wel moeten kunnen onderbouwen. ¤ 75,- aan papier en pennen vind ik persoonlijk wel erg veel aangezien er tegenwoordig steeds meer op de computer en digitaal gaat. Maar ik weet natuurlijk niet wat voor studie het is.quote:Op zondag 1 januari 2012 21:40 schreef Dr.Cooper het volgende:
Een 4 korte vragen:
Ik heb circa 9000 euro aan studiekosten waarvoor ik ook bonnen heb. Nu zit ik echter net een ongunstige grens. Mag je een bedrag -naar redelijkheid- opnemen voor diversen? Denk hierbij bijv. aan papier, pennen, inkt (printer wordt alleen voor school gebruikt) en andere kleine artikelen. Ik heb deze kosten wel gemaakt maar hiervoor geen bonnen (helaas). Nu meen ik gelezen dat hebben dat je een 'algemene' post mag opnemen. Ik zat te denken aan een bedrag van circa 75,- euro, wat een enigszins ongunstige schatting is (op een totale post van 9000,- euro). Normbedragen en dergelijke zijn voor mij niet van toepassing omdat ik boven de limiet zit.
Helaas, die mogelijkheid is er niet. (Weet ik uit ervaring.)quote:De tweede vraag: mijn werkgever (ex) werkte niet echt mee aan mijn studie. Ik heb daarom vooral gestudeerd in eigen tijd door vrij te nemen (dus studeren in tijd die ik normaal had moeten werken). Kan ik dit ergens opvoeren als verloren inkomsten? Mijn huidige werkgever biedt namelijk een constructie waarbij uren worden ingehouden op de loonstrook als 'studiekosten'. Die kosten worden vervolgens opgegeven door de medewerker aan de belastingdienst. Ik ben 99% zeker dit voor mij niet geldt, omdat ik helaas vrije dagen heb opgenomen (en daardoor geen echt inkomen heb verloren). Maar als iemand een andere mogelijkheid ziet, graag.
Dat kan ook: http://belastingdienst.nl(...)11-08.html#P157_7986quote:Voor zorgkosten geldt dat je 19 ct/km kunt invoeren wanneer je een ziek iemand bezoekt. Hoe zit het als jij ziek bent en een aantal maal naar een kliniek hebt moeten rijden?
Zie de toelichting hier: http://belastingdienst.nl(...)1-14.html#P889_22983quote:Er is een kostenpost voor lakens et cetera. Ook bij zorgkosten. Maar geldt dit alleen voor in een ziekenhuis? Ik heb door de medicijnen die ik heb gehad al mijn lakens thuis moeten vervangen. Kan ik hiervoor het normbedrag (wat 300,- euro) opvoeren?
Graag gedaan.quote:Iemand hier ervaring mee? Vraag 2 weet ik eigenlijk het antwoord al. Maar ik hoop op er toch nog iets mee te kunnen. Bij voorbaat dank!
Meteen maar even ingevuld. In principe heb ik alle gegevens al beschikbaar op basis van onze december loonstroken. Voor spaartegoeden geldt nu de datum van 1 januari dus die heb ik nog van de vorige aangifte beschikbaar en ook betaalde hypotheekrente is bekend op basis van bankafschriften.quote:Op zondag 1 januari 2012 11:19 schreef ManAtWork het volgende:
Op de site van de belastingdienst is het aangifteprogramma voor de particulier te downloaden. Ook de site voor de aangifte van 2011 is actief.
Het grote feest der herkenning kan beginnen.
Ook dit jaar geldt weer: voor 1 april ingediend is voor 1 juli bericht.quote:Op zondag 1 januari 2012 23:01 schreef quo_ het volgende:
[..]
Meteen maar even ingevuld. In principe heb ik alle gegevens al beschikbaar op basis van onze december loonstroken. Voor spaartegoeden geldt nu de datum van 1 januari dus die heb ik nog van de vorige aangifte beschikbaar en ook betaalde hypotheekrente is bekend op basis van bankafschriften.
Vorige jaren wachtte ik altijd met indienen totdat ik alle definitive stukken van bank en werkgever binnen had maar ik acht de kans zeer klein dat er nog afwijkingen zullen optreden.
Heeft het zin om met het oog op snelle teruggave nu al in te dienen of kun je net zo goed even wachten tot eind februari ?
Ik ben toch eigenwijs en heb even de belastingtelefoon gebeld, en die bevestigde inderdaad het verhaal. Het is het inkomen na aftrekquote:Op zondag 1 januari 2012 17:34 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Omdat de site van de toeslagen niet helemaal duidelijk helder en compleet is. Afhankelijk van de manier waarop je een proefberekening wilt maken, wordt er wel naar sommige posten gevraagd.
Maar geloof Maharbal en mij maar: het verzamelinkomen is het toetsingsinkomen.
Je weet nu in ieder geval dat we hier geen onzin proberen te verkopen.quote:Op maandag 2 januari 2012 18:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ben toch eigenwijs en heb even de belastingtelefoon gebeld, en die bevestigde inderdaad het verhaal. Het is het inkomen na aftrek
Hoezo gemist? Je hebt nooit geen toeslag aangevraagd omdat je dacht dat je er geen recht op had? Want als je het wel hebt aangevraagd, wordt het op basis van je aangifte alsnog recht getrokken.quote:Wel een beetje balen, want dan heb ik dus flink wat zorgtoeslag gemist in 2009 en 2010. Krijg volgens mijn eerste inschatting zo'n 60 euro per maand voor 2 personen.
Vanaf 2011 wordt het vermogen niet meer gemiddeld, maar is er een peildatum. En dat is op 1-1 van het jaar waarover aangifte word gedaan.quote:Op maandag 2 januari 2012 20:23 schreef Itsamemario het volgende:
Even een korte vraag. Vorig jaar kon je in box 3 (sparen en beleggen) bank- en spaartegoeden opgeven. Daarbij werd gevraagd om de bank, het rekeningnummer en het saldo op 01-01-2010 en 31-12-2010.
Dit jaar zie ik echter alleen maar een invoerveld voor het saldo op 01-01-2011. Waarom wordt er niet om een 'eindsaldo' gevraagd?
Je geeft ieder jaar het deel aan dat je dat jaar hebt betaald en dus dat jaar als last op je gedrukt heeft. Als je de kosten in 2008, 2009 en 2010 hebt gemaakt moet je die dus in die jaren aftrekken. Schuiven naar het jaar waarin het jou het beste past, mag dus niet.quote:Op maandag 2 januari 2012 19:36 schreef Me_Wesley het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het aftrekken van studiekosten over meerdere jaren?
Heb in 2008/2009/2010 een aanzienlijk dure studie gevolgd, waar ik de komende jaren gebruik van kan gaan maken als aftrekpost.
Geef ik dan elk jaar een deel aan? Mag ik zelf bepalen hoe groot dat deel is?
Nu snap ik het: je hebt teveel ontvangen op je voorlopige teruggave en je probeert nu te kijken of je het teveel betaalde alsnog kunt houden.quote:Op maandag 2 januari 2012 19:37 schreef Dr.Cooper het volgende:
ManAtWork, bedankt voor alle antwoorden. De post is 75,- euro omdat ik vakliteratuur meetel (tijdschriften). Het is overigens ongunstig omdat ik nu moet bijbetalen i.p.v. geld ontvang. Mijn voorlopige teruggave was gebaseerd op mijn oude loon. Voorlopige aangifte voor 2012 ook maar gelijk aangepast.
Als het bezoek aan de huisarts gerelateerd is aan dezelfde ziekte waarvoor je naar het ziekenhuis moest, zou ik het wel meetellen. Een controle na bijv. een operatie door een huisarts kan gerelateerd zijn aan de ziekte.quote:Nu heb ik alleen even een vraag (of opmerking):
Het kan zijn dat u door ziekte of invaliditeit hoge vervoerskosten maakt. Wilt u deze kosten aftrekken? De volgende uitgaven zijn aftrekbaar:
- uitgaven voor vervoer naar een arts of ziekenhuis
Wat zijn hoge vervoerskosten en wat is door ziekte? Ik vind de omschrijving wat vaag. Telt bijvoorbeeld het eerste bezoek naar de huisarts ook mee. Ik ben eenmaal naar de huisarts geweest en vervolgens 5x naar het ziekenhuis. Het scheelt maar een tientje, maar ik ben wel iemand die er het maximale uit wil halen.
Als het vervoer met eigen auto is, dan is het 19 ct/km. Met andere vervoermiddelen mag je de werkelijke kosten aftrekken.quote:En is het inderdaad 19/cent de kilometer? Ik weet dat dat het 'normbedrag' is, maar de rekenhulp zorgkosten noemt geen bedrag, en ik meen me vaag iets te herinneren over een iets hoger bedrag.
Kleine tip: druk in het aangifteprogramma eens op F1 of druk op Help. Daar staat alles keurig beschreven.quote:Nu moet ik alleen nog even uitzoeken hoe het precies zit met het verhogen van de zorgkosten met een bepaald percentage (dacht 40%) wanneer je onder een bepaalde inkomensgrens zit.
Als ik even verder gelezen had, had ik deze reactie ook mee kunnen nemen. Maar bovenstaande reactie blijft wat mij betreft staan.quote:Op maandag 2 januari 2012 20:01 schreef Dr.Cooper het volgende:
Kan niet meer wijzigen. Het is extra kosten door ziekte, dus ik reken alleen het ziekenhuis wel mee. En het is inderdaad 19 cent/km. De pakket rekent een eventuele verhoging van de zorgkosten automatisch uit.
Jammer, dat wordt toch een beetje bijbetalen.
Ik heb even gevraagd of ze een mod de OP wil aanpassen. Daarin was deze wijziging ook als aandachtspunt opgenomen.quote:Op maandag 2 januari 2012 20:23 schreef Itsamemario het volgende:
Even een korte vraag. Vorig jaar kon je in box 3 (sparen en beleggen) bank- en spaartegoeden opgeven. Daarbij werd gevraagd om de bank, het rekeningnummer en het saldo op 01-01-2010 en 31-12-2010.
Dit jaar zie ik echter alleen maar een invoerveld voor het saldo op 01-01-2011. Waarom wordt er niet om een 'eindsaldo' gevraagd?
Ik begreep dat ik verplicht moet aftrekken, maar ik ka. niet elk jaar mijn volledige kosten aftrekken. (het gaat hier om een persoonlijke post van ruim 100.000 euro). Voor zover mij bekend is mag ik het deel dat niet te verrekenen was meenemen? Of zit ik hier helemaal mis, dat zou enorm zonde zijn namelijk.quote:Op maandag 2 januari 2012 20:55 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je geeft ieder jaar het deel aan dat je dat jaar hebt betaald en dus dat jaar als last op je gedrukt heeft. Als je de kosten in 2008, 2009 en 2010 hebt gemaakt moet je die dus in die jaren aftrekken. Schuiven naar het jaar waarin het jou het beste past, mag dus niet.
Voor zover ik weet heb je ieder jaar een maximum. Hetgeen je meer aan studiekosten hebt, kun je niet meenemen. Mocht je door het maximum een negatief inkomen krijgen, kan je dit wel met vorige en volgende jaren verrekenen.quote:Op maandag 2 januari 2012 21:59 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik begreep dat ik verplicht moet aftrekken, maar ik ka. niet elk jaar mijn volledige kosten aftrekken. (het gaat hier om een persoonlijke post van ruim 100.000 euro). Voor zover mij bekend is mag ik het deel dat niet te verrekenen was meenemen? Of zit ik hier helemaal mis, dat zou enorm zonde zijn namelijk.
Heb nog even rondgebeld, en voor studiekosten van meer dan 2x de normbedragen van WSF geldt:quote:Op maandag 2 januari 2012 22:24 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Voor zover ik weet heb je ieder jaar een maximum. Hetgeen je meer aan studiekosten hebt, kun je niet meenemen. Mocht je door het maximum een negatief inkomen krijgen, kan je dit wel met vorige en volgende jaren verrekenen.
quote:Voor de jaren vanaf 2001 geldt een andere regeling. Scholingsuitgaven komen in mindering op de inkomens uit de drie inkomenboxen maar niet verder dan dat het inkomen uit die box nul is geworden. Eerst volgt aftrek in box 1, dan volgt aftrek in box 3 en uiteindelijk volgt aftrek in box 2. Voor zover nog scholingsuitgaven over blijven, schuiven deze door naar het volgende jaar.
Betreft het een studie met studiefinanciering dan?quote:Op maandag 2 januari 2012 22:49 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Heb nog even rondgebeld, en voor studiekosten van meer dan 2x de normbedragen van WSF geldt:
[..]
Nee.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:55 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Betreft het een studie met studiefinanciering dan?
De vervoerskosten staan in de aanvullende toelichting omschreven als: "vervoer, zoals reiskosten naar een huisarts of ziekenhuis".quote:Op maandag 2 januari 2012 20:59 schreef ManAtWork het volgende:
Als het bezoek aan de huisarts gerelateerd is aan dezelfde ziekte waarvoor je naar het ziekenhuis moest, zou ik het wel meetellen. Een controle na bijv. een operatie door een huisarts kan gerelateerd zijn aan de ziekte.
Ik lees hier weer de ¤ 0,19 / km aftrek (per auto) Dit is de vaste kilometerprijs voor ziekenBEZOEK. Slechts onder (strenge) voorwaarden aftrekbaar.quote:Op maandag 2 januari 2012 20:59 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Als het bezoek aan de huisarts gerelateerd is aan dezelfde ziekte waarvoor je naar het ziekenhuis moest, zou ik het wel meetellen. Een controle na bijv. een operatie door een huisarts kan gerelateerd zijn aan de ziekte.
[..]
Als het vervoer met eigen auto is, dan is het 19 ct/km. Met andere vervoermiddelen mag je de werkelijke kosten aftrekken.
(Het klopt dat je vroeger ook de werkelijke kosten mocht aftrekken als je met eigen auto ging.)
[..]
Kleine tip: druk in het aangifteprogramma eens op F1 of druk op Help. Daar staat alles keurig beschreven.
Bron: meerkostenquote:Het gaat hierbij om de vervoerskosten die u maakt vanwege uw handicap of ziekte. Denk vooral aan ziekenvervoer voor bezoeken aan artsen of andere behandelaars. Reist u per openbaar vervoer of met een taxi, dan zijn de kosten volledig aftrekbaar. Neemt u de auto, hanteer dan als vuistregel een tarief van ¤ 0,35 per kilometer.
Bron: http://www.fiscalert.nl/2(...)fieke_zorgkosten.php'quote:vervoerskosten
De kosten verbonden aan het vervoer van en naar medische instellingen, behandelcentra, artsen en paramedici zijn altijd aftrekbaar........Tot uw auto- en vervoerskosten behoren de directe vervoerskosten (uw werkelijke autokosten, bus- en treinkaart of taxi). Als u met uw eigen auto reist, kunt u de volledige kilometerprijs in aftrek brengen. Die is hoger dan de forfaitaire 19 eurocent per km en kunt u op de site van de ANWB terugvinden (www.anwb.nl).
Nou, volgens mij moet je de inkomsten uit werkzaamheden verricht in 2011 gewoon meetellen bij de aangifte 2011. Het moment van betaling is daarbij niet van belang, het moment van het ontstaan van de betalingsverplichting/verrichten van de werkzaamheden is bepalend.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:57 schreef belfis het volgende:
U moet de inkomsten splitsen: de inkomsten die u daadwerkeljk in 2011 heeft ontvangen tellen mee voor 2011. De inkomsten die in dit jaar worden ontvangen tellen mee voor 201.
Je betaalt de belasting over het behaalde resultaat (= omzet - kosten).quote:Op dinsdag 3 januari 2012 00:40 schreef inXs het volgende:
Vraag: Sinds oktober werk ik naast mijn vaste baan af en toe als freelancer. Hier heb ik dan ook omzet uit. Nu heb ik in 2011 een aantal facturen verstuurd voor deze werkzaamheden, een deel hiervan is ook daadwerkelijk in 2011 betaald. Een deel van deze facturen zal in 2012 betaald worden. Moet ik in het BD programma alleen de extra inkomsten opvoeren die ik daadwerkelijk in 2011 ontvangen heb, of moet ik alle inkomsten invoeren die had moeten ontvangen in 2011?
Wat heeft dit met loonadministratie te maken? Het is puur een IB vraagquote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:10 schreef belfis het volgende:
Als ik het recente topic lees, denk ik dat je gelijk hebt Jacky. Loonadministratie is niet mijn specialisme. En deze situatie is kennelijk niet te vergelijken met rekeningen bijv. van tandarts waarvoor de betaaldatum geldt en niet de factuurdatum.
Ik dacht me te herinneren dat dit in 2011 gelijk was getrokken. Ik kan het alleen niet meer terugvinden en ook in de toelichtingen kan ik het niet vinden.quote:Op maandag 2 januari 2012 23:30 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
De vervoerskosten staan in de aanvullende toelichting omschreven als: "vervoer, zoals reiskosten naar een huisarts of ziekenhuis".
Vervoerskosten naar bijvoorbeeld tandarts of apotheek zou ik ook meenemen onder deze post. Deze post valt ook onder de (eventuele) verhoging van 40 % (< 65 jaar). Dus de aftrekpost kan zodoende erg oplopen. Deze vervoerskosten mag je tegen de werkelijke kosten (bijvoorbeeld ¤ 0,28 p/km) aftrekken. Voor de bezoekkilometers staat een vast bedrag van ¤ 0,19 p/km.
De aanvullende vraag die nu nog van belang is: voldoe je aan deze voorwaarde?quote:Op maandag 2 januari 2012 19:36 schreef Me_Wesley het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het aftrekken van studiekosten over meerdere jaren?
Heb in 2008/2009/2010 een aanzienlijk dure studie gevolgd, waar ik de komende jaren gebruik van kan gaan maken als aftrekpost.
Geef ik dan elk jaar een deel aan? Mag ik zelf bepalen hoe groot dat deel is?
quote:U besteedt in die periode zoveel tijd aan uw studie dat u daarnaast geen volledige baan kunt hebben. Deze standaardperiode ligt tussen de dag dat u 18 jaar wordt en de dag dat u 30 jaar wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |