Zeker, de SPD was ook de enige partij die nog durfde te protesteren tegen de NSDAP toen ze met wapens het parlement kwamen overnemen.quote:
quote:In 1933 waren de sociaaldemocraten de enigen die nee zeiden tegen een wet die de regering van Adolf Hitler veroorloofde om wetten ook zonder het parlement te maken. Kort daarna werd de partij verboden, vele leiders moesten uit het land vluchten, werden gevangengenomen of gedood. Belangrijke centra van de partij werden Londen, Parijs, Wenen (tot 1938) en Praag (1939). In die tijd noemde de partij zich SOPADE.
NSDAP met wapens het parlement kwam overnemen? Volgens mij zijn ze gewoon democratisch gekozen hoor, en heeft Hitler toen een wetje erdoorheen gejaagd die heb veel bevoegdheden toekende.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:23 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Zeker, de SPD was ook de enige partij die nog durfde te protesteren tegen de NSDAP toen ze met wapens het parlement kwamen overnemen.
Ach overdrijf niet zo, werd toen gezegd door de confessionele partijen.
Dat wetje werd erdoorheen gedrukt door mensen aan de poorten van parlement met wapens te bedreigen. Was in het geheel niets democratisch aan. Zou hij ook nooit democratisch erdoorheen hebben gekregen. Dat kan je alleen met staasgrepen en legers.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
NSDAP met wapens het parlement kwam overnemen? Volgens mij zijn ze gewoon democratisch gekozen hoor, en heeft Hitler toen een wetje erdoorheen gejaagd die heb veel bevoegdheden toekende.
Heb ik nooit gezegd, maar goed, blijkbaar een punt wat voor jou heel gevoelig ligt.quote:Maar goed, jij was ook degene die riep dat Duitsland tegenwoordig compleet in de hand was van neo-nazi's en de geheime dienst en dat buitenlanders er hun leven niet meer veilig zijn, of dat een overdrijving is laat ik over ter beoordeling aan de lezer.
De linksen uiteraard. Vind je het gek met woorden als 'sociaal', 'solidariteit' en 'gelijkheid'.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:27 schreef De_Nuance het volgende:
En de enigen die niet waren gezwicht waren dus die zwakke linkse sociaaldemocratische mietjes. Zegt weer genoeg over wie de echte mietjes zijn.
Linksen zijn superieur.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:33 schreef waht het volgende:
[..]
De linksen uiteraard. Vind je het gek met woorden als 'sociaal', 'solidariteit' en 'gelijkheid'.
Nee hoor schat, het is allemaal volgens formeel democratische wijze gebeurd, de Reichswehr was in die periode (max. 100.000 man) niet in staat om een "staatsgreep" te plegen.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:27 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Dat wetje werd erdoorheen gedrukt door mensen aan de poorten van parlement met wapens te bedreigen. Was in het geheel niets democratisch aan. Zou hij ook nooit democratisch erdoorheen hebben gekregen. Dat kan je alleen met staasgrepen en legers.
En de enigen die niet waren gezwicht waren dus die zwakke linkse sociaaldemocratische mietjes. Zegt weer genoeg over wie de echte mietjes zijn.
Sociaal-democraten zijn dan ook democraten in hart en nieren.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:23 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Zeker, de SPD was ook de enige partij die nog durfde te protesteren tegen de NSDAP toen ze met wapens het parlement kwamen overnemen.
Ach overdrijf niet zo, werd toen gezegd door de confessionele partijen.
[..]
We hebben het in WOII gezien, alle confessionele partijen stemden voor de machtingswet van Adolf Hitler, na alle bedreigingen. De sociaaldemocraten niet, en dat hebben ze vaak met de dood moeten bekopen.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:33 schreef waht het volgende:
[..]
De linksen uiteraard. Vind je het gek met woorden als 'sociaal', 'solidariteit' en 'gelijkheid'.
Je hebt niets aan die superioriteit als v_P met z'n FAL naar binnen stormt.quote:
Alsof ik Koos ooit iets aan zou kunnen doen.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:35 schreef waht het volgende:
[..]
Je hebt niets aan die superioriteit als v_P met z'n FAL naar binnen stormt.
Ach, dat blijft achteraf praten. Bovendien moest Hitler met grof geweld worden verwijderd. En ik weet hoe links tegen defensie en geweld aankijkt. Die laten het liever z'n beloop.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:35 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
We hebben het in WOII gezien, alle confessionele partijen stemden voor de machtingswet van Adolf Hitler, na alle bedreigingen. De sociaaldemocraten niet, en dat hebben ze vaak met de dood moeten bekopen.
Stoere praat is wat anders dan gedrag als het erop aankomt.
Waarschijnlijk niet, maar het gaat om het principe. De moreel superieure vs. de pragmatische realist.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Alsof ik Koos ooit iets aan zou kunnen doen.
Ja hoor, daarom waren er vooraf zulke enorme bedreigingen en zijn de mensen die tegen stemden achteraf vermoord. Er is in het geheel niets democratisch aan. Hitler had niet eens een meerderheidquote:Op woensdag 21 december 2011 10:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee hoor schat, het is allemaal volgens formeel democratische wijze gebeurd, de Reichswehr was in die periode (max. 100.000 man) niet in staat om een "staatsgreep" te plegen.
Dus je legende van een militaire staatsgreep in 1933 kan de kast in, Hitler heeft het "Ermächtigungsgesetz" gewoon op democratische wijze ingevoerd.
vP evenmin. Die gaat dan Breivik achterna.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:35 schreef waht het volgende:
[..]
Je hebt niets aan die superioriteit als v_P met z'n FAL naar binnen stormt.
Daar zou ik Winston Churchill nou niet onder willen scharen.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:35 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
We hebben het in WOII gezien, alle confessionele partijen stemden voor de machtingswet van Adolf Hitler, na alle bedreigingen. De sociaaldemocraten niet, en dat hebben ze vaak met de dood moeten bekopen.
Stoere praat is wat anders dan gedrag als het erop aankomt.
Hoezo zou ik Breivik achterna gaan, leg dat eens uit.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
vP evenmin. Die gaat dan Breivik achterna.
Bedoel dat je in de bajes belandt als je schietend mijn huis binnenstormt.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoezo zou ik Breivik achterna gaan, leg dat eens uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |