Stand van zaken bij de familie Oosterbaan:
Uitzending 17 december 2011
Hallo allemaal,
In onze uitzending uit 2008 heeft u kunnen zien dat onze emigratie naar het prachtige Tsjechie niet zonder slag of stoot ging. Helaas waren deze gebeurtenissen die ons overkwamen niet te voorzien. Zoals de hondenaanval in Karlovy Vary, het net vernieuwde dak van de toekomstige kantine, dat door een windhoos voor het grootste gedeelte werd verwoest. Waar we ook veel over aangesproken zijn was het graan op ons veld. Dat probleem was eigenlijk vrij snel opgelost. Maar mede door het dak en de NOG steeds lopende rechtszaak lopen we financieel nog steeds achter de feiten aan. Helaas maar waar. Daardoor is het noodzakelijk dat ik (Ronald) nog steeds in de winter in Nederland ben om te werken. Ik ben als zzp’er aan het werk en tevens opzoek als elektricien voor allerlei klussen in en rond om het huis of schip. Als ik geen opdrachten heb werk ik voor diverse uitzendbureaus.
Ondanks dat de winter voor mij en voor Esther en de kinderen erg eenzaam is blijven we optimistisch. We zeggen dan ook, een beetje cynisch tegen elkaar: Wie is toch die man die elk jaar de kerstboom komt aftuigen.
Maar goed. Wat is er in de afgelopen 3 jaar allemaal gebeurd? Eigenlijk te veel om op te noemen. Helaas ook weer veel tegenslagen, zoals dat Ronald in de zomer van 2010 gewerkt heeft voor een Nederlandse reisorganisatie op een camping in Praag en daar nog best veel geld van te goed heeft, Dat Esther begin 2010 met grote spoed is opgenomen in ziekenhuis, Dat de rechtszaak nog steeds loopt, tot op de dag van vandaag, helaas kunnen we nog wel even doorgaan maar dan wordt het echt een trieste bedoening, en dat is nou niet de bedoeling, want er zijn ook een hele boel leuke zaken te melden.
2009 en 2010 zijn we heel langzaam gestart met onze camping. Zonder enige vorm van reclame mochten wij niet klagen. We hebben een leuke bezetting gehad, en daardoor veel ervaring op kunnen doen. 2011 was eigenlijk het eerste echte jaar voor ons. Doordat we in contact waren gekomen met Job Schipper van UP2GO kregen we de mogelijkheid om 4 compleet nieuw ingerichte tenten te plaatsen op ons veld. Hij zorgde voor de verhuur en wij voor de gastvrijheid.
Hierdoor hebben we een heel leuk, gezellig, maar ook een druk seizoen gehad. En dat is waarvoor we het doen. Ondanks de tegenslagen, die we hebben moeten incasseren, is de tevredenheid die onze gasten ons te kennen geven het allemaal waard. Want we hebben nog steeds geen moment spijt gehad van ons besluit en zouden het zo weer doen. Wij blijven positief en hopen dat andere mensen hier moed uithalen. En dat wij daar een voorbeeld voor kunnen zijn.
Wat ook erg leuk en onverwacht was, was dat opeens Esther haar zus na 14 jaar weer voor deur stond. Het bleek dat beide dachten dat de een boos was op de ander. Dus gelukkig weer een klein stukje familie terug. Momenteel (10-12-2011) zit Jesse met zijn voet in het gips. Hij heeft afgelopen week zijn voet op school gebroken. Hij zit nu noodgedwongen thuis, maar dat vind hij niet echt erg want nu is zijn moeder niet de hele dag alleen thuis. U kunt Jesse een berichtje sturen via Jesse(at)ronest.com
Tot slot willen wij nog iedereen bedanken voor de steun die wij de afgelopen jaren hebben mogen ontvangen, en voor de mensen die niet exact op de hoogte zijn, maar toch denken een mening te hebben, die mensen nodigen wij graag uit voor een bakje koffie. Want die staat altijd klaar. U kunt ons altijd via onze website volgen waar u meer informatie over ons en de camping kunt vinden.
Iedereen een heel gezond 2012 toegewenst.
Ronald, Esther, Jesse en Senna.