abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106084735
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 13:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zijn uitzendbureau's eigenlijk wel open deze week? Ik heb er net twee geprobeerd te bellen en bij allebei krijg ik een in gesprektoon.
Ze draaien wel, maar de bezetting is een stuk kleiner volgens mij.
  dinsdag 27 december 2011 @ 13:59:41 #127
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_106084799
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 13:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zijn uitzendbureau's eigenlijk wel open deze week? Ik heb er net twee geprobeerd te bellen en bij allebei krijg ik een in gesprektoon.
De mijne zijn ook lekker traag bezig de afgelopen week! :P Van de week ook eens proberen te bellen!
  dinsdag 27 december 2011 @ 16:01:24 #128
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106089133
Ben vanaf komende vrijdag werkloos maar ik denk binnen een maand weer een nieuwe baan gescoord te hebben. Mét (interne) opleidingsmogelijkheden met wat mazzel.
pi_106089248
Ik zag ook wat vacatures bij peak financials. Maar is het dan zo dat je bij peak financials in dienst bent en overal wordt geplaatst? Of zoeken zij voor vaste banen voor opdrachtgevers? Daar kom ik niet helemaal uit op hun site.
pi_106124133
Ik heb net weer een goed gesprek gehad. Vandaag 1 afwijzing i.v.m. te laat solliciteren, maar minimaal 2 nieuwe deuren die open gaan om verder te praten n.a.v. mijn gesprek van vanmorgen. Wat gaat het snel en ook steeds sneller. Ik heb wel goede hoop dat het binnenkort een keer gaat lukken. En verder komt er ineens een 2e positie in zicht die ik sterk ambieer.

Zo wordt het ook steeds makkelijker vol te houden door het positieve te blijven inzien (geen baan maar wel dit of dat) en serieuze aandacht te besteden als er gevoelens van frustratie komen, want die heb ik ook wel eens.
  woensdag 28 december 2011 @ 13:51:40 #131
318361 Bienelientjee
pi_106124163
Gebeld met het uitzendbureau. Mijn pakketje lag er nog steeds..... :{ Heb gezegd dat ik er morgen zelf wel even voor langs kom! :P
pi_106125560
Kerstpakketje?
pi_106147332
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:17 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ben ook al een aantal maanden opzoek, maar weinig succes. Net weer een afwijzing, wat m'n lopende sollicitaties nog maar op twee zet. En eigenlijk verwacht ik van die twee ook niet al te veel. Gisteren had ik m'n sollicitatie via een online systeem verstuurd bij een groot bedrijf, vandaag al de afwijzing, terwijl ik bij deze nou juist wel een keer aan alle eisen voldeed. :{

Ik word er een beetje moedeloos van. Ik heb een WO technische opleiding, cum laude voor BSc en MSc, drie studiegerelateerde bijbanen gehad + internationale stage bij een bekend bedrijf, maar dit blijkt totaal niet genoeg. Ondanks dat er altijd beweerd wordt dat er zoveel vraag naar technici is, blijkt er totaal geen werk in te vinden te zijn. Voor de echte WO-banen vragen altijd flink wat ervaring, daar ben ik al meerdere keren op afgewezen. Voor de hbo functies word ik ook afgewezen, omdat ze verwachten dat een WO-er het alleen als opstap zal gebruiken en dus weer snel weg is.

Ondertussen teer ik hard in op m'n spaarrekening, want momenteel geen enkele vorm van inkomsten. Er komt nu steeds meer druk om snel iets te vinden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt vervelend dit... Twijfel bij studiekeuze
Dacht ik dat sterrenkunde niets zou worden door de kansen op een studie-gerelateerde baan (vrij laag). Blijkt L&R eenzelfde probleem te hebben. En al die mensen op de studiedagen vertellen dat het heel veel kansen biedt :(
pi_106158835
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 december 2011 01:45 schreef Verwerker het volgende:

[..]

Wat dacht je van een baan buiten je vakgebied? Ik denk dat ze in de consultancy zitten te springen om je.
Consultancy doet heel veel aan werving om veel keuze te hebben. De selectie is nog best streng en juist bij dat soort bedrijven heb ik het idee dat ze bestuurs/commissie-ervaring zien. Misschien dat ik binnenkort eens ga solliciteren. Bepaalde aspecten trekken me wel aan, het werken aan opdrachten van een paar maanden, afwisselend, veel locaties, maar om de een of andere reden heb ik ook m'n twijfels erbij. Sowieso even pauze van het werk zoeken tot het nieuwe jaar.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 13:25 schreef Daboman het volgende:
OMG, binnenkort komt er een functie vrij wat wel eens mijn droombaan zou kunnen zijn. Het is iig iets wat ik graag zou willen doen en waar ik volgens mezelf, mijn huidige collega's en huidige leidinggevende ook goed in ben. Hopelijk heb ik geen verkeerd beeld van de functie. Snel zorgen dat ik optimaal voorbereid ben als de functie daadwerkelijk vrij komt.

Ontwikkelingen bljiven elkaar in rap tempo opvolgen. Ik word in ieder geval wel steeds geschikt bevonden, maar er moet nu eenmaal een keuze gemaakt worden en dan zijn het vaak kleine lullige dingetjes waar ik het op afleg.

En voor nu: stay focused voor morgen :) Het wordt een iets ander type gesprek dan ik gewend ben, het is een gesprek dat volgt op een open sollicitatie.

@Schuifpui; is het geen idee om ook op dingen te solliciteren waar je eigenlijk niet echt een opleiding voor nodig hebt? Zeker als je het idee hebt dat je niet op korte termijn een baan hebt kun je dat gewoon aangeven, dan zal je heel veel begrip kweken. Dat was bij mij iig het geval toen ik aangaf dat het zeker wel een maand of 4 zal duren voordat ik iets gevonden heb. Verder zou ik zeggen, blijf gefocust op wat je wel hebt, dat beschermt je tegen gevoelens van hulpeloosheid en zoek ook af en toe wat afleiding, want dat verdien je. En je mag je even kut voelen uiteraard, zo ben je er sneller weer bovenop!
Het liefst heb ik wel gelijk een baan waar ik langere tijd kan blijven. Mocht het echt te lang gaan duren, dan ga ik wel iets tijdelijks doen. De huur moet natuurlijk ook worden betaald en ik moet ook eten. Ik heb nu in de kerstvakantie even pauze genomen, het schiet nu toch niet op. Vanaf 2 januari maar weer verder zoeken.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 23:27 schreef zponz het volgende:

[..]

Echt vervelend dit... Twijfel bij studiekeuze
Dacht ik dat sterrenkunde niets zou worden door de kansen op een studie-gerelateerde baan (vrij laag). Blijkt L&R eenzelfde probleem te hebben. En al die mensen op de studiedagen vertellen dat het heel veel kansen biedt :(
Een baan vinden moet uiteindelijk niet zo'n probleem zijn, maar ik ben in eerste instantie ook naar iets studiegerelateerds opzoek. Ik zoek voornamelijk iets in de luchtvaart, maar in Nederland is dat erg beperkt. Solliciteren in het buitenland blijkt dan toch weer lastiger zonder directe contacten. Bij m'n stagebedrijf kan ik niet aan de slag, omdat er alleen Amerikanen mogen werken. Uiteindelijk vindt als ik het me goed herinner minder dan 40% van de LR-ers een baan binnen lucht- en ruimtevaartwereld. Ik denk dat dat bij elke studie eigenlijk wil is.

Er is heel veel werk in de maritieme en offshore sector. Misschien dat ik maar even aan het idee moet wennen en toch maar zoiets moet doen. Ik wil in ieder geval voorkomen wat ik bij een paar huisgenoten heb zien gebeuren: Een paar zijn begonnen met een baan wat net hbo-niveau is, denk aan CAD tekeningen maken, en die blijven daar heel erg in hangen.
pi_106161086
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 11:25 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Consultancy doet heel veel aan werving om veel keuze te hebben. De selectie is nog best streng en juist bij dat soort bedrijven heb ik het idee dat ze bestuurs/commissie-ervaring zien. Misschien dat ik binnenkort eens ga solliciteren. Bepaalde aspecten trekken me wel aan, het werken aan opdrachten van een paar maanden, afwisselend, veel locaties, maar om de een of andere reden heb ik ook m'n twijfels erbij. Sowieso even pauze van het werk zoeken tot het nieuwe jaar.

[..]

Het liefst heb ik wel gelijk een baan waar ik langere tijd kan blijven. Mocht het echt te lang gaan duren, dan ga ik wel iets tijdelijks doen. De huur moet natuurlijk ook worden betaald en ik moet ook eten. Ik heb nu in de kerstvakantie even pauze genomen, het schiet nu toch niet op. Vanaf 2 januari maar weer verder zoeken.

[..]

Een baan vinden moet uiteindelijk niet zo'n probleem zijn, maar ik ben in eerste instantie ook naar iets studiegerelateerds opzoek. Ik zoek voornamelijk iets in de luchtvaart, maar in Nederland is dat erg beperkt. Solliciteren in het buitenland blijkt dan toch weer lastiger zonder directe contacten. Bij m'n stagebedrijf kan ik niet aan de slag, omdat er alleen Amerikanen mogen werken. Uiteindelijk vindt als ik het me goed herinner minder dan 40% van de LR-ers een baan binnen lucht- en ruimtevaartwereld. Ik denk dat dat bij elke studie eigenlijk wil is.

Er is heel veel werk in de maritieme en offshore sector. Misschien dat ik maar even aan het idee moet wennen en toch maar zoiets moet doen. Ik wil in ieder geval voorkomen wat ik bij een paar huisgenoten heb zien gebeuren: Een paar zijn begonnen met een baan wat net hbo-niveau is, denk aan CAD tekeningen maken, en die blijven daar heel erg in hangen.
Heb je er al eens over gedacht om de software engineering in te gaan? Voor zo'n soort functies word je ook makkelijk aangenomen met een zware technische opleiding zonder echte programmeerervaring. Er zijn ook genoeg banen waarbij je technische achtergrond juist een pluspunt is ten opzichte van een gewone informaticus (iets als scientific software engineer bijvoorbeeld). Maar ik zou eerst proberen om een baan in je eigen sector te vinden, daar heb je tenslotte voor gestudeerd. Succes! :).
  donderdag 29 december 2011 @ 12:46:59 #136
318361 Bienelientjee
pi_106161517
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:31 schreef Mint_Clansell het volgende:
Kerstpakketje?
Nee, gewoon een tiental bladzijdjes met info en aanvraagformulieren voor een VOG! :') Ik zei nog: Ja, hij zou vorige week maandag door je verstuurd worden, maar kwam hem nu zelf maar ophalen. Hij zei dat ie afgelopen maandag vrij was (heb zo'n idee dat hij ffies niet goed luisterde en afgelopen, 2e kerstdag, maandag bedoelde.....) Ma goed, heb de papieren. Even verder invullen en ik kan hopelijk binnenkort eens wat gaan doen.
pi_106163553
Ja, herkenbaar. Toen ik m'n studie deed werd er ook verteld dat maar liefst 93% van de studenten binnen een jaar na afstuderen een baan vind waarbij de studie relevant is. Tsja, puur technisch gezien val ik daar ook onder. En wat was ik aan het doen? Parttime data entry van patientgegevens. Met mijn biomedische wetenschappen en inmiddels een wetenschappelijke publicatie, waarbij ze een deel van mijn werk 1 op 1 hebben overgenomen.

En dan CV-building. Ben er zelf in 2009 mee gestart, vooral ook om wat te doen te hebben en uitgedaagd te blijven, want ook toen kreeg ik veel afwijzingen. Het wekte soms wel nieuwsgierigheid, maar soms had ik ook de indruk dat het niet eens gelezen werd. Moet wel zeggen dat de waarde van de CV-building hem vooral lag in dat ik nog een steunpilaar had voor m'n eigenwaarde. Het gaf bescherming tegen diepere gevoelens van depressie. En ik had nog wat te doen en kwam nog onder de mensen.

Ook zo'n heikel punt. Met het bedrijf waar ik nu werk op mijn CV moet ik ook zo een baan kunnen vinden. Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel perspectief heb en dat dat maar blijft groeien, maar ik ben wel alweer 2 maanden op zoek en ik heb nog geen aanbod en ook vaste contracten worden niet snel geboden. En over 1 maand loopt mijn huidige contract af.
  vrijdag 30 december 2011 @ 14:06:24 #138
318361 Bienelientjee
pi_106203037
:') Een VoG aanvragen was nog nooit zo irriterend! :')

Gister die papieren opgehaald, vandaag naar de gemeente. Lange wachtrij vanwege die ouders die voor hun kids nog een goedkoop ID halen. Ja, sorry, hij heeft een fout gemaakt. Er staan twee vakjes aangekruist, mag er maar 1 zijn. (*&#!(@*#! :(

Hopla, terug naar het uitzendbureau. Hij was er niet, maar de dames hebben voor mij een nieuwe ingevuld. (Natuurlijk heb ik even nadrukkelijk benadrukt dat dit nu al het 2e is wat niet helemaal lekker verloopt! Eerst 1,5 week wachten op papieren die ik vervolgens zelf maar ging ophalen en nu dit! Gelukkig zouden ze hem erover aanspreken!) En één van die vrouwen zei ook dat ze over de planning van de kinderopvang ging, dus dat ik hierna met haar te maken zou gaan krijgen.

Terug naar de gemeente. Weer een lange wachtrij. Eindelijk mijn VOG aanvraag. Meteen 30 euro armer......En weer zeker 2 weken wachten op dat achterlijke papiertje! :')
  vrijdag 30 december 2011 @ 15:56:11 #139
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106207246
Ook weer even een update van mijn kant! Zo voor het nieuwe jaar op de valreep nog een gesprek gehad, was gezellig enzo, en de meneer heeft meteen een tweede gesprek ingepland want hij had er wel een puik gevoel bij :Y

Nu vraag ik me wel een beetje af wat je zo'n beetje kan verwachten bij een tweede gesprek. Het is sowieso de bedoeling dat we allebei de boel wat laten bezinken en dan op het tweede gesprek weer vragen kunnen stellen enzo. Verder weet ik het niet zo? Ik heb al een salarisindicatie moeten geven dus wellicht gaat het daar ook over.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 30 december 2011 @ 16:14:10 #140
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106207930
Bij een tweede gesprek worden meestal de puntjes op de i gezet. En dan is ook vaak degene die over de centen gaat erbij. Ligt eraan wat al in het eerste gesprek besproken is overigens :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 30 december 2011 @ 16:22:00 #141
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106208266
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 16:14 schreef Maanvis het volgende:
Bij een tweede gesprek worden meestal de puntjes op de i gezet. En dan is ook vaak degene die over de centen gaat erbij. Ligt eraan wat al in het eerste gesprek besproken is overigens :).
Ja daarom vraag ik het me vooral af, er is voor mijn gevoel al best veel besproken, behalve uiteraard zaken als arbeidsvoorwaarden enzo. Ach ik zorg iig dat ik zelf nog wat dingen kan vragen en dan kan ik daarna vast wel weer even nadenken over wat ik verder te horen krijg :Y
  vrijdag 30 december 2011 @ 16:24:21 #142
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106208352
Heb je eigenlijk concurrentie, Maria?
Niet meer actief op Fok!
pi_106209294
En weer een afwijzing binnen, mag niet naar een 2de gesprek. Er waren weer betere kandidaten
pi_106209650
Ik hoop echt dat 2012 godverdomme een beter jaar wordt wat werkvoorziening betreft. 2011 was kut met peren. Sinds 2004 één van de slechtste jaren die ik heb gekend.
pi_106210623
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 16:14 schreef Maanvis het volgende:
Voor de wat hogere functies gebeurt dat meestal bij een derde gesprek heb ik het idee. Tot nu was er bij mij altijd sprake van 2 echte sollicitatiegesprekken, met verschillende mensen van het bedrijf. Pas in het derde gesprek worden arbeidsvoorwaarden besproken, helaas nog niet zo ver gekomen.
  vrijdag 30 december 2011 @ 17:22:46 #146
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106210735
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 16:24 schreef Viking84 het volgende:
Heb je eigenlijk concurrentie, Maria?
Weet ik eigenlijk niet! Dat zal wellicht ook bij gesprek numero dos duidelijk worden :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 17:19 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Voor de wat hogere functies gebeurt dat meestal bij een derde gesprek heb ik het idee. Tot nu was er bij mij altijd sprake van 2 echte sollicitatiegesprekken, met verschillende mensen van het bedrijf. Pas in het derde gesprek worden arbeidsvoorwaarden besproken, helaas nog niet zo ver gekomen.
Het is geen heel hoge functie, kan ik iig vertellen ;)
pi_106210885
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 14:06 schreef Bienelientjee het volgende:
:') Een VoG aanvragen was nog nooit zo irriterend! :')

Terug naar de gemeente. Weer een lange wachtrij. Eindelijk mijn VOG aanvraag. Meteen 30 euro armer......En weer zeker 2 weken wachten op dat papiertje! :')
Die van mij heb ik eind Oktober aangevraagd en nog steeds niet binnen!

Succes ^O^
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_106211234
Maar schuifpui, met jouw cv hoor je toch makkelijk bij "de 40%"? Ik bedoel, werkervaring in de sector, cum laude etc. Zouden er zoveel zijn die het beter hebben gedaan qua studie en werkervaring??
pi_106212017
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2011 17:26 schreef TripleS het volgende:

[..]

Die van mij heb ik eind Oktober aangevraagd en nog steeds niet binnen!

Succes ^O^
Heb je er al achteraan gebeld?
Een aanvraag VOG kan tussen de drie dagen en drie weken duren, met een uitschieter naar vijf weken. Maar daarna moet hij toch echt binnen zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_106213187
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 17:35 schreef zponz het volgende:
Maar schuifpui, met jouw cv hoor je toch makkelijk bij "de 40%"? Ik bedoel, werkervaring in de sector, cum laude etc. Zouden er zoveel zijn die het beter hebben gedaan qua studie en werkervaring??
Veel mensen kiezen er zelf voor om in een andere sector te gaan werken, dus het is niet zo dat het alleen voor de beste 40% oid is weggelegd. Sterker nog, ik denk dat consultancy, banken juist veel goede mensen wegtrekken.

Qua CV ben ik denk ik redelijk gemiddeld. Buitenlandse stage is min of meer standaard bij onze studie. Cum Laude heeft natuurlijk niet iedereen, maar veel hebben wel weer andere dingen, extra stage, extra vakken, bestuur etc. Maar het is maar net wat een bedrijf belangrijk vind. Grotendeels door het cum laude halen ben ik wel gevraagd om te promoveren, maar daar had ik echt geen zin in. Ik ben wel echt toe aan iets anders, niet aan de universiteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')