abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105865587
Ik had pas geleden een topic geopend over waar ik beter sterrenkunde zou kunnen studeren. Kom ik er vervolgens achter dat de sterrenkunde-faculteit in Utrecht gesloten is/wordt. Dit laat me weer twijfelen... Het lijkt alsof sterrenkunde weinig mogelijkheden biedt, anders zou je geen faculteit sluiten niet waar?

Nu ben ik bang voor weinig baanmogelijkheden wanneer ik afstudeer in sterrenkunde. Dus kijk ik naar studies die ik ook erg leuk vind, L&R (Lucht- en Ruimtevaarttechniek) is er zo een. Daar heb ik wat vragen over:
- Biedt L&R wel meer zekerheid dan sterrenkunde voor banen na je studie?
- Is de wiskunde bij L&R moeilijker/meer dan sterrenkunde?
- In hoeverre is de natuurkunde bij L&R theoretisch?
Hopelijk kunnen jullie wat beantwoorden :)

(En alstublieft kom niet met antwoorden als: "doe wat je leuk vindt". Ik vind beide studies zeer interessant)

[ Bericht 1% gewijzigd door zponz op 21-12-2011 14:14:21 (L&R = Lucht- en Ruimtevaarttechniek) ]
  woensdag 21 december 2011 @ 14:08:32 #2
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_105865671
Wellicht handig om even te vermelden wat L&R inhoud..
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  woensdag 21 december 2011 @ 14:09:05 #3
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_105865700
L&R = Lucht- & Ruimtevaartechniek.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_105866161
Lijkt me dat sterrenkunde erg afhankelijk is van subsidie, wat natuurlijk nu erg onder druk staat.

http://www.vkbanen.nl/ban(...)tudenten/101200.html

Bovenstaand artikel is misschien leuk om te lezen 446 eerstejaars in 2008,

Daarvan komt 40 procent daadwerkelijk terecht in de luchtvaartsector. Afgestudeerden werken bij KLM, Martinair, Stork of het National Aerospace Laboratory (NLR). Maar ze kunnen net zo makkelijk een baan vinden in het buitenland, bij bedrijven als Boeing, Alcatal, Sabena, en Airbus.

De overige 60 procent wordt ingenieur in de meer algemene zin van het woord. Afgestudeerde luchtvaarttechnici zijn te vinden bij Shell, IBM, Procter & Gamble, Philips, maar bijvoorbeeld ook in de auto-industrie. ‘Omdat onze studenten leren hoe een voertuig in elkaar zit, kunnen ze ook zo bij Porsche gaan werken.’

Wiskunde en natuurkunde zullen een stuk praktischer zijn denk ik. Maar nog steeds van hoog niveau.
  woensdag 21 december 2011 @ 15:06:36 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_105868222
Bij L&R heb je zo'n bazen-opleiding gehad dat je overal terecht kunt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_105873456
Maar dingen zoals afstandsbepalingen in de ruimte zul je niet krijgen bij L&R neem ik aan? Dat vond ik één van de mooie zaken aan sterrenkunde, uit een foto zoveel info halen...
  woensdag 21 december 2011 @ 17:35:19 #7
323372 DikBoek
Ook lekker met kaas.
pi_105874060
Lucht en ruimtevaarttechniek is een technische studie, en dat is wel flink anders. Je leert hoe je dingen moet bouwen. Natuurlijk wel flink theorie eromheen, maar dat is niet het doel. Dat is het bij sterrenkunde wel.
Overigens moet je je afvragen wat je uiteindelijk met je sterrenkunde wilt. Die 60% algemene technische banen die hierboven voor L&R worden genoemd, soortgelijke banen kop je met sterrenkunde ook wel in. Je bent algemeen geaccepteerd slim en analytisch.
De puur sterrenkundige wetenschap blijft voorlopig nog wel even bestaan hoor. Natuurlijk, de promotieplekken zijn schaars, dus dan is het gewoon een vraag van hoe goed je bent en hoe hard je werkt.
Maar laten we wel wezen, dat was natuurlijk al lang duidelijk.
  zondag 25 december 2011 @ 20:17:20 #8
256829 Sokz
Livin' the life
pi_106036883
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:06 schreef eleusis het volgende:
Bij L&R heb je zo'n bazen-opleiding gehad dat je overal terecht kunt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')