abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105887443
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:05 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Ja werk zoeken is niet echt leuk he....

In wat voor gebied (provincie) zoek je dan?
Overal, zowel binnen als buiten Nederland. Heb luchtvaart- en ruimtevaarttechniek gestudeerd, dus binnen Nederland zijn de bedrijven die zich daar echt mee bezig houden op één hand te tellen. Die heb ik inmiddels dan ook allemaal gehad. Eigenlijk wil ik ook wel graag naar het buitenland toe, maar het is gewoon lastig solliciteren als je verder geen directe ingangen bij een buitenlands bedrijf hebt.

quote:
11s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:33 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je dan chagrijnig bent. Je zou toch zeggen dat je dan een buitenkansje bent voor bedrijven. Heb je je CV en sollicitatiebrieven als eens laten beoordelen?

En ik vrees dan toch een beetje voor mijn zoektocht, want mijn trackrecord ziet er toch wat minder rooskleurig uit. :@
CV heb ik twee keer op een carrièredag laten beoordelen. Wel wat kleine details die ik grotendeels ook heb doorgevoerd, maar het geheel was wel okee. Brieven heb ik verder niet echt laten beoordelen. Inmiddels heb ik er ook aardig wat gestuurd. Voor m'n bijbaantjes als student assistent en voor m'n stage waren m'n brieven goed genoeg. Voor m'n allereerste sollicitatie was ik ook uitgenodigd, dus die brief was ook ok. Helaas na de tweede ronde toch afgevallen omdat ze iemand hebben gekozen die intern solliciteerde en daardoor ook meer ervaring had. Hierdoor heb ik wel het idee gehad dat m'n brieven prima waren eigenlijk. Moet wel zeggen dat ik wat meer moeite heb met Nederlandse brieven dan in Engelse.
pi_105889203
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:52 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Overal, zowel binnen als buiten Nederland. Heb luchtvaart- en ruimtevaarttechniek gestudeerd, dus binnen Nederland zijn de bedrijven die zich daar echt mee bezig houden op één hand te tellen. Die heb ik inmiddels dan ook allemaal gehad. Eigenlijk wil ik ook wel graag naar het buitenland toe, maar het is gewoon lastig solliciteren als je verder geen directe ingangen bij een buitenlands bedrijf hebt.
ahh beperkt vakgebied dus toch. Technische mensen omvat natuurlijk veel meer als alleen lucht en ruimtevaart. Balen, want klinkt wel als een toffe studie.
  woensdag 21 december 2011 @ 22:42:55 #103
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_105891622
quote:
Ik ken iemand die in de luchtvaarttechniek zit en momenteel in Australië woont & werkt. Geen idee of ze in zijn bedrijf mensen nodig zijn maar ik wil het wel navragen.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  woensdag 21 december 2011 @ 22:55:06 #104
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105892559
Lastig Schuifpui ;( Bekend verhaal deels, al heb ik zo te horen niet zo'n krachtige CV als jij ;) Wel veelal te weinig werkervaring voor banen op niveau en te hoog opgeleid voor andere banen... Achja. Het is even zoeken maar uiteindelijk komen we er wel, toch..? :P

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:42 schreef Janena het volgende:

[..]

Ik ken iemand die in de luchtvaarttechniek zit en momenteel in Australië woont & werkt. Geen idee of ze in zijn bedrijf mensen nodig zijn maar ik wil het wel navragen.
Ben je al begonnen met je nieuwe baan en zo ja, bevalt het? *O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 21 december 2011 @ 23:21:29 #105
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_105894494
Ik begin half januari en heb er erg veel zin in. Eindelijk die LEUKE baan gevonden.

Heb mijn schoonmaakbaantje trouwens opgezegd omdat die avonduren straks niet gaan werken voor mij (kinderen, oppas).

Wel ga ik er nog voor een paar uurtjes werk bijzoeken voor overdag (gewoon simpel oproepwerk zonder teveel verplichtingen) omdat mijn nieuwe baan wel heel erg parttime is (8 tot 16 uur per week en in de zomer meer).
Vandaag mail gehad van postnl (sorteercentrum) dus morgen maar eens bellen en kijken of dat wat is.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_105895062
Dan zou ik eerder post gaan bezorgen. Sorteren is dodelijk saai :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_105895886
Sorteren kan wel gezellig zijn hoor en je zit tenminste lekker binnen als het sneeuwt en ijzelt :P

Schuifpui, had jij vandaag niet in Kazachstan moeten zitten? :') Balen dat het zo lastig is voor je, en dat met zo'n CV... Naar welk buitenland zou je willen, of sta je overal wel voor open? Is iets als Dubai oid niks voor je? Daar kopen ze volgens mij om de haverklap nieuwe toestellen aan, Emirates bijvoorbeeld. Geen flauw idee hoor of je wat hebt aan deze tip, had je zelf vast ook al bedacht. Succes met zoeken!
pi_105897119
Tot nu toe m'n zoektocht beperkt tot westerse landen. MO heb ik wel over zitten denken, maar ik weet nog niet of ik het wil. Van landen als China en Japan weet ik dat ik het in ieder geval niet wil.

Vanmiddag wel naar de lancering gekeken op tv, maar de laatste keer dat ik een lancering van dichtbij bij wilde bekijken, ging het niet door, dus dat doe ik niet meer. :P

Ik dacht dat m'n CV wel ok was, maar het valt nu toch tegen. Ik heb verder geen bestuur of commissiewerk gedaan, misschien dat het daar aan ligt. Ik ben er nooit echt aan toegekomen en dacht dat wat relevante werkervaring, plus een buitenlandse stage bij een goed bedrijf wel voldoende was voor op m'n CV als starter.
pi_105908369
Nou dat lijkt me ook hoor, zeker als je ook nog eens cum laude bent afgestudeerd. Persoonlijk zou ik als werkgever relevante studentenwerkervaring belangrijker vinden dan één of andere zuipfunctie vermomd als bestuurswerk. Het gaat je vast lukken, misschien moet je gewoon even wachten op je lucky break, als er een positie vrijkomt bij één van de bedrijven die je reeds hebt geprobeerd. Zorgen dat ze je herinneren en aan jou denken in dat geval.
pi_105923254
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:52 schreef Schuifpui het volgende:
CV heb ik twee keer op een carrièredag laten beoordelen. Wel wat kleine details die ik grotendeels ook heb doorgevoerd, maar het geheel was wel okee. Brieven heb ik verder niet echt laten beoordelen. Inmiddels heb ik er ook aardig wat gestuurd. Voor m'n bijbaantjes als student assistent en voor m'n stage waren m'n brieven goed genoeg. Voor m'n allereerste sollicitatie was ik ook uitgenodigd, dus die brief was ook ok. Helaas na de tweede ronde toch afgevallen omdat ze iemand hebben gekozen die intern solliciteerde en daardoor ook meer ervaring had. Hierdoor heb ik wel het idee gehad dat m'n brieven prima waren eigenlijk. Moet wel zeggen dat ik wat meer moeite heb met Nederlandse brieven dan in Engelse.
Je moet echt heel bijzonder zijn, wil een bedrijf een externe boven een interne kandidaat prefereren. Dat ligt puur aan werkervaring, kennis van het bedrijf. Ik denk dat je studie in ieder geval hard-core genoeg is om ergens aan het werk te komen, zeker als je ook bereid bent om in het buitenland aan het werk te gaan.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 23:58 schreef Schuifpui het volgende:
Ik dacht dat m'n CV wel ok was, maar het valt nu toch tegen. Ik heb verder geen bestuur of commissiewerk gedaan, misschien dat het daar aan ligt. Ik ben er nooit echt aan toegekomen en dacht dat wat relevante werkervaring, plus een buitenlandse stage bij een goed bedrijf wel voldoende was voor op m'n CV als starter.
Bestuur- of commissiewerk lijkt mij meer handig als je managementambities hebt. Ook kunnen dergelijke activiteiten je een netwerk verschaffen waar je later nog profijt van kan hebben. Maar verantwoordelijkheden in je bijbanen kunnen ook een zeker een plus zijn op je CV; dat heb ik al vaak zat gehoord van oud-collega's.
pi_105927525
Nou vandaag heb ik het gevoel alsof ik bergen heb verzet. Ik heb vandaag:
- 1 interne sollicitatie gedaan (brief)
- 1 externe sollicitatie gedaan (online)
- 1 open sollicitatie gedaan (min of meer intern)
- 1 afwijzing gekregen van een eerdere externe sollicitatie
- 1 uitnodiging gekregen voor een oriënterend gesprek n.a.v. een eerdere open sollicitatie
- 1 uitnodiging gekregen om wat meer te weten te komen over een eerdere afwijzing van een interne sollicitatie (wat een kans! meer inzicht in de keuze van een ander!)
- heel veel sites afgegaan waar geen leuke vacatures waren en waarbij ik twijfelde of een open sollicitatie zin had.
pi_105936590
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:05 schreef Daboman het volgende:
- 1 uitnodiging gekregen om wat meer te weten te komen over een eerdere afwijzing van een interne sollicitatie (wat een kans! meer inzicht in de keuze van een ander!)
hahaa, dat kan niet telefonisch ?
pi_105940435
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:48 schreef Mentos79 het volgende:

[..]

hahaa, dat kan niet telefonisch ?
Meestal doe ik het telefonisch, maar deze keer waren ze bereid er echt dieper op in te gaan. Ik heb meestal heel goed lopende gesprekken, dat geven ze op het einde ook aan en ik heb zelf referentiekader genoeg om daar niet aan te twijfelen. Maar wat er vaak gebeurt is dat ze na overleg over hun keuze ineens van gedachte lijken te veranderen. En het feit dat dat vaak gebeurd is, roept bij mij veel vragen op, die meestal niet over de telefoon beantwoord worden. Ik heb nog nooit eerder iets dergelijks ondernomen dus ik ben benieuwd of het op deze manier meer informatie oplevert die ze anders niet zouden geven. Zo kan ik ook wat dieper ingaan op m'n nonverbale uitstraling, want zelfs daar lijkt het in de eerste instantie niet altijd aan te liggen.
pi_105956190
Nog net op de valreep voor kerst weer een afwijzing binnen! Heerlijk!!!

Ik denk dat ik tot 2012 maar even rust neem.
  vrijdag 23 december 2011 @ 12:17:39 #115
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105957899
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 11:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
Nog net op de valreep voor kerst weer een afwijzing binnen! Heerlijk!!!

Ik denk dat ik tot 2012 maar even rust neem.
Af en toe even weg van de sollicitatiemeuk is wel prettig ja! Kan je daarna weer met frisse moed beginnen.

Ik had er gisteren ook weer een (een afwijzing), geeft toch altijd een 'meh ;( '-gevoel, ondanks dat je misschien al verwacht had het niet te worden...
pi_105965491
*O* aangenomen *O*
  vrijdag 23 december 2011 @ 15:49:49 #117
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105965522
Tof bericht zo vlak voor kerst *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_105965886
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:49 schreef Viking84 het volgende:
Tof bericht zo vlak voor kerst *O*.
:Y :Y :Y

ben er blij mee, had ook maar 1 maand om wat te vinden, -O- voor dat ik geen werk meer zou hebben -O- , dit was trouwens ook mn eerste sollicitatie (hoewel, een telefoontje en mn CV opsturen was genoeg)

ben zelfs op het eerste gesprek 25 min te laat gekomen :@ door een ongeval :(
  vrijdag 23 december 2011 @ 18:16:12 #119
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105970727
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:59 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

:Y :Y :Y

ben er blij mee, had ook maar 1 maand om wat te vinden, -O- voor dat ik geen werk meer zou hebben -O- , dit was trouwens ook mn eerste sollicitatie (hoewel, een telefoontje en mn CV opsturen was genoeg)

ben zelfs op het eerste gesprek 25 min te laat gekomen :@ door een ongeval :(
Yay, Chuck Norris-win! *O*

Puik zo!
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:54:21 #120
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_105977684
Ondertussen is het al vrijdag. Mmaarreeee, waar blijft dat pakketje nou van het uitzendbureau?

:?

Volgende week maar is bellen.......
pi_105982218
Hmm mijn gesprek n.a.v. een eerdere afwijzing was wel verhelderend. Hij stelde zich zelfs zeer begripvol op en zei dat het absoluut niet aan mijn manier van solliciteren lag. Sterker nog, hij vond dat ik heel sterk was in solliciteren. Dat geeft iig goede hoop dat ik binnenkort een keer net het geluk heb dat ik ook voldoe op net dat ene detail dat een ander nu steeds wel heeft. Die domme pech moet toch ooit een keer ophouden.
pi_106076586
Hallo!

Helaas kan ik mij ook melden in dit topic. Mijn contract wordt niet verlengd per 1 februari en dat betekend dus op zoek naar een nieuwe baan. Daar waar voor mij 2-3 jaar terug nog alle banen voor het oprapen lagen, verwacht ik het nu lastiger te gaan krijgen. Gelukkig heb ik wel doorbetaald vrij gekregen tot 1 februari om een nieuwe baan te gaan vinden!

Ik ben op zoek naar een baan in de installatietechniek, het liefst richting de werkvoorbereiding / tekenaar / assistent projectleider. Zelf heb ik eerst 6 jaar als installatiemonteur gewerkt (loodgieter / cv etc.) en daarna 1,5 jaar op kantoor als werkvoorbereider. Helaas heb ik geen echte opleidingen gedaan richting werkvoorbereider, alleen leidinggevend monteur, dus het is puur en alleen de praktijkervaring die ik nu nog heb, ik ben benieuwd hoe bedrijven daarop reageren.
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_106076907
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:17 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ben ook al een aantal maanden opzoek, maar weinig succes. Net weer een afwijzing, wat m'n lopende sollicitaties nog maar op twee zet. En eigenlijk verwacht ik van die twee ook niet al te veel. Gisteren had ik m'n sollicitatie via een online systeem verstuurd bij een groot bedrijf, vandaag al de afwijzing, terwijl ik bij deze nou juist wel een keer aan alle eisen voldeed. :{

Ik word er een beetje moedeloos van. Ik heb een WO technische opleiding, cum laude voor BSc en MSc, drie studiegerelateerde bijbanen gehad + internationale stage bij een bekend bedrijf, maar dit blijkt totaal niet genoeg. Ondanks dat er altijd beweerd wordt dat er zoveel vraag naar technici is, blijkt er totaal geen werk in te vinden te zijn. Voor de echte WO-banen vragen altijd flink wat ervaring, daar ben ik al meerdere keren op afgewezen. Voor de hbo functies word ik ook afgewezen, omdat ze verwachten dat een WO-er het alleen als opstap zal gebruiken en dus weer snel weg is.

Ondertussen teer ik hard in op m'n spaarrekening, want momenteel geen enkele vorm van inkomsten. Er komt nu steeds meer druk om snel iets te vinden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat dacht je van een baan buiten je vakgebied? Ik denk dat ze in de consultancy zitten te springen om je.
pi_106083873
OMG, binnenkort komt er een functie vrij wat wel eens mijn droombaan zou kunnen zijn. Het is iig iets wat ik graag zou willen doen en waar ik volgens mezelf, mijn huidige collega's en huidige leidinggevende ook goed in ben. Hopelijk heb ik geen verkeerd beeld van de functie. Snel zorgen dat ik optimaal voorbereid ben als de functie daadwerkelijk vrij komt.

Ontwikkelingen bljiven elkaar in rap tempo opvolgen. Ik word in ieder geval wel steeds geschikt bevonden, maar er moet nu eenmaal een keuze gemaakt worden en dan zijn het vaak kleine lullige dingetjes waar ik het op afleg.

En voor nu: stay focused voor morgen :) Het wordt een iets ander type gesprek dan ik gewend ben, het is een gesprek dat volgt op een open sollicitatie.

@Schuifpui; is het geen idee om ook op dingen te solliciteren waar je eigenlijk niet echt een opleiding voor nodig hebt? Zeker als je het idee hebt dat je niet op korte termijn een baan hebt kun je dat gewoon aangeven, dan zal je heel veel begrip kweken. Dat was bij mij iig het geval toen ik aangaf dat het zeker wel een maand of 4 zal duren voordat ik iets gevonden heb. Verder zou ik zeggen, blijf gefocust op wat je wel hebt, dat beschermt je tegen gevoelens van hulpeloosheid en zoek ook af en toe wat afleiding, want dat verdien je. En je mag je even kut voelen uiteraard, zo ben je er sneller weer bovenop!

[ Bericht 8% gewijzigd door Daboman op 27-12-2011 13:39:02 ]
pi_106084290
Zijn uitzendbureau's eigenlijk wel open deze week? Ik heb er net twee geprobeerd te bellen en bij allebei krijg ik een in gesprektoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')