Overal, zowel binnen als buiten Nederland. Heb luchtvaart- en ruimtevaarttechniek gestudeerd, dus binnen Nederland zijn de bedrijven die zich daar echt mee bezig houden op één hand te tellen. Die heb ik inmiddels dan ook allemaal gehad. Eigenlijk wil ik ook wel graag naar het buitenland toe, maar het is gewoon lastig solliciteren als je verder geen directe ingangen bij een buitenlands bedrijf hebt.quote:Op woensdag 21 december 2011 20:05 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ja werk zoeken is niet echt leuk he....
In wat voor gebied (provincie) zoek je dan?
CV heb ik twee keer op een carrièredag laten beoordelen. Wel wat kleine details die ik grotendeels ook heb doorgevoerd, maar het geheel was wel okee. Brieven heb ik verder niet echt laten beoordelen. Inmiddels heb ik er ook aardig wat gestuurd. Voor m'n bijbaantjes als student assistent en voor m'n stage waren m'n brieven goed genoeg. Voor m'n allereerste sollicitatie was ik ook uitgenodigd, dus die brief was ook ok. Helaas na de tweede ronde toch afgevallen omdat ze iemand hebben gekozen die intern solliciteerde en daardoor ook meer ervaring had. Hierdoor heb ik wel het idee gehad dat m'n brieven prima waren eigenlijk. Moet wel zeggen dat ik wat meer moeite heb met Nederlandse brieven dan in Engelse.quote:Op woensdag 21 december 2011 19:33 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je dan chagrijnig bent. Je zou toch zeggen dat je dan een buitenkansje bent voor bedrijven. Heb je je CV en sollicitatiebrieven als eens laten beoordelen?
En ik vrees dan toch een beetje voor mijn zoektocht, want mijn trackrecord ziet er toch wat minder rooskleurig uit.![]()
ahh beperkt vakgebied dus toch. Technische mensen omvat natuurlijk veel meer als alleen lucht en ruimtevaart. Balen, want klinkt wel als een toffe studie.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:52 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Overal, zowel binnen als buiten Nederland. Heb luchtvaart- en ruimtevaarttechniek gestudeerd, dus binnen Nederland zijn de bedrijven die zich daar echt mee bezig houden op één hand te tellen. Die heb ik inmiddels dan ook allemaal gehad. Eigenlijk wil ik ook wel graag naar het buitenland toe, maar het is gewoon lastig solliciteren als je verder geen directe ingangen bij een buitenlands bedrijf hebt.
Ik ken iemand die in de luchtvaarttechniek zit en momenteel in Australië woont & werkt. Geen idee of ze in zijn bedrijf mensen nodig zijn maar ik wil het wel navragen.quote:Overal, zowel binnen als buiten Nederland. Heb luchtvaart- en ruimtevaarttechniek gestudeerd, dus binnen Nederland zijn de bedrijven die zich daar echt mee bezig houden op één hand te tellen. Die heb ik inmiddels dan ook allemaal gehad. Eigenlijk wil ik ook wel graag naar het buitenland toe, maar het is gewoon lastig solliciteren als je verder geen directe ingangen bij een buitenlands bedrijf hebt.
Ben je al begonnen met je nieuwe baan en zo ja, bevalt het?quote:Op woensdag 21 december 2011 22:42 schreef Janena het volgende:
[..]
Ik ken iemand die in de luchtvaarttechniek zit en momenteel in Australië woont & werkt. Geen idee of ze in zijn bedrijf mensen nodig zijn maar ik wil het wel navragen.
Je moet echt heel bijzonder zijn, wil een bedrijf een externe boven een interne kandidaat prefereren. Dat ligt puur aan werkervaring, kennis van het bedrijf. Ik denk dat je studie in ieder geval hard-core genoeg is om ergens aan het werk te komen, zeker als je ook bereid bent om in het buitenland aan het werk te gaan.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:52 schreef Schuifpui het volgende:
CV heb ik twee keer op een carrièredag laten beoordelen. Wel wat kleine details die ik grotendeels ook heb doorgevoerd, maar het geheel was wel okee. Brieven heb ik verder niet echt laten beoordelen. Inmiddels heb ik er ook aardig wat gestuurd. Voor m'n bijbaantjes als student assistent en voor m'n stage waren m'n brieven goed genoeg. Voor m'n allereerste sollicitatie was ik ook uitgenodigd, dus die brief was ook ok. Helaas na de tweede ronde toch afgevallen omdat ze iemand hebben gekozen die intern solliciteerde en daardoor ook meer ervaring had. Hierdoor heb ik wel het idee gehad dat m'n brieven prima waren eigenlijk. Moet wel zeggen dat ik wat meer moeite heb met Nederlandse brieven dan in Engelse.
Bestuur- of commissiewerk lijkt mij meer handig als je managementambities hebt. Ook kunnen dergelijke activiteiten je een netwerk verschaffen waar je later nog profijt van kan hebben. Maar verantwoordelijkheden in je bijbanen kunnen ook een zeker een plus zijn op je CV; dat heb ik al vaak zat gehoord van oud-collega's.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:58 schreef Schuifpui het volgende:
Ik dacht dat m'n CV wel ok was, maar het valt nu toch tegen. Ik heb verder geen bestuur of commissiewerk gedaan, misschien dat het daar aan ligt. Ik ben er nooit echt aan toegekomen en dacht dat wat relevante werkervaring, plus een buitenlandse stage bij een goed bedrijf wel voldoende was voor op m'n CV als starter.
hahaa, dat kan niet telefonisch ?quote:Op donderdag 22 december 2011 19:05 schreef Daboman het volgende:
- 1 uitnodiging gekregen om wat meer te weten te komen over een eerdere afwijzing van een interne sollicitatie (wat een kans! meer inzicht in de keuze van een ander!)
Meestal doe ik het telefonisch, maar deze keer waren ze bereid er echt dieper op in te gaan. Ik heb meestal heel goed lopende gesprekken, dat geven ze op het einde ook aan en ik heb zelf referentiekader genoeg om daar niet aan te twijfelen. Maar wat er vaak gebeurt is dat ze na overleg over hun keuze ineens van gedachte lijken te veranderen. En het feit dat dat vaak gebeurd is, roept bij mij veel vragen op, die meestal niet over de telefoon beantwoord worden. Ik heb nog nooit eerder iets dergelijks ondernomen dus ik ben benieuwd of het op deze manier meer informatie oplevert die ze anders niet zouden geven. Zo kan ik ook wat dieper ingaan op m'n nonverbale uitstraling, want zelfs daar lijkt het in de eerste instantie niet altijd aan te liggen.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:48 schreef Mentos79 het volgende:
[..]
hahaa, dat kan niet telefonisch ?
Af en toe even weg van de sollicitatiemeuk is wel prettig ja! Kan je daarna weer met frisse moed beginnen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
Nog net op de valreep voor kerst weer een afwijzing binnen! Heerlijk!!!
Ik denk dat ik tot 2012 maar even rust neem.
quote:
Yay, Chuck Norris-win!quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:59 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
ben er blij mee, had ook maar 1 maand om wat te vinden,voor dat ik geen werk meer zou hebben
, dit was trouwens ook mn eerste sollicitatie (hoewel, een telefoontje en mn CV opsturen was genoeg)
ben zelfs op het eerste gesprek 25 min te laat gekomendoor een ongeval
quote:Op woensdag 21 december 2011 18:17 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ben ook al een aantal maanden opzoek, maar weinig succes. Net weer een afwijzing, wat m'n lopende sollicitaties nog maar op twee zet. En eigenlijk verwacht ik van die twee ook niet al te veel. Gisteren had ik m'n sollicitatie via een online systeem verstuurd bij een groot bedrijf, vandaag al de afwijzing, terwijl ik bij deze nou juist wel een keer aan alle eisen voldeed.![]()
Ik word er een beetje moedeloos van. Ik heb een WO technische opleiding, cum laude voor BSc en MSc, drie studiegerelateerde bijbanen gehad + internationale stage bij een bekend bedrijf, maar dit blijkt totaal niet genoeg. Ondanks dat er altijd beweerd wordt dat er zoveel vraag naar technici is, blijkt er totaal geen werk in te vinden te zijn. Voor de echte WO-banen vragen altijd flink wat ervaring, daar ben ik al meerdere keren op afgewezen. Voor de hbo functies word ik ook afgewezen, omdat ze verwachten dat een WO-er het alleen als opstap zal gebruiken en dus weer snel weg is.
Ondertussen teer ik hard in op m'n spaarrekening, want momenteel geen enkele vorm van inkomsten. Er komt nu steeds meer druk om snel iets te vinden.Wat dacht je van een baan buiten je vakgebied? Ik denk dat ze in de consultancy zitten te springen om je.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |