abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 december 2011 @ 20:03:52 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_105506062
De peuters:

*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben, zoon van Troel
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
14 juli 2008: Jade, dochter van Luxaja
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
28 december 2008: Jan, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin, dochter van Kleurdoos
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009: Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Ko, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
14 juni 2009: Deniz Arda, zoon van JaleesaJoia
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem, zoon van Troel
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
18 november 2009: Thyn, zoon van DutchieBre
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 18-12-2011 09:07:37 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105506190
Toch wel grappig hoe die fases iedere keer gaan. Ik ben nu in " The happiest toddler in the block" begonnen, dus als ik dit uit heb overkomt het ons nooit meer :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_105506335
mag mijn zoontje er nog bij in de OP, op 14 juni 2009..
:$
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_105506504
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 20:06 schreef miss_sly het volgende:
Toch wel grappig hoe die fases iedere keer gaan. Ik ben nu in " The happiest toddler in the block" begonnen, dus als ik dit uit heb overkomt het ons nooit meer :+
Hey, ik ook toevallig! Ik vind het een grappig en herkenbaar boek tot nu toe :D
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 12 december 2011 @ 20:12:37 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_105506594
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 20:08 schreef JaleesaJoia het volgende:
mag mijn zoontje er nog bij in de OP, op 14 juni 2009..
:$
Sure, hoe heet hij :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105506660
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2011 20:11 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Hey, ik ook toevallig! Ik vind het een grappig en herkenbaar boek tot nu toe :D
Ik vond het zo typisch van mezelf dat ik al een aantal keren postst van Claudia_x had gelezen hierover, en dus wist wat er kwam, maar dat de boodschap van het nog niet volledig ontwikkelde brein nu ineens echt overkwam.
  maandag 12 december 2011 @ 20:21:41 #7
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105507140
Ik wil het ook nog steeds lezen. Ben ongeveer op 1/3 blijven steken en nooit meer verder gelezen om de een of andere vage reden...
pi_105508026
Mocht je nog 'ns een leuk cadeautje zoeken... Bij Blokker hebben ze sokpoppen. Word je zelf ook nog hartstikke crea van. :+

maandag 12 december 2011 @ 20:36:35 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_105508098
Vooral die wiebelende voeten aan die sokpop zijn erg leuk :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105513938
De vingerpopjes van de Ikea zijn hier een groot succes!

Leuk dat jullie in het boek bezig zijn, Miss en Twinkly. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Het hielp mij inderdaad al erg om te begrijpen dat m'n kind gewoon verminderd toerekeningsvatbaar is. :Y) Al vind ik Ivan over het algemeen voor zijn leeftijd heel redelijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_105515264
Senna is ook over algemeen vrij redelijk, zeker voor een peuter :P maar misschien juist daardoor heb om altijd moeite met haar dwarse buien. Hoewel ik vaak heel goed zie waar ze vandaan komen, eigenlijk. Zelfs vult ze dat ook al aardig in, zowel voor zichzelf als andere kindjes. Als we in een winkel zijn, of er is een stukje op tv met een peuter die huilt, zegt ze altijd " ik denk dat het kindje moe is, mama" . En dat brengt ze voor zichzelf oom vaak aan als reden. En ik weet ook wel dacht het dan klopt, maar pas achteraf als ik haar aan het troosten ben. Ik hoop dat beter te leren herkennen, oa met behulp van het boek.

Vandaag trouwens eindelijk eens de kans gehad om op mij initiatief samen iets te doen, met de duplo spelen in dit geval. Meestal krijg je daar de kans niet voor, omdat ze al aan je loopt te trekken voor entertainment voor je wakker bent, bij wijze van spreken :') ze vond het erg leuk, ging er blij op in, en heeft erna nog eenhele tijd alleen gespeeld. Hoewel spelen niet het juiste woord is. Het lijkt wel alsof ze niet echt speelt, maar meer wat rondhangt, dingen bekijkt, kort met de pop sleept, etc. Herkenbaar voor iemand?
pi_105516287
Nee niet herkenbaar miss. Jaël is op het moment erg in de fantasie. Speelt met poppetjes laat ze tegen elkaar praten. Hele gesprekjes voert ze op die manier, erg grappig om daarin te horen wat haar bezig houdt en welke dingen schijnbaar indruk hebben gemaakt.
Al haar speeljtes moeten trouwens wel overal mee naar toe dus ze heeft tegenwoordig vaak haar rugtas mee met haar speeltes erin.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_105516411
Senna speelt van alles, maar met ons! Ik heb haar al wel eens voorgedaan of voorgesteld m het met poppetjes te doen, maar dat wil niet zo. Met ons speelt ze hele toneelstukjes, maar ik wil niet de hele dag n een van haar toneelstukjes acteren ;)
pi_105516731
Haha, ik mocht vanmiddag mee doen met Jaël maar ik deed alles verkeerd want het poppetje zei niet wat ik zei en ik had het verkeerde poppetje gepakt (zijn de disney figuren van ah). Dus ik heb het opgegeven en ben me weer met Saar gaan bemoeien ;)
Maar Jaël kan zich over het algemeen wel heel goed zelf vermaken al vind ze het wel heel leuk als ik meedoe met de duplo of de trein. En zo gauw Saar slaapt is het, ow Saartje slaapt gaan we dora doen? We hebben dora memory en domino en dat vind ze geweldig en dat spelen we dan als Saar slaapt :)
pi_105519283
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2011 20:12 schreef Troel het volgende:

[..]

Sure, hoe heet hij :D
Deniz Arda!! :D
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_105519336
ik ben nu wel heel nieuwsgierig geworden naar dat boek! is dat via bol.com te vinden???
pi_105524548
Wat heb ik een ontzettend makkelijk kind, als ik jullie zo lees! Duidelijk 'nee' blijven zeggen is hier altijd wel genoeg. En als ze eens gaat piepen, kan ik meestal volstaan met 'Ik snap dat je dat en dat wilt, maar het mag niet / kan niet / wat de reden dan ook is', en afleiden met iets anders.

Maaarrrrr, ik vind wel dat ze erg weinig slaapt, ongeveer 10-11 uur per etmaal, waarvan maximaal 1 uur op het kdv - thuis slaapt ze overdag niet. Ze is wel gewoon heel vrolijk overdag, maar toch, is dat niet erg weinig?
pi_105525814
valt toch wel mee bleie? de een is de ander niet he. dus waar kind 1 dan 8 uur slaapt op een nacht en een slaapje doet, is een ander kind tevreden met 12 uur slaap en geen slaapje.

woehoe! mopsie heeft de afstandsbediening van de tv boven teruggelegd *O* die was al een paar dagen zoek (ze heeft niet door dat ik de stekker eruit trek }) en blijft dus maar proberen die tv aan te krijgen :P ). wel had ze het alarm van mijn wekker aangezet :{ dus die ging vannacht om 12 uur af :X }:|
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_105526555
Nou Bleie, ik schreef dus dat ik volgens mij ook juist een makkelijk kind heb. :+ En toch vind ik het leuk en interessant om na te denken over hoe ik het beste met hem om kan en wil gaan. Het is niet zo dat het me niet natuurlijk afgaat, maar erover lezen verschaft me wel meer inzicht. En een methode die vertelt hoe respectvol om te gaan met je kind is natuurlijk ook op kinderen toepasbaar die al van zichzelf rustiger en redelijker zijn.

Ik ben trouwens ook heel benieuwd naar de How2Talk2Kids-versie voor broertjes en zusjes! Ivan is de laatste tijd erg bezig met het corrigeren van zijn zusje en hoewel het me vaak amuseert erger ik me er ook aan. Ik zou wel willen lezen over hoe je je kinderen meer ruimte kunt geven als er een broertje of zusje bovenop zit. (Letterlijk, soms. :') )
pi_105526609
Ik postte ook al dat Senna over het algemeen vrij redelijk is. Dus volgens mij valt het met die moeilijke kinderen hier best mee ;)
pi_105526650
Hier op het moment ook een makkelijk kind :)
En wat jij zegt gebeurt hier ook Claudia, Jaël corrigeert haar zusje regelmatig en ik merk dat ik er heel wisselend op reageer. De ene keer vind ik het prima en de andere keer zit ik er meteen bovenop. Ligt er ook wel een beetje aan op wat voor toontje en wat voor manier het gaat trouwens.. Terwijl consequent reageren volgens mij wel werg belangrijk is vooral op deze leeftijd.
  dinsdag 13 december 2011 @ 10:13:45 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105526688
Never mind maar eigenlijk. :')

[ Bericht 83% gewijzigd door BE op 13-12-2011 10:55:48 ]
pi_105526736
Miss, wat jij omschrijft doet Ivan over het algemeen ook, maar dan alleen met speelgoed dat hij niet echt interessant vindt. In boeken gaat hij wel op, en hij speelt echt met bijvoorbeeld de vingerpopjes.

Afgelopen week hebben we weer zo'n tof moment gehad. Een van de popjes is een haai. Ivan had de haai op zijn vinger, ik moest de olifant nemen en meespelen. Dus ik zei: "Hai haai!" En Ivan lag in een deuk vanwege het woordgrapje. :D
pi_105526903
Ja precies, MP! Ik merk dat ik Ivan zelfs regelmatig vraag om namens mij iets te doen. Ik ben er dus ook niet consistent in. Dat vind ik nu niet zo erg, maar ik wil wel op mijn hoede zijn voor bepaalde dingen.

Ik ben van Ivan al een typisch oudste kind aan het maken met de bijbehorende zorgen om en voor zijn zusje. Dat hoeft niet erg te zijn, maar ik wil me er op zijn minst bewust van zijn. En ik zeg bijvoorbeeld ook vaak dat Lena iets niet kan of mag omdat ze een "klein meisje" is, waarmee ik van haar weer een echt jongste kind maak. Misschien moet ik sommige dingen anders gaan formuleren. Dit bekt lekker, maar het drukt haar zo in een hoekje.
pi_105526962
Ik vind Elin ook absoluut niet moeilijk, peuterbuien horen er gewoon bij.. klooien met eten, nee roepen, boos worden, gillen..ik zou eerder bezorgd zijn als ze dat nooit zou hebben.
Ergens vind ik het ook wel grappig hoor, als iets niet lukt bijv. dan hoor je r razen en tieren met een borstel vast in r haar, of ze zit vast in een trui :P

Ik merk wel dat ze momenteel niet lekker in r vel zit, dus we houden haar nu heel kort, dat begint zijn vruchten al af te werpen
pi_105527039
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 20:35 schreef Ssserpente het volgende:
Mocht je nog 'ns een leuk cadeautje zoeken... Bij Blokker hebben ze sokpoppen. Word je zelf ook nog hartstikke crea van. :+

hahaha wij hebben Jacob, altijd een hit inderdaad :D Vaak maken we een hondje met onze hand (Boris) die gaat ook altijd mee naar het zwembad enzo ;) en brengt r ook naar bed.. O+
  dinsdag 13 december 2011 @ 10:27:31 #27
363059 Daantje-1979
Ik ben het Beaker ;-)
pi_105527040
Hallo!

Ik ben nieuw en wil me graag melden ;)
Kan dat?
pi_105527068
Maar je bent Beaker! :P
pi_105527170
Lente lacht net zoals mijn neefje! Wat lief. O +
  dinsdag 13 december 2011 @ 10:32:44 #30
363059 Daantje-1979
Ik ben het Beaker ;-)
pi_105527207
Val ik even door de mand hahaha!
Alles goed met iedereen?

Ben te lang weggeweest ..... Gelukkig weer gevonden! :P
pi_105527214
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 10:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ja precies, MP! Ik merk dat ik Ivan zelfs regelmatig vraag om namens mij iets te doen. Ik ben er dus ook niet consistent in. Dat vind ik nu niet zo erg, maar ik wil wel op mijn hoede zijn voor bepaalde dingen.

Ik ben van Ivan al een typisch oudste kind aan het maken met de bijbehorende zorgen om en voor zijn zusje. Dat hoeft niet erg te zijn, maar ik wil me er op zijn minst bewust van zijn. En ik zeg bijvoorbeeld ook vaak dat Lena iets niet kan of mag omdat ze een "klein meisje" is, waarmee ik van haar weer een echt jongste kind maak. Misschien moet ik sommige dingen anders gaan formuleren. Dit bekt lekker, maar het drukt haar zo in een hoekje.
Dat doe ik dus ook, maar als ze dan eens zelf het initiatief neemt dan mag dat niet van mij.. Best verwarrend voor haar dus. Dus ik leg nu wel uit waarom ik dat dan niet goed vind, maar dan word ze vaak heel verdrietig en benoemt ook dat ze het niet snapt. Dat vind ik echt lastig want ze bedoeld het oprecht goed. En ik wil hier zo min mogelijk het verschil maken tussen maar jij bent de oudste enzo, want ik ben de oudste thuis en ik vond het vreselijk dat ik dus altijd alles maar goed meost doen...

Welkom Daantje, natuurlijk mag je je hier melden, gezellig! (beaker zegt me dan weer niets, maar dan welkom terug denk ik)
pi_105527233
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 10:25 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik vind Elin ook absoluut niet moeilijk, peuterbuien horen er gewoon bij.. klooien met eten, nee roepen, boos worden, gillen..ik zou eerder bezorgd zijn als ze dat nooit zou hebben.
Ergens vind ik het ook wel grappig hoor, als iets niet lukt bijv. dan hoor je r razen en tieren met een borstel vast in r haar, of ze zit vast in een trui :P

Ik merk wel dat ze momenteel niet lekker in r vel zit, dus we houden haar nu heel kort, dat begint zijn vruchten al af te werpen
nja, dit dus!

ik merk ook dat ze wanneer ze iets uitgehaald heeft (wat er ook bijhoort ;) ) het ook zelf oplost. bv met die afstandsbediening. wb broertje/zusje dingen. ik merk dat ik me er gewoon niet teveel mee moet bemoeien. wel waak ik ervoor dat ze nooit even op hoeft te passen. dus hier geen "let jij even op ravi selene?" of "wat deed ravi dan" enzo. wel moet ze hem troosten als zij iets deed wat hem aan het huilen maakte. de rest negeer ik. dus als zij ravi 's ochtends wat speeltjes geeft om dan bij ons te komen liggen doe ik alsof mijn neus bloedt en tel ik mijn zegeningen :P
pi_105527486
Ik weet niet zo goed hoe ik er tegenaan kijk, MP. Ik heb me er ook aan geërgerd dat ik als oudste zoveel verantwoordelijkheid moest dragen altijd. Maar het heeft me ook wel weer gevormd, gemaakt wie ik ben en misschien zelfs wel bekrachtigd wat altijd al in me zat. Ik weet dus niet of ik er last van heb of dat ik er blij mee moet zijn.

Om een voorbeeld te geven. De broer van mijn moeder is gister in heel kritieke toestand in het ziekenhuis opgenomen. Mijn moeder heeft weinig tot geen contact met haar familie vanwege allerlei oud zeer. Ik heb haar gebeld om het nieuws door te geven en om haar aan te sporen contact op te nemen met haar zus en moeder. Vroeger zou mijn vader dat gedaan hebben, nu voelt het als mijn verantwoordelijkheid. Of beter gezegd: het is weer iets wat ik op me neem omdat ik niet beter weet.

Ik geloof dat ik mijn kinderen dit wel zou willen besparen. Tegelijkertijd weet ik dat mijn vader er heel blij zou zijn dat ik dit soort dingen doe.
pi_105527521
Ik vind je aanpak heel zinvol klinken, simmu!
pi_105527689
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 10:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet zo goed hoe ik er tegenaan kijk, MP. Ik heb me er ook aan geërgerd dat ik als oudste zoveel verantwoordelijkheid moest dragen altijd. Maar het heeft me ook wel weer gevormd, gemaakt wie ik ben en misschien zelfs wel bekrachtigd wat altijd al in me zat. Ik weet dus niet of ik er last van heb of dat ik er blij mee moet zijn.

Om een voorbeeld te geven. De broer van mijn moeder is gister in heel kritieke toestand in het ziekenhuis opgenomen. Mijn moeder heeft weinig tot geen contact met haar familie vanwege allerlei oud zeer. Ik heb haar gebeld om het nieuws door te geven en om haar aan te sporen contact op te nemen met haar zus en moeder. Vroeger zou mijn vader dat gedaan hebben, nu voelt het als mijn verantwoordelijkheid. Of beter gezegd: het is weer iets wat ik op me neem omdat ik niet beter weet.

Ik geloof dat ik mijn kinderen dit wel zou willen besparen. Tegelijkertijd weet ik dat mijn vader er heel blij zou zijn dat ik dit soort dingen doe.
Nou dat dus.. Als mijn ouders bijvoorbeeld op vakantie gaan word ik standaard gebombadeerd tot contact persoon. En ik heb er nu geen last meer van hoor trouwens, maar in mijn opleinding bijvoorbeeld heb ik er wel veel last van gehad, mijn verantwoordelijkheidsgevoel was te groot, ik wilde alles controleren en dat kan gewoon niet. En tuurlijk zijn deelt oudste zijn bij aan wie je bent, ik zie het ook niet allemaal als nadeel, maar soms zou het er wel wat minder boven op mogen liggen ;)

Verder wat jij zegt Simmu vind ik eigenlijk ook wel een goeie, misschien moet ik dat hier ook proberen toe te passen. Het gewoon laten gaan, tot op zekere hoogte. Fijn das weer eens een ander inzicht :)
  dinsdag 13 december 2011 @ 10:53:13 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105527717
Beaker! :W Hoe is het met je?!
pi_105527760
Haaaaaaaai

Hier ook een zeer makkelijk hanteerbare peuter momenteel. Natuurlijk heeft ze wel eens haar buien. Zo wilde zondagavond per sé 'pandarijntjes' mee naar bed. Dat leek mij niet zo'n goed idee en dan kan ze wel behóórlijk rellen. Maar als ze merkt dat wij onze poot stijf houden bindt ze uiteindelijk wel in. Ik begin ook steeds meer te merken dat ik consequent moet zijn nu, omdat ze anders écht een loopje met me neemt. Ze is al best uitgekookt die kleine smurf van me.

Vanmorgen zei ze: "Mama, ik wil met jou trouwen"

Geen idee waar ze het vandaan heeft, maar ik vond het verschrikkelijk ontroerend. *snif*
pi_105527956
Ff snel, zonder te lezen ed..

Mag een CB-arts doorverwijzen naar logopedie of moet ik dan even een afspraak maken bij de huisarts?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_105527964
Wat schattig Sorbootje O+
Senna vertelde gisteren tegen me dat ze als ze groot is ook een buurvrouw wordt. En dan gaat ze beneden ons wonen, bij Olivier (dat is het 4 maanden oude zoontje van de onderburen) en dan is ze mijn buurvrouw O+

Welkom terug, Beaker! Hoe is het?
pi_105528072
Isabeau O+

Ow Senna ook in de als ik later groot ben fase? Jaël ook, als ik later groot ben ga ik auto rijden net als jij. Maar dan moet ik wel groter zijn zegt ze er dan nog achteraan.
pi_105528161
Senna is al maaaaanden in de 'later als ik groot ben' fase :')
Ze gaat dan ook zwemmen, kan dan duiken, fietsen op een grote fiets, naar school, etc.

Wat een haast om groot te worden :D Van mij mag ze nog even kleiner blijven O+
pi_105528185
Ooh, ik bedoelde ook niet dat ik dacht dat jullie draken van kinderen hebben hoor! Maar zelfs de peuterpuberbuien (mooi woord trouwens), die inderdaad heel gewoon zijn, blijven hier gewoon enorm beperkt. En toch is het een meisje met lekker veel pit.

Ik ben zelf de jongste, en vond het als kind vreselijk als mijn zus aan het moederen was. Ben wel benieuwd hoe dat hier straks gaat.
pi_105528199
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:08 schreef miss_sly het volgende:
Senna is al maaaaanden in de 'later als ik groot ben' fase :')
Ze gaat dan ook zwemmen, kan dan duiken, fietsen op een grote fiets, naar school, etc.
Ow das net even heftiger als Jaël die heeft het daar gelukkig allemaal niet over :)
pi_105528258
ik heb trouwens wel makkelijk praten met mijn spul he! ze zijn dol op elkaar, slapen op een kamer 's nachts, spelen al samen en knuffelen elkaar O+ daar hebben we gewoon geluk gehad en tis maar afwachten of dat zo blijft. tis zeker niet vanzelfsprekend hoor. sangdrax en zn zus konden elkaar als kind niet uitstaan.

soms beschouwen ze elkaar als een soort van levende knuffel :P

(brakke foto, maar geeft wel het idee)
pi_105528266
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:00 schreef Ticootje het volgende:

Mag een CB-arts doorverwijzen naar logopedie of moet ik dan even een afspraak maken bij de huisarts?
Nog beter mag je zo zelf heen bellen!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_105528361
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:11 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Nog beter mag je zo zelf heen bellen!!
Dank je!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_105528374
Ik heb ook een makkelijke peuter. Ondanks zijn driftbuien maar ja hoort erbij. Soms moet ik er wel om lachen want dan word ie zo boos om iets wat niet lukt. Maar hij blijft altijd proberen net zo lang tot het wel lukt. Om daarna heel verbaasd te kijken wat er zo juist gebeurd is.
Alleen als Mikael in huis is heeft ie het wel "moeilijk". Die zit hem continu op de huid en steeds maar zeggen wat ie wel en niet mag of moet. Heel vermoeiend.
pi_105528609
Wat lief Simmu! <3

De broer en zussen van Isabeau zijn zoveel ouder en ook niet altijd aanwezig, ik maak me niet echt zorgen om moedergedrag van de zussen. Dat is eigenlijk gewoon logisch, omdat ze zo groot zijn.
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:28:11 #49
363059 Daantje-1979
Ik ben het Beaker ;-)
pi_105528730
Hier alles goed! Jet gaat is inmiddels vier en is een hele tante ;)
Gaat naar ballet en doet het echt wel leuk allemaal! Uiteraard zijn er ook minder leuke dingen ..... oei oei oei

Ik ga snel teruglezen en kijken om weer wat actiever te worden!

Leuk!

pi_105528768
selene moedert wel over ravi hoor, soms tot in het absurde! laatst bij tyler & kim's verjaardag ging ze hem ook steeds hapjes brengen O+ en als hij huilt probeert ze het zelf te fixen (waar ze wonderlijk vaak in slaagt!) of komt ze ons halen. ze leest hem 'aaltjes voor en leert hem liedjes (hij kan er al 2 :Y ). maar dat zijn dingen die ze zelf doet. ik vind het niet passend/horen om dat te verwachten. ik ben de ouder, niet zij. dus ik waak ervoor dat er geen verwachtingen zijn naar haar toe op dat gebied, maar laat ze het verder zelf uitzoeken. zitten ook nadelen aan hoor, want ravi heeft dat gemoeder echt wel in de gaten en windt selene om zn kleine pinkie :o en dat is waarom ravi het al in februari (met zn tweede verjaardag, ongecorrigeerd!) al mag gaan proberen op de peuterspeelzaal :P tijd dan om te leren hoe om te gaan met medekindertjes die hem niet tot op het bot verwennen *O* :Y :D
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:31:46 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105528837
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:28 schreef Daantje-1979 het volgende:
Hier alles goed! Jet gaat is inmiddels vier en is een hele tante ;)
Gaat naar ballet en doet het echt wel leuk allemaal! Uiteraard zijn er ook minder leuke dingen ..... oei oei oei

Ik ga snel teruglezen en kijken om weer wat actiever te worden!

Leuk!

[ afbeelding ]
Wat een grote meid al idd! O+
Enneh... kom je ook mee naar het kleuter-topic dan? O-)
Van kleuter tot puber deel 69

Ik ben benieuwd hoe Jet het op school vindt! :Y
pi_105528884
ow wat lief Simmu O+ O+

Wat is Jet al groot :o Welkom terug :s)

Ik weet niet wat er met Seb aan de hand is maar hij zegt constant: mama ik vind jou lief, ik vind jou de allerliefste hoor *; Zo schattig. Ik vind hem ineens zo veranderd, en zoveel leuker en gezelliger is het.

Afgelopen zaterdag hadden we de bruiloft van mijn zus. En Seb mocht de ringen gaan brengen. Dus ik hem al gedrild: wat doe je als je ringen krijgt? die breng je naar <zwager> Hadden ze die ringen al voor de ceremonie aan hem gegeven. Tja, die ging dus om de vijf minuten naar mijn zwager, 'ik heb een ring voor jou!' _O- En toen mocht hij eindelijk de ringen geven, dat ging allemaal super goed en heel lief. Hij viel ook best op tussen al de Friese blonde kindjes Komt hij terug gelopen met het lege doosje: kijk helemaal OP! :D
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:36:14 #53
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105528983
Estrys, wat leuk! O+
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:38:20 #54
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105529051
:D Zag een interessant boek voorbij komen...
Wie heeft um geschreven?? Klinkt goed voor de kerst...

Ssserpente wat een geweldig filmpje :D
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_105530642
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:11 schreef simmu het volgende:
ik heb trouwens wel makkelijk praten met mijn spul he! ze zijn dol op elkaar, slapen op een kamer 's nachts, spelen al samen en knuffelen elkaar O+ daar hebben we gewoon geluk gehad en tis maar afwachten of dat zo blijft. tis zeker niet vanzelfsprekend hoor. sangdrax en zn zus konden elkaar als kind niet uitstaan.

soms beschouwen ze elkaar als een soort van levende knuffel :P

[ afbeelding ]
(brakke foto, maar geeft wel het idee)
Wat lief! Ik herken de bijzondere band zoals je die omschrijft tussen Ravi en Selene erg in Lena en Ivan (famous last words :+).

Ik vind de manier waarop jij ermee omgaat wel een eye-opener voor mezelf. Ik had niet de indruk dat ik me veel bemoeide met de interactie tussen Ivan en Lena, maar ik ga wel bewuster een stap terugdoen. Op die manier laat ik niet alleen meer ruimte voor Ivan om zijn rol als broer in te vullen, maar ik geef Lena ook meer ruimte om zelf haar grenzen aan te (leren) geven.

Over ruimte gesproken: in januari gaan Lena en Ivan naar een ander kinderdagverblijf. Tot nog toe zaten ze bij elkaar in dezelfde verticale groep (0-4 jaar), maar straks gaat Ivan naar een peutergroep (2-4 jaar) en Lena naar een baby- en dreumesgroep (0-2 jaar) terwijl er wel een verticale groep van 0-4 jaar is. Dat kwam toevallig zo uit (en we hadden ook wat bezwaren tegen die 0-4 groep), maar het leek ons ook wel een fijn idee omdat ze zo meer ruimte voor zichzelf hebben. We hebben wel met het kinderdagverblijf afgesproken dat we die situatie gaan veranderen als ze elkaar erg lijken te missen.

Ik ben heel benieuwd hoe Ivan de overstap naar een ander kinderdagverblijf gaat trekken. Ik vind het zo verdrietig dat hij afscheid moet nemen van zijn fijne, vertrouwde omgeving. Maar misschien pikt hij het makkelijker op dan ik. :') Bij het afscheid van zijn lievelingsleidster indertijd stond ik te grienen en heeft hij er op geen enkele manier blijk van gegeven er moeite mee te hebben. Al vind ik dit wel weer anders, want straks krijgt hij én andere leidsters én andere kinderen in de groep. Er staat tegenover dat we straks niet hoeven te verhuizen als hij eenmaal op school zit en dat geeft me het gevoel dat we de juiste stap nemen nu.
pi_105530859
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:38 schreef Reilain het volgende:
:D Zag een interessant boek voorbij komen...
Wie heeft um geschreven?? Klinkt goed voor de kerst...

Ssserpente wat een geweldig filmpje :D
Harvey Karp:

Adele Faber & Elaine Mazlish:

Elaine Mazlish & Adele Faber:

pi_105531215
Ik heb de boeken bij mn bed liggen, nu nog gaan lezen :+

Het is erg interessant om te lezen over interactie tussen je 2 kids en de al dan niet sturen daarin. Ben erg benieuwd hoe wij dat straks ervaren.

Over overstappen op kdv's. Mette was natuurlijk nog jong met de overstap naar een ander kdv, daar heeft ze geen last van gehad. Ze is nu net over naar de peutergroep en ze vindt het daar helemaal fantastisch. Ik merk ook dat ze in haar ontwikkeling ineens enorm omhoog schiet. Ze zijn daar veel actiever. Voor Mette werkt het heel goed, grote mensen duwen haar al snel in het 'nog dreumes' hoekje, lief schattig nog zo onbehulpzaam, dat werkte wat averechts voor haar. Nu moet ze mee met de groten en wordt ze niet meer als een baby behandeld dat doet haar goed.
Nou heeft Ivan daar natuurlijk helemaal geen last van :+

Wies zit nu in de babygroep waar Mette in zat. Dit pakt ze ook heel goed op. Ze vindt het heel normaal lijkt het wel. Haar lievelingsleidster is nu van Wies zoals ze dat zegt, dan wijst ze dat Wies naar Kim moet (de leidster), dan knikt ze ja en zegt ze 'mooooi'.

Alles veranderd straks voor Ivan en Lena en vooral voor Ivan, het kan zoiezo een wat moeilijke periode voor hem worden. Maar misschien pikt hij het wel allemaal heel goed op.

En nou ga ik naar Lente kijken :)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105531401
Haha, daar heeft Ivan inderdaad geen last van.

Hij was natuurlijk vrij oud toen hij voor het eerst naar het kinderdagverblijf ging en dat ging toen naar omstandigheden goed, maar hij had wel te kampen met eenkennigheid en verlatingsangst. Daar is nu geen sprake meer. Hij is zo solide en zit goed in zijn vel, mijn kleine rots. Ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in dat het goed zal gaan. En ik denk dat een peutergroep voor hem een heel stimulerende omgeving zal zijn. Zo zitten er natuurlijk weer allerlei andere voordelen aan een groep kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd.

Hoe gaat het nu met de taalontwikkeling van Mette eigenlijk? En is er al een behandelplan?
pi_105531868
Hè, wat fijn dat ík wél een onhandelbaar rotkind heb tussen al die redelijkheid hier . Goed voor de balans! :+

[ Bericht 9% gewijzigd door Ssserpente op 13-12-2011 13:18:12 ]
pi_105531902
Met de taalontwikkeling gaat het nu heel hard, daar werkt die peutergroep ook heel hard aan mee.
Ze doet nu al het communiceren in praten, de 3woord zinnen komen regelmatig langs. Ook probeert ze alles na te zeggen. Het is vooral de klanken die nog moeizaam gaan, maar dat komt vanzelf wel.
Zoals je al eerder dacht en zei, ze is een verzamelaartje en nu komt het eruit.

Voor haar oren hebben we druppels als ze last heeft. Ze gaan nog geen nieuwe buisjes plaatsen omdat er 1 buisje nog heel mooi inzit. Ze willen nu niet een ingreep gaan doen die voor haar wel een impact kan achterlaten.
Daar geef ik ze ook gelijk in. Mocht er wat veranderen in de situatie mogen we gelijk bellen en dan wordt er weer gekeken. We hebben er een goed gevoel over.

Ook de afspraak bij de dietiste was erg nuttig. Veel tips gekregen wat we met haar voeding kunnen doen. Ze heeft ons ook een eetprotocol gegeven hoe haar te benaderen met voeding.
Heel fijn om te horen was dat ik helemaal geen boterham hoef te geven als ze geen avondeten eet, ze zei dat dat grotere eetproblemen in gedrag kan opleveren later als ze groter zijn.
Advies is druk eraf en gewoon op een leuke manier er veel calorieen inproppen.
We gaan over anderhalve maand weer en zo houden we het komende jaar haar groei in de gaten.
Ze was terughoudend met fantomalt, het leek haar niet nodig en ook niet verstandig in Mette's geval. Ze had een laag geboortegewicht en heeft nooit een groeispurt gehad, het zou onnatuurlijk zijn haar nu veel aan te laten komen. dit kan overgewicht veroorzaken op latere leeftijd.

Al met al gaat het hier lekker zijn gangetje met haar. We worden begeleid en dat geeft rust.
pi_105532186
dat klinkt heel fijn wickie!

hier was ik zonet het lachertje van de peuterspeelzaal toen ik met ravi in de buggy en 17 kilo peuter in winterjas en snowboots voorop in een mei tai aan kwam zetten :X :') kan niet zeggen dat het nog erg praktisch is :N en dan ook nog eens de buggy op de rem moeten zeggen (ik dus in standje slanemens) gecombineerd met een duer met spanning erop :{ geen succes :N ze is er echt te groot voor aan het worden ;(
  dinsdag 13 december 2011 @ 13:19:49 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105532223
Is het niet handiger om haar in de buggy te doen en Ravi in de mei tai?
En anders mss op je rug?
Ik heb Sasha laatst ook nog een keertje op mijn rug gehad. O+
pi_105532293
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 13:19 schreef Brighteyes het volgende:
Is het niet handiger om haar in de buggy te doen en Ravi in de mei tai?
En anders mss op je rug?
Ik heb Sasha laatst ook nog een keertje op mijn rug gehad. O+
tuurlijk is dat handiger. maar ravi wil niet in de doek en selene wel. het was op haar speciale verzoek. en ze wilde ook al perse voorop. de juf probeerde het nog met "je bent toch geen babietje meer....." maar dat resulteerde enkel in een giebelende selene die WEL! riep en waaahwaaahwaah murmelde
pi_105532400
en mijn reusje is echt een reusje he. die steekt echt een kop boven alle andere kindjes uit in haar groep! zondag waren we bij ingrid en ze scheelt nog geen half kopje met kim van 6
pi_105532417
meestal neem ik ze trouwens allebei lopend mee hoor ;)
ik ben gekke henkie niet! mijn rug trekt dit niet vaker dan eens in de paar weken
pi_105532431
ik kan nhet niet laten: kwartet :P

valt het op dat er eentje op de psz zit en de ander in bed O-)
pi_105533519
Tyler is goedgekeurd bij de tandarts. Ik was bang dat hij gaatjes had, maar das niet zo gelukkig! Ontwikkelingsvlekjes heeft hij op zn 'vampieren' tandjes. Ging heel goed voor de eerste keer!

En bij cb ging het ook prima. 14 kg en 98 cm hij volgt zn lijntje goed!
Praten is zorgwekkend, maar goed dat we actie hebben ondernomen.
Blokjes stapelen ging goed, nabouwen op 1tje na niet. Net als vormenstoof, 1tje snapte hij niet.
Lijn natrekken ging best redelijk. Ogentest niet gedaan wegens niet praten.
We wachten het ontwikkelingsonderzoek bij Accare wel af.
pi_105533625
hullo, zijn jouwessen al wat bijgekomen ingrid?
pi_105533786
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 14:02 schreef simmu het volgende:
hullo, zijn jouwessen al wat bijgekomen ingrid?
:) Hai was een test. ;) Zit op Djeez laptop, die van mij deed gisteren alleen strepen in beeld. Ieks! Deze is wennen, poste net heul niks!

Ja, nu zijn ze wel bijgekomen! Selene praat al best goed trouwens en scheelt idd niet veel met Kim qua lengte.
En Kim is klein voor de leeftijd en die van jou groot toch?

We hebben gisteravond de E boom neergezet volgens Tyler. Alleen met lampjes nog, Kim (en Tyler) helpen straks mee optuigen. :X Niet mijn idee!
pi_105534671
je deed een cooki :D

ja, selene is gewoon zo groot. bijdehand ook :Y :P
ik vond het trouwens heeeeeel lief van kim dat ze haar verse kado afstond aan selene! het gaat goed met haar is het niet? tyler vond het geloof ik allemaal veeeeeeeeeeeel te druk
pi_105535888
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 13:24 schreef simmu het volgende:
en mijn reusje is echt een reusje he. die steekt echt een kop boven alle andere kindjes uit in haar groep! zondag waren we bij ingrid en ze scheelt nog geen half kopje met kim van 6
elin is ook groot!
pi_105537559
Leander is heel klein. Hij is echt de kleinste van de psz en odnertussen niet meer de jongste.
Hij kreeg net op de psz een zakje snoep van een jarige. De inhoud: zakje chips, 2 lollys, 2 kauwgomballen, zakje van die beertjes, eeen schuimblok en een ballon :{ Hoe kom je erop om zulke dingen op de psz uit te delen :N
pi_105537654
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:37 schreef MeNicole2 het volgende:
Leander is heel klein. Hij is echt de kleinste van de psz en odnertussen niet meer de jongste.
Hij kreeg net op de psz een zakje snoep van een jarige. De inhoud: zakje chips, 2 lollys, 2 kauwgomballen, zakje van die beertjes, eeen schuimblok en een ballon :{ Hoe kom je erop om zulke dingen op de psz uit te delen :N
Dus :X Ik snap dat ook niet, sowieso snoep en wat veel! En kinderen zijn al blij met 1 dingetje: een ballon was ook goed geweest, alleen denken volwassenen dat het altijd meer meer meer moet zijn :{
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_105537770
lollys zijn eng :X :N

en idd veel te veel. lijkt sintermaarten wel, dat was ook zo'n ellende met een tas vol snoep. anders geef je hem er nu wat van, laat hem wat apart leggen voor morgen en dan de rest "piefpafpoef! --> weggetoverd"
pi_105537923
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:00 schreef Ticootje het volgende:

beter via de huisarts. Maar de logopedie is vrij tegenwoordig en heb je niet altijd een verwijskaart nodig.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_105537938
De chipies mocht ie opeten, de lollys zijn voor grote broerm de kauwgomballen ben ik mee bezig, de beertjes zijn voor morgen en de schuimblok is in de bak. En de ballon spelen ze mee. Maar vind het raar dat de juffen er ook niks van zeggen. In de regels staat duidelijk aangegeven dat er geen snoep getrakteerd mag worden. Liever fruit of knakworstjes of kaas enzo.
Maar ja die moeder vroeg net ook of ze voor het kerstontbijt koekjes mee mocht geven!
pi_105538008
Wat veel zeg! Belachelijk gewoon, heeft Tyler ook weleens gehad.
pi_105539850
Zou dat kind van de traktatie echt thuis ook al lolly's en kauwgomballen krijgen(en goed kunnen op eten)? :o
Het is belachelijk veel vind ik, maar ook belachelijk vreemd snoep om uit te delen aan 2/3jarigen.
Doe dan gewoon zo'n leuk koekreepje/doosje van dat Hemaspul van Jip en Janneke, of bijv zo'n kapitein koek ontbijtkoekreepje versierd in een leuke traktatie.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_105540289
Denk het wel. Hij komt smiddags ook wel eens met zakje chips op de psz....
pi_105540333
ik heb voor elins verjaardag voor alle kindjes een kikkerspelletje (vlooienspel voor peuters)
pi_105540377
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:51 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb voor elins verjaardag voor alle kindjes een kikkerspelletje (vlooienspel voor peuters)
Bij de Wibra zei je laatst toch? Leuke tip!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_105540392
Wow echt veel snoep ja.. Jaël krijgt een enkele keer met een verjaardag een chippie (en bij oma). En snoep eigenlijk praktisch nooit, heb het eignelijk niet eens in huis.. Koekje kan ze krijgen en dan wel de dora variant want de rest is niet lekker ;) En ze krijgt vaak een mandarijn of een stuk komkommer tussendoor, vind ze ook lekkerder trouwens.

En net als Selene van Simmu en Elin van KD is Jaël ook groot!!
pi_105540490
Hier krijgen ze eigenlijk ook nooit snoep. Leander heeft de chips ook niet opgegeten dus die is al in de bak. Hij heeft ook liever fruit of een bumba cakje of plakje worst ofzo!!
pi_105540774
Ow kaas, hier doet ze alles voor kaas, laatst oude kaas geporbeerd maar dat was geen kaas en werd weer uitgespuugd ;)
pi_105540856
Ik heb nog steeds ''babysnoep'' in huis voor hem,zoals een yoghur trijstewafel,bambix koekjes,Nestle fruitreepje,stuk ontbijtkoek of een knijpfruitzakje krijgt hij als tussendoortje.
Hij heeft laatst voor het eerst op een verjaardag bij een ander Nibbit chipjes gehad, zoiets heb ik nog nooit gekocht.
Op zn eigen feestje had ik Organix chipjes, heb ik toch het idee dat het niet zo slecht is wat ik geef.
Ik vind het gewoon nog niet nodig, maar weiger hem ook geen spekje oid als we ergens anders zijn en iemand biedt het aan. Lolly's,nootjes, echt snoep zoals drop,winegums,kauwgom(ballen),zuurtjes e.d zou ik dus wel afslaan.

Kaas is hier ook favoriet!
pi_105541083
Leander krijgt zaterdagavond wel altijd paar pinda's. Heerlijk vind ie dat!!!
pi_105541223
we hebben ook wel eens rijstewafels :Y

maar doorgaans houden we het op 's ochtends fruit en ' middags een dorakaakje. maar ik ben niet streng met snoep. we hebben het alleen niet vaak in huis ;)
pi_105541436
Hier idd laatst ook een kaptein koek met een jip en janneke doosje en een ballon getrakteerd. Vind ik al genoeg snoeperig haha. Hoewel ik eerlijk beken dat Evie, mits brood en fruit gegeten, ook best lekkere dingenkrijgt hoor. Zelfs wel eens een blokje chocolade... maar meestal rozijntjes, ontbijtkoek, fruit of kaaas oid als tussendoortje. En op verjaardagen mag ze best chips of een tucje ofzo..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_105541593
Jaël heeft ook wel pepernoten en chocola gehad, maar normaal gesproken niet. Want ik haal het niet in huis uit zelf bescherming ;) Ow en rozijnen hebben we hier ook en dan halen we van die jumbo's bij de notenman :)
pi_105541718
Elin eet zat snoep..schatkistjes of smarties.. ze is dol op chocola, can't blame her :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 december 2011 @ 18:33:27 #91
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105543624
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:47 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

beter via de huisarts. Maar de logopedie is vrij tegenwoordig en heb je niet altijd een verwijskaart nodig.
cb-arts kan wel een briefje schrijven met daarin de zorgen, juist omdat logo tegenwoordig vrij is, kan een cb-arts ook aangeven wat de problemen zijn :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:06:45 #92
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105544951
Even een vraagje aan de mama's met kind in peuterbed: hebben jullie een gewoon dekbed, of een speciale peutermaat?
pi_105545275
ik heb een 1persoons afgeknipt :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 december 2011 @ 19:32:57 #94
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105546031
ik had eerst een peuterdekbed van de wibra op z'n peuterbed (maat ikea) liggen, maar das veel te klein. Nu ligt er een gewoon saai eenpersoons op, aan 't voeteneind heb je wel ineens genoeg ruimte om echt goed in te stoppen :)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_105546165
Ik ga niet speciaal voor Isabeau snoep in huis halen, maar als haar grote broer een schuimpje eet, mag zij het ook. Die is er maar om het weekend, dus een ramp lijkt het me niet. Wel zorg ik dat ik voor grote broer niet iets in huis haal wat Isabeau niet mag, zoals een lolly. Als grote broer toch eens een lolly heeft, moet hij hem gewoon uit t zicht van Isabeau eten. Gaat prima en snapt hij ook. Verder ga ik er vrij ontspannen mee om. Als het haar aangeboden wordt en het is niet gevaarlijk, dan mag ze het van mij hebben.

Zondag in de kroeg hadden we een kaasplankje met wat blaadjes sla als garnering. En ik had een koekje bij mijn chocolademelk. Gaf ik Isabeau mijn koekje, zegt ze: "Nee mama, ik wil niete koekje, ik wil blaadjes eten" En toen vrat ze de sla op. :')
pi_105546891
Asy, ik stop een eenpersoonsdekbed flink in en dat gaat prima. Je moet er alleen op letten dat je niet een te dik/zwaar dekbed koopt.
pi_105547317
Maar ik wil graag beginnen met oefenen met een dekbed in een ledikant, dan us dat veelste groot.
Daarna waarschijnlijk hetzelfde bed als Mignonne heeft voor haar grootste omdat deze mee kan groeien. Maar al we die op het kleinste formaat zouden hebben dan is een 1persoons dekbed toch nog steeds erg groot? Of valt dat wel mee?
pi_105547927
O lars krijgt ook wel eens een snoepje, eigenlijk steevast als meike uit school is smiddags. Zo'n haribobanaantje, een doosje smarties oid.

Lars kan heel goed zelf spelen.
Hij heeft ook al veel fantasie, praat voor poppetjes en beestjes, geeft ze te eten en te drinken en zulks. Kijkt ie allemaal af van zijn grote zus. Meike kon op die leeftijd helemaal niet zelf spelen, en nu nog steeds moeilijk. Thuis speelt ze nu heel veel met lars, je kunt echt merken dat ze nu echt wat aan elkaar hebben. Dan heeft meike een winkel in de gang en dan komt lars wat bij haar kopen enzo. Zo cute om te zien.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_105548212
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 10:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben trouwens ook heel benieuwd naar de How2Talk2Kids-versie voor broertjes en zusjes! Ivan is de laatste tijd erg bezig met het corrigeren van zijn zusje en hoewel het me vaak amuseert erger ik me er ook aan. Ik zou wel willen lezen over hoe je je kinderen meer ruimte kunt geven als er een broertje of zusje bovenop zit. (Letterlijk, soms. :') )
Ik ben 'm nu aan het lezen en het is erg interessant! Ik bedenk me alleen vaak pas achteraf dat ik iets ook zoals in het boek op had kunnen lossen :')
pi_105548617
Oh en let er bij het dekbed op dat je een exemplaar koopt dat je zelf kunt wassen :P Die van onze nog niet helemaal zindelijke kleuter wordt 's nachts om ondefinieerbare redenen wel eens nat }:| dan is het wel fijn als ze er de volgende nacht weer onder kan
  dinsdag 13 december 2011 @ 21:13:15 #101
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105551454
Voor in het ledikant had ik een klein dekbedje gekocht maar dat is natuurlijk te klein (lees: te smal) voor het peuterbed. Hij heeft er nu een groot dekbed opliggen (de andere helft van mijn dekbeddenset die ik nooit gebruik :D ), maar opeens vroeg ik me af of dat niet te groot was. Stom hè? :@

Ow en snoep: normaal hebben wij bijna niks in huis maar door de feestdagen wel. Dus nou snoept Harry behoorlijk mee. Maar als alles op is, dan gaan we weer over tot de orde van de dag en dat is bij hoge uitzondering ;)
pi_105554344
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:59 schreef wickie het volgende:
Maar ik wil graag beginnen met oefenen met een dekbed in een ledikant, dan us dat veelste groot.
Daarna waarschijnlijk hetzelfde bed als Mignonne heeft voor haar grootste omdat deze mee kan groeien. Maar al we die op het kleinste formaat zouden hebben dan is een 1persoons dekbed toch nog steeds erg groot? Of valt dat wel mee?
niet helemaal bijgelezen, maar voor jouw beeldvorming:

dit is t bed met een ikea peuterdekbedje erop. Die kosten iets van 8 euro nog wat ofzo? Het past in elk geval prima, ik heb ruimte om het aan de achterkant er tussen te proppen en ik vind hem groot zat voor de kleinste stand. :)
:)
pi_105556576
Hmm ik kan alleen het babydekbed of een 1persoonsformaat vinden of kijk ik nu zo scheef?
Vind het zo'n leuk bedje O+
pi_105556715
Bij mijn weten heeft de Ikea alleen eenpersoonsdekbedden, ook voor op de juniorbedden.
pi_105556882
Ik verhuis het wel even naar het kinderkamertopic :)
Verhuizen jullie mee :D
pi_105556895
Ons peuterdekbed kwam van leen bakker geloof ik. De dekbedovertrekken van ikea zijn ook gewoon eenpersoons, die heb ik toen namelijk kleiner gemaakt.
pi_105557123
Hmmmm... ik weet vrij zeker dat hij van Ikea komt...
even zoeken.

Ja, het is deze, http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60028510/
jullie hebben gelijk het is geen peuterdekbed maar een babydekbed. Maar zoals je ziet past hij op de kleinste stand van dat bed prima erop.

Overigens hebben we hier ook een wibra dekbed, gekregen van iemand, maar ik vind die van Ikea stukken prettiger aanvoelen eerlijk gezegd, die van wibra leek wel een boxkleed ofzo :D maar misschien is ie wel vaak gewassen, dat kan ook nog (t is een doorschuiver.)

anyroads, die van ikea is zn 9 euro helemaal waard, we hebben er ook dat kussentje bij en onze grote voelt zich helemaal het dametje met kussentje en zo erbij <3
pi_105557245
Hier een peuterdekbed van de Hema, 15,- volgens mij.

Nog niet in gebruik genomen, schiet hier nog niet echt op met de verbouwing ;)
pi_105564887
Snoep: B. heeft zelfs op het kdv weleens een lolly gekregen in een traktatie. Toevallig hadden we vlak daarna een evaluatiegesprek, en toen heb ik toch maar gezegd dat ik daar niet zo blij was. Waren de leidsters met me eens, was ook niet de bedoeling, enz. In de nieuwsbrief daarop werden de ouders er nog even vriendelijk aan herinnerd dat dat niet de bedoeling was...

Thuis hebben we wel wat snoep in huis, maar daar kijkt ze niet naar om. Chocola vindt ze ook (nog?) niet lekker. Rozijntjes en ontbijtkoek wel, dus dat krijgt ze als lekkere tussendoortjes.

En ik heb in het peuterbed ook het dekbedje van de Hema liggen, die hebben ook leuke hoezen voor eromheen. Wel jammer dat ze alleen maar moltons hebben die waterdicht zijn, dat lijkt me zo warm (en voor een kind dat toch nog altijd een luier aanheeft ook niet echt nodig). Iemand tips waar ik nog meer zou kunnen kijken voor moltons van dat formaat?
pi_105567022
Leander had zijn broodje van vanmorgen nog op tafel liggen. Pakt ie hem net weer: Hee mama das tosti :Y
pi_105606245
Ik heb gewoon een donzen éénpersoons dekbed op een IKEA peuterbed, dat gaat prima :)
En ik heb héél veel leuke hoezen :D OP de eén of andere manier krijg ik die van iedereen :P

Nuja, handig straks voor F-je :) Die krijgt binnenkort ook ergens een groot bed.

Over bedden gesproken, even advies.
Mijn peuter wil 's avonds niet naar bed, logisch, dat willen niet veel peuters ;) Als we hem er in leggen, slaapt hij zo. Das prettig (er moet wel iets van licht aanblijven, anders is het dikke paniek)

Hij wordt sinds een week of 3 tussen 4 en 6 wakker in plaats van tussen 7:00 en 7:30. Hij gaat huilen en schreeuwen, ga je erheen en vertel je dat het nog nacht is, wordt hij heel boos en verdrietig.
Uiteindelijk gaat hij dan nog wel even weer slapen. Om een uur of 7 staan we op (meestal issie dan al 3 of 4x woest wakker geweest)
Dan gaat hij witjes op de bank liggen en de rest van de dag (!!!!!) liggen jengelen dat hij zo moe is en tv wil kijken. Hij huilt en gilt dus ook om alles. Ik moet hem echt mee uit huis nemen om dat te doorbreken. En 's avonds helemaal bekaf.

Iemand tips? Hij wordt wakker en slaapt gewoon echt een paar uur per nacht te weinig die hij wel echt nodig heeft (en ik ook!!!!)
Normaal is hij heel erg voor rede en argumenten vatbaar, maar op dit gebied helemaal niet.

Als hij voor de verandering wel wat langer slaapt, is het een heerlijke, blije, eigenwijze peuter. Dat vindt iedereen, inclusief hijzelf, veel leuker.
pi_105606424
Wat rot, freecell. Kan het niet zijn dat hij ziekjes is? Ivan is al weken niet helemaal lekker, en ik ook niet.
  donderdag 15 december 2011 @ 08:31:28 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105606489
Kan het honger zijn?
Oscar krijgt ook al weer een paar nachten een flesje brinta om een uur of 3-4. En daarna slaapt hij weer heerlijk verder. :Y
En in het begin (een tijdje terug hebben we ook eens zo'n periode gehad) kon hij ook niet zelf duidelijk maken wat hij nou wilde, alleen maar boos en huilen. Nu vraagt hij er gelukkig zelf om en slapen we allemaal in no time weer verder...
pi_105606717
Ziekjes kan hoor :Y We zijn hier allemaal ziek geweest, maar het duurt al even met dat wakker worden (aan de andere kant, ik kreeg vorige week zaterdag buikgriep en ben nog steeds net helemaal beter, dus het kan zeker wel)

Honger zou ook kunnen, mar lijkt me niet zo waarschijnlijk, hij eet ongeveer de helft van de keren redelijk normaal zijn ontbijt op en de andere keren wordt hij net zo goed vroeg wakker.

Daarbij eet hij al zeker een half jaar geen hap avondeten (gelukkig genoeg andere dingen om dat te compenseren ;) ) . Dat mag hij dan eerst wel eens gaan doen :P Behalve patatjes en dan wordt hij ook zo idioot vroeg wakker.

Ik zat al te denken aan zijn nachtlampje uitdoen als hij slaapt. Probleem is dat hij daar vaak wakker van wordt en wordt hij dat niet, dan is het paniek als hij 's nachts wel ergens wakker wordt... Maar ik heb het idee dat hij vaster slaapt zonder licht.
  donderdag 15 december 2011 @ 10:20:31 #115
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_105608380
Een tijdklok op z'n lamp zetten? Zodat het uitgaat als hij slaapt en aangaat als hij naar bed gaat (of alleen het laatste). Eventueel een klein lichtje voor de nacht als hij wakker wordt, maar de grote lamp als hij uit bed mag.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_105608442
een nachtlampje op een timer (die aangaat als het uit bed tijd is) combineren met een lampje wat hij zelf aan en uit kan doen misschien?
  donderdag 15 december 2011 @ 10:37:56 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105608818
Lampje op bewegingssensor?

(En als hij geen avondeten eet kan het toch best wel honger zijn? ;) )
Waarom niet eens proberen. Hij is hardstikke in de groei en spurtjes komen vanuit het niets opzetten toch?

[ Bericht 21% gewijzigd door BE op 15-12-2011 10:44:56 ]
  donderdag 15 december 2011 @ 10:43:42 #118
35189 Troel
scherp en bot
pi_105608971
Ik zou ook aan honger denken. Vooral omdat patatjes nou natuurlijk ook niet heel erg goed vullen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 15 december 2011 @ 10:57:28 #119
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105609318
:o
Ik sluit me aan bij freecell. Mijn bijna-peuter gilt elke avond bij het naar bed gaan (niks huilen, gewoon alleen gillen van bozigheid). Hij ligt zeker nog uren wakker en als hij 's nachts wakker wordt, zet hij het ook op een gillen. Weer niks huilen, niks overstuur, maar hij houdt het wel heel erg lang vol (vannacht 3 kwartier en toen ging het wel over in huilen, maar dat was waarschijnlijk omdat ik gemopperd had).
Ik heb 4 uur slaap gehad vanacht en ook kindlief is kapot.
Ik vind het zo lastig om dit te doorbreken. En net als het een paar dagen wat beter lijkt te gaan, dan slaat hij bij opa en oma zijn middagslaapje over en dan begint het weer opnieuw... :X
pi_105609432
mee orde rust & regelmaat?

ik weet het, ik weet het. ieder zn ding en geen enkele 'methode' is magisch de juiste en ieder kind (en ouder) is anders. maar ik merk hier iig echt heel duidelijk dat als we afwijken van ***het heilige patroon*** dat vooral selene dat gewoon domweg niet trekt.
  donderdag 15 december 2011 @ 11:04:58 #121
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105609532
Er is hier niks veranderd aan patronen of regelmaat.
Kind gaat altijd dezelfde dagen naar opa en oma. Hier is het ook altijd hetzelfde, in dezelfde volgorde. Het enige dat veranderd is, is zijn bedje. Maar dat is juist gedaan toen hij al een tijdje zo bezig was...
  donderdag 15 december 2011 @ 11:09:01 #122
35189 Troel
scherp en bot
pi_105609635
Tuurlijk zijn er hier nachten die niet zo lekker lopen, maar dat is meestal bij Ruben (veel nachtmerries, veel dingen te verwerken en heel veel verlatingsangst) en niet zozeer bij Jochem. Als Jochem een keer huilt is dat omdat hij het koud heeft (deken weer over hem heen). Als hij ziek is kunnen daar andere dingen bijkomen, maar dat is het over het algemeen.

Ruben heeft standaard een bidon met water naast zijn bed staan en die roept af en toe midden in de nacht dat zijn water op is. Vannacht deed hij dat ook en toen riep ik terug dat hij maar lekker moest gaan slapen met de verwachting dat hij nog wel een keer zou roepen. Niet dus :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105610048
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2011 10:43 schreef Troel het volgende:
Ik zou ook aan honger denken. Vooral omdat patatjes nou natuurlijk ook niet heel erg goed vullen :)
Wel in de hoeveelheden die hij eet ;)
Maargoed, hij houdt niet van melk, yoghurt of pap en als ik hem om 4:00 mee naar beneden neem om brood te eten gaat hij never nooit weer vrijwillig naar boven :P

Ik zou kunnen proberen om hem tijdens het avondeten gewoon brood te geven in plaats van avondeten, maar dat heb ik eigenlijk altijd geweigerd onder het mom van 'je eet wat iedereen eet, of niet, maar ik ga geen brood voor je smeren tijdens warm eten'

Rust en regelmaat zit er met bedrituelen eigenlijk juist wel in hier...
En hij wordt niet wakker van in zijn kamer lopen 's nachts (ik ka volgens mij met een knuffelbeer op zijn oor timmeren als ik wil :P ) hij wordt wakker van de lamp die uitgaat.

(en op het moment dat ik dit tik denk ik: Dimmer op de grote lamp! Dat gaan we doen *O*
  donderdag 15 december 2011 @ 11:29:03 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_105610225
En gewoon een bidon met water naast zijn bed zetten, dat kan ook honger stillen? Neem maar een slokje water en ga weer slapen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 15 december 2011 @ 11:29:09 #125
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_105610229
Kan dat gewoon? Een dimmer op de grote lamp? Wij hebben hetzelfde probleem met Lennon. Grote lamp moet aanblijven, nachtlampje mag niet aan en als ik s avonds de een aan en de ander uit wil doen, wordt hij wakker en wil bij ons in bed. Als de lamp aanblijft, wordt hij s nachts wakker en wil bij ons in bed. Wat we dan ook maar doen. Dat gaat redelijk, alleen is hij af en toe dan erg vroeg wakker. En we willen eigenlijk dat hij de nachten gewoon in zijn eigen bed slaapt.

Hij is nu ook n of verkouden en hoesterig, dat helpt ook niet mee.
Make love, not war ☮
pi_105611210
Wij hadden ook opeens slaapproblemen, terwijl we die eerst niet hadden. We hebben het avondritueel aangepast, 5 min rustig bij papa de dag doornemen en hangen. Meestal wijst hij nu zelf naar zijn bed, maar na 5 min gaat hij er zowieso in, ook al sputtert hij tegen, os hij toch zo stil.

Vandaag naar cb geweest. We gaan zijn gehoor nog laten testen en nog 4 maanden afwachten. Ze dacht dat zijn spraak wel vanzelf zou komen. Het ging alleen om de spraak, het begrip zat goed. Verder geen andere afwijkingen gevonden die het wel zorgelijk zouden maken. Dus we gaan maar afwachten.
pi_105617584
Ik had zó'n leuk gesprekje net met mn peuter :P

Ik vroeg: wil jij dit grote stuk appel?
Hij: nee, niet lekker
Ik: dus mag mama het opeten?
Hij: ja
Ik eet het stuk appel op en als ik het laatste stukje doorslik zegt hij: ik opeten!!
dus ik: hij is al op, kijk, daar zijn nog meer stukjes
Hij: neeee ik dat stuk (en pielt ondertussen zn vinger in mijn mond) mij! mij! mij!
Ik: het zit al in mijn buik
Hij: mama uit!
Ik: het komt er pas weer uit als het plasjes en poepjes zijn geworden
Hij: mama poepe! mama plas make!
pi_105617623
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 15:21 schreef Chan het volgende:
Ik had zó'n leuk gesprekje net met mn peuter :P

Ik vroeg: wil jij dit grote stuk appel?
Hij: nee, niet lekker
Ik: dus mag mama het opeten?
Hij: ja
Ik eet het stuk appel op en als ik het laatste stukje doorslik zegt hij: ik opeten!!
dus ik: hij is al op, kijk, daar zijn nog meer stukjes
Hij: neeee ik dat stuk (en pielt ondertussen zn vinger in mijn mond) mij! mij! mij!
Ik: het zit al in mijn buik
Hij: mama uit!
Ik: het komt er pas weer uit als het plasjes en poepjes zijn geworden
Hij: mama poepe! mama plas make!
_O- :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_105620059
leuk chan!

ik heb de mijne vandaag de afwas laten doen *O*
ze mag ook spelen met de kruimeldief (als ravi er niet is, want die is daar bang van) en helpt met de bedden opmaken

trots is :Y
pi_105620761
Chan _O-

Simmu, leuk is dat! Jaël mag ook helpen met de was doen en soms stofzuigen. Vaatwasser uitruimen helpt ze al heel lang mee. En de meeste dingen inderdaad als haar zusje in bed ligt, dan gaan we samen lekker het huishouden doen :D Het duurt op die manier allemaal veel langer maar is zoveel leuker.
Verder is ze nu een beetje ziekjes, heel verkouden en ze hoest niet goed, ze weigert gewoon te hoesten waardoor ze heel benauwd wordt. Ze heeft nog nooit zoveel op de bank gehangen als vandaag..
pi_105620795
och, beterschap mp!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 15 december 2011 @ 20:35:53 #132
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105630214
nauwelijks bijgelezen .. heb Jan vanmorgen naar de psz gebracht, en ben in vliegende vaart doorgefietst naar Lucertis voor 't adviesgesprek. Er komen sowieso een psychologisch en psychiatrisch onderzoek (oa iq-test en kijken waar hij geestelijk zit in z'n ontwikkeling) Toen ik aangaf dat ik het vermoeden had dat hij een ontwikkelingsachterstand had als gevolg van de taalachterstand, en dat nu als een dolle stier aan 't inhalen is, zat ze bevestigend te knikken, en deze woorden werden ook nog onderstreept door de peuterspeelzaal juf die ik ook nog even gesproken toen ik Jan ophaalde. Er komt ook nog een huisbezoek van een uur; om te kijken wat ik thuis nog meer kan doen qua structuur bieden etc, en om een beeld te krijgen van hoe het hier thuis aan toegaat en waar ik tegen aan loop met Jan. Dit alles gaat eind januari / februari plaatsvinden, zodat we iig even in alle rust de feestdagen + zijn verjaardag en oud en nieuw door kunnen, en zijn verjaardag vieren op de peuterspeelzaal. Ze gaven nog wel het compliment dat ik thuis al met picto's was begonnen om sommige dingen duidelijk te maken voor hem (dagen van de week, het avondritueel etc .. )

pi_105638086
Chan 0+
Fijne berichten djmo!
Beterschap voor je kleine grote mp.
pi_105638360
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_105638798
ik ben verliefd..
  vrijdag 16 december 2011 @ 05:54:34 #136
35189 Troel
scherp en bot
pi_105645675
Prachtfoto!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 16 december 2011 @ 08:32:03 #137
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105646424
En terecht Jaleesa! :Y

DJMO, wat een fijne berichten
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 16 december 2011 @ 08:46:34 #138
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105646594
nou ja fijn .. het is fijn dat hij onderzocht gaat worden, maar er werd ook bij gezegd dat bepaalde hulpverlening niet door hen gegeven kon worden maar dat bijvoorbeeld jeugdzorg dat wel kon bieden. Er waren ook nog andere oplossingen hoor; zoals MEE, thuiszorg met PGB etc. maar ze moesten jeugdzorg wel genoemd hebben... ik begon bijkans te steigeren :X

pi_105646776
dankjulliewel
pi_105646812
mooi jaleesa O+

en fijn djmo :Y hopelijk vlot het allemaal!
pi_105647015
Mooie foto Jaleesa O+

Ik vind je bericht erg positief DJMO,. Fijn dat er word meegekeken toch en dat ze je serieus nemen en naar je luisteren :)

Hier is mijn lieffie nog steeds verkouden.. Ze heeft nu helemaal rode uitslag onder haar neus en op haar wangen, mijn kleine vlekkie, ik kan me niet herinneren dat ze ooit zo verkouden is geweest...
pi_105647444
Mooie foto O+

DJMO: Jeugdzorg heeft meerdere afdelingen hè? ;) Maar ik snap je weerzin wel ongeveer geloof ik.

Leander helpt wel fanatiek met opruimen, maar verder helpt F-je mij meer eigenlijk :D En die moet nog 2 worden :P
Leander heeft een ontzettende hekel aan het geluid van de stofzuiger.
Dus tegenwoordig zeg ik: Ik ga stofzuigen! In de gang, in de keuken en in de kamer!
Leander: ok, dan ga ik boven spelen! Gaat naar boven, lekker spelen en komt weer terug als hij het geluid niet meer hoort.
Meestal met een heel voorzichtig: 'ben je helemaal klaar mama?'

En hij leest hier mee :+ Gisteren heeft hij zowaar 1 hap avondeten geprobeerd zonder pushen ook :o (dat was maanden geleden) en hij heeft vanmorgen geslapen tot 8:15 _O-
pi_105650877
Ha, wat fijn, freecell!
  Moderator vrijdag 16 december 2011 @ 12:02:51 #144
5428 crew  miss_sly
pi_105651283
Knap van hem, freecell :D Maar vooral erg fijn!

Senna is ook erg verkouden, arm ding. Ze moest zelfs even wat slijm spugen toen ze wakker werd, zo zielig. Ze is wel naar het kdv, ze was na het ontbijt toch wel weer wat fitter. Hoop dat ze niet ziek wordt, want morgen is de open les/uitvoering van het peuterdansen O+ Ben zo benieuwd hoe ze het doet!
pi_105653942
Jaleesa, wat een mooie foto!

DMJO, fijn dat er meegekeken en gedacht gaat worden!

Freecell, wat goed dat hij er zelf voor kiest om dan even naar zn kamer te gaan! Ik krijg Kyllian voor geen goud naar zn kamer ;) (maar ok, die vindt ook niets eng).

Senna op peuterdansen, wat leuk zeg!

Nog 2 daagjes en dan mogen we ons hier ook officieel melden. Ik mis er alleen teveel in het dreumestopic, dus lees nu eigenlijk meer hier mee :)
Dyon slaap, broer is bij een vriendinnetje spelen en mama is hachee aan het maken :)
  vrijdag 16 december 2011 @ 14:59:05 #146
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105657635
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 december 2011 08:46 schreef DJMO het volgende:
nou ja fijn .. het is fijn dat hij onderzocht gaat worden, maar er werd ook bij gezegd dat bepaalde hulpverlening niet door hen gegeven kon worden maar dat bijvoorbeeld jeugdzorg dat wel kon bieden. Er waren ook nog andere oplossingen hoor; zoals MEE, thuiszorg met PGB etc. maar ze moesten jeugdzorg wel genoemd hebben... ik begon bijkans te steigeren :X
DJMo niet alles is slecht en vervelend he :* en alle hulp is fijn.
Denk aan je zoon denk aan jullie eigen :*
pi_105657895
Freecell wat ideaal, een kind dat níet van de stofzuiger houdt. Stofzuigen is hier een groot drama, omdat peuterlief continu met het ding wil spelen. En als je dan klaar bent met stofzuigen is het opruimen van het ding een nóg groter drama. En als hij dan eenmaal opgeruimd is staat hij nog een paar dagen continu voor de kast te jengelen dat hij de stofzuiger hebben wil..

Spannend Miss, de eerste open les van peuterdansen :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 16 december 2011 @ 15:23:32 #148
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105658431
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 14:59 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

DJMo niet alles is slecht en vervelend he :* en alle hulp is fijn.
Denk aan je zoon denk aan jullie eigen :*
Dat doe ik ook wel hoor, maar het woord jeugdzorg werkt op mij als een rode lap op een stier. Het staat voor mij synoniem met uithuisplaatsen, tegenwerking en verplicht dingen doen waar niemand bij gebaat is, zogenaamd in belang van 't kind. Ook uitspraken van de rechtbank naast zich neerleggen en ijskoud beweren dat ze wel degelijk luisteren etc .. nee dank je. Jeugdzorg is voor mij een mand vol rotte appels :r

vrijdag 16 december 2011 @ 15:28:37 #149
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105658625
Jullie zijn toch ook niet verplicht om nog een keer met jeugdzorg in zee te gaan?
Anders zelf eens contact opnemen met MEE ofzo, en het uitleggen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 16 december 2011 @ 15:36:55 #150
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105658882
Ik wacht eerst eens af wat de onderzoeken gaan brengen Bar, mocht blijken dat er hulp nodig is, kan ik doorverwezen worden naar Mee etc. Maar jeugdzorg moest genoemd worden door hen, omdat het ook een mogelijkheid is. Alleen, door mijn ervaringen met jz, begon ik op dat gespreksmoment even te steigeren (wat ze overigens al hadden verwacht ;) )

pi_105659309
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 15:07 schreef Chan het volgende:
Freecell wat ideaal, een kind dat níet van de stofzuiger houdt. Stofzuigen is hier een groot drama, omdat peuterlief continu met het ding wil spelen. En als je dan klaar bent met stofzuigen is het opruimen van het ding een nóg groter drama. En als hij dan eenmaal opgeruimd is staat hij nog een paar dagen continu voor de kast te jengelen dat hij de stofzuiger hebben wil..

Spannend Miss, de eerste open les van peuterdansen :D
Een paar dagen? :D
pi_105659418
Is er hier toevallig iemand die met zijn kind naar muziekles gaat?
Mijn zoontje gaat in januari voor het eerst naar muziekles voor peuters.. ben zoooo benieuwd wat hij ervan gaat vinden!
pi_105659487
quote:
16s.gif Op vrijdag 16 december 2011 15:52 schreef JaleesaJoia het volgende:
Mijn zoontje gaat in januari voor het eerst naar muziekles voor peuters.. ben zoooo benieuwd wat hij ervan gaat vinden!
Dat lijkt me ontzettend leuk!!
Ik had het graag willen doen, maar ik zou niet weten wanneer enzo ;)
pi_105660166
mijn zoontje gaat op vrijdagochtend.. met zn oma.. ik heb zelf doordeweeks helaas ook geen tijd om mee te gaan :(
pi_105661069
quote:
16s.gif Op vrijdag 16 december 2011 15:52 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ik heb met mijn zoon dreumes muzieklessen gevolgd toen hij ongeveer 18 maanden was. Was erg leuk! Simpele liedjes zingen (kinderen zingen nog niet mee dan natuurlijk) en met allerlei muziekinstrumenten zoals xylofoon en belletjes muziek maken. En liedjes zingen terwijl kinderen zich verstoppen e.d, heel leuk. Onze muziekjuf begon en sloot de les altijd met een welkoms en afscheid liedje en speelde hierbij op de dwarsfluit, geweldig vond mijn zoon dat, stond echt met open mond te luisteren
pi_105663554
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2011 15:49 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Een paar dagen? :D
Ja.. }:| Maar natuurlijk niet aan één stuk door hoor.. Hij eet en slaapt ook nog tussendoor :P .. Maar wel lang en vaak genoeg om mij helemaal gek te krijgen :X Daarom stofzuig ik dus nooit waar hij bij is, maar dweil ik altijd. Met de dweil wil hij ook altijd spelen, maar dat is wel handig, want daar maakt hij dan ook écht mee schoon :+
Tot voor kort kon ik de voorraadkast ook niet open doen zonder een complete driftbui over me heen te krijgen (want daar staat de stofzuiger in). Dat gaat nu wel beter gelukkig, door hem gauw wat anders in zn handen te duwen dat hij mee mag nemen naar de keuken.
pi_105668294
Chan: kan je hem niet (bijv. voor kerst, als jullie dan cadeautjes doen) een speelgoedstofzuigertje cadeau doen? Mijn neefje heeft er een (knalroze :D), en is daar zielsgelukkig mee.

Wij gaan toch maar proberen om B. te leren iets langer te leren slapen, volgens de methode van the nanny, dus elke keer terug in bed leggen tot het wel tijd is om op te staan. Hopen dat het werkt, want ze trekt het dus echt niet om maar 10 uur per dag te slapen.
pi_105681714
Mijn kleine moppie werd wakker met oorpijn.. Heb haar nog nooit over oorpijn gehoord. Nu ara gegeven en neusspray en ze slaapt weer maar ze was wel heel zielig..
pi_105685588
Wat sneu MamaPurk, hoe is het nu?

Gefeliciteerd en welkom lieve Vlindur en Rienk *O* Rienk alweer 2!

Moet effe van me afpraten hoor, had toch laatst verteld dat Wolf naar de peuterspeelzaal gaat binnenkort? Dat gaat dus niet door. Ben best wel teleurgesteld
Blijkt de stad hier een voorloper te zijn op iets wat uiteindelijk in heel NL zal gebeuren volgens de mevrouw aan de telefoon: peuteropvang komt voor rekening van KDV. Houd hier in dat ik Wolf minimaal 2x een ochtend a 5 uur per keer moet brengen! Een andere optie is er niet in de stad, bij geen enkel kdv (ja ik kon hem zelf wat later brengen en eerder ophalen maar ik betaalde wel volle mep..) Vind ik dus echt veel te lang en klinkt mij gewoon als een dagdeel kinderdagverblijf in de oren, en dat is mijn bedoeling helemaal niet.
Een peuterspeelzaal heeft een behoorlijk ander concept naar mijn idee, maar ok.
Ik probeer nu uit te wijken naar een naastgelegen dorp,hopelijk ''mag'' dat van de gemeente waarin ik woon,in dat dorp daar bestaat mijn idee van een peuterspeelzaal nog wel
(gewoon 1 ochtend en 1 middagje a 3,5 uur per keer oid, samen spelen, leren in kring zitten, fruit eten e.d)
  zaterdag 17 december 2011 @ 09:30:56 #160
35189 Troel
scherp en bot
pi_105685681
Rienk gefeliciteerd!!

Hier in Haaksbergen dus ook helemaal geen peuterspeelzaal meer. Simpelweg omdat er op subsidies gekort wordt door de gemeente. Heel fijn hoor, dat ze dan naar peuteropvang kunnen, dezelfde uren, maar dan wel met kinderopvangtoeslag, maar voor de mensen die daar geen recht op hebben, is het maar de vraag of ze ook op de subsidie van de gemeente wel hun kind naar de psz kunnen doen, want de kindjes met een taalachterstand en dergelijke gaan uiteraard voor.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105685738
gefeliciteerd rienk *O* *O* *O*

hier hebben we een gewone ouderwetse peuterSPEELzaal. met 1 juf die elke sessie een hulpouder heeft. schoonmaken ook per toerbeurt door de ouders, koekjes verkopen om geld voor speelgoed op te brengen en geen noemenswaardig ontwikkelingsbijhoudsysteem. wel zit eens per maand ofzo de wijkverpleegkundige erbij om ontwikkelingsachterstanden te spotten. eens per paar jaar hebben we mazzel en is er een stagair
  zaterdag 17 december 2011 @ 09:38:24 #162
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_105685741
Wat bizar, Poppejans :? En vreselijk irritant ook, mi is een psz echt wel een ander concept idd.. Hoop dat het lukt qua uitwijken naar een buurtgemeente :*

Chan, hahaha, lekker ding met de stofzuiger O+ Stef vind stofzuigen ook enorm leuk, dus om te voorkomen dat het één groot drama is omdat hij constant de stang uit je handen staat te trekken krijgt hij altijd de swiffer van ons met één an de stangetjes ertussenuit, dus die is dan op de goede hoogte. Daar 'stofzuigt' hij dan mee en hij vind het geweldig en doet dan ook echt zijn best, zo ontzettend lief O+ dan zeg ik (om hem uit de weg te krijgen, want hij wil altijd zijn waar ik ook bezig ben :')) "Stef, die hoek daar moet ook nog!" en dan rent hij erheen en gaat de betreffende plek keihard staan swifferen :D Als beloning gaan we dan als alles klaar is nog even met de slang spelen en hanekammen maken :D

MP, oorpijn, crap, wat sneu -O- Veel beterschap! :*

Rienk en Vlindurtje, welkom hier!! *O* *O*

Ennuhm, hoi maar weer eens :) hier alles goed, al is Stef op het moment echt behoorlijk dwars.. Maarja, die voelt ws gewoon aan dat er iets aan de hand is, dus ik snap best dat hij daarop reageert. Hij lijkt ook gewoon zijn ritme kwijt te zijn, hij is na een lang weekend weg met mijn schoonouders meegegaan voor mijn bevalling en dat is alles bij elkaar ook best lang geweest. Hij heeft net voor het eerst muesli geproefd en weer eens wat zuivel op, dus ik ben heel trots dat hij weer een beetje uit zijn schulpje lijkt te kruipen..
3!
  zaterdag 17 december 2011 @ 09:50:52 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_105685871
Ow en mag ik even ontzettend trots doen :@

Ruben heeft gisteren op school een appel MET SCHIL gegeten :o O+

*O* *O* *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105686027
Rienk en VLindur welkom en gefeliciteerd *O*

Poppejans wat een vreemde regeling. In mijn ogen is een peuterspeelzaal ook heel iets anders dan een KDV. Als het goed is gaat Jaël per 1 maart hier nar de peuterspeelzaal, hoop toch dat ik niet net zo een telefoontje krijg als jij, ze is er zo aan toe om met andere kindjes te spelen enzo :)

Hier lijkt het nu wel weer beter te gaan. Ze werd wel piepend wakker omdat ze moe was, maar ze had geen pijn meer zei ze. Verder nog snipverkouden dus maar even blijven neussprayen om de boel een beetje open te houden. Wel vervelend voor haar hoor, ze heeft nog nooit zoveel tijd op de bank doorgebracht als de afgelopen dagen, maar ze weigert gewoon naar bed te gaan voerdag of te slapen op de bank. Dan zie ik haar wegzakken en dan springt ze op en gaat actief spelen om 10 minuten later weer op de bank te gaan liggen, maar zo gauw ze weer in slaap dreigt te vallen gaat ze weer stuiteren..
pi_105686142
Ik post niet of nauwelijks in dit topic maar ik ga toch wel even afscheid nemen en een topic doorschuiven dames en heren. Mijn middelste is vandaag 4 geworden.
pi_105686177
Faja-Lobi gefeliciteerd *O*
pi_105686278
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 10:02 schreef MamaPurk het volgende:
Poppejans wat een vreemde regeling. In mijn ogen is een peuterspeelzaal ook heel iets anders dan een KDV. Als het goed is gaat Jaël per 1 maart hier nar de peuterspeelzaal, hoop toch dat ik niet net zo een telefoontje krijg als jij, ze is er zo aan toe om met andere kindjes te spelen enzo :)
Ja he, toen ik dat zei kreeg ik (helaas)ook geen weerwoord, ze draaien dus echt gewoon een half dagdeel mee met een KDV. Nogal raar en jammerrrr
Maar komt vast goed na wat telefoontjes! Ik zal het maandag nog wel even komen vertellen hier

Sneu dat je meisje niet helemaal lekker is de afgelopen tijd, hopelijk is ze gauw weer helemaal de oude

Knap Troel! Dan kauwt hij behoorlijk goed

Gefeliciteerd Faja-Lobi! en binnenkort hoort je kleinste kereltje hier ook alweer thuis! dus tot ziens haha
pi_105686515
Rienk gefeliciteerd kleine, grote man met je verjaardag! *O*

Chan ik moest zo lachen om Timo en zijn stofzuigerliefde O+

En Poppejans vervelend van de psz. Die van mij gaat naar een kdv dus geen idee wat gewoon is bij een psz, maar ik hoop dat het je in het andere dorp wel gaat lukken.

Ruben *O* Esmee kreeg laatst een peer en die wilde ze ook perse met schil eten. We letten even niet op en ineens had ze alleen nog het steeltje in haar hand :D De rest had ze met klokhuis en al opgegeten...
pi_105686562
Poppejans, is dat een voorschoolprogramma? Volgens mij hebben ze hier in Amsterdam ook alleen nog maar voorscholen, maar weet het niet zeker. Omdat ons kdv met een voorschoolprogramma werkt, gaat B. niet ook nog naar een psz of zo. Ik vind dit wel genoeg. Ben er trouwens wel heel enthousiast over, het is zo goed voor haar! Het maakt echt dat het kdv meer is dan alleen maar opvangen.

En gefeliciteerd aan de jarigen!
pi_105687532
Wat belachelijk Poppejans :( Ze dwingen je kind dus om 2 x 5 uur te komen en anders moet je het alsnog betalen. Ook als je kind helemaal geen ontwikkelingsachterstand heeft. En de andere keuze is je kind helemaal niet naar een psz te laten gaan. Geen goede ontwikkeling, lijkt me.
Ze kijken helemaal niet naar het individuele kind wat hier misschien nog helemaal niet toe is en beter kan beginnen met 1 x 2 uur. Op de website van de gemeente staat de oude regeling nog (terwijl in de linkjes van de peuterspeelzalen wel al over de nieuwe regeling wordt gesproken) en dan zou een kind maar 1 uur komen spelen.
Het heet toch ook een peuterSPEELzaal :?
Misschien als Niels 3 is, en echt toe aan school, dat het wel leuk is voor hem om 2 x 5 uur te gaan, maar nu zie ik dat nog niet gebeuren. Dan zou hij daar moeten slapen of hij zou oververmoeid terugkomen.
Ik ben benieuwd of het in een ander dorp wel gaat lukken, wellicht dat dat dan ook een optie voor ons is (als het niet te ver fietsen is :+ ). Maar op dit moment is de psz voor ons sowieso te duur.
pi_105688828
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 10:08 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik post niet of nauwelijks in dit topic maar ik ga toch wel even afscheid nemen en een topic doorschuiven dames en heren. Mijn middelste is vandaag 4 geworden.
gefeliciteerd jullie *O*
pi_105689287
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 10:16 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Gefeliciteerd Faja-Lobi! en binnenkort hoort je kleinste kereltje hier ook alweer thuis! dus tot ziens haha
Ja idd nog 4 weken en dan is die weer 2, wat gaat het toch vreselijk hard.
pi_105689291
Dank voor de felicitaties dames
pi_105689648
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 11:21 schreef Twinkly het volgende:
Wat belachelijk Poppejans :( Ze dwingen je kind dus om 2 x 5 uur te komen en anders moet je het alsnog betalen. Ook als je kind helemaal geen ontwikkelingsachterstand heeft. En de andere keuze is je kind helemaal niet naar een psz te laten gaan. Geen goede ontwikkeling, lijkt me.
Ze kijken helemaal niet naar het individuele kind wat hier misschien nog helemaal niet toe is en beter kan beginnen met 1 x 2 uur. Op de website van de gemeente staat de oude regeling nog (terwijl in de linkjes van de peuterspeelzalen wel al over de nieuwe regeling wordt gesproken) en dan zou een kind maar 1 uur komen spelen.
Het heet toch ook een peuterSPEELzaal :?
Misschien als Niels 3 is, en echt toe aan school, dat het wel leuk is voor hem om 2 x 5 uur te gaan, maar nu zie ik dat nog niet gebeuren. Dan zou hij daar moeten slapen of hij zou oververmoeid terugkomen.
Ik ben benieuwd of het in een ander dorp wel gaat lukken, wellicht dat dat dan ook een optie voor ons is (als het niet te ver fietsen is :+ ). Maar op dit moment is de psz voor ons sowieso te duur.
Ik PM je even met een linkje. Er zit in het dorp waar we die kledingbeurs hadden 1 peuterspeelzaal en ook veel gunstiger maandtarief.Alleen geen idee of er plek is en of je dus van gemeente mag wisselen
pi_105715804
Hier is het beiden.
L gaat naar de peuterspeelzaal, maar er zijn ook vrij veel kinderen die het als KDV gebruiken. Als beide ouders werken is dat zelfs verplicht... zelfs als je een gastouder of oppasoma hebt oid. Dan mag je alleen op KDV tijden en tarief :?
Die kinderen worden ook altijd veel later opgehaald.
pi_105717191
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 09:07 schreef freecell het volgende:
Hier is het beiden.
L gaat naar de peuterspeelzaal, maar er zijn ook vrij veel kinderen die het als KDV gebruiken. Als beide ouders werken is dat zelfs verplicht... zelfs als je een gastouder of oppasoma hebt oid. Dan mag je alleen op KDV tijden en tarief :?
Die kinderen worden ook altijd veel later opgehaald.

Dat is inderdaad wat hier dus ook in de hele stad is -O- -O- x1000 Ik voel het nogal zo dat je gewoon bijna pech hebt als je als beide ouders werkt en/of je kind geen Vroeghulp indicatie heeft :')
Maar goed, ik geef niet op. Desnoods op een wachtlijst, hij zal naar een psz gaan!
pi_105720408
Faja alsnog gefeliciteerd met je grote *O*

Dyon neemt zijn plekje hier nu over!

Van een echt sneeuwkindje:

Naar 1 jaar en sneeuw:

Nu geen sneeuw?
  zondag 18 december 2011 @ 13:22:10 #178
95408 Incantrix
pi_105720915
Maar wel klei! :D enorm gefeliciteerd jullie :) *O*
3!
pi_105721256
Hihi, ja als je geen echte sneeuwballen kan maken dan maar neppers he :P
Dank voor de felicitatie!

Dyon was blij met zn eerste cadeau, nu nog een klein beetje groeien ;)
pi_105721505
Gefeliciteerd met de tweede verjaardag van Dyon, Meimeltje! *O* *O* *O*
pi_105722534
Gefeliciteerd Meimel O+ *O* welkom met je peutertje!
pi_105724137
Gefeliciteerd Meimel!
pi_105734406
Gefeliciteerd, Meimel! *O*
pi_105734730
Pff, wat is Lente euh, bewerkelijk, zeg.

Ze is een weekendje bij opa en oma geweest (en oma staat werkelijk in díenst van mevroi), d'r kiezen zijn nog steeds niet door én ze heeft veel te weinig geslapen.

Ze is zo aan het uitproberen maar voelt zich tegelijkertijd ook zo ellendig dat ik het lastig vind om een balans te vinden tussen consequent zijn en 'r de juiste aandacht en troost geven.

Na het tandenpoetsen lezen we bijvoorbeeld altijd een boekje in het grote bed. Dus toen ik net, zoals elke avond voorstelde een boekje te pakken, wilde ze dat pertinent niet. "Nee boekje lezen!" Dus nu ligt ze al een kwartier hele zielig in bed te huilen dat ze wil lezen. En dat doet ze anders nooit. (In)slapen gaat juist altijd prima.

Zit echt te dubben nu waar ik goed aan doe. Laten huilen of naar r toe gaan met het risico dat ze manipuleert en ik inconsequent ben.
  zondag 18 december 2011 @ 19:27:03 #185
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105736721
En? Wat heb je nog gedaan Ssserpente?
Ik ga in zo'n geval nog even kijken met als 'waarschuwing' dat ik daarna niet meer terug kom...
pi_105736751
Toch nog een boekje gelezen... :')

En nu ligt ze alsnog te huilen dat het licht aan moet.
pi_105736885
Weet je wat het is? Ik zeg soms onterecht nee' zonder er goed bij na te denken. Dan vind ik m'n 'nee' dus enerzijds dus onterecht, maar wil ik ook weer niet op m'n besluit terugkomen.

Moraal: eerst denken dus. :P
  zondag 18 december 2011 @ 19:40:01 #188
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105737232
Och ja, dat heb ik ook wel eens. En als ik echt vind dat het onterecht is, dan zeg ik: je hebt gelijk, mama doet toch zus of zo...
Je mag toch ook je ongelijk wel eens toegeven?
pi_105737938
Is ook zo. En dat doe ik dus ook regelmatig. Té regelmatig, vind ik alleen. :)
pi_105738193
Hier een eigenwijze dreumes die wel zelf uit bed kan, maar nog niet zelf de slaapkamerdeur open kan maken. En wat doe je dan? Juist, je gaat je bed uit en maakt gewoon even je zus wakker om te vragen of zij de deur voor je open wil maken *) }:|
pi_105739363
quote:
11s.gif Op zondag 18 december 2011 20:00 schreef Stiemie het volgende:
Hier een eigenwijze dreumes die wel zelf uit bed kan, maar nog niet zelf de slaapkamerdeur open kan maken. En wat doe je dan? Juist, je gaat je bed uit en maakt gewoon even je zus wakker om te vragen of zij de deur voor je open wil maken *) }:|

Hier is geen oudere zus, dus gaat ze op de grond liggen met haar handen onder de deur. Geen idee wat ze daarmee wil bereiken... Onder de deur door kruipen?
  zondag 18 december 2011 @ 20:23:04 #192
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105739375
Stiemie :o

Bleie, misschien wel. Als ze zich plat genoeg maakt ;)

Ssserpente, daar kan ik niet over oordelen :D
pi_105739672
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:22 schreef Bleie het volgende:

[..]

Hier is geen oudere zus, dus gaat ze op de grond liggen met haar handen onder de deur. Geen idee wat ze daarmee wil bereiken... Onder de deur door kruipen?
:D Je weet maar nooit of het past ;)
  zondag 18 december 2011 @ 20:48:39 #194
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_105740970
addergebroed is hier soms een nog vrij subtiele omschrijving...
Maar dat mag ik eigenlijk niet zeggen he?
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 18 december 2011 @ 20:50:21 #195
95408 Incantrix
pi_105741071
Oh, Stef gaat gewoon op de deur staan kloppen en roepen :P
3!
pi_105741444
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:28 schreef Stiemie het volgende:

[..]

:D Je weet maar nooit of het past ;)
Tja, het valt te proberen natuurlijk. Voor de zekerheid maakt ze er meestal ook maar een hoop herrie bij ;)
  zondag 18 december 2011 @ 20:58:40 #197
95408 Incantrix
pi_105741560
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:48 schreef RockabeIIa het volgende:

Van mij wel hoor, en je mag het er ook best uitgooien :) :* van mij dan, in elk geval :P
3!
pi_105741674
Meimel gefeliciteerd!
pi_105741707
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:50 schreef Incantrix het volgende:
Oh, Stef gaat gewoon op de deur staan kloppen en roepen :P
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:56 schreef Bleie het volgende:

Tja, het valt te proberen natuurlijk. Voor de zekerheid maakt ze er meestal ook maar een hoop herrie bij ;)
:@ Dat durft ze hier niet omdat we (sinds ze een keer drie uur lang bleef gillen dat ze eruit wilde) dreigen met haar bed omdraaien met de open kant tegen de muur als ze heel veel herrie maakt als ze in bed ligt :@ #vreselijkemoeder
pi_105741739
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:48 schreef RockabeIIa het volgende:

Van mij ook hoor. Ik denk hier stiekem wel eens ergere dingen ;)
  Moderator zondag 18 december 2011 @ 21:12:49 #201
5428 crew  miss_sly
pi_105742419
Haha slimme Esmee :D maar wel sneu voor het slapende zusje.

Rocka, tuurlijk mag je dat wel zeggen. Ik heb er maar een, die is ook nog gemakkelijk en ik kan haar ook aan papa overdragen als het moet, en ik kom ook wel eens behang tekort ;)

meimeltje gefeliciteerd met Dyon *O*

Ssserpente, in zo'n geval ga ik wel terug, omdat ik dan weet waar het vandaan komt. Ze krijgt dan wel even een beetje meer ruimte, aandacht en troost, ook om onzinnige dingen, omdat ik weet dat het een oorzaak heeft. Maar k heb ook de ervaring dat ze met die uitzondering om kan gaan en dus niet manipuleert of de volgende keer de grens niet accepteert.

Vandaag was zo lief. We hadden bezoek, vriendin van me met man en twee zoontjes (6 en 2,5) en we hebben echt eengezellige dag gehad. Ze hadden ook zo fijn gespeeld. Toen ze weggingen zei Senna " bedankt voor het spelen!". O+
  zondag 18 december 2011 @ 21:40:40 #202
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105744465
Faja nog van harte met je 4 jarige *O* en tot ziens :P

Dyon van harte gefeliciteerd met je verjaardag *O* Meimeltje ook van harte!
  zondag 18 december 2011 @ 21:41:43 #203
190853 RockabeIIa
pi_105744533
Flip is een rasechte anarchist. Die accepteert en kent geen gezag en ook het woord nee is em vreemd.
Vanmiddag stond ie met een groot kussen in de kerstboom te meppen. Ik zei dat het niet mocht, uiteraard. Hij loopt naar me toe, wijst naar mij en trekt zijn ene oog een beetje dicht (je kent het wel, uit de cowboyfilms... zo turend naar de tegenpartij) en ik hoor hem zeggen 'Hoet is lief, mama is tout'
  zondag 18 december 2011 @ 21:44:38 #204
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105744768
Och Rocka weet je ook zeker dat je Flip niet verward met Roy? 8-)
pi_105745443
Oei Rocka :o Hier zegt ze soms ook "Emmee stout he, gang staan?" om vervolgens haar zus een slag te geven en meteen de daad bij het woord te voegen en naar de gang te lopen...

Hier gaan we de laatste dagen juist op de puppy-ogen en slijm toer... Esmee roept me ineens huilend vanuit bed dus ik denk dat er iets aan de hand is en ga kijken. Waarop er dus niks aan de hand blijkt. Dan aait ze met dat kleine friemelhandje mijn rug en zegt: "mamietje lekkeh zitten Emmee ruggie aaien? O+ Mamma Emmee binnen tillen en op de bank haaltje lezen? O+ " met een prachtige pruillip ter ondersteuning...
pi_105746329
Hihi die Flip en Esmee :D Dyon gaat eerst een aantal keer ondeugend kijken, lachen en iets gewoon doen ondanks dat we nee zeggen. Als we dan wat bozer worden kan hij heel zielig gaan huilen/jammeren.
pi_105760249
Dyon nog gefeliciteerd!

Als het hier weer zo 'gezellig' is geweest dan lees ik hier weer even. En dan ben ik blij :@ dat het hiet alleen hier zo is.
Maar gelukkig is het niet altijd zo en is Sten ook vaak een heerlijk mannetje :)
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_105761424
Nou, plaatsen op een ''normale'' peuterspeelzaal in de aangrenzende gemeente mag dus niet als je er niet woont :( :( :X :r POEPzooi!
Bah.
;(

*even bijlezen nu
pi_105762330
Poppejans ik vind het echt een belachelijke regeling, KDV is echt iets totaal anders dan peuterspeelzaal in mijn ogen. Ik begrijp je frustratie geloof ik wel :*
  maandag 19 december 2011 @ 09:57:38 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105762363
Oscar heeft hier tegenwoordig als standaard weerwoord: Mij papa zegt mag wel! :o :X O+
En waar hij het vandaan heeft? :? Hij is nl helemaal niet zo heel erg van de papa. Behalve als het hem dus goed uit komt. ;)

Poppejans, je bent vast de enige niet. Kan je niet met een paar andere ouders eens oort van PSZ achtig iets opzetten zoals Oeke heeft?
pi_105762461
Ik zal toch ook echt niet de enige zijn die hier tegenaan loopt lijkt me.
Dan zoek ik gewoon vaker contact met Twinkly :P en 2 kinderen van de zwangerschapsgym destijds zien we ook nog wel eens.
Maar dan is het natuurlijk nog niet echt een voorbereiding op school, stilzitten op de stoel in de kring e.d maar wel beter dan niks, zou dan iig ook eens kunnen proberen hoe hij reageert als ik weg ga en hij daar een half uurtje speelt ofzoiets.

Heel misschien schrijf ik hem toch in zodat hij die 10 uur kan gaan zodra hij 3 jaar is, maar ik vond het nog behoorlijk prijzig (zeker tov peuterspeelzaal tarief), ook na aftrek van toeslag.
Dus denk niet dat ik dat doe
pi_105762487
Oscar :D geweldig!
BE, ik riep ook al meteen thuis dat ik dan mooi wel een eigen gezellige speelzaal zou gaan opzetten :D :P
  maandag 19 december 2011 @ 10:10:35 #213
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105762677
Poppejans, hebben jullie niet binnen dezelfde gemeente nog ergens een psz (in een of ander kerkdorp)?

BE, dat is ook lekker bijdehand zeg! :D
  maandag 19 december 2011 @ 10:21:59 #214
35189 Troel
scherp en bot
pi_105762951
Waarschijnlijk heeft het gewoon te maken met het terugtrekken van de subsidie van de gemeente en dan zullen er ook geen andere zalen meer zijn waarschijnlijk ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105763111
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2011 10:21 schreef Troel het volgende:
Waarschijnlijk heeft het gewoon te maken met het terugtrekken van de subsidie van de gemeente en dan zullen er ook geen andere zalen meer zijn waarschijnlijk ;)
Ik hoor hier helemaal niet, want heb een baby :D, maar dit klopt wel denk ik. In de gemeente Buren (ook in de buurt van Poppejans) hebben ze ook (een groot deel van) de subsidies voor psz ingetrokken, waardoor vlg mij alle psz in de gemeente moeten sluiten. Mijn moeder werkt op een psz en zij gaan nu na veel berekeningen en regelwerk toch zelf een doorstart maken, zonder subsidie, maar dat vraagt dan uiteraard financieel wel wat meer van de ouders. De ouders hebben hiermee ingestemd, zonder hen was de doorstart natuurlijk uberhaupt niet mogelijk. Het is wel belachelijk dat alle psz in een gemeente hun deuren moeten sluiten... :N
  maandag 19 december 2011 @ 10:27:52 #216
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105763117
Kan, maar hoeft niet.
Als in dat kerkdorp geen kdv zit, hoe gaan ze dat dan oplossen?
Alsof een kdv opeens capaciteit heeft om álle peuters in de gemeente te huisvesten? (en reguliere opvang te doen)
En dat terwijl de wachtlijsten uitpuilen...

Hier heeft de gemeente maar 1 kdv (dat toevallig in ons dorp ligt) maar er zijn 6 kerkdorpen.
Het kdv heeft voor bepaalde dagen een wachtlijst. Stel je voor dat daar ook nog de peuters bij moeten van 6 kerkdorpen...
  maandag 19 december 2011 @ 10:30:52 #217
35189 Troel
scherp en bot
pi_105763190
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 10:27 schreef Asyniur het volgende:
Kan, maar hoeft niet.
Als in dat kerkdorp geen kdv zit, hoe gaan ze dat dan oplossen?
Alsof een kdv opeens capaciteit heeft om álle peuters in de gemeente te huisvesten? (en reguliere opvang te doen)
En dat terwijl de wachtlijsten uitpuilen...
Mensen die puur naar de psz gaan, hebben in principe enkel de behoefte om hun kind die uren onder te brengen, voor de ontwikkeling van het kind, niet zodat ze kunnen gaan werken. Daar hoeven dus geen extra plekken voor te komen. Hier in Haaksbergen gaat de psz gewoon verder als peuteropvang, dus evenveel kindplekken, maar dan ineens op opvang-basis in plaats van op subsidie-basis.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105763381
Asy, helaas bestaat de gemeente hier uit echt maar 1 kleine stad waar dit dus overal op van toepassing is. Ik dacht dus dat een naastgelegen gemeente vast wel mocht, dat hij daar op een wachtlijst zou komen maar dat mag dus niet.
Oftewel, er is gewoon maar 1 keuze hier

Wat Troel zegt boven mij^ zo steekt het inderdaad in elkaar hier
  maandag 19 december 2011 @ 10:39:04 #219
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105763397
Uhm maar Poppejans geeft juist aan dat haar kind wel een heel dagdeel zou moeten komen. Dus ipv 3 uurtjes opeens 5 uurtjes en dat op het kdv. Dan zou Wolf toch wel een kdv plek in beslag nemen?
Oke, ik snap het. Stom hoor!

Maar goed, ik weet het verder ook niet. Het klinkt mij gewoon vreemd in de oren.
Hier is het in elk geval (nog) niet van toepassing.
  maandag 19 december 2011 @ 10:39:14 #220
35189 Troel
scherp en bot
pi_105763400
Het mag waarschijnlijk niet omdat het dus op subsidiebasis is :) Maar het is erg rot inderdaad. Daarom ben ik zo blij dat hier het psz-programma gewoon op de opvang gedraaid wordt. Zo kan Jochem dus toch naar de peuterspeelzaal!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 19 december 2011 @ 10:39:48 #221
35189 Troel
scherp en bot
pi_105763413
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 10:39 schreef Asyniur het volgende:
Uhm maar Poppejans geeft juist aan dat haar kind wel een heel dagdeel zou moeten komen. Dus ipv 3 uurtjes opeens 5 uurtjes en dat op het kdv. Dan zou Wolf toch wel een kdv plek in beslag nemen?

Maar goed, ik weet het verder ook niet. Het klinkt mij gewoon vreemd in de oren.
Hier is het in elk geval (nog) niet van toepassing.
Ja, maar wel op basis van een psz-plek ;) Die plekken worden gewoon omgezet in opvangplekken :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105763476
Beetje jammer dat het gemeente gerelateerd is.
Hier valt de Peuterspeelzaal onder een gastouderbureau/kdv-opvang. Zij bieden dus alledrie aan, ze hebben ook meerdere peuterspeelzalen onder zich, alles uit de regio hier zeg maar en volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, zou ik Jaël wel evnetueel naar de psz in naastgelegen dorp kunnen brengen. Gek eignelijk dat het per gemeente dus schijnbaar anders is en niet gewoon landelijk een lijn.
  maandag 19 december 2011 @ 10:43:14 #223
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105763482
Ik mag voor Harry kiezen of ik hem 1,2 of 3 dagdelen naar psz breng. Ik betaal dan ¤25 per maand per dagdeel. Als Harry 3 wordt, dan valt het opeens onder VVE en dan mag hij 4 dagdelen en dan sponsort de gemeente de helft.
Maar de mevrouw van de psz zei er wel eerlijk bij: 'ik weet niet hoe lang die subsidie nog loopt'.
De groep 2 tot 3 jarigen is onder begeleiding van 1 professional en 1 vrijwilliger. De groep 3 tot 4 jarigen is onder begeleiding van 2 professionals.

Ow en misschien wel nog een andere kritische vraag: hoe doen ze dat dan met gediplomeerd personeel? Ik bedoel voor kinderopvang heb je een diploma nodig maar psz draait half op vrijwilligers zonder diploma. Hoe gaan ze dat dan opvangen?
pi_105764562
Ik heb me nooit zo verdiept in een psz maar wat is dan het verschil met een kdv? Behalve de prijs dan? :@ Bij ons moeten ze ook met zijn allen aan tafel zitten als er iets is en ze verven, knutselen en knippen, zingen liedjes, spelen buiten, er wordt voorgelezen, er komt een muziekmevrouw/meneer (steeds een andere) langs met een instrument en er is peutergym. Als ik zo op het bord met dagelijkse bezigheden van de psz bij Linde op school kijk, is dat niet zo heel verschillend volgens mij?
pi_105765124
Wat jij zegt, Stiem. Ik heb al vaak gehoord dat de psz een betere voorbereiding is op de basisschool dan het kdv. Maar wat dat in de praktijk dan precies betekent, weet ik nog steeds niet. :)
pi_105766215
ik denk dat dat allemaal afhangt van de individuele psz en kdv. bij mijn weten zijn er echt wel grote verschillen, zowel in de psz'en onderling, als bij de kdv'en
pi_105766466
Ik heb hier niks gehoord bij de psz. Zal dus niet aan de orde zijn denk ik.

Tyler zei net 1,2,3 heel duidelijk!
Donderdag hebben we ontwikkelingsanamnese. Dat gaat dan over wanneer hij ging lopen ed toch?
Wat denken jullie? Dan mag ik wel gaan terug zoeken, dat weet ik allemaal niet meer.
  maandag 19 december 2011 @ 12:26:45 #228
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105766576
misschien wel handig om een paar dingen op te zoeken ingrid, maar het belangrijkste bij zo'n anamnese is denk ik toch wel of er bijzonderheden zijn. dat hij ergens bijvoorbeeld relatief vroeg of laat mee was. en wat ze waarschijnlijk ook wel willen weten is hoe de bevalling verlopen is. zijn medische verhaal van 't begin is vast ook heel relevant om te vertellen.
in de haak.
pi_105766744
Tnx! Een gedeelte weten ze al van met Kim. De details nog niet.
Komt vast goed, ik moet er alleen (zonder Djeez) heen, dus wel handig om dingen op een rijtje te hebben.
  maandag 19 december 2011 @ 12:34:33 #230
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105766793
Heb je misschien geen dossiers van het een of ander Ingrid waar zijn ontwikkeling in grote lijnen beschreven staat? Het groene boekje bv een groeiboekje ofzo, dossiers van artsen ed.

Over peuterspeelzalen, hier zit er 1 standaard bij de opvang, kindjes vanaf 3 jaar gaan daar een keer een paar uur naar toe.
Maar werkt weer niet met subsidie, althans nu nog niet.
En dan hebben we er nog 1 maar die werkt weer met de regeling die poppejans aandraagt.

Roy loopt minder wankelig, staat nu alleen nog maar uit zichzelf op, het spelen begint vorm aan te nemen :D
Woensdag weer naar de ka hier, en dan word er verder gekeken naar het hartruisje.
  maandag 19 december 2011 @ 12:35:18 #231
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105766815
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tnx! Een gedeelte weten ze al van met Kim. De details nog niet.
Komt vast goed, ik moet er alleen (zonder Djeez) heen, dus wel handig om dingen op een rijtje te hebben.
Ingrid neem een blocknote en pen mee dan kun je gelijk dingen opschrijven voor Djeez zodat het makkelijker te vertellen is wat er allemaal besproken en afgesproken is.
pi_105767247
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:35 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Ingrid neem een blocknote en pen mee dan kun je gelijk dingen opschrijven voor Djeez zodat het makkelijker te vertellen is wat er allemaal besproken en afgesproken is.
Goed idee!
Enne ik heb geen dossiers en in het cb boekje staat amper wat. Hij heeft natuurlijk vaak in het ziekenhuis gelegen en ook fysio gehad ivm voorkeurshouding en voor het rollen/kruipen enzo.
Ik hoop dat mn fok/google skills helpen om wat te vinden. :D
  maandag 19 december 2011 @ 12:51:51 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105767284
Niks geks gevonden op de röntgenfoto's van Oscar's heupjes! *O*
Pfew... ik had het ook niet echt verwacht, dat er iets zou zijn, maar toch...
  maandag 19 december 2011 @ 13:00:28 #234
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105767554
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:50 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Goed idee!
Enne ik heb geen dossiers en in het cb boekje staat amper wat. Hij heeft natuurlijk vaak in het ziekenhuis gelegen en ook fysio gehad ivm voorkeurshouding en voor het rollen/kruipen enzo.
Ik hoop dat mn fok/google skills helpen om wat te vinden. :D
Ik weet niet of je er nog tijd voor hebt, maar je mag ten alle tijden het ziekenhuis en fysio dossier inzien, misschien dat je daar dan nog wat informatie uit kan halen.
  maandag 19 december 2011 @ 13:00:45 #235
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105767562
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:51 schreef Brighteyes het volgende:
Altijd goed :D gelukkig maar ;)
pi_105767927
quote:
Goed nieuws zeg! *O*
pi_105768368
Hier is de psz nu ook peuteropvang. Groepen zijn daardoor wel anders ingedeeld, nu hebben ze groepen met kinderen die de hele dag blijven en een groep die alleen de 3 uren draaien. Leander zit in de groep van de opvang. Omdat hij meer dagdelen komt en misschien vanaf feb langere dagen gaat maken. Dan gaat ie een dagdeel minder (hij gaat nu 4) maar dan 3 keer 5 uur. Dus dan heeft ie paar uur meer maar voor hetzelfde geld. Nu betalen we voor 2 dagdelen en 2 betaald de gemeente. Vanaf feb dus niet meer dan krijgen we het van de belsting terug. Dan is deze oplossing goedkoper voor ons!
  Moderator maandag 19 december 2011 @ 14:25:09 #238
5428 crew  miss_sly
pi_105770523
Van de belastingdienst krijg je toch alleen terug als beide ouders werken?
  Moderator maandag 19 december 2011 @ 14:27:52 #239
5428 crew  miss_sly
pi_105770614
BE, fijn dat er niets gevonden is!

Het is mij ook niet zo duidelijk waarom een Peuterspeelzaal een betere voorbereiding zou zijn op school dan een kdv. Ik dacht dat een peuterspeelzaal meer was voor kinderen die juist niet naar een kdv gaan (bijv omdat een ouder thuis is of opvang door familie wordt geregeld) om ze meer in contact te laten komen met andere kinderen.
pi_105770641
quote:
jeej!
*O*
pi_105770763
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:25 schreef miss_sly het volgende:
Van de belastingdienst krijg je toch alleen terug als beide ouders werken?
Ja. Vanaf feb ga ik paar uur werken. Daarom doen we het ook zo.
pi_105770827
Ik denk dat dat verschil echt nog van "vroeger" is. Toen was de psz echt een peuterschool en was een kdv echt gewoon opvang. Tegenwoordig bieden kdven ook peuterprogramma's aan als voorbereiding op school.
pi_105777028
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:00 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Ik weet niet of je er nog tijd voor hebt, maar je mag ten alle tijden het ziekenhuis en fysio dossier inzien, misschien dat je daar dan nog wat informatie uit kan halen.
Tnx. Dat ga ik niet redden, lief dat je meedenkt!

BE *O*
  maandag 19 december 2011 @ 17:00:16 #244
35189 Troel
scherp en bot
pi_105777129
Goed om te horen inderdaad BE!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105777244
Zo zeg, daar zijn we eindelijk :)

Rienk heeft een geweldige verjaardag gehad, heerlijk verwend door iedereen en het gaat gewoon goed met hem. Begint steeds meer te praten en het is een heerlijk jonkje.
Hij kan vreselijk dwars zijn hoor, gaat gooien met alles wat voor handen is als hij zijn zin niet krijgt :')
Hij is nu net uit bed, heeft goed lang geslapen en zit nu voor Bumba.

Twee jaar alweer. Mn kleine kabouter die eigenijk heul geen kabouter meer is :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_105780342
"Nee, Lente. Eten in je eigen stoel. Nu terug gaan zitten, anders ga je even in de gang."

Lente: "Gang!"

En daar staat ze nu met het lichtknopje te spelen. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 19-12-2011 21:48:43 ]
  maandag 19 december 2011 @ 21:46:26 #247
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105792520
hahaha doe ik nu hardop, om Lente om Flip. nu nog lachen totdat we die buien hier ook krijgen :')

Vanmiddag werd ik gebeld dat de ka woensdag eerder weg moet, en of we morgen konden komen, dus morgen naar de ka.

Roy is trouwens van het op tafels klimmen over op de vensterbanken klimmen :P
Vanaf de bank zo op de vensterbank. We durven nu alleen de bank niet een stukje verder opzij te zetten, want dan vliegt hij er zo tussen, en ik zie dan zijn kin al op de vensterbank klappen :X

En we hebben het gooien tot wat leuks gemaakt, het gooien is echt Roy zijn ding, maar omdat op een andere manier te laten doen, heb ik een curverbak naar beneden gehaald en laat ik hem dingen in de doos gooien, en dan het erweer uit laten halen en dan weer terug in de doos laten gooien.
En dat is echt helemaal top, en wat ook inhoud dat het spul niet meer door het hele huis ligt, maar beperkt blijft tot in de doos *O*
pi_105795584
Goed zo roy! Succes morgen!!

In het kader van lachen met peuters: lars zat vanmorgen bij me in de auto, en heeft toen ongemerkt de alarmlichten aangezet. Ik had niks door, en ben met lars naar binnen gegaan.Toen ik 2 uur later wilde wegrijden was de accu leeg en kon mijn vriend van zijn werk komen om de auto over te starten....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_105798172
Balen Karin! Zo heeft hier 1 van de kinders een keer aan het lampje in de auto gezeten, accu was dus ook de volgende dag leeg. Sindsdien controleer ik het altijd bijna altijd uit automatisme.

Roy de gooier :D

PSZ verschilt dus blijkbaar tegenwoordig heel erg per gemeente? Hier gaan we er bij Dyon sowieso geen gebruik van maken, 3 dagen kdv vind ik genoeg ;) Kyllian had altijd 1 dag kdv en 1 ochtend psz en toen vond ik de psz wel een goede voorbereiding op school (gestructureerder dan kdv). Dyon zit nu op een ander kdv en daar werken ze wel gestructureerder en met thema's, ook een goede voorbereiding op school vind ik.
  Moderator dinsdag 20 december 2011 @ 09:47:42 #250
5428 crew  miss_sly
pi_105810010
Lente :D
Oe en Lars :D dat is niet handig!

Wat fijn dat het met Roy zo goed gaat, Bar *O*

Senna zit in bad, ik was even weg en kom weer binnenlopen.
"Wat ben ik nu aan het doen?" zegt ze met een ondeugend snoetje.
"ja moppie, wat ben je aan het doen? antwoord ik.
"ik weet het niet..."
kijkt naar haar handjes
"Ik ben de spons kapot aan het maken".
"Ow nou, kom maar, dan leg ik die weg, want dat vind ik zonde".
Legt spons in wasbak.
"Weg spons" zegt ze heel gelaten :D
pi_105811424
Welkom Vlindurrrrr met je grote kerel! <3

Voor wie het zich nog afvroeg ( :') ) ik ben er inmiddels achter wat 'plassende ogen ' zijn. Het lag nogal voor de hand. Het zijn traanogen. Als Isaebau 's ochtends wakker wordt moeten we haar plassende ogen droogwrijven en als ze huilt heeft ze ook last van plassende ogen. Het leven van een peuter gaat niet over rozen...
  Moderator dinsdag 20 december 2011 @ 11:03:37 #252
5428 crew  miss_sly
pi_105811894
Ow ja, Vlindur welkom met Rienk *O*
pi_105815723
godsamme, Komt Elin naar mij toe..Met r hele harses onder de melk.

GEL MAMA MOOI HE?!
pi_105816112
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 13:00 schreef Kleurdoos het volgende:
godsamme, Komt Elin naar mij toe..Met r hele harses onder de melk.

GEL MAMA MOOI HE?!
_O-
pi_105816591
12 januari moeten we naar de informatieavond voor de basisschool en 16 januari moeten we Seb dan in gaan schrijven.

Natuurlijk duurt het dan nog een jaar voordat hij echt gaat maar och neej mijn menneke naar school :{
  dinsdag 20 december 2011 @ 20:18:10 #256
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105834505
Elin Mooi O+ ;)

Estrys en weer een stap... gelukkig heb je nog een jaar lang om erover te doen :*

Kindercardioloog laten we nog even achterwegen, de ka vind het niet beangstigend, en het ruisje zit niet op de plek waar het zou moeten zitten als het wel ernstiger zou zijn.
Het word wel in de gaten gehouden, en zodra we veranderingen merken dan gelijk aan de bel trekken.
Nu in maart terug naar de ka.
Verder is hij heel tevreden over Roy :D
  woensdag 21 december 2011 @ 20:27:20 #257
190853 RockabeIIa
pi_105881440
Ik dacht vandaag die laatste warme fles eraf te kunnen houden aangezien hij genoeg gedronken had de hele dag maar nee... hij kwam net toch nog uit zijn bedje roepen om 'dulinke'
Snap ik wel, lekker warm in het buikje <3
pi_105919059
Vraagje: Mila heeft opeens (echt opeens, eergisteren was dit er nog niet) een aantal bultjes die eruit zien als wratjes, eentje op haar arm, een stuk of drie op haar borst en een paar in haar zij. Nu weet ik dus niet zeker of het echt wratjes zijn en ik vraag me af of die dingen wel zo snel kunnen ontstaan.. En of de huisarts er iets mee zou doen als het wratjes zouden zijn.. Of is er een kinderziekte die dit zou kunnen veroorzaken?

Ze heeft er verder geen last van overigens..!
pi_105919578
Grrr heel stuk tekst getikt.. loopt explorer vast..

Maar zijn het geen waterwratjes Raissa?

Pfff... Tess is echt een verschrikkelijke driftkikker zeg. Van de week is ze 1,5 uur boos geweest! Zo boos dat ze d'r maillot, rok, trui en schoenen uit gedaan had. D'r knuffels waren door de kamer gesmeten, d'r bed was afgehaald en ze had bijna de gordijnen van de rails getrokken. Ik vind het zo moeilijk om ermee om te gaan.

Naar het KDV gaan is ook prut. Elke keer IK WIL NIET NAAR DE KINDJES...

Morgen met d'r naar de huisarts. Ze is al 2 weken strontverkouden en hoest verschrikkelijk. Afgelopen zondag had ze 39,7 en nu schommelt ze rond de 38. Ze is echt aan het kwakkelen en is totaal niet in haar hum. Bijna de hele dag alleen maar huilen en als mevrouw d'r zin niet krijgt komt de stervende zwaan in actie. Doorslapen is ook een drama :X inslapen gaat gelukkig wel beter.

Gisteravond wel gelachen met het naar bed brengen. Omdat een van ons even bij haar zit gaat ze ons steeds naar bed brengen. Inclusief instoppen, kusje, I love you en een zelf verzonnen verhaaltje dat altijd gaat over een poesje of een hondje :D

Verhaaltje _O-

[ Bericht 45% gewijzigd door Vicky op 22-12-2011 16:00:46 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_105919871
Hmm... waterwratjes zou best eens kunnen inderdaad. Gewoon aankijken en betadine op smeren kan dus geen kwaad?

Grappig dat jullie het ook "naar de kindjes" noemen, die opmerking hoor ik hier ook regelmatig :-)
pi_105919916
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 16:01 schreef Raissa het volgende:
Hmm... waterwratjes zou best eens kunnen inderdaad. Gewoon aankijken en betadine op smeren kan dus geen kwaad?

Grappig dat jullie het ook "naar de kindjes" noemen, die opmerking hoor ik hier ook regelmatig :-)
Amber had ze ook. Die lieten we steeds douchen met betadine scrub, dan goed afdrogen en insmeren met sudo. Binnen 2w waren ze weg :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_105919921
wij noemen het ook zo :)!
pi_105919958
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 16:03 schreef Vicky het volgende:

[..]

Amber had ze ook. Die lieten we steeds douchen met betadine scrub, dan goed afdrogen en insmeren met sudo. Binnen 2w waren ze weg :D
Ik ga het gewoon proberen! Thanks voor de tip!

En wat een schattig filmpje O+ En ik vind jou zo'n lieve mama-stem hebben!
pi_105919986
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 16:03 schreef Kleurdoos het volgende:
wij noemen het ook zo :)!
Mijn moeder zegt altijd tegen Mila: "Hoe was het op school?"
Dan is het niet echt meer te begrijpen voor haar als ze straks écht naar school moet :D
pi_105920038
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 16:04 schreef Raissa het volgende:

[..]

Ik ga het gewoon proberen! Thanks voor de tip!

En wat een schattig filmpje O+ En ik vind jou zo'n lieve mama-stem hebben!
oh echt?? whaha dat is idd wel mijn lieve-mama stem.. ik heb ook een hele boze-mama stem :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_105926936
Ik denk dat we Elin voor haar verjaardag een jaar peuterballetles geven :) (is gewoon vrije peuterdans hoor) :P
pi_105929525
Leuk! daar hebben wij hier ook voor gekeken voor Dana, maar die zitten helemaal vol inclusief wachtlijsten enz.

Wij zeggen trouwens ook "naar de kindjes"
Wel sneu voor tess dat ze zo uit dr doen is.

dana was ongeveer vanaf dat sinterklaas in zicht kwam al vervelend. Niet luisteren, direct huilen als ze dr zin niet kreeg, zeuren enz enz.
Dus nu hebben we een mooie kalender voor dr gemaakt waarop ze elke dag als ze lief is geweest een kruisje mag zetten. als de eerste rij vol (10 kruisjes per rij) is mag ze snoepjes in de winkel uitzoeken, de 2e rij is een velletje stickers en de 3e rij is een kadoortje.
ze verheugt zich nu steeds op het kruisje zetten en zegt ook vaak "kijk eens wat ik goed niet doe zeuren he mama, dan mag ik straks een kruisje zetten"
werkt dus boven verwachting goed :)
pi_105937566
Tess O+
Lief filmpje Vicky!

KD, doen! Senna vindt het echt geweldig, het peuterdansen.

Fin dat het zo goed werkt voor Dana, Bla :Y
pi_105939085
Ik vind het ook wel een mooi idee O+ dit is een echte balletschool en Elin will zo graag een ballerina zijn :D ze hebben heuse kledingvoorschriften en ze moet een knotje :D ik wilde r eigenlijk op judo doen ofzo, maar ze danst zo graag :D
pi_105956873
Leuk KD!

Abkuurtje voor Tess.. Hoop dat ze goed van opknapt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_105957668
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:25 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik vind het ook wel een mooi idee O+ dit is een echte balletschool en Elin will zo graag een ballerina zijn :D ze hebben heuse kledingvoorschriften en ze moet een knotje :D ik wilde r eigenlijk op judo doen ofzo, maar ze danst zo graag :D
Wat leuk! Waar doe je dat HHW of Alkmaar?
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_106078489
Hallo allemaal! Wij komen hier ook meedoen ;)

2 jaar geleden begon het zo:

Vorig jaar hadden we dit:

En nu hebben we een heuse peuter :o (Inclusief driftbuien, op de grond in de winkels, en heul veul NEEEEEEE!!!!! hihi)

(Barbie moest ook fietsen...)

De rest van de foto's heeft mijn meneer allemaal gemaakt, dus die komen nog wel een keer in het fototopic voorbij. Voor nu: Zij die peuteren, groeten u! :W
pi_106080065
Welkom Lijnloos :) En gefeliciteerd met Minke!
pi_106080096
Ik zie Isabeau deze week amper. Alleen woensdagavond eventjes. Doordat het kdv gesloten is hebben we iets ander moeten regelen en logeert ze eerst bij opa en oma en daarna bij grote zus.

Ik weet dat zij 't prachtig vindt, maar ik vind het maar moeilijk hoor. De hele week. Vrijdagavond is ze pas weer thuis :{
pi_106080347
Wooo, dat snap ik Sorbo! Dat is ook wel lang :Y
Ik vind af en toe een lang weekend al lang.

Mijn peuter stort in vandaag. Hij heeft een heerlijke kerst gehad en nu issie buikpijn,moe, huilen,piepen.
pi_106080529
Het is ook best veel voor zo'n kleintje he, die feestdagen...

Gisteravond heb ik zó genoten van die van mij <3 We gingen uit eten met mijn schoonfamilie. Alleen vowlassenen én Isabeau. En ze was zó gezellig. Geen onvertogen woord. Tot half elf gelachen en gekletst in het restaurant, ze was het stralend middelpunt. Wat kun je je dan trots voelen. <3

En zo'n afsluiter is ook wel goed voor een Isabeau-arme week. Ik mis haar alleen nu al. ;(
pi_106080776
Dat klinkt echt fantastisch O+
Ik was al helemaal :o dat mijn peuter bijna 2 uur aan tafel zat met gourmetten en zelfs soms wat at :o

Volgens mij gaan we langzamerhand de goede kant op met 's avonds eten. Al een paar weken neemt hij soms een hap en soms meer :)
Mocht ook wel eens, dat was ongeveer een jaar geleden :P
pi_106096210
Dat is echt fijn he Sorbootje als je je zo trots voelt O+

Hmm freecell dus ook eetgedoe thuis. Hier helaas ook. Al was gourmetten met kerst een goede zet want dan kon madam alleen de hele avond pannenkoeken eten. Helaas wel een poedersuikerwolk in huis want ze vergat bij het strooien nog wel eens wat het kleine en wat het grote gaatje op de bus poedersuiker was O-) :D

En wat is het nu fijn om vrij te zijn en even heerlijk alle tijd voor elkaar te hebben *; Even lekker genieten O+ Morgen komt er een vriendinnetje spelen en gaan we bloemen knutselen. Heb net alles klaargelegd en voorgeknipt. Op naar de lente! ;)
pi_106098105
Klinkt fijn, Stiem. O+ Wat dat betreft kan ik me er zo op verheugen wanneer Lente wat groter is. Lekker knutselen. O+

Tot half elf, Sorbo? Wat goed! Slaapt ze dan ook uit?

Free, kan me voorstellen dat dat best een opluchting is, ook al probeer je het van je af te zetten. Hoop dat de trend zich voortzet. :)

Wij zijn vanmiddag teruggekomen van een eetmarathon. Zondagochtend naar Nils z'n broertje vertrokken om te lunchen en daarna direct door naar m'n moeder en haar vriend. Daar twee keer gegeten en twee nachtjes blijven slapen. Bij Nils z'n broertje sliep Lente niet helaas, maar de volgende dag bij m'n moeder heeft ze wel een goeie dut gedaan. Vanmiddag heeft ze van drie tot vijf geslapen en nu ligt ze er alweer een half uurtje in. Fijn, want morgen weer gewoon naar de opvang waar ze vaker niet dan wel slaapt.

M'n moeder had een Duplo-trein op batterijen voor 'r gekocht. Dat is zo'n hit dat Nils meteen op Marktplaats een rails aan het scoren is.
  dinsdag 27 december 2011 @ 20:41:11 #280
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106100808
Welkom Minke en Lijnloos *O*

@Sorboo ik zou je hele week lekker volplannen ;) Dan vliegt het voorbij en voor je het weet zie je haar weer.

Free :) gezellig en goed hoor ^O^

Roy heeft het prima gedaan deze kerstdagen, hebben hem niet gehoord,Roy genoot op zijn manier en dan genieten wij ook :)
Morgen is het een jaar geleden dat hij ineens zo ziek werd en opgenomen werd in Gent... Tijd vliegt echt voorbij, en nu druk in het circus van fysio,logo spel en opvoedbegeleiding.
In januari gaan we eindelijk kijken naar een gespeciaalseerd kinderdagverblijf, Daar zou Roy een nog betere begeleiding krijgen dan hij nu al krijgt, kleinere groepen (max 5 kinderen) een logo,fysio,ergotherapeut,kinderarts.
Zijn benieuwd of Roy hier mag gaan komen, want er hangen best wel strenge eisen aan, en we kregen vorige week te horen dat Roy eigenlijk ook wat jonger is dan wat ze nu hebben.

Maar nu hebben we 2 weken rust van alle begeleiding, kdv is gesloten voor een week, en p heeft vakantie dus totale rust in huis (al mag ik gewoon werken)

[ Bericht 64% gewijzigd door _Bar_ op 27-12-2011 20:49:10 ]
pi_106101551
Lente heeft een elektrische auto van m'n moeder gekregen. Ze heeft twee dagen lang zó rondgereden. :')

De hilariteit zoals op onderstaand filmpje was er dan ook snel vanaf. :P

Disclaimer: m'n moeder gebruikt d'r sportschoenen als sloffen. ;)
  dinsdag 27 december 2011 @ 20:58:37 #282
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106101691
Leuk filmpje Sserpente ;)
pi_106101720
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:58 schreef _Bar_ het volgende:
Leuk filmpje Sserpente ;)
Ik geloof nooit dat je 'm helemaal hebt afgekeken. :D
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:00:34 #284
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106101792
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:59 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ik geloof nooit dat je 'm helemaal hebt afgekeken. :D
tssss wellus zat je lekker met je muts daar achter het raam :+
pi_106101906
Ik heb hm voor 3/4e gekeken, toen werd ik echt even gek van het geluid :D Maar kan me voorstellen dat Lente er helemaal weg van is :D

Minke, nog van harte gefeliciteerd en welkom hier Lijnloos!! *O*
pi_106101959
Afschuwelijk geluid, hè? :X Hij is ook lekker bij oma blijven staan. *)

Wat knap, Bar! Ik was 'm zelf op de helft al beu. :P
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:06:51 #287
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106102110
ik heb m helemaal afgekeken *O* je lijkt een beetje (veel) op Chantal janszen in deze video. En ja, dat vind ik een compliment hoor!

Wat een afschuwelijk ding! Wat een heerlijke omaverwennerij O+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_106104833
Lijnloos, gefeliciteerd met Minke! *O*

Sorbo, wat heerlijk dat je het zo fijn hebt gehad met Isabeau. Echt iets om deze week van na te genieten. Sterkte. :*

Haha, ik moest lachen om Lente met haar auto! :D
Ik snap trouwens wel dat je hem daar hebt laten staan. Dat is ook mijn tactiek. :7

Lekker Bar, even rust van alles. En spannend straks, of Roy naar het speciale kdv mag. Dat zou wel fijn zijn voor hem toch?

Wij hebben een drukke maar heerlijke Kerst gehad. Ik herkende veel van Sorbo's verhaal. Zo trots zijn op je kind omdat het zo gezellig en lief en leuk is. O+
Ko en ik zijn op het moment ook nog eens heel klef en knuffelig. Het voelt als de stilte voor de storm. Maar wat geniet ik van mijn jongetje. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 27 december 2011 @ 22:08:00 #289
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106105039
Kobus O+

Het zou een heleboel schelen Oeke als Roy naar dat kdv mag.Daarnaast die aandacht daar, de begeleiding heel anders dan waar hij nu zit daar is de groep tot max 12 kindjes.
Daarnaast weten ze leidsters wel wat ze moeten doen mocht er een insult plaatsvinden daar, maar toch...
En Roy heeft veel begeleiding nodig, dat kunnen ze daar gewoonweg niet,en wij kunnen dat ook niet zo intens.
We spelen en leren nu volgens de richtlijnen van de logo en van de medewerkster van Mee.
Heel anders en heel intensief, en herhalen heel veel herhalen.
Geen volzinnen, maar een uur per dag continu Roy echt volgen en in 1 woord benoemen waar hij zich op dat moment mee bezig houd, zijn geluiden nabootsen.
Pittig maar het is het dubbel en dwars waard.
pi_106116764
Hai allemaal!

Ssserpente, ze sliep de volgende dag inderdaad uit tot kwart voor negen, ze is in het kerstweekend sowieso maar één keer voor acht uur wakker geweest en dat was omdat haar broer herrie maakte. Als je weet dat ze normaal zo rond 6 uur half 7 wakker is kun je je voorstellen hoe luxe wij dat vonden! Ik kan je filmpje hier niet kijken, zal ik thuis doen!

Oeke, dat wat jij zegt over stilte voor de storm herken ik wel. Ik zei gisteren nog tegen B. dat ik Isabeau extra mis, doordat ze momenteel zo superlief en makkelijk is en dat ik daar van wil genieten zolang het duurt! :D (Maar even met z'n tweetje sushi eten in de stad zonder iets te hoeven regelen was ook wel heel lekker)

Bar, spannend zeg! Hopelijk mag Roy naar dat kdv!
pi_106118003
Trouwens, ik heb Isabeau maar weer eens gewogen en gemeten en ze is in een half jaar tijd 4 cm gegroeid en maar liefst.....tromgeroffel..... 400g aangekomen. Is dat niet heel weinig?
pi_106118264
Hier hebben we ook fijne kerstdagen gehad. B. vond het allemaal ontzettend gezellig. Eerste Kerstdag waren we bij mijn ouders in Rotterdam, en toen we weggingen, heeft ze zeker tot Delft zitten schreeuwen in de auto omdat ze bij opa en oma wilde blijven (en van vermoeidheid, het was ver na bedtijd). Helaas wel elke ochtend om zes uur / half zeven wakker gewoon, hoe laat ze ook in bed lag. Heeft ze gisteren op het kdv ingehaald...

En we doen maar eens een poging om haar 's avonds beter te laten eten, door te belonen met een sticker als ze van alles op haar bordje een paar happen heeft genomen. Bordje hoeft dus niet leeg, maar ze moet wel van alles proeven. Ben benieuwd. Bij het tandenpoetsen was een beloningssticker echt een wondermiddel, dus ik heb goede hoop :).

En nu ben ik moed aan het verzamelen om met haar naar de kapper te gaan. Ze is pas twee keer geweest, en beide keren was het een drama, en het waait hier ook nog eens ontzettend hard, waar ik dan met dikke buik en bakfiets tegenin moet. Pfff.
pi_106118391
Oh ze is nu 11,8kg en 87cm.

Anders ga je toch gewoon lekker niet naar de kapper Bleie? Is toch geen drama als d'r haar wat langer is?
pi_106118422
Ik vind 4 cm best wat. Het gaat steeds minder worden wat ze groeien.
Als ik kijk naar wat X is gegroeid van 1,5 tot nu is dat heel weinig.
Zet het anders even in een groeigrafiek hope het lijntje loopt??

Volgens mij was X ook zoiets met die leeftijd
pi_106118499
Sorbootje: dat is ook geen drama, maar ik stel het al een paar weken uit, en het hangt nu wel erg voor haar ogen...
pi_106118581
Nou die 4 cm vind ik ook wel best veel, maar die 400g vind ik weinig. Ik heb haar groeiboekje hier niet, dus ik weet niet hoe de curve groeit. Ik heb ook niet het idee dat ze iets tekort komt hoor en ze is wel tenger, maar niet mager ofzo.

En zelf even bijknippen Bleie? Of een speldje :D
pi_106118688
Oh maar dat gewicht dat is vind ik zelf als ze niet afvallen en goed ogen altijd wel prima.
Ze is lekker actief (iig op de meet was ze dat :D) en hier kwam ze ook niets aan.
Het cb zei dat dit heel normaal was en dat het gewicht vanzelf wel komt.
(En nu klagen ze dat ze te vadsig is dus met gewicht is het wel goed gekomen :') )
pi_106118740
Kan me voorstellen dat je die 400 gr weinig vindt, maar als ze er gewoon goed uit ziet, zou ik me toch niet erg veel zorgen maken, geloof ik. Weet je zeker dat je weegschaal thuis betrouwbaar is? En is de vorige keer dat je gewogen hebt ook daarop geweest? Dat kan ook uitmaken.

Zelf bijknippen is geen optie, ze gaat dan heel hard met haar hoofd schudden, vind ik nogal eng met een schaar. En speldjes blijven ongeveer een halve seconde in haar haar.
pi_106118860
Dan is het een kwestie van door de zure appel heen bijten.. en wens ik je heel veel succes bij de kapper . :P
pi_106119014
Oh ik maak me ook niet echt zorgen hoor. Vroeg het me gewoon af. En actief is ze zeker wel :')
pi_106119225
Dicht *)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')