abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:31:46 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105528837
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:28 schreef Daantje-1979 het volgende:
Hier alles goed! Jet gaat is inmiddels vier en is een hele tante ;)
Gaat naar ballet en doet het echt wel leuk allemaal! Uiteraard zijn er ook minder leuke dingen ..... oei oei oei

Ik ga snel teruglezen en kijken om weer wat actiever te worden!

Leuk!

[ afbeelding ]
Wat een grote meid al idd! O+
Enneh... kom je ook mee naar het kleuter-topic dan? O-)
Van kleuter tot puber deel 69

Ik ben benieuwd hoe Jet het op school vindt! :Y
pi_105528884
ow wat lief Simmu O+ O+

Wat is Jet al groot :o Welkom terug :s)

Ik weet niet wat er met Seb aan de hand is maar hij zegt constant: mama ik vind jou lief, ik vind jou de allerliefste hoor *; Zo schattig. Ik vind hem ineens zo veranderd, en zoveel leuker en gezelliger is het.

Afgelopen zaterdag hadden we de bruiloft van mijn zus. En Seb mocht de ringen gaan brengen. Dus ik hem al gedrild: wat doe je als je ringen krijgt? die breng je naar <zwager> Hadden ze die ringen al voor de ceremonie aan hem gegeven. Tja, die ging dus om de vijf minuten naar mijn zwager, 'ik heb een ring voor jou!' _O- En toen mocht hij eindelijk de ringen geven, dat ging allemaal super goed en heel lief. Hij viel ook best op tussen al de Friese blonde kindjes Komt hij terug gelopen met het lege doosje: kijk helemaal OP! :D
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:36:14 #53
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105528983
Estrys, wat leuk! O+
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:38:20 #54
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105529051
:D Zag een interessant boek voorbij komen...
Wie heeft um geschreven?? Klinkt goed voor de kerst...

Ssserpente wat een geweldig filmpje :D
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_105530642
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:11 schreef simmu het volgende:
ik heb trouwens wel makkelijk praten met mijn spul he! ze zijn dol op elkaar, slapen op een kamer 's nachts, spelen al samen en knuffelen elkaar O+ daar hebben we gewoon geluk gehad en tis maar afwachten of dat zo blijft. tis zeker niet vanzelfsprekend hoor. sangdrax en zn zus konden elkaar als kind niet uitstaan.

soms beschouwen ze elkaar als een soort van levende knuffel :P

[ afbeelding ]
(brakke foto, maar geeft wel het idee)
Wat lief! Ik herken de bijzondere band zoals je die omschrijft tussen Ravi en Selene erg in Lena en Ivan (famous last words :+).

Ik vind de manier waarop jij ermee omgaat wel een eye-opener voor mezelf. Ik had niet de indruk dat ik me veel bemoeide met de interactie tussen Ivan en Lena, maar ik ga wel bewuster een stap terugdoen. Op die manier laat ik niet alleen meer ruimte voor Ivan om zijn rol als broer in te vullen, maar ik geef Lena ook meer ruimte om zelf haar grenzen aan te (leren) geven.

Over ruimte gesproken: in januari gaan Lena en Ivan naar een ander kinderdagverblijf. Tot nog toe zaten ze bij elkaar in dezelfde verticale groep (0-4 jaar), maar straks gaat Ivan naar een peutergroep (2-4 jaar) en Lena naar een baby- en dreumesgroep (0-2 jaar) terwijl er wel een verticale groep van 0-4 jaar is. Dat kwam toevallig zo uit (en we hadden ook wat bezwaren tegen die 0-4 groep), maar het leek ons ook wel een fijn idee omdat ze zo meer ruimte voor zichzelf hebben. We hebben wel met het kinderdagverblijf afgesproken dat we die situatie gaan veranderen als ze elkaar erg lijken te missen.

Ik ben heel benieuwd hoe Ivan de overstap naar een ander kinderdagverblijf gaat trekken. Ik vind het zo verdrietig dat hij afscheid moet nemen van zijn fijne, vertrouwde omgeving. Maar misschien pikt hij het makkelijker op dan ik. :') Bij het afscheid van zijn lievelingsleidster indertijd stond ik te grienen en heeft hij er op geen enkele manier blijk van gegeven er moeite mee te hebben. Al vind ik dit wel weer anders, want straks krijgt hij én andere leidsters én andere kinderen in de groep. Er staat tegenover dat we straks niet hoeven te verhuizen als hij eenmaal op school zit en dat geeft me het gevoel dat we de juiste stap nemen nu.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_105530859
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:38 schreef Reilain het volgende:
:D Zag een interessant boek voorbij komen...
Wie heeft um geschreven?? Klinkt goed voor de kerst...

Ssserpente wat een geweldig filmpje :D
Harvey Karp:

Adele Faber & Elaine Mazlish:

Elaine Mazlish & Adele Faber:

pi_105531215
Ik heb de boeken bij mn bed liggen, nu nog gaan lezen :+

Het is erg interessant om te lezen over interactie tussen je 2 kids en de al dan niet sturen daarin. Ben erg benieuwd hoe wij dat straks ervaren.

Over overstappen op kdv's. Mette was natuurlijk nog jong met de overstap naar een ander kdv, daar heeft ze geen last van gehad. Ze is nu net over naar de peutergroep en ze vindt het daar helemaal fantastisch. Ik merk ook dat ze in haar ontwikkeling ineens enorm omhoog schiet. Ze zijn daar veel actiever. Voor Mette werkt het heel goed, grote mensen duwen haar al snel in het 'nog dreumes' hoekje, lief schattig nog zo onbehulpzaam, dat werkte wat averechts voor haar. Nu moet ze mee met de groten en wordt ze niet meer als een baby behandeld dat doet haar goed.
Nou heeft Ivan daar natuurlijk helemaal geen last van :+

Wies zit nu in de babygroep waar Mette in zat. Dit pakt ze ook heel goed op. Ze vindt het heel normaal lijkt het wel. Haar lievelingsleidster is nu van Wies zoals ze dat zegt, dan wijst ze dat Wies naar Kim moet (de leidster), dan knikt ze ja en zegt ze 'mooooi'.

Alles veranderd straks voor Ivan en Lena en vooral voor Ivan, het kan zoiezo een wat moeilijke periode voor hem worden. Maar misschien pikt hij het wel allemaal heel goed op.

En nou ga ik naar Lente kijken :)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105531401
Haha, daar heeft Ivan inderdaad geen last van.

Hij was natuurlijk vrij oud toen hij voor het eerst naar het kinderdagverblijf ging en dat ging toen naar omstandigheden goed, maar hij had wel te kampen met eenkennigheid en verlatingsangst. Daar is nu geen sprake meer. Hij is zo solide en zit goed in zijn vel, mijn kleine rots. Ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in dat het goed zal gaan. En ik denk dat een peutergroep voor hem een heel stimulerende omgeving zal zijn. Zo zitten er natuurlijk weer allerlei andere voordelen aan een groep kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd.

Hoe gaat het nu met de taalontwikkeling van Mette eigenlijk? En is er al een behandelplan?
pi_105531868
Hè, wat fijn dat ík wél een onhandelbaar rotkind heb tussen al die redelijkheid hier . Goed voor de balans! :+

[ Bericht 9% gewijzigd door Ssserpente op 13-12-2011 13:18:12 ]
pi_105531902
Met de taalontwikkeling gaat het nu heel hard, daar werkt die peutergroep ook heel hard aan mee.
Ze doet nu al het communiceren in praten, de 3woord zinnen komen regelmatig langs. Ook probeert ze alles na te zeggen. Het is vooral de klanken die nog moeizaam gaan, maar dat komt vanzelf wel.
Zoals je al eerder dacht en zei, ze is een verzamelaartje en nu komt het eruit.

Voor haar oren hebben we druppels als ze last heeft. Ze gaan nog geen nieuwe buisjes plaatsen omdat er 1 buisje nog heel mooi inzit. Ze willen nu niet een ingreep gaan doen die voor haar wel een impact kan achterlaten.
Daar geef ik ze ook gelijk in. Mocht er wat veranderen in de situatie mogen we gelijk bellen en dan wordt er weer gekeken. We hebben er een goed gevoel over.

Ook de afspraak bij de dietiste was erg nuttig. Veel tips gekregen wat we met haar voeding kunnen doen. Ze heeft ons ook een eetprotocol gegeven hoe haar te benaderen met voeding.
Heel fijn om te horen was dat ik helemaal geen boterham hoef te geven als ze geen avondeten eet, ze zei dat dat grotere eetproblemen in gedrag kan opleveren later als ze groter zijn.
Advies is druk eraf en gewoon op een leuke manier er veel calorieen inproppen.
We gaan over anderhalve maand weer en zo houden we het komende jaar haar groei in de gaten.
Ze was terughoudend met fantomalt, het leek haar niet nodig en ook niet verstandig in Mette's geval. Ze had een laag geboortegewicht en heeft nooit een groeispurt gehad, het zou onnatuurlijk zijn haar nu veel aan te laten komen. dit kan overgewicht veroorzaken op latere leeftijd.

Al met al gaat het hier lekker zijn gangetje met haar. We worden begeleid en dat geeft rust.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105532186
dat klinkt heel fijn wickie!

hier was ik zonet het lachertje van de peuterspeelzaal toen ik met ravi in de buggy en 17 kilo peuter in winterjas en snowboots voorop in een mei tai aan kwam zetten :X :') kan niet zeggen dat het nog erg praktisch is :N en dan ook nog eens de buggy op de rem moeten zeggen (ik dus in standje slanemens) gecombineerd met een duer met spanning erop :{ geen succes :N ze is er echt te groot voor aan het worden ;(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 13 december 2011 @ 13:19:49 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105532223
Is het niet handiger om haar in de buggy te doen en Ravi in de mei tai?
En anders mss op je rug?
Ik heb Sasha laatst ook nog een keertje op mijn rug gehad. O+
pi_105532293
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 13:19 schreef Brighteyes het volgende:
Is het niet handiger om haar in de buggy te doen en Ravi in de mei tai?
En anders mss op je rug?
Ik heb Sasha laatst ook nog een keertje op mijn rug gehad. O+
tuurlijk is dat handiger. maar ravi wil niet in de doek en selene wel. het was op haar speciale verzoek. en ze wilde ook al perse voorop. de juf probeerde het nog met "je bent toch geen babietje meer....." maar dat resulteerde enkel in een giebelende selene die WEL! riep en waaahwaaahwaah murmelde
pi_105532400
en mijn reusje is echt een reusje he. die steekt echt een kop boven alle andere kindjes uit in haar groep! zondag waren we bij ingrid en ze scheelt nog geen half kopje met kim van 6
pi_105532417
meestal neem ik ze trouwens allebei lopend mee hoor ;)
ik ben gekke henkie niet! mijn rug trekt dit niet vaker dan eens in de paar weken
pi_105532431
ik kan nhet niet laten: kwartet :P

valt het op dat er eentje op de psz zit en de ander in bed O-)
pi_105533519
Tyler is goedgekeurd bij de tandarts. Ik was bang dat hij gaatjes had, maar das niet zo gelukkig! Ontwikkelingsvlekjes heeft hij op zn 'vampieren' tandjes. Ging heel goed voor de eerste keer!

En bij cb ging het ook prima. 14 kg en 98 cm hij volgt zn lijntje goed!
Praten is zorgwekkend, maar goed dat we actie hebben ondernomen.
Blokjes stapelen ging goed, nabouwen op 1tje na niet. Net als vormenstoof, 1tje snapte hij niet.
Lijn natrekken ging best redelijk. Ogentest niet gedaan wegens niet praten.
We wachten het ontwikkelingsonderzoek bij Accare wel af.
pi_105533625
hullo, zijn jouwessen al wat bijgekomen ingrid?
pi_105533786
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 14:02 schreef simmu het volgende:
hullo, zijn jouwessen al wat bijgekomen ingrid?
:) Hai was een test. ;) Zit op Djeez laptop, die van mij deed gisteren alleen strepen in beeld. Ieks! Deze is wennen, poste net heul niks!

Ja, nu zijn ze wel bijgekomen! Selene praat al best goed trouwens en scheelt idd niet veel met Kim qua lengte.
En Kim is klein voor de leeftijd en die van jou groot toch?

We hebben gisteravond de E boom neergezet volgens Tyler. Alleen met lampjes nog, Kim (en Tyler) helpen straks mee optuigen. :X Niet mijn idee!
pi_105534671
je deed een cooki :D

ja, selene is gewoon zo groot. bijdehand ook :Y :P
ik vond het trouwens heeeeeel lief van kim dat ze haar verse kado afstond aan selene! het gaat goed met haar is het niet? tyler vond het geloof ik allemaal veeeeeeeeeeeel te druk
pi_105535888
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 13:24 schreef simmu het volgende:
en mijn reusje is echt een reusje he. die steekt echt een kop boven alle andere kindjes uit in haar groep! zondag waren we bij ingrid en ze scheelt nog geen half kopje met kim van 6
elin is ook groot!
pi_105537559
Leander is heel klein. Hij is echt de kleinste van de psz en odnertussen niet meer de jongste.
Hij kreeg net op de psz een zakje snoep van een jarige. De inhoud: zakje chips, 2 lollys, 2 kauwgomballen, zakje van die beertjes, eeen schuimblok en een ballon :{ Hoe kom je erop om zulke dingen op de psz uit te delen :N
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_105537654
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:37 schreef MeNicole2 het volgende:
Leander is heel klein. Hij is echt de kleinste van de psz en odnertussen niet meer de jongste.
Hij kreeg net op de psz een zakje snoep van een jarige. De inhoud: zakje chips, 2 lollys, 2 kauwgomballen, zakje van die beertjes, eeen schuimblok en een ballon :{ Hoe kom je erop om zulke dingen op de psz uit te delen :N
Dus :X Ik snap dat ook niet, sowieso snoep en wat veel! En kinderen zijn al blij met 1 dingetje: een ballon was ook goed geweest, alleen denken volwassenen dat het altijd meer meer meer moet zijn :{
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_105537770
lollys zijn eng :X :N

en idd veel te veel. lijkt sintermaarten wel, dat was ook zo'n ellende met een tas vol snoep. anders geef je hem er nu wat van, laat hem wat apart leggen voor morgen en dan de rest "piefpafpoef! --> weggetoverd"
pi_105537923
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:00 schreef Ticootje het volgende:
Ff snel, zonder te lezen ed..

Mag een CB-arts doorverwijzen naar logopedie of moet ik dan even een afspraak maken bij de huisarts?
beter via de huisarts. Maar de logopedie is vrij tegenwoordig en heb je niet altijd een verwijskaart nodig.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')