abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 december 2011 @ 20:03:52 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_105506062
De peuters:

*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben, zoon van Troel
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
14 juli 2008: Jade, dochter van Luxaja
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
28 december 2008: Jan, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin, dochter van Kleurdoos
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009: Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Ko, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
14 juni 2009: Deniz Arda, zoon van JaleesaJoia
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem, zoon van Troel
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
18 november 2009: Thyn, zoon van DutchieBre
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 18-12-2011 09:07:37 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105506190
Toch wel grappig hoe die fases iedere keer gaan. Ik ben nu in " The happiest toddler in the block" begonnen, dus als ik dit uit heb overkomt het ons nooit meer :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_105506335
mag mijn zoontje er nog bij in de OP, op 14 juni 2009..
:$
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_105506504
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 20:06 schreef miss_sly het volgende:
Toch wel grappig hoe die fases iedere keer gaan. Ik ben nu in " The happiest toddler in the block" begonnen, dus als ik dit uit heb overkomt het ons nooit meer :+
Hey, ik ook toevallig! Ik vind het een grappig en herkenbaar boek tot nu toe :D
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 12 december 2011 @ 20:12:37 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_105506594
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 20:08 schreef JaleesaJoia het volgende:
mag mijn zoontje er nog bij in de OP, op 14 juni 2009..
:$
Sure, hoe heet hij :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105506660
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2011 20:11 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Hey, ik ook toevallig! Ik vind het een grappig en herkenbaar boek tot nu toe :D
Ik vond het zo typisch van mezelf dat ik al een aantal keren postst van Claudia_x had gelezen hierover, en dus wist wat er kwam, maar dat de boodschap van het nog niet volledig ontwikkelde brein nu ineens echt overkwam.
  maandag 12 december 2011 @ 20:21:41 #7
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105507140
Ik wil het ook nog steeds lezen. Ben ongeveer op 1/3 blijven steken en nooit meer verder gelezen om de een of andere vage reden...
pi_105508026
Mocht je nog 'ns een leuk cadeautje zoeken... Bij Blokker hebben ze sokpoppen. Word je zelf ook nog hartstikke crea van. :+

maandag 12 december 2011 @ 20:36:35 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_105508098
Vooral die wiebelende voeten aan die sokpop zijn erg leuk :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105513938
De vingerpopjes van de Ikea zijn hier een groot succes!

Leuk dat jullie in het boek bezig zijn, Miss en Twinkly. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Het hielp mij inderdaad al erg om te begrijpen dat m'n kind gewoon verminderd toerekeningsvatbaar is. :Y) Al vind ik Ivan over het algemeen voor zijn leeftijd heel redelijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_105515264
Senna is ook over algemeen vrij redelijk, zeker voor een peuter :P maar misschien juist daardoor heb om altijd moeite met haar dwarse buien. Hoewel ik vaak heel goed zie waar ze vandaan komen, eigenlijk. Zelfs vult ze dat ook al aardig in, zowel voor zichzelf als andere kindjes. Als we in een winkel zijn, of er is een stukje op tv met een peuter die huilt, zegt ze altijd " ik denk dat het kindje moe is, mama" . En dat brengt ze voor zichzelf oom vaak aan als reden. En ik weet ook wel dacht het dan klopt, maar pas achteraf als ik haar aan het troosten ben. Ik hoop dat beter te leren herkennen, oa met behulp van het boek.

Vandaag trouwens eindelijk eens de kans gehad om op mij initiatief samen iets te doen, met de duplo spelen in dit geval. Meestal krijg je daar de kans niet voor, omdat ze al aan je loopt te trekken voor entertainment voor je wakker bent, bij wijze van spreken :') ze vond het erg leuk, ging er blij op in, en heeft erna nog eenhele tijd alleen gespeeld. Hoewel spelen niet het juiste woord is. Het lijkt wel alsof ze niet echt speelt, maar meer wat rondhangt, dingen bekijkt, kort met de pop sleept, etc. Herkenbaar voor iemand?
pi_105516287
Nee niet herkenbaar miss. Jaël is op het moment erg in de fantasie. Speelt met poppetjes laat ze tegen elkaar praten. Hele gesprekjes voert ze op die manier, erg grappig om daarin te horen wat haar bezig houdt en welke dingen schijnbaar indruk hebben gemaakt.
Al haar speeljtes moeten trouwens wel overal mee naar toe dus ze heeft tegenwoordig vaak haar rugtas mee met haar speeltes erin.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_105516411
Senna speelt van alles, maar met ons! Ik heb haar al wel eens voorgedaan of voorgesteld m het met poppetjes te doen, maar dat wil niet zo. Met ons speelt ze hele toneelstukjes, maar ik wil niet de hele dag n een van haar toneelstukjes acteren ;)
pi_105516731
Haha, ik mocht vanmiddag mee doen met Jaël maar ik deed alles verkeerd want het poppetje zei niet wat ik zei en ik had het verkeerde poppetje gepakt (zijn de disney figuren van ah). Dus ik heb het opgegeven en ben me weer met Saar gaan bemoeien ;)
Maar Jaël kan zich over het algemeen wel heel goed zelf vermaken al vind ze het wel heel leuk als ik meedoe met de duplo of de trein. En zo gauw Saar slaapt is het, ow Saartje slaapt gaan we dora doen? We hebben dora memory en domino en dat vind ze geweldig en dat spelen we dan als Saar slaapt :)
pi_105519283
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2011 20:12 schreef Troel het volgende:

[..]

Sure, hoe heet hij :D
Deniz Arda!! :D
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_105519336
ik ben nu wel heel nieuwsgierig geworden naar dat boek! is dat via bol.com te vinden???
pi_105524548
Wat heb ik een ontzettend makkelijk kind, als ik jullie zo lees! Duidelijk 'nee' blijven zeggen is hier altijd wel genoeg. En als ze eens gaat piepen, kan ik meestal volstaan met 'Ik snap dat je dat en dat wilt, maar het mag niet / kan niet / wat de reden dan ook is', en afleiden met iets anders.

Maaarrrrr, ik vind wel dat ze erg weinig slaapt, ongeveer 10-11 uur per etmaal, waarvan maximaal 1 uur op het kdv - thuis slaapt ze overdag niet. Ze is wel gewoon heel vrolijk overdag, maar toch, is dat niet erg weinig?
pi_105525814
valt toch wel mee bleie? de een is de ander niet he. dus waar kind 1 dan 8 uur slaapt op een nacht en een slaapje doet, is een ander kind tevreden met 12 uur slaap en geen slaapje.

woehoe! mopsie heeft de afstandsbediening van de tv boven teruggelegd *O* die was al een paar dagen zoek (ze heeft niet door dat ik de stekker eruit trek }) en blijft dus maar proberen die tv aan te krijgen :P ). wel had ze het alarm van mijn wekker aangezet :{ dus die ging vannacht om 12 uur af :X }:|
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_105526555
Nou Bleie, ik schreef dus dat ik volgens mij ook juist een makkelijk kind heb. :+ En toch vind ik het leuk en interessant om na te denken over hoe ik het beste met hem om kan en wil gaan. Het is niet zo dat het me niet natuurlijk afgaat, maar erover lezen verschaft me wel meer inzicht. En een methode die vertelt hoe respectvol om te gaan met je kind is natuurlijk ook op kinderen toepasbaar die al van zichzelf rustiger en redelijker zijn.

Ik ben trouwens ook heel benieuwd naar de How2Talk2Kids-versie voor broertjes en zusjes! Ivan is de laatste tijd erg bezig met het corrigeren van zijn zusje en hoewel het me vaak amuseert erger ik me er ook aan. Ik zou wel willen lezen over hoe je je kinderen meer ruimte kunt geven als er een broertje of zusje bovenop zit. (Letterlijk, soms. :') )
pi_105526609
Ik postte ook al dat Senna over het algemeen vrij redelijk is. Dus volgens mij valt het met die moeilijke kinderen hier best mee ;)
pi_105526650
Hier op het moment ook een makkelijk kind :)
En wat jij zegt gebeurt hier ook Claudia, Jaël corrigeert haar zusje regelmatig en ik merk dat ik er heel wisselend op reageer. De ene keer vind ik het prima en de andere keer zit ik er meteen bovenop. Ligt er ook wel een beetje aan op wat voor toontje en wat voor manier het gaat trouwens.. Terwijl consequent reageren volgens mij wel werg belangrijk is vooral op deze leeftijd.
  dinsdag 13 december 2011 @ 10:13:45 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105526688
Never mind maar eigenlijk. :')

[ Bericht 83% gewijzigd door BE op 13-12-2011 10:55:48 ]
pi_105526736
Miss, wat jij omschrijft doet Ivan over het algemeen ook, maar dan alleen met speelgoed dat hij niet echt interessant vindt. In boeken gaat hij wel op, en hij speelt echt met bijvoorbeeld de vingerpopjes.

Afgelopen week hebben we weer zo'n tof moment gehad. Een van de popjes is een haai. Ivan had de haai op zijn vinger, ik moest de olifant nemen en meespelen. Dus ik zei: "Hai haai!" En Ivan lag in een deuk vanwege het woordgrapje. :D
pi_105526903
Ja precies, MP! Ik merk dat ik Ivan zelfs regelmatig vraag om namens mij iets te doen. Ik ben er dus ook niet consistent in. Dat vind ik nu niet zo erg, maar ik wil wel op mijn hoede zijn voor bepaalde dingen.

Ik ben van Ivan al een typisch oudste kind aan het maken met de bijbehorende zorgen om en voor zijn zusje. Dat hoeft niet erg te zijn, maar ik wil me er op zijn minst bewust van zijn. En ik zeg bijvoorbeeld ook vaak dat Lena iets niet kan of mag omdat ze een "klein meisje" is, waarmee ik van haar weer een echt jongste kind maak. Misschien moet ik sommige dingen anders gaan formuleren. Dit bekt lekker, maar het drukt haar zo in een hoekje.
pi_105526962
Ik vind Elin ook absoluut niet moeilijk, peuterbuien horen er gewoon bij.. klooien met eten, nee roepen, boos worden, gillen..ik zou eerder bezorgd zijn als ze dat nooit zou hebben.
Ergens vind ik het ook wel grappig hoor, als iets niet lukt bijv. dan hoor je r razen en tieren met een borstel vast in r haar, of ze zit vast in een trui :P

Ik merk wel dat ze momenteel niet lekker in r vel zit, dus we houden haar nu heel kort, dat begint zijn vruchten al af te werpen
pi_105527039
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 20:35 schreef Ssserpente het volgende:
Mocht je nog 'ns een leuk cadeautje zoeken... Bij Blokker hebben ze sokpoppen. Word je zelf ook nog hartstikke crea van. :+

hahaha wij hebben Jacob, altijd een hit inderdaad :D Vaak maken we een hondje met onze hand (Boris) die gaat ook altijd mee naar het zwembad enzo ;) en brengt r ook naar bed.. O+
  dinsdag 13 december 2011 @ 10:27:31 #27
363059 Daantje-1979
Ik ben het Beaker ;-)
pi_105527040
Hallo!

Ik ben nieuw en wil me graag melden ;)
Kan dat?
pi_105527068
Maar je bent Beaker! :P
pi_105527170
Lente lacht net zoals mijn neefje! Wat lief. O +
  dinsdag 13 december 2011 @ 10:32:44 #30
363059 Daantje-1979
Ik ben het Beaker ;-)
pi_105527207
Val ik even door de mand hahaha!
Alles goed met iedereen?

Ben te lang weggeweest ..... Gelukkig weer gevonden! :P
pi_105527214
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 10:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ja precies, MP! Ik merk dat ik Ivan zelfs regelmatig vraag om namens mij iets te doen. Ik ben er dus ook niet consistent in. Dat vind ik nu niet zo erg, maar ik wil wel op mijn hoede zijn voor bepaalde dingen.

Ik ben van Ivan al een typisch oudste kind aan het maken met de bijbehorende zorgen om en voor zijn zusje. Dat hoeft niet erg te zijn, maar ik wil me er op zijn minst bewust van zijn. En ik zeg bijvoorbeeld ook vaak dat Lena iets niet kan of mag omdat ze een "klein meisje" is, waarmee ik van haar weer een echt jongste kind maak. Misschien moet ik sommige dingen anders gaan formuleren. Dit bekt lekker, maar het drukt haar zo in een hoekje.
Dat doe ik dus ook, maar als ze dan eens zelf het initiatief neemt dan mag dat niet van mij.. Best verwarrend voor haar dus. Dus ik leg nu wel uit waarom ik dat dan niet goed vind, maar dan word ze vaak heel verdrietig en benoemt ook dat ze het niet snapt. Dat vind ik echt lastig want ze bedoeld het oprecht goed. En ik wil hier zo min mogelijk het verschil maken tussen maar jij bent de oudste enzo, want ik ben de oudste thuis en ik vond het vreselijk dat ik dus altijd alles maar goed meost doen...

Welkom Daantje, natuurlijk mag je je hier melden, gezellig! (beaker zegt me dan weer niets, maar dan welkom terug denk ik)
pi_105527233
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 10:25 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik vind Elin ook absoluut niet moeilijk, peuterbuien horen er gewoon bij.. klooien met eten, nee roepen, boos worden, gillen..ik zou eerder bezorgd zijn als ze dat nooit zou hebben.
Ergens vind ik het ook wel grappig hoor, als iets niet lukt bijv. dan hoor je r razen en tieren met een borstel vast in r haar, of ze zit vast in een trui :P

Ik merk wel dat ze momenteel niet lekker in r vel zit, dus we houden haar nu heel kort, dat begint zijn vruchten al af te werpen
nja, dit dus!

ik merk ook dat ze wanneer ze iets uitgehaald heeft (wat er ook bijhoort ;) ) het ook zelf oplost. bv met die afstandsbediening. wb broertje/zusje dingen. ik merk dat ik me er gewoon niet teveel mee moet bemoeien. wel waak ik ervoor dat ze nooit even op hoeft te passen. dus hier geen "let jij even op ravi selene?" of "wat deed ravi dan" enzo. wel moet ze hem troosten als zij iets deed wat hem aan het huilen maakte. de rest negeer ik. dus als zij ravi 's ochtends wat speeltjes geeft om dan bij ons te komen liggen doe ik alsof mijn neus bloedt en tel ik mijn zegeningen :P
pi_105527486
Ik weet niet zo goed hoe ik er tegenaan kijk, MP. Ik heb me er ook aan geërgerd dat ik als oudste zoveel verantwoordelijkheid moest dragen altijd. Maar het heeft me ook wel weer gevormd, gemaakt wie ik ben en misschien zelfs wel bekrachtigd wat altijd al in me zat. Ik weet dus niet of ik er last van heb of dat ik er blij mee moet zijn.

Om een voorbeeld te geven. De broer van mijn moeder is gister in heel kritieke toestand in het ziekenhuis opgenomen. Mijn moeder heeft weinig tot geen contact met haar familie vanwege allerlei oud zeer. Ik heb haar gebeld om het nieuws door te geven en om haar aan te sporen contact op te nemen met haar zus en moeder. Vroeger zou mijn vader dat gedaan hebben, nu voelt het als mijn verantwoordelijkheid. Of beter gezegd: het is weer iets wat ik op me neem omdat ik niet beter weet.

Ik geloof dat ik mijn kinderen dit wel zou willen besparen. Tegelijkertijd weet ik dat mijn vader er heel blij zou zijn dat ik dit soort dingen doe.
pi_105527521
Ik vind je aanpak heel zinvol klinken, simmu!
pi_105527689
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 10:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet zo goed hoe ik er tegenaan kijk, MP. Ik heb me er ook aan geërgerd dat ik als oudste zoveel verantwoordelijkheid moest dragen altijd. Maar het heeft me ook wel weer gevormd, gemaakt wie ik ben en misschien zelfs wel bekrachtigd wat altijd al in me zat. Ik weet dus niet of ik er last van heb of dat ik er blij mee moet zijn.

Om een voorbeeld te geven. De broer van mijn moeder is gister in heel kritieke toestand in het ziekenhuis opgenomen. Mijn moeder heeft weinig tot geen contact met haar familie vanwege allerlei oud zeer. Ik heb haar gebeld om het nieuws door te geven en om haar aan te sporen contact op te nemen met haar zus en moeder. Vroeger zou mijn vader dat gedaan hebben, nu voelt het als mijn verantwoordelijkheid. Of beter gezegd: het is weer iets wat ik op me neem omdat ik niet beter weet.

Ik geloof dat ik mijn kinderen dit wel zou willen besparen. Tegelijkertijd weet ik dat mijn vader er heel blij zou zijn dat ik dit soort dingen doe.
Nou dat dus.. Als mijn ouders bijvoorbeeld op vakantie gaan word ik standaard gebombadeerd tot contact persoon. En ik heb er nu geen last meer van hoor trouwens, maar in mijn opleinding bijvoorbeeld heb ik er wel veel last van gehad, mijn verantwoordelijkheidsgevoel was te groot, ik wilde alles controleren en dat kan gewoon niet. En tuurlijk zijn deelt oudste zijn bij aan wie je bent, ik zie het ook niet allemaal als nadeel, maar soms zou het er wel wat minder boven op mogen liggen ;)

Verder wat jij zegt Simmu vind ik eigenlijk ook wel een goeie, misschien moet ik dat hier ook proberen toe te passen. Het gewoon laten gaan, tot op zekere hoogte. Fijn das weer eens een ander inzicht :)
  dinsdag 13 december 2011 @ 10:53:13 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105527717
Beaker! :W Hoe is het met je?!
pi_105527760
Haaaaaaaai

Hier ook een zeer makkelijk hanteerbare peuter momenteel. Natuurlijk heeft ze wel eens haar buien. Zo wilde zondagavond per sé 'pandarijntjes' mee naar bed. Dat leek mij niet zo'n goed idee en dan kan ze wel behóórlijk rellen. Maar als ze merkt dat wij onze poot stijf houden bindt ze uiteindelijk wel in. Ik begin ook steeds meer te merken dat ik consequent moet zijn nu, omdat ze anders écht een loopje met me neemt. Ze is al best uitgekookt die kleine smurf van me.

Vanmorgen zei ze: "Mama, ik wil met jou trouwen"

Geen idee waar ze het vandaan heeft, maar ik vond het verschrikkelijk ontroerend. *snif*
pi_105527956
Ff snel, zonder te lezen ed..

Mag een CB-arts doorverwijzen naar logopedie of moet ik dan even een afspraak maken bij de huisarts?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_105527964
Wat schattig Sorbootje O+
Senna vertelde gisteren tegen me dat ze als ze groot is ook een buurvrouw wordt. En dan gaat ze beneden ons wonen, bij Olivier (dat is het 4 maanden oude zoontje van de onderburen) en dan is ze mijn buurvrouw O+

Welkom terug, Beaker! Hoe is het?
pi_105528072
Isabeau O+

Ow Senna ook in de als ik later groot ben fase? Jaël ook, als ik later groot ben ga ik auto rijden net als jij. Maar dan moet ik wel groter zijn zegt ze er dan nog achteraan.
pi_105528161
Senna is al maaaaanden in de 'later als ik groot ben' fase :')
Ze gaat dan ook zwemmen, kan dan duiken, fietsen op een grote fiets, naar school, etc.

Wat een haast om groot te worden :D Van mij mag ze nog even kleiner blijven O+
pi_105528185
Ooh, ik bedoelde ook niet dat ik dacht dat jullie draken van kinderen hebben hoor! Maar zelfs de peuterpuberbuien (mooi woord trouwens), die inderdaad heel gewoon zijn, blijven hier gewoon enorm beperkt. En toch is het een meisje met lekker veel pit.

Ik ben zelf de jongste, en vond het als kind vreselijk als mijn zus aan het moederen was. Ben wel benieuwd hoe dat hier straks gaat.
pi_105528199
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:08 schreef miss_sly het volgende:
Senna is al maaaaanden in de 'later als ik groot ben' fase :')
Ze gaat dan ook zwemmen, kan dan duiken, fietsen op een grote fiets, naar school, etc.
Ow das net even heftiger als Jaël die heeft het daar gelukkig allemaal niet over :)
pi_105528258
ik heb trouwens wel makkelijk praten met mijn spul he! ze zijn dol op elkaar, slapen op een kamer 's nachts, spelen al samen en knuffelen elkaar O+ daar hebben we gewoon geluk gehad en tis maar afwachten of dat zo blijft. tis zeker niet vanzelfsprekend hoor. sangdrax en zn zus konden elkaar als kind niet uitstaan.

soms beschouwen ze elkaar als een soort van levende knuffel :P

(brakke foto, maar geeft wel het idee)
pi_105528266
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:00 schreef Ticootje het volgende:

Mag een CB-arts doorverwijzen naar logopedie of moet ik dan even een afspraak maken bij de huisarts?
Nog beter mag je zo zelf heen bellen!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_105528361
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:11 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Nog beter mag je zo zelf heen bellen!!
Dank je!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_105528374
Ik heb ook een makkelijke peuter. Ondanks zijn driftbuien maar ja hoort erbij. Soms moet ik er wel om lachen want dan word ie zo boos om iets wat niet lukt. Maar hij blijft altijd proberen net zo lang tot het wel lukt. Om daarna heel verbaasd te kijken wat er zo juist gebeurd is.
Alleen als Mikael in huis is heeft ie het wel "moeilijk". Die zit hem continu op de huid en steeds maar zeggen wat ie wel en niet mag of moet. Heel vermoeiend.
pi_105528609
Wat lief Simmu! <3

De broer en zussen van Isabeau zijn zoveel ouder en ook niet altijd aanwezig, ik maak me niet echt zorgen om moedergedrag van de zussen. Dat is eigenlijk gewoon logisch, omdat ze zo groot zijn.
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:28:11 #49
363059 Daantje-1979
Ik ben het Beaker ;-)
pi_105528730
Hier alles goed! Jet gaat is inmiddels vier en is een hele tante ;)
Gaat naar ballet en doet het echt wel leuk allemaal! Uiteraard zijn er ook minder leuke dingen ..... oei oei oei

Ik ga snel teruglezen en kijken om weer wat actiever te worden!

Leuk!

pi_105528768
selene moedert wel over ravi hoor, soms tot in het absurde! laatst bij tyler & kim's verjaardag ging ze hem ook steeds hapjes brengen O+ en als hij huilt probeert ze het zelf te fixen (waar ze wonderlijk vaak in slaagt!) of komt ze ons halen. ze leest hem 'aaltjes voor en leert hem liedjes (hij kan er al 2 :Y ). maar dat zijn dingen die ze zelf doet. ik vind het niet passend/horen om dat te verwachten. ik ben de ouder, niet zij. dus ik waak ervoor dat er geen verwachtingen zijn naar haar toe op dat gebied, maar laat ze het verder zelf uitzoeken. zitten ook nadelen aan hoor, want ravi heeft dat gemoeder echt wel in de gaten en windt selene om zn kleine pinkie :o en dat is waarom ravi het al in februari (met zn tweede verjaardag, ongecorrigeerd!) al mag gaan proberen op de peuterspeelzaal :P tijd dan om te leren hoe om te gaan met medekindertjes die hem niet tot op het bot verwennen *O* :Y :D
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:31:46 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105528837
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:28 schreef Daantje-1979 het volgende:
Hier alles goed! Jet gaat is inmiddels vier en is een hele tante ;)
Gaat naar ballet en doet het echt wel leuk allemaal! Uiteraard zijn er ook minder leuke dingen ..... oei oei oei

Ik ga snel teruglezen en kijken om weer wat actiever te worden!

Leuk!

[ afbeelding ]
Wat een grote meid al idd! O+
Enneh... kom je ook mee naar het kleuter-topic dan? O-)
Van kleuter tot puber deel 69

Ik ben benieuwd hoe Jet het op school vindt! :Y
pi_105528884
ow wat lief Simmu O+ O+

Wat is Jet al groot :o Welkom terug :s)

Ik weet niet wat er met Seb aan de hand is maar hij zegt constant: mama ik vind jou lief, ik vind jou de allerliefste hoor *; Zo schattig. Ik vind hem ineens zo veranderd, en zoveel leuker en gezelliger is het.

Afgelopen zaterdag hadden we de bruiloft van mijn zus. En Seb mocht de ringen gaan brengen. Dus ik hem al gedrild: wat doe je als je ringen krijgt? die breng je naar <zwager> Hadden ze die ringen al voor de ceremonie aan hem gegeven. Tja, die ging dus om de vijf minuten naar mijn zwager, 'ik heb een ring voor jou!' _O- En toen mocht hij eindelijk de ringen geven, dat ging allemaal super goed en heel lief. Hij viel ook best op tussen al de Friese blonde kindjes Komt hij terug gelopen met het lege doosje: kijk helemaal OP! :D
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:36:14 #53
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105528983
Estrys, wat leuk! O+
  dinsdag 13 december 2011 @ 11:38:20 #54
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105529051
:D Zag een interessant boek voorbij komen...
Wie heeft um geschreven?? Klinkt goed voor de kerst...

Ssserpente wat een geweldig filmpje :D
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_105530642
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:11 schreef simmu het volgende:
ik heb trouwens wel makkelijk praten met mijn spul he! ze zijn dol op elkaar, slapen op een kamer 's nachts, spelen al samen en knuffelen elkaar O+ daar hebben we gewoon geluk gehad en tis maar afwachten of dat zo blijft. tis zeker niet vanzelfsprekend hoor. sangdrax en zn zus konden elkaar als kind niet uitstaan.

soms beschouwen ze elkaar als een soort van levende knuffel :P

[ afbeelding ]
(brakke foto, maar geeft wel het idee)
Wat lief! Ik herken de bijzondere band zoals je die omschrijft tussen Ravi en Selene erg in Lena en Ivan (famous last words :+).

Ik vind de manier waarop jij ermee omgaat wel een eye-opener voor mezelf. Ik had niet de indruk dat ik me veel bemoeide met de interactie tussen Ivan en Lena, maar ik ga wel bewuster een stap terugdoen. Op die manier laat ik niet alleen meer ruimte voor Ivan om zijn rol als broer in te vullen, maar ik geef Lena ook meer ruimte om zelf haar grenzen aan te (leren) geven.

Over ruimte gesproken: in januari gaan Lena en Ivan naar een ander kinderdagverblijf. Tot nog toe zaten ze bij elkaar in dezelfde verticale groep (0-4 jaar), maar straks gaat Ivan naar een peutergroep (2-4 jaar) en Lena naar een baby- en dreumesgroep (0-2 jaar) terwijl er wel een verticale groep van 0-4 jaar is. Dat kwam toevallig zo uit (en we hadden ook wat bezwaren tegen die 0-4 groep), maar het leek ons ook wel een fijn idee omdat ze zo meer ruimte voor zichzelf hebben. We hebben wel met het kinderdagverblijf afgesproken dat we die situatie gaan veranderen als ze elkaar erg lijken te missen.

Ik ben heel benieuwd hoe Ivan de overstap naar een ander kinderdagverblijf gaat trekken. Ik vind het zo verdrietig dat hij afscheid moet nemen van zijn fijne, vertrouwde omgeving. Maar misschien pikt hij het makkelijker op dan ik. :') Bij het afscheid van zijn lievelingsleidster indertijd stond ik te grienen en heeft hij er op geen enkele manier blijk van gegeven er moeite mee te hebben. Al vind ik dit wel weer anders, want straks krijgt hij én andere leidsters én andere kinderen in de groep. Er staat tegenover dat we straks niet hoeven te verhuizen als hij eenmaal op school zit en dat geeft me het gevoel dat we de juiste stap nemen nu.
pi_105530859
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:38 schreef Reilain het volgende:
:D Zag een interessant boek voorbij komen...
Wie heeft um geschreven?? Klinkt goed voor de kerst...

Ssserpente wat een geweldig filmpje :D
Harvey Karp:

Adele Faber & Elaine Mazlish:

Elaine Mazlish & Adele Faber:

pi_105531215
Ik heb de boeken bij mn bed liggen, nu nog gaan lezen :+

Het is erg interessant om te lezen over interactie tussen je 2 kids en de al dan niet sturen daarin. Ben erg benieuwd hoe wij dat straks ervaren.

Over overstappen op kdv's. Mette was natuurlijk nog jong met de overstap naar een ander kdv, daar heeft ze geen last van gehad. Ze is nu net over naar de peutergroep en ze vindt het daar helemaal fantastisch. Ik merk ook dat ze in haar ontwikkeling ineens enorm omhoog schiet. Ze zijn daar veel actiever. Voor Mette werkt het heel goed, grote mensen duwen haar al snel in het 'nog dreumes' hoekje, lief schattig nog zo onbehulpzaam, dat werkte wat averechts voor haar. Nu moet ze mee met de groten en wordt ze niet meer als een baby behandeld dat doet haar goed.
Nou heeft Ivan daar natuurlijk helemaal geen last van :+

Wies zit nu in de babygroep waar Mette in zat. Dit pakt ze ook heel goed op. Ze vindt het heel normaal lijkt het wel. Haar lievelingsleidster is nu van Wies zoals ze dat zegt, dan wijst ze dat Wies naar Kim moet (de leidster), dan knikt ze ja en zegt ze 'mooooi'.

Alles veranderd straks voor Ivan en Lena en vooral voor Ivan, het kan zoiezo een wat moeilijke periode voor hem worden. Maar misschien pikt hij het wel allemaal heel goed op.

En nou ga ik naar Lente kijken :)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105531401
Haha, daar heeft Ivan inderdaad geen last van.

Hij was natuurlijk vrij oud toen hij voor het eerst naar het kinderdagverblijf ging en dat ging toen naar omstandigheden goed, maar hij had wel te kampen met eenkennigheid en verlatingsangst. Daar is nu geen sprake meer. Hij is zo solide en zit goed in zijn vel, mijn kleine rots. Ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in dat het goed zal gaan. En ik denk dat een peutergroep voor hem een heel stimulerende omgeving zal zijn. Zo zitten er natuurlijk weer allerlei andere voordelen aan een groep kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd.

Hoe gaat het nu met de taalontwikkeling van Mette eigenlijk? En is er al een behandelplan?
pi_105531868
Hè, wat fijn dat ík wél een onhandelbaar rotkind heb tussen al die redelijkheid hier . Goed voor de balans! :+

[ Bericht 9% gewijzigd door Ssserpente op 13-12-2011 13:18:12 ]
pi_105531902
Met de taalontwikkeling gaat het nu heel hard, daar werkt die peutergroep ook heel hard aan mee.
Ze doet nu al het communiceren in praten, de 3woord zinnen komen regelmatig langs. Ook probeert ze alles na te zeggen. Het is vooral de klanken die nog moeizaam gaan, maar dat komt vanzelf wel.
Zoals je al eerder dacht en zei, ze is een verzamelaartje en nu komt het eruit.

Voor haar oren hebben we druppels als ze last heeft. Ze gaan nog geen nieuwe buisjes plaatsen omdat er 1 buisje nog heel mooi inzit. Ze willen nu niet een ingreep gaan doen die voor haar wel een impact kan achterlaten.
Daar geef ik ze ook gelijk in. Mocht er wat veranderen in de situatie mogen we gelijk bellen en dan wordt er weer gekeken. We hebben er een goed gevoel over.

Ook de afspraak bij de dietiste was erg nuttig. Veel tips gekregen wat we met haar voeding kunnen doen. Ze heeft ons ook een eetprotocol gegeven hoe haar te benaderen met voeding.
Heel fijn om te horen was dat ik helemaal geen boterham hoef te geven als ze geen avondeten eet, ze zei dat dat grotere eetproblemen in gedrag kan opleveren later als ze groter zijn.
Advies is druk eraf en gewoon op een leuke manier er veel calorieen inproppen.
We gaan over anderhalve maand weer en zo houden we het komende jaar haar groei in de gaten.
Ze was terughoudend met fantomalt, het leek haar niet nodig en ook niet verstandig in Mette's geval. Ze had een laag geboortegewicht en heeft nooit een groeispurt gehad, het zou onnatuurlijk zijn haar nu veel aan te laten komen. dit kan overgewicht veroorzaken op latere leeftijd.

Al met al gaat het hier lekker zijn gangetje met haar. We worden begeleid en dat geeft rust.
pi_105532186
dat klinkt heel fijn wickie!

hier was ik zonet het lachertje van de peuterspeelzaal toen ik met ravi in de buggy en 17 kilo peuter in winterjas en snowboots voorop in een mei tai aan kwam zetten :X :') kan niet zeggen dat het nog erg praktisch is :N en dan ook nog eens de buggy op de rem moeten zeggen (ik dus in standje slanemens) gecombineerd met een duer met spanning erop :{ geen succes :N ze is er echt te groot voor aan het worden ;(
  dinsdag 13 december 2011 @ 13:19:49 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_105532223
Is het niet handiger om haar in de buggy te doen en Ravi in de mei tai?
En anders mss op je rug?
Ik heb Sasha laatst ook nog een keertje op mijn rug gehad. O+
pi_105532293
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 13:19 schreef Brighteyes het volgende:
Is het niet handiger om haar in de buggy te doen en Ravi in de mei tai?
En anders mss op je rug?
Ik heb Sasha laatst ook nog een keertje op mijn rug gehad. O+
tuurlijk is dat handiger. maar ravi wil niet in de doek en selene wel. het was op haar speciale verzoek. en ze wilde ook al perse voorop. de juf probeerde het nog met "je bent toch geen babietje meer....." maar dat resulteerde enkel in een giebelende selene die WEL! riep en waaahwaaahwaah murmelde
pi_105532400
en mijn reusje is echt een reusje he. die steekt echt een kop boven alle andere kindjes uit in haar groep! zondag waren we bij ingrid en ze scheelt nog geen half kopje met kim van 6
pi_105532417
meestal neem ik ze trouwens allebei lopend mee hoor ;)
ik ben gekke henkie niet! mijn rug trekt dit niet vaker dan eens in de paar weken
pi_105532431
ik kan nhet niet laten: kwartet :P

valt het op dat er eentje op de psz zit en de ander in bed O-)
pi_105533519
Tyler is goedgekeurd bij de tandarts. Ik was bang dat hij gaatjes had, maar das niet zo gelukkig! Ontwikkelingsvlekjes heeft hij op zn 'vampieren' tandjes. Ging heel goed voor de eerste keer!

En bij cb ging het ook prima. 14 kg en 98 cm hij volgt zn lijntje goed!
Praten is zorgwekkend, maar goed dat we actie hebben ondernomen.
Blokjes stapelen ging goed, nabouwen op 1tje na niet. Net als vormenstoof, 1tje snapte hij niet.
Lijn natrekken ging best redelijk. Ogentest niet gedaan wegens niet praten.
We wachten het ontwikkelingsonderzoek bij Accare wel af.
pi_105533625
hullo, zijn jouwessen al wat bijgekomen ingrid?
pi_105533786
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 14:02 schreef simmu het volgende:
hullo, zijn jouwessen al wat bijgekomen ingrid?
:) Hai was een test. ;) Zit op Djeez laptop, die van mij deed gisteren alleen strepen in beeld. Ieks! Deze is wennen, poste net heul niks!

Ja, nu zijn ze wel bijgekomen! Selene praat al best goed trouwens en scheelt idd niet veel met Kim qua lengte.
En Kim is klein voor de leeftijd en die van jou groot toch?

We hebben gisteravond de E boom neergezet volgens Tyler. Alleen met lampjes nog, Kim (en Tyler) helpen straks mee optuigen. :X Niet mijn idee!
pi_105534671
je deed een cooki :D

ja, selene is gewoon zo groot. bijdehand ook :Y :P
ik vond het trouwens heeeeeel lief van kim dat ze haar verse kado afstond aan selene! het gaat goed met haar is het niet? tyler vond het geloof ik allemaal veeeeeeeeeeeel te druk
pi_105535888
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 13:24 schreef simmu het volgende:
en mijn reusje is echt een reusje he. die steekt echt een kop boven alle andere kindjes uit in haar groep! zondag waren we bij ingrid en ze scheelt nog geen half kopje met kim van 6
elin is ook groot!
pi_105537559
Leander is heel klein. Hij is echt de kleinste van de psz en odnertussen niet meer de jongste.
Hij kreeg net op de psz een zakje snoep van een jarige. De inhoud: zakje chips, 2 lollys, 2 kauwgomballen, zakje van die beertjes, eeen schuimblok en een ballon :{ Hoe kom je erop om zulke dingen op de psz uit te delen :N
pi_105537654
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:37 schreef MeNicole2 het volgende:
Leander is heel klein. Hij is echt de kleinste van de psz en odnertussen niet meer de jongste.
Hij kreeg net op de psz een zakje snoep van een jarige. De inhoud: zakje chips, 2 lollys, 2 kauwgomballen, zakje van die beertjes, eeen schuimblok en een ballon :{ Hoe kom je erop om zulke dingen op de psz uit te delen :N
Dus :X Ik snap dat ook niet, sowieso snoep en wat veel! En kinderen zijn al blij met 1 dingetje: een ballon was ook goed geweest, alleen denken volwassenen dat het altijd meer meer meer moet zijn :{
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_105537770
lollys zijn eng :X :N

en idd veel te veel. lijkt sintermaarten wel, dat was ook zo'n ellende met een tas vol snoep. anders geef je hem er nu wat van, laat hem wat apart leggen voor morgen en dan de rest "piefpafpoef! --> weggetoverd"
pi_105537923
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 11:00 schreef Ticootje het volgende:

beter via de huisarts. Maar de logopedie is vrij tegenwoordig en heb je niet altijd een verwijskaart nodig.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_105537938
De chipies mocht ie opeten, de lollys zijn voor grote broerm de kauwgomballen ben ik mee bezig, de beertjes zijn voor morgen en de schuimblok is in de bak. En de ballon spelen ze mee. Maar vind het raar dat de juffen er ook niks van zeggen. In de regels staat duidelijk aangegeven dat er geen snoep getrakteerd mag worden. Liever fruit of knakworstjes of kaas enzo.
Maar ja die moeder vroeg net ook of ze voor het kerstontbijt koekjes mee mocht geven!
pi_105538008
Wat veel zeg! Belachelijk gewoon, heeft Tyler ook weleens gehad.
pi_105539850
Zou dat kind van de traktatie echt thuis ook al lolly's en kauwgomballen krijgen(en goed kunnen op eten)? :o
Het is belachelijk veel vind ik, maar ook belachelijk vreemd snoep om uit te delen aan 2/3jarigen.
Doe dan gewoon zo'n leuk koekreepje/doosje van dat Hemaspul van Jip en Janneke, of bijv zo'n kapitein koek ontbijtkoekreepje versierd in een leuke traktatie.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_105540289
Denk het wel. Hij komt smiddags ook wel eens met zakje chips op de psz....
pi_105540333
ik heb voor elins verjaardag voor alle kindjes een kikkerspelletje (vlooienspel voor peuters)
pi_105540377
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:51 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb voor elins verjaardag voor alle kindjes een kikkerspelletje (vlooienspel voor peuters)
Bij de Wibra zei je laatst toch? Leuke tip!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_105540392
Wow echt veel snoep ja.. Jaël krijgt een enkele keer met een verjaardag een chippie (en bij oma). En snoep eigenlijk praktisch nooit, heb het eignelijk niet eens in huis.. Koekje kan ze krijgen en dan wel de dora variant want de rest is niet lekker ;) En ze krijgt vaak een mandarijn of een stuk komkommer tussendoor, vind ze ook lekkerder trouwens.

En net als Selene van Simmu en Elin van KD is Jaël ook groot!!
pi_105540490
Hier krijgen ze eigenlijk ook nooit snoep. Leander heeft de chips ook niet opgegeten dus die is al in de bak. Hij heeft ook liever fruit of een bumba cakje of plakje worst ofzo!!
pi_105540774
Ow kaas, hier doet ze alles voor kaas, laatst oude kaas geporbeerd maar dat was geen kaas en werd weer uitgespuugd ;)
pi_105540856
Ik heb nog steeds ''babysnoep'' in huis voor hem,zoals een yoghur trijstewafel,bambix koekjes,Nestle fruitreepje,stuk ontbijtkoek of een knijpfruitzakje krijgt hij als tussendoortje.
Hij heeft laatst voor het eerst op een verjaardag bij een ander Nibbit chipjes gehad, zoiets heb ik nog nooit gekocht.
Op zn eigen feestje had ik Organix chipjes, heb ik toch het idee dat het niet zo slecht is wat ik geef.
Ik vind het gewoon nog niet nodig, maar weiger hem ook geen spekje oid als we ergens anders zijn en iemand biedt het aan. Lolly's,nootjes, echt snoep zoals drop,winegums,kauwgom(ballen),zuurtjes e.d zou ik dus wel afslaan.

Kaas is hier ook favoriet!
pi_105541083
Leander krijgt zaterdagavond wel altijd paar pinda's. Heerlijk vind ie dat!!!
pi_105541223
we hebben ook wel eens rijstewafels :Y

maar doorgaans houden we het op 's ochtends fruit en ' middags een dorakaakje. maar ik ben niet streng met snoep. we hebben het alleen niet vaak in huis ;)
pi_105541436
Hier idd laatst ook een kaptein koek met een jip en janneke doosje en een ballon getrakteerd. Vind ik al genoeg snoeperig haha. Hoewel ik eerlijk beken dat Evie, mits brood en fruit gegeten, ook best lekkere dingenkrijgt hoor. Zelfs wel eens een blokje chocolade... maar meestal rozijntjes, ontbijtkoek, fruit of kaaas oid als tussendoortje. En op verjaardagen mag ze best chips of een tucje ofzo..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_105541593
Jaël heeft ook wel pepernoten en chocola gehad, maar normaal gesproken niet. Want ik haal het niet in huis uit zelf bescherming ;) Ow en rozijnen hebben we hier ook en dan halen we van die jumbo's bij de notenman :)
pi_105541718
Elin eet zat snoep..schatkistjes of smarties.. ze is dol op chocola, can't blame her :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 december 2011 @ 18:33:27 #91
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105543624
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:47 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

beter via de huisarts. Maar de logopedie is vrij tegenwoordig en heb je niet altijd een verwijskaart nodig.
cb-arts kan wel een briefje schrijven met daarin de zorgen, juist omdat logo tegenwoordig vrij is, kan een cb-arts ook aangeven wat de problemen zijn :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:06:45 #92
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105544951
Even een vraagje aan de mama's met kind in peuterbed: hebben jullie een gewoon dekbed, of een speciale peutermaat?
pi_105545275
ik heb een 1persoons afgeknipt :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 december 2011 @ 19:32:57 #94
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105546031
ik had eerst een peuterdekbed van de wibra op z'n peuterbed (maat ikea) liggen, maar das veel te klein. Nu ligt er een gewoon saai eenpersoons op, aan 't voeteneind heb je wel ineens genoeg ruimte om echt goed in te stoppen :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_105546165
Ik ga niet speciaal voor Isabeau snoep in huis halen, maar als haar grote broer een schuimpje eet, mag zij het ook. Die is er maar om het weekend, dus een ramp lijkt het me niet. Wel zorg ik dat ik voor grote broer niet iets in huis haal wat Isabeau niet mag, zoals een lolly. Als grote broer toch eens een lolly heeft, moet hij hem gewoon uit t zicht van Isabeau eten. Gaat prima en snapt hij ook. Verder ga ik er vrij ontspannen mee om. Als het haar aangeboden wordt en het is niet gevaarlijk, dan mag ze het van mij hebben.

Zondag in de kroeg hadden we een kaasplankje met wat blaadjes sla als garnering. En ik had een koekje bij mijn chocolademelk. Gaf ik Isabeau mijn koekje, zegt ze: "Nee mama, ik wil niete koekje, ik wil blaadjes eten" En toen vrat ze de sla op. :')
pi_105546891
Asy, ik stop een eenpersoonsdekbed flink in en dat gaat prima. Je moet er alleen op letten dat je niet een te dik/zwaar dekbed koopt.
pi_105547317
Maar ik wil graag beginnen met oefenen met een dekbed in een ledikant, dan us dat veelste groot.
Daarna waarschijnlijk hetzelfde bed als Mignonne heeft voor haar grootste omdat deze mee kan groeien. Maar al we die op het kleinste formaat zouden hebben dan is een 1persoons dekbed toch nog steeds erg groot? Of valt dat wel mee?
pi_105547927
O lars krijgt ook wel eens een snoepje, eigenlijk steevast als meike uit school is smiddags. Zo'n haribobanaantje, een doosje smarties oid.

Lars kan heel goed zelf spelen.
Hij heeft ook al veel fantasie, praat voor poppetjes en beestjes, geeft ze te eten en te drinken en zulks. Kijkt ie allemaal af van zijn grote zus. Meike kon op die leeftijd helemaal niet zelf spelen, en nu nog steeds moeilijk. Thuis speelt ze nu heel veel met lars, je kunt echt merken dat ze nu echt wat aan elkaar hebben. Dan heeft meike een winkel in de gang en dan komt lars wat bij haar kopen enzo. Zo cute om te zien.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_105548212
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 10:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben trouwens ook heel benieuwd naar de How2Talk2Kids-versie voor broertjes en zusjes! Ivan is de laatste tijd erg bezig met het corrigeren van zijn zusje en hoewel het me vaak amuseert erger ik me er ook aan. Ik zou wel willen lezen over hoe je je kinderen meer ruimte kunt geven als er een broertje of zusje bovenop zit. (Letterlijk, soms. :') )
Ik ben 'm nu aan het lezen en het is erg interessant! Ik bedenk me alleen vaak pas achteraf dat ik iets ook zoals in het boek op had kunnen lossen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')