abonnement Unibet Coolblue
pi_105622621
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je kent het Libertarisme niet goed genoeg, het libertarisme is niet tegen een vorm van overheid, wel tegen een vorm waar je gedwongen mee moet doen aan een systeem waar je niet gekozen voor hebt. Ook een libertarier zal inzien dat bepaalde collectieve zaken nuttig, dan wel essentieel zijn.
Maar dit zijn niet zonder enige 'dwang' op enige schaal te regelen. Jammer maar helaas.
quote:
Om een voorbeeld te geven, in een libertarisch stelsel mag jij gewoon met je vrienden afspreken dat jullie allemaal je salaris in een centrale pot stoppen en herverdelen, enige voorwaarde is dat je geen mensen mag dwingen om mee te doen (dit is immers een gewelds-initialisatie).

Overigens vind ik het altijd wel grappig dat alle argumenten die in gebracht worden tegen het libertarisme net zo goed spelen in een democratie.
In een democratie speelt het 'freeriders' probleem natuurlijk veel minder. Als iedereen meebetaalt aan voorzieningen als bijvoorbeeld een dijk zoals in een democratie heb je niet het probleem van wel profiteren maar niet willen betalen. Een van de zaken waar een libertarische samenleving aan kapot zal gaan.
quote:
Mooiste: Ja maar in een libertarisme samenleving geld alleen maar het recht van de sterkste, nee in de huidige samenleving hebben de armen het goed :') :') :')
Er zijn weinig plekken waar armen het beter hebben dan in onze westerse, democratische, welvaartsstaat.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_105622663
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 14:02 schreef Homey het volgende:
In deze tijden van big government en absurde schuldenniveaus lijkt me toch hartstikke logisch dat regeringen wat libertarischer worden?
Het libertarisme biedt geen erg werkbaar alternatief. Dus zo logisch zou het niet zijn lijkt me.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_105623650
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 17:48 schreef du_ke het volgende:
Maar dit zijn niet zonder enige 'dwang' op enige schaal te regelen. Jammer maar helaas.
Met dank aan de door jou zo bejubelde democratie heb ik die vrijheid helaas niet en zal het eerst met geweld moeten afdwingen.

quote:
In een democratie speelt het 'freeriders' probleem natuurlijk veel minder. Als iedereen meebetaalt aan voorzieningen als bijvoorbeeld een dijk zoals in een democratie heb je niet het probleem van wel profiteren maar niet willen betalen. Een van de zaken waar een libertarische samenleving aan kapot zal gaan.

Altijd grappig dat tegenstanders van het libertarisme dit soort zaken erbij halen, gelukkig hebben we in het huidige systeem een uitzonderlijk nuttig democratisch fenomeen van de waterschappen :Z :Z :Z

quote:
Er zijn weinig plekken waar armen het beter hebben dan in onze westerse, democratische, welvaartsstaat.
Er zijn weinig plekken waar welvaart zo verkwanselt word als in het westen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_105623713
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 17:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het libertarisme biedt geen erg werkbaar alternatief. Dus zo logisch zou het niet zijn lijkt me.
Zucht, ben je van de CDA ofzo?
Er is niet EEN libertarisme, zoals al aangegeven in dit topic (wat je kennelijk niet leest) zijn er veel vormen van libertarisme, van anarcholibertarisme tot minarchisten, maar dat wil je maar niet begrijpen. En niet werken? Sorry: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nachtwakersstaat
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_105624046
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 18:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zucht, ben je van de CDA ofzo?
Er is niet EEN libertarisme, zoals al aangegeven in dit topic (wat je kennelijk niet leest) zijn er veel vormen van libertarisme, van anarcholibertarisme tot minarchisten, maar dat wil je maar niet begrijpen. En niet werken? Sorry: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nachtwakersstaat
Volgens mij doe je met dat laatste het non-agressieprincipe nogal wat geweld aan :). Althans wanneer je het standpunt aanhangt dat belasting diefstal is :).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_105624175
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2011 18:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens mij doe je met dat laatste het non-agressieprincipe nogal wat geweld aan :). Althans wanneer je het standpunt aanhangt dat belasting diefstal is :).
Je hoeft niet noodzakelijk belasting te heffen om algemene voorzieningen te kunnen betalen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 15 december 2011 @ 18:35:52 #207
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_105624194
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 09:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Pleiten voor ander beleid is mooi, maar niet erg praktisch. De geschiedenis laat zien dat overheden zichzelf niet in kunnen houden, en ongelimiteerd blijven groeien. En in plaats van problemen op te lossen, creeeren ze nog meer problemen om de status quo in stand te houden. Dan kun je wel een politieke partij oprichten, maar voor je het weet ben je als politieke partij met zaken bezig die lijnrecht ingaan tegen de ideeen waarvoor je die partij had opgericht. Dat moet jou als D66er met een voorliefde voor Europa toch bekend voorkomen.

Anecdote:

Vandaag sprak ik met wat Japanse collega's die in de Japanse industrie werken. Ik vertelde ze hoe veel problemen ik had met Japanse importeurs, die me het bloed onder de nagels vandaan halen, omdat ze zonder blikken of blozen 100% tot 150% bovenop de Amerikaanse of Europese prijs vragen.

Bij een onderhandeling voor een dure optische tafel heb ik gezegd dat ik niet bereid ben om meer dan 25% extra te betalen. En zo geschiedde. Die tafel staat nu bij ons.

Mijn Japanse collega's konden hun oren niet geloven. Het schijnt dat zulke onderhandelingen in Japan wettelijk verboden zijn.

Nu zul je zeggen, ja maar dat is Japan. Dit is inderdaad het land met de hoogste corporate tax rate ter wereld, maar het geeft wel aan tot wat voor een rare fratsen een overheid in staat is, als er niemand is die ze terugfluit.
Ik vind libertarisme evenmin praktisch. Kijk aan het huidige systeem zitten wel wat mankementen. Maar ik ken geen beter systeem.

En ik ben er ook niet ontevreden over eigenlijk. Ik heb het prima door dit systeem.
  donderdag 15 december 2011 @ 18:39:11 #208
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_105624323
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:37 schreef raptorix het volgende:

Om een voorbeeld te geven, in een libertarisch stelsel mag jij gewoon met je vrienden afspreken dat jullie allemaal je salaris in een centrale pot stoppen en herverdelen, enige voorwaarde is dat je geen mensen mag dwingen om mee te doen (dit is immers een gewelds-initialisatie).
En daar wringt de schoen. Want dit is geheel op basis van vrijblijvendheid. Wat in de praktijk betekent dat een bepaalde groep mensen geen zin heeft om mee te doen en zn geld liever aan consumptie besteed.

En er zijn imo verplichtingen aan de samenleving van ieder individu die daarin leeft en profiteert van de sterke kanten daarvan. Iedereen is verantwoordelijk voor dat onderhoud. Met het libertarische systeem kan men zich er van onttrekken. Dat is naar mijn idee gewoon niet wenselijk.
pi_105624889
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 18:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je hoeft niet noodzakelijk belasting te heffen om algemene voorzieningen te kunnen betalen.
Je denk dat die nachtwakersstaat kan draaien op vrijwillige bijdragen?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_105624930
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 18:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En daar wringt de schoen. Want dit is geheel op basis van vrijblijvendheid. Wat in de praktijk betekent dat een bepaalde groep mensen geen zin heeft om mee te doen en zn geld liever aan consumptie besteed.

En er zijn imo verplichtingen aan de samenleving van ieder individu die daarin leeft en profiteert van de sterke kanten daarvan. Iedereen is verantwoordelijk voor dat onderhoud. Met het libertarische systeem kan men zich er van onttrekken. Dat is naar mijn idee gewoon niet wenselijk.
Het freeridersprobleem inderdaad.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_105624961
quote:
5s.gif Op donderdag 15 december 2011 18:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je denk dat die nachtwakersstaat kan draaien op vrijwillige bijdragen?
Mensen geven nu ook al heel veel geld aan goede doelen. :)
pi_105625294
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 18:54 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Mensen geven nu ook al heel veel geld aan goede doelen. :)
Dat is toch net even iets anders. En hoe ga je het freeriders probleem oplossen?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_105625422
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is toch net even iets anders. En hoe ga je het freeriders probleem oplossen?
Niet, maar dat heb je nu ook al.

Daarnaast ben ik zeker niet voor anarchisme. Op ten duur krijg je wel wijken waar je gedwongen wordt geld in het potje te leggen, dan is er geen verschil met wat er nu aan de hand is, behalve het gebrek aan orde.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2011 19:05:11 ]
pi_105625575
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:04 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Niet, maar dat heb je nu ook al.
Je verveelvoudigd het. Maar je accepteert het dus gewoon?
Dat alleen al laat zien dat het in de echte wereld niet zal gaan werken.
quote:
Daarnaast ben ik zeker niet voor anarchisme. Op ten duur krijg je wel wijken waar je gedwongen wordt geld in het potje te leggen, dan is er geen verschil met wat er nu aan de hand is, behalve het gebrek aan orde.
Geen democratische overheid meer maar een of andere despoot. Wat een vooruitgang _O_
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_105625725
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je verveelvoudigd het. Maar je accepteert het dus gewoon?
Dat alleen al laat zien dat het in de echte wereld niet zal gaan werken.

[..]

Geen democratische overheid meer maar een of andere despoot. Wat een vooruitgang _O_
Dat laatste ben ik dus met je eens hoor. Ik heb liever een democratische overheid.

Daarnaast, iedereen betaald hier belasting, waar maar een select groepje gebruik van maakt. Hetzelfde probleem dus en niet per definitie minder erg.
pi_105625810
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:10 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik dus met je eens hoor. Ik heb liever een democratische overheid.

Daarnaast, iedereen betaald hier belasting, waar maar een select groepje gebruik van maakt. Hetzelfde probleem dus en niet per definitie minder erg.
Welk select groepje heb je het over?
Volgens mij is het eerder een heel klein select groepje dat enkel betaalt maar van geen enkele voorziening gebruik maakt (zou zo geen voorbeeld kunnen bedenken, misschien iemand met een autarkisch landhuis zonder riolering?).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 15 december 2011 @ 19:12:44 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_105625851
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 13:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Iemand die 1400 netto verdiend die zit inderdaad in armoedige situatie, krijgt geen hypotheek, en in Amsterdam kom je niet aan een betaalbare woning.

-Huur: 450 euro
-Internet/TV/GSM: 50 euro
-Boodschappen: 400 euro
-Ziekteverzekering: 100 euro
-Elektriciteit/Water: 100 euro
-OV: 50 euro

En dan rekening ik nog niet eens kleinere kosten zoals verzekeringen mee, betekend dat zo een persoon 250 euro per maand over houd waar ie de rest voor moet doen, kleding, eventuele grotere aanschafkosten en noem maar op, ja dat vind ik armoedig voor iemand die vaak best hard moet werken.
En met het libertarische systeem is deze persoon ineens een stuk rijker?
  donderdag 15 december 2011 @ 19:14:19 #218
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_105625952
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2011 18:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het freeridersprobleem inderdaad.
Inderdaad

Bovendien ontkent het de waarde van dingen die een samenleving kan bezitten.
pi_105626014
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En met het libertarische systeem is deze persoon ineens een stuk rijker?
Dan betaal je die 400 euro (en de rest) niet meer aan belasting maar aan een gedwongen 'vrijwillige bijdrage' aan een handvol organisaties..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 15 december 2011 @ 19:17:51 #220
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105626168
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan betaal je die 400 euro (en de rest) niet meer aan belasting maar aan een gedwongen 'vrijwillige bijdrage' aan een handvol organisaties..
Waarbij je dan de keuze hebt tussen welke organisatie jij vind dat ze het beste doen waar ze voor staan, en als ze wanpresteren kan je er de stekker uit trekken en een ander supporten.
Kom daar maar eens om bij de overheid.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105626308
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarbij je dan de keuze hebt tussen welke organisatie jij vind dat ze het beste doen waar ze voor staan, en als ze wanpresteren kan je er de stekker uit trekken en een ander supporten.
Kom daar maar eens om bij de overheid.
Waarbij je met 100 organisaties te maken hebt wanneer je van Amsterdam naar Maastricht wilt rijden die elk hun eigen tolsysteem hanteren zodat je netto meer geld kwijt bent voor je ritje. Maar je hebt wel keuze. ^O^.
En je buurman die kapt met zijn rioolwaterafvoercontract en de stront maar gewoon in zijn tuin dumpt. De wind staat toch richting jouw woning ^O^.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_105626524
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Waarbij je met 100 organisaties te maken hebt wanneer je van Amsterdam naar Maastricht wilt rijden die elk hun eigen tolsysteem hanteren zodat je netto meer geld kwijt bent voor je ritje. Maar je hebt wel keuze. ^O^.
En je buurman die kapt met zijn rioolwaterafvoercontract en de stront maar gewoon in zijn tuin dumpt. De wind staat toch richting jouw woning ^O^.
Inderdaad, dat voorbeeld geef ik ook vaakt. Ik zie zo'n blije libertariër nog niet zo blij met zijn emmertje stront sjouwen naar een commerciele innemer terwijl de buurman het maar eventjes opspaart.

quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarbij je dan de keuze hebt tussen welke organisatie jij vind dat ze het beste doen waar ze voor staan, en als ze wanpresteren kan je er de stekker uit trekken en een ander supporten.
Kom daar maar eens om bij de overheid.
Wanneer moest jij voor het laatst je drol ophouden omdat de overheid wanpresteerde?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 15 december 2011 @ 19:24:30 #223
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_105626526
Oh god, Lolbertarier-draadje 327. De opkomst nog wel. *grinnikt zachtjes*

Het liefst zou ik zien dat libertariers daadwerkelijk een keer de kans krijgen om in hun eigen bedenksel te wonen (ergens waar ik niet woon).
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_105626607
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:24 schreef Perrin het volgende:
Oh god, Lolbertarier-draadje 327. De opkomst nog wel. *grinnikt zachtjes*

Het liefst zou ik zien dat libertariers daadwerkelijk een keer de kans krijgen om in hun eigen bedenksel te wonen (ergens waar ik niet woon).
Ben ook wel benieuwd :D. Maar ook zou mijn leefomgeving daar niet aan op willen offeren. Al dat wild-west is vast niet goed voor de gezondheid en vast niet te verzekeren :+
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_105626783
Wat ze ook altijd vergeten is dat ze dan wel een 4x4 moeten kopen, omdat er zonder staat geen wegen kunnen zijn. Je hoeft immers niet mee te doen, dus kan er geen grond onteigend worden, en dus kun je geen weg aanleggen als er iemand op het traject woont die daar wil blijven wonen. Wil hij wel geld verdienen, dan is de laatste die zijn grond verkoopt de gelukkig die een absurd hoge prijs kan vragen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_105626859
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat ze ook altijd vergeten is dat ze dan wel een 4x4 moeten kopen, omdat er zonder staat geen wegen kunnen zijn. Je hoeft immers niet mee te doen, dus kan er geen grond onteigend worden, en dus kun je geen weg aanleggen als er iemand op het traject woont die daar wil blijven wonen. Wil hij wel geld verdienen, dan is de laatste die zijn grond verkoopt de gelukkig die een absurd hoge prijs kan vragen.
Honderd werkende Bulderbossen O+
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_105626914
Luchtvervuiling is ook altijd een fijne. Het grootste deel zal ontkennen dat zoiets bestaat maar degenen die wel erkennen dat luchtvervuiling bestaat, hoe ga je dat aanpakken en berekenen welke schade van welke bron komt? Ik wens ze veel succes :D
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_105626954
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:31 schreef du_ke het volgende:
Luchtvervuiling is ook altijd een fijne. Het grootste deel zal ontkennen dat zoiets bestaat maar degenen die wel erkennen dat luchtvervuiling bestaat, hoe ga je dat aanpakken en berekenen welke schade van welke bron komt? Ik wens ze veel succes :D
Vergeet niet dat de grond particulier bezit is.

Vervuiling kan dus actief bestraft worden. Sowieso vervuild men meer dingen van de staat, dan van een bedrijf. :P

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2011 19:33:25 ]
pi_105627055
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:32 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Vergeet niet dat de grond particulier bezit is.
De grond, maar de lucht? En hoe bepaal je welke vervuiling waar vandaan komt?
quote:
Vervuiling kan dus actief bestraft worden. Sowieso vervuild men meer dingen van de staat, dan van een bedrijf. :P
Werk het maar eens uit, ben benieuwd :D
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_105627123
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

De grond, maar de lucht? En hoe bepaal je welke vervuiling waar vandaan komt?

[..]

Werk het maar eens uit, ben benieuwd :D
http://www.libertarian.nl(...)ing-over-het-milieu/
pi_105627137
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:32 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Vergeet niet dat de grond particulier bezit is.
Hoezo eigenlijk? Die grond was er toch al, die heb je zelf toch niet gemaakt? Waar ontleen je dan dat eigendomsrecht aan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  † In Memoriam † donderdag 15 december 2011 @ 19:37:18 #232
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_105627189
quote:
Doe geen moeite Robin. Uiteindelijk komt hij toch met oneindig geld aanzetten en gaat hij om alles muren bouwen enzo. Verspilling van tijd om met du_ke over libertarisme te praten, hij trollt toch alleen.
Carpe Libertatem
pi_105627260
quote:
Dat helpt ons niet veel verder op dit vlak.

Hoe ga je de schade door de vervuiling van 100.000 auto's op een stuk weg exact doorbelasten?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_105627284
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:37 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Doe geen moeite Robin. Uiteindelijk komt hij toch met oneindig geld aanzetten en gaat hij om alles muren bouwen enzo. Verspilling van tijd om met du_ke over libertarisme te praten, hij trollt toch alleen.
Omdat ik probeer te kijken of je utopie ook in de echte wereld past?
Zwaktebod dit.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_105627683
Libertaristen vallen vooral te typeren als een clubje mensen die zelf weinig kritisch durven te kijken naar het eigen gedachtegoed, maar anderen maar wel al te graag wegzetten als dogmatici. 99,9% van de bevolking beseft ook wel dat een overheid noodzakelijk is. Afgedwongen 'vrijheid' is net zo benauwend als afgedwongen gelijkheid en zal uiteindelijk alleen maar leiden tot een repressief systeem.
  donderdag 15 december 2011 @ 20:02:06 #236
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_105628368
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:24 schreef Perrin het volgende:
Oh god, Lolbertarier-draadje 327. De opkomst nog wel. *grinnikt zachtjes*

Het liefst zou ik zien dat libertariers daadwerkelijk een keer de kans krijgen om in hun eigen bedenksel te wonen (ergens waar ik niet woon).
Die kans hebben ze

  donderdag 15 december 2011 @ 20:03:09 #237
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_105628421
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarbij je dan de keuze hebt tussen welke organisatie jij vind dat ze het beste doen waar ze voor staan, en als ze wanpresteren kan je er de stekker uit trekken en een ander supporten.
Kom daar maar eens om bij de overheid.
En je hebt echt de illusie dat het leven dan goedkoper en eenvoudiger gaat worden?
  donderdag 15 december 2011 @ 20:06:14 #238
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_105628582
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:37 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Doe geen moeite Robin. Uiteindelijk komt hij toch met oneindig geld aanzetten en gaat hij om alles muren bouwen enzo. Verspilling van tijd om met du_ke over libertarisme te praten, hij trollt toch alleen.
Het idee was van mij. Maar je hebt geen oneindige hoeveelheid geld nodig om alle grond rond jouw huis op te kopen en daar een enorme muur omheen te zetten.
pi_105636266
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 20:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het idee was van mij. Maar je hebt geen oneindige hoeveelheid geld nodig om alle grond rond jouw huis op te kopen en daar een enorme muur omheen te zetten.
Of om wat lapjes grond te kopen op tactische locaties om ontwikkelingen ernstig te frustreren :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_105645826
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 20:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Die kans hebben ze

[ afbeelding ]
The Economist had laatst in hun tech quarterly nog een heel artikel over dit soort 'seasteads'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_105650867
quote:
5s.gif Op donderdag 15 december 2011 18:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je denk dat die nachtwakersstaat kan draaien op vrijwillige bijdragen?
Je zou een systeem kunnen hanteren waarin je werkt met concessies, de opbrengsten van de concessies worden vervolgens aan algemene middelen gewend, zoals het nu ook al gebeurd, bijvoorbeeld mbt de gasbaten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_105650949
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Of om wat lapjes grond te kopen op tactische locaties om ontwikkelingen ernstig te frustreren :)
Wederom, en je valt in herhaling, ik hoor je alleen maar theoretische verhalen houden over wat er allemaal mis is met het libertarisme, 90 procent van de zaken die je noemt gelden ook voor een democratie. Ik kan ook wel inbrengen dat ik in een democratie met 50,1 procent meerderheid alle mensen met nickname duke in een concentratie kamp zet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 16 december 2011 @ 11:55:00 #243
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_105651034
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 11:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wederom, en je valt in herhaling, ik hoor je alleen maar theoretische verhalen houden over wat er allemaal mis is met het libertarisme, 90 procent van de zaken die je noemt gelden ook voor een democratie. Ik kan ook wel inbrengen dat ik in een democratie met 50,1 procent meerderheid alle mensen met nickname duke in een concentratie kamp zet.
Nee hoor aangezien we hier ook zoiets als een rechtstaat en een grondwet hebben. En we ons conformeren aan internationale afspraken.
pi_105651089
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 11:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee hoor aangezien we hier ook zoiets als een rechtstaat en een grondwet hebben. En we ons conformeren aan internationale afspraken.
Ik gaf extreem voorbeeld, andere voorbeelden zijn de inmenging van de overheid op het gebied van de persoonlijke levenssfeer, bijvoorbeeld accijns op tabak en alcohol.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 16 december 2011 @ 12:00:41 #245
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_105651207
Het is de vraag in hoeverre anderen zich niet met je inmengen in een liertarische wereld. Er zullen nieuwe colelctieven ontstaan die hun macht ook zullen gebruiken tegen mensen buiten die collectieven.
pi_105651367
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 12:00 schreef Hexagon het volgende:
Het is de vraag in hoeverre anderen zich niet met je inmengen in een liertarische wereld. Er zullen nieuwe colelctieven ontstaan die hun macht ook zullen gebruiken tegen mensen buiten die collectieven.
En dat probleem heb je in een Democratie allemaal niet?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 16 december 2011 @ 12:10:57 #247
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_105651510
Minder. Binnen de democratische rechtstaat worden individuele grondrechten geborgd en bovendien wordt met een sociaal systeem voorkomen dat mensen afhankelijk worden van omdemocratisch bestuurde instituten.

Kijk zo'n Ron Paul vind dat een dubieus instituut als de kerk maar voor armen moet zorgen. Dat zal betekenen dat die kerk een stuk machtige wordt en anderen veel gemakkelijker zijn wil kan opleggen. Zeker omdat er geen beperkende regels voor aanwezig zijn.
pi_105651752
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 11:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wederom, en je valt in herhaling, ik hoor je alleen maar theoretische verhalen houden over wat er allemaal mis is met het libertarisme, 90 procent van de zaken die je noemt gelden ook voor een democratie.
Als dat zo was zou ik ze niet noemen. Die zaken gelden juist niet of veel minder een een democratie. Omdat in een democratie, heel eng natuurlijk, een deel van de kosten verlegd kunnen worden op onvrijwillige basis.
quote:
Ik kan ook wel inbrengen dat ik in een democratie met 50,1 procent meerderheid alle mensen met nickname duke in een concentratie kamp zet.
Tja, dat is mooi voor je maar in een moderne westerse democratie is dat geen optie.
Met relatief beperkt grondbezit een ontwikkeling frustreren in een libertarische 'samenleving' is wel heel degelijk een optie. En het voorkomen van vervuiling als je daar geen regels over op kan stellen is ook heel lastig. Lucht is heel vluchtig en bewijs maar eens welke vervuiling waarvan afkomstig is (los van dat je dan de wetenschap moet accepteren als het om gevolgen van vervuiling gaat, dat blijft een lastig punt bij de zogenaamde libertariers).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 16 december 2011 @ 12:38:36 #249
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105652420
Je hebt nog steeds Libertarisme niet door, duke. Je blijft in de verkeerde boom blaffen. Het gaat er niet om dat collectief iets regelen slecht is, het gaat er om dat een staatsmonopoly dat nooit zo goed, efficient en innoverend kan als de vrije markt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105653077
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 12:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Je hebt nog steeds Libertarisme niet door, duke. Je blijft in de verkeerde boom blaffen. Het gaat er niet om dat collectief iets regelen slecht is, het gaat er om dat een staatsmonopoly dat nooit zo goed, efficient en innoverend kan als de vrije markt.
Duke is een persoon die dol is op zaken als een Vet Tax, want iemand is natuurlijk te dom om zelf te beslissen wat ie eet :') :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')