abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 december 2011 @ 15:36:19 #151
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105869299
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
wat is het verschil tussen besured en promovendum?
Ze lijken in alles hetzelfde.
Afgelopen jaar naar de fysio gemoeten en 3x tandarts ofzo dus ik wil wel tandarts en fysio er in hebben.
Verder zitten er nog addertjes onder het gras bij deze 2 verzekeringen? Ik krijg ze niet echt gevonden.

En heb je bij deze 2 een vrije keuze van tandarts?
Volgens mij mag je je tandarts altijd zelf kiezen, maar let er wel op dat veel verzekeraars een maximumbedrag uitkeren voor een bepaalde behandeling (deze lijsten kun je vinden op tandarts.nl). Dus als je naar een dure tandarts gaat, moet je het verschil alsnog zelf bijleggen.
Niet meer actief op Fok!
pi_105870395
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Volgens mij mag je je tandarts altijd zelf kiezen, maar let er wel op dat veel verzekeraars een maximumbedrag uitkeren voor een bepaalde behandeling (deze lijsten kun je vinden op tandarts.nl). Dus als je naar een dure tandarts gaat, moet je het verschil alsnog zelf bijleggen.
Ja ok, overigens las ik dat je bij Promovendum ¤2 incasso kosten pm moet betalen. Dat verandert de zaak natuurlijk.

Overigens heb ik voor mij zelf de volgende excel gemaakt zie maar of je er iets aan hebt.
Heb gekeken naar (minimale) tandarts en fysio dekking.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-VUEDKTDO4PYA.xls
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 21 december 2011 @ 16:42:33 #153
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105871897
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja ok, overigens las ik dat je bij Promovendum ¤2 incasso kosten pm moet betalen. Dat verandert de zaak natuurlijk.

Overigens heb ik voor mij zelf de volgende excel gemaakt zie maar of je er iets aan hebt.
Heb gekeken naar (minimale) tandarts en fysio dekking.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-VUEDKTDO4PYA.xls
Ja, dat zijn van die gemene addertjes. Een andere zorgverzekeraar heeft het over 'prolongatiekosten' (oid). Maar stiekem betaal je dan dus gewoon 2 euro meer dan ze beweren. Pure oplichting vind ik dat.
Niet meer actief op Fok!
pi_105872167
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, dat zijn van die gemene addertjes. Een andere zorgverzekeraar heeft het over 'prolongatiekosten' (oid). Maar stiekem betaal je dan dus gewoon 2 euro meer dan ze beweren. Pure oplichting vind ik dat.
bij promovendum heeft het ook prolognatiekosten, ben benieuwd of dat ook bij besured is, staat niet op mn polisblad
  woensdag 21 december 2011 @ 16:57:24 #155
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105872530
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:48 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

bij promovendum heeft het ook prolognatiekosten, ben benieuwd of dat ook bij besured is, staat niet op mn polisblad
Dat zou dan wel ergens duidelijk vermeld moeten staan.
Niet meer actief op Fok!
pi_105872897
Ik heb vorig jaar anderzorg genomen met tandcompact geloof ik.
Heeft het zin om over te stappen op FBTO ?

[ Bericht 34% gewijzigd door fliphip op 22-12-2011 10:50:34 ]
  woensdag 21 december 2011 @ 17:11:22 #157
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105873149
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 17:04 schreef fliphip het volgende:
Ik heb vorig jaar anderzorg genomen met tandcompact geloof ik.
Heeft het zin om over te stappen op FBTO ?
Ik zou zeggen: leg ze naast elkaar :P.
AnderZorg was voor mij ook een interessante optie. Uiteindelijk toch voor FBTO gegaan wegens de mogelijkheid om modules aan- en uit te zetten.
Niet meer actief op Fok!
pi_105873501
Zojuist ook maar telefonisch een verzekering afgesloten bij Besured. Nadrukkelijk gevraagd of er nog extra kosten van 2 euro bijkomen per maand. En de persoon zei duidelijk, nee geen extra kosten. Hoewel dit natuurlijk weinig zegt, vind ik het wel raar dat het ook nergens vermeld staat. Lijkt mij dat ze dat dan niet zomaar kunnen eisen. Of zit ik verkeerd?
  woensdag 21 december 2011 @ 17:22:27 #159
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105873564
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 17:20 schreef Zinedinho het volgende:
Zojuist ook maar telefonisch een verzekering afgesloten bij Besured. Nadrukkelijk gevraagd of er nog extra kosten van 2 euro bijkomen per maand. En de persoon zei duidelijk, nee geen extra kosten. Hoewel dit natuurlijk weinig zegt, vind ik het wel raar dat het ook nergens vermeld staat. Lijkt mij dat ze dat dan niet zomaar kunnen eisen. Of zit ik verkeerd?
Waarom zouden ze moeten vermelden dat er GEEN extra kosten zijn? :P. We hadden het hierboven over Promovendum.
Niet meer actief op Fok!
pi_105873630
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 17:22 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Waarom zouden ze moeten vermelden dat er GEEN extra kosten zijn? :P. We hadden het hierboven over Promovendum.
besured valt onder dezelfde tak ook weer :P
pi_105877655
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:37 schreef Memento-Mori het volgende:
net besured even gebeld mbt zorgpas en premiebetaling. begin januari is de eerste premie van januari en vanaf dan het einde van de maand, voor de maand erop :) (dus in januari zelf 2 inningen)
Wanneer krijg je je zorgpas toegestuurd?
pi_105878133
tvp
pi_105880018
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:08 schreef Mallet het volgende:

[..]

Wanneer krijg je je zorgpas toegestuurd?
er zat een enorme vertraging op vanwege enorme drukte, hadden ze niet verwacht, maar je polisgegevens volstaan ook mocht je in januari nog niks hebben
pi_105922853
Zorgpas van besured ontvangen :)
pi_105922875
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 17:10 schreef Memento-Mori het volgende:
Zorgpas van besured ontvangen :)
Ik ook toevallig vandaag.
pi_105925323
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 17:24 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

besured valt onder dezelfde tak ook weer :P
Besured heeft 7,50 poliskosten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_105925401
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Besured heeft 7,50 poliskosten.
ik kan dat nergens terug vinden?
pi_105925458
Uiteindelijk voor YouCare gekozen, vandaag polis ontvangen. Betaal maandelijks ¤69.50 per maand met een eigen risico van ¤500. Alleen beetje gaar dat ze nu melden dat de korting niet direct in mindering kan worden gebracht. Dus betaal elke maand gewoon ¤79.12 en krijg het verschil maandelijks teruggeboekt.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_105931515
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:19 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

ik kan dat nergens terug vinden?
Krijg je te zien als je het wil bestellen, zijn eenmalige kosten en ik ben het wel eens vaker tegen gekomen.
pi_105932392
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:20 schreef ROFLOL het volgende:
Betaal maandelijks ¤69.50 per maand met een eigen risico van ¤500.
Voor de zekerheid: het is waarschijnlijk 720 euro eigen risico (500 euro is extra).
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_105932463
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 20:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Krijg je te zien als je het wil bestellen, zijn eenmalige kosten en ik ben het wel eens vaker tegen gekomen.
Poliskosten? Voor een verzekeraar die alles online regelt? (waaronder waarschijnlijk de polis)
pi_105933589
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 20:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik wist ook wel dat ik t n keer had gezien maar niet meer waar :P en ach ik ben wel tevreden dusver die 7.50 maakt me niet uit eigenlijk
  donderdag 22 december 2011 @ 21:31:05 #173
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_105935418
Uiteindelijk gekozen voor Zilveren Kruis Achmea, met het studentencollectief en 100 euro extra eigen risico. Als aanvullend pakket 2 sterren en bij tand ook 2 sterren.

Kost 111,47 per maand, maar krijg 75 euro terug, wat netto op 105,22 komt.
pi_105940109
Moeder overgezet van Zilveren Kruis naar Ditzo met hoogste tanddekking.
pi_105951645
Hoe werkt het eigenlijk als je ¤230 per 2 jaar mag declareren voor bril/lenzen.
Kan ik dan al het eerste jaar het gehele bedrag declareren en als ik dan verander van verzekering wat dan?
Waarom zo moeilijk doen en niet het bedrag per jaar afspreken dus dan ¤115....
pi_105952739
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 07:30 schreef Kadooosh het volgende:
Kan ik dan al het eerste jaar het gehele bedrag declareren en als ik dan verander van verzekering wat dan?
Omdat veel brillen veel duurder zijn dan die 115 euro natuurlijk. Eigenlijk is het dus alleen maar handiger. Je hebt gewoon 230 euro (mits minimaal -/+ 3) per 2 jaar.. Dus je mag 10 x 23 euro declareren bij wijze van, mits binnen die 2 jaar.
pi_105952773
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 07:30 schreef Kadooosh het volgende:
Dan gebeurt er niets. Je hoeft geen geld terug te betalen oid.

quote:
Omdat je dan maar max. 115,- mag declareren, dat is bij een bril niet handig.
pi_105954831
Hoe verhouden Ditzo, FBTO en Zekur met elkaar op het gebied van premiehoogte betreffende aanvullende modules en de flexibiliteit om dit gedurende de contractperiode te wijzigen?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_105956082
quote:
De Nederlandse Zorgautoriteit moet de lage premies die zorgverzekeraars Promovendum, Blue en Besured hanteren, gaan onderzoeken. Dat wil de VVD, zo meldt de Volkskrant vrijdag.

Volgens de partij ondergraven de verzekeringen de solidariteit in de ziektekostenverzekering omdat ze zich richten op bepaalde groepen mensen.

VVD-Kamerlid Anne Mulder vermoedt dat de drie verzekeraars gebruikmaken van mazen in de wet. "Ons zorgstelsel is gebaseerd op solidariteit. Iedereen betaalt evenveel premie: jong en oud, rijk en arm.”

Het kamerlid stelt dat verzekeraars iedereen moeten accepteren voor de basisverzekering, omdat daarmee wordt voorkomen dat de bedrijven zich uitsluitend richten op een jonge en gezonde doelgroep. “Als je mensen uit zou sluiten, blaas je het hele systeem op", aldus Mulder in de krant.

Promovendum richt zich op hoger opgeleiden, Besured op studenten en young professionals. Hoger opgeleiden maken gemiddeld minder ziektekosten dan lager opgeleiden. Besured signaleert dat studenten minder declareren dan gemiddeld bij zorgverzekeraars en daarom aanspraak maken op lagere premies.
Grappig dat de Rabobank Studentenzorgverzekering niet in het lijstje voorkomt, die doen al jaren hetzelfde (voordat besured ook maar bestond).
pi_105956866
Ik las dat tandartsen een extra polis ontraden:
http://www.refdag.nl/nieu(...)extra_polis_1_611646

Gemiddeld zijn mensen met een gezond gebit ¤ 175 per jaar kwijt aan de tandarts

[ Bericht 7% gewijzigd door fliphip op 23-12-2011 12:35:14 ]
pi_105958071
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 11:45 schreef fliphip het volgende:

Gemiddeld zijn mensen met een gezond gebit ¤ 175 per jaar kwijt aan de tandarts.
Waar 'ie aan voorbij gaat is dat de gemiddelde Nederlander met een slechter gebit juist die verzekering afsluit en dat die ¤175 vanaf komend jaar, met die gestegen tarieven (die zijn immers vrijgegeven) bij lange na niet meer genoeg is.
pi_105958423
quote:

Gemiddeld zijn mensen met een gezond gebit ¤ 175 per jaar kwijt aan de tandarts.
Even voor de duidelijkheid het artikel, het belangrijkste is inderdaad of je tandarts bepaalde zaken aangeeft die op termijn geld gaan kosten.

quote:
HILVERSUM – Tienduizenden mensen zijn onnodig aanvullend verzekerd voor de tandarts. Dat stelt de Nederlandse Maatschappij tot bevordering van de Tandheelkunde (NMT).

In het actualiteitenprogramma Nieuws­uur zei voorzitter Rob Barnasconi donderdag dat mensen met een goed gebit helemaal geen aanvullende verzekering nodig hebben. „Als je tien jaar geen enkele extra kosten hebt gemaakt bij de tandarts is het helemaal niet erg om één keer zelf een kroon te moeten betalen.”

Tandartsen kunnen volgens Barnasconi prima inschatten of iemand de komende jaren veel problemen krijgt met z’n gebit. Als de tandarts geen extra kosten verwacht, kun je volgens hem het geld voor de premie beter zelf houden.

„Verzekeren is dan niet nodig, sparen zou evengoed kunnen. En het is goedkoper”, aldus Barnasconi. Een volwassene met een goed gebit is volgens de NMT per jaar ongeveer 175 euro kwijt aan de tandarts, terwijl de premies voor de aanvullende verzekeringen veel hoger liggen. Daarnaast dekken volgens de NMT de aanvullende verzekeringen in veel gevallen helemaal niet de extra kosten die iemand moet maken.
pi_105959019
Nou, ik ben er uit. Ik ga voor Univé Zekur, de cheap ass variant met 720 euro eigen risico.

Ben wel op zoek gegaan naar verzekeringen om een beugel te dekken, maar (dat vond ik wel eerlijk) aan de telefoon werd al aangegeven dat ik daar waarschijnlijk op afgewezen zou worden, te groot risico voor de verzekeraar. En een aanvullende verzekering met 90% korting tot max. 500 euro zou me meer kosten dan als ik die hele beugel zelf lap.

Dus :')
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  vrijdag 23 december 2011 @ 12:53:16 #184
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105959072
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 12:51 schreef Goodbye het volgende:
Nou, ik ben er uit. Ik ga voor Univé Zekur, de cheap ass variant met 720 euro eigen risico.

Ben wel op zoek gegaan naar verzekeringen om een beugel te dekken, maar (dat vond ik wel eerlijk) aan de telefoon werd al aangegeven dat ik daar waarschijnlijk op afgewezen zou worden, te groot risico voor de verzekeraar. En een aanvullende verzekering met 90% korting tot max. 500 euro zou me meer kosten dan als ik die hele beugel zelf lap.

Waarom is een beugel een te groot risico voor de verzekeraar? :?.
Niet meer actief op Fok!
pi_105959173
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 12:53 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Waarom is een beugel een te groot risico voor de verzekeraar? :?.
Kosten. Na een jaartje kan ik m'n verzekering natuurlijk weer omlaag gooien en dan betalen ze meer dan ze van me ontvangen. En dat kan natuurlijk niet. Ik heb alle verzekeringen die een redelijk goede dekking (dat waren er ook al weinig) hadden gebeld en dan werd er bijvoorbeeld ook weer gezegd dat er geen ortho onder viel, terwijl dat overzichtje wat Memento Mori had gepost toch wat anders zei...

Moedeloos word je er van :P
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_105959412
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 11:24 schreef hvdbr het volgende:

[..]

Grappig dat de Rabobank Studentenzorgverzekering niet in het lijstje voorkomt, die doen al jaren hetzelfde (voordat besured ook maar bestond).
Maar ze moeten voor de basisverzekering toch nog steeds iedereen accepteren :? .
En de vvd heeft dit zelf in de hand gewerkt :') .
pi_105961999
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 13:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar ze moeten voor de basisverzekering toch nog steeds iedereen accepteren :? .
En de vvd heeft dit zelf in de hand gewerkt :') .
Die van de Rabobank kan je alleen afsluiten als combinatie basisverzekering + aanvullende verzekering, en mag ook alleen als student/tot 30 jaar.

Ze gebruiken allemaal hetzelfde trucje: formeel krijg je de premie die hoort bij een eigen risico van 720 euro + maximaal toegestane collectiviteitskorting; vervolgens wordt dat vrijwillige eigen risico weer afgedekt vanuit een andere verzekering. Die laatste verzekering is formeel geen zorgverzekering en hoeft zich niet aan de acceptatieplicht te houden.. 8)7
pi_105965859
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:07 schreef hvdbr het volgende:

[..]

Die van de Rabobank kan je alleen afsluiten als combinatie basisverzekering + aanvullende verzekering, en mag ook alleen als student/tot 30 jaar.

Ze gebruiken allemaal hetzelfde trucje: formeel krijg je de premie die hoort bij een eigen risico van 720 euro + maximaal toegestane collectiviteitskorting; vervolgens wordt dat vrijwillige eigen risico weer afgedekt vanuit een andere verzekering. Die laatste verzekering is formeel geen zorgverzekering en hoeft zich niet aan de acceptatieplicht te houden.. 8)7
Het trucje is dat het hier niet gaat om verzekeraars, maar om tussenpersonen.
pi_105966653
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:07 schreef hvdbr het volgende:

[..]

Dus als iemand echt wil kunnen ze daar nog steeds de basisverzekering afsluiten alleen tegen hoger tarief?
pi_105970683
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 09:19 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dan gebeurt er niets. Je hoeft geen geld terug te betalen oid.

[..]

Omdat je dan maar max. 115,- mag declareren, dat is bij een bril niet handig.
Huh dus ik kan gewoon volgend jaar ¤230 declareren en weer veranderen van verzekeraar?
pi_105971104
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:14 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Huh dus ik kan gewoon volgend jaar ¤230 declareren en weer veranderen van verzekeraar?
Ja dat kan. Daarom ben ik dit jaar ook overgestapt van AnderZorg naar een andere verzekeraar.
pi_105982353
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 12:51 schreef Goodbye het volgende:

Had je even moeten zoeken, Anderzorg vergoed de beugel voor 18+ tot 1000 euro, voor 17 euro per maand.
pi_105986983
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 22:22 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Had je even moeten zoeken, Anderzorg vergoed de beugel voor 18+ tot 1000 euro, voor 17 euro per maand.
Ik heb wel goed gezocht hoor. Cz zou het vergoeden tot 1500 en toen ik belde bleek dat ze dat af zouden wijzen.. ja, lekker makkelijk vind ik dat.

Maar goed, ik zal nog even bellen met anderzorg, misschien doen zij dat wel ;)
pi_105989886
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:52 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik heb wel goed gezocht hoor. Cz zou het vergoeden tot 1500 en toen ik belde bleek dat ze dat af zouden wijzen.. ja, lekker makkelijk vind ik dat.

Maar goed, ik zal nog even bellen met anderzorg, misschien doen zij dat wel ;)
Ik weet het wel zeker, gaat het om een behandeling die in 2012 start?
pi_105993670
Ik heb ook mijn Besured zorgpas ontvangen. Uit nieuwsgierigheid toch maar even gekeken naar mijn digitale polisblad (ondanks ik hier had gelezen dat de beveiliging om te huilen is). Ik denk dat ze die inlogomgeving in de toekomst nog wel verder uit gaan breiden, met digitaal declareren enzo, want dit is (nog) niet echt van heel erg toegevoegde waarde.
  † In Memoriam † zaterdag 24 december 2011 @ 09:29:09 #196
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_105993955
quote:

Gemiddeld zijn mensen met een gezond gebit ¤ 175 per jaar kwijt aan de tandarts [ afbeelding ]
Ik ben bang dat op den duur steeds meer mensen met een kunstgebit gaat rondlopen, dat is goedkoper dan allerlei behandelingen :{
Hebben we daar al die jaren ons best voor gedaan met fluor spoelen e.d. ?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_105998675
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 16:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dus als iemand echt wil kunnen ze daar nog steeds de basisverzekering afsluiten alleen tegen hoger tarief?
Tuurlijk, als bijvoorbeeld Besured je niet accepteert kan je ook gewoon direct bij Avero Achmea 'n verzekering afsluiten. Is het alleen 2 tientjes per maand duurder..
pi_106006101
Wellicht al voorbij gekomen maar dan overheen gekeken; zijn er, naast FBTO, nog andere zorgverzekeraars waar je per maand de extra modules kan in of uitschakelen?
Hooray for boobies!
pi_106008106
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 17:07 schreef Spockjuh_ het volgende:
Wellicht al voorbij gekomen maar dan overheen gekeken; zijn er, naast FBTO, nog andere zorgverzekeraars waar je per maand de extra modules kan in of uitschakelen?
Voor zover ik weet zijn er geen andere verzekeraars die een dergelijke constructie hanteren. Sommige mag je gedurende het jaar wel gewoon een aanvullende (tand) verzekering afsluiten, maar aan- en uitzetten is volgens mij alleen FBTO.
pi_106008433
duidelijk! we hebben alleen basis en in geval vriendin extra tandarts nodig op dit moment. Met wat geluk dit jaar komt er nog wat extra's bij maar dat is op dit moment nog niet te zeggen.... ;)
Hooray for boobies!
pi_106008873
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 09:17 schreef Mallet het volgende:

[..]

Omdat veel brillen veel duurder zijn dan die 115 euro natuurlijk. Eigenlijk is het dus alleen maar handiger. Je hebt gewoon 230 euro (mits minimaal -/+ 3) per 2 jaar.. Dus je mag 10 x 23 euro declareren bij wijze van, mits binnen die 2 jaar.
Deze week eigenlijk ook overgestapt naar Besured vanwege die 230 euro die je kan declareren.
Bij toplenzen krijg je klantenkorting. (na 5 bestellingen een half jaar gratis bij aankoop van een jaar aan lenzen) Ik ga dan ook voor de volle 230 euro aan lenzen bestellen denk ik. :7
  Moderator zaterdag 24 december 2011 @ 18:40:22 #202
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_106009154
Interpolis is opgezegd :) bevestiging gekregen dit-dat *O*
Besured loopt :) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_106036211
Kan iemand mij even iets uitleggen over Besured. Als ik kijk naar fysiotherapie zie ik dat zij in in het aanvullend pakket fysiotherapie voor 100% vergoeding met een maximale dekking van ¤300. Waarop komt dit neer in de praktijk?
Bij andere zorgverzekeringen zeggen ze gewoon hoeveel behandelingen ze vergoeding (9 bij mijn huidige verzekering).
  Moderator zondag 25 december 2011 @ 21:25:03 #204
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_106038592
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 19:33 schreef Asgard het volgende:
Kan iemand mij even iets uitleggen over Besured. Als ik kijk naar fysiotherapie zie ik dat zij in in het aanvullend pakket fysiotherapie voor 100% vergoeding met een maximale dekking van ¤300. Waarop komt dit neer in de praktijk?
Bij andere zorgverzekeringen zeggen ze gewoon hoeveel behandelingen ze vergoeding (9 bij mijn huidige verzekering).
http://www.fysiotherapied(...)en-fysiotherapie.php
pi_106042446
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 19:33 schreef Asgard het volgende:
Maximale wettelijke tarieven zijn ¤28,25 per zitting voor reguliere fysio en ¤39 voor manuele therapie.
pi_106047342
quote:
14s.gif Op zondag 25 december 2011 23:18 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Maximale wettelijke tarieven zijn ¤28,25 per zitting voor reguliere fysio en ¤39 voor manuele therapie.
Er zijn al een aantal jaar geen maximale wettelijke tarieven meer voor de fysio hoor, maar in praktijk hebben de meeste zorgverzekeraars contracten met de fysiotherapeuten, waarin afspraken zijn gemaakt over de tarieven. De vraag is natuurlijk of Besured tarieven is overeengekomen met de gecontracteerde fysio's. Zou ik gewoon ff navragen hoe dat zit ;)
pi_106047504
Ik zat twee dingen door elkaar te halen, maar dit zijn wel de tarieven die veelvoorkomend zijn ;).
pi_106053512
Ah, bedankt! ^O^
pi_106054287
Waar vergelijken jullie ? bij interpolis ?

[ Bericht 34% gewijzigd door fliphip op 26-12-2011 17:14:44 (pic) ]
  maandag 26 december 2011 @ 13:19:05 #210
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_106055097
In april ben ik overgegaan naar een nieuwe baan. Voorheen had ik cz met collectiviteitskorting. Nu heb ik de mogelijkheid om over te stappen met korting bij IZZ. Ik wil graag bij cz blijven. Nu kreeg ik een brief van cz met de nieuwe polis met korting van mijn vorige werkgever. Ik betaal altijd voor het gehele jaar de zorgverzekering. Als ik nu doe alsof ik van niks weet en gewoon met die korting betaal, kan ik dan nog problemen mee krijgen?
pi_106055355
OPLETTEN!

Voor wie overstapt naar DITZO,let op dat er nog wat haken en ogen aan de overstap van of naar hun zit, en wel dat men 14 dagen heeft om terug te keren naar je oude Zorgverzekeraar en ...dat DITZO jouw annulering bij hun echt doorgeeft aan je oude Zorgverzekeraar,zelfs al zeggen ze dat via mail/telefoon te zullen doen, want heel vaak zegt men wel dat ze bij je oude Zorgverzekeraar je zullen aanmelden maar vaak doen ze het niet en val je dus tussen wal en schip aangezien je bij je oude Zorverzekeraar dan als uitschrijvende staat aangemeld en je bij DITZO ook niet meer staat ingeschreven en je dus helemaal geen zorgverzekeraar hebt. }:| en dus in problemen komt.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_106055467
quote:
15s.gif Op maandag 26 december 2011 13:28 schreef rubje het volgende:
OPLETTEN!

Voor wie overstapt naar DITZO,let op dat er nog wat haken en ogen aan de overstap van of naar hun zit, en wel dat men 14 dagen heeft om terug te keren naar je oude Zorgverzekeraar en ...dat DITZO jouw annulering bij hun echt doorgeeft aan je oude Zorgverzekeraar,zelfs al zeggen ze dat via mail/telefoon te zullen doen, want heel vaak zegt men wel dat ze bij je oude Zorgverzekeraar je zullen aanmelden maar vaak doen ze het niet en val je dus tussen wal en schip aangezien je bij je oude Zorverzekeraar dan als uitschrijvende staat aangemeld en je bij DITZO ook niet meer staat ingeschreven en je dus helemaal geen zorgverzekeraar hebt. }:| en dus in problemen komt.
Wat bedoel je hier nu mee? Dat als je naar DITZO bent overgestapt en je hier weer vanaf wilt zien? Dan ben je sowieso zelf verantwoordelijk om je weer aan te melden bij je (oude) of nieuwe zorgverzekeraar. Dit heeft niets met DITZO te maken. Wij melden mensen ook nooit terug aan bij hun oude maatschappij, daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor.
pi_106057227
Iemand die ook bij Besured zit en weet waarom er in Januari twee betalingen worden gedaan?
pi_106057264
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 13:32 schreef Mallet het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier nu mee? Dat als je naar DITZO bent overgestapt en je hier weer vanaf wilt zien? Dan ben je sowieso zelf verantwoordelijk om je weer aan te melden bij je (oude) of nieuwe zorgverzekeraar. Dit heeft niets met DITZO te maken. Wij melden mensen ook nooit terug aan bij hun oude maatschappij, daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor.
Dit inderdaad. Sowieso heb je tot 1 februari om een zorgverzekering te zoeken. Een opzegging is binnen een dag gedaan, maar aanmelden kunnen we uiteraard niet doen.

Dit geldt inderdaad voor elke verzekeraar die via VeCoZo opzeggingen doet en daarmee zijn we dus niet uniek (logisch ook: als we je niet direct voor 31 december opzeggen, heb je echt een probleem).
pi_106057416
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 14:34 schreef Zinedinho het volgende:
Iemand die ook bij Besured zit en weet waarom er in Januari twee betalingen worden gedaan?
Is dit niet gewoon de premie van januari en van februari? (volgens mij incasseert Besured de premie voor de maand erop. Dus begin januari de premie voor januari en eind januari de premie voor februari. De premie voor maart volgt dan eind februari, enz...)
pi_106060736
quote:
14s.gif Op maandag 26 december 2011 14:41 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Is dit niet gewoon de premie van januari en van februari? (volgens mij incasseert Besured de premie voor de maand erop. Dus begin januari de premie voor januari en eind januari de premie voor februari. De premie voor maart volgt dan eind februari, enz...)
correct, dit heeft besured mij ook zo uitgelged
pi_106060913
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 16:50 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

correct, dit heeft besured mij ook zo uitgelged
Ik vraag me dan af of een eventuele betaling van December bij je huidige verzekeraard terugkrijgt. Moet ik morgen maar even achteraan gaan.
pi_106060933
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 16:58 schreef Zinedinho het volgende:

[..]

Ik vraag me dan af of een eventuele betaling van December bij je huidige verzekeraard terugkrijgt. Moet ik morgen maar even achteraan gaan.
als het goed is betaal je in december niet meer bij je huidige verzekeraar he? ;) dat is in november al geïncasseerd (of begin dec.) voor de maand december
  Moderator maandag 26 december 2011 @ 17:16:22 #219
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_106061313
Uiteindelijk is die 'extra betaling in januari' dus dubbeltje wisselen.
pi_106061383
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 17:16 schreef Renesite het volgende:
Uiteindelijk is die 'extra betaling in januari' dus dubbeltje wisselen.
ja tis ook niet echt dubbel :P als student krijg je de 25e stufi dus of t dan eind jan of begin feb afgeschreven wordt, maakt daarin geen verschil
pi_106062784
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 17:19 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

ja tis ook niet echt dubbel :P als student krijg je de 25e stufi dus of t dan eind jan of begin feb afgeschreven wordt, maakt daarin geen verschil
Ja, maar wat als er de 20e van December weer is afgeschreven? En ik daarna ben overgestapt naar Besured? :+

Ben ik dan pas per 1 februari aangemeld bij Besured?
pi_106062924
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 18:28 schreef Zinedinho het volgende:

[..]

Ja, maar wat als er de 20e van December weer is afgeschreven? En ik daarna ben overgestapt naar Besured? :+

dan moet je ff informeren bij je vorige verzekering voor welke periode dat afgeschreven is
pi_106064313
Net overgestapt naar besured. Scheelt me een hoop centjes per jaar. Ze geven aan dat ze mijn oude verzekering gaan opzeggen, wellicht toch handig om dit ook zelf te doen?
pi_106065021
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 18:28 schreef Zinedinho het volgende:

[..]

Ik denk dat 20 december dan voor de maand januari is geweest bij je oude verzekeraar. Dit kan je laten storneren of wachten tot ze het terugboeken. Je bent immers niet meer bij ze verzekerd per 01-01-2012.
  dinsdag 27 december 2011 @ 12:16:12 #225
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_106082054
nogmaals mijn verhaal: In april ben ik overgegaan naar een nieuwe baan. Hier kan ik me alleen met IZZ verzekeren met korting. Voorheen zat ik bij CZ. Daar wil ik ook graag blijven maar krijg dus niet korting via mijn werk. Nu kreeg ik dus een rekening van CZ ( betaal altijd voor het gehele jaar ) met de collectiviteitskorting van mijn vorige werkgever. Als ik dit gewoon betaal zou ik dan problemen kunnen krijgen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')