Deze week eigenlijk ook overgestapt naar Besured vanwege die 230 euro die je kan declareren.quote:Op vrijdag 23 december 2011 09:17 schreef Mallet het volgende:
[..]
Omdat veel brillen veel duurder zijn dan die 115 euro natuurlijk. Eigenlijk is het dus alleen maar handiger. Je hebt gewoon 230 euro (mits minimaal -/+ 3) per 2 jaar.. Dus je mag 10 x 23 euro declareren bij wijze van, mits binnen die 2 jaar.
http://www.fysiotherapied(...)en-fysiotherapie.phpquote:Op zondag 25 december 2011 19:33 schreef Asgard het volgende:
Kan iemand mij even iets uitleggen over Besured. Als ik kijk naar fysiotherapie zie ik dat zij in in het aanvullend pakket fysiotherapie voor 100% vergoeding met een maximale dekking van ¤300. Waarop komt dit neer in de praktijk?
Bij andere zorgverzekeringen zeggen ze gewoon hoeveel behandelingen ze vergoeding (9 bij mijn huidige verzekering).
Maximale wettelijke tarieven zijn ¤28,25 per zitting voor reguliere fysio en ¤39 voor manuele therapie.quote:Op zondag 25 december 2011 19:33 schreef Asgard het volgende:
Kan iemand mij even iets uitleggen over Besured. Als ik kijk naar fysiotherapie zie ik dat zij in in het aanvullend pakket fysiotherapie voor 100% vergoeding met een maximale dekking van ¤300. Waarop komt dit neer in de praktijk?
Bij andere zorgverzekeringen zeggen ze gewoon hoeveel behandelingen ze vergoeding (9 bij mijn huidige verzekering).
Er zijn al een aantal jaar geen maximale wettelijke tarieven meer voor de fysio hoor, maar in praktijk hebben de meeste zorgverzekeraars contracten met de fysiotherapeuten, waarin afspraken zijn gemaakt over de tarieven. De vraag is natuurlijk of Besured tarieven is overeengekomen met de gecontracteerde fysio's. Zou ik gewoon ff navragen hoe dat zitquote:Op zondag 25 december 2011 23:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maximale wettelijke tarieven zijn ¤28,25 per zitting voor reguliere fysio en ¤39 voor manuele therapie.
Wat bedoel je hier nu mee? Dat als je naar DITZO bent overgestapt en je hier weer vanaf wilt zien? Dan ben je sowieso zelf verantwoordelijk om je weer aan te melden bij je (oude) of nieuwe zorgverzekeraar. Dit heeft niets met DITZO te maken. Wij melden mensen ook nooit terug aan bij hun oude maatschappij, daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor.quote:Op maandag 26 december 2011 13:28 schreef rubje het volgende:
OPLETTEN!
Voor wie overstapt naar DITZO,let op dat er nog wat haken en ogen aan de overstap van of naar hun zit, en wel dat men 14 dagen heeft om terug te keren naar je oude Zorgverzekeraar en ...dat DITZO jouw annulering bij hun echt doorgeeft aan je oude Zorgverzekeraar,zelfs al zeggen ze dat via mail/telefoon te zullen doen, want heel vaak zegt men wel dat ze bij je oude Zorgverzekeraar je zullen aanmelden maar vaak doen ze het niet en val je dus tussen wal en schip aangezien je bij je oude Zorverzekeraar dan als uitschrijvende staat aangemeld en je bij DITZO ook niet meer staat ingeschreven en je dus helemaal geen zorgverzekeraar hebt.en dus in problemen komt.
Dit inderdaad. Sowieso heb je tot 1 februari om een zorgverzekering te zoeken. Een opzegging is binnen een dag gedaan, maar aanmelden kunnen we uiteraard niet doen.quote:Op maandag 26 december 2011 13:32 schreef Mallet het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier nu mee? Dat als je naar DITZO bent overgestapt en je hier weer vanaf wilt zien? Dan ben je sowieso zelf verantwoordelijk om je weer aan te melden bij je (oude) of nieuwe zorgverzekeraar. Dit heeft niets met DITZO te maken. Wij melden mensen ook nooit terug aan bij hun oude maatschappij, daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor.
Is dit niet gewoon de premie van januari en van februari? (volgens mij incasseert Besured de premie voor de maand erop. Dus begin januari de premie voor januari en eind januari de premie voor februari. De premie voor maart volgt dan eind februari, enz...)quote:Op maandag 26 december 2011 14:34 schreef Zinedinho het volgende:
Iemand die ook bij Besured zit en weet waarom er in Januari twee betalingen worden gedaan?
correct, dit heeft besured mij ook zo uitgelgedquote:Op maandag 26 december 2011 14:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Is dit niet gewoon de premie van januari en van februari? (volgens mij incasseert Besured de premie voor de maand erop. Dus begin januari de premie voor januari en eind januari de premie voor februari. De premie voor maart volgt dan eind februari, enz...)
Ik vraag me dan af of een eventuele betaling van December bij je huidige verzekeraard terugkrijgt. Moet ik morgen maar even achteraan gaan.quote:Op maandag 26 december 2011 16:50 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
correct, dit heeft besured mij ook zo uitgelged
als het goed is betaal je in december niet meer bij je huidige verzekeraar he?quote:Op maandag 26 december 2011 16:58 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Ik vraag me dan af of een eventuele betaling van December bij je huidige verzekeraard terugkrijgt. Moet ik morgen maar even achteraan gaan.
ja tis ook niet echt dubbelquote:Op maandag 26 december 2011 17:16 schreef Renesite het volgende:
Uiteindelijk is die 'extra betaling in januari' dus dubbeltje wisselen.
Ja, maar wat als er de 20e van December weer is afgeschreven? En ik daarna ben overgestapt naar Besured?quote:Op maandag 26 december 2011 17:19 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ja tis ook niet echt dubbelals student krijg je de 25e stufi dus of t dan eind jan of begin feb afgeschreven wordt, maakt daarin geen verschil
dan moet je ff informeren bij je vorige verzekering voor welke periode dat afgeschreven isquote:Op maandag 26 december 2011 18:28 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Ja, maar wat als er de 20e van December weer is afgeschreven? En ik daarna ben overgestapt naar Besured?![]()
Ben ik dan pas per 1 februari aangemeld bij Besured?
Ik denk dat 20 december dan voor de maand januari is geweest bij je oude verzekeraar. Dit kan je laten storneren of wachten tot ze het terugboeken. Je bent immers niet meer bij ze verzekerd per 01-01-2012.quote:Op maandag 26 december 2011 18:28 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Ja, maar wat als er de 20e van December weer is afgeschreven? En ik daarna ben overgestapt naar Besured?![]()
Ben ik dan pas per 1 februari aangemeld bij Besured?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |