abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105738025
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 19:53 schreef Viking84 het volgende:
Ik lees net in een van de vorige topics dat je bij FBTO (voor mij slechts 25 ct duurder dan AnderZorg) modules gedurende het jaar aan én uit kunt zetten :o. Dus als je naar de tandarts gaat, zet je de module aan en als je geweest bent, zet je hem weer uit. Of zit er toch een addertje onder het gras? :P.

Is FBTO verder vergelijkbaar met Menzis/AnderZorg? (qua contracten met zorgaanbieders?).
Zou me hele raar lijken als dat echt zo kan :P Voor 'voorziene' kosten zoals tandartscontrole zal vast wel een termijn gelden waarna je pas mag claimen (zo niet, dan is het wellicht ook een interessante verzekering voor mij :P).
pi_105738160
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 19:56 schreef Palomar het volgende:

[..]

Zou me hele raar lijken als dat echt zo kan :P Voor 'voorziene' kosten zoals tandartscontrole zal vast wel een termijn gelden waarna je pas mag claimen (zo niet, dan is het wellicht ook een interessante verzekering voor mij :P).
Kijk eens.. Staat gewoon allemaal op hun webiste hoor.. http://www.fbto.nl/fbto/zorg/tandheelkundigeHulpPrepareAction.do?infoPagina=J
  zondag 18 december 2011 @ 20:00:40 #103
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105738196
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 19:56 schreef Palomar het volgende:

[..]

Nee, dat is dus niet zo :P. Staat op de site van FBTO.
Voor duurdere behandelingen idd een wachttijd van 6 maanden, maar controle, tandsteen verwijderen... kun je maandelijks aan- en uitzetten.

Voor het vullen van een gaatje geldt wel een wachtlijst, lees ik (inlays). Weet ook niet in hoeverre het dan heel interessant is, deze optie. Volgens mij is een tandartsbehandeling waarbij verder niets hoeft te gebeuren helemaal niet zo duur. Wel duurder dan 13 euro nog wat, maar heel veel duurder? Maar iig leuk dat dit een optie is :). Natuurlijk ook interessant als je een andere module aan wilt zetten, gedurende het jaar.
Niet meer actief op Fok!
pi_105738218
Beste mensen, ik betaal 125 euro per maand (Agis) en ontvang 70 euro zorgtoeslag, in totaal dus 660 euro netto per jaar. Ben een student (25). Ik ga alleen maar 1 of 2 keer per jaar naar de tandarts voor de halfjaarlijkse controle.

Ik krijg al jaren een brief van Agis waarin ze mij verzoeken om over te stappen naar "Take Care Now"... ik heb hun brief al die tijd genegeerd, maar wat vinden jullie van 660 euro per jaar, kan ik nog iets besparen of is 660 euro gewoon goed :? :P
  zondag 18 december 2011 @ 20:01:35 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105738243
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 19:54 schreef Mallet het volgende:

[..]

FBTO heeft volgens mij geen contracten met zorgverleners, dus dat is mooi meegenomen. Je kunt inderdaad verschillende modules aan/uit zetten per maand. Bij bepaalde behandelingen is er een wachttijd van toepassing. Je moet dan wel premie betalen, maar je kan de vergoeding nog niet gebruiken. Dit is niet het geval als je hem per 1-1-2012 aanzet, dan kan je hem gelijk gebruiken. Daarnaast gaat FBTO ook een lijst met maximumtarieven hanteren voor mondzorg, die niet veel af zullen wijken van 2011. Die lijst is hier eerder al geplaatst.
Geen contracten = ik mag zelf weten waar ik naartoe ga?
Wat houdt dat verder in? Dat ik het bedrag moet voorschieten en vervolgens moet declareren bij FBTO?
Niet meer actief op Fok!
pi_105738361
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:01 schreef Rihanna_777 het volgende:
Beste mensen, ik betaal 125 euro per maand (Agis) en ontvang 70 euro zorgtoeslag, in totaal dus 660 euro netto per jaar. Ben een student (25). Ik ga alleen maar 1 of 2 keer per jaar naar de tandarts voor de halfjaarlijkse controle.

Ik krijg al jaren een brief van Agis waarin ze mij verzoeken om over te stappen naar "Take Care Now"... ik heb hun brief al die tijd genegeerd, maar wat vinden jullie van 660 euro per jaar, kan ik nog iets besparen of is 660 euro gewoon goed :? :P
Gewoon een basis zorgverzekering afsluiten met een eigen risico van 720 euro. Ben je nog geen 80 euro per maand kwijt. Kost het maar 120 euro per jaar. ;)
pi_105738665
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:01 schreef Rihanna_777 het volgende:

www.besured.nl
108 euro per maand basis+av+tand. 1296 bruto - 828 = 468 netto.
pi_105738696
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 20:04 schreef ColtZ40 het volgende:
Gewoon een basis zorgverzekering afsluiten met een eigen risico van 720 euro. Ben je nog geen 80 euro per maand kwijt. Kost het maar 120 euro per jaar. ;)
Damn, best wel stom van mij dat ik dat al die tijd niet heb gedaan! :{ :') Ik heb op dit moment een basis + aanvullende verzekering. -O- Als ik een eigen risico van 720 euro neem, dan betaal ik dus maximaal 720 euro zelf, en mocht er iets ergs gebeuren dan word dat verder wel vergoed met een basisverzekering? :P :') :P
pi_105738718
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:09 schreef Mallet het volgende:

[..]

www.besured.nl
Thx, ik zal er naar kijken :)
pi_105738971
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:10 schreef Rihanna_777 het volgende:

[..]

Damn, best wel stom van mij dat ik dat al die tijd niet heb gedaan! :{ :') Ik heb op dit moment een basis + aanvullende verzekering. -O- Als ik een eigen risico van 720 euro neem, dan betaal ik dus maximaal 720 euro zelf, en mocht er iets ergs gebeuren dan word dat verder wel vergoed met een basisverzekering? :P :') :P
Als je dat risico omhoog gooit krijg je korting op je maandpremie. Als er ooit zorg nodig hebt dat vanuit je basisverzekering wordt betaald moet je dus de eerste 720 euro voor je eigen rekening nemen. Aanvullende verzekeringen zijn bijvoorbeeld handig voor alternatieve geneeswijzen, fysiotherapie, buitenlanddekkingen / vaccinaties, eigen bijdragen, bril/lenzen etc. Als je daar allemaal geen gebruik van maakt is de basis voldoende (huisarts/medicijnen/ziekenhuiszorg).
  zondag 18 december 2011 @ 20:21:24 #111
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105739291
Ha, ik ga mooi voor FBTO. Later deze maand even een afspraak maken bij de tandarts voor in januari (hopelijk in januari :P) dan sluit ik de verzekering af incl. tandartsverzekering, zodat ik geen wachttijd heb bij gaatjes, en als ik bij de tandarts geweest ben, zet ik de verzekering weer uit :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_105739554
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:21 schreef Viking84 het volgende:
Ha, ik ga mooi voor FBTO. Later deze maand even een afspraak maken bij de tandarts voor in januari (hopelijk in januari :P) dan sluit ik de verzekering af incl. tandartsverzekering, zodat ik geen wachttijd heb bij gaatjes, en als ik bij de tandarts geweest ben, zet ik de verzekering weer uit :P.
Uit voor 2013 bedoel je!?
pi_105739708
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:21 schreef Viking84 het volgende:
Ja inderdaad gewoon per 1 februari weer uitzetten. Dat wou ik eerst gaan doen met de module gezichtshulpmiddelen. In januari bril halen, declareren en de module per 1 februari er weer af. Let er alleen dus even op dat FBTO niet standaard 100% vergoeding tandarts heeft, ze hebben maximumbedragen per verrichting (en die zijn dan marktconform..) dus hopelijk hanteert je tandarts vergelijkbare tarieven.
  zondag 18 december 2011 @ 20:29:23 #114
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105739723
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 20:26 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Uit voor 2013 bedoel je!?
Nee, gewoon per 1 februari 2012.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 18 december 2011 @ 20:30:15 #115
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105739779
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:29 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ja inderdaad gewoon per 1 februari weer uitzetten. Dat wou ik eerst gaan doen met de module gezichtshulpmiddelen. In januari bril halen, declareren en de module per 1 februari er weer af. Let er alleen dus even op dat FBTO niet standaard 100% vergoeding tandarts heeft, ze hebben maximumbedragen per verrichting.
Bedankt voor de tip. Ik ga dat lijstje even opsnorren en dan even uitrekenen wat het goedkoopst is :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_105739877
Lijkt mij sterk dat het kan. Ook vooral stom als het kan. Als we dat allemaal gaan doen kunnen we er donder op zeggen dat de premie volgend jaar weer hoger word.
  zondag 18 december 2011 @ 20:32:41 #117
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105739930
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 20:31 schreef ColtZ40 het volgende:
Lijkt mij sterk dat het kan. Ook vooral stom als het kan. Als we dat allemaal gaan doen kunnen we er donder op zeggen dat de premie volgend jaar weer hoger word.
Toch kan het. Zie linkje hierboven :). In andere topics is er ook over gesproken. Verschillende mensen hebben telefonisch- en e-mailcontact gehad met FBTO. Er werd zelfs aangeraden om pas een verzekering af te sluiten als de afspraak staat :P. FBTO is niet de enige verzekeraar waarbij je een verzekering gedurende het jaar kunt afsluiten, maar wel de enige waarbij je hem ook op elk gewenst moment weer stopzetten, geloof ik.
Niet meer actief op Fok!
pi_105740748
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:15 schreef Mallet het volgende:

[..]

Als je dat risico omhoog gooit krijg je korting op je maandpremie. Als er ooit zorg nodig hebt dat vanuit je basisverzekering wordt betaald moet je dus de eerste 720 euro voor je eigen rekening nemen. Aanvullende verzekeringen zijn bijvoorbeeld handig voor alternatieve geneeswijzen, fysiotherapie, buitenlanddekkingen / vaccinaties, eigen bijdragen, bril/lenzen etc. Als je daar allemaal geen gebruik van maakt is de basis voldoende (huisarts/medicijnen/ziekenhuiszorg).
Dank voor het uitleggen. :) Dat wordt dan AV schrappen + eigen risico verhogen... en uitzoeken wat mijn nieuwe maandpremie wordt bij Agis. Als het verschil niet al te groot is, waarom zou ik dan nog naar besured moeten overstappen? Waarom wil Agis mij bij Take Care Now dumpen, ik geloof niet dat dat voor mijn bestwil is, ze willen mij vast oplichten :P
pi_105749012
Toch snap ik het nog niet helemaal bij FBTO met dat aan en uitzetten van modules. Ik heb daar nu een verzekering afgesloten, ook voor de tandarts, tot 400 euro. In januari heb ik een afspraak bij de mondhygieniste, in april bij de tandarts voor controle en ergens in november dan weer voor controle. Maar dan zou ik dus in februari de module uit kunnen zetten, in april weer aan, in mei weer uit, in november weer aan en in december weer uit? En dan krijg ik de kosten wel vergoed tot 400 euro?
pi_105752781
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:47 schreef justhanna het volgende:
Toch snap ik het nog niet helemaal bij FBTO met dat aan en uitzetten van modules. Ik heb daar nu een verzekering afgesloten, ook voor de tandarts, tot 400 euro. In januari heb ik een afspraak bij de mondhygieniste, in april bij de tandarts voor controle en ergens in november dan weer voor controle. Maar dan zou ik dus in februari de module uit kunnen zetten, in april weer aan, in mei weer uit, in november weer aan en in december weer uit? En dan krijg ik de kosten wel vergoed tot 400 euro?
Het is even plannen, maar je kan het zo doen:

Nu aanzetten voor januari.
In januari uitzetten, wordt dan beeindigd voor februari en verder..
In maart aanzetten voor april.
In april uitzetten, wordt dan beeindigd voor mei en verder.
In oktober aanzetten voor november.
In november uitzetten.
pi_105768085
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2011 00:03 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Het is even plannen, maar je kan het zo doen:

Nu aanzetten voor januari.
In januari uitzetten, wordt dan beeindigd voor februari en verder..
In maart aanzetten voor april.
In april uitzetten, wordt dan beeindigd voor mei en verder.
In oktober aanzetten voor november.
In november uitzetten.
Maar dat is toch raar? Dan betaal ik 3 maanden, maar ik krijg wel alle kosten vergoed tot 400 euro? Dat kan voor FBTO toch nooit uit?
pi_105774321
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:15 schreef justhanna het volgende:

[..]

Maar dat is toch raar? Dan betaal ik 3 maanden, maar ik krijg wel alle kosten vergoed tot 400 euro? Dat kan voor FBTO toch nooit uit?
De meeste mensen laten het natuurlijk aanstaan :)

Daarnaast, als je acuut tandartszorg nodig hebt is het natuurlijk balen als je verzekering net 'uit' staat.
pi_105776172
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 16:01 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De meeste mensen laten het natuurlijk aanstaan :)
Idd, hetzelfde geintje als bij een actie als "dit product is gratis, stuur de kassabon en streepjescode op naar antwoordnummer X en je krijgt het bedrag op je rekening teruggestort", ze rekenen erop dat het overgrote deel van de mensen dat uiteindelijk toch niet doet, en dat de extra aandacht genoeg oplevert om te compenseren voor de paar mensen die het wel doen.
pi_105781676
als je modules door het jaar aanzet zit er wachtijd op een heel aantal vergoedingen (fysio bv. 6 maanden!)

let daarmee goed op
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
  maandag 19 december 2011 @ 19:07:28 #125
62913 Blik
The one and Only!
pi_105782551
Na een uitgebreide zoektocht besloten dat ik toch maar collectief verzekerd blijf bij Zilveren Kruis. Met name het feit dat mijn vriendin daar ook dmv collectied van mee kan profiteren maakt het aantrekkelijk. tandarts ga ik eruit halen. Pakket wordt nu als volgt:

Mezelf:
Basispakket met beter af plus polis 1 ster (alleen voor de vaccinaties :P), 720 euro eigen risico

Vriendin:
Basispakket met beter af plus polis 2 sterren (voor alternatieve zorg), 220 euro eigen risico

totaalpremie 188 euro per maand (was 228 euro)
pi_105794703
Ik wil van CZ overstappen naar FBTO, scheelt mij 20 euro per maand. Ben je als niet-werkende student belastingplichtige?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_105794868
Ben een paar weken geleden ook overgestapt naar FBTO, vooral vanwege het voordeel van het aan- en uitzetten van de modules.
Maar wat ik wel minder vind is dat ze nu opeens maximum tarieven hanteren bij de mondzorg? Ik weet dat meer verzekeraars dat doen, maar wel weer fijn dat dit op het alle laatste moment gebeurd, en er niets over te vinden is op de site van FBTO (of ik kan het in ieder geval niet vinden). Vond wel hier de lijst met maximumtarieven (van een andere site dus). Zal in praktijk wel betekenen dat er iets moet worden bij betaald. Maar ach, met 2x controle en 2x wat gebitsreiniging per jaar haal ik die 2x 12 euro er toch wel uit ;)
pi_105796335
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:13 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik wil van CZ overstappen naar FBTO, scheelt mij 20 euro per maand. Ben je als niet-werkende student belastingplichtige?
nee pas als je ruim over 4000 zit volgens mij.

[ Bericht 5% gewijzigd door fliphip op 20-12-2011 10:14:41 ]
pi_105796338
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:15 schreef MadBear1983 het volgende:
Ben een paar weken geleden ook overgestapt naar FBTO, vooral vanwege het voordeel van het aan- en uitzetten van de modules.
Maar wat ik wel minder vind is dat ze nu opeens maximum tarieven hanteren bij de mondzorg? Ik weet dat meer verzekeraars dat doen, maar wel weer fijn dat dit op het alle laatste moment gebeurd, en er niets over te vinden is op de site van FBTO (of ik kan het in ieder geval niet vinden). Vond wel hier de lijst met maximumtarieven (van een andere site dus). Zal in praktijk wel betekenen dat er iets moet worden bij betaald. Maar ach, met 2x controle en 2x wat gebitsreiniging per jaar haal ik die 2x 12 euro er toch wel uit ;)
Uit e-mail FBTO van 13-12:

"Gemaximeerde tarieven
De wettelijke tarieven voor 2012 zijn onlangs vastgesteld. De tarieven verschillen niet veel met dit kalenderjaar. Over twee dagen zijn deze tarieven zichtbaar op onze website."

Als ze er überhaupt op staan hebben ze de lijst wel heel goed weten te verbergen. Belachelijk dat je hem dan al wel via tandarts.nl kunt vinden. Onzekerheid allemaal wat betreft die tandartsverzekeringen. Vraag me ook af of tandartsen niet helemaal gek worden van mensen die nu bellen met de vraag of hun tarieven al bekend zijn. Veel maken alles pas in januari bekend. Daarnaast heb je volgens mij ook zoveel tandartsen zonder website e.d... Vraag me af hoe die al die vragen gaan afhandelen.
  dinsdag 20 december 2011 @ 13:30:17 #130
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105816960
Er is nog iets wat ik niet snap aan FBTO. Stel dat ik de module tandarts per 1 januari aanzet (zoals ik van plan ben) en misschien verderop in het jaar nog een keer. Hoe zit het dan met de vergoedingen? Normaal is het 200, 400 of 800 euro per jaar, maar hoe werkt dat in dit geval? Je begint toch niet weer bij 0 als je de module verderop in het jaar weer aanzet? ;).

En wat is het verschil tussen de zorgverzekering en de ziektekostenverzekering? Alleen dat je bij de tweede vrije keus hebt uit zorgverzekeraars?

[ Bericht 14% gewijzigd door Viking84 op 20-12-2011 13:48:12 ]
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 20 december 2011 @ 14:27:51 #131
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_105819198
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 13:30 schreef Viking84 het volgende:

En wat is het verschil tussen de zorgverzekering en de ziektekostenverzekering? Alleen dat je bij de tweede vrije keus hebt uit zorgverzekeraars?
Ja, de Ziektekostenverzekering lijkt een restitutiepolis te zijn, die niet meer actief verkocht wordt, terwijl de Zorgverzekering een naturapolis is (met misschien wat trekjes van een restitutiepolis).
pi_105820627
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:01 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Geen contracten = ik mag zelf weten waar ik naartoe ga?
Wat houdt dat verder in? Dat ik het bedrag moet voorschieten en vervolgens moet declareren bij FBTO?
Ze hebben wel contracten cq afspraken hoor:
http://www.fbto.nl/fbto/o(...)ue1=null&zorgIngang=
pi_105821204
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:09 schreef Mallet het volgende:

[..]

www.besured.nl
Op de een of andere manier vertrouw ik ze niet omdat het zo goedkoop is :')
  dinsdag 20 december 2011 @ 15:21:07 #134
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105821326
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 15:18 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Op de een of andere manier vertrouw ik ze niet omdat het zo goedkoop is :')
Ik vertrouw ze niet omdat er volgens mij geen grote verzekeraar achter schuilgaat. National Academic, nooit van gehoord.
Maar goed, Zekur vertrouw ik ook niet en dat is van Univé :'). Maar dat is meer omdat ze met maar weinig zorgaanbieders een contract hebben.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 20 december 2011 @ 15:35:26 #135
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_105821914
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 15:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik vertrouw ze niet omdat er volgens mij geen grote verzekeraar achter schuilgaat. National Academic, nooit van gehoord.
National Academic is een tussenpersoon, en heeft het risico ondergebracht bij Avero Achmea.
pi_105826819
Volgens mij wil FBTO mij niet als klant, ik probeer al 1 dag mij in te schrijven daar, maar krijg telkens, in drie verschillende internetbrowsers:

quote:
De in rood weergegeven onderwerpen zijn niet of foutief ingevuld.
Er zijn problemen met de communicatie naar de applicatie.
En natuurlijk 24x mijn gegevens gecontroleerd om te kijken of ik niet ergens iets fouts heb ingevuld. Maar helaas, dan wordt het maar Unive Zekur.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  dinsdag 20 december 2011 @ 18:24:40 #137
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_105829169
Zo, heb m'n polisblad binnen van het Zilveren Kruis. Prima! 4 sterren beter af aanvullende verzekering, 1 ster tand. 143 euro per maand en onbeperkt fysio O+
pi_105833221
Wie kan mij op weg helpen?

Ik ben bezig een zorgverzekering af te sluiten maar alles lijkt op elkaar en telkens denk ik.. ik vind het wel prima waar ik nu zit (VGZ)

Ik ben een 26 jarige student, ga enkel naar de tandarts voor controle en kom heel weinig op bezoek bij de huisdokter.. Verder draag ik een bril al lijkt het me wel fijn als ik in de toekomst lenzen nog steeds (gedeeltelijk) kan vergoeden..
pi_105833400
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 december 2011 19:53 schreef MonteCristo het volgende:

Ik ben bezig een zorgverzekering af te sluiten maar alles lijkt op elkaar en telkens denk ik.. ik vind het wel prima waar ik nu zit (VGZ)

Ik ben een 26 jarige student, ga enkel naar de tandarts voor controle en kom heel weinig op bezoek bij de huisdokter.. Verder draag ik een bril al lijkt het me wel fijn als ik in de toekomst lenzen nog steeds (gedeeltelijk) kan vergoeden..
lees t topic door :-) begint met de twéde letter
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_105833465
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2011 19:56 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

lees t topic door :-) begint met de twéde letter
ja.. doe ik sowieso hoor :) maar ik dacht: ik schrijf dit alvast, mocht iemand met een suggestie komen.
pi_105833930
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 december 2011 19:58 schreef MonteCristo het volgende:

[..]

ja.. doe ik sowieso hoor :) maar ik dacht: ik schrijf dit alvast, mocht iemand met een suggestie komen.
nou, je komt vast uit bij besured
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 20 december 2011 @ 20:08:29 #142
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105833932
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 december 2011 19:53 schreef MonteCristo het volgende:

Even naar Independer gaan, hoog eigen risico kiezen en aanvullende verzekering voor je lenzen selecteren.
FBTO lijkt me wel een goeie suggestie als je nooit wat hebt: relatief goedkoop, je kunt je tandarts per maand aan- en uitzetten (als je enkel voor controle en tandsteen verwijderen komt en niks hebt, heb je niet te maken met een wachttijd van 6 maanden). Geen idee hoe hun aanvullende verzekeringen zijn, though.
Niet meer actief op Fok!
pi_105856860
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 15:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Maar goed, Zekur vertrouw ik ook niet en dat is van Univé :'). Maar dat is meer omdat ze met maar weinig zorgaanbieders een contract hebben.
Ik ga denk ik toch voor FBTO.

Trouwens, die modules moet de aanvullende verzekering voorstellen maar dan opgesplitst?
  woensdag 21 december 2011 @ 11:14:39 #144
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105859447
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 09:31 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Ik ga denk ik toch voor FBTO.

Trouwens, die modules moet de aanvullende verzekering voorstellen maar dan opgesplitst?
Ja, volgens mij wel. Het idee is iig dat je betaalt voor wat je gebruikt en niet betaalt voor wat je toch niet gebruikt (vandaar ook dat je dingen aan- en uit kunt zetten).
Niet meer actief op Fok!
pi_105860218
net besured even gebeld mbt zorgpas en premiebetaling. begin januari is de eerste premie van januari en vanaf dan het einde van de maand, voor de maand erop :) (dus in januari zelf 2 inningen)
  woensdag 21 december 2011 @ 13:14:44 #146
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105863375
Zo, ik ben overgestapt. FBTO met 100 euro extra eigen risico voor 92,58 per maand. In januari heb ik een afspraak bij de tandarts, dus ik heb meteen ook een tandverzekering met 100% vergoeding tot 400 euro afgesloten en daardoor betaal ik in januari 112 euro, maar per 1 februari zet ik deze weer uit.
Niet meer actief op Fok!
pi_105864744
'Beperkt aantal zorgverleners' of 'Zorgregelaar helpt bij het vinden en regelen van de juiste zorg'..

Verstandig om daar op te besparen? Weet niet precies wat het inhoud
  woensdag 21 december 2011 @ 14:00:09 #148
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105865262
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:47 schreef Robbiee het volgende:
'Beperkt aantal zorgverleners' of 'Zorgregelaar helpt bij het vinden en regelen van de juiste zorg'..

Verstandig om daar op te besparen? Weet niet precies wat het inhoud
Dat je een zorgverlener moet kiezen waarmee zij een contract hebben (en dat aantal is blijkbaar beperkt) of anders zelf een bijdrage moet betalen.
Niet meer actief op Fok!
pi_105867059
Oke. Ik verwacht dat ik aankomend jaar 1 of 2 keer een verstandskies moet laten trekken (waarvan minstens 1x kaakchirurg), maar dat kan hier in het ziekenhuis (die aangesloten is bij de betreffende verzekering). Dat geldt ook voor als ik bijv. me been breek ofzo. Fysio enzo heb ik nog nooit gebruikt en verder heb ik eigenlijk ook nooit iets. Dus dan kan ik er gewoon op besparen lijkt me?

Wat zal zo'n kiesoperatie me ong. kosten? Is het verstandig om me eigen risico iets omhoog te gooien? Ben gezond en afgelopen jaar nooit bij de dokter geweest.
pi_105868671
wat is het verschil tussen besured en promovendum?
Ze lijken in alles hetzelfde.
Afgelopen jaar naar de fysio gemoeten en 3x tandarts ofzo dus ik wil wel tandarts en fysio er in hebben.
Verder zitten er nog addertjes onder het gras bij deze 2 verzekeringen? Ik krijg ze niet echt gevonden.

En heb je bij deze 2 een vrije keuze van tandarts?

[ Bericht 9% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 21-12-2011 15:27:27 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')