abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 december 2011 @ 17:42:03 #91
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105732481
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:31 schreef Mallet het volgende:
Internetverzekeringen zijn vaak goedkoper omdat je gewoon minder service krijgt. Je moet meer zelf doen en dat drukt de premie.

Met die gecontracteerde ziekenhuizen vind ik ook minder.. Voor spoedeisende zorg kan je inderdaad naar ieder ziekenhuis, maar voor geplande zorg (zorg die redelijkerwijs uitgesteld kan worden tot je in het gecontracteerde ziekenhuis bent) moet je inderdaad naar de gecontracteerde. Het lastige is volgens mij waar die grens ligt en hoe duidelijk de grens is tussen spoedeisend/gepland.
Nou, als de boel kapot gaat, hoor ik niks en kan ik niet functioneren op werk e.d., dus dat lijkt me wel redelijk spoedeisend. Echter geen idee of zij dat ook zo zien ;). Ik zit nu nog bij het UMCG (omdat ik tot vorig jaar in Groningen woonde), maar aangezien ik nu in de Randstad woon, moet ik wel een dag vrij nemen als ik gewoon naar het UMCG wil. Mja.
Ik slaap er nog even over: AnderZorg en Ditzo zijn andere opties. Ik wil sowieso onder de 95 euro per maand blijven (eigen risico van 320, geen tand).
Niet meer actief op Fok!
pi_105733298
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 12:03 schreef Okasha het volgende:
Irritant zo vlug weer een nieuw topic. Zie niet wat het toevoegd.

Copy paste van mijn eerdere bericht:

Ben ook een beetje aan het zoeken, maar vind het maar wat lastig. Het is echt een doolhof, maar het doet de concurrentie goed zullen we maar denken

Zit via de werkgever nu bij Aevitae (polis is van VGZ) met een aanvullend pakket vanuit werkgever dat gratis is. Daar zit allerlei leuke dingen bij, maar daar maak ik nauwelijks gebruik van. Eigenlijk maken mijn vrouw en ik allebei weinig gebruik van de aanvullende zorg. Hebben wel een kinderwens, maar naar ik begrijp is de eigen bijdrage voor in het ziekenhuis bevallen zonder medische noodzaak een marginaal bedrag dat we prima zelf kunnen ophoesten.

Wat voor mij wel een issue is; is de tandarts. Vorig jaar heb ik voor 700 euro laten vertimmeren en dit jaar komt er voor minimaal zo'n bedrag weer bij. Achterstallig onderhoud uit de studententijd zeg maar.

Aevitae geeft 80% vergoeding tot 350 euro voor 14 euro per maand. Opzich best aardig, maar ik wil graag hoger,rond de 500 lijkt me prettig. MAAR dan loop ik tegen het probleem dat je bij aevitae een toelating moet doorlopen. Wat voor zin heeft dat dan denk ik dan; als ik een goed gebit had zou ik nooit die verzekering aanvragen. Ik profiteer graag van de mensen die uit angst die verzekering afsluiten maar eigenlijk weten dat ze nooit wat hebben aan hun gebit.

Iemand al rond gezocht naar tandartsverzekeringen die mij opweg kan helpen? Zoek dus rond 500 euro vergoeding zonder toelatingstest, want dat er een kroon moet komen is een gegeven..

Oja en ik doe graag ALLES online, met andere woorden; geen brieven gezeur met declaraties etc

Ik zit nu zelf te kijken naar Promovendum en dacht dan aan het basispakket met royaal tandarts (500 euro, 100%), deze komt op 118 euro per maand, dat is maar 7 euro duurder dan ik nu heb, en daarvoor krijg ik 150 euro extra vergoed bij de tandarts (75 euro in de zak dus)

Ander alternatief wat me wel interessant lijkt is ZEKUR, prijs ongeveer gelijk, AnderZORG ziet er ook interessant uit, maar daar is het mij onduidelijk wat het MAX bedrag voor de tandarts is.
Vandaag weer even rondgesurft wil morgen of uiterlijk dinsdag er een klap opgeven en de papiermolen in gang zetten. Mijn eigen aanbod (vanuit werkgever) is 111 euro met 350 euro tandverzekering, maar die moet dus ruimer.

Nu is mijn ook gevallen op DeFriesland; 115,70 euro per maand met vrije keus in zorgaanbieder en 500 euro tandheelkunde vergoeding. Ook zit er een fysiotherapie element in het basispakket? Klinkt dus gunstig, nadeel vind ik dat alles per post gaat.. whaaaa het is 2011 mensen! Maar ja, van friezen kun je net veel verwachten ;) DeFriesland krijgt goede beoordelingen online.

Iemand ervaring of ook overwogen?
  zondag 18 december 2011 @ 18:08:30 #93
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105733469
Ik denk dat ik toch maar voor AnderZorg ga kiezen ivm het beperkte aantal gecontracteerde zorgaanbieders bij Zekur. Wordt dan 92,25, 320 eigen risico. En dat scheelt 25 euro met m'n huidige aanbieder :).
Niet meer actief op Fok!
pi_105734041
Adviesvraagje, omdat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik wil de meest uitgeklede zorgverzekering nemen die er bestaat, aangezien ik max. 1 keer per jaar naar de tandarts ga, nooit naar de fysio, geen bril draag, enz.

In 2012 wil ik echt voor een paar maanden een beugel, omdat de boel een beetje scheefgegroeid is, maar ik ben al 23.

Nu probeer ik een zorgverzekering te vinden die dat redelijk dekt, maar ik moet zeggen dat dat nog erg lastig te vinden is. Op independer wel mijn voorkeuren ingevuld, maar met de resultaten kan ik eigenlijk niks, omdat ik daar nog steeds niet uit kan herleiden of mijn beugel dan (gedeeltelijk) vergoed kan worden.

Misschien dat hier iemand mij kan helpen?

Extra vraagje: Wanneer ik een hoog eigen risico neemt, zal dat dan betekenen dat ik wanneer ik extra verzekerd ben voor een beugel dan alsnog dat bedrag moet lappen? Zo ja, dan heeft het natuurlijk niet zoveel zin.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_105734561
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:45 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Die zag ik net ook, maar er stond een uitroeptekentje bij met daaronder deze tekst:

[..]

Is dat wel handig? En geldt dit ook voor de anticonceptiepil, dat je het via internet moet bestellen?

En waarom zijn internetverzekeringen zo veel goedkoper?
Zit dat nu ook even te bekijken, goed dat je het zegt. Dat van apotheek is niet voor mij van belang, medicijnen die ik heb worden toch niet vergoed (eigen risico), van die ziekenhuizen is er minstens 1 per provincie. Maar voor spoed kun je overal terecht als je duidelijk kunt maken dat het spoed was. Tsja, met een beetje overdreven uitleg zal dat toch geen probleem zijn..
  zondag 18 december 2011 @ 19:18:13 #97
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105736392
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:34 schreef Hansjoh het volgende:

[..]

Zit dat nu ook even te bekijken, goed dat je het zegt. Dat van apotheek is niet voor mij van belang, medicijnen die ik heb worden toch niet vergoed (eigen risico), van die ziekenhuizen is er minstens 1 per provincie. Maar voor spoed kun je overal terecht als je duidelijk kunt maken dat het spoed was. Tsja, met een beetje overdreven uitleg zal dat toch geen probleem zijn..
Mja, ik neem het risico nog maar even niet, geen gezin in gedonder. Houd ze wel in de gaten, misschien dat het LUMC er volgend jaar wel bij staat :).
Niet meer actief op Fok!
  zondag 18 december 2011 @ 19:53:02 #98
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105737834
Ik lees net in een van de vorige topics dat je bij FBTO (voor mij slechts 25 ct duurder dan AnderZorg) modules gedurende het jaar aan én uit kunt zetten :o. Dus als je naar de tandarts gaat, zet je de module aan en als je geweest bent, zet je hem weer uit. Of zit er toch een addertje onder het gras? :P.

Is FBTO verder vergelijkbaar met Menzis/AnderZorg? (qua contracten met zorgaanbieders?).
Niet meer actief op Fok!
pi_105737918
quote:
Het helpt wel enigszins, dankjewel!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_105737933
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 19:53 schreef Viking84 het volgende:
Ik lees net in een van de vorige topics dat je bij FBTO (voor mij slechts 25 ct duurder dan AnderZorg) modules gedurende het jaar aan én uit kunt zetten :o. Dus als je naar de tandarts gaat, zet je de module aan en als je geweest bent, zet je hem weer uit. Of zit er toch een addertje onder het gras? :P.

Is FBTO verder vergelijkbaar met Menzis/AnderZorg? (qua contracten met zorgaanbieders?).
FBTO heeft volgens mij geen contracten met zorgverleners, dus dat is mooi meegenomen. Je kunt inderdaad verschillende modules aan/uit zetten per maand. Bij bepaalde behandelingen is er een wachttijd van toepassing. Je moet dan wel premie betalen, maar je kan de vergoeding nog niet gebruiken. Dit is niet het geval als je hem per 1-1-2012 aanzet, dan kan je hem gelijk gebruiken. Daarnaast gaat FBTO ook een lijst met maximumtarieven hanteren voor mondzorg, die niet veel af zullen wijken van 2011. Die lijst is hier eerder al geplaatst.
pi_105738025
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 19:53 schreef Viking84 het volgende:

Zou me hele raar lijken als dat echt zo kan :P Voor 'voorziene' kosten zoals tandartscontrole zal vast wel een termijn gelden waarna je pas mag claimen (zo niet, dan is het wellicht ook een interessante verzekering voor mij :P).
pi_105738160
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 19:56 schreef Palomar het volgende:

[..]

Zou me hele raar lijken als dat echt zo kan :P Voor 'voorziene' kosten zoals tandartscontrole zal vast wel een termijn gelden waarna je pas mag claimen (zo niet, dan is het wellicht ook een interessante verzekering voor mij :P).
Kijk eens.. Staat gewoon allemaal op hun webiste hoor.. http://www.fbto.nl/fbto/zorg/tandheelkundigeHulpPrepareAction.do?infoPagina=J
  zondag 18 december 2011 @ 20:00:40 #103
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105738196
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 19:56 schreef Palomar het volgende:

[..]

Nee, dat is dus niet zo :P. Staat op de site van FBTO.
Voor duurdere behandelingen idd een wachttijd van 6 maanden, maar controle, tandsteen verwijderen... kun je maandelijks aan- en uitzetten.

Voor het vullen van een gaatje geldt wel een wachtlijst, lees ik (inlays). Weet ook niet in hoeverre het dan heel interessant is, deze optie. Volgens mij is een tandartsbehandeling waarbij verder niets hoeft te gebeuren helemaal niet zo duur. Wel duurder dan 13 euro nog wat, maar heel veel duurder? Maar iig leuk dat dit een optie is :). Natuurlijk ook interessant als je een andere module aan wilt zetten, gedurende het jaar.
Niet meer actief op Fok!
pi_105738218
Beste mensen, ik betaal 125 euro per maand (Agis) en ontvang 70 euro zorgtoeslag, in totaal dus 660 euro netto per jaar. Ben een student (25). Ik ga alleen maar 1 of 2 keer per jaar naar de tandarts voor de halfjaarlijkse controle.

Ik krijg al jaren een brief van Agis waarin ze mij verzoeken om over te stappen naar "Take Care Now"... ik heb hun brief al die tijd genegeerd, maar wat vinden jullie van 660 euro per jaar, kan ik nog iets besparen of is 660 euro gewoon goed :? :P
  zondag 18 december 2011 @ 20:01:35 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105738243
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 19:54 schreef Mallet het volgende:

[..]

FBTO heeft volgens mij geen contracten met zorgverleners, dus dat is mooi meegenomen. Je kunt inderdaad verschillende modules aan/uit zetten per maand. Bij bepaalde behandelingen is er een wachttijd van toepassing. Je moet dan wel premie betalen, maar je kan de vergoeding nog niet gebruiken. Dit is niet het geval als je hem per 1-1-2012 aanzet, dan kan je hem gelijk gebruiken. Daarnaast gaat FBTO ook een lijst met maximumtarieven hanteren voor mondzorg, die niet veel af zullen wijken van 2011. Die lijst is hier eerder al geplaatst.
Geen contracten = ik mag zelf weten waar ik naartoe ga?
Wat houdt dat verder in? Dat ik het bedrag moet voorschieten en vervolgens moet declareren bij FBTO?
Niet meer actief op Fok!
pi_105738361
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:01 schreef Rihanna_777 het volgende:
Beste mensen, ik betaal 125 euro per maand (Agis) en ontvang 70 euro zorgtoeslag, in totaal dus 660 euro netto per jaar. Ben een student (25). Ik ga alleen maar 1 of 2 keer per jaar naar de tandarts voor de halfjaarlijkse controle.

Ik krijg al jaren een brief van Agis waarin ze mij verzoeken om over te stappen naar "Take Care Now"... ik heb hun brief al die tijd genegeerd, maar wat vinden jullie van 660 euro per jaar, kan ik nog iets besparen of is 660 euro gewoon goed :? :P
Gewoon een basis zorgverzekering afsluiten met een eigen risico van 720 euro. Ben je nog geen 80 euro per maand kwijt. Kost het maar 120 euro per jaar. ;)
pi_105738665
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:01 schreef Rihanna_777 het volgende:

www.besured.nl
108 euro per maand basis+av+tand. 1296 bruto - 828 = 468 netto.
pi_105738696
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 20:04 schreef ColtZ40 het volgende:
Gewoon een basis zorgverzekering afsluiten met een eigen risico van 720 euro. Ben je nog geen 80 euro per maand kwijt. Kost het maar 120 euro per jaar. ;)
Damn, best wel stom van mij dat ik dat al die tijd niet heb gedaan! :{ :') Ik heb op dit moment een basis + aanvullende verzekering. -O- Als ik een eigen risico van 720 euro neem, dan betaal ik dus maximaal 720 euro zelf, en mocht er iets ergs gebeuren dan word dat verder wel vergoed met een basisverzekering? :P :') :P
pi_105738718
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:09 schreef Mallet het volgende:

[..]

www.besured.nl
108 euro per maand basis+av+tand. 1296 bruto - 828 = 468 netto.
Thx, ik zal er naar kijken :)
pi_105738971
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:10 schreef Rihanna_777 het volgende:

[..]

Damn, best wel stom van mij dat ik dat al die tijd niet heb gedaan! :{ :') Ik heb op dit moment een basis + aanvullende verzekering. -O- Als ik een eigen risico van 720 euro neem, dan betaal ik dus maximaal 720 euro zelf, en mocht er iets ergs gebeuren dan word dat verder wel vergoed met een basisverzekering? :P :') :P
Als je dat risico omhoog gooit krijg je korting op je maandpremie. Als er ooit zorg nodig hebt dat vanuit je basisverzekering wordt betaald moet je dus de eerste 720 euro voor je eigen rekening nemen. Aanvullende verzekeringen zijn bijvoorbeeld handig voor alternatieve geneeswijzen, fysiotherapie, buitenlanddekkingen / vaccinaties, eigen bijdragen, bril/lenzen etc. Als je daar allemaal geen gebruik van maakt is de basis voldoende (huisarts/medicijnen/ziekenhuiszorg).
  zondag 18 december 2011 @ 20:21:24 #111
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105739291
Ha, ik ga mooi voor FBTO. Later deze maand even een afspraak maken bij de tandarts voor in januari (hopelijk in januari :P) dan sluit ik de verzekering af incl. tandartsverzekering, zodat ik geen wachttijd heb bij gaatjes, en als ik bij de tandarts geweest ben, zet ik de verzekering weer uit :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_105739554
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:21 schreef Viking84 het volgende:
Ha, ik ga mooi voor FBTO. Later deze maand even een afspraak maken bij de tandarts voor in januari (hopelijk in januari :P) dan sluit ik de verzekering af incl. tandartsverzekering, zodat ik geen wachttijd heb bij gaatjes, en als ik bij de tandarts geweest ben, zet ik de verzekering weer uit :P.
Uit voor 2013 bedoel je!?
pi_105739708
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:21 schreef Viking84 het volgende:
Ja inderdaad gewoon per 1 februari weer uitzetten. Dat wou ik eerst gaan doen met de module gezichtshulpmiddelen. In januari bril halen, declareren en de module per 1 februari er weer af. Let er alleen dus even op dat FBTO niet standaard 100% vergoeding tandarts heeft, ze hebben maximumbedragen per verrichting (en die zijn dan marktconform..) dus hopelijk hanteert je tandarts vergelijkbare tarieven.
  zondag 18 december 2011 @ 20:29:23 #114
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105739723
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 20:26 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Uit voor 2013 bedoel je!?
Nee, gewoon per 1 februari 2012.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 18 december 2011 @ 20:30:15 #115
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105739779
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:29 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ja inderdaad gewoon per 1 februari weer uitzetten. Dat wou ik eerst gaan doen met de module gezichtshulpmiddelen. In januari bril halen, declareren en de module per 1 februari er weer af. Let er alleen dus even op dat FBTO niet standaard 100% vergoeding tandarts heeft, ze hebben maximumbedragen per verrichting.
Bedankt voor de tip. Ik ga dat lijstje even opsnorren en dan even uitrekenen wat het goedkoopst is :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_105739877
Lijkt mij sterk dat het kan. Ook vooral stom als het kan. Als we dat allemaal gaan doen kunnen we er donder op zeggen dat de premie volgend jaar weer hoger word.
  zondag 18 december 2011 @ 20:32:41 #117
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105739930
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 20:31 schreef ColtZ40 het volgende:
Lijkt mij sterk dat het kan. Ook vooral stom als het kan. Als we dat allemaal gaan doen kunnen we er donder op zeggen dat de premie volgend jaar weer hoger word.
Toch kan het. Zie linkje hierboven :). In andere topics is er ook over gesproken. Verschillende mensen hebben telefonisch- en e-mailcontact gehad met FBTO. Er werd zelfs aangeraden om pas een verzekering af te sluiten als de afspraak staat :P. FBTO is niet de enige verzekeraar waarbij je een verzekering gedurende het jaar kunt afsluiten, maar wel de enige waarbij je hem ook op elk gewenst moment weer stopzetten, geloof ik.
Niet meer actief op Fok!
pi_105740748
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:15 schreef Mallet het volgende:

[..]

Als je dat risico omhoog gooit krijg je korting op je maandpremie. Als er ooit zorg nodig hebt dat vanuit je basisverzekering wordt betaald moet je dus de eerste 720 euro voor je eigen rekening nemen. Aanvullende verzekeringen zijn bijvoorbeeld handig voor alternatieve geneeswijzen, fysiotherapie, buitenlanddekkingen / vaccinaties, eigen bijdragen, bril/lenzen etc. Als je daar allemaal geen gebruik van maakt is de basis voldoende (huisarts/medicijnen/ziekenhuiszorg).
Dank voor het uitleggen. :) Dat wordt dan AV schrappen + eigen risico verhogen... en uitzoeken wat mijn nieuwe maandpremie wordt bij Agis. Als het verschil niet al te groot is, waarom zou ik dan nog naar besured moeten overstappen? Waarom wil Agis mij bij Take Care Now dumpen, ik geloof niet dat dat voor mijn bestwil is, ze willen mij vast oplichten :P
pi_105749012
Toch snap ik het nog niet helemaal bij FBTO met dat aan en uitzetten van modules. Ik heb daar nu een verzekering afgesloten, ook voor de tandarts, tot 400 euro. In januari heb ik een afspraak bij de mondhygieniste, in april bij de tandarts voor controle en ergens in november dan weer voor controle. Maar dan zou ik dus in februari de module uit kunnen zetten, in april weer aan, in mei weer uit, in november weer aan en in december weer uit? En dan krijg ik de kosten wel vergoed tot 400 euro?
pi_105752781
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:47 schreef justhanna het volgende:
Toch snap ik het nog niet helemaal bij FBTO met dat aan en uitzetten van modules. Ik heb daar nu een verzekering afgesloten, ook voor de tandarts, tot 400 euro. In januari heb ik een afspraak bij de mondhygieniste, in april bij de tandarts voor controle en ergens in november dan weer voor controle. Maar dan zou ik dus in februari de module uit kunnen zetten, in april weer aan, in mei weer uit, in november weer aan en in december weer uit? En dan krijg ik de kosten wel vergoed tot 400 euro?
Het is even plannen, maar je kan het zo doen:

Nu aanzetten voor januari.
In januari uitzetten, wordt dan beeindigd voor februari en verder..
In maart aanzetten voor april.
In april uitzetten, wordt dan beeindigd voor mei en verder.
In oktober aanzetten voor november.
In november uitzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')