Kijk eens.. Staat gewoon allemaal op hun webiste hoor.. http://www.fbto.nl/fbto/zorg/tandheelkundigeHulpPrepareAction.do?infoPagina=Jquote:Op zondag 18 december 2011 19:56 schreef Palomar het volgende:
[..]
Zou me hele raar lijken als dat echt zo kanVoor 'voorziene' kosten zoals tandartscontrole zal vast wel een termijn gelden waarna je pas mag claimen (zo niet, dan is het wellicht ook een interessante verzekering voor mij
).
Nee, dat is dus niet zoquote:Op zondag 18 december 2011 19:56 schreef Palomar het volgende:
[..]
Zou me hele raar lijken als dat echt zo kanVoor 'voorziene' kosten zoals tandartscontrole zal vast wel een termijn gelden waarna je pas mag claimen (zo niet, dan is het wellicht ook een interessante verzekering voor mij
).
Geen contracten = ik mag zelf weten waar ik naartoe ga?quote:Op zondag 18 december 2011 19:54 schreef Mallet het volgende:
[..]
FBTO heeft volgens mij geen contracten met zorgverleners, dus dat is mooi meegenomen. Je kunt inderdaad verschillende modules aan/uit zetten per maand. Bij bepaalde behandelingen is er een wachttijd van toepassing. Je moet dan wel premie betalen, maar je kan de vergoeding nog niet gebruiken. Dit is niet het geval als je hem per 1-1-2012 aanzet, dan kan je hem gelijk gebruiken. Daarnaast gaat FBTO ook een lijst met maximumtarieven hanteren voor mondzorg, die niet veel af zullen wijken van 2011. Die lijst is hier eerder al geplaatst.
Gewoon een basis zorgverzekering afsluiten met een eigen risico van 720 euro. Ben je nog geen 80 euro per maand kwijt. Kost het maar 120 euro per jaar.quote:Op zondag 18 december 2011 20:01 schreef Rihanna_777 het volgende:
Beste mensen, ik betaal 125 euro per maand (Agis) en ontvang 70 euro zorgtoeslag, in totaal dus 660 euro netto per jaar. Ben een student (25). Ik ga alleen maar 1 of 2 keer per jaar naar de tandarts voor de halfjaarlijkse controle.
Ik krijg al jaren een brief van Agis waarin ze mij verzoeken om over te stappen naar "Take Care Now"... ik heb hun brief al die tijd genegeerd, maar wat vinden jullie van 660 euro per jaar, kan ik nog iets besparen of is 660 euro gewoon goed![]()
www.besured.nlquote:Op zondag 18 december 2011 20:01 schreef Rihanna_777 het volgende:
Beste mensen, ik betaal 125 euro per maand (Agis) en ontvang 70 euro zorgtoeslag, in totaal dus 660 euro netto per jaar. Ben een student (25). Ik ga alleen maar 1 of 2 keer per jaar naar de tandarts voor de halfjaarlijkse controle.
Ik krijg al jaren een brief van Agis waarin ze mij verzoeken om over te stappen naar "Take Care Now"... ik heb hun brief al die tijd genegeerd, maar wat vinden jullie van 660 euro per jaar, kan ik nog iets besparen of is 660 euro gewoon goed![]()
Damn, best wel stom van mij dat ik dat al die tijd niet heb gedaan!quote:Op zondag 18 december 2011 20:04 schreef ColtZ40 het volgende:
Gewoon een basis zorgverzekering afsluiten met een eigen risico van 720 euro. Ben je nog geen 80 euro per maand kwijt. Kost het maar 120 euro per jaar.
Thx, ik zal er naar kijkenquote:Op zondag 18 december 2011 20:09 schreef Mallet het volgende:
[..]
www.besured.nl
108 euro per maand basis+av+tand. 1296 bruto - 828 = 468 netto.
Als je dat risico omhoog gooit krijg je korting op je maandpremie. Als er ooit zorg nodig hebt dat vanuit je basisverzekering wordt betaald moet je dus de eerste 720 euro voor je eigen rekening nemen. Aanvullende verzekeringen zijn bijvoorbeeld handig voor alternatieve geneeswijzen, fysiotherapie, buitenlanddekkingen / vaccinaties, eigen bijdragen, bril/lenzen etc. Als je daar allemaal geen gebruik van maakt is de basis voldoende (huisarts/medicijnen/ziekenhuiszorg).quote:Op zondag 18 december 2011 20:10 schreef Rihanna_777 het volgende:
[..]
Damn, best wel stom van mij dat ik dat al die tijd niet heb gedaan!![]()
Ik heb op dit moment een basis + aanvullende verzekering.
Als ik een eigen risico van 720 euro neem, dan betaal ik dus maximaal 720 euro zelf, en mocht er iets ergs gebeuren dan word dat verder wel vergoed met een basisverzekering?
![]()
![]()
Uit voor 2013 bedoel je!?quote:Op zondag 18 december 2011 20:21 schreef Viking84 het volgende:
Ha, ik ga mooi voor FBTO. Later deze maand even een afspraak maken bij de tandarts voor in januari (hopelijk in januari) dan sluit ik de verzekering af incl. tandartsverzekering, zodat ik geen wachttijd heb bij gaatjes, en als ik bij de tandarts geweest ben, zet ik de verzekering weer uit
.
Ja inderdaad gewoon per 1 februari weer uitzetten. Dat wou ik eerst gaan doen met de module gezichtshulpmiddelen. In januari bril halen, declareren en de module per 1 februari er weer af. Let er alleen dus even op dat FBTO niet standaard 100% vergoeding tandarts heeft, ze hebben maximumbedragen per verrichting (en die zijn dan marktconform..) dus hopelijk hanteert je tandarts vergelijkbare tarieven.quote:Op zondag 18 december 2011 20:21 schreef Viking84 het volgende:
Ha, ik ga mooi voor FBTO. Later deze maand even een afspraak maken bij de tandarts voor in januari (hopelijk in januari) dan sluit ik de verzekering af incl. tandartsverzekering, zodat ik geen wachttijd heb bij gaatjes, en als ik bij de tandarts geweest ben, zet ik de verzekering weer uit
.
Bedankt voor de tip. Ik ga dat lijstje even opsnorren en dan even uitrekenen wat het goedkoopst isquote:Op zondag 18 december 2011 20:29 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ja inderdaad gewoon per 1 februari weer uitzetten. Dat wou ik eerst gaan doen met de module gezichtshulpmiddelen. In januari bril halen, declareren en de module per 1 februari er weer af. Let er alleen dus even op dat FBTO niet standaard 100% vergoeding tandarts heeft, ze hebben maximumbedragen per verrichting.
Toch kan het. Zie linkje hierbovenquote:Op zondag 18 december 2011 20:31 schreef ColtZ40 het volgende:
Lijkt mij sterk dat het kan. Ook vooral stom als het kan. Als we dat allemaal gaan doen kunnen we er donder op zeggen dat de premie volgend jaar weer hoger word.
Dank voor het uitleggen.quote:Op zondag 18 december 2011 20:15 schreef Mallet het volgende:
[..]
Als je dat risico omhoog gooit krijg je korting op je maandpremie. Als er ooit zorg nodig hebt dat vanuit je basisverzekering wordt betaald moet je dus de eerste 720 euro voor je eigen rekening nemen. Aanvullende verzekeringen zijn bijvoorbeeld handig voor alternatieve geneeswijzen, fysiotherapie, buitenlanddekkingen / vaccinaties, eigen bijdragen, bril/lenzen etc. Als je daar allemaal geen gebruik van maakt is de basis voldoende (huisarts/medicijnen/ziekenhuiszorg).
Het is even plannen, maar je kan het zo doen:quote:Op zondag 18 december 2011 22:47 schreef justhanna het volgende:
Toch snap ik het nog niet helemaal bij FBTO met dat aan en uitzetten van modules. Ik heb daar nu een verzekering afgesloten, ook voor de tandarts, tot 400 euro. In januari heb ik een afspraak bij de mondhygieniste, in april bij de tandarts voor controle en ergens in november dan weer voor controle. Maar dan zou ik dus in februari de module uit kunnen zetten, in april weer aan, in mei weer uit, in november weer aan en in december weer uit? En dan krijg ik de kosten wel vergoed tot 400 euro?
Maar dat is toch raar? Dan betaal ik 3 maanden, maar ik krijg wel alle kosten vergoed tot 400 euro? Dat kan voor FBTO toch nooit uit?quote:Op maandag 19 december 2011 00:03 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het is even plannen, maar je kan het zo doen:
Nu aanzetten voor januari.
In januari uitzetten, wordt dan beeindigd voor februari en verder..
In maart aanzetten voor april.
In april uitzetten, wordt dan beeindigd voor mei en verder.
In oktober aanzetten voor november.
In november uitzetten.
De meeste mensen laten het natuurlijk aanstaanquote:Op maandag 19 december 2011 13:15 schreef justhanna het volgende:
[..]
Maar dat is toch raar? Dan betaal ik 3 maanden, maar ik krijg wel alle kosten vergoed tot 400 euro? Dat kan voor FBTO toch nooit uit?
Idd, hetzelfde geintje als bij een actie als "dit product is gratis, stuur de kassabon en streepjescode op naar antwoordnummer X en je krijgt het bedrag op je rekening teruggestort", ze rekenen erop dat het overgrote deel van de mensen dat uiteindelijk toch niet doet, en dat de extra aandacht genoeg oplevert om te compenseren voor de paar mensen die het wel doen.quote:Op maandag 19 december 2011 16:01 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De meeste mensen laten het natuurlijk aanstaan
nee pas als je ruim over 4000 zit volgens mij.quote:Op maandag 19 december 2011 22:13 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik wil van CZ overstappen naar FBTO, scheelt mij 20 euro per maand. Ben je als niet-werkende student belastingplichtige?
Uit e-mail FBTO van 13-12:quote:Op maandag 19 december 2011 22:15 schreef MadBear1983 het volgende:
Ben een paar weken geleden ook overgestapt naar FBTO, vooral vanwege het voordeel van het aan- en uitzetten van de modules.
Maar wat ik wel minder vind is dat ze nu opeens maximum tarieven hanteren bij de mondzorg? Ik weet dat meer verzekeraars dat doen, maar wel weer fijn dat dit op het alle laatste moment gebeurd, en er niets over te vinden is op de site van FBTO (of ik kan het in ieder geval niet vinden). Vond wel hier de lijst met maximumtarieven (van een andere site dus). Zal in praktijk wel betekenen dat er iets moet worden bij betaald. Maar ach, met 2x controle en 2x wat gebitsreiniging per jaar haal ik die 2x 12 euro er toch wel uit
Ja, de Ziektekostenverzekering lijkt een restitutiepolis te zijn, die niet meer actief verkocht wordt, terwijl de Zorgverzekering een naturapolis is (met misschien wat trekjes van een restitutiepolis).quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:30 schreef Viking84 het volgende:
En wat is het verschil tussen de zorgverzekering en de ziektekostenverzekering? Alleen dat je bij de tweede vrije keus hebt uit zorgverzekeraars?
Ze hebben wel contracten cq afspraken hoor:quote:Op zondag 18 december 2011 20:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Geen contracten = ik mag zelf weten waar ik naartoe ga?
Wat houdt dat verder in? Dat ik het bedrag moet voorschieten en vervolgens moet declareren bij FBTO?
Op de een of andere manier vertrouw ik ze niet omdat het zo goedkoop isquote:Op zondag 18 december 2011 20:09 schreef Mallet het volgende:
[..]
www.besured.nl
108 euro per maand basis+av+tand. 1296 bruto - 828 = 468 netto.
Ik vertrouw ze niet omdat er volgens mij geen grote verzekeraar achter schuilgaat. National Academic, nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:18 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Op de een of andere manier vertrouw ik ze niet omdat het zo goedkoop is
National Academic is een tussenpersoon, en heeft het risico ondergebracht bij Avero Achmea.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik vertrouw ze niet omdat er volgens mij geen grote verzekeraar achter schuilgaat. National Academic, nooit van gehoord.
En natuurlijk 24x mijn gegevens gecontroleerd om te kijken of ik niet ergens iets fouts heb ingevuld. Maar helaas, dan wordt het maar Unive Zekur.quote:De in rood weergegeven onderwerpen zijn niet of foutief ingevuld.
Er zijn problemen met de communicatie naar de applicatie.
lees t topic door :-) begint met de twéde letterquote:Op dinsdag 20 december 2011 19:53 schreef MonteCristo het volgende:
Wie kan mij op weg helpen?
Ik ben bezig een zorgverzekering af te sluiten maar alles lijkt op elkaar en telkens denk ik.. ik vind het wel prima waar ik nu zit (VGZ)
Ik ben een 26 jarige student, ga enkel naar de tandarts voor controle en kom heel weinig op bezoek bij de huisdokter.. Verder draag ik een bril al lijkt het me wel fijn als ik in de toekomst lenzen nog steeds (gedeeltelijk) kan vergoeden..
ja.. doe ik sowieso hoorquote:Op dinsdag 20 december 2011 19:56 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
lees t topic door :-) begint met de twéde letter
nou, je komt vast uit bij besuredquote:Op dinsdag 20 december 2011 19:58 schreef MonteCristo het volgende:
[..]
ja.. doe ik sowieso hoormaar ik dacht: ik schrijf dit alvast, mocht iemand met een suggestie komen.
Even naar Independer gaan, hoog eigen risico kiezen en aanvullende verzekering voor je lenzen selecteren.quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:53 schreef MonteCristo het volgende:
Wie kan mij op weg helpen?
Ik ben bezig een zorgverzekering af te sluiten maar alles lijkt op elkaar en telkens denk ik.. ik vind het wel prima waar ik nu zit (VGZ)
Ik ben een 26 jarige student, ga enkel naar de tandarts voor controle en kom heel weinig op bezoek bij de huisdokter.. Verder draag ik een bril al lijkt het me wel fijn als ik in de toekomst lenzen nog steeds (gedeeltelijk) kan vergoeden..
Ik ga denk ik toch voor FBTO.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik vertrouw ze niet omdat er volgens mij geen grote verzekeraar achter schuilgaat. National Academic, nooit van gehoord.
Maar goed, Zekur vertrouw ik ook niet en dat is van Univé. Maar dat is meer omdat ze met maar weinig zorgaanbieders een contract hebben.
Ja, volgens mij wel. Het idee is iig dat je betaalt voor wat je gebruikt en niet betaalt voor wat je toch niet gebruikt (vandaar ook dat je dingen aan- en uit kunt zetten).quote:Op woensdag 21 december 2011 09:31 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Ik ga denk ik toch voor FBTO.
Trouwens, die modules moet de aanvullende verzekering voorstellen maar dan opgesplitst?
Dat je een zorgverlener moet kiezen waarmee zij een contract hebben (en dat aantal is blijkbaar beperkt) of anders zelf een bijdrage moet betalen.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:47 schreef Robbiee het volgende:
'Beperkt aantal zorgverleners' of 'Zorgregelaar helpt bij het vinden en regelen van de juiste zorg'..
Verstandig om daar op te besparen? Weet niet precies wat het inhoud
Volgens mij mag je je tandarts altijd zelf kiezen, maar let er wel op dat veel verzekeraars een maximumbedrag uitkeren voor een bepaalde behandeling (deze lijsten kun je vinden op tandarts.nl). Dus als je naar een dure tandarts gaat, moet je het verschil alsnog zelf bijleggen.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
wat is het verschil tussen besured en promovendum?
Ze lijken in alles hetzelfde.
Afgelopen jaar naar de fysio gemoeten en 3x tandarts ofzo dus ik wil wel tandarts en fysio er in hebben.
Verder zitten er nog addertjes onder het gras bij deze 2 verzekeringen? Ik krijg ze niet echt gevonden.
En heb je bij deze 2 een vrije keuze van tandarts?
Ja ok, overigens las ik dat je bij Promovendum ¤2 incasso kosten pm moet betalen. Dat verandert de zaak natuurlijk.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Volgens mij mag je je tandarts altijd zelf kiezen, maar let er wel op dat veel verzekeraars een maximumbedrag uitkeren voor een bepaalde behandeling (deze lijsten kun je vinden op tandarts.nl). Dus als je naar een dure tandarts gaat, moet je het verschil alsnog zelf bijleggen.
Ja, dat zijn van die gemene addertjes. Een andere zorgverzekeraar heeft het over 'prolongatiekosten' (oid). Maar stiekem betaal je dan dus gewoon 2 euro meer dan ze beweren. Pure oplichting vind ik dat.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja ok, overigens las ik dat je bij Promovendum ¤2 incasso kosten pm moet betalen. Dat verandert de zaak natuurlijk.
Overigens heb ik voor mij zelf de volgende excel gemaakt zie maar of je er iets aan hebt.
Heb gekeken naar (minimale) tandarts en fysio dekking.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-VUEDKTDO4PYA.xls
bij promovendum heeft het ook prolognatiekosten, ben benieuwd of dat ook bij besured is, staat niet op mn polisbladquote:Op woensdag 21 december 2011 16:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, dat zijn van die gemene addertjes. Een andere zorgverzekeraar heeft het over 'prolongatiekosten' (oid). Maar stiekem betaal je dan dus gewoon 2 euro meer dan ze beweren. Pure oplichting vind ik dat.
Dat zou dan wel ergens duidelijk vermeld moeten staan.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:48 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
bij promovendum heeft het ook prolognatiekosten, ben benieuwd of dat ook bij besured is, staat niet op mn polisblad
Ik zou zeggen: leg ze naast elkaarquote:Op woensdag 21 december 2011 17:04 schreef fliphip het volgende:
Ik heb vorig jaar anderzorg genomen met tandcompact geloof ik.
Heeft het zin om over te stappen op FBTO ?
Waarom zouden ze moeten vermelden dat er GEEN extra kosten zijn?quote:Op woensdag 21 december 2011 17:20 schreef Zinedinho het volgende:
Zojuist ook maar telefonisch een verzekering afgesloten bij Besured. Nadrukkelijk gevraagd of er nog extra kosten van 2 euro bijkomen per maand. En de persoon zei duidelijk, nee geen extra kosten. Hoewel dit natuurlijk weinig zegt, vind ik het wel raar dat het ook nergens vermeld staat. Lijkt mij dat ze dat dan niet zomaar kunnen eisen. Of zit ik verkeerd?
besured valt onder dezelfde tak ook weerquote:Op woensdag 21 december 2011 17:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze moeten vermelden dat er GEEN extra kosten zijn?. We hadden het hierboven over Promovendum.
Wanneer krijg je je zorgpas toegestuurd?quote:Op woensdag 21 december 2011 11:37 schreef Memento-Mori het volgende:
net besured even gebeld mbt zorgpas en premiebetaling. begin januari is de eerste premie van januari en vanaf dan het einde van de maand, voor de maand erop(dus in januari zelf 2 inningen)
er zat een enorme vertraging op vanwege enorme drukte, hadden ze niet verwacht, maar je polisgegevens volstaan ook mocht je in januari nog niks hebbenquote:Op woensdag 21 december 2011 19:08 schreef Mallet het volgende:
[..]
Wanneer krijg je je zorgpas toegestuurd?
Besured heeft 7,50 poliskosten.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:24 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
besured valt onder dezelfde tak ook weer
ik kan dat nergens terug vinden?quote:Op donderdag 22 december 2011 18:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Besured heeft 7,50 poliskosten.
Krijg je te zien als je het wil bestellen, zijn eenmalige kosten en ik ben het wel eens vaker tegen gekomen.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:19 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ik kan dat nergens terug vinden?
Voor de zekerheid: het is waarschijnlijk 720 euro eigen risico (500 euro is extra).quote:Op donderdag 22 december 2011 18:20 schreef ROFLOL het volgende:
Betaal maandelijks ¤69.50 per maand met een eigen risico van ¤500.
Poliskosten? Voor een verzekeraar die alles online regelt? (waaronder waarschijnlijk de polis)quote:Op donderdag 22 december 2011 20:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Krijg je te zien als je het wil bestellen, zijn eenmalige kosten en ik ben het wel eens vaker tegen gekomen.
ik wist ook wel dat ik t n keer had gezien maar niet meer waarquote:Op donderdag 22 december 2011 20:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Krijg je te zien als je het wil bestellen, zijn eenmalige kosten en ik ben het wel eens vaker tegen gekomen.
Omdat veel brillen veel duurder zijn dan die 115 euro natuurlijk. Eigenlijk is het dus alleen maar handiger. Je hebt gewoon 230 euro (mits minimaal -/+ 3) per 2 jaar.. Dus je mag 10 x 23 euro declareren bij wijze van, mits binnen die 2 jaar.quote:Op vrijdag 23 december 2011 07:30 schreef Kadooosh het volgende:
Hoe werkt het eigenlijk als je ¤230 per 2 jaar mag declareren voor bril/lenzen.
Kan ik dan al het eerste jaar het gehele bedrag declareren en als ik dan verander van verzekering wat dan?
Waarom zo moeilijk doen en niet het bedrag per jaar afspreken dus dan ¤115....
Dan gebeurt er niets. Je hoeft geen geld terug te betalen oid.quote:Op vrijdag 23 december 2011 07:30 schreef Kadooosh het volgende:
Hoe werkt het eigenlijk als je ¤230 per 2 jaar mag declareren voor bril/lenzen.
Kan ik dan al het eerste jaar het gehele bedrag declareren en als ik dan verander van verzekering wat dan?
Omdat je dan maar max. 115,- mag declareren, dat is bij een bril niet handig.quote:Waarom zo moeilijk doen en niet het bedrag per jaar afspreken dus dan ¤115....
Grappig dat de Rabobank Studentenzorgverzekering niet in het lijstje voorkomt, die doen al jaren hetzelfde (voordat besured ook maar bestond).quote:De Nederlandse Zorgautoriteit moet de lage premies die zorgverzekeraars Promovendum, Blue en Besured hanteren, gaan onderzoeken. Dat wil de VVD, zo meldt de Volkskrant vrijdag.
Volgens de partij ondergraven de verzekeringen de solidariteit in de ziektekostenverzekering omdat ze zich richten op bepaalde groepen mensen.
VVD-Kamerlid Anne Mulder vermoedt dat de drie verzekeraars gebruikmaken van mazen in de wet. "Ons zorgstelsel is gebaseerd op solidariteit. Iedereen betaalt evenveel premie: jong en oud, rijk en arm.”
Het kamerlid stelt dat verzekeraars iedereen moeten accepteren voor de basisverzekering, omdat daarmee wordt voorkomen dat de bedrijven zich uitsluitend richten op een jonge en gezonde doelgroep. “Als je mensen uit zou sluiten, blaas je het hele systeem op", aldus Mulder in de krant.
Promovendum richt zich op hoger opgeleiden, Besured op studenten en young professionals. Hoger opgeleiden maken gemiddeld minder ziektekosten dan lager opgeleiden. Besured signaleert dat studenten minder declareren dan gemiddeld bij zorgverzekeraars en daarom aanspraak maken op lagere premies.
Waar 'ie aan voorbij gaat is dat de gemiddelde Nederlander met een slechter gebit juist die verzekering afsluit en dat die ¤175 vanaf komend jaar, met die gestegen tarieven (die zijn immers vrijgegeven) bij lange na niet meer genoeg is.quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:45 schreef fliphip het volgende:
Ik las dat tandartsen een extra polis ontraden:
http://www.refdag.nl/nieu(...)extra_polis_1_611646
Gemiddeld zijn mensen met een gezond gebit ¤ 175 per jaar kwijt aan de tandarts.
Even voor de duidelijkheid het artikel, het belangrijkste is inderdaad of je tandarts bepaalde zaken aangeeft die op termijn geld gaan kosten.quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:45 schreef fliphip het volgende:
Gemiddeld zijn mensen met een gezond gebit ¤ 175 per jaar kwijt aan de tandarts.
quote:HILVERSUM – Tienduizenden mensen zijn onnodig aanvullend verzekerd voor de tandarts. Dat stelt de Nederlandse Maatschappij tot bevordering van de Tandheelkunde (NMT).
In het actualiteitenprogramma Nieuwsuur zei voorzitter Rob Barnasconi donderdag dat mensen met een goed gebit helemaal geen aanvullende verzekering nodig hebben. „Als je tien jaar geen enkele extra kosten hebt gemaakt bij de tandarts is het helemaal niet erg om één keer zelf een kroon te moeten betalen.”
Tandartsen kunnen volgens Barnasconi prima inschatten of iemand de komende jaren veel problemen krijgt met z’n gebit. Als de tandarts geen extra kosten verwacht, kun je volgens hem het geld voor de premie beter zelf houden.
„Verzekeren is dan niet nodig, sparen zou evengoed kunnen. En het is goedkoper”, aldus Barnasconi. Een volwassene met een goed gebit is volgens de NMT per jaar ongeveer 175 euro kwijt aan de tandarts, terwijl de premies voor de aanvullende verzekeringen veel hoger liggen. Daarnaast dekken volgens de NMT de aanvullende verzekeringen in veel gevallen helemaal niet de extra kosten die iemand moet maken.
Waarom is een beugel een te groot risico voor de verzekeraar?quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:51 schreef Goodbye het volgende:
Nou, ik ben er uit. Ik ga voor Univé Zekur, de cheap ass variant met 720 euro eigen risico.
Ben wel op zoek gegaan naar verzekeringen om een beugel te dekken, maar (dat vond ik wel eerlijk) aan de telefoon werd al aangegeven dat ik daar waarschijnlijk op afgewezen zou worden, te groot risico voor de verzekeraar. En een aanvullende verzekering met 90% korting tot max. 500 euro zou me meer kosten dan als ik die hele beugel zelf lap.
Dus
Kosten. Na een jaartje kan ik m'n verzekering natuurlijk weer omlaag gooien en dan betalen ze meer dan ze van me ontvangen. En dat kan natuurlijk niet. Ik heb alle verzekeringen die een redelijk goede dekking (dat waren er ook al weinig) hadden gebeld en dan werd er bijvoorbeeld ook weer gezegd dat er geen ortho onder viel, terwijl dat overzichtje wat Memento Mori had gepost toch wat anders zei...quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waarom is een beugel een te groot risico voor de verzekeraar?.
Maar ze moeten voor de basisverzekering toch nog steeds iedereen accepterenquote:Op vrijdag 23 december 2011 11:24 schreef hvdbr het volgende:
[..]
Grappig dat de Rabobank Studentenzorgverzekering niet in het lijstje voorkomt, die doen al jaren hetzelfde (voordat besured ook maar bestond).
Die van de Rabobank kan je alleen afsluiten als combinatie basisverzekering + aanvullende verzekering, en mag ook alleen als student/tot 30 jaar.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar ze moeten voor de basisverzekering toch nog steeds iedereen accepteren.
En de vvd heeft dit zelf in de hand gewerkt.
Het trucje is dat het hier niet gaat om verzekeraars, maar om tussenpersonen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:07 schreef hvdbr het volgende:
[..]
Die van de Rabobank kan je alleen afsluiten als combinatie basisverzekering + aanvullende verzekering, en mag ook alleen als student/tot 30 jaar.
Ze gebruiken allemaal hetzelfde trucje: formeel krijg je de premie die hoort bij een eigen risico van 720 euro + maximaal toegestane collectiviteitskorting; vervolgens wordt dat vrijwillige eigen risico weer afgedekt vanuit een andere verzekering. Die laatste verzekering is formeel geen zorgverzekering en hoeft zich niet aan de acceptatieplicht te houden..
Dus als iemand echt wil kunnen ze daar nog steeds de basisverzekering afsluiten alleen tegen hoger tarief?quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:07 schreef hvdbr het volgende:
[..]
Die van de Rabobank kan je alleen afsluiten als combinatie basisverzekering + aanvullende verzekering, en mag ook alleen als student/tot 30 jaar.
Ze gebruiken allemaal hetzelfde trucje: formeel krijg je de premie die hoort bij een eigen risico van 720 euro + maximaal toegestane collectiviteitskorting; vervolgens wordt dat vrijwillige eigen risico weer afgedekt vanuit een andere verzekering. Die laatste verzekering is formeel geen zorgverzekering en hoeft zich niet aan de acceptatieplicht te houden..
Huh dus ik kan gewoon volgend jaar ¤230 declareren en weer veranderen van verzekeraar?quote:Op vrijdag 23 december 2011 09:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dan gebeurt er niets. Je hoeft geen geld terug te betalen oid.
[..]
Omdat je dan maar max. 115,- mag declareren, dat is bij een bril niet handig.
Ja dat kan. Daarom ben ik dit jaar ook overgestapt van AnderZorg naar een andere verzekeraar.quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:14 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Huh dus ik kan gewoon volgend jaar ¤230 declareren en weer veranderen van verzekeraar?
Had je even moeten zoeken, Anderzorg vergoed de beugel voor 18+ tot 1000 euro, voor 17 euro per maand.quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:51 schreef Goodbye het volgende:
Nou, ik ben er uit. Ik ga voor Univé Zekur, de cheap ass variant met 720 euro eigen risico.
Ben wel op zoek gegaan naar verzekeringen om een beugel te dekken, maar (dat vond ik wel eerlijk) aan de telefoon werd al aangegeven dat ik daar waarschijnlijk op afgewezen zou worden, te groot risico voor de verzekeraar. En een aanvullende verzekering met 90% korting tot max. 500 euro zou me meer kosten dan als ik die hele beugel zelf lap.
Dus
Ik heb wel goed gezocht hoor. Cz zou het vergoeden tot 1500 en toen ik belde bleek dat ze dat af zouden wijzen.. ja, lekker makkelijk vind ik dat.quote:Op vrijdag 23 december 2011 22:22 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Had je even moeten zoeken, Anderzorg vergoed de beugel voor 18+ tot 1000 euro, voor 17 euro per maand.
Ik weet het wel zeker, gaat het om een behandeling die in 2012 start?quote:Op vrijdag 23 december 2011 23:52 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik heb wel goed gezocht hoor. Cz zou het vergoeden tot 1500 en toen ik belde bleek dat ze dat af zouden wijzen.. ja, lekker makkelijk vind ik dat.
Maar goed, ik zal nog even bellen met anderzorg, misschien doen zij dat wel
Ik ben bang dat op den duur steeds meer mensen met een kunstgebit gaat rondlopen, dat is goedkoper dan allerlei behandelingenquote:Op vrijdag 23 december 2011 11:45 schreef fliphip het volgende:
Gemiddeld zijn mensen met een gezond gebit ¤ 175 per jaar kwijt aan de tandarts [ afbeelding ]
Tuurlijk, als bijvoorbeeld Besured je niet accepteert kan je ook gewoon direct bij Avero Achmea 'n verzekering afsluiten. Is het alleen 2 tientjes per maand duurder..quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dus als iemand echt wil kunnen ze daar nog steeds de basisverzekering afsluiten alleen tegen hoger tarief?
Voor zover ik weet zijn er geen andere verzekeraars die een dergelijke constructie hanteren. Sommige mag je gedurende het jaar wel gewoon een aanvullende (tand) verzekering afsluiten, maar aan- en uitzetten is volgens mij alleen FBTO.quote:Op zaterdag 24 december 2011 17:07 schreef Spockjuh_ het volgende:
Wellicht al voorbij gekomen maar dan overheen gekeken; zijn er, naast FBTO, nog andere zorgverzekeraars waar je per maand de extra modules kan in of uitschakelen?
Deze week eigenlijk ook overgestapt naar Besured vanwege die 230 euro die je kan declareren.quote:Op vrijdag 23 december 2011 09:17 schreef Mallet het volgende:
[..]
Omdat veel brillen veel duurder zijn dan die 115 euro natuurlijk. Eigenlijk is het dus alleen maar handiger. Je hebt gewoon 230 euro (mits minimaal -/+ 3) per 2 jaar.. Dus je mag 10 x 23 euro declareren bij wijze van, mits binnen die 2 jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |