Volgens mij mag je je tandarts altijd zelf kiezen, maar let er wel op dat veel verzekeraars een maximumbedrag uitkeren voor een bepaalde behandeling (deze lijsten kun je vinden op tandarts.nl). Dus als je naar een dure tandarts gaat, moet je het verschil alsnog zelf bijleggen.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
wat is het verschil tussen besured en promovendum?
Ze lijken in alles hetzelfde.
Afgelopen jaar naar de fysio gemoeten en 3x tandarts ofzo dus ik wil wel tandarts en fysio er in hebben.
Verder zitten er nog addertjes onder het gras bij deze 2 verzekeringen? Ik krijg ze niet echt gevonden.
En heb je bij deze 2 een vrije keuze van tandarts?
Ja ok, overigens las ik dat je bij Promovendum ¤2 incasso kosten pm moet betalen. Dat verandert de zaak natuurlijk.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Volgens mij mag je je tandarts altijd zelf kiezen, maar let er wel op dat veel verzekeraars een maximumbedrag uitkeren voor een bepaalde behandeling (deze lijsten kun je vinden op tandarts.nl). Dus als je naar een dure tandarts gaat, moet je het verschil alsnog zelf bijleggen.
Ja, dat zijn van die gemene addertjes. Een andere zorgverzekeraar heeft het over 'prolongatiekosten' (oid). Maar stiekem betaal je dan dus gewoon 2 euro meer dan ze beweren. Pure oplichting vind ik dat.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja ok, overigens las ik dat je bij Promovendum ¤2 incasso kosten pm moet betalen. Dat verandert de zaak natuurlijk.
Overigens heb ik voor mij zelf de volgende excel gemaakt zie maar of je er iets aan hebt.
Heb gekeken naar (minimale) tandarts en fysio dekking.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-VUEDKTDO4PYA.xls
bij promovendum heeft het ook prolognatiekosten, ben benieuwd of dat ook bij besured is, staat niet op mn polisbladquote:Op woensdag 21 december 2011 16:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, dat zijn van die gemene addertjes. Een andere zorgverzekeraar heeft het over 'prolongatiekosten' (oid). Maar stiekem betaal je dan dus gewoon 2 euro meer dan ze beweren. Pure oplichting vind ik dat.
Dat zou dan wel ergens duidelijk vermeld moeten staan.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:48 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
bij promovendum heeft het ook prolognatiekosten, ben benieuwd of dat ook bij besured is, staat niet op mn polisblad
Ik zou zeggen: leg ze naast elkaarquote:Op woensdag 21 december 2011 17:04 schreef fliphip het volgende:
Ik heb vorig jaar anderzorg genomen met tandcompact geloof ik.
Heeft het zin om over te stappen op FBTO ?
Waarom zouden ze moeten vermelden dat er GEEN extra kosten zijn?quote:Op woensdag 21 december 2011 17:20 schreef Zinedinho het volgende:
Zojuist ook maar telefonisch een verzekering afgesloten bij Besured. Nadrukkelijk gevraagd of er nog extra kosten van 2 euro bijkomen per maand. En de persoon zei duidelijk, nee geen extra kosten. Hoewel dit natuurlijk weinig zegt, vind ik het wel raar dat het ook nergens vermeld staat. Lijkt mij dat ze dat dan niet zomaar kunnen eisen. Of zit ik verkeerd?
besured valt onder dezelfde tak ook weerquote:Op woensdag 21 december 2011 17:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze moeten vermelden dat er GEEN extra kosten zijn?. We hadden het hierboven over Promovendum.
Wanneer krijg je je zorgpas toegestuurd?quote:Op woensdag 21 december 2011 11:37 schreef Memento-Mori het volgende:
net besured even gebeld mbt zorgpas en premiebetaling. begin januari is de eerste premie van januari en vanaf dan het einde van de maand, voor de maand erop(dus in januari zelf 2 inningen)
er zat een enorme vertraging op vanwege enorme drukte, hadden ze niet verwacht, maar je polisgegevens volstaan ook mocht je in januari nog niks hebbenquote:Op woensdag 21 december 2011 19:08 schreef Mallet het volgende:
[..]
Wanneer krijg je je zorgpas toegestuurd?
Besured heeft 7,50 poliskosten.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:24 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
besured valt onder dezelfde tak ook weer
ik kan dat nergens terug vinden?quote:Op donderdag 22 december 2011 18:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Besured heeft 7,50 poliskosten.
Krijg je te zien als je het wil bestellen, zijn eenmalige kosten en ik ben het wel eens vaker tegen gekomen.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:19 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ik kan dat nergens terug vinden?
Voor de zekerheid: het is waarschijnlijk 720 euro eigen risico (500 euro is extra).quote:Op donderdag 22 december 2011 18:20 schreef ROFLOL het volgende:
Betaal maandelijks ¤69.50 per maand met een eigen risico van ¤500.
Poliskosten? Voor een verzekeraar die alles online regelt? (waaronder waarschijnlijk de polis)quote:Op donderdag 22 december 2011 20:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Krijg je te zien als je het wil bestellen, zijn eenmalige kosten en ik ben het wel eens vaker tegen gekomen.
ik wist ook wel dat ik t n keer had gezien maar niet meer waarquote:Op donderdag 22 december 2011 20:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Krijg je te zien als je het wil bestellen, zijn eenmalige kosten en ik ben het wel eens vaker tegen gekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |