quote:Op maandag 12 december 2011 08:34 schreef v.sandro het volgende:
nope t gaat om iets anders, maar wat kan ik hier verder mee?:(
quote:Op maandag 12 december 2011 08:29 schreef boem-dikkie het volgende:
Neem een vertrouwingspersoon die er verstand van heeft. Heb je geen natuurkunde docent op school die je vertrouwt?
oh in iedergeval bedankt, ik ga nu dan naar school en dan zie ik later wel:P ik zal dan idd ook wel ff vragen aan me docent wat ik hiermee kan;)quote:Op maandag 12 december 2011 08:36 schreef Roellie80 het volgende:
in elk geval even geduld hebben, geeft dit topic eens een dagje de tijd, dan komen er vast nog wel wat andere goede tips binnen.
Ik had mijn natuurkunde docent gevraagd wat ik hiermee zou moeten
heb je jouw formule-uitbreiding al eens gegoogled? heb je iets nieuws verzonnen? of heb je alleen twee bestaande dingen met elkaar verweven tot iets makkelijkers?quote:Op maandag 12 december 2011 08:38 schreef v.sandro het volgende:
[..]
oh in iedergeval bedankt, ik ga nu dan naar school en dan zie ik later wel:P ik zal dan idd ook wel ff vragen aan me docent wat ik hiermee kan;)
De eeuwige roem?quote:Op maandag 12 december 2011 09:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat kan er "gestolen" worden aan een formule? Wil je de formule verkopen?
lijkt mij dat het nogal uitmaakt wiens naam verbonden wordt aan de ''uitvinding'' van de formule.quote:Op maandag 12 december 2011 09:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat kan er "gestolen" worden aan een formule? Wil je de formule verkopen?
ik zal hem nu ff proberen te googlelen maar het zit zo: er zijn 2 formules om iets te berekenen, en ik heb er nog een derde bijgemaakt en hij klopt ook egt volgens berekeningen.quote:Op maandag 12 december 2011 08:53 schreef 314 het volgende:
[..]
heb je jouw formule-uitbreiding al eens gegoogled? heb je iets nieuws verzonnen? of heb je alleen twee bestaande dingen met elkaar verweven tot iets makkelijkers?
als het er makkelijker op geworden is kun je er zeker wel mensen mee helpen, maar als jij denkt dat het nieuw is maar het blijkt een samenvoeging of herschrijving te zijn, dan zal er niks mee gedaan worden lijkt me
dat je natuurkundedocent die formule niet kent wil niet zeggen dat ie nog niet bestaat namelijk
er zijn 2 formules om iets te berekenen, en ik heb er nog een derde bijgemaakt en hij klopt ook egt volgens berekeningen. Dus eigelijk heb ik de formule van een ander een beetje uitgebreid... daar zou ik denk ik geen eeuwige roem van krijgen aan die formule? En ik ben pas 14 jaar, dus ik weet nog niet egt hoe alles werkt:/, kan dat publiceren op een conferentie ook via internet of?..quote:Op maandag 12 december 2011 08:37 schreef eleusis het volgende:
Tja publiceren op een conferentie, als het klopt en echt nieuw isEeuwige roem is zeker een optie en zo niet dan mag je toch vast wel langskomen in DWDD als wonderkind.
Zit er een universiteit in de buurt waar je eens op de site kan zoeken naar iemand die je kan helpen?
nee dat is hem niet:/.. het is zoals ik al zij geen samenvoeging.quote:Op maandag 12 december 2011 16:04 schreef thenxero het volgende:
Je hebt zeker 1/f = 1/b + 1/v en N=b/v samengevoegd en toen kreeg je
b/f = 1 + N of b = f + fN.
Helaas heb ik hier al de Nobelprijs voor gekregen.
havo 3quote:Op maandag 12 december 2011 16:04 schreef Doodloper het volgende:
Welke klas/school/niveau zit je eigenlijk?
Ik zou de naam van je school maar weghalen, nu ben je vrij makkelijk te vinden op Google, meneer Vrdo***** (naam maar gedeeltelijk weggelaten).quote:
hoe haal ik het weg?:oquote:Op maandag 12 december 2011 16:18 schreef freiss het volgende:
[..]
Ik zou de naam van je school maar weghalen, nu ben je vrij makkelijk te vinden op Google, meneer Vrdo***** (naam maar gedeeltelijk weggelaten).
nee het is egt geen samenvoeging, maar het is een beetje moeilijk uit te leggen zonder dat ik hem zeg:/, maar het is zeg maar, een controle op iets maar je kan het ook egt gebruiken om iets te berekenen..quote:Op maandag 12 december 2011 16:21 schreef Hi_flyer het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, maar twee bestaande formules samenvoegen levert natuurlijk geen nieuwe inzichten op.
Bijvoorbeeld x=v0*t en x=0.5*a*t2 samenvoegen tot x=v0*t+0.5*a*t2 is niks bijzonders.
Daarnaast ben ik bang dat er geen onbekende hoekjes meer zitten in lenzenformules. Als je geinteresseerd bent in dit onderwerp zou je eens kunnen kijken naar formules voor dikke lenzen.
Bij je eigen post rechtsboven verschijnt er een knopje edit als je muis in de buurt komt.quote:
ja maar het is een beetje moeilijk uit teleggen allemaal:(quote:Op maandag 12 december 2011 16:36 schreef DikBoek het volgende:
Ik ben ook bijzonder sceptisch hierover, in die zin dat het me sterk lijkt dat het echt nieuw is. Maar als je daar echt van overtuigd bent dan is de manier om er iets mee te doen door er een artikel over te schrijven en te proberen dat in een vakblad gepubliceerd te krijgen. Daarvoor kun je het best eens met een natuurkundige aan de universiteit gaan praten. Dan moet je maar hopen dat die je idee niet steelt.
Overigens moet je daar ook een stuk beter voor schrijven dan je hier tot nu toe deed.
bedankt.quote:Op maandag 12 december 2011 16:39 schreef freiss het volgende:
[..]
Bij je eigen post rechtsboven verschijnt er een knopje edit als je muis in de buurt komt.
Jij begrijpt hém verkeerd. Hoe vaak moet die jongen nog uitleggen dat het GEEN samenvoeging is.quote:Op maandag 12 december 2011 16:21 schreef Hi_flyer het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, maar twee bestaande formules samenvoegen levert natuurlijk geen nieuwe inzichten op.
Dan heb je in ieder geval bewijs dat jij die formule bedacht hebt rond de datum dat de schoolkrant uit komt. Kun je later misschien mee voor elkaar krijgen dat het de sandro-formule wordt genoemd.quote:Op maandag 12 december 2011 15:59 schreef v.sandro het volgende:
[..]
Wat zou ik daar verder mee kunnen als het in de schoolkrant staat?
quote:Op maandag 12 december 2011 16:45 schreef starla het volgende:
[..]
Jij begrijpt hém verkeerd. Hoe vaak moet die jongen nog uitleggen dat het GEEN samenvoeging is.
Hoog tijd voor lenzen volgens mij
maar ik denk dat eigelijk zowiezo niet omdat het nog een derde formule is van 2 die al bestaan en die zijn al naar een ander vernoemd?.:P maar ze berekenen uiteindelijk het zelfde maar dan met andere cijfers.quote:Op maandag 12 december 2011 16:47 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Dan heb je in ieder geval bewijs dat jij die formule bedacht hebt rond de datum dat de schoolkrant uit komt. Kun je later misschien mee voor elkaar krijgen dat het de sandro-formule wordt genoemd.
Feitelijk niks nieuws dus.quote:Op maandag 12 december 2011 16:53 schreef v.sandro het volgende:
[..]
maar ik denk dat eigelijk zowiezo niet omdat het nog een derde formule is van 2 die al bestaan en die zijn al naar een ander vernoemd?.:P maar ze berekenen uiteindelijk het zelfde maar dan met andere cijfers.
het was zo van: wow, jij bent egt slim, jij moet egt het profiel N-T kiezen, je hebt nu eigelijk een eigen formule bedacht! *en dan zo'n grote grijns:)*quote:Op maandag 12 december 2011 16:51 schreef starla het volgende:
Wat vond je natuurkundeleraar er van TS? Zei hij alleen: ik ken het niet. Of was het: Wow, goede formule!.
eigelijk wel omdat je er weer wel dingen mee kan bereken dat die andere weer niet kunnen:/quote:
Wat is Science precies?quote:Op maandag 12 december 2011 17:00 schreef De_Kardinaal het volgende:
Je kan hem sowieso publiceren. Gewoon de formule inclusief werking opsturen naar Science.
ik weet niet of dit wel zo slim is om te zeggen, maar daar gaat het nu ook nog niet om, maar ik kan hiermee dan dus iets bereken wat al kan, maar als ik de formule omdraai kan ik iets anders berekenen wat nog NIET kan, zoals bijvoorbeeld: door de formule a=b/c. a berekenen kan al, maar b en c nog niet, maar dat kan dan nu dus wel.quote:
maar ik zit te denken: dat is best veel moeite, maar als het eigenlijk nergens echt heel nodig is, dan was het allemaal voor niets:/ klinkt lui, maar ik doe liever alles achter me pc of op school...quote:Op maandag 12 december 2011 17:22 schreef Ra-z het volgende:
ga op zoek naar een wiskunde/natuurkunde docent op de uni.
schrijf samen met hem een paper over je formule en publiceer het.
profit.
maar inderdaad, zo'n middelbare school leraar weet lang niet alles, ga een naar een universiteit toe. of zet je formule hier neer, je kunt er toch geen geld mee verdienen.quote:
ik zal er nog wel een dagje over nadenken:/ en dan zie ik wel of ik het publiceer.quote:Op maandag 12 december 2011 17:26 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
maar inderdaad, zo'n middelbare school leraar weet lang niet alles, ga een naar een universiteit toe. of zet je formule hier neer, je kunt er toch geen geld mee verdienen.
a=b/cquote:Op maandag 12 december 2011 17:13 schreef v.sandro het volgende:
[..]
ik weet niet of dit wel zo slim is om te zeggen, maar daar gaat het nu ook nog niet om, maar ik kan hiermee dan dus iets bereken wat al kan, maar als ik de formule omdraai kan ik iets anders berekenen wat nog NIET kan, zoals bijvoorbeeld: door de formule a=b/c. a berekenen kan al, maar b en c nog niet, maar dat kan dan nu dus wel.
ik hoop dat je dat een beetje begrijpt?
Als je het maar uit je hoofd laat om het hier neer te zettenquote:Op maandag 12 december 2011 17:29 schreef v.sandro het volgende:
[..]
ik zal er nog wel een dagje over nadenken:/ en dan zie ik wel of ik het publiceer.
Door te zeggen wat de formule berekent verklap je de formule niet, en als je hem dan wel zou verklappen dan is 'ie dus niet zo vreselijk nieuw...quote:Op maandag 12 december 2011 17:13 schreef v.sandro het volgende:
[..]
ik weet niet of dit wel zo slim is om te zeggen, maar daar gaat het nu ook nog niet om, maar ik kan hiermee dan dus iets bereken wat al kan, maar als ik de formule omdraai kan ik iets anders berekenen wat nog NIET kan, zoals bijvoorbeeld: door de formule a=b/c. a berekenen kan al, maar b en c nog niet, maar dat kan dan nu dus wel.
-lamaquote:Op maandag 12 december 2011 18:47 schreef Maanvis het volgende:
Hoe weet je dat Mozart al op zijn 5e muziek componeerde? Was je erbij?
Overigens componeerde ik ook al muziek op mijn 6e. So fucking what. Dat maakt je nog niet meteen een genie ofzo.
Deze man heeft de formule voor rode tekst dus je bent in goed gezelschap!quote:Op maandag 12 december 2011 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet wenst TS succes met zijn interesse en het publiceren van de formule, ook al wordt het niets, je streven is goed!
* Pietverdriet geeft eleusis een doosje Renniesquote:Op maandag 12 december 2011 19:29 schreef eleusis het volgende:
[..]
Deze man heeft de formule voor rode tekst dus je bent in goed gezelschap!
Ik wil graag de fomule voor regenboogkleurtjes tekst.quote:Op maandag 12 december 2011 19:29 schreef eleusis het volgende:
[..]
Deze man heeft de formule voor rode tekst dus je bent in goed gezelschap!
Is B en C berekenen niet gewoon een kwestie van herschrijven? Je kunt niet zomaar twee onbekenden krijgen uit één formule, tenzij je dus een bepaalde verhouding weet tussen die twee.quote:Op maandag 12 december 2011 17:13 schreef v.sandro het volgende:
[..]
ik hoop dat je dat een beetje begrijpt?
nee ik bedoel> dat in dat geval a al te berekenen was, maar b en c nog niet, maar door mijn formule dus wel, alleen is het dan niet a b en c maar iets anders...quote:
nee.quote:Op maandag 12 december 2011 17:44 schreef thenxero het volgende:
Je hebt 1/f = 1/b + 1/v veranderd in
b = 1/(1/f - 1/v)
of
v = 1/(1/f - 1/b)
?
ik bedoel eigelijk dat het nog niet mogelijk was om via, a en b bijvoorbeeld c uitterekenen en dat dat nu wel kan.. snap je?quote:Op maandag 12 december 2011 19:37 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Is B en C berekenen niet gewoon een kwestie van herschrijven? Je kunt niet zomaar twee onbekenden krijgen uit één formule, tenzij je dus een bepaalde verhouding weet tussen die twee.
Enkel herschrijven of samenvoegen verandert nog niets wezenlijks aan je formule.
Nou ja, als het ècht een vernieuwende formule is, vrees je dan niet dat je leraar er met de roem vandoor gaat?
srry maar zo'n heel erg vertrouwenspersoon ben je nog niet voor mij dus neem ik het risico maar niet..:/quote:Op maandag 12 december 2011 20:02 schreef jolletje het volgende:
Je mag mij ook een berichtje sturen.
Ben Master student Natuurkunde in Delft.
maar b en c in dit geval zijn zowiezo al niet te berekenen, maar als je een van de twee wilt weten om de formule in te kunnen vullen moet je zowiezo b of c opmeten met lineaal...quote:Op maandag 12 december 2011 20:39 schreef thenxero het volgende:
Je kan best zeggen wat a, b en c zijn. Als het echt een geniaal idee is waar nog nooit een natuurkundige op is gekomen dan zal dat daardoor ook niet zomaar gebeuren door wat grootheden te noemen. Als ik als onwetende te horen had gekregen dat a=E, b=m, c=c dan had ik ook niet zomaar E=mc² bedacht.
wie weet...quote:Op maandag 12 december 2011 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:
TS je gaat echt geen patent krijgen of rijk worden van een formule.
quote:Op maandag 12 december 2011 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:
maar het zou wel zonde zijn als iemand hier bijdehand het verhaal ontfutselt, en wat TS heeft bedacht is wèl leuk genoeg blijkt, en die bijdehandte zijn naam er aan plaktquote:Op maandag 12 december 2011 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Met alleen een formule kom je er niet, net zoals de formule E=mc2 in feite ook niks betekent. Het verhaal, het verband en de redenering erachter is wat telt. Als TS een nieuw verband heeft ontdekt tussen verschillende grootheden, dan is dit goed nieuws. Echter kan je die niet zomaar afleiden van al bestaande formule's, aangezien die al bekend zijn.quote:Op maandag 12 december 2011 21:33 schreef BrandX het volgende:
[..]
maar het zou wel zonde zijn als iemand hier bijdehand het verhaal ontfutselt, en wat TS heeft bedacht is wèl leuk genoeg blijkt, en die bijdehandte zijn naam er aan plakt.
misschien overdrijf ik wat hoor, kan best, maar stel nou he, just for the heck of it, stel.... die knul heeft echt iets slims ontdekt?
Als je iets kan opteken zal er vast wel een wiskundige formule zijn op te stellen en dat heb je dan waarschijnlijk gedaan, nu nog het bewijs.quote:Op maandag 12 december 2011 21:28 schreef v.sandro het volgende:
ik heb het nu een beetje aangepast:/ :
Ik ben een 14jarige jongen. ik heb bij een natuurkundige formule waar al 2 van zijn, nog een derde bijgemaakt, die iets berekent dat eerst alleen nog maar opgemeten kon worden met lineaal, dus het kan best handig zijn denk ik. Weet iemand wat ik hiermee moet? eeuwige roem? mijn naam in de toekomst in het natuurkunde boek? een prijs? of gewoon niks?
en het is geen samenvoeging van meerdere formules.
Ik vraag me af of een formule auteursrechtelijk beschermd kan worden. Ik denk dat je alleen maar kan hopen dat jouw formule bekend komt te staan als de sandro-formule (of whatever). Ik denk niet dat je het daarmee zo ver zult schoppen als Pythagoras, maar het is iets.quote:Op maandag 12 december 2011 20:42 schreef v.sandro het volgende:
[..]
wie weet...
nee grapje;) dacht ik ook niet egt aan, maar een formule op mijn naam met eeuwige roem klinkt niet slecht:o
Kan je eventueel wel een paar emailadressen sturen. Van profs. Postdocs die met lenzen e.d. werken. Stuur me maar bericht als je dat wilt.quote:Op maandag 12 december 2011 20:39 schreef v.sandro het volgende:
[..]
srry maar zo'n heel erg vertrouwenspersoon ben je nog niet voor mij dus neem ik het risico maar niet..:/
ja ik kan je misschien wel vertrouwen, maar het is alsnog over internet, en stel dat jij het ''steelt'', dan heb ik nergens bewijs dat het mijn formule is:/ dus ik neem het risico nog liever niet en ik kijk nog even wat een paar anderen zijden om een mailtje naar de universteit te sturen ofso...?quote:Op maandag 12 december 2011 22:26 schreef freiss het volgende:
Overigens is het volgens mij onmogelijk om een helemaal nieuwe formule te maken met f, b en v. Als je naast 1/f = 1/b + 1/v en N=b/v een derde onafhankelijke formule zou hebben, zou je bij een gegeven f een vaste waarde voor b (en dus v) hebben. Dit kan natuurlijk niet, aangezien je de v sowieso kan varieren door de lens dichter bij het voorwerp te zetten.
Maar goed, ik wil me graag laten verrassen. TS, vind je mij ook niet te vertrouwen? Ik heb je nog geholpen door je naam (en daarmee foto van jezelf en namen van je broers en nicht) te verbergen.
ik heb je grotendeels verteld @ privebericht.quote:Op maandag 12 december 2011 22:26 schreef freiss het volgende:
Overigens is het volgens mij onmogelijk om een helemaal nieuwe formule te maken met f, b en v. Als je naast 1/f = 1/b + 1/v en N=b/v een derde onafhankelijke formule zou hebben, zou je bij een gegeven f een vaste waarde voor b (en dus v) hebben. Dit kan natuurlijk niet, aangezien je de v sowieso kan varieren door de lens dichter bij het voorwerp te zetten.
Maar goed, ik wil me graag laten verrassen. TS, vind je mij ook niet te vertrouwen? Ik heb je nog geholpen door je naam (en daarmee foto van jezelf en namen van je broers en nicht) te verbergen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |