abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105499213
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat berekend de formule?
ik weet niet of dit wel zo slim is om te zeggen, maar daar gaat het nu ook nog niet om, maar ik kan hiermee dan dus iets bereken wat al kan, maar als ik de formule omdraai kan ik iets anders berekenen wat nog NIET kan, zoals bijvoorbeeld: door de formule a=b/c. a berekenen kan al, maar b en c nog niet, maar dat kan dan nu dus wel.

ik hoop dat je dat een beetje begrijpt?
pi_105499600
ga op zoek naar een wiskunde/natuurkunde docent op de uni.

schrijf samen met hem een paper over je formule en publiceer het.

profit.
pi_105499764
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 17:22 schreef Ra-z het volgende:
ga op zoek naar een wiskunde/natuurkunde docent op de uni.

schrijf samen met hem een paper over je formule en publiceer het.

profit.
maar ik zit te denken: dat is best veel moeite, maar als het eigenlijk nergens echt heel nodig is, dan was het allemaal voor niets:/ klinkt lui, maar ik doe liever alles achter me pc of op school...
pi_105499765
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 17:22 schreef Ra-z het volgende:
nonprofit.
maar inderdaad, zo'n middelbare school leraar weet lang niet alles, ga een naar een universiteit toe. of zet je formule hier neer, je kunt er toch geen geld mee verdienen.
pi_105499862
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 17:26 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

maar inderdaad, zo'n middelbare school leraar weet lang niet alles, ga een naar een universiteit toe. of zet je formule hier neer, je kunt er toch geen geld mee verdienen.
ik zal er nog wel een dagje over nadenken:/ en dan zie ik wel of ik het publiceer.
pi_105500380
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 17:13 schreef v.sandro het volgende:

[..]

ik weet niet of dit wel zo slim is om te zeggen, maar daar gaat het nu ook nog niet om, maar ik kan hiermee dan dus iets bereken wat al kan, maar als ik de formule omdraai kan ik iets anders berekenen wat nog NIET kan, zoals bijvoorbeeld: door de formule a=b/c. a berekenen kan al, maar b en c nog niet, maar dat kan dan nu dus wel.

a=b/c
b= a*c
c=b/a
pi_105500473
Je hebt 1/f = 1/b + 1/v veranderd in

b = 1/(1/f - 1/v)

of

v = 1/(1/f - 1/b)

?
pi_105501560
Schrijf een stukje over je formule, leg uit waar het voor gebruikt wordt en hoe het werkt.

Pleur dat online met een datum erbij.

Noem het de vsandro formule.

Ga eens op een natuurkunde/wiskunde forum je theorie posten.

ga terug naar je leraar, laat zien dat je er tijd in hebt gestoken, krijg er wat punten voor.
pi_105502296
Als jij de formulie hier post, dan post ik in ruil het laatste nummer van PI!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Boks-Chick maandag 12 december 2011 @ 18:43:47 #60
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_105502557
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 17:29 schreef v.sandro het volgende:

[..]

ik zal er nog wel een dagje over nadenken:/ en dan zie ik wel of ik het publiceer.
Als je het maar uit je hoofd laat om het hier neer te zetten o|O

Een aardig aantal flauwerds hier die er geen flikker van (willen) geloven dat een knul van 14 een fornule bedenkt zoals jij beschrijft.

Ze vergeten even, dat als iemand had gezegd bij de geboorte van Mozart, dat hij op zijn vijfde al muziek zou componeren, dat iedereen diegene knalhard in zijn gezicht had uitgelachen. Fact: Mozart componeerde op zijn 5e muziek.

Of je slim bent, een toevalstreffer hebt, domweg geluk of whatever doet er geen flikker toe. Als het inderdaad zo goed is als jij vermoedt, dan moet je gewoon zorgen dat je (via een leraar/vertrouwenspersoon op school ofzo) in contact komt met iemand met verstand van zaken, bijv. op een universiteit ofzo. Die kan je ongetwijfeld verder helpen, bevoorbeeld inderdaad met zo'n publicatie. Neem ook je ouders mee in het verhaal.

En als je formule uiteindelijk eigenlijk nergens op blijkt te slaan of dikke bullshit is, dan weet je dat ook weer maar tot die tijd is het en blijft het van jou.
lolwut
  maandag 12 december 2011 @ 18:47:30 #61
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105502713
Hoe weet je dat Mozart al op zijn 5e muziek componeerde? Was je erbij?

Overigens componeerde ik ook al muziek op mijn 6e. So fucking what. Dat maakt je nog niet meteen een genie ofzo.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 12 december 2011 @ 18:50:06 #62
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105502832
* Pietverdriet wenst TS succes met zijn interesse en het publiceren van de formule, ook al wordt het niets, je streven is goed!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 12 december 2011 @ 18:50:25 #63
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_105502845
quote:

[..]

Door te zeggen wat de formule berekent verklap je de formule niet, en als je hem dan wel zou verklappen dan is 'ie dus niet zo vreselijk nieuw...
We zullen zien, zei de blinde.
  Boks-Chick maandag 12 december 2011 @ 18:51:11 #64
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_105502882
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 18:47 schreef Maanvis het volgende:
Hoe weet je dat Mozart al op zijn 5e muziek componeerde? Was je erbij?

Overigens componeerde ik ook al muziek op mijn 6e. So fucking what. Dat maakt je nog niet meteen een genie ofzo.
-lama :')-
lolwut
pi_105503189
Ik ben heel benieuwd wat ts bedacht heeft, maar verwacht eigenlijk niet meer dan het omschrijven van wat formules zoals sommigen hier ook al laten zien.

Waarbij het voorbeeld wat ts zelf geeft wel fout is want je kunt geen 2 onbekende variabelen uit 1 formule halen. Alleen de verhouding tussen b en c.
  maandag 12 december 2011 @ 19:01:20 #66
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_105503242
Troll?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_105503501
Formules an sich zijn helemaal niet heilig, het verband erachter ontdekken is iets wat alle grote geleerden hebben gedaan. Een andere manier bedenken om precies hetzelfde verband weer te geven is zeker leuk voor op de middelbare school, genoeg scholieren die bij natuurkunde en wiskunde als braakneigingen krijgen. Dus wat dat betreft sowieso een compliment.
Het is alleen de vraag wat je er verder mee kan. Octrooi aanvragen is niet te doen, alleen al om de kosten en publiceren heb je veel meer nodig dan een simpele formule. Als je overtuigd bent van de eenvoud en genialiteit van je formule, dan is het opsturen naar Wolters Noordhoff in mijn ogen het hoogst haalbare.
pi_105503990
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 12 december 2011 @ 19:29:20 #69
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_105504427
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet wenst TS succes met zijn interesse en het publiceren van de formule, ook al wordt het niets, je streven is goed!
Deze man heeft de formule voor rode tekst dus je bent in goed gezelschap!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 12 december 2011 @ 19:31:24 #70
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105504528
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2011 19:29 schreef eleusis het volgende:

[..]

* Pietverdriet geeft eleusis een doosje Rennies
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105504555
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2011 19:29 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik wil graag de fomule voor regenboogkleurtjes tekst.
pi_105504822
quote:

[..]

Is B en C berekenen niet gewoon een kwestie van herschrijven? Je kunt niet zomaar twee onbekenden krijgen uit één formule, tenzij je dus een bepaalde verhouding weet tussen die twee.
Enkel herschrijven of samenvoegen verandert nog niets wezenlijks aan je formule.

Nou ja, als het ècht een vernieuwende formule is, vrees je dan niet dat je leraar er met de roem vandoor gaat? :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 12-12-2011 19:54:21 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_105504890
Je zal gewoon een vertrouwenspersoon moeten vinden. Tenzij jezelf in staat bent tot een wetenschappelijke publicatie.
  maandag 12 december 2011 @ 19:49:50 #74
329562 Kluiven-79
1,2-DiMethylChickenwire
pi_105505385
Wellicht wil je eerst eens kijken in de publicatiedatabases of jouw idee wellicht al eens onder een andere naam of op een andere manier is gepubliceerd. Zelf gebruik ik de volgende database het meest: http://www.sciencedirect.com
Je zult dan iets van 30 dollar moeten betalen om een volledige publicatie te lezen, maar de abstracts zijn gratis. Kun je al een hoop uit afleiden.

Mocht je niets kunnen vinden: Neem eens contact op met een technische universiteit (Delft/Eindhoven e.d.) en vraag daar of een prof/postdoc bereid is je te helpen. Als het echt zo baanbrekend is als je denkt zullen ze je zeker helpen! En anders heb je misschien vast leuke contacten gelegd voor als je gaat studeren...
Forget the past and you're condemned to relive it
pi_105505982
Je mag mij ook een berichtje sturen.
Ben Master student Natuurkunde in Delft.
You know what i mean...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')