quote:Op maandag 12 december 2011 08:34 schreef v.sandro het volgende:
nope t gaat om iets anders, maar wat kan ik hier verder mee?:(
quote:Op maandag 12 december 2011 08:29 schreef boem-dikkie het volgende:
Neem een vertrouwingspersoon die er verstand van heeft. Heb je geen natuurkunde docent op school die je vertrouwt?
oh in iedergeval bedankt, ik ga nu dan naar school en dan zie ik later wel:P ik zal dan idd ook wel ff vragen aan me docent wat ik hiermee kan;)quote:Op maandag 12 december 2011 08:36 schreef Roellie80 het volgende:
in elk geval even geduld hebben, geeft dit topic eens een dagje de tijd, dan komen er vast nog wel wat andere goede tips binnen.
Ik had mijn natuurkunde docent gevraagd wat ik hiermee zou moeten
heb je jouw formule-uitbreiding al eens gegoogled? heb je iets nieuws verzonnen? of heb je alleen twee bestaande dingen met elkaar verweven tot iets makkelijkers?quote:Op maandag 12 december 2011 08:38 schreef v.sandro het volgende:
[..]
oh in iedergeval bedankt, ik ga nu dan naar school en dan zie ik later wel:P ik zal dan idd ook wel ff vragen aan me docent wat ik hiermee kan;)
De eeuwige roem?quote:Op maandag 12 december 2011 09:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat kan er "gestolen" worden aan een formule? Wil je de formule verkopen?
lijkt mij dat het nogal uitmaakt wiens naam verbonden wordt aan de ''uitvinding'' van de formule.quote:Op maandag 12 december 2011 09:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat kan er "gestolen" worden aan een formule? Wil je de formule verkopen?
ik zal hem nu ff proberen te googlelen maar het zit zo: er zijn 2 formules om iets te berekenen, en ik heb er nog een derde bijgemaakt en hij klopt ook egt volgens berekeningen.quote:Op maandag 12 december 2011 08:53 schreef 314 het volgende:
[..]
heb je jouw formule-uitbreiding al eens gegoogled? heb je iets nieuws verzonnen? of heb je alleen twee bestaande dingen met elkaar verweven tot iets makkelijkers?
als het er makkelijker op geworden is kun je er zeker wel mensen mee helpen, maar als jij denkt dat het nieuw is maar het blijkt een samenvoeging of herschrijving te zijn, dan zal er niks mee gedaan worden lijkt me
dat je natuurkundedocent die formule niet kent wil niet zeggen dat ie nog niet bestaat namelijk
er zijn 2 formules om iets te berekenen, en ik heb er nog een derde bijgemaakt en hij klopt ook egt volgens berekeningen. Dus eigelijk heb ik de formule van een ander een beetje uitgebreid... daar zou ik denk ik geen eeuwige roem van krijgen aan die formule? En ik ben pas 14 jaar, dus ik weet nog niet egt hoe alles werkt:/, kan dat publiceren op een conferentie ook via internet of?..quote:Op maandag 12 december 2011 08:37 schreef eleusis het volgende:
Tja publiceren op een conferentie, als het klopt en echt nieuw isEeuwige roem is zeker een optie en zo niet dan mag je toch vast wel langskomen in DWDD als wonderkind.
Zit er een universiteit in de buurt waar je eens op de site kan zoeken naar iemand die je kan helpen?
nee dat is hem niet:/.. het is zoals ik al zij geen samenvoeging.quote:Op maandag 12 december 2011 16:04 schreef thenxero het volgende:
Je hebt zeker 1/f = 1/b + 1/v en N=b/v samengevoegd en toen kreeg je
b/f = 1 + N of b = f + fN.
Helaas heb ik hier al de Nobelprijs voor gekregen.
havo 3quote:Op maandag 12 december 2011 16:04 schreef Doodloper het volgende:
Welke klas/school/niveau zit je eigenlijk?
Ik zou de naam van je school maar weghalen, nu ben je vrij makkelijk te vinden op Google, meneer Vrdo***** (naam maar gedeeltelijk weggelaten).quote:
hoe haal ik het weg?:oquote:Op maandag 12 december 2011 16:18 schreef freiss het volgende:
[..]
Ik zou de naam van je school maar weghalen, nu ben je vrij makkelijk te vinden op Google, meneer Vrdo***** (naam maar gedeeltelijk weggelaten).
nee het is egt geen samenvoeging, maar het is een beetje moeilijk uit te leggen zonder dat ik hem zeg:/, maar het is zeg maar, een controle op iets maar je kan het ook egt gebruiken om iets te berekenen..quote:Op maandag 12 december 2011 16:21 schreef Hi_flyer het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, maar twee bestaande formules samenvoegen levert natuurlijk geen nieuwe inzichten op.
Bijvoorbeeld x=v0*t en x=0.5*a*t2 samenvoegen tot x=v0*t+0.5*a*t2 is niks bijzonders.
Daarnaast ben ik bang dat er geen onbekende hoekjes meer zitten in lenzenformules. Als je geinteresseerd bent in dit onderwerp zou je eens kunnen kijken naar formules voor dikke lenzen.
Bij je eigen post rechtsboven verschijnt er een knopje edit als je muis in de buurt komt.quote:
ja maar het is een beetje moeilijk uit teleggen allemaal:(quote:Op maandag 12 december 2011 16:36 schreef DikBoek het volgende:
Ik ben ook bijzonder sceptisch hierover, in die zin dat het me sterk lijkt dat het echt nieuw is. Maar als je daar echt van overtuigd bent dan is de manier om er iets mee te doen door er een artikel over te schrijven en te proberen dat in een vakblad gepubliceerd te krijgen. Daarvoor kun je het best eens met een natuurkundige aan de universiteit gaan praten. Dan moet je maar hopen dat die je idee niet steelt.
Overigens moet je daar ook een stuk beter voor schrijven dan je hier tot nu toe deed.
bedankt.quote:Op maandag 12 december 2011 16:39 schreef freiss het volgende:
[..]
Bij je eigen post rechtsboven verschijnt er een knopje edit als je muis in de buurt komt.
Jij begrijpt hém verkeerd. Hoe vaak moet die jongen nog uitleggen dat het GEEN samenvoeging is.quote:Op maandag 12 december 2011 16:21 schreef Hi_flyer het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, maar twee bestaande formules samenvoegen levert natuurlijk geen nieuwe inzichten op.
Dan heb je in ieder geval bewijs dat jij die formule bedacht hebt rond de datum dat de schoolkrant uit komt. Kun je later misschien mee voor elkaar krijgen dat het de sandro-formule wordt genoemd.quote:Op maandag 12 december 2011 15:59 schreef v.sandro het volgende:
[..]
Wat zou ik daar verder mee kunnen als het in de schoolkrant staat?
quote:Op maandag 12 december 2011 16:45 schreef starla het volgende:
[..]
Jij begrijpt hém verkeerd. Hoe vaak moet die jongen nog uitleggen dat het GEEN samenvoeging is.
Hoog tijd voor lenzen volgens mij
maar ik denk dat eigelijk zowiezo niet omdat het nog een derde formule is van 2 die al bestaan en die zijn al naar een ander vernoemd?.:P maar ze berekenen uiteindelijk het zelfde maar dan met andere cijfers.quote:Op maandag 12 december 2011 16:47 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Dan heb je in ieder geval bewijs dat jij die formule bedacht hebt rond de datum dat de schoolkrant uit komt. Kun je later misschien mee voor elkaar krijgen dat het de sandro-formule wordt genoemd.
Feitelijk niks nieuws dus.quote:Op maandag 12 december 2011 16:53 schreef v.sandro het volgende:
[..]
maar ik denk dat eigelijk zowiezo niet omdat het nog een derde formule is van 2 die al bestaan en die zijn al naar een ander vernoemd?.:P maar ze berekenen uiteindelijk het zelfde maar dan met andere cijfers.
het was zo van: wow, jij bent egt slim, jij moet egt het profiel N-T kiezen, je hebt nu eigelijk een eigen formule bedacht! *en dan zo'n grote grijns:)*quote:Op maandag 12 december 2011 16:51 schreef starla het volgende:
Wat vond je natuurkundeleraar er van TS? Zei hij alleen: ik ken het niet. Of was het: Wow, goede formule!.
eigelijk wel omdat je er weer wel dingen mee kan bereken dat die andere weer niet kunnen:/quote:
Wat is Science precies?quote:Op maandag 12 december 2011 17:00 schreef De_Kardinaal het volgende:
Je kan hem sowieso publiceren. Gewoon de formule inclusief werking opsturen naar Science.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |