Het is een reeks, er hoeft helemaal geen link naar de vorige delen bij. Die zijn allemaal via de reeks terug te vinden.quote:Op maandag 12 december 2011 00:33 schreef JazzySOB het volgende:
Dat lijkt inderdaad het geval te zijn. Het vorige topic (deel #5) staat er niet bij.
quote:Op maandag 12 december 2011 07:05 schreef Light het volgende:
[..]
Het is een reeks, er hoeft helemaal geen link naar de vorige delen bij. Die zijn allemaal via de reeks terug te vinden.
Je hebt mij ook niks horen vertellen over slechter/beter, het vergelijk van de spaanse filmpjes is echter ook niet helemaal eerlijk. Hij roomba stofzuigt 3 keer zo lang, waardoor hij overal 3 keer komt. Hierdoor zuigt hij meer op dan bijvoorbeeld de samsung. Bij een grotere kamer komt de roomba er niet 3 keer en zal het percentage dalen. Het voorbeeld bij een erg grote kamer is dat de samsung tussendoor kan opladen en verder gaat waar hij was. De roomba stopt na een tijd en weet totaal niet wat hij gedaan heeft.quote:Op zondag 11 december 2011 22:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat systeem is bagger geïmplementeerd. Roomba is vele malen beter in staat alles op te zuigen.
Dit is best wel een goed punt, dit had ik me nog niet eerder bedacht. Zeker in mijn geval, waarbij de stofzuigert een behoorlijk oppervlak moet schoonmaken, ben ik bang dat de roomba niet overal komt, of de weg kwijtraakt. Eigenlijk zouden we een praktijktest moeten doen (zoals de spanjaarden) maar dan in een grotere (normale) ruimte.quote:Je hebt mij ook niks horen vertellen over slechter/beter, het vergelijk van de spaanse filmpjes is echter ook niet helemaal eerlijk. Hij roomba stofzuigt 3 keer zo lang, waardoor hij overal 3 keer komt. Hierdoor zuigt hij meer op dan bijvoorbeeld de samsung. Bij een grotere kamer komt de roomba er niet 3 keer en zal het percentage dalen. Het voorbeeld bij een erg grote kamer is dat de samsung tussendoor kan opladen en verder gaat waar hij was. De roomba stopt na een tijd en weet totaal niet wat hij gedaan heeft.
Hoezo niet eerlijk? De Samsung gaat toch op eigen houtje terug naar zijn basisstation. Niemand heeft hem opdracht gegeven dat hij terug naar zn mand moet. Dat doet hij zelf. Zo is hij namelijk geprogrammeerd.quote:Op maandag 12 december 2011 18:49 schreef lottumracing het volgende:
[..]
Je hebt mij ook niks horen vertellen over slechter/beter, het vergelijk van de spaanse filmpjes is echter ook niet helemaal eerlijk. Hij roomba stofzuigt 3 keer zo lang, waardoor hij overal 3 keer komt. Hierdoor zuigt hij meer op dan bijvoorbeeld de samsung. Bij een grotere kamer komt de roomba er niet 3 keer en zal het percentage dalen. Het voorbeeld bij een erg grote kamer is dat de samsung tussendoor kan opladen en verder gaat waar hij was. De roomba stopt na een tijd en weet totaal niet wat hij gedaan heeft.
Hoe groot is jouw kamer? + je kunt hem 30 dagen uitproberen. ;-). Als ie niet volgens jouw eisen voldoet, stuur je hem terug.quote:mol_air
Jus ex injuria non oritur quote:
. Dit is best wel een goed punt, dit had ik me nog niet eerder bedacht. Zeker in mijn geval, waarbij de stofzuigert een behoorlijk oppervlak moet schoonmaken, ben ik bang dat de roomba niet overal komt, of de weg kwijtraakt. Eigenlijk zouden we een praktijktest moeten doen (zoals de spanjaarden) maar dan in een grotere (normale) ruimte.
Kunnen de vergelijkingsfilmpjes niet in de OP? :-Pquote:Op maandag 12 december 2011 00:02 schreef TigerXtrm het volgende:
OP is regelrecht uit het vorige topic gekopieerd?
De woonkamer + keuken (één ruimte) is ongeveer 70m2 met veel obstakels (banken, tafels, stoelen, kasten)quote:Hoe groot is jouw kamer? + je kunt hem 30 dagen uitproberen. ;-). Als ie niet volgens jouw eisen voldoet, stuur je hem terug.
Dat vind ik ook wel belangrijk. Het is een leuke hebbeding, maar het moet natuurlijk wel in mijn eigen huis prima werken, niet in een of ander huis waar het toevallig wel leuk werkt (en dus in een video voor komt).quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:04 schreef mol_air het volgende:
[..]
De woonkamer + keuken (één ruimte) is ongeveer 70m2 met veel obstakels (banken, tafels, stoelen, kasten)
wat betreft dat uitproberen: ik zie dat sommige websites (waar 'ie veel goedkoper is dan bij irobot zelf) een 14 dagen zichttermijn bieden. Even checken of dat ook uitpakken en uitproberen inhoudt!
Zat. Lees de delen hiervoor maar eens terug, maar als je meerdere kamers hebt. is het handig om lighthouse te plaatsen bij iedere deuropening. Dan weet je zeker dat hij eerst de kamer schoonmaakt voordat hij naar een andere toe gaat.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:20 schreef mol_air het volgende:
Is er hier eigenlijk iemand die een roomba in een normaal formaat huis (+/1 120m2) heeft rondzuigen? Hoe bevalt dat?
Ik had namelijk het idee dat veel FOKkers met een roomba (in dit topic) een wat meer bescheiden stulpje hebben (lees: <80m2). Misschien heb ik het verkeerd!quote:Zat.
Heb hier een Neato die 2x per week het hele huis doet (zo'n 250m2). Dat gaat goed. Ik verplaats het dock mee naar de verdiepingen zodat ze tussentijds kan laden. Klein uurtje per verdieping en tussentijds een uurtje laden is voldoende.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:20 schreef mol_air het volgende:
Is er hier eigenlijk iemand die een roomba in een normaal formaat huis (+/1 120m2) heeft rondzuigen? Hoe bevalt dat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:12 schreef het-is-mij het volgende:
HHhhmmzzz we hebben hem/haar/het net even een rondje laten rijden, willen eerst ff zelf kijken hoe het werkt etc. en hoe het gaat i.p.v. gelijk 's nachts of weet ik veel automatisch aanzetten (als we ff gelezen hebben hoe dat moet )
Maar het heeft ong. een kleine 10 min. rondgereden met dit al als resultaat
Valt me ook mee wat voor klein grut dat ding allemaal opzuigt.Ja, bizar hè. Dit was waarschijnlijk niet met het blote oog te zien. Moet je nagaan wat ie in een uur opzuigt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En geloof het of niet, dit zal hij om de zoveel dagen bij elkaar verzamelen. Je huis is eigenlijk smeriger dan je denkt. Haha.
kun je nagaan wat er op allerlei andere plekken nog ligtquote:Op dinsdag 13 december 2011 22:58 schreef Reeleezee het volgende:
[..]
Ja, bizar hè. Dit was waarschijnlijk niet met het blote oog te zien. Moet je nagaan wat ie in een uur opzuigt.
En geloof het of niet, dit zal hij om de zoveel dagen bij elkaar verzamelen. Je huis is eigenlijk smeriger dan je denkt. Haha.
Ik ken nog iemand die zo n ding heeft. Zit nog in de doos + Garantie 2 jaar. Ze vraagt er wel evenveel voor als dat ze voor betaald heeft. omdat ie haast niet gebruikt is.quote:Op zaterdag 17 december 2011 13:51 schreef blup het volgende:
Ik zit er sterk aan te twijfelen om ook een robot te kopen.. Ik vond die van de Aldi qua prijs wel interessant, natuurlijk is die nu nergens meer te vinden. Bij de aldi hier lag er tot voorkort nog steeds 1tje in de schappen.. Nu niet meer uiteraard.
Is dit dezelfde: http://link.marktplaats.nl/512620771 ?
Iemand die toevallig nog zo een ding weet te vinden?
haha, er zijn er zat die Roombas op marktplaats wegdoen. Betekent dit dan gelijk dat die robots niet goed hun werk doen? Integendeel. Je hebt de topic ook doorgelezen neem ik aan.quote:Op zaterdag 17 december 2011 14:24 schreef blup het volgende:
Aangezien ze 'm niet gebruikt.. Is het wat..? .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |